ارسالها: 2554
#103
Posted: 17 Mar 2013 11:28
rostam91: آره فقط نمیدونم چجور اغفال شد و بدون حضور شاهد رفت با خواهر قاتل همسرش صیغه کرد و در دام یه زن گرفتار اومد.
به حکم خدا عمل کرده منتها شما هم درگیر همون غیرت جاهلی عمر هستی
rostam91: من که پی کار خودم هستم تا حالاش هم یه نفر رو پی کار خودم آوردم و اگه یکی دیگه رو هم بیارم دیگه از این بحث میرم !
هر ادمی با درک و فهم دینش رو عوض کنه البته با درک و فهم ....من بهش احترام میذارم چون همینقد عقل داشته دنباله دینش بره
البته در مورد اهل سنت با پولهایی که سعودی خرج میکنه تا دین بخره قصه فرق داره
تو یکی از دهات نهبندان به پیرمرده در مورد شیعه توضیح دادن گفت اقا من نمیدونم این مفتی هر ماه ۵ کیلو روغن و یک کیسه برنج میده ما به دستوراتش عمل میکنیم اگه شما یک کیلو بیشتر بدی به حرف شما گوش میدیم
اینها همون بهتر که سنی بمونن
شیعه به ادمهای لایق نیاز داره همونهایی که دارن علم هسته ای رو جلو میبرن و ماهواره میفرستن هوا
ببین تو این همه دانشمند و دکتر برجسته ایران یک دونه سنی هم هست
rostam91: رو داری گول میزنی مگه من از اون سر دنیا باهات بحث میکنم؟!
همین عید نوروز ، ما اهل سنت مراسمی مثل ایام فاطمیه نداریم ولی دولت تو شهر ما که کاملا سنی نشین هست و بیش از ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت داره برگزاری مراسم عروسی رو از ۴ فروردین تا ۲۵ فروردین ممنوع کرده، چرا؟!
اولا یاد بگیرید وقتی تو یک کشور که بیشتر جمعیتش شیعه هست زندگی میکنین به اعتقاداتشون احترام بگذارید
چون ما اینقدر میفهمیم و با وجود در اقلیت بودن شما لعن و اهانت به بزرگانتون رو در علن انجام نمیدیم حرفاتی خامنه ای هم مزید بر این گفتاره
اما شما عناد دارید و اول محرم که عزای ماست رخت و لباس نو میخرید و دهن کجی میکنید
عاقلانه اینه که وقتی هم میهنانت عزادارن به اونها با عروسی کردن دهن کجی نکنید و البته چون رعایت نمیکنید و با تمدن میونه ای ندارید دولت ممنوع میکنه تا به زور رعایت کنید
بجای این کار اگه علمای خودتون به عنوان احترام به شیعیان خواهش میکردن مردم جشن نگیرن چقدر این عمل خوب بود و نظر شیعه رو به سنی مساعد میکرد ؟؟؟
اما معاندید و خدا نکنه دستتون روزی به قدرت برسه که مقل ال سعود و ال خلیفه نسل شیعه رو برخواهید داشت
البته خدا پشتیبانه و در عربستان هنوز نتونستن و در بحرین هم علیرغم همه تلاشها
rostam91: ما که کل پا رو میشوریم و این شمائید که یه دست خیس میکشین روش!
خوب قربونت چون پاهاتون چرکه و کثیفید و جوراباتون رو زود به زود نمیشورید مجبورید پاهاتون رو بشورید کهخ مسجد بو گند نگیره
rostam91: اینو شما نباید بگی و غیر ایرانیش باید نظر بده وگرنه برای سیاهان آفریقائی هم ختنه دختران و بزرگ کردن لبها به شکل ناهنجار از بهترین مراسم و آداب دنیاست!
همیشه با این بی اطلاعی حرف میزنی
ختنه در بین عموم مردم شمال افریقا برای دختران منسوخ و ممنوعه و کسانی عمل میکنن که در نهاین دگماتیسم و تحجر هستن و البته این مراسم ناهنجاره
و کاریکاتوری از قربانی کردن اطفال در قدیمه که مذهبیون اون رو انجام میدن
الان قمه زدن در ایران هم ممنوع امابرخی با حماقت دوستش دارن و منجر به جنایت میشه حتی برا اطفال کوچک
rostam91: هر عملی باید برای خدا یا توسعه و شفارش خدا و پیامبر باشه و کاری که برای خدا نباشه و شرکت در اون دارای اعمال غیر اسلامی مثل دید زدن ناموس مردم باشه درست نیست!
این هم از اون حرفای متحجرانه است
پس به نظر شما اغلب ورزشها و سرگرمیها همه حرامه ضمنا کافر همه رو به کیش خود میداند ....دید زدن چیه ؟؟
rostam91: خوب اگه فقط صله رحمه خوبه و با ارزش ولی اگه تهمته و دیدن فیلمهای جم تی وی و دیگر شبکه ها حرام
چه اصراری داری پیش داو.ری و دخالت کنی
اساس اسلام بر براءت است و لا تجسسو و ظن نیک مگر ئاینکه خلافش ثابت بشه
شما همش دنبال وچ گیری و ظن و گمان بدی و......خ.دت رو اطلاح کن یک کمی مسلمون نما باشی
rostam91: ایرانیها کلا عادت دارن غلو کنن! نه اینکه الآن چیزی نیستیم فقط دوست داریم گذشته رو به رخ بکشیم ما با فرهنگترین مردم دنیا هستیم بهترین تماشاگران دنیا رو داریم با هوشترینیم ، ما فلان بودیم و چنان هستیم غافل از اینکه ملل دیگر مثل یونانیها و مصریها و چینیها و دیگران رو از یاد بردیم
برای هر ملتی گذشتش مهمه اما آداب و سنن خوب رو باید گرامی داشت و اونو ترویج کرد و آداب غلط رو باید ازش دوری کرد، بسیاری از اعمال و رسوم آغاز سال نو در ایران مفید و با ارزشه و برخی مثل همون چهارشنبه سوری بی محتوا و نادرست البته برای مسلمونش وگرنه برای اون زردتشتی چهارشنبه سوری هم دارای ابعاد اعتقادی هست!
چهارشنبه سوری رو مرتبط به اتش پرستی نکن این سنت ایرانیه چیزی که هزاران سال میمونه یقینا خوب بوده و به نیکنامی میمونه
تاریخ ما با خیلی کشورهای دیگه فرق داره و افتخار بهش بابت منشور کوروش و حکومتهای عادلانه در تاریخه که در تاریخ هیچ کشوری نیست و حتما اگر عمر با اون لشگرش نمی اومد و به تاراج نمیبردش هنوز ایین میترایی در ایران جاری بود و ملت ما سر بلند و غیور و بزرگ بود
اسلام زورکی برای ما فقط تحجر رو به همراه داشت .....عمر باید برا اینکارش جواب بده
ضمنا زرتشت هم دینه و البته اتش پرستی نیست
rostam91: من دروغ میگم قضاوت با ببنندگان، ولی بعید میدونم حتی یه مسجد هم مداوم معطر باشه شاید بوی جوراب برالی شما عطره در ضمن من بیام و هرجای حرم امام رضا سجده کنم؟ مگه من بتپرست و قبر پرستم؟!
من تو نمازخونه ترمینال جنوب تهران همینطور تو مساجد بین راه که با قطار سفر کردم چیزی معطری جز بوی پا به دماغم نخورد
مگه میشه با پای عرق کرده رفت رو فرش و اون فرش بوی عطر بده؟!
تو همیشه سیاه نمایی میکنی
تو حرم امام رضا بیا و مثل ما برای خدا سجده کن
البته برای من عجیب نیست این حرف شما برخواسته از همون عقلیه که زرتشتی رو اتش پرست میدونه و شیعه رو بت پرست
و البته ناشی از فقر دانش و نگاه متحجر است
شما به مساجد متروک یا مکانهایی که خادمین منظم ندارن فقط میگی
من صدها مسجد الان برات میتون نام ببرم که هرگز نه کثیف هستن و نه بد بود
rostam91: اون مراسم در چه زمانی برگزار میشه و آیا ائمه که عرب بودن تو اون مراسم شرکت میکردن؟
لینک میدم تا مراسم سوسمار خوری اعراب رو ببینی
http://paeezi4ever.mihanblog.com/post/13
لینک سوسمار خوری اعراب
rostam91: یه زن مسیحی ایرانی دوست نداره روسری سرش کنه و حتی خیلی از ایرانیها ی مسلمون هم همینطور چرا باید به زور یرسون چادر کشید ایلام چنین حکمی داده یا اینکه اختیاری گفته این کار رو بکنن؟!چرا اونهمه جمعیت سنی تو تهران اجازه ندارن یه مسجد برای خودشون داشته باشن؟ چرا باید ایرانیها سنی مذهب تو تهران نماز جمعه و اعیاد رو برن تو سفارت پاکستان یا عربستان نماز بخونن؟
البته من با اجبار مخالفم و اینها مربوط به دولته نه اسلام
البته الان بگو زمان پیامبر اگه یک یهودی بی چادر و حجاب میومد خیابون ازاد بود
یا الان تو عربستان چرا اینهمه اجبار هست
ذر مورد مساجد اهل سنت
دلیل اول اینکه مساجدشون مرکز توطئه و فساد میشه و همچچین مساجدی رو خراب میکنن مثل مشهد که در کوچه خامنه ای مسجد سنی ها رو که مرکز لواط شده بود رو خراب کردن
اما مساجد سنی ها در ارومیه و مشهد و بیرجند و خیلی از شهرهایی که من رفتم دایر هستن و بدون مشکا مراسم انجام میدن
الان فکر کردی در عربستان میگذارن شیعیان عید غدیر بگیرن ؟؟؟
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#104
Posted: 17 Mar 2013 11:50
rostam91: !چرا اونهمه جمعیت سنی تو تهران اجازه ندارن یه مسجد برای خودشون داشته باشن؟ چرا باید ایرانیها سنی مذهب تو تهران نماز جمعه و اعیاد رو برن تو سفارت پاکستان یا عربستان نماز بخونن؟
مسجد جای عبادته و نه هوسرانی
مسجد اهل سنت در کوچه خامنه ای مشهد واقع در خیابان خاکی خراب شد و علت اون افشا شدن موارد بسیار زیاد لواط توسط علمای اهل سنت بود
این مسجد که به عنوان اقامتگاه مسافرین و جهت تدریس مقدمات هم استفده میشد با پذیرش نوجوانان اهل سنت از مناطق مختلف به تدریس انها مشغول و نیز با عده ای زیادی از ایسان لواط شده است
این اتفاق شنیع بدلیل شکایت یکی از نوجوانان فاش و مورد پیگیری واقع شد
نوجوان به علن فشارهای روحی و جسمی وارده به عنوان مریض در بیمارستان بستری و بعد از به هوش امدن پرده از این جنایت برداشت که دران گروه زیادی از خدمه و مسئولین و مدرسین به جوانان نابلغ و امرد تجاوز مینمودند
دستور تخریب مسجد دادگاه عالی روحانیت تصویب و افراد محاکمه شدند
متهمان این عمل را تحت شرایط خاص در مذهب خود ازاد بر شمرده و گفتند لواط با جوان امرد (که هنوز مو بر صورت و اطراف آلت او نروئیده )در مذهب انان ازاد است و چنانچه به عنف انجام شده متهم مستحق ۱۰ ضربه شلاق است
قاضی با استدلال به قوانین حکومتی و دم امکان بررسی جرایم بصورت قوانین محلی و مذهبی متهمین که ۱۱ نفر بودند را بازداشت و تا اعلام حکم در زندان نگاه داشت
حکم نخریب مسجد دوما پس از رد شدن اعتراض وکلای متهمین و مسجد در فضایی امنیتی اجرا و مکان مسجد تبدیل به پارک شد
این اصل خبر و اما دلایلی که اذعان بر حلال بودن لواط در بین اهل سنت دارد
علماي اهل سنت متهم به عمل شنيع لواط :
يحيى بن أكثم:
وي که از دشمنان ائمه بوده و مناظره او با امام جواد عليه السلام مشهور است ، در نظر بزرگان اهل سنت از امامان و علماء بلند رتبه به شمار مي رود ؛ ابن کثير در مورد او مي گويد :
كان يحيى بن أكثم من أئمّة السنّة ، وعلماء الناس و من المعظمين للفقه.
البداية والنهاية ج 10 ص 316
يحيي بن اکثم از امامان اهل سنت و از علماي مردم و از بزرگان فقه بود .
او از معروفترين قاضيان اهل سنت و از علماي بنام ايشان بود ؛ در مورد وي شيعه و سني مطالب بسيار نقل کرده اند که تنها در اين زمينه به کلمات علماي اهل سنت در مورد وي مي پردازيم :
ثعالبي : يحيي بن اکثم و بني العباس لواط کارترين افراد عرب!!!
ثعالبي از علماي به نام اهل سنت و متوفاي 420 کتابي در باره القاب مشهور دارد ؛ وي در اين کتاب مشهورترين شخص در لواط را يحيي بن اکثم معرفي مي کند و مي گويد:
لواط يحيى بن أكثم !!! أصله من مرو فاتصل بالمأمون ايام مقامه بها فاختص به واستولى على قلبه وصحبه إلى بغداد ومحله منه محل الأقارب أو أقرب .وكان متقدما فى الفقه وآداب القضاة حسن العشرة عذب اللسان وافر الحظ من الجد والهزل ولاه المأمون قاضى القضاة وأمر بألا يحجب عنه ليلا ولا نهارا وأفضى إليه بأسراره وشاوره فى مهماته وكان يحيى ألوط من ثفر ومن قوم لوط وكان إذا رأى غلاما يفسده وقعت عليه الرعدة وسال لعابه وبرق بصره
وكان لا يستخدم فى داره إلا المرد الملاح ويقول قد اكرم الله تعالى أهل جنته بأن أطاف عليهم الغلمان فى حال رضاه عنهم لفضلهم على الجوارى فما بالى لا أطلب هذه الزلفى والكرامة فى دار الدنيا معهم
ويقال إنه هو الذى زين للمأمون اللواط وحبب إليه الولدان وغرس فى قلبه محاسنهم وفضائلهم وخصائصهم وقال إنهم بالليل عرائس وبالنهار فوارس وهم للفراش والهراش وللسفر والحضر فصدر المأمون عن رأيه وجرى فى طريقه واقتدى به المعتصم حتى اشتهر بهم وملك ثمانية آلاف منهم وما كان بنو العباس يحومون حولهم اللهم إلا ما كان يؤثر عن محمد الأمين من استخدام الخصيان والعبث بهم دون فحول الولدان
ثمار القلوب في المضاف والمنسوب ج1 156 ش 221
[aligncenter]توصيف کارهاي يحيي از زبان خودش : [/align]
وي در خلوت خويش با مامون کارهاي ناشايست خويش را براي مامون مي ستود و ماجراي کارهاي ناپسند خويش را براي مامون نقل مي کرد ؛ و حتي گاهي با اين کار مامون را تحريک نموده و براي وي دلالي نيز مي کرد ؛ يکي از اين ماجرا ها در کتاب ثمار القلوب آمده است که به علت رکاکت بيش از حد متن از نقل آن معذوريم :
ثمار القلوب في المضاف والمنسوب ج1 156 ش 221
عبد الله بن مبارک :
لما استولى الناصر على طبرستان فوض إلى عبد الله بن المبارك القضاء وكان يرمى بالابنة فقال يا أمير المؤمنين أنا أحتاج إلى رجال أجلاد يعينونني فقال قد بلغني ذلك
محاضرات الأدباء ج1ص249
وقتي که ناصر بر طبرستان چيره شد قضاوت را به عبد الله بن مبارک واگذار کرد – عبد الله متهم به بيماري ابنه بود - ؛ پس عبد الله گفت : اي امير مومنان ؛ من مرداني جَلُد (نيرومند) مي خواهم که من را در اين کار ياري کنند .
ناصر پاسخ داد : به ما خبر رسيده بود که تو مرداني جَلٍد(خوش پوست و عياش) مي خواهي!!! (جلد در زبان عربي به دو معناست)
خطيب بغدادى:
روى الذهبي عن مكي بن عبد السلام الرميلي قال : كان سبب خروج الخطيب من دمشق إلى صور ، أنّه كان يختلف إليه صبيّ مليح ، فتكلّم الناس في ذلك.
سير أعلام النبلاء: 281/18.
ذهبي از مکي بن عبد السلام روايت کرده است که علت کوچ کردن خطيب بغدادي از دمشق آن بود که جواني خوش سيما در خانه او رفت و آمد مي کرد ؛ به همين جهت مردم در مورد او شروع به صحبت کردند !!!
ابن الانماطى
ذهبي در مورد او مي گويد :
الحافظ البارع مفيد الشام ... وقال عمر بن الحاجب: كان إماماً ثقة حافظاً مبرزاً فصيحاً سألت عنه الحافظ الضياء فقال : حافظ ثقة مفيد إلا أنه
كثير الدعابة مع المُرد.
تذكرة الحفاظ: ج 4 ص 1404 ، سير أعلام النبلاء: ج 22 ص 174
مسجد جای خداپرستی و عبادته نه این کارها و اگه مساجدی رو میبندن بقه این دلایله وگرنه این همه مسجد در مناطق شیعه دارید الان تو همین مشهد هم دوتا مسجد در مرکز شهر دارید و در حاشیه هم در منطقه ساختمان روزی ۵ بار اذون میکن و نماز میخونن چون اغلبا سنی هستن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#105
Posted: 17 Mar 2013 11:57
rostam91: ما که کل پا رو میشوریم و این شمائید که یه دست خیس میکشین روش!
وضو به عنوان شرط ورود به نماز يكي از طهارت هايي است كه، از ابتداي تشريع نماز جزء اعمال عبادي محسوب شده است.
اين عمل عبادي در زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و در حضور اصحاب آن حضرت از جانب ايشان به گونه اي كه شيعه عمل مي كنند انجام مي شده است، و روايات زيادي در اين رابطه وارد شده است. ولي اين عمل بعد از آن حضرت ـ صلي الله عليه و آله ـ (در زمان عثمان)، مورد تحريف قرار گرفت تنها در ميان تعدادي از صحابة بزرگوار آن حضرت ـ صلي الله عليه و آله ـ مانند حضرت علي ـ عليه السلام ـ و بعضي ديگر كه عمل پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ نزد آنها حجت بود حفظ شد و آية وضو در قرآن نيز مؤيد اين عمل آنان است كه همان عمل پيغمبر ـ صلي الله عليه و آله ـ باشد. ولي علماي اهل سنت، به خاطر اين كه عمل بزرگان خود را توجيه كنند از اين آيه استفادة مخالف سيرة پيغمبر ـ صلي الله عليه و آله ـ را مي كنند. لذا به شستن پاها در وضو حكم كرده اند.
آيه: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ» [1]
تنها آيه اي است، كه در قرآن كريم درباره وضو نزل شده است وشيعه همانند اهل سنت از اين آية كريمه براي وضو استدلال مي كند، ولي به خاطر اعراب «ارجل» اهل سنت مي خواهند برخلاف قواعد عربي استدلال كرده، تا عمل بزرگان خود را توجيه كنند ـ و شستن پا را نتيجه بگيردند. هر كدام از طرفين استدلال بر كيفيت وضو نموده، كه در اين جا به استدلال هر دو طرف اشاره مي شود:
اعراب ارجل در مورد اعراب ارجل سه قول وجود دارد:
1. قرائت به رفع: كه قرائت نادر و شاذي است، و بنابر ابتدائيت است و خبر آن محذوف است، و آن مغسوله يا ممسوحه است.[2]
2. قرائت به نصب: نافع ابن عامر و عاصم ـ به روايت حفص ـ آن را منصوب خوانده اند. كه در اين صورت قول شيعه ثابت مي شود، در واقع به محل برؤوسكم عطف است، كه محل آن منصوب است، و مفعول و امسحوا است.
3. قرائت به جرّ: در اين صورت آن را عطف به لفظ برؤوسكم مي دانند. ولي از نظر اهل سنت در واقع منصوب است كه عامل نصب آن هم «اغسلوا» باشد، بنابر جر وجوب مسح پاها بدست مي آيد لكن از نظر شيعه اين قرائت (به جر) بالجوار منوط به دو شرط است.
يكي ايمني از اشتباه و دوم فقدان حرف عطف، و در اين جا هم حرف عطف است، و اشتباهي هم در كار نيست لذا اكثريت عرب قرائت به جرّ لا نمي پذيرند (جر بالجوار) و تنها در موارد ضروري، كاربرد دارد، و آن موارد خوف و اشتباه است.
دلائل شيعه و رد قول اهل سنت چنانچه گفتيم، از قرائت سه گانه مذكور، شيعه قرائت به نصب را پذيرفته، و براي آن دلائلي دارد، (و عطف به محل رؤسكم مي باشد.)
1. زيرا اگر قول اهل سنت را بپذيريم. كه آن را عطف به ايديكم مي گيرند، درين صورت بين معطوف و معطوف عليه امور بيگانه فاصله مي شود و اين فاصله افتادن، در مفرد جايز نيست، تا چه رسد به جمله.[3]
2. همانطور كه عامل نصب، «اغسلوا» مي تواند باشد (كه اهل سنت مي گويند) «امسحوا» نيز مي تواند عامل نصب باشد و هرگاه دو عامل صلاحيت عمل كردن در يك معمول را داشته باشند. عامل اقرب مقدم خواهد بود، بنابراين «امسحوا» مقدم بر «اغسلوا» است.[4]
3. اين عطفي كه اهل سنت مي گويند، برخلاف فصاحت است زيرا؛ پيش از استيفاي غرض از يك جمله، به جمله اي ديگر منتقل شده، كه ربطي به آن ندارد.[5]
هرچند كه بعضي احتمال داده اند كه، قرائت به نصب، به خاطر عامل مقدر باشد، و آن (اي فاغسلوا ارجلكم)،[6] ولي اين احتمال مردود است، چرا كه: اولاً: تقدير عامل خلاف اصل است، و تا حدامكان بايد عامل ذكر شود (نه مقدّر)، ثانياً: بر فرض تقدير، مي توان به قرينه نزديكي ارجل به «برؤوسكم» عامل مقدر آن را، همان «امسحوا» در نظر گرفت، به هر حال تقدير اغسلوا ترجيحي ندارد.
نتيچه اين شد كه چه قرائت به نصب را بگيريم، كه عطف به محل «رؤوسكم» باشد، و عامل نصب آن هم «امسحوا» و چه قرائت جرن بگيريم كه عطف به لفظ «برؤوسكم» باشد در هر دو صورت قول شيعه كه مسح باشد ثابت مي شود، و قول اهل سنت كه (اَرجل) را معطوف بر «اَيدي» مي داند، خلاف فصاحت و بلاغت و عرف اكثريت عرب است. و ادبا و خيلي از مفسرين اهل سنت براساس قواعد عربي و قرائتي، قول شيعه را درست مي دانند.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. المسح علي الرجلين، شيخ مفيد، تحقيق شيخ مهدي.
2. المسح في وضوء الرسول ـ صلي الله عليه و آله ـ ، محمدحسن آمري.
3. تفسير طبري: 4 / 452 ـ 477، ذيل آيه. ابي جعفر محمد بن جرير طبري.
[1] . اي كساني كه ايمان آورده ايد، چون به(عزم) نماز بر مي خيزيد، صورت و دستهايتان را تا آرنج بشوييد، و سر و پاها را تا برآمدگي مسح كنيد.» مائده/6.
[2] . آلوسي بغدادي، محمود، روح المعاني، انتشارات دارالكفر، 1408 هـ ، 1987 م، ج3، ص73.
[3] . سبحاني، جعفر، الاعتصام بالكتاب و السنه، قم، انتشارات مؤسسه امام صادق ـ عليه السلام ـ ، 1413ه ، ص12.
[4] . فخر رازي، مفاتيح الغيب، ترجمه: علي اصغر حلبي، تهران، نشر اساطير، 1379 ش، ج11، ص161.
[5] . حلّي، تذكرة الفقهاء، نشر مكتبة الرضويه الاحياء آثار الجعفريه، (مؤسس شيخ عبدالكريم)، بيتا، ج1، ص118.
[6] . مقداد بن عبدالله يسوري، كنزالعرفان، انتشارات مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، چاپ اول، 1380 ش.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#106
Posted: 17 Mar 2013 12:03
rostam91: یعنی اگه میگفت من المرافق مقدار مشخص نمیشد؟ این حرفها چیه در عین اینکه مقدار رو تعیین کرده جهت هم مشخصه !
این خودش اخر خنده داری که خدا بگه بر خلاف روال طبیعی دستها رو چپه بشورین و اب از کف دست رو بکشید تا ارنج البته خنده داره
« يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلىَ الصَّلَوةِ فَاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلىَ الْمَرَافِقِ وَ امْسَحُواْ بِرُءُوسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلىَ الْكَعْبَينِْ » (اى كسانى كه ايمان آوردهايد! هنگامى كه به نماز مىايستيد، صورت و دستها را تا آرنج بشوييد! و سر و پاها را تا مفصل [برآمدگى پشت پا] مسح كنيد) سوره مائده،آیه6.
در آيه حدود صورت، كه بايد در وضو شسته شود توضيح داده نشده ولى در روايات ائمه اهل بيت ع كه وضوى پيامبر ص را مشروحا بيان كرده اند.و با اين توضيح روشن مىشود، كلمه" الى" در آيه فوق تنها براى بيان حد شستن است نه كيفيت شستن، كه بعضى توهم كردهاند و چنين پنداشتهاند كه آيه مىگويد: بايد دستها را از سر انگشتان به طرف آرنج بشوئيد (آن چنان كه در ميان جمعى از اهل تسنن رائج است).
توضيح اينكه اين درست به آن مى ماند كه انسان به كارگرى سفارش مىكند ديوار اطاق را از كف تا يك متر، رنگ كند، بديهى است منظور اين نيست كه ديوار از پائين به بالا رنگ شود، بلكه منظور اين است كه اين مقدار بايد رنگ شود نه بيشتر و نه كمتر.
بنا بر اين فقط مقدارى از دست كه بايد شسته شود در آيه ذكر شده، و اما كيفيت آن در سنت پيامبر ص كه بوسيله اهل بيت به ما رسيده است آمده است و آن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان.
بايد توجه داشت كه" مرفق" هم بايد در وضو شسته شود، زيرا در اينگونه موارد به اصطلاح" غايت داخل در مغيا است" يعنى" حد" نيز داخل در حكم" محدود" است.(تفسير نمونه، ج4، ص286)
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#109
Posted: 18 Mar 2013 15:21
rostam91: جالبه حکم خدا این بوده که زنت رو ول کن برو خواهر عمر رو بچسب!
هوسرانی و شهوت از سرتاسر این روایت نیباره و کاملا نشون میده که هردوی اونها هم خواهر عمر و هم علی هوس ران بودن برای خواهر عمر هرجی نیست چون یه زنه و آدم عادی ولی برای علی که نماینده خدا روی زمین عجب کاری!
شما میگین پیامبر خداا برای ترک حلال و لذائذ دنیا توبیخ شد
الان علی ع را برای استفاده از لذائذ حلال متهم میکنید
قربون برم خدارو ....اون ور بوم سرمارو ....این ور بوم گرما رو
rostam91: هر چند اینو از خودت در میاری ولی برای این دروغت هم دلیل دارم و اون هم آیه زکاته که یکی از کسانی که بهشون تعلق میگیره " قربه الی الله" هستند یعنی برای نزدیک کردن دل مردم کافر بسوی خدا!
بگو خریدن دین مردم به نفع عبدالوهاب ....البته پس معلوم شد شما اهل سنت با پول زکات دین میخرید
rostam91: تو بت پرستها هم دانشمند و شاعر فراوون بوده تو هندوها هم متخصصان هسته ای هستند تو گاو پرستها هم همینطور دانش علمی با خداشناسی فرق داره!
اما اهل سنت بهت گفتم تا زمانی که ایران سنی بود دانشمندان و علم هم در اختیارشون نمونش عمر خیام که از اسمش پیداست و حتی شیعیان هم بهش میبالن اما حالا که بهشون بها نمیدن چرا وقتشون رو تو ایران هدر بدن میرن جائی که بهشون بها بدن!
این از شعور ایرانی هاست که علماشون رو فارغ از دین و مذهب دوست دارند گرچه
پیامبر فرمود
دانش اگر در ثریا باشد مردمانی از سرزمین فارس به ان دست میابند ...و اونها همین ها هستند ضمنا اسلام علم پروره برعکس درک اهل سنت از دین که متحجره
rostam91: من نگفتم که شما این کار رو میکنی یا ایرانیها اینطورا گفتم اگه اینطور باشه و وقت به بطالت بره درست نیست این کجاش مچگیریه من نمیدونم!
بفول شما هر زمانی که به جز ذکر خدا باشه بطالته و این مسخره است پس اینه همه ورزش و سرگرمی همه مخالفه اسلامه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 2554
#110
Posted: 26 Mar 2013 20:04
vijey: حضرت علي ما حضرت علي اي كه شما مي گوييد نيست ما علي را بيشتر از شما دوست داريم . شما بنده پرستين.
حضرت علی میفرماید دوگروه در مورد من به هلاک میافتن اول کسانی که مرا از جایگاه خودم پایین تر بدانند و دوم انانکه مرا از مقام خودم بالاتر بدانند
علی وصی و جانشین پیامبر و امام اول است و این رو شما قبول ندارین و درجه علی ع در حد ادمهای عادی و گنه کار پایین میارین
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"