ارسالها: 2554
#211
Posted: 29 Aug 2013 08:37
RONIN: مهمان شیعه خطاب به مهمان سنی: زن تو با شیعه ها تماس میگیرد تا صیغه آنها شود!
و بعدش سنيه به سمت شيعه حمله ور ميشه!!!
این فیلم برا قضاوت کافی نیست و شما بد برداشت کردی
احتمالا هر دوتای این افراد ادعای تشیع کردن به هر حال هر کسی فیلم رو ببینه متوجه میشه که چون در اهل سنت صیغه وجود نداره پس کسی این حرف رو به یک سنی نمیزنه
در حالیکه مرد ریش کوتاه داره با طرفش میگه تو با شیعه شدن داری به متعه همسرت اجازه میدی
البته این حجرف از بیخ دروغه و صیغه ماله زنان مطلقه و بیوه است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#212
Posted: 29 Aug 2013 08:42
ضمنا قابل توجه رونین
نقد کردن و به همه چیز اشکال گرفتن که کاری نداره اونهم با یکسری حرفهای درست و غلط و بی منبه
اینکه یک ادم بدون اعتقاد به هیچ چیز بیاد و از هر کس و همه چیز انتقاد کنه و هیچ راه حلی هم نده
اشکال بگیره که حکومت فلان و فلانه ولی خودش هیچ راه حلی نداشته باشه
لطف کن بحای این همه انتنقاد یک راه حل هم بده
به نظرت چیکار کنن همه چیز درست بشه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#213
Posted: 29 Aug 2013 22:12
RONIN: خب وقتي فرقه هاي مختلف اسلامي همديگه رو همرديف كفار و نجاست بدونن معلومه با همديگه چطور رفتار مي كنن
وقتی از بین میلیونها شیعه و سنی که دارن در جوار هم به خوشی و خوبی زندگی میکنن میگردید و این موارد بسیار نادر رو پیدا میکنید و میزارید اینجا و بهش استناد هم میکنید
انگار این دنیا و این کشور هیچ جای خوب و سفیدی نداره
همه چی سیاه میبینید
هیچ شیعه و سنی ای دیگری رو نجس نمیدونه
جالب اینه که شما این حرفهای بی پایه و اساس رو میزنید هیچ استنادی هم ندارید و بر اساس اون متهم میکنید
این اعتقاد و روش شماست تو زندگی؟؟؟؟؟
یک فتوا از علمای بزگ و مجتهدین حال حاضر اسلام چه شیعه و چه سنی رو با سند بیار که فرقه دیگه رو متهم کنن که مرتد یا غیر مسلمون یا نجس هستند بعد اینجوری داد تظلم سر بده .
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#218
Posted: 7 Sep 2013 09:58
rostam91: قاتی نکن اهل سنت خواندن نماز پشت سر شیعه رو بواسطه اینکه وضوی اهل تشیع کامل نیست جایز نمیدونه و حرامه
پس هیچ اهل سنتی نمیتونه پشت سر امام جماعت شیعه نماز بخونه چون نمازش باطله
قاتی نمیکم
من دوسال ارومیه بودم موقع خدمت به زور هم بردنم تنماز جمعه اونجا هم سنی و شیعه با هم بودن
ضمنا شیعه هم نمازی رو که پشت سر اهل سنت بخونه مثلا در مسجد الحرام و .....رو دوباره میخونه چون اونها علاوه بر اشکال در وضو در مورد جماعت هم رعایت اتصال و ...رو نمیکنن
مثلا امام جمعه در مقابل کعبه ایستاده میگه الله و اکبر و مردم دو کیلومتر دورتر مثلا بالای پل عابر پیاده و یا تو پیاده رو بدون اینکه فکر کنن زیر پاشون پاکه یا محل سجده گاهشون نماز رو میبندن و به اون امام جماعت اقتدا میکنن که چند کیلومتر اونورتره و فقط صداش با بلند گو یا رادیو میرسه
rostam91: پس از آنكه اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب رضی الله عنه در رمضان سال چهل هجري به دست يكي از خوارج به نام عبدالرحمن بن ملجم مرادي به شهادت رسيد، با حسن بن علي رضی الله عنه بيعت شد.[1] اميرالمؤمنين علي رضی الله عنه ، هيچكس را به عنوان جانشين خود تعيين نكرد و خود مردم، فرزندش حسن رضی الله عنه را به عنوان خليفه برگزيدند.
خوبه اینجا اعتراف میکنی مردم حسن ع رو انتخاب کردند
حالا ممکنه بگی معاویه و یزید رو کی انتخاب کرده بود و به چه حقی به جنگ با حسن ع برخواست
ایا این خروج بر خلیفه مسلمین نیست و ایا این کار باعث خروج معاویه از اسلام نمیشه ؟
ایه و ان طائفطان من المومنین برام نیار که اون ایه ماله مسایل اعتقادی نیست
مومنون کسانی هستند که به بریهیات و اصول تاسلام پایبند باشن
ایا اگر کسی از مسلمونها با پیامبر هم بجنگه بازم میگین مومنون با هم جنگیدند
rostam91: در لشکر اعزامی عثمان رضی الله عنه به آفریقا، عبدالله بن زبیر، ابوذر غفاری،[5] عبدالله بن عباس، عبدالله بن جعفر، حسن و حسین[6] و جمع کثیری از صحابه رضی الله عنهم حضور داشتند.
در ویکی پدیا نوشته
دوران سه خلیفه اول
ابوذر پس از آن در شام زندگی می کرد تا اینکه به خاطر شکایتی که معاویه از وی کرده بود، عثمان وی را به مدینه احضار کرد. وی به ربذه فرستاده )تبعید)شد و در سال ۳۱ یا ۳۲ هجری/۳-۶۵۲ میلادی در آن جا درگذشت.[۱]
این ابوذر بنده خدا تو جنگ بوده یا تبعید بوده
بقیه اطلاعات هم از این دسته مثل حضور حین و حسن علیهما سلام در جنگ های عثمان
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#220
Posted: 9 Sep 2013 08:57
عشره مبشره-عثمان
بررسی روایت عشره مبشره
نفر سوم: جناب عثمان بن عفان
« حدثنا قتیبة أخبرنا عبد العزیز بن محمد، عن عبد الرحمن بن حمید، عن أبیه، عن عبد الرحمن بن عوف، قال: قال رسول الله (صلیاللهعلیهوآله) : «أبو بکر فی الجنة، و عمر فی الجنة، و عثمان فی الجنة، و على فی الجنة، و طلحة فی الجنة، و الزبیر فی الجنة، و عبد الرحمن بن عوف فی الجنة، و سعد بن أبی وقاص فی الجنة، و سعید بن زید فی الجنة، و أبو عبیدة بن الجراح فی الجنة»
بیوگرافی جناب عثمان بن عفان:
نسبت:
عثمان بن عفان بن ابی العاص بن امیه بن عبد شمس بن عبدمناف بن قصی القرشی الاموی.
کنیه:
دو کنیه مشهور داشت: الف:اباعبدالله- ب:اباعمرو و اباعمر اشهر از این کنیه ها بود.
سال تولد:
۶سال بعد از عام الفیل به دنیا آمد.
الاستیعاب ج۳ص۱۵۵- دارالکتب العلمیه
ام المومنین عائشه و حکم او به کفر و قتل عثمان
طبری و ابن اثیر نوشته اند: عایشه با تعبیر از عثمان به نعثل می گفت: اقتلوا نعثلا فقد کفر. یعنی بکشید نعثل (عثمان) را، قطعا او کافر شده است.
عنوان: [ ۱ ]
شرح نهج البلاغة – ابن أبی الحدید – ج ۶ – ص ۲۱۵
أول من سمى عثمان نعثلا عائشة ، والنعثل : الکثیر شعر اللحیة والجسد ، وکانت تقول : اقتلوا نعثلا ، قتل الله نعثلا
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۲ ]
شرح نهج البلاغة – ابن أبی الحدید – ج ۲۰ – ص ۱۷
منهم عائشة کانت تقول : اقتلوا نعثلا ، لعن الله نعثلا
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۳ ]
تاریخ الطبری – الطبری – ج ۳ – ص ۴۷۷
اقتلوا نعثلا فقد کفر
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۴ ]
الکامل فی التاریخ – ابن الأثیر – ج ۳ – ص ۲۰۶
اقتلوا نعثلا فقد کفر
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
شرح نهج البلاغة|ابن أبی الحدید|۶|۶۵۶|مصادر حدیث سنى – عام|محمد أبو الفضل إبراهیم||||دار إحیاء الکتب العربیة – عیسى البابی الحلبی وشرکاه||مؤسسة مطبوعاتی إسماعیلیان
شرح نهج البلاغة|ابن أبی الحدید|۲۰|۶۵۶|مصادر حدیث سنى – عام|محمد أبو الفضل إبراهیم||||مؤسسة إسماعیلیان للطباعة والنشر والتوزیع||
تاریخ الطبری|الطبری|۳|۳۱۰|مصادر تاریخ|مراجعة وتصحیح وضبط : نخبة من العلماء الأجلاء||||مؤسسة الأعلمی للمطبوعات – بیروت – لبنان||قوبلت هذه الطبعة على النسخة المطبوعة بمطبعة "بریل" بمدینة لندن فی سنة ۱۸۷۹ م)
الکامل فی التاریخ|ابن الأثیر|۳|۶۳۰|مصادر تاریخ|||۱۳۸۶ – ۱۹۶۶م|دار صادر – دار بیروت|دار صادر للطباعة والنشر – دار بیروت للطباعة والنشر||
و ابن قتیبه می نویسد: عایشه می گفت: اقتلو نعثلا فقد فجر. یعنی نعثل را بکشید که فاجر و متجاوز شده است.
الامامة والسیاسة – ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی – ج ۱ – ص ۵۱-موسسه الحلبی
اقتلوا نعثلا فقد فجر
ابن ام کلاب عایشه را بدین دو بیت مخاطب قرار داد:
تاریخ الطبری – الطبری – ج ۳ – ص ۴۷۷-موسسه الاعلمی للمطبوعات
لها ابن أم کلاب : منک البداء ومنک الغیر * ومنک الریاح ومنک المطر وأنت أمرت بقتل الامام * وقلت لنا إنه قد کفر فهبنا أطعناک فی قتله * وقاتله عندنا من أمر
تو خود امر به قتل عثمان نمودی و به ما گفتی او کافر شده است. بعد از قتلش هم به خون خواهی وی برخواستی. پس آغاز و انجام ماجرای قتل عثمان و خون خواهی وی همه ازناحیه تو بوده است.
عثمان از دیدگاه امیرالمومنین علیه السلام
امیرالمومنین علیه السلام در قسمتی از خطبه شقشقیه راجع به عثمان می فرمایند:
"...تا اینکه سومی یعنی عثمان بن عفان به خلافت برخاست، در حالی که شکم و دو پهلویش باد کرده بود و جز خوردن کاری نداشت. افراد قبیله و پسران پدرش با او همدست شدند، به جان بیتالمال مسلمین افتادند مانند شتری که گیاهان تر و تازه بهاری را میخورد. آری مال خدا را با حرص و ولع و با تمام دهان میخوردند تا زمانی که رشته کار از دست خلیفه به در رفت و داستان به کشته شدنش انجامید و شکمبارگی و غرور او وی را بر زمین زد...."
همچنین امیرالمومنین علیه السلام در بخش پایانى خطبه ى دوّم نهج البلاغه راجع به ابوبکر ، عمر و عثمان مى فرماید:
زرعوا الفجور، وسقوه بالغرور، وحصدوا الثبور
تخم گناه کاشتند، و با آب تکبّر و غرور آبیارى اش کردند، و عذاب و هلاکت درو کردند.
و نیز بلاذری این سخن مولا علی علیه السلام درباره عثمان را آورده است: " ای عثمان حق، سنگین و شفا بخش است، و ناحق سبک (و تحمل پذیر) ولی مایه رنج و بلا است. تو چنانی که اگر بتو راست بگویند بخشم میائی وهر گاه دروغ بگویند خشنود میشوی ". (الانساب بلاذری ۵/۴۴)
بذل و بخشش بیت المال توسط عثمان
عثمان نسبت به فامیل و خویشانش ، سخت پایبند بود. در رعایت حال ایشان ، فوق العاده مى کوشید. و آنان را بر دیگران مقدم مى داشت.
برای روشن شدن این مطلب می توانید به مدارک زیر مراجعه کنید:
هدیه دادن خلیفه از بیت المال به ولید
العقد الفرید ج۴ص۱۱۹
ابن ابى الحدید مى گوید: ابو موسى اشعرى با اموال فراوانى از عراق آمد، عثمان همه آنها را در میان بنى امیه تقسیم کرد! *شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید.ج۱ص۶۷
در کتب اهل سنت این مطلب به طور متواتر بیان شده است که عثمان از بیت المال سوء استفاده میکرد.
مقدم کردن خطبه بر نماز:
درسنت نبوی چنین بوده است که در نماز عیدین ابتدا نماز انجام میگیرد و بعد از نماز خطبه صورت میگیرد. اما جناب عثمان به عفان بر خلاف سنت رسول عمل کرد.
عنوان: [ ۱ ]
سبل السلام – محمد بن اسماعیل الکحلانی – ج ۲ – ص ۶۶
أول من خطب قبل الصلاة عثمان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۲ ]
فتح الباری – ابن حجر – ج ۲ – ص ۳۷۶
أول من خطب قبل الصلاة عثمان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۳ ]
تحفة الأحوذی – المبارکفوری – ج ۳ – ص ۶۱
أول من خطب قبل الصلاة عثمان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۴ ]
المصنف – ابن أبی شیبة الکوفی – ج ۸ – ص ۳۵۳
من أول من خطب قبل الصلاة ؟ فقال : عثمان بن عفان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۵ ]
الاستذکار – ابن عبد البر – ج ۲ – ص ۳۸۲
قال أبو عمر قد اختلف فی أول من خطب قبل الصلاة فقیل عثمان بن عفان وهو الصحیح
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عنوان: [ ۶ ]
مسائل خلافیة حار فیها أهل السنة – الشیخ علی آل محسن – ص ۱۷۶
أول من خطب قبل الصلاة عثمان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
سبل السلام|محمد بن اسماعیل الکحلانی|۲|۱۱۸۲|مصادر فقهى مستقل|مراجعة وتعلیق : الشیخ محمد عبد العزیز الخولی|الرابعة|۱۳۷۹ – ۱۹۶۰ م||شرکة مکتبة ومطبعة مصطفى البابی الحلبی وأولاده بمصر – محمود نصار الحلبی وشرکاه – خلفاء||سبل السلام تألیف السید محمد بن إسماعیل الکحلانی ثم الصنعانی المعروف بالأمیر/ شرح بلوغ المرام،من جمع أدلة الأحکام لأبی الفضل أحمد بن علی بن محمد بن حجر الکنانی العسقلانی القاهری/ویلیه متن نخبة الفکر،فی مصطلح أهل الأثر/مع تعلیقات مختارة للإمام ابن حجر
فتح الباری|ابن حجر|۲|۸۵۲|مصادر حدیث سنى – فقه||الثانیة||دار المعرفة للطباعة والنشر بیروت – لبنان|دار المعرفة للطباعة والنشر بیروت – لبنان||
تحفة الأحوذی|المبارکفوری|۳|۱۲۸۲|مصادر حدیث سنى – فقه||الأولى|۱۴۱۰ – ۱۹۹۰ م||دار الکتب العلمیة – بیروت – لبنان||
المصنف|ابن أبی شیبة الکوفی|۸|۲۳۵|مصادر حدیث سنى – عام|تحقیق وتعلیق : سعید اللحام|الأولى|جماد الآخرة ۱۴۰۹ – ۱۹۸۹ م||دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع – بیروت – لبنان||طبعة مستکملة النص ومنقحة ومشکولة ومرقمة الأحادیث ومفهرسة / راجعه وصححه وأشرف على إخراجه : مکتب الدراسات والبحوث فی دار الفکر
الاستذکار|ابن عبد البر|۲|۴۶۳|مصادر حدیث سنى – عام|سالم محمد عطا-محمد علی معوض|الأولى|۲۰۰۰م|بیروت – دار الکتب العلمیة|دار الکتب العلمیة||
مسائل خلافیة حار فیها أهل السنة|الشیخ علی آل محسن||معاصر|مصادر عقائد شیعه||الأولى|۱۴۱۹ – ۱۹۹۹ م||دار المیزان للطباعة والنشر والتوزیع – بیروت – لبنان||
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"