ارسالها: 2642
#51
Posted: 26 Jul 2011 13:07
mohsen_777: در واقع منظور الله توی این آیه برای من فاقد اهمیت بوده اما اونچه در رابطه با این آیه برای من اهمیت داشته، این بوده که اگه (تأکید میکنم: اگه) منظور خدا همون بوده که شما میگین، علت این مبهمگویی چی بوده (که همونطور که قبلا گفتم انصافا بطور واضح درباره موجودات فضایی چیزی نگفته)؟ به عبارت دیگه نه «منظور الله تو آیه مورد نظر»، بلکه به شرط درست بودن ادعای شما «کمیت و کیفیت بیان این موضوع بوسیله خدا» برای من قابل تأمل و بحث بوده و موجب شده درباره این آیه حرف بزنم
خب عزیزم من كه در ادامه ش گفتم چرا این لحن و این محافظه كاری انجام شده
mohsen_777: ضمنا دوست من یک پرسش ازت دارم: برای اثبات وجود موجودات فضایی مد نظرت چه مدارکی برای ارایه داری؟
مدارك زیادی در سایت ناسا و خود ناسا و جاهای دیگه هست
mohsen_777: لازم به توضیح نیست که درصورت عدم اثبات وجود چنین موجوداتی، اساس حرفهای شما درباره آیه مورد اشاره دچار تزلزل میشه و در نتیجه حرفتون غلطه
مخالفم چون من گفتم قرآن به وجود موجودات فضایی اشاره كرده. نگفتم كه اثبات كرده. هر چیزی كه اثبات نشده كه نامعتبر نیست. اگه این جوریه، امام زمان هم ...
mohsen_777: چطور مردمی با این سطح فکری که ندیده و نشناخته و فقط بواسطه حرفهای محمد باور کردن که آفریننده جهان در طبقه هفتم آسمون (!؟) قرار داره، موجوداتی به اسم فرشته تو اون جا وجود دارن، محمد طی شبی با یک خر به همون مقصد پرواز کرده و... وجود موجودات مورد نظر شما رو از زبان خود محمد منکر میشدن و از اسلام برمیگشتن؟
میشه بگی كی گفته كه خدا در آسمان هفتم جا داره؟ تا جایی كه همه از اول اسلام گفتن و شنیدن، خدا جای مشخصی نداره. در ضمن چیزایی مثل فرشته، معراج و ... نباید با فضاییها مقایسه بشن چون اونا مربوط به بعد مادی نیستند ولی فضاییها هستند
mohsen_777: اولا خدایی که من در قرآن میشناسم از روی همین زمین اطلاع چندانی نداره (مثلا دانستنیهای الله تو قرآن در مورد جانداران روی زمین از شتر، گاو، فیل و چند تا موجود دیگه که همه اونها برای تقریبا همه اعراب اون زمان شناختهشده بودن، فراتر نمیره).
چون قرار نیست قرآن كتاب زیست شناسی و گونه شناسی باشه. اوایل اسلام منطقی بود كه خدا بیاد از دایناسورها برای اعراب بی سواد اون دوره حرف بزنه؟
mohsen_777: ثانیا گفتی اگه خدا هیچ حرفی نمیزد و بی خیال این اشارهها میشد، بعدا میگفتن این چه خداییه كه فقط (با تأکید: فقط) از روی زمین خبر داره. دوست من طوری حرف میزنی که انگار خدا توی قرآن به غیر از آیه مورد نظرت هرگز به خارج از زمین اشارهیی نکرده (که قطع بر یقین مخالف واقعیته)!
حرف منو كامل نیاوردی. من گفتم فقط به فكر زمینه و از موجودات خارج زمین خبر نداره. اینا با هم تو یه جمله اومدن پس تنهایی نباید نقل قول شن. منظور من این بود كه از موجودات خارج زمین خبر نداره نه از هر چیزی خارج زمین
mohsen_777: ثالثا اینکه میگی اگه خدا اشارهیی به موجودات فضایی نمیکرد، بعدا میگفتن این خدا فقط به فکر هدایت موجودات روی زمینه، چه معنییی میده؟ مگه تو آیه مد نظر اشارهیی به هدایت موجودات فضایی شده؟
در اون آیه نه. ولی در آیات دیگه ای كه این ضمیر و كلمات اومده، یعنی كلمات من فی السماوات و الارض كلمات و افعالی مثل تسبیح و پرستش و بلند شدن در روز قیامت و ... رو به كار برده. یعنی برای اونا هم مثل انسان و جنیان ثواب و عقاب داریم
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#52
Posted: 26 Jul 2011 13:30
mohsen_777: رابعا شک دارم که این خدا به فکر هدایت همه موجودات همین زمین بوده باشه. چراکه روش بسیار احمقانهیی رو برای هدایت اونها در نظر گرفته. چون مثلا میتونست بجای فرستادن تعداد محدودی پیامبر با دینهای متفاوت در برخی محدودههای مکانی و زمانی، از تعداد زیادی پیامبر با دینی واحد برای همه سرزمینها و برای همه زمانها استفاده کنه تا هدایت انسانها با سرعت و سهولت به مراتب بیشتری انجام بشه و جمع کثیری از نوع بشر، هدایتنشده از دنیا نرن و همچنین این همه اختلاف و عدم همبستگییی که بین پیروان ادیان گوناگون وجود داره، بوجود نیاد.
این بحث مفصلیه كه حتی تو كتابای دینی درسی هم بهش اشاره شده. خلاصه بگم كه با توجه به فرهنگ و سطح فكر هر قومی، برای اون قوم پیامبر میاد و نمیشه همه یه جور دین خدا رو تبلیغ كنن.
mohsen_777: درصورتی که مسلمونها یا انسانها به گفته شما اونقدر برای وجود علم تو قرآن اهمیت قایلن که اگه الله اشارهیی به موجودات فضایی نمیکرد، ایمانشون رو از دست میدن، با عدم اشاره خدا تو قرآن به خیلی پدیدههای دیگه (برای نمونه: خلع در فضای خارج از جو؛ قطب جنوب؛ تاریک بودن و روشن بودن آسمون تو قطب جنوب هریک به مدت 6 ماه در سال) نیز باید منکر بشن. از این گذشته برای حل این مسأله آیا بنا به اونچه پیشتر گفتم، بهتر و عاقلانهتر نبود که خدا از این اشاره امتناع میکرد و به وقتش پیامبری رو میفرستاد که بصورت مبسوط و واضح (نه با ایما و اشاره) از این موضوع حرف بزنه؟
وقتی میگیم قرآن كتاب كاملیه، معنیش این نیست كه همه چیز رو داره. معنیش اینه كه همه ی چیزای لازم رو داره. همون طور كه ما میگیم مثلا" كریس رونالدو یه بازیكن كامله یعنی هم سر میزنه هم شوت هم دریبل هم پاس هم سرعت و قدرت بدنی و ...
حالا یكی میاد میگه اگه كامله چرا دروازه بانی بلد نیست؟ این حرف نامربوطیه چون لازم نیست دروازه بانی بلد باشه و كامل بودنش به این معنیه كه همه ی فاكتورهای لازم رو داره نه همه ی فاكتورهای موجود رو
پس قرآن قرار نیست همه ی موضوعات علمی رو بیان كنه بلكه گلچین میكنه.
mohsen_777: اولا چطور در حالی که برای قرآن هم جنبه علمی، هم جنبه دینی قایل میشی، میگی برای زندگیه نه برای ستارهشناسی؟
گفتم زندگی، نگفتم دین. زندگی فقط دین نیست كه. مخلوطی از دین و عقل و خرد و علم و پول و هر چیز دیگه س
mohsen_777: دوما اگه برای ستارهشناسی نیست (ستارهشناسی به معنی دانستنیهای مربوط به بیرون زمین)، چرا فیالمثل به همین موجودات فضایی مورد بحث ما اشاره کرده؟
تعریف ستاره شناسی رو خودتون اختراع كردید؟ گفتم كه. قرار نیست به همه چیز اشاره كنه. ولی از علم اخترشناسی به مواردی اشاره كرده تا جامعیت علمی رو حفظ كنه. یعنی مثالی از اخترشناسی داده كه نگن از كره زمین خبر داره. ولی دلیل نمیشه كه كل ستاره شناسی رو جمع كنه
mohsen_777: باید پرسید چرا خدا بارها تو قرآن از آفرینش زمین و آسمون تو 6 روز حرف زده در حالی که یکبار کافی بوده؟
برای تاكید
mohsen_777: سوما میشه بگی قرآن چه مطالبی گفته که بقول خودت برای زندگی باشه؟ تا چه اندازه این مطالب جنبه مثبت و انسانی دارن و بکار زندگی میان؟
مثلا" گفته زنا نكنید. شراب نخورید. دروغ نگید. ربا خوب نیست. به بقیه نیكی كنید. اسراف نكنید. ورزش كنید. دنبال علم برید. اینا جنبه ی مثبت و انسانی ندارن؟؟؟؟ به كار نمیان؟؟؟
mohsen_777: (مثلا در مورد زندگی زناشویی چه نکته اخلاقییی رو گفته؟ دوست گرامی آیا سوره نساء رو خوندی؟ این سوره چه شناختی از زن به دست میده؟ آیا تو قرآن زن و مرد در برابری هستن؟)
در این مورد در تاپیكهای مربوطه بحث شده. لطفا" تشریف ببرید بخوند
mohsen_777: چهارما گفتی خدا با آیه مورد نظر قصد داشته بگه موجودات دیگهیی هم هستن که خدا رو میپرستن. میشه عنوان کنی کجای آیه به خداپرستی اون موجودات اشاره کرده؟
شما تاپیكو كامل خوندی؟ اگه خوندی متوجه میشی
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#53
Posted: 26 Jul 2011 13:47
mohsen_777: کدوم آیه یا آیات قرآن میگه در قرآن آیاتی هست برای متفکرین؟ همچنین در صورتی که چنین گفته، بر چه اساسی میگی منظورش این بوده که خدا همه چی رو مستقیم یا واضح نمیگه؟ باز در صورتی که منظور خدا همین بوده، آیا این حرف فلسفه دین رو زیر سوال نمیبره؟ مگه غیر از اینه که دین مجموعهیی از آموزهها و دستوراتی برای نحوه زندگی کردن؟ آیا این در تضاد با ماهیت دین نیست که خدا دستوراتش رو غیر مستقیم بیان کنه؟
آیات زیادی هستند. تو گوگل سرچ كنید: آیات للمتفكرین. اولو الالباب، متعقلین، ...
چیزی كه با تفكر به دست میاد، یعنی هلو نیست دیگه. درسته؟
فلسفه ی دین همینه ولی مگه فقط دین در قرآن خلاصه شده؟ همچنین هر كسی در هر زمانی و با هر سطح فكری نباید مثل بقیه بدونه. مثلا" چرا دروس دانشگاه و دبستان با هم متفاوتند؟
mohsen_777: از پاراگراف بالا هم که بگذریم برای مثال آیه 99 از سوره بقره میگه: «و همانا بر تو آياتى روشن فرو فرستاديم و جز فاسقان [كسى] آنها را انكار نمىكند». اگه منظور از «آیات» تو این آیه همون آیات قرآنه، آیا این با حرفی که شما میگین سنخیت داره؟
در پست 116 همین صفحه جواب دادم دوست عزیزم
mohsen_777: دوست گرامی فکر نمیکنی که متناقص حرف زدی؟ به نظرت این دو همدیگه رو نقض نمیکنن؟
نه. نه
mohsen_777: به عبارت واضحتر وقتی در نقل قول اول صرفا از «میگفتن»، «میخواستن» و « میفهمن» استفاده میکنی (یعنی توضیح دیگهیی راجع به ضمیر ایشان نمیدی)، خواننده فقط میتونه «انسانها» یا «مسلمونها» رو در نظر خودش مجسم کنه، در حالی که توی نقل قول دوم صحبت از افرادی خاص میکنی.
منظور من افراد یا موجوداتی بودن كه از وجود موجودات فضایی خیر داشتن یا بعدها با خبر میشدن. نه هر كسی
mohsen_777: در این باره قبل از هرچیز فقط یه سوال دارم: کدامیک از مراجع تقلید، کجا و چگونه نظرش رو تحمیل کرده؟
من نگفتم كسی نظرخودشو تحمیل كرده. كل اونا رو گفتم. مراجع میگن هر كس مرجع تقلید نداره، كاراش قبول نیست و مسلمون واقعی نیست و ...
بعد كه هر كس مرجع تقلید دو انتخاب كرد، موظفه كه فقط طبق دستورات اون مرجع خاص عمل كنه. این طور نیست؟
mohsen_777: دوست خوبم چرا افترا میچسبونی؟ بنده کجا حرفی رو زدم که این معنی رو برات داشته: «شما و امثال شما دوست عزیز میگید كه ما تعقل نكنیم بلكه یه آخوند رو به عنوان مرجع تقلید بیاریم و كتابی در مورد همه چیز حتی ریزترین مسائل بنویسه و ما فقط طبق اون عمل كنیم و خودمون رو به تفكر نندازیم»؟ لطفا این رو مشخص کن!
در پست 114 . یه بار دیگه بخونید لطفا" . اگه اشتباه كردم، معذرت میخوام
mohsen_777: دوست گرامی معتقدی که اونچه میگی با تفسیر تفاوت داره. خیلی خوب. در باب این مسأله باید ابتدا تعریف دقیق تفسیر رو مشخص کرد، بعد دید که حرفت منطبق با اونه یا نه. اما بنده ترجیح میدم وارد این بحث نشم به دو دلیل: یکی باتوجه به اینکه از این مقوله تعاریف متنوعی ارایه شده، پرداختن به این موضوع به اطناب سخن میانجامه و دیگری که مهمتره اینکه اصلا تفاوت خاصی نمیکنه که نام حرف تو درباره آیه مورد اشاره تفسیر باشه یا نه.
اینو كه جواب دادم قبلا" . با مثال هم جواب دادم
mohsen_777: دوست عزیز برای تأخیر در جواب دادن پوزش میطلبم
خواهش میكنم عزیزم. نیازی به عذرخواهی نیست
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#54
Posted: 2 Aug 2011 08:42
mohsen_777: دوست من لطفا دقت کن! من هیچگاه نگفتم که در ادامه، علت مبهمگویی الله رو پاسخگو نبودی بلکه بطور واضح منظورم این بوده که الزامی برای پرداختن به سوالی که ابتدای پست 115 مطرح کردی، وجود نداره.
دقیقا" كدوم سوالش؟ همون ضمیر من و این حرفا؟
mohsen_777: وارد سایت ناسا شدم
ببینید. اثبات موجودات فضایی این طور نیست كه بگیم اگر ایكس، آن گاه ایگرگ. پس وجودشون اثبات شد. با فرمول و فلسفه و منطق نیست. وقتی گزارشات حاكی از مشاهده ی بشقاب پرنده ها، موجوداتی كه ازشون بیرون میان و ... به صورت رسمی ثبت و تایید میشه، یعنی موجودات فضایی وجود دارن و در مورد هوشمند بودشون، مطمئنا" یه موجود غیر هوشمند نمیتونه بشقاب پرنده بسازه
mohsen_777: از طرفی میگی هرچی به اثبات نرسیده که از اعتبار ساقط نیست. میشه بگی چیزی که اثبات نشده به کدوم دلیل و دستاویز معتبره؟ مثلا درحالی که بقول خودت وجود همین امام زمان به اثبات نرسیده، به چه علت یا عللی وجودش رو باید باور داشت؟
موجودات فاضیی اثبات نشدن؟ بعضی چیزا از روی شواهد اثبات میشن نه مشاهد یا اثبات كامل. مثل عقل. این هم همین طوره كه بالا توضیح دادم
mohsen_777: 1- با پوزش این حرفم که: «آفریننده جهان در طبقه هفتم آسمون (!؟) قرار داره» رو پس میگیرم و ازت میخوام این عبارت رو تو حرفایی که زدم حذفشده در نظر بگیری (البته فقط این عبارت رو).
حتما"
mohsen_777: من دارم میگم چطور مردمی که تنها بواسطه حرفای محمد چیزایی غیر عادی و باورنکردنی (مثل: معراج و فرشته) رو قبول کردن، یه چیز غیر عادی و باورنکردنی دیگه از زبون محمد (مثل: وجود موجودات فضایی) باید براشون غیر قابل قبول باشه؟ این پرسش که کاری به ماهیت موجودات فضایی و فرشتهها و معراج نداره. یعنی اینجا مادی بودن یا نبودنشون فرقی ایجاد نمیکنه. چرا بی دقتی میکنی؟
برای این كه پیامبرهای قبلی در مورد وجود بهشت و دنیای ذر و فرشته ها صحبت كرده بودن و حتی اون مردم به بعضیاش اعتقاد داشتن ولی میگفتن بتها اونا رو به بهشت میبرن.
mohsen_777: من میگم خدا از روی زمین اطلاع چندانی نداره و برای مثال اطلاعات محدود الله رو درباره جانداران روی زمین آوردم
از كجا اینو میگید؟
mohsen_777: چطور برای اعراب بقول خودت بی سواد که فقط بواسطه حرفای محمد خیلی چیزای غیر عادی و باورنکردنی (مثل: جن، معراج و فرشته) رو قبول کردن، اشاره به موجوداتی منقرضشده مثل دایناسورها غیر منطقیه؟ لابد به این دلیل که دایناسورها مادی هستن؟
ببینید. اینا سلیقه ایه. فضاییها رو مثال زده. متوجه منظورم میشید؟ میتونست در عوضش دایناسورها رو بگه
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#55
Posted: 2 Aug 2011 08:59
mohsen_777: اصلا هرچی تو بگی
عجب كنایه ای زدی فكر كنم داری مثل بقیه با منطق میشی
mohsen_777: دوست عزیز که با توجه به قواعد ریز عربی به چنین کشف مهمی نایل شدی! بد نبود نیمنگاهی به قواعد زبانی که بوسیله اون در حال مباحثهییم هم داشته بودی تا منظورت رو درست میرسوندی.
واضحتر بگو منم این كشفو نكردم. همه جا هست. چه تو نت چه جاهای دیگه. یه سرچ كنی بد نیست
mohsen_777: تناقضی دیگه!
قبلا در پاسخ به اینکه چرا خدا مبهم درباره موجودات فضایی حرف زده، گفتی: «اون موقع چند نفر به این سطح فكری رسیده بودن كه وجود موجوداتی خارج كره ی زمین رو باور كنن؟». یعنی سطح فکری مردم اون موقع رو با مردم حالا متفاوت میدونی. اما حالا میگی: «با توجه به فرهنگ و سطح فكر هر قومی، برای اون قوم پیامبر میاد»! اگه واقعا معتقدی که خدا با توجه به سطح فکری افراد برای اونا پیامبر میفرسته، چرا الان که به قول خودت سطح فکری مردم تغییر کرده، پیامبر دیگهیی نفرستاده؟
كجاش تناقضه؟؟
چون چیزهایی كه قرار بود بگه رو گفته. اون دوره دوره ی شكوفایی علمی نبود. ولی الان هست. لزومی نداره یه پامبر بیاد بگه دایناسور هتس. فضاییها هستند و .. چون دانشمندها دارن خودشون به این موارد میرسن
mohsen_777: 1- اشاره به تاریک بودن و روشن بودن آسمون تو قطب جنوب هریک به مدت 6 ماه در سال برای مسلمونی که امکان داره در آینده در این مکان قرار بگیره و سردرگم بمونه که کی نماز بخونه یا تو ماه رمضون چطور روزه بگیره، ضرورت نداره اما بارها اشاره کردن به آفرینش زمین و آسمون تو 6 روز لازمه؟ مرحبا به این همه خرد!
اون تاریك و روشن بودن رو در احادیث یا كتابهای ائمه داریم. در ضمن این تاریك و روشنی یه مساله ی فقهیه كه با توجه به آب و هوا و منطقه ی ظهور اسلام زیاد ضروری نبود در قرآن بیاد. اون م.قع چند نفر از عربستان و ایران و ... میرفتن قطب جنوب؟
mohsen_777: 2- جواب این سوال رو ندادی: «از این گذشته برای حل این مسأله آیا بنا به اونچه پیشتر گفتم، بهتر و عاقلانهتر نبود که خدا از این اشاره امتناع میکرد و به وقتش پیامبری رو میفرستاد که بصورت مبسوط و واضح (نه با ایما و اشاره) از این موضوع حرف بزنه؟»! البته با در نظر گرفتن این حرفت که: «با توجه به فرهنگ و سطح فكر هر قومی، برای اون قوم پیامبر میاد» قاعدتا باید جوابت بله باشه؟
تكراری بود كه. جوابتو دادم
mohsen_777: نه دوست باهوش و نکتهبین!
تعریف مشخص ستارهشناسی، علم مطالعه و بررسی ستارههاست و این تعریف از ابتدا برای بنده مسجل بوده اما اونچه باعث شده این دانش رو به معنی دانستنیهای مربوط به بیرون زمین معرفی کنم، این عبارت تعجبآوره جنابعالی بوده: «[قرآن] برای زندگیه نه برای ستاره شناسی. پس لزومی نداره در مورد وجود و نوع زندگی و... از این موجودات حرفی بزنه»!
اگه هنوز هم متوجه نشدی، بیشتر توضیح میدم: در عبارت مذکور معتقدی چون قرآن برای ستارهشناسی نیست، درباره وجود و نوع زندگی موجودات فضایی چیزی بیان نکرده! این دقیقا یعنی ستارهشناسی به وجود و نوع زندگی موجودات فضایی میپردازه! در حالی که قطعا چنین نیست. بنده نیز در مواجهه با این تعریف مندرآوردی از ستارهشناسی که این عبارت به دست میده، ترجیح دادم بی آنکه بحثی درباره تعریف صحیح ستارهشناسی راه بندازم، این عبارت: «ستارهشناسی به معنی دانستنیهای مربوط به بیرون زمین» که تا حد زیادی شبیه به تعریف اخترشناسی و کیهانشناسیه رو به عنوان تعریف ستارهشناسی فرض کنم تا خواننده در برخورد با این تعریف خلاقانه شما دچار شگفتی نشه! در واقع اگه کمی به حرفایی که زدی دقت میکردی، میفهمیدی مخترع واقعی بنده نبودم.
خیلی باحالی خودگویی و خودخندی
mohsen_777: اینکه معلومه! من علت این تأکید رو پرسیدم.
علت تاكید حتما" این بوده كه مهم بوده. ببینید من نماینده ی خدا نیستم و قرآن هم نوشته ی من نیست. اینو از خدا باید بپرسی نه من! هیچ ربطی هم به موضوع تاپیك و حتی موضوع بحث ما نداره
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#56
Posted: 2 Aug 2011 09:23
mohsen_777: 1- برای هریک از موعظاتی که گفتی، دست کم باید یک آیه ذکر کنی
داریم از بحث دور میشیم. مثلا" در مورد زنا به تاپیك برده داری در اسلام و تاپیك بررسی مجوز تجاوز جنسی به زنان شوهردار در اسلام از زاویهای دیگر نگاه كنید. در مورد اسراف آیه ی كلوا و تشربوا و لا تسرفوا . در مورد بقیه هم یه سرچ ساده در گوگل كار سختی نیست
mohsen_777: آزادی اندیشه و بیان از والاترین ارزشهای انسانیه که امروزه خیلی از جوامع بینالمللی اون رو بعنوان ابتداییترین حقوق بشر تلقی میکنن. حالا میخوام بگی قرآن در رابطه با آزادی بیان و محترم شمردن باورهای سایرین چه دیدگاهی داره؟
چه ربطی داشت؟
mohsen_777: دوست من چرا جا میزنی؟ بفرض در تاپیکهای دیگه درباره این موضوع بحث شده یا همچنان بحث میشه، این چه دخلی به بحث بین من و تو داره؟
دلیلش اینه كه وقتی یه كاری انجام شده چرا دوباره انجام بدیم؟ مخصوصا" وقتی به تاپیك ربطی نداره
mohsen_777: رضا این حرفات درست باشه اما با وجود آیههای بالا بطور واضح خدا متناقض حرف زده، چون این آیهها با آیات مد نظر شما سنخیت ندارن.
كجاش تناقض داره؟
mohsen_777: بنده موفق به کشف پاسخ شما در پست 116 نشدم. به هر روی لطفا بدون حواله کردن به فلان پست و فلان تاپیک پاسخ بدین. اگه هم جوابی برای آیات بالا که نقل کردم، ارایه بدین، لزومی برای پاسخ دادن به این سوال نمیبینم
روشن بودن به این معنی نیست كه همه ی زوایای اون سخن رو همه بفهمن. دوباره حرفهای اون پست رو میزنم. من و شما یه پسرو میشناسیم. من میگم اون این جا بود ولی همین الان رفت.
این جمله هم برای شما روشنه هم برای هر كس كه بشنوه. ولی شما متوجه میشی كه اون پسره رفته و بقیه میفهمن كه یكی رفته.
اینم همینه. آیه میگه هر كس كه توی آسمانهاست داره تسبیح میكنه. همه میگن یعنی تو آسمونا هم برای خدا تسبیح میكنن. ولی آدمهای متفكرتر میگن كیا تو آسمونن؟
mohsen_777: اما در نقل قول اول و حتی قبل از اون کوچکترین اشارهیی به افرادی که از موجودات فضایی خبر داشتن، وجود نداره. دوست گرامی بین اینکه منظور و نیت شما چی بوده و اینکه حرفاتون چی رو میرسونه، یک سد هایل ایستاده که به فلسفه ابداع زبان توسط بشریت مربوط میشه. به عبارت واضحتر مخاطب از ذهن گوینده یا نویسنده بی اطلاعه و به همین علت تنها مبنای داوریش حرفها یا نوشتههای طرف مقابلشه. این هم یک سهلانگاری دیگه از جانب شما بوده.
یك طرفه به قاضی نرید لطفا" . همه مثل شما نیستن
mohsen_777: آداب گفتگو ایجاب میکنه که طرفین دقت کافی رو نسبت به گفتههای همدیگه به کار ببندن. اما انصافا شما کمترین دقت رو توی 3 پست اخیر نسبت به حرفای بنده داشتین. بنابراین با کمال احترام توصیه میكنم قبل از اینکه پاسخی رو ارسال کنین، نهایت دقت رو نسبت به حرفای اینجانب مبذول بدارین.
با سپاس
شاید هم شما ...
mohsen_777: همچنین برای تأخیری که داشتم، عذرخواهی میکنم.
بازم لازم نیست دوست عزیز.
فقط لزفا" پستهای بیش از حد طولانی نذارید تا خوندنش برای بقیه آسونتر باشه
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#57
Posted: 4 Aug 2011 19:02
nimachi: میشه منم بیام بحث كنم؟
چه بخوای چه نخوای من میام.
تو جون بخواه نیما
nimachi: علی اصول دین اسلام رو بگو.
اصول اسلام همه جا گفته شده. تو گوگل هم هست. ولی منظورتو بگو به کدوماش اعتراض داری؟
nimachi: بعد بگو در مورد بازگشت چیزی می دونی یا نه
بازگشت؟ کدوم بازگشت؟ اصطلاح بازگشت رو زیاد شنیدم. اگه منظورت همون معاده، بگو. یا منظورت بازگشت از اون دنیاست؟ یا اون یکی بازگشتها؟
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#59
Posted: 3 Jun 2012 16:42
SexyBoy: جاش اینجا نیس ولی همین یه موردو جواب میدم
نه قدیم بلکه الانم همینطوره وقتی مسلمونها به جایی حمله میکنن ازش به اسم جنگ مسلمونها نام میبرن نه ملیت اون قوم ولی در جنگهای دیگه اینطور نیس میدونی چرا؟
چون هیچ کشور و یا ملتی با اسم دین و بالا بردن پرچم دین و با کلمه الله اکبر به کشور دیگه و یا ملیت دیگه حمله نمیکنن ولی مسلمونها همیشه و در تمام تاریخ با نام دین و الله به جاهای دیگه حمله کردن و هدفشون کسترش دین و از بین بردن شرک بوده این فرق جنگ مسلمون و جنگ ملیتهای دیگه
همیشه این طوری نبوده. مثلا" ما تو جنگ تحمیلی ۸ ساله میگفتیم ایران داره میجنگه نه اسلام.
در ضمن هر کس هر چیزی گفت باید چشم بسته قبول کنیم؟ مثلا" یکی بیاد به دختری تجاوز کنه و بگه من به اسم عدالت بهش تجاوز میکنم، ما هم باید بگیم که آره، برای عدالت این کارو کرده. پس عدالت چیز بدیه!!!
آیا اون شخص واقعا" در راه عدالت به دختره تجاوز کرده؟؟؟ نه!! فقط از اسم عدالت سو استفاده و بهره کشی کرده!
عربها هم وقتی به جایی حمله میکردن، برای توجیه وحشی بازی هاشون میگفتن ما برای اسلام میجنگیم!!
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه