ارسالها: 2554
#131
Posted: 21 Jul 2013 16:05
rostam91: برای آوردن روایت از بخاری یا مسلم باید بخاری شناس و مسلم شناس باشی تا بتونی در مورد اونچه گفتن درک درستی داشته باشی
خوبه خودت اعتراف میکنی
برای اوردن روایت از امامان ما و بزرگان دین هم باید اونها رو بشناسی
چطور شما از هر جا که دستت میرسه ذوق میزنی روایت میاری آیا حضرت عالی امام شناس و کلینی و طوسی شناس هستی
شما دایم خودتون رو محکوم میکنید
من از اول هم گفتم هر کس به دین خود تو برو دنبال دین خودت منم دنبال خودم
بمن چه که شما علی ع رو امام معصوم نمیدونید
به شما چه که ما عمر رو چیکاره میدونیم
دهها بار ما شیعیان رو کافر و مشرک و بت پرست نامیدی واقعا چرا ؟؟؟؟اعتقاد هر کی ماله خودش
همین کار های شما پایه کشتارهای مصر و سوریه رو داره میزاره اینها رو که دیدی چه شکلی شیعیان رو به قتل میرسونن واسه ثوابش این وحشیگری های دینی فاتحه دین و ایین رو میخونه
من حاضرم بی دین باشم ولی بابت اعتقاد و دین و ........خون از دماغ کسی نریزه
باز هم اگر شیعه رو متهم کنی ما دفاع میکنیم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#133
Posted: 21 Jul 2013 17:07
apadanakamali: چرا علمای تشیع هیچ گاه بر علیه بزرگان خودشون مطالبی نمیارن و اگه مطالبی هم باشه ما در پاسخ میگم که تقیه کردن؟
در عالم سفسطه و دلیل تزراشی همه چیز میشه گفت
پس الان نتیجه این شد
ما شیعه ها بدیهای بزرگانمون و اماما نمون رو نمیگیم از روی تقیه
اهل سنت هم چون ادمهای خوبی بودن بدیهای بزرگان و امامان شیعه رو نگفتن اما چون ازادی بیان داشتن بدیهای بزرگان خودشون رو گفتن
یک کم به این نتیجه فک کن
شما محبت کن شاید در تاریخ از گناهان امامان ما چیزی باشه پیدا کن و تقیه نکن
مومن ...شما ادم بسیار خوش بینی هستی و من اینقدر خوشبینی ندارم
چند وقت پیش روایتی از قول یکی از بزرگان اهل سنت اوردم که خطاب به اون دسته افراد که در باره حمله به خانه زهرا س نوشته بودند فرموده بود
نقل به مضمون (( با اینکه نوشته ها صحیح و مستند هستند اما به واسطه حفظ حرمت خلفا بهتر بود در این مورد سکوت کرده و روش ماضیان را پیش میگرفتند ))
ضمنا من در اینکه مسلم و بخاری و خیلی بزگان دینی اولین منظورشون حفظ حدیث بوده هیچ تردیدی ندارم و اینکه باند بازیها بعد ها رخ داده ...در شیعه هم هستن اینگونه افرادی که به جهت حفظ اثار عین روایات رو چه بر له یا علیه شیعه نقل کردن بدون کسر و اضافه و بعد حجاشیه نویسی کردن
apadanakamali: الآن چندین روزه که آقا رستم پاسخهای شما رو نمیده و کلا رفته تو بحث داستانهای صدر اسلام ولی شما از هر جای مطالب اون نقل قول میزنی و جالب هم هست که هر بار هم مینویسین شما به دین خود منم به دین خود ولی تو پست بعد باز همون آش و همون کاسه!
ایشون قول داده جواب منو نده چون من تو قسمت سکسی تاپیک دارم
من گفتم هر جا تحریف و تضییعی از حقوق شیعه ببینم به اندازه فهم خودم جواب میدم
ایشون خیلی به قران وارده منم قبول دارم منتها جای بحث حرفه ای اینجا نیست ایشون اگر دوست داره میتونم براش مناظره ای با حضور علما برگزار کنیم و بحث کنن یک بحث تخصصی بدون فرار و لیز خوردن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#134
Posted: 21 Jul 2013 17:14
apadanakamali
جالبه شما ۸ تا پست داری فقط تو مذهب و اینکه از افغانستان عضو شدی اما اسمی اصیل و ایرانی داری
البته رستم خان سابقه داره تو تغییر اسم
ساچمه - رستم - محمود . ووووووخدا میدونه
مجموعا شیعه ای که مبانی شیعه رو مثل تولا و تبرا و حق ولایت امام رو قبول نداره اصلا شیعه نیست
پس دوست من مارو سرکار نذار شما با همون رستم جان حال کن apadanakamali: در این کشورها شیعه سنی رو میکشه و سنی شیعه رو شما طوری وانمود میکنی انگار فقط سنیها ما رو میکشن و ما کاری بهشون نداریم
در این شکی نیست که تو سوریه بیشتر از اونی که شیعه کشته شده سنی کشتن تو عراق هم که الآن ، امروز تو مسجد سنی بمب میزارن به تلافی فردا تو مسجد شیعه و روز بعد روز از نو و روزی از نوع
من هر جور کشت و کشتاری رو محکوم میکنم و خدا شاهد میگم حاضرم قران سوزانده بشه اما خون انسانی ریخته نشه
اما در ارتباط با کشتارها ما شیعیان هرگز برای کشتن سنی ثواب قائل نیسستیم البته ناصبی فرق داره
اما میدونی که چند رو ز پیش با تایید محمد مرسی چند تا جون شیعه رو تو مصر که سابقه همچین اعمالی رو نداشت کشتن
شاید برخی شیعیان دست به تلافی بزنن اما تو به اینکه همواره جمعیت شیعه کمتر بوده و در بسیاری از دوره های تاریخ تحت ظلم بودن باور نداری تاریخ زمان حجاج و منصور دوانقی رو نخوندی
ما بحث انتقام نداریم ولی مظلومیت چرا
معروفه که (((میبخشیم اما فراموش نمیکنیم ))*
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 2554
#135
Posted: 22 Jul 2013 09:11
apadanakamali: اما آقا رستم کجا شیعیان رو مشرک خونده من که نه ازش پستی دیدم نه از خودش شنیدم
در مبحث توسل به ائمه به شیعیان بت پرست گفته و با مشرکین جاهلیت تشبیه کرده
در مورد توهین به عایشه مارو مشرک و کافر دونسته و .........
مثلا در مورد اعتقاد ما به وسیله قرار دادن امام نزد خدا گفته
rostam91: همه اینها عقاید بت پرستان جاهلیه
اونها هم فکر میکردن باید به بتها کمک کنن و بتها این نذورات رو قبول میکنن غافل از اینکه کلید دار همه نذورات رو بر میداره و میگه به فقرا دادم!
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 58
#136
Posted: 22 Jul 2013 09:51
mohan1978: جالبه شما ۸ تا پست داری فقط تو مذهب و اینکه از افغانستان عضو شدی اما اسمی اصیل و ایرانی داری
موهان جان میخواهی چی رو ثابت کنی نمیدونم
آپادانا اسمی اصیل و ایرانی و آریائیه در عین حال افغانستان هم نژاد اریائی اصیل و فارسی زبان و اصالتا ایرانی ، اما آپادانا اسم واقعی من نیست بلکه اسم کاربری منه البته نام خانوادگیم درسته مثل اینکه یکی نام کاربری خودشو با اینکه ایرانیه بزاره لئونل مسی پس اسم کاربری مستعاره و معمولا کسی اسم اصلیش رو نمیزاره
mohan1978: ساچمه - رستم - محمود . ووووووخدا میدونه
جناب ساچمه یه بلوچ بودن و جناب رستم از بوشهر اولی حنفی مذهب و رستم شافعی ، اینها چیزی رو تغییر نمیده!
mohan1978: مجموعا شیعه ای که مبانی شیعه رو مثل تولا و تبرا و حق ولایت امام رو قبول نداره اصلا شیعه نیست
من که از اول بهت گفتم، شیعهای دو آتیشه بودم و تمام سوالاتی که شما میپرسی رو داشتم ولی با گشت و گذار تو سایتها و چت رومهای شیعه و سنی پی بردم خیلی از دیدگاهام اشتباهه و ازش دست کشیدم حالام دارم چیزهائی که یاد گرفتم به دیگران انتقال میدم ، بقول یکی از علمای اهل سنت شیعه و سنی یه حزبه اهل سنت فقط تو ایران بخاطر وجود شیعه خودشون رو اهل سنت خطاب میکنن و گرنه بری تو عربستان و مالزی و دیگر بلادی که تشیع نیستن اونها فقط میگن مسلمون هستن ، با این حال شما میتونی منو شیعه بدونی یا نه من دوستدار اهل بیتم و براشون احترام زیادی قائل هستم ولی مثل سابق یا علی و یا حسین رو نمیگم چون میدونم بزرگتر از علی وجود داره و خضرات علی و حسین خودشون محتاج یکی دیگه بودن
mohan1978: من هر جور کشت و کشتاری رو محکوم میکنم و خدا شاهد میگم حاضرم قران سوزانده بشه اما خون انسانی ریخته نشه
اما در ارتباط با کشتارها ما شیعیان هرگز برای کشتن سنی ثواب قائل نیسستیم البته ناصبی فرق داره
ولی تو پست قبلی هیچ اشاره ای به کشتن سنیها نکردی و فقط گفتی شیعیان رو میکشن
موهان جان ، میشه یه تعریف از ناصبی بکنی mohan1978: در مبحث توسل به ائمه به شیعیان بت پرست گفته و با مشرکین جاهلیت تشبیه کرده
در مورد توهین به عایشه مارو مشرک و کافر دونسته و .........
من ندیدم لطف میکنی نقل قولی رو ازش با ذکر شماره پست ایشون بیاری mohan1978: rostam91: همه اینها عقاید بت پرستان جاهلیه
اونها هم فکر میکردن باید به بتها کمک کنن و بتها این نذورات رو قبول میکنن غافل از اینکه کلید دار همه نذورات رو بر میداره و میگه به فقرا دادم!
شماره پست رو بزار تا بخونم ببینم قبل و بعد این جملات چیه
mohan1978: پس الان نتیجه این شد
ما شیعه ها بدیهای بزرگانمون و اماما نمون رو نمیگیم از روی تقیه
؟؟؟؟؟؟؟
برعکس شد از روی تقیه بدیهاشون رو نمیگید یا اون بدیهائی که تو کتب هست از روی تقیه گفته شده؟
mohan1978: اهل سنت هم چون ادمهای خوبی بودن بدیهای بزرگان و امامان شیعه رو نگفتن اما چون ازادی بیان داشتن بدیهای بزرگان خودشون رو گفتن
یک کم به این نتیجه فک کن
شما محبت کن شاید در تاریخ از گناهان امامان ما چیزی باشه پیدا کن و تقیه نکن
شما کتب اهل سنت رو چندتاش خوندی که میگی اونها از خطاها و اشتباهات امامان ما نگفتن؟
اونها در قضیه خونخواهی عثمان علی رو ناتوان میدونن همینطور در قضیه عاشورا بسیاری از کارهای امام حسین رو غلط و اشتباه میدونن ؛ از نظر اونها امام حسن با فراست تر و باهوشتر از امام حسینه و بیشتر به پیامبر رفته ولی امام حسین تند خوتر و بیشتر به پدرش، سوزاندن مخالفین امیرالمومنین بدستور خودش تو گودال گناهی بود که مرتکب شد
اینها نمونه هائی هست که تا حالا من شنیدم اما اونها به آیه قرآن اشاره میکنن که میگه هر کسی پاداش و مجازات اعمال خودش رو میبینه و ما رو به خاطر کارهای خوب و بد دیگران باز خواست نمیکنن پس از کنار بدیهاشون رد میشیم و خوبیهاشون رو بازگو میکنیم mohan1978: ایشون خیلی به قران وارده منم قبول دارم منتها جای بحث حرفه ای اینجا نیست ایشون اگر دوست داره میتونم براش مناظره ای با حضور علما برگزار کنیم و بحث کنن یک بحث تخصصی بدون فرار و لیز خوردن
پس اگه بحث ایشون حرفه ایه شما یا باید حرفه ای پاسخ بدی یا اگه در اون حد نیستی باید سکوت کنی و بزاری دیگران که واردن بیان پاسخ بدن ، ضمنا ایشون روحانی نیست که با یه روحانی بحث کنه و یه بازاریه کهدر حد دیپلم درس خونده اما با مطالعه آگاهیش رو لا اقل تو مذهب خودش بالا برده ، چه خوبه که ما هم قرآن رو بخونیم و آگاهیمون رو در موردش بالا ببریم تا وقتی میگن " لاتحزن " فوری نگیم ترسید ابوبکر اگه میترسید که نمیرفت در همون اوایل بعثت مسلمون بشه اسلام آوردن اون زمان که به زور نبوده اختیار بوده ، پس وقتی تو اون جو و در میان اون همه مشرک مسلمون میشه یعنی نمیترسه
ویرایش شده توسط: apadanakamali
ارسالها: 2554
#137
Posted: 22 Jul 2013 10:45
apadanakamali: جناب ساچمه یه بلوچ بودن و جناب رستم از بوشهر اولی حنفی مذهب و رستم شافعی ، اینها چیزی رو تغییر نمیده!
واقها افرین با چند روز عضویت و ۸ تا پست اطلاعات کاملی داری ساچمه ماههاست که نمیاد ولی شما اطلاعات خوبی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟
کلا میخوام بگم این کارا کهنه شده
یک شیعه نمیتونه هم معتقد به امامت علی ع باشه و هم ابوبکر رو خلیفه بدونه .....هم شهادت زهرا رو قبول کنه و هم عمر رو گرامی بداره
شیعه تولی و تبری داره
apadanakamali: بزرگتر از علی وجود داره و خضرات علی و حسین خودشون محتاج یکی دیگه بودن
اولا در عربستان هم شیعه زیاده در منطقه قطیف و مدینه و البته بزرگترین منابع نفتی در مناطق شیعه نشین است و اما من شیعه هستم و کاملا معتقدم علی ع بنده خداست
برخی ادمهای سطحی بین هستند که فک میکنن یاعلی گفتن به معنی بالاتر دونستن علی ع از خداست
ما طبق نص قران کریم برخی افراد رو که دارای ارزش معنوی هستن وسیله بین خود و خدا قرار میدهیم
apadanakamali: ولی تو پست قبلی هیچ اشاره ای به کشتن سنیها نکردی و فقط گفتی شیعیان رو میکشن
موهان جان ، میشه یه تعریف از ناصبی بکنی
من گفتم هر کشت و کشتاری رو محکوم میکنم در مورد کشتار سنیها اگر منظورت سوریه است اون یک مسئله ملی برای ارتشه نه مذهبی و دینی
تعریف ناصبی از ویکی پدیا
ناصبی(به عربی: النواصب) واژهایاست که به کسی که با علی بن ابی طالب[۱] یا یکی از امامان شیعه دشمن باشد[۲] اطلاق میشود.
apadanakamali: شماره پست رو بزار تا بخونم ببینم قبل و بعد این جملات چیه
ببین دوست شیعه طرفدار سنیهای من
من سرکار نمیرم که برای شمادو ساعت مطالب گذشته رو بگردم و پیدا کنم با توجه به اینکه ساچمه و محمود ماهها پیش مذهبشون رو اعلام کردن و شما حتما کل تاپیک هارو مطالعه کردی تا اینها رو فهمیدی و البته رستم هیچ جا نگفته شافعیه بلکه محمود خان گفته بود و میدونی که محمود بعد بن شدن تبدیل به رستم شد پس خودت میدونی کجا ها نوشته من بازهم راهنماییت میکنم در تاپیک مبارزه با خرافات من این حرفها رو زده
شما سوتی دادی
apadanakamali: برعکس شد از روی تقیه بدیهاشون رو نمیگید یا اون بدیهائی که تو کتب هست از روی تقیه گفته شده؟
حرفها رو نچرخون
حرف شما و من کاملا معلومه
apadanakamali: اونها در قضیه خونخواهی عثمان علی رو ناتوان میدونن همینطور در قضیه عاشورا بسیاری از کارهای امام حسین رو غلط و اشتباه میدونن ؛ از نظر اونها امام حسن با فراست تر و باهوشتر از امام حسینه و بیشتر به پیامبر رفته ولی امام حسین تند خوتر و بیشتر به پدرش، سوزاندن مخالفین امیرالمومنین بدستور خودش تو گودال گناهی بود که مرتکب شد
شما به اینها میگی گناه ؟؟؟
مومن خدا من از گناهانی صحبت میکنم که باعث واجب شدن اتش جهنم است بر کسی
گر چه همین حرفها رو هم به راحتی میشه دروغ بودن برخی رو اثبات کرد اما مثلا بگن فلانی از فلانی خوشگل تر یا باهوش تره به نظرت ایراده و گناهه
در مورد سوزاندن ...اونها مخالفین نبودن بلکه کسانی بودن که علی ع را خدا میدانستند
در باب قضاوت علی ع هیچکس نمیتونه به عدل او خدشه وارد کنه چه سنی و چه شیعه
ضمنا شما از درک برخی از کارها عاجزید
فرض ...پدری بعد از ازدواج دخترش وقتی دختر را دایم در خانه خودش میبیند و نه خانه شوهربا زبان خوش هم دختر راضی به کمتر امدن به خانه پدر نمیشود لذا پدر با ناراحتی و بی محلی باعث بشود دخترش کمتر به منزل او بیاید و در منزل شوهرش بماند
ادمهای ساده و بی تدبیر میگن عجب پدر بدی که دخترش رو از خو.دش راند ......اما ادم عاقل میفهمد پدر این کار را برای قوام بخشیدن به زندگی دخترش انجام داده
الان هم برخی رفتارهای اجتماعی امامان که ناقض حکم شرعی هم نبوده حتما بر اساس مصلحتی انجام شده و این تفسیر بر میگرده به میزان شعور خواننده
هر کس در حد توانس باید مقابله کنه
مثلا اگر یک نفر با چاقو خواست به ناموس کسی معترض بشه یارو باید بگه خوب من چون چاقو ندارمک نباید از ناموسم دفاع کنم
این حرفها رو لطفا کمی مزمزه کن بعد بنویس
هر کس در حد خودش من گفتم در قران وارده اما هر موردی از قران ایشون اورده جوابش رو دادمن و بر عکیس من همیشه جواب روایتی و قرانی دادم ولی ایشون در مقابل ایات و روایات همیشه از استدلالات عوام استفاده میکنه
الان هم نمیدونم شما چرا تمام قد به دفاع از ایشون بلند شدی امیدوارم نیت شما خیر باشه اما اگر خودت حرفی داری بگو و روی تقریرات کسی شنا نکن
apadanakamali: همون اوایل بعثت مسلمون بشه اسلام آوردن اون زمان که به زور نبوده اختیار بوده ، پس وقتی تو اون جو و در میان اون همه مشرک مسلمون میشه یعنی نمیترسه
روایاتی در مورد ترس ابوبکر اوردم
اسلام اوردن در اون موقع اینقدر هم خطرناک نبود بلکه برای غلام و کنیزان خطر داشت و ابوبکر ازاد بود ضمنا ابوبکر مراقب بتکده بود و چون میدونست با وجود بزرگانی چون ابوسفیان به مقامی نخواهد رسید اسلام رو ترجیح داد
البته اینها همه استدلال است ما کلا تا زمام غصب خلافت ایراد عمده ای به ابوبکر و عمر نداریم جز منافق بودن و چند مورد بی احترامی به رسول خدا
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#138
Posted: 22 Jul 2013 16:23
خطبه پیامبر مکرم اسلام در حجه الوداع
بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر بعد از حمد و ثنای پروردگار چنین فرمودند:
هان،ای مردمان! سخن مرا بشنوید شاید سالهای دیگر شما را نبینم.
باید شما حرمت خون ها و مال هایتان را همانند این روز و این ماه و این شهر حفظ نمایید. کسی که امانتی نزد او باشد، باید امانت را به صاحبش باز گرداند.
رباخواری ایام جاهلیت از بین رفته است و بعد از این کسی نمی تواند سود مالش را که از طریق ربا به او تعلق گرفته است،مطالبه نمایدو اولین ربائی که آن را حرام اعلام میکنم ، ربای عمویم ، عباس بن عبدالمطلب است.
خونهائی که در جاهلیت ریخته شده است، از میان رفته است و کسی حق ندارد مطالبه ی آن خونها را نماید و نخستین خونی که مطالبه ی آن را از میان برداشتم، خون عامر بن ربیعه بن الحارث است
هان ، ای مردم! شما را به خیر و نیکی در مورد زنان سفارش می کنم که بجر خیر و خوبی چیزی به آنان نگویید!
ای مردم! پس از من پیامبری دیگر نخواهد آمد و پس از شما امتی دیگر نخواهد آمد.هوشیار و آگاه باشید که خدایتان را پرستش کنید و نمازهای پنجگانه تان را به جای آورید و یک ماه روزه بگیرید و زکات اموالتان را با میل و رغبت بپردازیدو به زیارت خانه ی خدا بروید و از زمامدارانتان فرمان برید تا به بهشت خداوندی داخل شوید.
ای مردم! من شما رو به دو چیز سفارش می کنم و آن را در میان شما باقی میگذارم که اگر به آن دو عمل کنید ، هیچ وقت گمراه نخواهید شد و آن دو چیز: کتاب الله و سنت من است.
پیامبر آنگاه رو به مردم کرد و فرمود: آیا رسالت خود را به شما رساندم؟ مردم گفتند: آری، پیامبر سه بار این جمله را تکرار نمودند و مردم نیز گفتند: آری، آنگاه پیامبر فرمود: اللهم اشهد (بار خدایا! شاهد باش)
در بیابان عرفات کسی که سخنان پیامبر را با صدای بلند به مردم می رساند ، ربیعه بن امیه بن خلف بود.
پس از این که پیامبر این خطبه را ایراد فرمود، آیه ۳ سوره مائده نازل شد که بخشی از آن این است:
امروز دینتان را برای شما کامل گردانیدم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین برای شما انتخاب کردم.
الهم صلی علی محمد و آله و صحبه وسلم اجمعین
ویرایش شده توسط: rostam91