ارسالها: 350
#411
Posted: 3 Mar 2014 03:04
ametis: و محسن جزو اهل بیت رسالت نیست
سوال ؟؟؟
از کجا میدانستند که فرزند زهرا پسر است که نامش محسن باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سونو گرافی ؟؟؟؟؟؟؟؟
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#412
Posted: 3 Mar 2014 07:51
Andisheh: از کجا میدانستند که فرزند زهرا پسر است که نامش محسن باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیامبر و امام بودن و با خدا در ارتباط
اسامی فرزندان پیامبر و علی ع قبل از تولد انتخاب شده بوده
یک خانم تو ماه ۶ بره پیش یک ماما از تکانها و وضعیت مادر تشخیص میده که فرزند پسره یا دختر و اغلب موارد درسته
کمی تدبر در تاریخ گذشتگان بد نیست
در گذشته علوم به شکل دیگری وجود داشته مثلا در طب ایرانیان قبل از اسلام جراحی مغز میکردند
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#416
Posted: 4 Mar 2014 10:34
ametis: پیامبر و امام بودن و با خدا در ارتباط
از شما بعیید بود دوست من فکر میکردم بحث منطقی و کلامی میکنیم یه جورایی اینجارو به دلیل تعصب یا علاقه زدین جاده خاکی .
ametis: اسامی فرزندان پیامبر و علی ع قبل از تولد انتخاب شده بوده
اینهم از اون حرفهاست .. اگر این افراد از قبل نامشون انتخاب شده و سمتشون که امام باشند یا نباشند تعیین شده و اینها از قبل تعیین شده پس دیگه محسن قرار بوده جنین باشه و از دنیا بره پس مشیت خداوند از قبل چنین بوده و دیگه جرم عمر و دارو دستش چیه ؟ خواست خدا رو که نمیشه تغییر داد ..به علاوه اینکه این افراد از پیش تعیین شده باشند هم با انتخاب اونها به عنو ان امام ( به دلیل اصلح بودنشان) در تضاد است ( زیرا باید به دلل اصلح بودن امام شوند و نه چون از قبل انتخاب شدند ) هم با امر " اختیار " در تضاد است یعنی این افراد نمیتوانستند کاری کنند که امام نباشند بنا بر این آنها به خواست خدا هرگز نمیتوانستند خطایی انجام دهند که درجه امام بودن آنها ساقط شود پس این دیگه چه مزیت و یا برتری هست برای اونها ؟؟ عین کسی که در زندان باشد و گناهی نکند ؟؟ ثالثا این امر که شما گفتید تایید کننده وجود اجبار مطلق در جهان است یعنی بقیه مردم به دلیل اینکه امام ان از قبل انتخاب شدند هرگز نمیتوانستند در اثر زهد و تقوا و ایمان خالص به درجه امامت برسند یعنی سلب حق پیشوا شدن از تمام مردم کره زمین که در نوع خودش جبر عظیمیه و رابعا اینکه این با عدالت خدا همخوانی ندارد که یک حق رو از بقیه مردم بگیرد و به عده ای خاص بدهد .
ametis: یک خانم تو ماه ۶ بره پیش یک ماما از تکانها و وضعیت مادر تشخیص میده که فرزند پسره یا دختر و اغلب موارد درسته
اولا ما سندی از رفتن فاطه پیش ماما و سپس نام گزاری بچه نداریم ..ثانیا دوست دانای من حتی سونوگرافی که تصویر بچه رو به ما نشون میده گاهی اوقات در ۹ ماهگی هم اشتباه میکنه حالا شما به قوانین ۱۴۰۰ سال پیش چطور به قطعیت قبول میکنید که تشخیص اونها از پسر بودن درست بوده ؟ لا اقل از کلمه احتمال استفاده کنید . ametis: کمی تدبر در تاریخ گذشتگان بد نیست
در گذشته علوم به شکل دیگری وجود داشته مثلا در طب ایرانیان قبل از اسلام جراحی مغز میکردند
ما انقدرم دیگه بی سواد نیستیم .. شما لطف دارید
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1509
#417
Posted: 4 Mar 2014 17:11
Andisheh: اینهم از اون حرفهاست .. اگر این افراد از قبل نامشون انتخاب شده و سمتشون که امام باشند یا نباشند تعیین شده و اینها از قبل تعیین شده پس دیگه محسن قرار بوده جنین باشه و از دنیا بره پس مشیت خداوند از قبل چنین بوده
اگر اینطور فرض کنیم که همه چیز برای اون ۱۴ نفر بوده و اوها صاحب و عالن به غیب بودن و زمین رو اونها به ارث بردن پس دیگه باقی خلقت و تلاش انسان برای رسیدن به خدا پوچ و بی معنی میشه Andisheh: به علاوه اینکه این افراد از پیش تعیین شده باشند هم با انتخاب اونها به عنو ان امام ( به دلیل اصلح بودنشان) در تضاد است ( زیرا باید به دلل اصلح بودن امام شوند و نه چون از قبل انتخاب شدند ) هم با امر " اختیار " در تضاد است یعنی این افراد نمیتوانستند کاری کنند که امام نباشند بنا بر این آنها به خواست خدا هرگز نمیتوانستند خطایی انجام دهند که درجه امام بودن آنها ساقط شود پس این دیگه چه مزیت و یا برتری هست برای اونها ؟؟
واقعا عالی گفتی
خداوند ملائکه رو از بدو آفرینش بدون خطا قرار داده و بری از اشتباه و ملائکه همه پاک هستند و اگه ۱۴ معصوم رو هم خلقتشون رو پاک و بری از خطا فرض کنیم پس نمیشه اونها رو انسان نامید بلکه از جنس فرشته بحساب میان و در این صورت کارهاشون در روی زمین بی ارزش خواهد بود
Andisheh: ما انقدرم دیگه بی سواد نیستیم .. شما لطف دارید
عمرا اگه شما بتونی کسی رو که خودش بخواب زده بیدار کنی
ولی پست شما یکی از بهترین پستهائی بود که تو این چند روزه دیده بودم عالی بود
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 1495
#419
Posted: 8 Mar 2014 12:59
Andisheh: از شما بعیید بود دوست من فکر میکردم بحث منطقی و کلامی میکنیم یه جورایی اینجارو به دلیل تعصب یا علاقه زدین جاده خاکی .
منظورتون اینه که پیامبر و امام با خدا در ارتباط نبودن ....اگه در کلیت اینها شک دارین بحث در مورد جزئیات فایده نداره
بر اساس اعتقاد شیعه پیامبر از طریق وحی و امام از طریق الهام با خدا در ارتباط هستند
Andisheh: اینهم از اون حرفهاست .. اگر این افراد از قبل نامشون انتخاب شده و سمتشون که امام باشند یا نباشند تعیین شده و اینها از قبل تعیین شده پس دیگه محسن قرار بوده جنین باشه و از دنیا بره پس مشیت خداوند از قبل چنین بوده و دیگه جرم عمر و دارو دستش چیه ؟ خواست خدا رو که نمیشه تغییر داد
این دیگه خیلی جالبه یعنی میشه گفت هیتلر هم در مشیتش بوده جنگ راه بتدازه و گناهی نداره
اینکه پیامبر و امام از قبل از تولدشون هم مقرر بوده که امام یا پیامبر باشن و عصمت در ذات اونها هست غیر قابل انکاره
پیامبر از لحظه تولد پیامبر است و بعدا مبعوث میشه و از ابتدای تولد با بقیه تفاوت داره
پیامبر انتخاب شده است نه اینکه بخاطر رفتارش پیامبر بشه
برات مثال میزنم عیسی ابن مریم چه کرده بود که از ابتدای تولد لایق متفاوت شدن بود و در روز اول حرف زد و شهادت به بیگناهی مادر داد
مشیت الهی سرجای خودش اما انسان هم حق انتخاب داره خدا
بحثش فوق العاده پیچیده است و من اعتقاد ندارم خدا در کتابی سرتوشت همه چیز و حتی افتادن برگ از درخت رو ثبت کرده و ختما همون هم میشه
همر میتونست دست به اونکار نزنه ...امروزه هم همینجوریه خیلی از کارها رو ما انجام میدیم و بهد به مشیت ربط میدهیم
مشیت خدا همون رفتار و اعمال ماست
خلاصه اینکه پیامبر و امام از همون ابتدا برای این وظیفه پرورش پیدا میکنن از همین رو هم هست که هیچکس دیگه نتونسته و نمیتونه به این جایگاه دست پیدا کنه اما در مسیر این وظیفه ا امتحانات بسیاری هم برای اونها گذاشته شده یعنی این طینت پاک باید مستمر باشه و وقتی این افراد باید خودشون هم بتوانند حقانیت این مقام رو اثبات کنن
شما یک مورد از رد شدن امام و پیامبر در امتحانات و ازمایشات اسم ببر
تنها خوب بودن و زاهد بودن و اخلاق نیست که میتونه کسی رو امام کنه اینها همه لازمه در کنار اراده خدا
امام شدن انتخابات ریاست جمهوری نیست مقامی است که خدا اعطا میکند و چون مظهر خداست به هر کسی هم اعطا نمیشه که بعدا ابرو ریزی کنند
Andisheh: یعنی این افراد نمیتوانستند کاری کنند که امام نباشند بنا بر این آنها به خواست خدا هرگز نمیتوانستند خطایی انجام دهند که درجه امام بودن آنها ساقط شود پس این دیگه چه مزیت و یا برتری هست برای اونه
این افراد قبل از متولد شدن ازمایش شده اند ...بل از این جهان جهانی است و بعد از این جهان جهانی دیگر
خداوند بر درون قلبهای افراد اگاه است
امام و پیامبر تنها به دلیل اصلح بودن امام و پیامبر نشده اند در این صورت عیسی چه کرده بود که از همون زمان تولد حرف زد و خود را معرفی کرد
امامت و پیامبری مقامهای زمینی نیستند اما خدا در ادامه این وظیفه از اونها امتحانهای سختی هم گرفته که مقام هر یک بعد از اون امتحانها مشخص شده
ایراهیم با ذبح فرزندش ...یعقوب با جدایی از فرزندش
امام حسین با عاشورا و ذبح همه فرزندانش و اسارت رن و بچه
امنام علی با صبر در مقابل غصب حقش
امام حسن با صلح و خفتی که مسلمین به او نسبت دادند
Andisheh: ثالثا این امر که شما گفتید تایید کننده وجود اجبار مطلق در جهان است یعنی بقیه مردم به دلیل اینکه امام ان از قبل انتخاب شدند هرگز نمیتوانستند در اثر زهد و تقوا و ایمان خالص به درجه امامت برسند
دقیقا
برخی امور دنیوی به اختیار است و برخی امور دنیوی به اختیار
هیچکس نمیتواند به مقام امامت برسد اما میتواند به مقامی برسد که جز امام حائز ان نیست
ما در شیعه افراد زیادی داریم که مقام اونها بعد از امام از همه بالاتر است و مورد توجه هم هستند
سلمان ...ابوذر ....مقداد .... زینب ...عباس.....زید ابن علی .....مهزیار اهوازی
مهزیار شخصی بود که امام در موردش فرمود
سلام خدا بر تو باد ....خدا دعای تورا در حق خودت و در حق هر کس که دعا کنی مستجاب خواهد کرد
پس میشه به مقامات خاص رسید اما ارتباط دوطرفه با خدا ....فقط منوط به اجازه خوده خداست و نه اختیار ادم
Andisheh: یعنی سلب حق پیشوا شدن از تمام مردم کره زمین که در نوع خودش جبر عظیمیه و رابعا اینکه این با عدالت خدا همخوانی ندارد که یک حق رو از بقیه مردم بگیرد و به عده ای خاص بدهد .
ما عدل رو از دیدگاه خو مون نگاه میکنیم
بله دقیقا حق پیشوای الهی شده برای همه مردم نیست
یعنی هر کس اراده کنه نمیتونه پیامبر و امام بشه و این رابطه دوسویه منوط به انتخاب خداست
منا کی گفته با عدل خدا همخوانی نداره اولا هر کس بهخواهد میتواند به مقامی مانند مقام امام برسد الا از اینکه نمیتواند با خدا در ارتباط دوسویه باشد
دوما شما عدل خدا رو چکونه تعریف میکنی ؟؟؟
ِدو تا بچه تو دوتا خانواده در یک لحظه بدنیا میان
خانواده یکی ثروتمند و بچه سالم و تپل و خوشگل
خانواده یکی در نهایت فقر و بچه دارای فلج کامل و عقب موندگی ذهنی
این چه جور عدل است
پس عدل همونچیزی که ما میبینیم نیست
برای همین اهل سنت اصلا عدل رو جزو اصول دین نمیدونن
Andisheh: اولا ما سندی از رفتن فاطه پیش ماما و سپس نام گزاری بچه نداریم ..ثانیا دوست دانای من حتی سونوگرافی که تصویر بچه رو به ما نشون میده گاهی اوقات در ۹ ماهگی هم اشتباه میکنه حالا شما به قوانین ۱۴۰۰ سال پیش چطور به قطعیت قبول میکنید که تشخیص اونها از پسر بودن درست بوده ؟ لا اقل از کلمه احتمال استفاده کنید .
شما هم رفتی سراغ همون حرفهای همیشگی
ما هر چه از گذشته در مورد دین داریم از روایات و احادیث و تواریخ است و اینها هم که گفتم همه دارای سند و مدرک است
پیامبر اسم و تعداد امامان بعد از خود را تا دوازدهمین گفتته که هنوز تا تولدشون چند صد سال مونده بوده
علم غیب در اختیار پیامبر و امام است اما با مشیت الهی در اختیار اونهاست
پس وقتی مصلحت است اتفاقات عالم را میدانند و وقتی مصلحت نیست نمیدانند پشت در خانه شان کیست
Andisheh: ما انقدرم دیگه بی سواد نیستیم .. شما لطف دارید
من قصدم جسارت نبود و عذر میخوام ......مسئله محسن ع را پیامبر و ائمه نقل کردند نه ماما و دکتر
این حرفها در قبال برخی اشکال تراشی ها پیش میاد
در هر کدوم از موارد که سئوال هست بفرمایید با کمال میل همراه اسناد تقدیم میکنم
ممنون از ادبتون و باز هم عذر میخوام
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#420
Posted: 8 Mar 2014 13:37
rostam91: از اسامه بن زید روایت است که پیامبرص فرمود:«أحبّ أهل بیتی الیّ فاطمة[15]»: (محبوبترین شخص اهل بیت من فاطمهاست.) علی رضی الله عنه تصمیم گرفت دختر ابوجهل را خواستگاری کند و او را هووی فاطمه قرار دهد، سپس رسول خدا صلی الله علیه وسلم در بین مردم خطبه ایراد کرد و فرمود: «فاطمة بضعة منّی؛ فمن أغضبها أغضبنی»[16]
خواستگاری علی ع از دختر ابوجهل دروغ محض است و هر کس روحیات علی را در وقف محض بودنش برای اسلام بداند متوجه میشود این دروغی است شاخدار که علی یعنی دشمن ترین مردم به دشمنان اسلام و خدا و پیامبر بخواهد با دختر ابوجهل ازدواج کند
ضمنا فرض محال که علی ع از کسی خواستگاری کرده ...پیامبر فورا اعلام کرده و علی ع پیگیری نکرده و دیگر هم با کسی تا بعد از زهرا ازدواج نکرده است
اما روایات پیامبر برای همیشه مورد استاد است و رد نمیگردد
اما روایت پیامبر که هرکس زهرا را بیازارد پیامبر را ازرده و در نهایت خدا را ازرده و دشمن خداست
در روایات دیگری رضایت زهرا رضایت پیامبر شمرده شده و .......
از مجموع روایت ها استفاده میشود که پیامبر زهرا را بسیار عزیز میشمرده و تا حتی اورا میزان رضایت خود دانسته است و در نهایت رضایت خدا را در گرو رضایت زهرا میداند
سئوال اینجاست
زهرا در زمان وفات خود از چه کسانی ناراضی بود ........با چه کسانی حرف نزد .................چه کسانی را برای عیادت از خود قبول نکرد
این روایات در همه کتب اهل سنت ذکر گردیده که زهرا در زمان وفات از ابوبکر و عمر ناراضی بود و با انها قهر کرد و سخن نگفت
اهل سنت که انکار میکنند به خانه زهرا حمله کردند و اورا مورد ضرب و شتم قرار دادند پس چرا زهرا اینگونه ناراحت و خشمگین بود که حتی گفت اورا شب دفن کنند تا عمر و ابوبکر بر او نماز نخوانند و در تشییع او نباشند
روایاتی در اهمیت رضایت فاطمه و اینکه عدم رضایت زهرا باعث عذاب ازار دهندگان میشود
بخاري محدث معروف اهل سنت متوفاي- 256 ه-. ق- به اسناد خود از رسول خدا (ص) روايت ميکند که فرمود:
«فاطمة بضعة مني فمن اغضبها اغضبي».
- حاکم نيشابوري و جمعي ديگر از علماي اهل سنت با اسناد خود روايت بسيار مهم و عجيبي را از رسول (صلي الله عليه و آله) نقل ميکنند که فرمود:
«يا فاطمة ان الله يغضب لغضبک و يرضي لرضاک»[7] مستدرک الصحيحين ج 3 ص 153- مناقب ابنمغازلي ص 351- ميزان الاعتدال ج 2 ص 72- ذخائر العقبي ص 39- اسد الغابه ج 5 ص 535.
«اي فاطمه بدرستي که خداوند با غضب تو غضب ميکند و با رضاي تو راضي ميگردد»
«فاطمه پاره تن من است هر کس او را به خشم آرد مرا به خشم آورده است»
دهها نمونه دیگر هم میتوان اورد در اثبات این مطلب
حال با نگاهی به کتب صحیحی بخاری و مسلم و روایات صحیح انها میبینیم که
ین مطلب در کتاب صحیح بخاری - چاپ دار ابن کثیر - کتاب فرض الخمس - باب فرض الخمس - صفحه ۷۶۲ - حدیث ۳۰۹۳ موجود می باشد.
تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۷۶۲ و حدیث ۳۰۹۳ کتاب صحیح بخاری می باشد.
فاطمه دختر رسول خدا صلّي الله عليه و آله وسلم از ابوبکر غضبناك گرديد و از او روي گرداند و تا پايان عمر به همين شكل باقي ماند.
همچنین بخاری در صحیح خود صفحه ۱۰۴۰ - کتاب المغازی - باب غزوة خیبر حدیث ۴۲۴۰ روایت می کند که :
تصویر فوق صفحه ۱۰۴۰ و حدیث ۴۲۴۰ کتاب صحیح بخاری می باشد.
ترجمه : فاطمه بر ابوبكر غضب نمود و با وى قهر كرد و تا پايان عمر با او سخنى نگفت. و بعد از پيامبر اكرم شش ماه بيشتر زندگي نكرد. وقتي فاطمه از دنيا رفت، شوهرش شبانه او را دفن كرد و ابوبكر را خبر نساخت و خود بر او نماز خواند. تا فاطمه زنده بود، علي عليه السلام در ميان مردم احترام داشت؛ اما وقتي فاطمه از دنيا رفت، مردم از او روي گرداندند و اين جا بود كه خواستند علي با ابوبكر مصالحه و بيعت كند. علي عليه السلام در اين شش ماه كه فاطمه زنده بود، با ابوبكر بيعت نكرد.
منابع بیشتر :
۱ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۶ ، صفحه ۳۰۰ ، حدیث ۱۲۵۱۴ ناشر : مکتبة دار الباز
۲ ـ کنز العمال ، جلد ۷ ، صفحه ۲۴۲ ، حدیث ۱۸۷۶۹ ناشر : مؤسسة الرسالة
۳ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۱ ، صفحه ۶ ، حدیث ۲۵ ناشر : مؤسسة قرطبة - قاهرة
* نکته بسیار مهمی که در این حدیث باید بررسی شود این است که به اعتراف خود بخاری ثابت شد که امیرالمومنین علی علیه السلام با ابوبکر اصلا بیعت نکرده اند ولی جماعت مخالفین معتقدند که ایشان بیعت کرده اند. پس این نکته مهم از معتبرترین کتاب خود جماعت مخالفین ثابت شد. *
همین مطلب را که حضرت زهرای اطهر تا آخرین لحظه عمر شریفشان از ابوبکر راضی نبودند . حضرت علی صلوات الله علیه نیز با ابوبکر بیعت نکرده اند را مسلم بن حجاج قشیری نیسابوری صاحب کتاب صحیح مسلم نیز روایت کرده است که ما بدلیل اتمام حجت با جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام که با بی حیایی کامل این مطالب را بیان می کنند را بر آنها تمام کنیم.
واما در صحیح مسلم
این مطلب در کتاب صحیح مسلم - چاپ بیت الافکار الدولیة - کتاب الجهاد و السیر - باب قول النبي (ص) لا نورث ماتركنا فهو صدقة - صفحه ۷۳۰ - حدیث ۱۷۵۹ موجود می باشد.
تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۷۳۰ و حدیث ۱۷۵۹ کتاب صحیح مسلم می باشد.
( توجه : برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک نمایید )
ترجمه :
فاطمه بر ابوبكر غضب نمود و با وى قهر كرد و تا پايان عمر با او سخنى نگفت. و بعد از پيامبر اكرم شش ماه بيشتر زندگي نكرد. وقتي فاطمه از دنيا رفت، شوهرش شبانه او را دفن كرد و ابوبكر را خبر نساخت و خود بر او نماز خواند. تا فاطمه زنده بود، علي عليه السلام در ميان مردم احترام داشت؛ اما وقتي فاطمه از دنيا رفت، مردم از علي روي گرداندند و اين جا بود كه خواستند علي با ابوبكر مصالحه و بيعت كند. علي عليه السلام در اين شش ماه كه فاطمه زنده بود، با ابوبكر بيعت نكرد.
خلاصه ای از مباحثی که بیان شد : ۱ ـ در قسمت اول این مطلب ثابت شد که حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها تا آخرین لحظه زندگی شریفشان از ابوبکر راضی نشدند.
۲ ـ در قسمت اول ثابت شد که حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نموده اند ، طبق سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که فرمودند و الله یغضب لغضبک خداوند با غضب حضرت زهرا اطهر غضب می کند پس ابوبکر مورد غضب الهی می باشد و مورد غضب خدا تا آخرین لحظات زندگی شریف حضرت زهرا پس ابوبکر تا ابد در جهنم به سر می برد.
۳ ـ در قسمت دوم ثابت شد که امیرالمومنین علیه السلام با ابوبکر بیعت نکرده اند که به اعتراف بخاری و مسلم ثابت شد.
جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا تعصب را کنار گذاشته و عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت