انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 68 از 74:  « پیشین  1  ...  67  68  69  ...  73  74  پسین »

Real Islam - اسلام راستین


مرد

 
rostam91: موضوع چیز دیگه هست اینجا بحث سر اینکه کی اعتقاد داره یا نداره نیست
شما آیه آوردی و داری میگی طبق آیه منظور اینه که عیسی بعد رفتن از میان مردم ناظر پیروانش هست و نظر تشیع درست و نظر من غلطه یعنی خودت هم قبول داری میکنی که بر اساس آیه عیسی ناظر بر مردم هست در زمان حاضر
این چه ربطی داره به اینکه قبول داشته باشی یا نه!!!!
من ایه رو نیاوردم شما و امتیس این چیزها رو میارید

من نه بواسطه اعتقاد به قران بلکه به عنوان یک ناظر و خواننده بعد از خوندن دو پست نظرم رو گفتم که در یک مور حقبا شماست و یک مورد حق با امتیس اما هیچکدوم حاضر به قبوش نیستید

همون سلام دادن همه مسلمونها به پیامبر بعد از مرگش برای اثبات حرف امتیس کافیه

چون اگر بگب اره درسته که هیچ اما اگر بگی غلطه و این سلام رو پیامبرتون نمیشنوه و فقط تو یک حسابی که خوده پیامبر هم از اون خبر نداره براش ذخیره میشه و روز قیامت محمد میبینه اوووه چقدر ثواب مفتی بهش رسیده

حرفت خیلی خیلی خنده داره

rostam91: پس اقرار داری ازش چیزی نمیفهمی !!! خوب چگونه چیزی رو که نمی فهمی میگی غلط و بیهوده هست و ردش میکنی؟
قاعدتا نه اون فهمیکه شما منظورتونه تا برای قران ۱۲۰ جلد تفسیر بنویسم

اشعاره مولانا همه دنیا رو گرفته

ایا اونها همون درک که یک فارسی زبان داره از مثنوی دارن .....نخیر

بر مبنای ترجمه ای که نه اهنگ داره نه وزن اون و میخونن و چون دارای معانیوالای انسانی و عرفانی هست از اون استفاده میبرند

قران حتی این خصائص رو هم نداره اما با ترجمه قابل خوندن هست

من اگر با قران مخالفم اون رو خوندم و چون دارای ارزش نمیدونم قبولشندارم البته نه همه قران رو همونطور که همه مثنوی رو هم قبول ندارم

اما تفاوت اینه که مثنوی سروده یک انسان هست و اشتباه از ارزش اون نمیکاهه

اما شما قران رو به خدا ارتباط میدی و قانونش میکنی که اونوقت حتی یک اشباه قران رو از حییظ انتفاع ساقط میکنه

اینجوری نوشتم که حیض یا حیز خونده نشه بگین بی احترامی شد

rostam91: دروغ منو از این آیه طبق ترجمه ای که خودت آوردی ثابت کن
اولین دروغ تو این که کلمه ..تنها.....رو به ترجمه اضافه کردی و این کار کمی نیست

دوم هم دوستمون اشاره کرده

مگر خدا خبر نداشته که عیسی همچین حرفی رو بین مردم نزده ...چرا از او میپرسه

ایا عیسی گفته من بعد از مرگ از اونها خبر ندارم


یا احرتاما به خدا گفته که تو خود اگاه تری و........


چند بار بگم واقعا حوصله یزی رو که از بیخ غلط میدونم اون رو ندارم


تو اول معاد رو اثبات کن تا برسیم به فهمیدن یا نفهمیدن عیسی

عیسی اگر هم بوده ۲۱۰۰ ساله مرده و پودر شده

تو ثابت کن خودش یا روحش زنده است تا برسیم به بقیه این حرفها

اتفاقا یکی از دروغهای همه ادیان ابراهیمی همینه زنده شدن بعد از مرگ یک دروغه شاخدار که نه کسی دیده نه کسی اثبات کرده

rostam91: هنگامي كه مرا ميراندي ،( تنها) تو مراقب و ناظر ايشان بوده‌اي
خوب اینجا چه چیزی در باره ندانستن عیسی هست

معلومه خدا ناظر و مراقب اونها بوده چون عیسی نزد اونها نبوده اما کجای این اثبات میکنه که عیسی از این جریان نااگاه هست

ضمنا در مقابل این چندین ایه در مورد شاهد بودن پیامبان بر امتهاشون در روز قیامت هست که خیلی خیلی واضح و روشن هست نه مثل این ایه گنگ




ایات قران هم مثل گفته های نوستراداموس اینقدر گنگ هست که بشه دهها و صدها تفسیر از اونها کرد که معلوم نیست کدوم درسته و هیچکدوم قطعیت نداره

این فقط برداشت من نیست میبینی که افراد دیگر هم همچین برداشتی دارن کاش تعداد نظر دهنده ها اینقدر زیاد بود که میشد ماله بقیه رو هم ببینی

ادم گاهی فکر میکنه یک موضوع خیلی قطعی و مبرهن هست خصوصا وقتی پای اعتقاد و باور به میون میاد اما وقتی برداشت بقیه رو میبینه به اشتباه خودش پی میبره


ضمنا بهت در مورد تفسیر و ترجمه شیعی سایت تدبر رو پیشنهاد میکم

http://www.tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=2&AYID=111

و از شما خواستم یک سایت تفسیر معتبر سنی هم به من معرفی کنید لطفا یک سایت جامع مثل تدبر
     
  
مرد

 
iekdusti: حضرت عیسی(ع) هم میخواد بیان کنه که من در دوران زندگیم که چنین مطالبی نگفته ام و بعد از آن را خودتان بهتر میدانید.
آفرین حرف من هم همینه عیسی هم میدونه که خداوند در زمان حیات عیسی میدونسته که اون حرفها رو نزده ، همانطور که در آیه ۱۱۶ اینو خاطر نشان کرده
ولی در پاسخ خداوند نمیگه که خودت شاهد بودی و می دونی که گفتم یا نه ، بلکه میگه تا زمانی که بینشون بودم گواه بودم که چنین چیزی نگفتم (و اونا هم نگفتند چون تا زمان پیامبری عیسی کسی از پیروان ایشون ،عیسی و مادرش رو خدا نمیدونست )ومیگه بعدش که از میانشان رفتم خودت بر اونها گواه بودی باز نمی گه بعد رفتنم هم گواه بودم یا ناظر بودم

سوره مائدة آيه 116

‏ وَإِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَهَيْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ ‏

‏و ( خاطرنشان ساز ) آن گاه را كه خداوند مي‌گويد : اي عيسي پسر مريم ! آيا تو به مردم گفته‌اي كه جز الله ، من و مادرم را هم دو خداي ديگر بدانيد ( و ما دو نفر را نيز پرستش كنيد ؟ ) . عيسي مي‌گويد : تو را منزّه از آن مي‌دانم كه داراي شريك و انباز باشي . مرا نسزد كه چيزي را بگويم ( و بطلبم كه وظيفه و ) حق من نيست . اگر آن را گفته باشم بيگمان تو از آن آگاهي . تو ( علاوه از ظاهر گفتار من ) از راز درون من هم باخبري ، ولي من ( چون انساني بيش نيستم ) از آنچه بر من پنهان مي‌داري بي‌خبرم . زيرا تو داننده رازها و نهانيهائي ( و از خفايا و نواياي امور باخبري ) .‏
iekdusti: بحث سر کیفیت شهادت دادن حضرت عیسی(ع) نیست.
ما هم سر این موضوع بحثی نداریم بلکه بحث اینکه خود عیسی پیامبر میگه که بعد از اینکه از بینشون رفتم تو خود شاهد و ناظر بودی و نمیگه که بعدش هم من ناظر بودم مثل زمان حیاتم
iekdusti: اما آیات متعددی داریم که شهادت پیامبر(ص) را ثابت میکند که برخی موارد برای همه ی امت است و نشان میدهد همیشه این شهادت پابرجاست حتی پس از مرگ.
یک نمونه از اون آیات رو بفرمائید لطفا
اگر منظور آیه ۱۴۳ سوره بقره هست ربطی به شهادت و شاهدی نداره
بسیاری از آیات قرآن به هم پیوسته اند و برای درک یه آیه باید به آیات قبلی اون مراجعه کرد حتی گاهگداری چندین آیه بینشون فاصله هست
در مورد آیه ۱۴۳ هم همینطوره شما باید ابتدا آیه ۱۴۲ رو بخونی همچنین آیه ۱۴۴ تا بفهمیم موضوع چیه
سوره بقرة آيه 142

‏ سَيَقُولُ السُّفَهَاء مِنَ النَّاسِ مَا وَلاَّهُمْ عَن قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُواْ عَلَيْهَا قُل لِّلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ يَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ‏

‏نابخردان مردم خواهند گفت : چه چيز ايشان را از قبله خود كه بر آن بودند برگرداند ؟ بگو : خاور و باختر ( و همه جهات ديگر ) از آن خدا است . هر كه را بخواهد به راه راست رهبري مينمايد .‏
بعد این آینه آیه مورد نظر من و شماست

سوره بقرة آيه 143
‏ وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلاَّ عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللّهُ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ

‏و بيگمان شما را ملّت ميانه روي كرده ايم ( نه در دين افراط و غلوي ميورزيد ، و نه در آن تفريط و تعطيلي ميشناسيد . حق روح و حق جسم را مراعات ميداريد و آميزه اي از حيوان و فرشته ايد ) تا گواهاني بر مردم باشيد ( و بر تفريط ماديگرايانِ لذائذ جسماني طلب و روحانيّت باخته ، و بر افراط تاركانِ دنيا و تركِ لذائذ جسماني كرده ، ناظر بوده و خروج هر دو دسته را از جاده اعتدال مشاهده نمائيد ) و پيغمبر ( نيز ) بر شما گواه باشد ( تا چنانچه دسته اي از شما راه او گيرد ، و يا گروهي از شما از جاده سيرت و شريعت او بيرون رود ، با آئين و كردار خويش بر ايشان حجّت و گواه باشد ) . و ما قبله اي را كه بر آن بوده اي ( و تا كنون به سوي آن نماز خوانده اي و هم اينك فرمان روكردن به جهت كعبه صادره شده است ) قبله ننموده بوديم مگر اين كه بدانيم چه كسي از پيغمبر پيروي مينمايد و چه كسي بر پاشنه هاي خود ميچرخد ( و به عقب بر ميگردد تا صف ثابت قدمان بر ايمان ، و فرصت طلبان بي ايمان از هم روشن و جدا شود ) . و اگرچه ( تغيير قبله براي كسي كه الفت گرفته است بدان رو كند ) بس بزرگ و دشوار است مگر بر كساني كه خدا ايشان را رهنمون كرده باشد ( به احكام دين و راز قانونگذاري و بداند كه هدف از روكردن به اين سو يا آن سو اطاعت فرمان خدا است نه به خاطر تقدّس خود جهات ) و خدا ايمان شما را ( كه انگيزه پيروي از پيغمبر است ) ضايع نميگرداند ( و اجر و پاداش عبادات قبلي شما را هدر نميدهد ، چه ) بيگمان خدا نسبت به مردم بس رؤوف و مهربان است
و در ادامه آیه ۱۴۴ باز در همین مورد:

سوره بقرة آيه 144

‏ قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاء فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوِهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ ‏

‏ما روگرداندن تو را گاهگاهي به سوي آسمان ميبينيم ( و پيام آرزوي قلبي تو را جهت نزول وحي در مورد تغيير قبله دريافت ميداريم ) پس تو را به سوي قبله اي متوجّه ميسازيم كه از آن خوشنود خواهي شد ، و لذا رو به سوي مسجدالحرام كن ، و ( اي مؤمنان ! ) در هر جا كه بوديد روهاي خويشتن را ( به هنگام نماز ) به جانب آن كنيد . كساني كه كتاب بديشان داده شده است ( يعني يهوديان و مسيحيان ) نيك ميدانند كه چنين گرايشي ( به جانب مسجدالحرام ) حق است و به فرمان پروردگارتان ميباشد ( ولي با وجود اين از فتنه انگيزي دست بر نميدارند ) و خدا از آنچه ميكنند بيخبر نيست .‏

آدرس این ترجمه هم اینه:http://tafseerenoor.persiangig.com/surah_002.htm
     
  
مرد

 
SPARTAK: و از شما خواستم یک سایت تفسیر معتبر سنی هم به من معرفی کنید لطفا یک سایت جامع مثل تدبر
من بهتر و بزرگتر از اون رو برات میزارم باشد که اهل تحقیق و مطالعه باشی:
http://www.aqeedeh.com/
در این سایت هر کتابی رو که میخواهی سرچ کن چه قرآن چه حدیث چه ....
     
  
مرد

 
rostam91: ما هم سر این موضوع بحثی نداریم بلکه بحث اینکه خود عیسی پیامبر میگه که بعد از اینکه از بینشون رفتم تو خود شاهد و ناظر بودی و نمیگه که بعدش هم من ناظر بودم مثل زمان حیاتم
اینقدر معنی اون ایه واضح هست که لازم به این ترجمه سازی ها نیست


این مکالمه خیلی خیلی طبیعی است



شما میخواهی با قرینه قرار دادن حرفهای عیسی نتیجه دلخواه خودت رو بگیری

اما اصلا اینجوری نیت ...اگربنا باشد عین گفته ها مد نظر باشه اصلا این ایه بر خلاف معتقدات مسلمونها میشه


خدا از عیسی پرسیده که ایا تو به قومت گفتی که فرزند خدا هستی ؟؟؟؟

ایا خدای شما نمیدونسته که عیسی نگفته

عیسی به خدا گفته تا من بین اونها بودم این حرف رو نزدم؟؟؟

ایا عیسی نمیدونسته خدا از همه گفتار و کردار و حتی قلوب مردم اگاه است چرا با این لحن پاسخ داده مانند توضیح یک اگاه برای یک نا اگاه

و........



اگر ایه همش قابل استناد هست پس این اشکالات هم وجود داره


اما اگر ایه برای روشنگری است و عامیانه که باز اون قسمت دوم متناظر به همچین بحثی که نشون بده عیسی ناگاه است از وضع امتش نیست


iekdusti


دوست دارم بعد از دو سه تا پست بحث با رستم شما رو ببینم

در ارتباط با ایات و روایات فراوان هست که اقعا من حوصله استخراج ندارم اما راحت میشه پیداش کرد


جالب ترین مساله در این باره و شباهت مرده و زنده به هم هست

اعتراف خوده رستم هست


او گفت وقتی سلام کنیم به حجاج کعبه یا سلام در نماز به مجحمد ثوابش بدون اینکه اونها بفهمند درحسابشون ثبت میشه

این خودش یک نکتع تشابه بین مرده و زنده است و دلیلی دیگر در اثبات زنده بودن پیامبر بعد از مرگ البته به شکلی دیگر نه مثل ما


خنده دار ترین قسمت اینه که میفرماید اقا رستم دعا و سلام و باقی ثوابهایی که به پیامبر اسلام فرستاده میشه بدون اینکه محمد بفهمه در حسابش ذخیره میکنن و بعد یک هویی بهش میدن


مثل لاتاری و ارمغان بهزیستی شده دین داری این جماعت
     
  
مرد

 
SPARTAK: خنده دار ترین قسمت اینه که میفرماید اقا رستم دعا و سلام و باقی ثوابهایی که به پیامبر اسلام فرستاده میشه بدون اینکه محمد بفهمه در حسابش ذخیره میکنن و بعد یک هویی بهش میدن
میدونی چیه، اگه الآن برای یکی واقعه رد شدن موسی از رود نیل رو تعریف کنی خنده دار میاد مخصوصا برای آدم بی ایمان و اعتقادی مثل شما ولی واقیتع اینه که همچین اتفاقی افتاده یا کشتی نوح یا.....
برای آدم بی ایمان کافر مسلما چنین چیزهائی خنده دار میاد مثل من که نظرت در مورد تصادفی بودن دنیا خنده دار میاد
     
  ویرایش شده توسط: rostam91   
مرد

 
سلام
جناب rostam91 شما فرمودید: «یک نمونه از اون آیات رو بفرمائید لطفا»
قبلا جناب ametis مواردی رو فرمودند که فعلا برای عدم انحراف بحث مطلب جدیدی نمیگویم و شما به همان موارد رجوع کنید.
شما در مورد آیه ی ۱۴۳ سوره ی بقره فرمودید با توجه به قبل و بعد این آیه ما میفهمیم که این آیه در مورد تغییر قبله است. گرچه حرف شما صحیح است اما مسئله ی تغییر قبله یکی از موارد عام این آیه است و عموم آیه شامل موارد دیگر هم میشود.
اما من دوست ندارم بحث رو شاخه به شاخه کنم بنابراین فقط در مورد یک مسئله و اون آیه ی ۱۱۷ سوره مائده است صحبت میکنم.
در مورد آیه ی ۱۱۷ مائده نیز - همانطور که شما در آیه ی ۱۴۳ بقره میفرمایید که باید به قبل و بعد آیه توجه کرد - با توجه به قبل و بعد آیه و ابتدای همین آیه فهمیده میشود که حضرت عیسی(ع) شاهد بودن خود بر اینکه به مسیحیان جز خدای یگانه، خدای دیگری معرفی نکرده، را منحصر در دوران زندگی خود میکند. و طبیعی است که پس از اینکه او از میان مردم رفته، مورد بازخواست قرار نمیگیرد که بخواهد در موردش جواب دهد.
جمله را ببینید:
مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ‏
عبارت وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَّا دُمْتُ فِيهِمْ با توجه به جمله ی مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ نشان میدهد شهادتی که حضرت عیسی(ع) علیه منحرفان امتش میدهد منحصر در چیست.
بنابراین به نظر من آیه نمیخواهد بیان کند حضرت عیسی(ع) فقط زمانی که در بین امت بود شاهد اعمال آنان بود، بلکه میفرماید: من علیه آنان شهادت میدهم که تا زمانی که من در بین آنان بودم چنین چیزی به آنان نگفتم و انحرافی هم که پس از آن به وجود آمده ربطی به من نخواهد داشت که با تعبیر محترمانه ی تو خود مراقب آنان بودی بیان شده است.
لازم به ذکر است که اگر شما بگویید آیه در صورت خوشبینانه بودن به گفتار شما میتواند کلام شما را تا حدودی اثبات کند این مطلب را نیز باید بپذیرید که آیه ی ۱۴۳ سوره ی بقره نیز بر گواه بودن پیامبر(ص) بر همه ی امت اسلام دلالت دارد.
     
  
مرد

 
rostam91: میدونی چیه، اگه الآن برای یکی واقعه رد شدن موسی از رود نیل رو تعریف کنی خنده دار میاد مخصوصا برای آدم بی ایمان و اعتقادی مثل شما ولی واقیتع اینه که همچین اتفاقی افتاده یا کشتی نوح یا.....
ببین ادم باید حرفی بزنه که قابل اثبات و عقلی باشه


اگر اینها راست هستند چرا افسانه هرکول و رستم و هاکان و......واقعی نباشه


rostam91: برای آدم بی ایمان کافر مسلما چنین چیزهائی خنده دار میاد مثل من که نظرت در مورد تصادفی بودن دنیا خنده دار میاد
اینها مبانی علمی داره ما هم قطعا نگفتیم زمین تصادفیه بلکه این مطلب قرین به حقیقه نه مطلقا یک افسانه
     
  
مرد

 
iekdusti: با توجه به قبل و بعد آیه و ابتدای همین آیه فهمیده میشود که حضرت عیسی(ع) شاهد بودن خود بر اینکه به مسیحیان جز خدای یگانه، خدای دیگری معرفی نکرده، را منحصر در دوران زندگی خود میکند. و طبیعی است که پس از اینکه او از میان مردم رفته، مورد بازخواست قرار نمیگیرد که بخواهد در موردش جواب دهد.
دوست گرامی کسی شکی نداره که عیسی در مدت پیامبری تنها به خدای واحد فرا خونده
اینجا همانطور که قبلا اشاره شد صحبت خداوند با عیسی در محکمه عدل الهی در برابر کسانی هست که عیسی و مادرش رو هم به خدائی گرفتند
خداوند هم قصد محاکمه عیسی رو اینجا نداره
در اینجا خداوند از عیسی میپرسه تو به پیروانت گفتی که خودت و مادرت رو هم به خدائی بگیرن؟
عیسی چون چنین چیزی رو نگفته و ندیده اینطور پاسخ میده که تا زمانی که من بینشون بودم گواه بودم که چنین چیزی نگفتم به اونها و از وضع اونها آگاهم( میدونم که چنین چیزی گفتند یا نه یا به قولی اطاعت کردند یا نافرمانی) وقتی از میانشان رفتم دیگه خودت گواه بودی بین آنها من نمیدونم که چی گفتن و چکار کردند خودت داناتری و در پایان میگه ، اگر اونها رو مجازات کنی بندگان خودت هستند یا از اونها درگذری نشانه ضعف تو نیست
iekdusti: بلکه میفرماید: من علیه آنان شهادت میدهم که تا زمانی که من در بین آنان بودم چنین چیزی به آنان نگفتم و انحرافی هم که پس از آن به وجود آمده ربطی به من نخواهد داشت که با تعبیر محترمانه ی تو خود مراقب آنان بودی بیان شده است.
اما اینجا عیسی هیچگونه شهادتی علیه کسی نمیده بلکه میگه مدتی که بین امتم بودم شاهد و گواه هستم که چی گفتند یا نگفتند و بعدش که رفتم خودت ناظر و گواه بودی( خیلی واضحه !عجیبه که موضوع رو میپیچونید)
اگر عیسی بعد رفتن از میان امتش ناظر بود به خداوند میگفت من ناظر و گواه بودم دیگه دلیلی نداشت اونو به قبل یا بعد حضور در امتش محدود کنه
بر اساس اعتقاد تشیع انبیاء تاظر بر همه امتشون هستند در هر کجا ، اما در زمان حضور در بین امت اینچنین نبوده و مثلا عیسی یا محمد ناظر بر اعمال پیروانشون در شهر دیگه نبودند پس این نظارت بعد مرگ جنبه عمومی و سراسری به خودش میگیره
با این حساب عیسی حتی اگر نظر شما درست بود باید نظارتش در زمان بودنش در زمین رو محدود میکرد نه در زمان عروجش!

iekdusti: لازم به ذکر است که اگر شما بگویید آیه در صورت خوشبینانه بودن به گفتار شما میتواند کلام شما را تا حدودی اثبات کند این مطلب را نیز باید بپذیرید که آیه ی ۱۴۳ سوره ی بقره نیز بر گواه بودن پیامبر(ص) بر همه ی امت اسلام دلالت دارد.
دوست عزیز من نفهمیدم، بالاخره باید فقط راجب یه آیه بحث کنیم یا آیات مرتبط با گواه بودن انبیاء رو با هم بیاریم
از یه جا شما میگی فقط آیه ۱۱۷ مائده از طرفی میگی اگه اینطور باشه آیه ۱۴۳ بقره اینطوری هست
به هرحال به اندازه کافی راجب آیه ۱۱۷ مائده بحث شده حالا کمی بپردازم به آیه ۱۲۴ البته اگر از منظر شما اشکالی نداشته باشه

اما آیه ۱۴۳ بقره ربطی به گواهی دادن نیست اصلا موضوع شهادت دادن پیامبر اینجا مطرح نیست بلکه مفهوم آیه اینه که امت پیامبر و خود پیامبر الگو و اسوه ( امتی متوسط که نه افراط میکنن و نه تفریط) هستند برای مردم که هرگاه افراط و تفریط کردند با دیدن راه و روش اونها به اعتدال برگردند و اینکه این پیامبر در قیامت میشه معیار سنجش و کارهای مردم در روز قیامت با توجه به رفتار پیامبر سنجیده میشه

سوره بقرة آيه 143

‏ وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلاَّ عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللّهُ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ ‏

‏و بيگمان شما را ملّت ميانه روي كرده ايم و پيغمبر بر شما گواه باشد ( تا چنانچه دسته اي از شما راه او گيرد ، و يا گروهي از شما از جاده سيرت و شريعت او بيرون رود ، با آئين و كردار خويش بر ايشان حجّت و گواه باشد ) . و ما قبله اي را كه بر آن بوده اي قبله ننموده بوديم مگر اين كه بدانيم چه كسي از پيغمبر پيروي مينمايد و چه كسي بر پاشنه هاي خود ميچرخد . و اگرچه ( تغيير قبله براي كسي كه الفت گرفته است بدان رو كند ) بس بزرگ و دشوار است مگر بر كساني كه خدا ايشان را رهنمون كرده باشد و خدا ايمان شما را ( كه انگيزه پيروي از پيغمبر است ) ضايع نميگرداند بيگمان خدا نسبت به مردم بس رؤوف و مهربان است .‏
اینم ترجمه های تشیع که نشون میده این گواهی و شهادت ربطی به الآن نداره:

» آیت الله مشکینی
و همان گونه ( که برای شما قبله مستقل تعیین کردیم ) شما را امتی میانه ( معتدل میان افراط و تفریط ) قرار دادیم ، تا شما ( در روز قیامت ) بر مردم گواه باشید و این پیامبر هم بر شما گواه باشد. و ما قبله ای را که بر آن بودی ( بیت المقدس را ) قرار نداده بودیم جز برای آنکه کسی را که پیروی از این پیامبر می کند از کسی که به عقب بازمی گردد ( و در قبله سابق باقی می ماند ) بازشناسیم ( علم ازلی ما منطبق به معلوم خارجی شود ) ، هر چند که این حکم جز بر کسانی که خدا هدایت کرده دشوار و سنگین بود. و خداوند بر آن نیست که ایمان شما را ( پاداش اعتقاد پیشین شما یا عبادت های رو به قبله سابقتان را ) ضایع کند ، همانا خداوند به مردم رئوف و مهربان است.

» آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
و ما شما را اینچنین امتی وسط قرار دادیم تا شاهدان بر سایر مردم باشید و رسول بر شما شاهد باشد و ما آن قبله را که رو بان میایستادی قبل نکردیم مگر برای اینکه معلوم کنیم چه کسی رسول را پیروی می کند و چه کسی به عقب بر می گردد هر چند که این آزمایش جز برای کسانی که خدا هدایتشان کرده بسیار بزرگ است و خدا هرگز ایمان شما را بی اثر نمی گذارد که خدا نسبت به مردم بسیار رئوف و مهربان است .

» استاد الهی قمشه‌ای
و ما هم چنان شما ( مسلمین ) را به آیین اسلام هدایت کردیم و به سیرت نیکو بیاراستیم تا گواه مردم باشید و پیغمبر نیز گواه شما باشد ( تا شما از وی بیاموزید ) . و ( ای پیغمبر ) ما قبله ای را که بر آن بودی تغییر ندادیم مگر برای اینکه بیازماییم و جدا سازیم گروهی را که از پیغمبر خدا پیروی می کنند از آنان که عقبگرد کنند و ( به مخالفت او برخیزند ) ، و این تغییر قبله بسی بزرگ نمود جز در نظر هدایت یافتگان خدا. و خداوند اجر پایداری شما را در راه ایمان تباه نگرداند که خدا به خلق مشفق و مهربان است.

» حجت الاسلام انصاریان
و همان گونه [ که شما را به راه راست هدایت کردیم ] شما را امتی میانه [ ومعتدل و پیراسته از افراط و تفریط ] قرار دادیم تا [ در ایمان ، عمل ، درستی و راستی ] بر مردم گواه باشید و پیامبر هم گواه بر شما باشد. و ما قبله ای را که بر آن بودی فقط به خاطر این قرار دادیم تا کسانی که از پیامبر پیروی می کنند از کسانی که از اسلام و اطاعت پیامبر برمی گردند [ و متعصبانه به قبله پیش از کعبه می مانند ] معلوم و مشخص کنیم گر چه این حکم جز بر کسانی که خدا هدایتشان کرده گران و دشوار بود. و خدا بر آن نیست که ایمان شما را تباه کند زیرا خدا به همه مردم رئوف و مهربان است.

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=2&AYID=143&TPIV=T1
پس در این آیه گواه بودن نه به منظور دیدن در زمان برزخ بلکه به معنی الگو و اسوه و معیار سنجش در این جهان هست
اینکه که افراط یا تفریط کردیم با دیدن شیوه و رفتار صحابه و پیامبر به راه اعتدال برگردیم
     
  
مرد

 
SPARTAK: ببین ادم باید حرفی بزنه که قابل اثبات و عقلی باشه


اگر اینها راست هستند چرا افسانه هرکول و رستم و هاکان و......واقعی نباشه
برای اثباتش بجای بحث کردن باهات به این مطالب مراجعه کن
http://farzanderasa.blogfa.com/post/1

موریس بوکای در ۱۹ ژوئیه ۱۹۲۰ در شهر پوسی‌وگ زاده شد. پزشکی را از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۲ فرا گرفت و متخصص گاستروانترولوژی یا همان دستگاه گوارش شد.

آقای بوکای یک پروفسور فرانسوی است، وی پس از آنکه پی برد حدود ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن کریم سالم ماندن جسد فرعون خبر داده شده بود و جسد او در سال ۱۸۹۸ سالم تر از تمام اجساد مومیایی کشف شده یافت شد به اسلام گروید و برای تکمیل تحقیقات میان اقوام و قبیله‌های مسلمان‌ها رفته، تا با فرهنگ و اندیشه آنها بیشتر آشنا شود.

در سال ۱۹۷۳ به عنوان پزشک خانوادگی ملک فیصل عربستان سعودی تعیین شد. وی همچنین پزشک برخی از اعضای خانوادهٔ رئیس‌جمهور مصر انور سادات نیز بود.

او در ۱۷ فوریه ۱۹۹۸ درگذشت.
اسم این آقا رو در ویکی سرچ کن تا به آدرس برسی
     
  ویرایش شده توسط: rostam91   
مرد

 
سلام

جناب rostam91 موارد متعددی از معانی آیه ی ۱۴۳ سوره بقره را بیان کردید که همانطور که بنده در اولین پستم گفتم یکی از تفاسیر شهادت در اینجا گواه بودن و شاهد بودن است که در معانی که ذکر کردید آمده است.

بنابراین تمام مواردی که شهادت را به صورت مطلق، گواه یا ناظر معنا کردند و توضیحی اضافه نکردند همان معنایی که بنده میگویم را اشاره میکنند که خوب است دقت فرمایید.

به نظر من هم بحث در مورد آیه ی ۱۱۷ سوره ی مائده کامل شد و نتیجه ی آن نیز مشخص است و همانطور که در ابتدای بحث بنده گفتم به نظر من این آیه در مورد دادگاه عدل الهی است و موضوع آیه این نیست که بگوید حضرت عیسی(ع) فقط در زمانی که زنده بود شاهد بر امتش بود و پس از آن هیچ چیزی از امتش متوجه نمیشود،

بلکه آیه در صدد است بیان کند وقتی خداوند از حضرت عیسی(ع) میپرسد آیا تو به آنان شرک را آموختی؟ حضرت پاسخ میدهد من تا زمانی که در بینشان بودم جز توحید به آنان نیاموختم. چون سوال از این است که عملکرد حضرت عیسی(ع) چگونه بوده است، حضرت عیسی(ع) هم پاسخ را محدود به زمان زندگی خود میکند.

بنابراین اینکه حضرت عیسی(ع) در پاسخ از عبارت «ما دمت فیهم» استفاده میکند برای این نیست که شعاع علم خود را محدود به دوران زندگی اش در بین مردم کند، بلکه شعاع پاسخگویی خود را محدود به آنچه میکند که خدا از او خواسته است.

اما در مورد آیه ی ۱۴۳ سوره ی بقره هم فکر میکنم شما به طور مفصل نظر خود را در لابه لای مباحث مطرح کردید و بنده هم نظر خود را گفتم که طبق یکی از تفاسیر این آیه، عموم این آیه میتواند شاهد بودن پیامبر(ص) بر امتش را ثابت کند.

اما بهتر است بحث را به آیه ی ۱۰۵ سوره ی توبه ببریم که خداوند به حضرت رسول(ص) میفرماید:

وَ قُلِ اعْمَلُواْ فَسَيرَى اللَّهُ عَمَلَكمُ‏ْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدونَ إِلىَ‏ عَالِمِ الْغَيْبِ وَ الشهادَةِ فَيُنَبِّئُكمُ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ

ترجمه آقای مکارم: و بگو: عمل كنيد به زودى خدا و پيامبرش و مؤمنان اعمال شما را خواهند ديد، و به زودى به سوى داناى نهان و آشكار بازگردانده مى‏شويد، پس شما را به آنچه همواره انجام مى‏داديد، آگاه مى‏كند.

همانطور که میبینید این آیه به صورت روشن نه تنها نظارت پیامبر(ص) بر اعمال همه ی مسلمانان را اثبات میکند بلکه نظارت برخی مومنان را نیز بر اعمال امت اسلام نشان میدهد.

امیدوارم خداوند راه حقیقت را بر چشمانمان روشن و آشکار نماید.
     
  
صفحه  صفحه 68 از 74:  « پیشین  1  ...  67  68  69  ...  73  74  پسین » 
مذهب
مذهب

Real Islam - اسلام راستین

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA