ارسالها: 2554
#112
Posted: 8 Apr 2013 14:48
ابوبکر هر که بود و هر چه بود تا زمانی که دست به غصب خلافت نزده و نفاق خودش رو علنی نکرده بود جزو مسلمانها بود و صحابه گرچه ایرادات بسیار زیادی بهش وارد هست و بوده
اما با غصب خلافت و فدک و پیمان شکنی با علی ع و پیامبر خودش رو نشون داد اگر ده تا ابوهریره دیگه هم بیاد و حدیث مجعول در فضایل اون بسازه بازهم کفایت نمیکنه
شبی که ابوبکر جانش را برداشت و به مدینه رفت علی ابن ابیطالب جای پیامبر خوابید و خطر مرگ رو بجون خزید
در غار بودن برای ابوبکر فضیلتی نیست کما اینکه در ایه قران هم ذکر شده
در رابطه با ایه ی
{ إِلاَّ تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذينَ كَفَرُوا ثانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُما فِي الْغارِ إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها وَ جَعَلَ كَلِمَةَ الَّذينَ كَفَرُوا السُّفْلى وَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا وَ اللَّهُ عَزيزٌ حَكيم} که دوستان اهل سنت از این ایه به عنوان فضیلتی برای ابوبکر یاد می کنند باید به نکاتی اشاره کنم به قسمتی از ایه توجه کنید {ثانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُما فِي الْغارِ إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا} هنگامی که به همراهش گفت غمگین مباش قطعا خدا با ماست
خب از این قسمت ایه دو نتیجه میتوان گرفت
نتیجه 1:پیامبر (صلی الله علیه و اله) ترسیده بودند که نکند کفار ایشان را بکشند (نعوذ بالله) و ابوبکر به ایشان گفت لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا که در این صورت این چه پیامبری است که دیگران را تشویق به شهادت در راه خدا میکند اما وقتی نوبت به خود میرسد از ترس نیمه جان شده است
نتیجه2:ابوبکر ترسیده بوده و اضطراب داشته که نکند کفار قصد جانش را بکنند و پیامبر به او فرمودند:لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا که باز هم در این صورت این فضیلت محسوب نمی شود بلکه نشانه ی ترسو بودن فرد است و باز این را میرساند که ابوبکر به پیامبر ایمان نداشته است چون اگر به خدا و رسول ایمان داشت طبق ایه ی شریفه
{إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ النَّصارى وَ الصَّابِئينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِوَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ}
پیامبر به او نمی فرمودند: لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا !!!!!!
اما این ایمان رو در علی ع میبینیم که لحظه ای از دشمن و خطر و مرگ و شهادت در راه رسول خدا و خدا نهراسید و همواره پیشگام جانفشانی در راه پیامبر بود
ابوبکر در کنار پیامبر در درون غار از ترس نگران بوده و علی در رختخو.اب پیامبر در مواجهه با ابطال و شجاعان عرب ثابت قدم بوده
کدوم فضیلت است و کدام ایمان قویتر ؟؟؟؟؟
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#116
Posted: 9 Apr 2013 18:44
rostam91: پس خداوند دقیقا کلمه ترس را در مورد پیامبرانبزرگش بکار بده در حالی که این کلمه رو در مورد ابوبکر بکار نبرده
خسته نباشید
مشخصا ابوبکر جزو اخرین مهاجران بود نه نخستین انها
ضمنا هیچکس مصون از گناه نیست جز ۱۴ معصوم و خدا کسی رو قبل از مردنش بیمه نمیکنه تو بهشت
rostam91: مشخصا ابوبکر جزء این آیه قرار دارد و خداوند آگاه به غیب از گذشته و آینده ابوبکر و سایر صحابه خبر داشته که چنین آنها را توصیف کرده است
ترس از خدا و معجزه خدا رو با ترس از چند تا انسان و دشمن یکی قیاس نکن اگر جایی بوده که پیامبری از یک انسان و یا دشمن خودش بهراسد و هراس در دل داشته باشد بیار اونهم پیامبر خاتم
خیلی هم جالبه که ابوبکر به پیامبر خدا دلداری بده که نترس پیامبر خدا با ماست ؟؟؟؟
rostam91: علت بوجود آمدن انشعابات متعدد در ميان شيعيان چيست؟ چند انشعابند؟ تاريخ شكل گيري اين انشعابات چه دوراني است؟ در چه مواردي ميانشان اختلاف است؟
در تمام ادیان انشعابات زیادی وجود دارد
مثل همین سنی ها که وهابیت ازش در اومد اونهم با سابقه کمتر از ۲۰۰ سال
شیعه از زمان خود حضرت رسول وجود داشته و دلیل اصلی اون هم حدیث
شیعه علی هم الفائزون است
انشعابات در موارد زیادی خنده دار و حاصل فرصت طلبی و سود جویی برخی انسانهای به ظاهر دین دار است
دقیقا مثل اتفاقی که در صدر اسلام افتاد و افرادی به واسطه مقام طلبی و حب قدرت اسلام رو از مسیر خودش خارج کزدند و بنای سقیفه رو نهادند و خشت اول را ......
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#117
Posted: 14 Apr 2013 15:18
وستان از دموکراسی حاکم بر انتخاب خلیفه بودند جالب است نمونه این دموکراسی رو با هم بخونیم
نقل از ویکی پدیا و دانشنامه ازاد اسلامی
به خلافت رسیدن عثمان
عمر در اخرین روزهای عُمر خود، شش تن از صحابیان را مامور نمود در مدت سه روز خلیفه مسلمانان را تعیین کنند. این شش نفر عبارت بودن از:
علی بن ابیطالب
عثمان بن عفان
عبدالرحمن بن عوف
زبیر بن عوّام
طلحة بن عبید اللّه
سعد بن ابیوقاص
بنوشته تاریخ یعقوبی عمر ابو طلحة بن زید بن سهل انصاری را بر این کار گماشت و گفت: اگر چهار نفر نظری دادند و دو نفر مخالف شدند، آن دو نفر را گردن بزن و اگر سه نفر توافق کردند و سه نفر مخالفت نمودند، سه نفری که عبد الرحمان در میان ایشان نیست، گردن بزن، و اگر سه روز گذشت و بر کسی توافق حاصل نکردند، همه ایشان را گردن بزن».[۴]
بنوشته یعقوبی در این سه روز مذاکرات زیادی انجام شد و نتیجه بین علی و عثمان مردّد شد. عبدالرحمن از علی پرسید: اگر با تو بیعت کنیم آیا حاضر می شوی به کتاب خدا و سنت رسول الله و به شیوة دو خلیفة پیشین رفتار کنی؟ جواب علی به عبدالرحمن این جمله بود که :به کتاب خدا و سنت رسول الله عمل خواهم کرد. عبدالرحمن همین سوال را از عثمان کرد و عثمان جواب مثبت داد و همه شرایط را پذیرفت و لذا او به خلافت رسید[۵]
گردن زدن هم جزو دموکراسی در مراحل انتخابات بوده
مهمترین دلیلی که حضرت علی هرگز موافق شیوه زمامداری خلفا نبو.ده همین روایت مورد اتفاق است
علی ع نحوه حکومت خلفا را متناقض با اسلام و سنت پیامبر میدانست و البته همو که برادر و وصی و داماد و جانشین و کاتب قران و باب علم پیامبر و......بود بهتر میدانست اسلام چیست و حکومت اسلامی چگونه است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#119
Posted: 17 Apr 2013 22:14
rostam91: این دو آیه همچون خاری در چشم دشمنان صحابه فرو میرود و آنان را در برابر صحابه خوار و ذلیل میگرداند.
علاجی هم برای آن نمیتوانند بیابیند مگر آنکه برای ندیدن چنین آیاتی قرآن رو رها کنند و به روایات جعلی و دروغین مستمسک شوند.
اولا به شخص خاص دلالت نمیکنه و مجموع صحابه است و در ازای اینها چیزهای دیگری هم در قران فرموده مانند افراد حاضر در بیعت رضوان که خدا انها را ستود و بشارت داد اما از بین همان افراد کسانی بعد تر منافق و کافر شدند
همچنین ایاتی که قطعا در مورد عمر و ابوبکر است یا عمر و ابوبکر جزو افراد مشمول ایه میشدند مانند
[]وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَکُوکَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقينَ11 س جمعه
که در هنگام نماز جناب عمر و ابوبکر نماز رسول خدا را ترک و به سمت بازار و لهو رفتند و در صحاح شما هم موجود است.[/font]
و باز مهمتر از همه اینها
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ .....حجرات ۲ای اهل ایمان ، فوق صوت پیغمبر صدا بلند مکنید و بر او فریاد بر مکشید چنان که با یکدیگر بلند سخن می گویید ، که اعمال نیکتان ( در اثر بی ادبی ) محو و باطل شود و شما فهم نکنید.
جنابان ابوبکر و عمر مورد حبط اعمال واقع شدند ونفهمیدند
که جناب عمر بر سر رسول الله داد میکشیدند لذا این ایه نازل شد
درست است که ایه السابقون منالمهاجرین در سوره توبه موجود است ولی آیه بعد همین آیه آمده که
و من حولکم من الاعراب منافقین
و البته خاصیت منافق همینه که در ظاهر دوست است و در باطن دشمنی میکند
واز دور و دوستان شما اعراب منافق بسیار ی وجود دارد و اهل مدینه استاد نفاقند و عمر و ابوبکر از منافقین درجه یک تاریخ هستند
به ما بگویید سوره تحریم در وصف چه خانمی نازل شد ؟
و خدا چه کسی ( عایشه ) را به همسر لوط و همسر نوح مثال زد ؟ پس این نسبت های دنیایی هیچ فایده ندارد حتی اگر پدر خانم حضرت رسول باشد یا همسر حضرت رسول باشد.
ایه غار درست است که برای ابوبکر نازل شده ولی از نظر شیعه یکی از آیه هایی است که نفاق ابو بکر را بیشتر می شناساند
هم چنين نسبت به كسانى كه در بيعت رضوان حضور داشتند خداوند مىفرمايد:
لَّقَدْ رَضِىَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِى قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثَـبَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا. الفتح/18.
خداوند از مؤمنان- هنگامى كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند- راضى و خشنود شد خدا آنچه را در درون دلهايشان (از ايمان و صداقت) نهفته بود مىدانست از اين رو آرامش را بر دلهايشان نازل كرد و پيروزى نزديكى بعنوان پاداش نصيب آنها فرمود.
اما در ميان همين افراد، كسانى همچون ابوالغاديه وجود دارد؛ چنانچه ابن تيميه مىنويسد:
أبو الغادية وكان ممن بايع تحت الشجرة وهم السابقون الأولون.
ابن تيميه الحراني، أحمد عبد الحليم ابوالعباس ( 728 هـ)، منهاج السنة النبوية، ج6، ص333، تحقيق: د. محمد رشاد سالم، ناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة: الأولى، 1406هـ..
او همان كسى است كه عمار بن ياسر را به شهادت رساند كه رسول خدا صلى الله عليه وآله در باره او فرمود:
وَيْحَ عَمَّارٍ تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ، يَدْعُوهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ، وَيَدْعُونَهُ إِلَى النَّار.
عمار را گروه نابكار مىكشند؛ در حالى كه عمار آنها را به سوى بهشت و آنها عمار را به سوى آتش دعوت مىكنند.
صحيح البخاري، ج1، ص 115، كتاب الصلاة، ب 63، باب التَّعَاوُنِ فِي بِنَاءِ الْمَسْجِدِ، ح 447 و ج2، ص207، كتاب الجهاد والسير، ب 17، باب مَسْحِ الْغُبَارِ عَنِ النَّاسِ فِي السَّبِيلِ، 2812.
ذهبى در ميزان الإعتدال مىنويسد:
عن أبي الغادية سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: قاتل عمار في النار وهذا شيء عجيب فإن عمارا قتله أبو الغادية.
از أبو غاديه نقل شده است كه گفت: از رسول خدا شنيدم كه فرمود: كشنده عمار در آتش است. و اين چيزى است عجيب؛ زيرا خود ابو الغاديه عمار را كشته است.
بخند چون خنده بر هر درد بی درمان دواست
[/font] rostam91: جالبه که وهابیت رو جزئی از فرق اهل سنت میدونی در حالی که هیچ سنی مذهبی چنین ادعائی نداره و همه خودشون رو با سربلندی جزء یکی از مذاهب چهار گانه میدونن
من نگفتم مذهب و گفتم فرقه ها هستند که البته بین خودشون هم اختلافدارن عده ای سلفی و عده ای وهابی
و ناصبی و .....
شیعه سابقه ای از زمان خود پیامبر داره و اختلافات بین شیعیان خیلی بعدتر از ظهور و بدعت ۴ گروه اهل سنت اتفاق افتاده
اما مذاهب سنی صدها سال بعد از پیامبر تشکیل شدن
من ادعایی در مورد قران ندارم به قدر فهم خودم خوندم و بلدم در مورد دین هم همینطور و اگر در مقام پاسخگویی میام بخاطر اینه که ادمی مانند شما هر راست دروغی رو نیاد بگه
کارنامه من هم مشخصه
جالب و خنده دار وضع شماست که تو سایت لوتی دنبال عالم دینی میگردی
[font#08088A]اینقدر سایت هست که غلما در اونها پاسخهای شما رو بدن و محکومتون کنن منتها ضعف استدلال باعث میشه بجای بحث کردن با کسانی در حد علوم مذهبی خودتون بیاید تو یک سایت اجتماعی با گرایشات سکسی که یک عده دوستان فارغ از ایم مباحث واسه داشتن لحظات خوش میان توش دنبال قران و ایه و دلیل و عالم دین و بحث میگردی
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"