انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 35 از 48:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  47  48  پسین »

Fatemeh Zahras Martyrdom | شهادت زهرا: بزرگترین دروغ تاریخ


مرد

 
ازدواج مبارک علی ابن ابی طالب و فاطمه زهرا رضی الله عنهما
[imgs= ][/imgs]
     
  
مرد

 
علي که شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يک دست بلند کرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب کنند
و بعد دخترش را هم به عقد ضارب دربياورد،
يا اينکه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر عايشه و سه دختر ديگر محمد مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است.
این کاربر به زودی بن خواهد شد .
     
  ویرایش شده توسط: bito065_z   
مرد

 
rostam91: بارها گفتم باز هم میگم با کسی که یه دقیقه تو فکر سکس ضربدری فانتزی ! تو جامعه هست و یه دقیقه دیگه تو انجمن مذهب پست میزاره نمیشه بحث کرد اونم بحث اعتقادی چون از رفتارش مشخصه که میزان اعتقادش چقدره! و ادامه بحث یعنی کل کل ! برای همین پاسخی برای مطالب تو ندارم!
خوب بحث نکن ..ض.منا خواهششا پای این حرفت وایستا همین یکبار


bito065_z: علي که شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يک دست بلند کرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب کنند
و بعد دخترش را هم به عقد ضارب دربياورد،
يا اينکه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر عايشه و سه دختر ديگر محمد مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است.
هم.نکه اسدالله الغالبه باعث میشه این صبرش پر اجر تر باشه

اگر کسی زورش زیاد بو و در هر اتفاقی زد مردم رو لت و پار کرد که هنری نکرده

پهلونی پوریای ولی یائته ئیگه اسمش بزرگ ش چون حریفش رو نزد و اگر میزد اینقدر بزرگ نمیشد

حالا ما هم نشستیم با معیار خودمون کار اامام رو میسنجیم

امام امتحانش هم امام گونه است مثلا به ابراهیم میگن سر بچه ات رو ببر و عزیزترینت را بکش و هم اینجا به علی ع میگن در مقابل اهانت به عزیزترینت صبر کن

چه کسی جز این خانواده میتونه بگه فلم یستقم دین محمد الا بقتلی فیا سیوف خذینی

ضمنا قبر حضرت زهرا گم نشده از اول مخفی بوده و زهرا شخصیت خاصی است در اسلام و قابل قیاس با دختران دیگر رسول خدا و عایشه نیست

از کاری که سنی ها با قبر حجر ابن عدی کردن معلوم شد چرا قبر فاطمه پنهان است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
bito065_z: علي که شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يک دست بلند کرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب کنند
و بعد دخترش را هم به عقد ضارب دربياورد،
يا اينکه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر عايشه و سه دختر ديگر محمد مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است.
معاند کوردل رو هر کار بکنی بینا نمیشه چون نمیخواد بیدار بشه!
شما مطمئن باش برای پاراگراف دومت هیچ جوابی از روافض نمیگیری چون اصلا جوابی ندارن!
ولی یه جواب ممکنه بدن و اونم این ادعا که پیامبر فقط یه دختر داشته و اینکه در قرآن اومده دختران پیامبر فقط برای بزرگی رسوندن فاطمه هست!
     
  
مرد

 
mohan1978: هم.نکه اسدالله الغالبه باعث میشه این صبرش پر اجر تر باشه
اگر کسی زورش زیاد بو و در هر اتفاقی زد مردم رو لت و پار کرد که هنری نکرده
پهلونی پوریای ولی یائته ئیگه اسمش بزرگ ش چون حریفش رو نزد و اگر میزد اینقدر بزرگ نمیشد
حالا ما هم نشستیم با معیار خودمون کار اامام رو میسنجیم
امام امتحانش هم امام گونه است مثلا به ابراهیم میگن سر بچه ات رو ببر و عزیزترینت را بکش و هم اینجا به علی ع میگن در مقابل اهانت به عزیزترینت صبر کن
چه کسی جز این خانواده میتونه بگه فلم یستقم دین محمد الا بقتلی فیا سیوف خذینی
اگه به توجیه و تفسیر باشه لااقل یه چیزی میگفتی که با عقل جور دربیاد
خوب شد معنی مردونگی و پهلوونی رو هم فهمیدیم اینه که شما گفتی پهلوون پنبه بودنه نه منش پهلوونی
پوریای ولی و منش اون بهش اجازه میده وقتی به زنش هتاکی و بی احترامی میکنن کوتاه بیاد و بعد دخترش رو هم به عقد ضارب زنش در بیاره (دمت گرم پهلوون لوتی مرامتو عشفه ) کدوم منطقی این میپذیره داداش من
mohan1978: ضمنا قبر حضرت زهرا گم نشده از اول مخفی بوده و زهرا شخصیت خاصی است در اسلام و قابل قیاس با دختران دیگر رسول خدا و عایشه نیست
مگه قبر هم گم میشه.
فاطمه هم مثل عایشه و دیگر دختران محمد بوده است این تفکر تشیع است که سعی میکنه به اون برتری بدهد .
ایا عایشه شخصیت خاص نبوده ؟؟؟
نه عزیز اینها صرفا توجیهه !!!
mohan1978: از کاری که سنی ها با قبر حجر ابن عدی کردن معلوم شد چرا قبر فاطمه پنهان است
شما حقیقت رو تا جایی که به نفع تفکر و اعتقادت هست میگی و بقیه رو سانسور میکنی .
بله کاری که سنی ها در قرن ۲۱ با قبر حجر بن عدی کردن معلوم میکنه چرا به غیر از قبر فاطمه قبر دختران محمد و عایشه هم پنهان هست .پس قبول کن فقط دنبال توجیه کردن هستی و لا غیر .
این کاربر به زودی بن خواهد شد .
     
  ویرایش شده توسط: bito065_z   
مرد

 
bito065_z: اگه به توجیه و تفسیر باشه لااقل یه چیزی میگفتی که با عقل جور دربیاد
خوب شد معنی مردونگی و پهلوونی رو هم فهمیدیم اینه که شما گفتی پهلوون پنبه بودنه نه منش پهلوونی
پوریای ولی و منش اون بهش اجازه میده وقتی به زنش هتاکی و بی احترامی میکنن کوتاه بیاد و بعد دخترش رو هم به عقد ضارب زنش در بیاره (دمت گرم پهلوون لوتی مرامتو عشفه ) کدوم منطقی این میپذیره داداش من
پوریای ولی واسه نمونه قابل درک بود

شما کدوم یکی از کارهای حضرت علی رو میتونی درک کنی که این یکی رو بشه

کشتن یهلوانی مثل عمرابن عبدود رو در جوانی ......کندن درب خیبر رو با دست خالی .......خوابیدن در جای پیامبر در حالی که مرگ نزدیک حتم بوده ......

وقتی بحث حفظ یک دین و اعتقاده همه چیز متفاوت میشه

دین اسلام دستور ناموس پرستی رو داده ....وقتی خود این دین در حال از بین رفتنه احکام تغییر میکنه

مثل اینکه خوردن مردار در اسلام ممنوع مگر وقتی که از گرسنگی در حال مرگ هستی


در مورد حضرت علی و صبر ایشون در مقابل حمله به خونه شون هم اولا وصیت پیامبر بوه و واجب بوه صبر کنند دوما پای ماهیت و موجودیت اسلام بوده

سخت نیست که بری خاطرات مبارزان همین ایران رو بخونی که ساواک در مقابل چشمانشون همسر و بچه هاشون رو شکنجه میداد ولی اونها زبون باز نکردن ........

اتفاقا عظمت کار حضرت علی هم همین بوده که ایشون میتونسته دفاع کنه اما به دستور پیامبر که حکم اسلامی هم هست صبر کرده

ضمنا داستان پوریا نمونه بود نه معیار پهلوانی نمونه از این که ادمها ممکنه در عینه توانایی کاری نکنن و گرنه علی ع مظهر فتوت و جوانمردی است

bito065_z: مگه قبر هم گم میشه.
فاطمه هم مثل عایشه و دیگر دختران محمد بوده است این تفکر تشیع است که سعی میکنه به اون برتری بدهد .
ایا عایشه شخصیت خاص نبوده ؟؟؟
نه عزیز اینها صرفا توجیهه !!!
قبر اغلب این افراد مشخصه و هست و اگر در این چند سال اخیر در اوج گیری وهابیت فراموش شده بحث دیگری است

ضمنا زهرا س وصیت کرد قبرش مخفی باشه و البته حالا هم علتش معلوم شد وقتی سنی ها به قبر حجر ابن عدی حمله کردن و نبش قبر کردن

bito065_z: شما حقیقت رو تا جایی که به نفع تفکر و اعتقادت هست میگی و بقیه رو سانسور میکنی .
بله کاری که سنی ها در قرن ۲۱ با قبر حجر بن عدی کردن معلوم میکنه چرا به غیر از قبر فاطمه قبر دختران محمد و عایشه هم پنهان هست .پس قبول کن فقط دنبال توجیه کردن هستی و لا غیر
شخصیت زهرا س متمایز از اون افراد بوده و در مقابل قبور امامنان ما که همه مشخص هستند نا معلومه

ضمنا این اتفاق حجر ابن عدی فقط منحصر به امروز نیست تا حالا بارها قبور امامان رو تخریب کردن این مسال برا این بود که ملموسه و قابل دیدن

فردای دفن زهرا عمر و ابوبکر و عده ای رفتن قبرستان تا نبش قبر کنند و بر بدن زهرا نماز بخونن که حضرت علی ع مانع شد پس از همون روزها هم این بحث بوده

هر کسی اعتقادی اره و برا اعتقاد خودش توجیه هایی داره و اعتقاد هر کس محترمه تا وقتی به دیگران بی احترامی نکنه

منم ادمه مذهبی نیستم ولی شیعه هستم و وقتی کسی یکی از اعتقاد های منو افسانه میدونه و اعلام میکنه به من حق بده دفاع کنم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
bito065_z: اگه به توجیه و تفسیر باشه لااقل یه چیزی میگفتی که با عقل جور دربیاد
خوب شد معنی مردونگی و پهلوونی رو هم فهمیدیم اینه که شما گفتی پهلوون پنبه بودنه نه منش پهلوونی
پوریای ولی و منش اون بهش اجازه میده وقتی به زنش هتاکی و بی احترامی میکنن کوتاه بیاد و بعد دخترش رو هم به عقد ضارب زنش در بیاره (دمت گرم پهلوون لوتی مرامتو عشفه ) کدوم منطقی این میپذیره داداش من
منطق غلو و خرافه اینو براحتی میپذیره ! تو منطقی اینها، به ناموس کسی توهین کنند و طرف دم بر نیاره میشه پهلوونی حق کسی رو بخورن ولی طرف ساکت بشینه میشه پهلوونی این کارها میشه دستور خداوند برای حفظ دین! دخترت رو بزور به عقد خودشون در بیارن و تو هیچ کاری نکنی میشه برزگی و کرامت و متانت ! البته اگر اون طرف علی باشه در غیر اینصورت میشه پستی!
اگه یکم به دیگاههای آقایون دقت کنی میبینی پر از دروغ و خرافه و دوگانگیه!
میگی ابوبکر پیش نماز مردم در زمان بیماری پیامبر بود میگن پیامبر کشون کشون اومد اونو کنار زد اونجا هم خبری از پهلوون علی نیست و از ترسش صف چندم ایستاده نه پشت سر ابوبکر!
میگی اگه حقش رو غصب کردن چرا ساکت موند میگن دستور خداوند بوده! میگی چرا زنش رو کشتن ساکت موند میگن سفارش پیامبر بوده !!! برای علت تحریم متعه روایت میارن که علی رفته خونه عمر و شام خورده بعد با خواهر عمر متعه کرده و عمر از ناراحتی متعه رو تحریم کرده ! میگی پس اگه عمر از قاتلین فاطمه بوده چرا علی رفته باهاش پای یه سفره تاس کباب خورده چون جوابی ندارن میگن روایت سندش ضعیفه انگار وقتی روایت رو میاوردن خبر نداشتن ضعیفه رفتن تحقیق کردن!
بالاخره برای هر کاری که علتش رو بخواهی یه جوابی سر بالا میشنوی!

bito065_z: فاطمه هم مثل عایشه و دیگر دختران محمد بوده است این تفکر تشیع است که سعی میکنه به اون برتری بدهد .
ایا عایشه شخصیت خاص نبوده ؟؟؟
نه عزیز اینها صرفا توجیهه !!!
قدیس تراشی و معصومیت سازی برای اشخاص چیریه که از مسیحیها به ارث بردن اونها عیسی رو خدا کردن اینها علی رو ! تو قرآن اومد که مریم برای به دنیا اومدن عیسی به زیر درخت پناه برد اینها هم تولد علی رو تو کعبه علم کردن و جالب اینکه نمیدونن داخل کعبه کوچیکه و اون موقع پر از بت و جالب اینکه اون معبد مقدس مشرکین بدون نگهبان با اون همه طلا چجوری مادر علی از دیوار رفت تو در حالی که میشد خداوند بجای کندن دیوار قفل در رو باز کنه! جالبتر تا حالا کعبه چندبار بازسازی شده و چرا بقول اینها وهابیها اون ترک رو نگرفتن و از بین نبردن!
برای اینکه علی از سلیمان هم بره بالاتر براش تو همه شهرها قدمگاه ساختن یعنی از همه شهرهای عربی و ایرانی و رد شده و برای خودش یه مارکوپولو بوده! و جالبتر هم اینکه همش تو کوه و کمر و بیابون این رد پاها هست!!!
یه چیز جالب هم به فاطمه نسبت میدن تا اونو بالاتر از مریم قرار بدن و اون اینکه فاطمه عادت ماهیانه نداشته یعنی مثل بقیه زنها نبوده یعنی میشه گفت که زن زمینی نبوده!!!!!!!!!

bito065_z: مگه قبر هم گم میشه.
این تیکه ات معرکه بود!
     
  
مرد

 
rostam91: منطق غلو و خرافه اینو براحتی میپذیره ! تو منطقی اینها، به ناموس کسی توهین کنند و طرف دم بر نیاره میشه پهلوونی حق کسی رو بخورن ولی طرف ساکت بشینه میشه پهلوونی این کارها میشه دستور خداوند برای حفظ دین! دخترت رو بزور به عقد خودشون در بیارن و تو هیچ کاری نکنی میشه برزگی و کرامت و متانت ! البته اگر اون طرف علی باشه در غیر اینصورت میشه پستی!
اطاعت از دستور خدا کرامت و مردونگی است

خوبه همه اینها تو کتابهای خودتون هم اومده

نتیجه مظلومیتهای علی ع باقی موندن تشیع تا امروزه و اینکه امروز هنوز هستند کسانی که حق ایشون رو حق میدونن

جالی کار شماست که صبر حضرت علی رو اشکال ار میدونید ........جنگ امام حسین رو هم اشکال دار میدونید و میگید برای کسب قدرت بود

اخه چرا هم صبر علی درست نیست هم جنگ حسین

این بهونه سازی و اشکال تراشی شماست ....اگر علی ع هم میجنگید امروز میگفتید برای حب دنیا بوده


بازم میگم انجام دستورذ خدا و رسول میشه مردونگی و پهلونی حالا هر چی میخواد باشه

حضرت علی تا زمانی که خلفا برای نبش قبر زهرا نرفته بون سکوت کرد و وقتی بحث نبش قبر شد و خلاف شرع داشت اتفاق میفتا د سکوت و شکست

زندگی امامان سراسر نور و هدایته از صبر علی ع تا جنگ حسین ع

اینکه کسانی میان با معیارهای خاکی و کهنه خودشون رفتار بزرگان رو میسنجن از سخیف ترین کارهاست

امام تسلیم امر خداست و لا غیر
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
مسالهٔ فدک از دیدگاه اهل سنت

«تلک أمة قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لاتسئلون عما کانوا یعملون» [سوره بقره: 141-134]

بدون شک خداوند تبارک و تعالی حضرت رسول اکرم- صلی الله علیه وسلم- را رحمت و رأفتی برای جهانیان فرستاد، آنحضرت- صلی الله علیه وسلم- مسائل و احکام را با حکمت و بصیرت به صحابه، و صحابه به بشریت تعلیم دادند. اگر معلم صحابه دارای شفقت، حکمت، بصیرت و ... بوده است مسلماً در شاگردان آن حضرت- صلی الله علیه وسلم- نیز این ویژگیها یافته می شود.

رسول خدا صلی الله علیه وسلم به صحابه درس ایمان، ایثار، اخلاق، اخلاص، تواضع، تقوا و زهد و بی رغبتی از دنیا آموخت، به همین خاطر بود که الله عزوجل با آیه «فان آمنوا بمثل مآ امنتم به فقد اهتدوا...» [بقره:137] ایمان آنها را معیار و ملاک ایمان افراد بعدی بیان کرد و رضایت خودش را از آنها و رضایت آنها را از ذات مقدس خودش با «رضی الله عنهم و رضوا عنه» اعلام فرمود و نتیجه این ایمان راسخ و این رضایت را «جنات تجری من تحتها الأنهر» بیان نمود.

در رأس شاگردان رسول خدا صلی الله علیه وسلم، حضرت صدیق اکبر رضی الله عنه قرار دارد، ایشان کسی است که به محض اعلام نبی اکرم صلی الله علیه وسلم برای غزوه تبوک تمامی اموال خویش را تقدیم حضرت محمد صلی الله علیه وسلم می نماید و خداوند هم این اقدام ابوبکر صدیق رضی الله عنه را اینگونه به تصویر می کشد:«و یتجنبها الأشقی الذی یوتی ماله یتزکی» (الیل:17) و بالاخره رسول خدا صلی الله علیه وسلم با مشاهده ی این همه فضایل و مناقب در آنها در همین دنیا- دارالعمل- آنان را به بهشت مژده می دهد ومی فرماید: «ابوبکر فی الجنة عمر فی الجنة...».

اما متاسفانه برخی اگاهانه یا نا آگاهانه این ویژگیهای منحصر به فرد ایشان را نادیده گرفته و صدیق اکبر رضی الله عنه را- العیاذ بالله- غاصب می دانند، و ادعا می کنند که ابوبکر رضی الله عنه با جعل حدیث و منسوب کردن آن به سردار کونین صلی الله علیه وسلم باغ فدک را از ملک شخصی زهرای مرضیه رضی الله عنها غصب کرده و بر خلاف توصیه پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم عمل نمود!!

در این مقال بر آنیم تا در رابطه با اینکه «فدک چیست؟ و ایا اینکه رسول خدا صلی الله علیه وسلم در حیات طیبه، آن را به دخت گرامی اش هبه نمود یا نه؟ و اینکه عقیده اهل سنت و جماعت پیرامون این مسئله چیست؟ و آیا حضرت زهرا رضی الله عنها از ابوبکر صدیق رضی الله عنه ناراحت شد یا نه؟ و... مطالبی را که در توان این مقاله است، بنگاریم. به امید اینکه شک و شبهه در این مورد دفع شده و خداوند همه ما را به راستی و حقیقت راهنمایی بفرماید.

فیء و حکم آن در قرآن

در اصطلاح شرع اموالی که بدون هیچ گونه جنگ و نبردی بدست مسلمین برسد، فیء نام دارد. خداوند متعال در قرآن عظیم الشأن حکم اموال فیء را بیان می فرماید: «ما أفاء الله علی رسوله من أهل القری فللّه و للرّسول ولذی القربی و التیمی و المساکین و ابن السبیل..» [حشر:7].

چیزی که خداوند از اهالی این آبادیها به پیغمبرش ارمغان داده است متعلق به خدا جل جلاله و پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم و خویشاوندان- پیغمبر- و مستمندان و مسافران در راه مانده می باشد.

از این رو نصف زمینها و باغهای فدک در حیات طیبه رسول خدا صلی الله علیه وسلم به تصرف مسلمانان درآمد و مال فئ محسوب می شود. رسول خدا صلی الله علیه وسلم از محصول آن به قدر نیاز برای اهل بیت و خویشاوندان مصرف می نمود و باقی مانده را در راه خدا به فقرا و نهیدستان انفاق می کرد.

فدک و حدود آن

فدک روستایی در سزمین حجاز و در نواحی خیبر است که فاصله ی آن از مدینه منوره مسافت دو الی سه روز راه، بطور متوسط با شتر است، قبل از اسلام یهودیان بر آن سرزمین تسلط داشتند.

در سال هفتم هجری قمری بعد از فتح خیبر اهالی این روستا، مرعوب و هراسان شدند، بنابراین به این شرط که نصف زمینها و باغهای این روستا از مسلمانان باشد، بدون جنگ با رسول الله صلی الله علیه وسلم صلح کردند، پیامبر خدا محیّصه بن مسعود انصاری را برای گفتگو با یهودیان به فدک فرستاد در آن موقع سردار فدک "یوشع بن نون" بود و بدین ترتیب بر نصف فدک صلح کرد و فدک بدون هیچ جنگ و درگیری به تصرف مسلمین در آمد.

فدک از نظر اهل سنت

همانطور که در بالا گفته شد فدک اسم روستایی کوچک همراه با یک باغ خرما در نواحی خیبر می باشد. اما از دیدگاه اهل تشیع، یک گوشه ی فدک به کوه احد و طرف دیگرش به عریش و مصر و کناره ی دیگر به دریای احمر و کناره چهارم آن به "دومة الجندل" منتهی می شود. [اصول کافی:355]

با نگاهی به نقشه شبه جزیره عربستان و اندکی تأمل، به این نتیجه می رسیم که نصف بیشتر حجاز ومصر را، فدک تشکیل می دهد.! آیا خرمای این همه مناطق به پیامبر صلی الله علیه وسلم تعلق داشت؟! و آیا همه این مناطق را به فاطمه بخشید؟!

و در قول دیگر می گویند که، فدک عبارت است از یک منطقه و شهر بزرگی که ثمرات سالانه آن چندین هزار کیلو خرماست.!!!

ماجرای هبه نمودن فدک به امّ ابیها رضی الله عنها

برخی می گویند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم باغ فدک را به حضرت زهرا رضی الله عنها هبه نموده است. علاّمه شاه عبدالعزیز دهلوی پاسخ این شبهات را اینگونه می دهد:

الف- ادعای هبه به حضرت فاطمه در کتب اهل سنت موجود نیست، بلکه در کتب اهل سنت خلاف آن موجود است؛ «إن رسول الله صلی الله علیه وسلم کان له فدک فکان ینفق منها و یعود منها علی صغیر بنی هاشم و یزوج منهم أیمهم و أن فاطمه رضی الله عنها سألته أن یجعلها لها فأبی. فکانت کذلک فی حیاة رسول الله صلی الله علیه وسلم حتی مضی لسبیله فلما ولّی ابوبکر رضی الله عنه عمل فیها بما عمل رسول الله صلی الله علیه وسلم فی حیاته حتی مضی لسبیله...».[ سنن أبی داوود حدیث شماره:2974 دارالکتاب العربی]

ب- بالفرض اگر روایت هبه ی فدک را قبول کنیم لیکن این مسئله مجمع علیه شیعه و سنی است که موهوب ملک موهوب له نمی شود تا وقتی که در قبض و تصرف او نرود و فدک بالإجماع در زمان حیات پیامبر در تصرف زهرا نیامده بود، بلکه در دست آن جناب صلی الله علیه وسلم بود و در وی تصرف مالکانه می فرمود. ثم هکذا عمل ابوبکر رضی الله عنه.

ج- غضب حضرت فاطمه و نیز ترک کلام وی با ابوبکر صدیق رضی الله عنه را هم اگر بپذیریم لیکن در روایات شیعه و سنی صحیح ثابت است که این امر برحضرت ابوبکر رضی الله عنه شاق آمد و خود را به در سرای زهرا حاضر آورد و علی را شفیع خود ساخت تا آنکه زهرا از او خشنود شد.(4)

اندیشمند عالم اسلام، مفتی محمد تقی عثمانی صاحب کتاب تکمله فتح الملهم- شرح مسلم- نیز این جریان را رد کرده و در این مورد می نویسد: « قصة أخری فی هبة فدک: فقالت رضی الله عنها إن رسول الله صلی الله علیه وسلم أعطانی فدک فقال لها هل لک علی هذا بینة؟ فجاءت بعلی - رضی الله عنه- فشهد لها ثم جاءت بأمّ أیمن ...فقال ابوبکر- رضی الله عنه- فبرجل و امرأة تستحقّینها؟ أو تستحقین بها القضیة؟ قال زید بن علی: و أیم الله لو رجع الأمر إلیّ لقضیت فیها بقضاء أبی بکر- رضی الله عنه- أیضاً». أن هذه القصة غیر ثابتة من روایة اهل السنة.

توصیه فدک و جواب آن

عده ای معتقدند که رسول خدا- صلی الله علیه وسلم- فدک را برای دخت عزیزش وصیت نمود، اولاّ: توصیه فدک هم از کتب روایی اهل سنت ثابت نیست. ثانیاً: به اتفاق سنی و شیعه وصیت، أخت میراث است. پس در مالی که میراث جاری نمی شود، چطور وصیت جاری می شود؟ زیرا وصیت و میراث هر دو انتقال ملک بعد از موت هستند و انبیاء بعد از وفات، مالک هیچ چیزی نمی شوند و مال آنها مال خدا می شود و جزء بیت المال مسلمین قرار می گیرند و خلیفه مسلمین می تواند بنابر مصلحت آن را به کسانی بدهد. ثالثاً: اینکه وصیت برای شخصی معین وقتی درست است که قبلاً، از وصیت کننده خلاف آن ثابت نشده باشد و در این مورد کلام رحمة للعالمین صلی الله علیه وسلم "ما ترکناه صدقَة" أظهر من الشمس است و تمام ماترک رسول اکرم صلی الله علیه وسلم وقف فی سبیل الله گردید و امکان وصیت باقی نماند. رابعاً: چرا علی رضی الله عنه در زمان خلافت خود باغ فدک را به ورّاث زهرا توریث ننمود؟ حال آنکه قبول ظلم و خلاف از ایشان نیز مستبعد است. چنانکه در خطبه "53" از نهج البلاغه می فرماید: «بر خلیفه دو امر واجب است یا دفع خلاف یا انکار خلافت»، بنابراین روشن است که قضاوت ابوبکر رضی الله عنه به هیچ وجه خلاف شریعت اسلام نبوده است.

ادعای وراثت

اینک در مورد مهمترین دلیل امامیه برای اثبات حق حضرت زهرا- رضی الله عنها- در مسئله فدک که ادعای وراثت از طرف فاطمه باشد؛ نکاتی را نقل می کنیم:

وقتی فاطمه زهرا- رضی الله عنها- نزد ابوبکر صدیق رضی الله عنه آمد و میراث پدرش- فدک و خمس خیبر- را مطالبه کرد ابوبکر صدیق رضی الله عنه از دادن میراث خودداری نمود و در جواب فرمود: از رسول خدا صلی الله علیه وسلم شنیدم که فرمودند: «نحن معاشر الأنبیاء لانورث ما ترکناه صدقة» ما گروه انبیا از خود، مال به ارث نمی گذاریم مالی که از ما باقی می ماند صدقه است؛ «فغضبت فاطمة فهجرته فلم تکلّمه حتی توفیت»؛ فاطمه خشمگین شد و ابوبکر رضی الله عنه را ترک کرد و تا آخر عمر با او سخن نگفت.

راویان این حدیث را در کتب حدیث با الفاظ مشابهی نقل کرده اند. علامه مفتی محمد تقی عثمانی در کتاب تکمله فتح الملهم شرح صحیح مسلم این حدیث را اینگونه ذکر می کند: «عن ابن شهاب عن عروة بن الزبیر عن عایشة رضی الله عنها أنها أخبرته: أن فاطمة بنت رسول الله صلی الله علیه وسلم أرسلت إلی أبی بکرالصدیق رضی الله عنه تسأله میراثها من رسول الله مما أفاء الله علیه بالمدینة و فدک ومابقی من خمس خیبر فقال ابوبکر إن رسول الله صلی الله علیه وسلم قال لانورث ما ترکناه صدقة، إنما یاکل آل محمد صلی الله علیه وسلم فی هذا المال و إنی والله لا اُغیّر شیئاً من صدقة رسول الله صلی الله علیه وسلم عن حالها التی کانت علیها فی عهد رسول الله صلی الله علیه وسلم شیئا. فوجدت فاطمة رضی الله عنها علی أبی بکر رضی الله عنه فی ذلک. قال: فهجرته فلم تکلّمه حتی توفیت...»

و نیز حدیث دیگری در این مورد آمده است: أن عمربن الخطاب قال لمعشر من الصحابة فیهم علی و العباس و عثمان وعبدالرحمن بن عوف و زبیربن العوام و سعدبن ابی وقاص: أنشدکم بالله الذی باذنه تقوم السماء و الارض أتعلمون أن رسول الله صلی الله علیه وسلم قال: «لانورث ما ترکناه صدقة» قالوا: أللهم نعم. ثم أقبل علی علیّ و العباس فقال أنشدکما بالله هل تعلمان أن رسول الله صلی الله علیه وسلم قد قال ذلک: قالا اللهم نعم» (7)

حضرت عمر بن خطاب رضی الله عنه از صحابه که در بین آنها حضرت علی، عباس، عثمان، عبدالرحمن بن عوف، زبیر بن عوام و سعد بن ابی وقاص رضی الله عنهم بودند، فرمود: شما را به ذاتی قسم می دهم که آسمان و زمین به امرش قائم است، آیا می دانید که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمودند: «لانورث ما ترکناه صدقَة»؟ عرض کردند: بله به خدا. سپس به سوی علی و عباس متوجه شد و فرمود: شما را به خدا سوگند می دهم آیا شما می دانید که رسول خدا صلی الله علیه وسلم این حدیث را بیان فرمود؟ گفتند: بله به خدا (پیامبر این گونه فرمود.)

علامه شاه عبدالعزیز محدث دهلوی رحمه الله در توضیح این روایت می فرماید: پس معلوم شد که این خبر هم برابر آیت است در قطعیت. زیرا که این جماعت که نام اینها در حدیث ذکر شد خبر یکی از ایشان مفید یقین است، چه جای این جمع کثیر. علی الخصوص، علی مرتضی که نزد شیعه معصوم است و روایت معصوم برابر قرآن است در افاده ی یقین نزد ایشان، و با قطع نظر از این همه، این روایت در کتب صحیحه شیعه از امام معصوم هم موجود است.

همچنین امام صادق این روایت را از آن حضرت صلی الله علیه وسلم نقل می فرماید که فرمود:« و إن العلماء ورثة الانبیاء وأن الانبیاء لم یورثوا دیناراً و لا درهما ولکن أورثوا العلم، فمن أخذ منه أخذ بحظ وافر»

شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله می فرماید: این حدیث را تنها حضرت ابوبکر رضی الله عنه روایت نکرده، حضرت عمر، حضرت عثمان، حضرت علی، حضرت طلحه، حضرت زبیر، حضرت سعد، حضرت عبدالرحمن بن عوف و حضرت عباس بن عبدالمطلب و ازواج مطهرات و حضرت ابوهریره رضی الله عنهم اجمعین نیز روایت کرده اند.

وراثت انبیا از دیدگاه قرآن

یکی از آیاتی که ممکن است شبهه ارث بردن و ارث گذاشتن از پیامبران را در ذهن ایجاد کند آیه: «و ورث سلیمان داوود...» [نمل/16] است که برای دفع این شبهه علامه آلوسی بغدادی در تفسیر روح المعانی می فرماید: «و ورث سلیمان داوود» أی قام مقامه فی النبوة و الملک و صار نبیاً ملکاً بعد موت أبیه داوود علیهما السلام، فوراثته إیاه مجاز عن قیامه مقامه فیما ذکر بعد موته و قیل المراد وراثة النبوة فقط و قیل وراثة الملک فقط؟

علامه مفتی محمد شفیع عثمانی رحمه الله نیز در تفسیر این آیه می فرماید: و از نظر عقل هم نمی تواند دراینجا مراد وراثت مال باشد زیرا به هنگام وفات، حضرت داوود 19پسر داشت، اگر مراد وراثت مالی باشد باید همه این پسران، وارث قرار گیرند، پس تخصیص حضرت سلیمان به وارث بودن از او معنی ندارد و از این ثابت می گردد که مقصود از وراثت آن است که برادران در آن شریک نبودند بلکه تنها حضرت سلیمان وارث شد و آن تنها می تواند وراثت علم و نبوت باشد و خداوند متعال نیز ملک و سلطنت حضرت داوود علیه السلام را نیز به حضرت سلیمان عنایت نمود!

آیه ای دیگر که احتمالاً ممکن است از آن استدلال شود آیه ی ششم سوره مریم است: «یرثنی و یرث من آل یعقوب»؛علامه شاه عبدالعزیزدهلوی رحمه الله به نقل از کلینی می نویسد: روی الکلینی عن ابی عبدالله «أن سلیمان ورث داوود و أن محمداً ورث سلیمان» پس معلوم شد که این وراثت علم و نبوت و کمالات نفسانی است نه وراثت مال و متروکه. و قرینه عقلیه نیز مطابق قول معصوم دلالت بر همین وراثت کرده و نیز در روایتی دیگر از کتب شیعه در تأئید مطلب بالا می خوانیم: روی محمد بن یعقوب الرازی فی الکافی عن ابی البختری عن ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام أنه قال: «انّ العلماء ورثة الانبیاء لم یورثوا و فی نسحة لم یرثوا درهماً و لا دینارا و انما ارثوا احادیث من احادیثهم فمن اخذ بشئ منها فقد أخذ بحظ وافر» پس معلوم شد که غیر از علم و احادیث هیچ چیز میراث به کسی نداده اند. فثبت المدعی بروایة المعصوم.(11)

کلمه «انما» در اینجا نزد امامیه نیز برای حصر و تخصیص است لذا ثابت گردید که میراث انبیاء به طور قطع و یقین علم بوده نه چیزی دیگر.

بنابراین از دیدگاه اهل سنت، انبیا علیهم السلام بعد از خود برای خویشاوندان و بازماندگان خود مال دنیوی به ارث نمی گذارند و اموالشان در راه اسلام و منافع امت وقف می شود. عقلاً هم ارث گذاشتن انبیا برای بازماندگان سبب مشکل و سوء ظن می گردد زیرا اگر انبیا برای بازماندگان و خویشاوندان متاع و مال دنیوی به ارث گذارند مورد اتهام و اعتراض قرار می گیرند؛ زیرا مردم در مقابل کسی که او را به عنوان پیامبر خدا قبول دارند، از مال و جان خود دریغ نمی کنند، حتی پذیرش مال و جان از سوی پیغمبر را برای خود سعادت و خوشبختی می دانند.

یک اعتراض و جواب آن

در اینجا توضیح یک شبهه لازم است و آن اینکه؛ حضرت ابن عباس و حسن بصری وراثت انبیا را وراثت اموال مراد گرفته اند. امام فخر رازی نیز می گوید: وراثت حقیقتاً در مورد مال بکار می رود پس توجیه چیست؟

جواب: ارث اگرچه حقیقتاً برای مال بکار می رود، اما مجازاً برای علوم نبوت و یا خود نبوت و یا پادشاهی و حکومت بکار می رود. چنانچه کاربرد لفظ "ارث" در دو آیه ذیل دلالت بر مال نمی کند:

«ثم أورثنا الکتاب الذین اصطفینا من عبادنا...» [فاطر:32] باز میراث دادیم قرآن را به آنانکه بر گزیدیم ایشانرا از بندگان خود. و نیز «فخلف من بعدهم خلفا ورثوا الکتاب...» [اعراف:169]؛ پس از پی در آمدند بعد از ایشان جانشینان بد که وارث توارث شدند. (تفسیر حسینی)

نور چشم رحمة للعالمین

مطلب دیگر، ناخرسندی و ناخشنودی حضرت زهرا رضی الله عنها است و آن اینکه وقتی فاطمه رضی الله عنها فدک و خمس خیبر را از صدیق مطالبه کرد، ابوبکر صدیق رضی الله عنه در جواب ایشان حدیث رسول خدا صلی الله علیه وسلم را بیان کرد که: ما گروه انبیا برای بازماندگان خود، مال به ارث نمی گذاریم، مالی که از ما باقی می ماند برای مسلمانان وقف و صدقه است. اکنون سؤال اینجاست که آیا پس از آن که ابوبکر صدیق در جواب حضرت فاطمه رضی الله عنها این حدیث را بیان کرد علتی برای ناخشنودی فاطمه زهرا رضی الله عنها پیدا می شود؟!

اوّلاً: پس از شنیدن حدیث نبوی ناخشنود شدن خلاف تصریح قرآنی است زیرا خداوند می فرماید: «و ما کان لمومن ولا مومنة اذا قضی الله ورسوله أمراً أن یکون لهم الخیرة من أمرهم و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالاً مبیناً» [الاحزاب/36]

ثانیاً: خلاف مقتضای عقل سلیم است که اولاد آن حضرت صلی الله علیه وسلم گفته ی رسول خدا صلی الله علیه وسلم را بشنوند و آن را نپذیرند، زیرا بر آحاد امت رسول الله صلی الله علیه وسلم لازم و واجب است که گفته ی رسول خدا را با کمال یقین واطمینان بپذیرند و از این اصل کسی مستثنی نیست و حضرت فاطمه رضی الله عنها نیز در این اصل داخل است.

با اندک تأملی در الفاظ حدیث واضح می شود که این عبارت «فهجرته فلم تکلمه حتی ماتت» قول حضرت عایشه رضی الله عنها نیست بلکه گوینده ی این عبارت مَرد است زیرا لفظ «قال» بکار رفته است پس گوینده ی این عبارت هم "ابن شهاب زهری" است زیرا درروایات خود چنین کلماتی را بکار می برد. خلاصه اینکه کلمات جنجال برانگیزی که در این روایت بکار رفته در اصطلاح علمای حدیث «ظن راوی» است و کلماتی چون «غضبت، هجرت، وجدت و لم تتکلمه و غیره» جزء اصلی روایت مذکور نیست. (16) بلکه بنابر اصطلاح علم الحدیث «إدراج» است و این نوع ادراج از نوع «وقوع الادراج فی وسط الحدیث» است، دکتر محمود طحّان تصریح می کند که ادراج به اجماع علمای محدثین و فقها حرام است.(17)

قصه مراجعه ی فاطمه رضی الله عنها به حضرت ابوبکر رضی الله عنه با 36طریق روایت شده که یازده طریق از غیر امام زهری روایت شده که در هیچکدام، ذکری از غضب و خشم حضرت فاطمه و ترک و هجران با ابوبکر صدیق به میان نیامده و 25 طریق مروی از امام زهری است که 9 روایت خالی از ذکر غضب و هجران است و در باقی مانده یعنی در 16 طریق دیگر غضب وهجران حضرت زهرا رضی الله عنها مذکور است.

ابوطالب محمد بن علی بن الفتح الحربی العشاری در کتاب خود به نام "کتاب فضایل أبی بکرالصدیق" از امام محمدباقربن زین العابدین چنین نقل کرده: «عن کثیر النوال قال: قلت لأبی جعفر، أخبرنی عن أبی بکر وعمر أًظلماً من حقکم شیئاً: قال: لا و منزّل القرآن علی عبده لیکون للعالمین نذیراً ما ظلمانا من حقنا ما یزن حبة خردل: کثیر النوال فرمود: به امام باقر گفتم: از ابوبکر و عمر بگو آیا چیزی در حق شما ظلم کردند؟ امام فرمود: خیر، قسم به آن ذاتی که قرآن را بر بنده اش رسول الله صلی الله علیه وسلم نازل کرد تا برای جهانیان بیم دهنده باشد آنان به اندازه ی دانه ی خردلی در حق ما ظلم نکردند».

عمل حیدر کرار رضی الله عنه مؤید عمل صدیق اکبر رضی الله عنه

پر واضح است زمانی که زمام خلافت به حضرت علی رضی الله عنه سپرده شد، طبق عمل رسول خدا و خلفای ثلاثه عمل نمود و فدک را به اولاد فاطمه رضی الله عنها واگذار نکرد. علامه شاه عبدالعزیز می فرماید: «فهذا صریح فی أن علیاً فعل فی فدک ما فعل فیه ابوبکر رضی الله عنه و لو کان قضاء ابی بکر خطأ لغیّره علیّ رضی الله عنه فی عهد خلافته»

و در جایی دیگر می فرماید: «فلما وصل الامر الی علی بن ابی طالب علیه السلام فی رد فدک فقال انّی لأستحیی من الله أن اُردِ شیئاً منع منه ابوبکر و أمعناه عمر رضی الله عنه».

پس در نتیجه معلوم شد که اگر خلفای ثلاثه (ابوبکر، عمر، و عثمان رضی الله عنهم) بر خلاف دستور رسول خدا صلی الله علیه وسلم عملی را انجام می دادند حتماً حضرت علی رضی الله عنه در زمان خلافت خود آنرا اصلاح می فرمود. حالانکه حضرت علی نیز طبق عمل خلفای قبل از خود عمل نمود. اگر فدک حق زهرا بود و عمل ابوبکر خلاف و نامشروع بود چرا این عمل خلاف را قبول کرد و فدک را در بین ورّاث فاطمه توریث ننمود؟!

بدرقه ی صدیق اکبر رضی الله عنه، حضرت زهر رضی الله عنها را

حضرت ابوبکر صدیق در هنگام مرض وفات به عیادت و بیمارپرسی او آمده و با او گفتگو نمودند و حتی در روایتی از امام باقر است که نماز جنازه سیِدتنا فاطمه را حضرت ابوبکر رضی الله عنه اقامه نمود و نیز این حدیث ثابت کننده این ادّعاست. «...عن مالک عن جعفر بن محمد عن أبیه عن جدّه علی بن حسین، قال ماتت فاطمة بین المغرب و العشاء، فحضرها ابوبکر و عمر و عثمان و الزبیر و عبدالرحمن بن عوف، فلمّا وضعت لیصلی علیها، قال علی: تقدم یا أبابکر و دفنت لیلاً.

پس حضرت فاطمه رضی الله عنها درحالی از این دنیا رحلت نموده است که کاملا از حضرت صدیق خشنود و راضی بوده است.

بنابر این نتیجه می گیریم که پروانگان رسالت با اعمالی صالح و کارنامه ای درخشان به ملاقات پروردگار شتافتند ،پس بر ماست که از معلم بشریت، رحمة للعالمین حضرت محمد صلی الله علیه وسلم درس ایمان واخلاق و از صدیق اکبر درس صداقت و امانت و از فاروق اعظم درس شهامت و عدالت و از عثمان با حیا درس اطاعت و شهادت و از حیدر کرار درس شجاعت وپایمردی، بگیریم و باید به وقایع تاریخی صدر اسلام، با دید واقع بینانه ای بنگریم، نه اینکه با عینک انتقاد و تعصب و طعن بر صحابه ی رسول خدا صلی الله علیه وسلم قلم و زبانمان را آلوده نمائیم؛ چرا که آنها بقول رسول اکرم صلی الله علیه وسلم مانند ستارگان اند.

پس باید در بیان روابط بین صحابه و اهل بیت به قرآن اقتدا نمائیم که می فرماید: «محمد رسول الله والذین معه أشداء علی الکفار رحماء بینهم» [فتح/29]

ربنا اغفرلنا و لإخواننا الذین سبقونا بالایمان و لا تجعل فی قلوبنا غلاً للذین آمنوا ربنا إنک رؤف الرحیم.

منبع: سنی آن لاین

عصر اسلام
IslamAge.Com
منابع و مآخذ:
1- ازالة الشک عن مسئلَة الفدک-
2- تکمله ی فتح ال
     
  
مرد

 
rostam91: پس حضرت فاطمه رضی الله عنها درحالی از این دنیا رحلت نموده است که کاملا از حضرت صدیق خشنود و راضی بوده است.
در میان صدها و صدها روایت مشهور و مورد اعتماد از اهل سنت و برای انها قید گردیده که حضرت زهرا شبانه دفن و کفن شد در حالیکه ابوبکر و عمر را به حضور نپذیرفت و با انان سخن نگفت

اقای رستم به چه کشفی نایل امدید که از اعتقاد خودتان هم برگشتید شما ناراحتی زهرا از خلفا را قبول داشتید و فقط در رد کفر خلفا استدلال میکردید که زهرا س از علی هم ناراحت میشده اما حالا کشف کردید که اصولا زهرا س از ابوبکر راضی بوده ؟؟؟؟

انَّ الله عزَّ و جلَّ یَغضِبُ لِغضبِ فاطمة ویَرضی لرضاها.
همانا خدای متعال به غضب فاطمه، غضب می‌کند؛ و به خشنودی او، خشنود می‌شود. (1)


به همین منظور به سراغ اسناد تاریخی رفتیم، در کتاب صحیح بخاری که از معتبر ترین کتب اهل سنت می باشد، به نقل از عایشه دختر ابابکر بیان شده است:

فغضبت فاطمة بنت رسول الله، فهجرت ابابکرٍ فلم تزل مهاجرته حتّی تُوُفّیتْ. (2)(3)
فاطمه بر ابوبکر غضبناک شد و با او قطع رابطه کرد و این قطع رابطه و قهر وی تا وفاتش ادامه یافت.



قال ابوبکر : ائتنی به بأعنف الْعنف. (4)
او (یعنی حضرت علی) را به سخت‌ترین وضعیّت ممکن نزد من آورید.


إن أبوا فقاتلهم فأقبل عمر بقبس من نار على أن یضرم علیهم الدار فلقیته فاطمة فقالت: یابن الخطاب ! أجئت لتحرق دارنا ؟ قال : نعم أو تدخلوا فیما دخلت فیه الأمة فخرج علی حتى دخل على أبی بکر. (5)
یعنی: اگر امتناع ورزیدند از آمدن با آنها بجنگ. . عمر با شعله آتشى که همراه داشت و آن را به قصد آتش زدن خانه فاطمه(علیها السلام)برداشته بود، به سوى آنها حرکت کرد. فاطمه(علیها السلام)گفت: یابن الخطاب اجیت لتحرق دارنا؟ اى پسرخطاب! آتش آورده اى خانه مرا بسوزانى؟ گفت: بلى، مگر این که به آنچه امت در آن داخل شده اند (بیعت با ابوبکر) شما هم داخل شوید.


ابن قتیبه می گوید:

فدعا بالحطب وقال : والذی نفس عمر بیده . لتخرجن أو لأحرقنها على من فیها ، فقیل له یا أبا حفص . إن فیها فاطمة ؟ فقال وإن ...


رهبر مهاجمان دستور داد هیزم بیاورید و فریاد زد: به خدایی که جان عمر در دست اوست، یا قطعاً خارج میشوی، یا اینکه حتماً آن [خانه] را بر سر هرکه در آن است، به آتش میکشم.
پس به او گفتند: ای اباحفص! در این خانه، فاطمه است!
پاسخ گفت: حتّی اگر او باشد...


فوقفت فاطمة رضی الله عنها على بابها ، فقالت :

لا عهد لی بقوم حضروا أسوأ محضر منکم ، ترکتم رسول الله صلى الله علیه وسلم جنازة بین أیدینا ، وقطعتم أمرکم بینکم ، لم تستأمرونا ، ولم تردوا لنا حقا .


فاطمه جلوی درب ایستاد و گفت: هیچ مردمی همچون شما دیدارشان برای من، بد و نفرتانگیز نیست.
جنازه رسول خدا[صلّی‌الله‌علیه‌وآله] را بر روی دستهای ما تنها گذاشتید و کار خلافت را میان خود قطعه قطعه کردید، و در این خصوص از ما جویا نشدید، و حق را به ما بازنگرداندید.(6)


بلاذری می گوید:

فاطمه سلام الله علیها در پشت در با خلیفه دوم مواجه شده و گفت : "ای پسر خطّاب ! آیا تو را در حال آتش زدن خانه ام می بینم؟!" عمر گفت:"آری ! این کار من آنچه را که پدرت آورده محکم تر می سازد.!!!" (7)


شهر ستانی از علمای اهل سنت می نویسد: نظام که چهارمین شخصیت برجسته معتزله است معتقد بود:

إن عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتى ألقت الجنین من بطنها وکان یصیح أحرقوا دارها بمن فیها وما کان فی الدار غیر علی ، وفاطمة ، والحسن ، والحسین . (8)
عمر در روز بیعت به شکم فاطمه ( علیها السلام) ضربه زد که منجربه سقط شدن نوزاد وی از شکمش شد . عمر فریاد می زد این خانه را با هر که در آن است به آتش بکشید ؛ و در خانه به جز علی و فاطمه و حسن و حسین کسی نبود .


بخاری در صحیح خود آورده است:

همانا فاطمه دختر رسول خدا فردی را نزد ابوبکر فرستاد و میراث خود از رسول خدا را، از او طلب نمود.
این مطالبه شامل: فیء، فدک و باقیمانده خمس خیبر بود...
امّا ابوبکر از این که چیزی از این اموال را به وی پس بدهد، خودداری ورزید. (9)


ابن ابی الحدید معتزلی (متوفّی 656 ق) در شرح نهج البلاغه ج16 ص234 نقل کرده که وقتی زنان مهاجر و انصار از وضع وخیم حضرت زهرا سلام الله عیها آگاه شدند، به عیادت ایشان رفتند و پرسیدند: چگونه صبح کردی ای دختر رسول خدا؟ و حضرت در پاسخ فرمودند:

صبح کردم و حال آنکه نسبت به دنیای شما کاره و بی میلم، نسبت به مردانتان غضبناکم...
به آنان بغض ورزیدم آنگاه که در حالاتشان تعمّق ورزیدم ...
برای خویشتن چه بد ذخیره هایی پیش پیش فرستادند. که خدا بر آنان خشم بر گفت و در عذاب جاودانه خواهند بود.


برادران ؟؟؟؟ اهل سنت اینها همه از کتب معتبر شماست چرا با این همه سند و مدرک باز هم در خواب خرگوشی خود فرو رفته اید

اسناد مطالب بالا چند صفحه میشود


1- برخی از مشاهیر اهل سنّت که این قبیل احادیث را نقل یا ثبت کرده‌اند، عبارت اند از:
ـ ابن‌مثنّی بصری (متوفّای 252)ر.ک: ذخائر العقبی، ص 82 ـ 83 .ـ ابوبکربن ابی‌عاصم (متوفّای 287)ر.ک: الاِصابه، ج 8، ص 57؛ شرح المواهب، ج 4، ص 330 .ـ ابویعلی موصلی (متوفّای 307)ر.ک: کنز العُمّال، ج 12، ص 111، ح 34238؛ مُسند ابی‌یَعلی، ج 1، ص 190 .ـ ابوالقاسم طَبَرانی (متوفّای 360)ر.ک: معجم الکبیر، ج 1، ص 108، ح 182؛ ج 22، ص 401، ح 1001 .ـ حاکم نیشابوری (متوفّای 405)ر.ک: المستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص 167، ح 4730.[با توجّه به این که حاکم نیشابوری در کتاب خود، احادیث صحیح را طبق شروط بُخاری و مُسلم آورده است؛ باید گفت: حدیث فوق، بر طبق مبنای بخاری و مسلم، صحیح است و مورد قبولِ آن‌ دو نیز می‌باشد.]ـ ابوسعد خرگوشی (متوفّای 406) ر.ک: ذخائر العقبی، ص 82 ـ 83 .ـ ابونعیم اصفهانی (متوفّای 430) ر.ک: کنز العُمّال، ج 12، ص 111، ح 34238 .ـ ابن‌اثیر (متوفّای 630) ر.ک: اُسد الغابه، ج 6، ص 224 .ـ ابن‌نجّار بغدادی (متوفّای 643) ر.ک: کنز العُمّال، ج 13، ص 674، ح 37725 .ـ سبط‌بن جوزی (متوفّای 654) ر.ک: تذکرة خواصّ الاُمّه، ص 279 .ـ محبّ‌الدین طبری (متوفّای 694) ر.ک: ذخائر العقبی، ص 82 ـ 83 .ـ ابوحَجّاج مَزّی (متوفّای 742) ر.ک: تهذیب الکمال، ج 22، ص 379 .ـ ابن‌حجر عَسقلانی (متوفّای 852) ر.ک: الاِصابه، ج 8، ص 56؛ تهذیب التهذیب، ج 12، ص 442 .ـ ابن‌حجر مکّی [هیتمی] (متوفّای 954) ر.ک: الصواعق المحرقه، ص 105 .ـ متّقی هندی (متوفّای 975) ر.ک: کنز العُمّال، ج 12، ص 111، ح 34238؛ ج 13، ص 674، ح 37725 .- قندوزی الحنفی (متوفای1294ه) ر.ک: ینابیع المودّة ج2 ص56...

2- صحیح بُخاری، حدیث شماره 2862؛ [نقل مشابه:] مُسند احمدبن حنبل، حدیث شماره 25.

3- سایر منابع اهل سنّت که «غضب حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر» را بیان کرده اند:
- صحیح بُخاری(تألیف: بخاری متوفای256ه)، حدیث شماره 6230؛ [نقل مشابه:] تاریخ المدینه (تألیف: ابن‌شُبّه)، ج 1، ص 197. - مُسند احمدبن حنبل(تألیف: احمدبن حنبل متوفای241ه)، حدیث شماره 52. - جامع الاُصول (تألیف: ابن‌اثیر )، ج 10، ص 386. - تاریخ الاسلام (تألیف: ذَهبی متوفای 748)، ص 21 . - تاریخ الخمیس (تألیف: دِیار بَکری)، ج 2، ص 173. - مشکل الآثار (تألیف: طَحاوی متوفای:321ه)، ج 1، ص 47 ـ 48. - سنن بیهقی (تألیف: بیهقی متوفای:458ه)، ج 6، ص 300؛ [نقل مشابه:] صحیح ابن‌حَبّان، ج 11، ص 152 ـ 153. - سنن بیهقی، ج 6، ص 300؛ [نقل‌های مشابه:] المصنَّف (تألیف: صَنعانی)، ج 5، ص 472؛ مُسند ابی‌عَوانه، ج 4، ص 251. - سیرة النبویة (تألیف: ابن کثیر متوفای774ه) ج4 ص567 ، و فی المکتبة الشاملة ج4 ص567. - البدایة والنهایة (تألیف: ابن کثیر متوفای 774ه) (ط.داراحیاء التراث العربی بیروت) ج5 ص306. - فتح الباری (تألیف: ابن حجر عسقلانی متوفای 852ه) (ط. دارالمعرفة للطباعة النشر بیروت) ج6 ص139 و فی المکتبةالشاملة ج9 ص345... .

چقدر دیگر سند لازم دارید که متوجه شوید حضرت زهرا از ان ملعونان ناراحت بوده و

ایا فقط روایت عایشه در صحیح بخاری کافی نیست
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
صفحه  صفحه 35 از 48:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  47  48  پسین » 
مذهب
مذهب

Fatemeh Zahras Martyrdom | شهادت زهرا: بزرگترین دروغ تاریخ

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA