ارسالها: 2554
#92
Posted: 12 Mar 2013 12:06
rostam91: حالا یه روایت از کتب ما بیار که گفته پا رو باید مسح کرد!
من نیازی به روایات شما ندارم و مثل شما روایاتی رو میارم که در اثبات معروفیات و اعتقادات خودمون باشه
rostam91: پس در آیه ۳ توبه هم پیامبر به مشرکین عطف میشه و خداوند گفته از مشرکان و پیامبرش بیزار است؟!!!
نه خیر الله اولین محل عطف است و واو عطف به اولین اسم محل عطف برمیگرده نه به اسم وسط
rostam91: اگه چندهزار علمای شما عربی بلدن پس میلیونها عرب زبان هم عربی بلدن و برداشت شما رو ندارن! در ضمن برات از کتب خودتون روایت آوردم که گفته بشورید ولی شیعه معتقده چون پیامبر پاشو مسح هم کرده پس برای سهولت ما هم مسح میکنیم!
میلیونها عرب خیلی هاشون هم شیعه هستند منتها هر کس برداشت علمای خودش رو قبول میکنه
rostam91: بجان خودم هیچی از قواعد عربی نمیدونی و داری لجاجت میکنی!
خیلی ساده هست شما دوتا پا داری و دو دست اگه منظور فقط یه برآمدگی بود باید مثل دست که گفته مرافق اونم میگفت کعاب نه کعبین پس این به وضوح نشون میده منظور دو برآمدگی هست.
راست میگی من عربی رو نمیدونم اما از کسانی که میدونن و راست میگن و اطمینان دارم استفاده میکنم
حتی اگه تا فوزک باشه مسح عنوان شده نه شستن و نه شستن پاشنه پا و ......
rostam91: بهت گفتم برای بچه های زهرا ام البنین در بدو ورودش زن بابا یحساب میومد و هیچ زن بابائی هر چند خوب جای مادر رو نمیگیره!
شما هر چیزی رو باید جواب بدی........نمیدونم همین یعنی چی مگه من گفتم جای مادر رو میگیره ...........گفتم زن بابا ها با هم فرق دارن و ام البنین مادرخوانده نمونه ای بود
rostam91: عرف به کارهای رایج یک جامعه گفته میشه! شاید شرابخواری برای شما کار زشتی باشه ولی برای خیلیهای دیگه زشت نیست همینطور سینه زنی برای من کار زشتیه و برای شما نه و شما اینو عرف میدونی و منم میگم سینه زنی به عرفی در جامعه تبدیل شده! پس عرف ربطی به بد یا خوب کار نداره و الآن برای بعضی خانواده ها تعیین مهریه سنگین عرفه و کسی که کم بگیره باقی فامیل میگن طبق عرف عمل نکرده!
عرف از معروفه و به کار زشت نمیگن عرف و اسمش ناهنجاریه
الان ماها که همه ۱۱۰ سکه مهریه کردیم خلاف عرفیم یا فامیلمون که ۱۴ سکه مهر کردن
مهریه های سنگین کار احمقانه ای هست و عرف هم نیست بلکه ناهنجاری و اشکاله ما سنت بد و خوب داریم
rostam91: شما کسانی رو که مخالف مراسم نوروز هستن احمق خطاب کردی!
دقیقا و روایاتی که از ائمه در مورد نهی از نوروز اومده دروغ هایی شاخداره چون بارها و بارها در تاریخ مام رضار در روز اول عید میهمانی میداده و میزبان و مهمان ایرانیان بوده
همچنین تمامی علمای حاضر این سنت رو گرامی میدارند مگر اینکه مصادف با عزاداری بشود
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#93
Posted: 12 Mar 2013 18:51
mohan1978: من نیازی به روایات شما ندارم و مثل شما روایاتی رو میارم که در اثبات معروفیات و اعتقادات خودمون باشه
نه اینکه نیاز نداری بکله نمیتونی پیدا کنی وگرنه بارها میاوردیش! چجور برای اثبات حرف خودت روایت میاری که عایشه زده به صورتش تو عزاداری این هم اگه داشتی میاوردی!
mohan1978: نه خیر الله اولین محل عطف است و واو عطف به اولین اسم محل عطف برمیگرده نه به اسم وسط
این اعراب گذاری و اون اعراب در آیه وضو دقیقا مثل همه! مغلطه کار خوبی نیست
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُواْ بِرُؤُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَينِ
وَأَذَانٌ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الأَكْبَرِ أَنَّ اللّهَ بَرِيءٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ وَرَسُولُهُ فَإِن تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللّهِ وَبَشِّرِ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ
mohan1978: میلیونها عرب خیلی هاشون هم شیعه هستند منتها هر کس برداشت علمای خودش رو قبول میکنه
بهت گفتم اونها هم قبول دارن که باید شسته بشه ولی تشیع میگه در روایت هست که پیامبر پا رو مسح کرده برای همین ما هم برای سهولت مسح میکنیم!
mohan1978: حتی اگه تا فوزک باشه مسح عنوان شده نه شستن و نه شستن پاشنه پا و ......
عجیبه لجاجت به خرج میدی؟!
تو اون آیه گفته هدف پاکیزگی هست و این کاملا واضحه برای پائی که مخصوصا در اون زمان نعلین میپوشیدن که جلو باز بوده و زمین خاکی اون موقع که طبیعتا فضولات حیوانی هم حتما بهش آغشته بوده شستن به عقل بیشتر جور در میاد تا مسح کشیدن چون با مسح کف پا که آغشته به خاک و عرق میشده تمییز نمیشه! و باید حتما پا شسته میشد!
در مورد روایت کتاب کافی هم که هیچ توضیحی تا حالا ندادی!
در حالی که تو کتب دیگر هم روایاتی از این دست هست که اگه همه رو بزارم فقط پر کردن پسته ولی آدرسهاش رو میارم تا اگه کسی خواست و کتابش رو داره بره ببینه
کتاب الطهاره باب ماینقض الوضو و مالا ینقض چاپ سوم سال ۱۳۶۷ هجری شمسی کتابخاه حیدریه ناشر دارکتاب الاسلامیه تهران . تصحیح علی اکبر غفاری.
روایتی دیگر در کتاب تهذیب الاحکام الشیخ طوسی جلد ۱ صفحه ۹۹ باب صفه الوضو چاپ سوم
سال ۱۳۶۴ هجری شمسی تحقیق سید حسن الموسوی خراسانی دارالکتاب الاسلامیه تهران چاپخانه خورشیدی.
روایتی دیگر بر شستن پا در وضو از منابع برادران شیعه: کتاب وسائل الشیعه جلد ۱ صفحه ۴۵۲ چاپخانه مهر قم ناشر موسسه ال البیت علیهم السلام لاحیا تراث به قم مشرفه چاپ دوم سال
۱۴۱۴ هجری قمری.
روایتی دیگر :کتاب الاستبصار جلد ۱ صفحه ۷۴
mohan1978: الان ماها که همه ۱۱۰ سکه مهریه کردیم خلاف عرفیم یا فامیلمون که ۱۴ سکه مهر کردن
الآن عرف جامعه اینه که مهریه رو بیش از ۱۰۰تا قرار میدن و اونی که کم میگیره خلاف عمل کرده در حالی که شاید سالیان پیشتر برعکسش بود!
mohan1978: دقیقا و روایاتی که از ائمه در مورد نهی از نوروز اومده دروغ هایی شاخداره چون بارها و بارها در تاریخ مام رضار در روز اول عید میهمانی میداده و میزبان و مهمان ایرانیان بوده
میهمانی با برپائی مراسمی مثل چهرشنبه سوری فرق داره آیا امام رضا موافق چهارشنبه سوری بوده یا خودش از روی آتیش میپریده؟
mohan1978: همچنین تمامی علمای حاضر این سنت رو گرامی میدارند مگر اینکه مصادف با عزاداری بشود
هیچکدومشون کارها و اعمالی که در چهاشنبه سوری میشه رو قبول ندارن!
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#94
Posted: 14 Mar 2013 05:19
rostam91: هیچکدومشون کارها و اعمالی که در چهاشنبه سوری میشه رو قبول ندارن!
لطفا ترقه و کارهای خطرناک جزو مراسم چهارشنبه سوری اصیل ایرانی که شامل افروختن اتش و پریدن از ان و بازدید و شب نشینی بوده قاطی نکن
همچنین از رو هوا حرف نزنید چهرشنبه سوری از مراسمات خوب ایرانیه و مخافت ها بخاطر کارهایی است که این چند ساله به اون اضافه شده و موجب مرگ و خطر است
rostam91: میهمانی با برپائی مراسمی مثل چهرشنبه سوری فرق داره آیا امام رضا موافق چهارشنبه سوری بوده یا خودش از روی آتیش میپریده؟
لازم نیست از اتش بپرد ..........نمیدونم این حرفها رو از کجا در میاری و موجیات استهزا رو فراهم میاری خواهش میکنم سطح یحث رو اینقدر پایین نیار
الان مسیحی ها غسل تعمید دارن ....مسلمونها به این مراسم اونها احترام میذارن ولی لازم نیست بخاطر این احترام برن غسل تعمید بشن
الان تو همین مملکت ادیان الهی همه ازادانه مراسماتشون رو برگزار میکنن پس مراسمشون مورد قبوله دولته منتها لازم نیست که ماهم بریم تو مراسم اونها
همینقد که رهبر یا رییس جمهور به اونها مثلا سال نو مسیحی رو تبریک میگه نشون میده با اونها مخالفتی نداره
لذا امام رضا هم این مراسمات رو رد نکردن
و چون ایشان همچین ایینی ندارن و برای اعراب نیست لازم نیست اونها رو دقیق انجام بدن اما با این مراسم مخالف نبودن هرگز
به مراسمات عید نوروز احترام گذاشتن و روز اول عید با پوشیدن لباس نو و سفید میزبان مردم بودن و به اونها هدایایی دادن و تبریک عید گفتن
rostam91: الآن عرف جامعه اینه که مهریه رو بیش از ۱۰۰تا قرار میدن و اونی که کم میگیره خلاف عمل کرده در حالی که شاید سالیان پیشتر برعکسش بود!
اولا عرف بین مذهبیون که ما هم دفعتا شاهدش هستیم بین ۱۴ تا ۱۱۰ سکه است
که به هر حال قابل پرداخته چون قرار نیست فورا پرداخت شه میشه در طول زندگی خرد خرد پرداخت شه
ماله برادران من ۱۴ سکه و ماله من ۱۱۰ سکه است که طی ۱۶ سال زندگی پرداخت کردیم و بجای ۵۰ تاش هم خانومم رو حج واجب بردم
البته مهریه های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تایی دروغ است و حتی برخی اشکال شرعی دارن به این مهر ها و کار احمقانه ایست
ازدواج اگر با گفو و شناخت و صحیح صورت بگیره کمتر درگیر یو طلاق داره
ضمنا گفتم عرف کارهای شایسته و متداول است و کارهای ناشایست رو عرف نمیگن
مثلا اگر دزدی در شهری خیلی زریاد بشه نمیگن تو این شهر دزدی عرف است
بلکه ناهنجاریه
rostam91: تو اون آیه گفته هدف پاکیزگی هست و این کاملا واضحه برای پائی که مخصوصا در اون زمان نعلین میپوشیدن که جلو باز بوده و زمین خاکی اون موقع که طبیعتا فضولات حیوانی هم حتما بهش آغشته بوده شستن
اولا شما معتقدی احکام قران ابدی است
لذا نگو اون زمان چون پاها کثیف بوده .......چون الان پاها اغلبا خیلی تمیزه و اگه این دلیلش بوده باید بگیم امروزه اصلا لازم نیست پاها شسته شه
rostam91: در حالی که تو کتب دیگر هم روایاتی از این دست هست که اگه همه رو بزارم فقط پر کردن پسته ولی آدرسهاش رو میارم تا اگه کسی خواست و کتابش رو داره بره ببینه
عیب نداره دستت روان میشه
در مورد مسح سر اصلا عنوان نشده مسح چقدر باشه و نیز شست و شو چگونه باشه مثلا با یک لیوان هم میشه وضو گرفت و با یک پارچ هم میشه لذا قران کلیت رو گفته و حداقل رومعین کرده لکن در مورد مسح پا
یقینا منظور از کعبین دو برامدگی بر روی دو پا است و تعبیر شما اشتباهه
اگر درست باشه باید سر رو هم بشورید و کل کله هاتون رو بکنید زیر شیر اب
اگر باز هم بگی پا عطف شده به ایدیکم که البته اینگونه نیست چون نمیشه از انتهای ایه به وسط ایه عطف نمود نمونه ای هم که نوشتی عطف اخر ایه به اول ایه است
همچنین اوقتی قراره پا مسح بشه .عاقلانه تا قوزک پا نیست و تقریبا نشدنیه که تا قوزک های پا
rostam91: بهت گفتم اونها هم قبول دارن که باید شسته بشه ولی تشیع میگه در روایت هست که پیامبر پا رو مسح کرده برای همین ما هم برای سهولت مسح میکنیم!
شما سخنگوی شیعیان عرب هم شدی ضمنا عمده تفاوت وضوی ما و شما همین شستنه پا است و حتی یک شیعه رو ندیدم که اینجوری وضو بگیره و کل عیاداتشو باطل کنه
هرچند کلا نمار بی ولایت علی ع باطل هست حالا هر جور هم که وضو بگیرید
روز قیامت ابتدا ملایک موکل از بنده مبپرسن من ربک و بعد من نبیک و بعد من امامک
اگر گفت الله و بعد محمد و بعد علی تازه بعدش ازش میپرسن حالا چیکار کردی و گرنه راست میره پیش جنیفر لوپز و.....
امید ما هم به قلم عفو مادرمون زهراست چون وقت ازدواج با علی خدا مهریه اش رو تعهد کرد و فرمود در روز قیامت انقدر از شیعیان رو به دستور و شفاعت تو خواهیم بخشید که خودت بگویی کافی است
حالا شیعه ۱۴ معصوم و کلی بنده خالص و عالی نزد خئدا داره که تاونجا شفاعتش کننمنتها شما با این همه مرده کر و کور به چه امید بستید
چون خدا اگه با شما به عدلش رفتار کنه که شما یک هزارم از نعمتهاشو شکر نگفتید
اینجا میگن جنت به بهانه میدهی میدانم ....اما به بها نمی دهی میدانم
بهانه ما زهراست و و پدرش وشوهرش و فرزندانش
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#95
Posted: 14 Mar 2013 05:27
rostam91: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُواْ بِرُؤُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَينِ
وَأَذَانٌ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الأَكْبَرِ أَنَّ اللّهَ بَرِيءٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ وَرَسُولُهُ فَإِن تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللّهِ وَبَشِّرِ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ
برادر منکر ولایت الهی حضرت علی ع
ربطی به اعراب نداره
بحث اینه که کلمه ای که شما به کلمه قبل عطفش میدی نادرسته
در ایه دوم رسوله ای با واو ارجاع داده شده با الله در همون جمله
اما در ایه اول ارجلکم با واو عطف داده شده به چی ..به فاغسلو یا ؟؟؟؟
این سابقه نداره که کلمه ای از یک جمله به کلمه ای در جمله دیگه عطف داده بشه
در واقع عاطف و معطوف باید در یک جمله باشند مانند ان الله بری ء من المشرکین و رسوله که هر دو در یک جمله هستند
اما در شواهدی که از آیات قرآن ذکر شده ، تنها عطف با فاصله در یک جمله وجود دارد و عطف کردن کلمه ای در پایان یک جمله ، به کلمه ای در وسط جمله قبل نداریم.
اینگونه عطف غیر فصیح و در عرف انسان ها هم دیده نمی شود چه برسد به قرآن فصیح.برای واضح تر شدن ، ترجمه فارسی را می نویسم : ترجمه فارسی چنین می شود : «بشویید صورت ها و دست هایتان را تا آرنج» جمله دوم «و مسح بکشید سرهایتان را (و پاهایتان را تا مچ)» که اهل سنت ادعا می کنند «و پاهایتان» که در پایان جمله دوم است ،عطف به دست هایتان در میان جمله اول است!
هرچند اینها ایه هستند اما جملات از هم جدا میباشند مثل همین ایه دوم که جم
خواهش میکنم شما با این حرفها سعی در گمراه کردن و دروغگویی به مردم رو نداشته باشید
شما یک نمونه در قران بیار تا ماهم بفهمیم و درست عمل کنیم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 2554
#96
Posted: 14 Mar 2013 05:53
rostam91: حالا یه روایت از کتب ما بیار که گفته پا رو باید مسح کرد!
rostam91: نه اینکه نیاز نداری بکله نمیتونی پیدا کنی وگرنه بارها میاوردیش! چجور برای اثبات حرف خودت روایت میاری که عایشه زده به صورتش تو عزاداری این هم اگه داشتی میاوردی!
شما چیزی از قواعد بحث و زبان مادری و مفهوم پرسش میدونی ...خداوکیلی این چه کل کل و سوالیه
مثل اینکه الان من بگم شما یک روایت از کتب شیعه بیار که نشون بده حق با عمر بوده و علی خلیفه بعد رسول خدا نبوده
یا شما بگی من یک روایت از کتب اهل سنت بیارم که اعتراف کرده باشه عمر با نقشه قبلی خلافت رو غصب کرده
این حرف شما جک سال ۹۲ خواهد شد
مرد حسابی همه اهل سنت پاشون رو به اشتباه میشورن و باعث ابطال ظاهری نمازشون میشن گفتم ظاهر چون در باطن کلا اعمالشون مردوده بی ولایت علی ع
همه شیعه هم مسح میکشن
راستی الان شما بیا چند تا روایت بیار تا من حرفات رو قبول کنم
۱ - حدیث معتبر از کتب شیعی که نشون بده پیامبر علی رو جانشین خودش معرفی نکرده
۲- حدیث معتبر بر اینکه ابوبکر بدون نقشه قبلی و بدون پشتیبا نی عمر فقط با رای مردم خلیفه شد
۳- سند بیار که عمر به حضرت زهرا هیچ جسارتی نکرده و نمیخواسته در خونه رو اتش بزنه و لگد به در نزده و علی رو تعدید نگرده
خلاصه از این سند ها بیاری حرفت قبوله
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#98
Posted: 16 Mar 2013 01:01
rostam91: همون پریدن از آتش هم هیچ ربطی به اسلام نداره و هیچ عبادتی بحساب نمیاد و جزء اعمال گبریان هست در ضمن از نظر اسلام شب نشینی باید برای عبادت باشه نه تخمه شکستن و غیبت یا دیدن فیلمهای بی محتوا چقدر از اون شب نشینیها به عبادت و نماز میگذره؟!
قرار نیست هر عملی واسه عبادت خدا باشه
کی گفته شب نشینی همراه با غیبته اتفاقا صله رحم هم هست
تو واقعا ماله عصر حجری و بدرد همون دوره میخوری
ضمنا تو میتونی این کارا رو نکنی منکه با افتخار همه رسوم ایرانی رو دوست دارم و احترام میذارم و انجام میدم
این مراسم ربطی به ایران نداره و اگر کسی ایرانی باشه این مراسم رو محترم میشماره
rostam91: مراسمی کاملا بی محتوا برای یک مسلمانه، نه ذکری از خدا درش هست نه انجام کار خوب مخصوصا الآنش که شده محفلی برای نشون دادن خود و دخترپسر بازی جوانان!
همش خوبه و عالی غیر از این اتش بازی های غیر معمول حتی دیدار دختر و پسرها ضمنا مراسمات فولکلور و ائینی یک مملکت ۲۵۰۰ ساله رو وقتی بگی بی محتوا دیگه باقی چیزهات رو باید فهمید که در حد طالبان و اقوام دگماتیسمشه
rostam91: ببین اگه چهارشنبه صوری از مراسم خوبه پس ائمه نباید اونو ترک کنن و این کجاش استهزاء هست که مثلا امام رضا بره اون مراسم،در ضمن اگه هدف اون مراسم پریدن رو آتیش نیست پس هدف چیه آتش روشن کنن که گرم بشن؟
این برداشت اشتباهیه امام این مراسم رو رد نکردن ولی لزومی به انجامش هم ندارن چون عرب هستن منم برم عربستان هرگز در مراسم سوسمار خوری شرکت نخواهم کرد
rostam91: کجاش آزادانه دارن مراسم میگیرن؟! و کجا ادیان دیگه آزادن؟
اگه آزاد بودن که اون همه عرب خوزستان و زردتشتیان شیراز و بهائیان اصفهان رو اعدام نمیکردن! اگه آزاد بود که اون کشیش بدبخت اینهمه تو زندان منتظر اجرای حکم اعدام نمیموند!ما اهل سنت حتی نمیتونیم مراسم عروسی رو به سیوه خودمون برگزار کنیم و باید حتما قبلش به مامورین انتظامی نحوه برگزاریشو اطلاع بدیم! این چه آزادیه که باید زنها به زور روسری سرشون کنن؟! معنی آزتدی رو هم از دیدگاه شما دیدیم!
لابد یاغی گری میکنین
من بین کردها بودم عروسیشون رو بدلخواه رسمشون برگزار کردن و بزیبایی ارامنه و مسیحیان ارومیه و تهران هم هر یکشنبه مشغولن و مراسماتشون رو میگیرند و یهودیها هم همینجور
ازادی حدود داره و نباید مزاحم ازادی دیگران باشه
شما هم چرا نمیتونی مراسم عروسیتو مثل رسمتون برگزار کنین مگر کار خارج از عفت میکنید
rostam91: منم گفتم مراسم نوروز اونی که پسندیده هست باید روش تبلیغ بشه اما مراسم خرافی رو باید از بین برد!پوشیدن لباس نو دادن عیدی به بچه ها دید و بازدید عید و بسیاری کارهای دیگه نیکو و پسندیده هستند.
تمامی مراسم ایرانیان بسیار خوب و دارای منطق عالی و بسیار منطقی تر از هر دین و رسمیه
همینکه اول سال ما با بهار همراه است و ماله اعراب گاهی با زمستون و پائیز مواجهه اما تقویمشون ماه ربیع الاوله نشون میده ایرانیان چقدر خوش سلیقه تر و منطقی تر از اعراب هستن
rostam91: کجاش تمیزه همین الآن برو یه مسجد شیعه ببین چقدر بوی جوراب میاد بعد برو مسجد سنی ، چرا فضا و بوی این دو اینقدر فرق داره مگه الآن پاها عرق نمیکنه مگه الآن گرد و خاک نمیره تو کفش و پا بو نمیده ؟اگه پا رو که از صبح تو بازاری تا ظهر که میری مسجد مشح کنی چجوری میخواهی بوی عرق کف پا رو از بین ببری مگه با اون پا نمیرین روی فرش مسجد و بقیه اونجا سجده نمیکنن؟یه مسجد بازار شاید صدها نمازگزار داره اگه هر وعده اینهمه آدم با پای عرق کرده بره رو اون فرش نتیجه چی میشه؟!
چرا دروغ میگی شما سنی ها اگه کثیف هستین مارو مثل خودتون فرض نکنید این همه مسجد ...هیچکدوم بوی پا نمیده و همیشه معطره ...همین حرم امام رضا هر جاش دوست داری سجده کن ببین یک جاش بو میده
اون مشکل مردم شماست که نظافت رو رعایت نمیکنن
rostam91: گفتم که کعب یعنی قوزک و کعبین دو قوزک حالا شما یه قوزک داری نمیدونم یا شاید قوزک معنی دیگه نزد شما داره اگه اینطوره لطفا بگو قوزک به عربی چی میشه اینو میتونی از سرچ تو کامپیوتر هم دربیاری لازم نیست حتما عربی بدونی!
مثلا وقتی میگن اعراب کعب نی ....یعنی قوزک نی یا برآمدگی نی در محل بند
rostam91: خیر شما در شستن دست هم درش تغییر ایجاد کردین چون خداوند میگه دستها را تا آرنج بشورید ولی شما میگید حتما باید از آرنج باشه و کلمه الی المرافق رو به من المرافق تغییر دادین! ( الی یعنی به و من یعنی از)
مقدار رو خواسته معین کنه نه سمت رو که از کجا به کجا باشه البته اینم جالبه که شما اب رو سربالا میریزین
rostam91: پس شما اونها رو بگیر و من خدای اونها رو تا ببینم حق با کیه!
آفرین برو پی کار خودت منم پی خودم
rostam91: کلمه نحاس مرفوع است چون بر شواظ عطف شده... به همین خاطر مجرور نشده است و شواظ نائب فاعل ( یرسل علی) می باشد. و نفرموده: (....و يرسل عليكما نحاس)
در هر دو مورد که اوردی عاطف و معطوف مشخصا در اول و انتهای جمله مشخص هستند
جواب رو تفصیلا گذاشتم و پاسخ همونه اگر اشکال واقعی یافتید چشم پاسخ میدم
rostam91: پس علی بر مشتی کافر و بی دین حکومت میکرده و خودت گفتی که جاهلان فقط جاهلان رو انتخاب میکنن پس علی هم...
افرین
اونها میخ.واستن علی ع رو تا حد دنیا پرستی خودشون پایین بیارن اما حضرت با خوندن خطبه و تشبیه حکومت بر اونها با اب بینی بز خط بطلان بر این حرفها ک و یاوه سرایی ها کشید موردی که من گفتم وقتی هسن که جاهلان جاهلی رو انتخاب میکنن و جاهل انتخاب شده برای انتخاب شدن خوشحال و راضی میشه اما علی اف بر اونها وئ حکومت بر اونها گفت
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#99
Posted: 16 Mar 2013 10:37
فتواهای استثنایی
ست سال دوران باردارى
أبو حنيفه گفته است: اگر مردى بيست سال دور از همسرش زندگى كند و در اين مدّت رابطه اى با وى نداشته باشد و افرادى هم شهادت دهند كه در مدّت بيست سال از جمع آنان جدا نشده، سپس همسرش باردار شود فرزند در رحم متعلّق به همان مرد است. همچنين اگر پس از بازگشت از سفر بچّه اى يكساله يا بيشتر در آغوش همسرش ديد، آن بچّه فرزند خود او خواهد بود. ۱
چهار سال مدّت باردارى
أحمد حنبل معتقد است كه دوران بار دارى بيش از چهار سال نيست، پس اگر مردى همسرش را طلاق دهد يا به ميرد و آن زن با شخص ديگرى ازدواج نكند وپس از گذشتن چهار سال از وفات شوهر و يا طلاق، فرزندى به دنيا آورد، آن بچّه متعلّق به همان پدر خواهد بود و عدّه طلاق هم تمام مى شود. (۲)
يك بچّه و چند پدر!!!!!
أحمد حنبل در فتوايى عجيب و غريب در مورد بچّه اى كه دو نفر در باره وى ادّعاى پدرى داشته باشند مى گويد: اگر هيچ يك از آن دو نفر دليل و مدرك قانع كننده اى نداشته باشند و يا دليل و مدرك هر يك در تضادّ و مخالف ديگرى بود بايد آن كودك را بر كسى كه قيافه شناس است عرضه كنند پس اگر او تشخيص داد كه يكى از آن دو پدر آن كودك است به آن يك نفر ملحق مى شود واگر تشخيص داد كه هر دو نفر پدر كودك هستند به هر دو ملحق مى شود و از هر دو ارث مى برد و آن دو نفر هم از او ارث مى برند.
همچنين اگر بيش از يك نفر ادّعا داشته باشند، با تشخيص قيافه شناس به همه آنان تعلّق خواهد داشت. (۳)
(۲ المغني لابن قدامة 9 / 117
۲) المغني لابن قدامة: 6/430-432
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#100
Posted: 16 Mar 2013 12:02
فرزند شوهر دوم فرزند شوهر اول می شود!
در کتاب مناظره حنفیه با شافعیه آمده است که: ابوحنیفه می گوید اگر شوهر زنی مدت زمان غایب گردد و مدتی از او خبری یافت نشود. و خبر مرگ او را بیاورند و او پس ازتمام شدن عده شوهرش ازدواج کند و فرزندی بیاورد آنگاه پس از مدتی شوهر اول پیدا شود و برگردد, فرزندهای حاصل از ازدواج دوم نیز از آنِ شوهر اول می شود ! (62)
خدا را ببینید !
از حنبلی مشهور است که خدا را جسم می داند. (63) و میگوید: خدا بر عرش نشسته و از عرش به مقدار چهار انگشت بزرگتر است, یا عرش از او به آن مقدار بزرگتر است و در هر شب جمعه در حالی که سوار بر خری می باشد از آسمان دنیا بر بام مسجدها فرود می آید و به شکل و شمایل پسری بی مو و خوش صورت که موهایی مجعد (پیچیده) و کاکل به سر دارد و دو نعلین در پا دارد که بندهای آن از مروارید آبدار است. (64)
به همین سبب قبل از این علمای حنبلی, آخورهایی در پشت بام های منازل خود می ساختند و در آنها کاه و جو می ریختند که شاید مرکبی که خدا سوار بر آن است مشغول به خوردن آنها شود و به این جهت خدا قدری در آنجا توقف نماید ! (65)
(63) منهاج السنة 1/216
(64) کامل ابن اثیر 8/308
(65) کامل ابن اثیر 8/429
خروج از نماز با خارج کردن باد معده !!
سلام نماز یعنی گفتن: السلام علیکم و رحمة الله و برکاته و خروج صحیح از نماز. حال ابوحنیفه فتوای دیگری دارد و آن اینکه نمازگزار میتواند به جای گفتن السلام علیکم و رحمة الله و برکاته با خارج ساختن باد از معده از نماز خارج شود.
صاحب کتاب قواعد الاحکام 1/118 و ارشاد الاذهان 1/138 و مختلف الشیعه 1/118 می نگارد: جایز است به جای سلام در نماز واجب بعد از تشهد, جایز است اخراج ریح (باد معده) کند و به جای خواندن حمد یک آیه کفایت حتی اگر به صورت ترجمه (نه لفظ عربی) باشد !
بطلان وضو با دست زدن به شیعه !
شافعي كه جواز وضو با آب نیم خورده سگ را قاتل است در جای دیگر اینگونه فتوی می دهد: بر ما واجب است هنگامی که وضو می سازیم با آن رطوبت, به رافضی (شیعه) دست نزنیم. در غیر این صورت باید مجددا طهارت حاصل کنیم. (قابل توجه این است که به عقیده وی, آب نیم خورده سگ برای وضو گرفتن اشکالی ایجاد نمی کند اما تماس با شیعه در حین وضو گرفتن وضو را باطل میکند.) (55)
نيم خورده سگ وخوك پاك و حلال است
اگر تا كنون شنيده بوديد كه اين دو حيوان نجس و حرام گوشت هستند ولى بشنويد كه رئيس فرقه مالكيها فتوا به پاكى و حليّت داده است، و مى گويد: سگها و خوكها طاهر وپاك هستند و نيم خورده آنان نيز پاك و مى شود با آن وضو گرفت و آن را نوشيد واگر پوزه آنان با غذا تماسّ پيدا كرد آن غذا حرام نيست و دستور به شستن ظرف غذا صرفاً از روى تعبّد است نه دليل شرعى. (39)
خوردن كرم و حشرات
إمام مالك رهبر و پيشواى مالكيها خوردن حشرات و حيواناتى مانند كرم و سوسك و موش و سوسمار ومار و غير آن را جايز دانسته و بر اساس آن فتوا داده است. (40)
گوشت حيواناتى كه به روش غير شرعى ذبح شده باشند حلال است
فقيه و پيشواى شافعيان فتوا به حلّيّت گوشت حیوانی می دهد که به روش غیر شرعی ذبح شده باشد و می گوید: ذكر نام خدا مستحبّ است نه واجب. و ديگران مانند: فخر رازى و پيشواى حنبليان نيز وى را تأييد وهمراهى كرده اند. (41)
و همچنین عطاء و مجاهد و مکحول و اوزاعی و لیث فتوا داده اند که اگر حیوانی را مسیحیان برای کلیساهای خود ذبح کنند و یا با ذکر نام مسیح یا صلیب و یا با اسماء روحانیون و رهبانیون شان ذبح کنند حرام نمی باشد ! (42)
(39) المغني لابن قدامة: 1 / 70.
(40) المغني لابن قدامة 11 / 65، رحمة الأمة في اختلاف الأئمة ، ص 251
(41) المغني لابن قدامة 11 / 34، المحلى 6 / 87، وذكر الفخر الرازي هذا المسألة في مناقب الإمام الشافعي ، ص 535 وانتصر للشافعي فيها .
(42) اقتضاء الصراط المستقيم ، ص 254 .
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"