ارسالها: 2554
#223
Posted: 31 Jul 2013 20:13
rostam91: سعد بن معاذ ( رضی الله عنه)۲
پیامبر لیاقت ازدواج با زهرا رو در او ندید
صحاب رسول خدا احساس کرده بودند که پیغمبر اکرم تمایل دارد فاطمه(علیها السلام) را با علی پیوند ازدواج دهد، ولی از جانب علی پیشنهادی نمی شد. یک روز عمر وابوبکر و سعد بن معاذ و گروهی دیگر که پیامبر(ص) تقاضای ازدواج آنها را رد کرده بود در مسجد گرد آمده بودند و از هر دری سخن می گفتند. در این بین سخن از فاطمه به میان آمد. ابوبکر گفت: مدتی است که اعیان و اشراف عرب فاطمه علیهاالسلام را خواستگاری می نمایند اما پیغمبر اکرم پیشنهاد احدی را نپذیرفته و در جوابشان می فرماید:
تعیین همسر فاطمه با خداست.برای همه روشن بود که خدا وپیغمبر، فاطمه را برای علی علیه السلام نگاه داشته اند. سپس به «عمر» و «سعد بن معاذ» گفت: حاضرید به اتفاق هم نزد علی برویم و جریان را برایش تشریح کنیم و اگر به ازدواج مایل بود همراهیش کنیم؟! آنها از این پیشنهاد استقبال و او را در این کار تشویق کردند. سلمان فارسی می گوید: عمر و ابوبکر و سعد بن معاذ بدین قصد از مسجد خارج شدند و به جانب آن حضرت شتافتند. علی (ع) فرمود: از کجا می آیید و به چه منظور اینجا آمده اید؟ ابوبکر گفت: یا علی تو در تمام کمالات بر سایرین برتری داری، و از موقعیت خود و علاقه ای که رسول خدا به تو دارد کاملاً آگاهی. اشراف و بزرگان قریش برای خواستگاری فاطمه علیها السلام آمده اند ولی پیغمبر صلی الله علیه و آله دست رد به سینه همه زده و تعیین همسر فاطمه را به دستور خدا حواله داده است. گمان می کنم خدا و رسول، فاطمه را برای تو گذاشته اند. و شخص دیگری قابلیت این افتخار را ندارد.
rostam91: معاذ بن جبل... امام العلماء
دیلمی در کتاب «ارشاد القلوب»، مطلبی آورده است که نشان از اظهار پشیمانی معاذ بن جبل در موضوع عدم حمایت وی از امام علی(ع) جهت جانشینی پیامبر اکرم(ص) را دارد.[10]
بالاخره پشیمون بوده کاش در دلش ولایت علی هم بوده باشه
rostam91: سعد بن ابی وقاص؛ مردی از بهشت
قاتل مردم ایران به دستور عمر
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#224
Posted: 1 Aug 2013 08:56
rostam91: و چگونه این صحابی جلیل القدر پیامبر اسلام بعد از فوت رسول الل ص مرتد میشود فقط شیعه میداند.
برای شیعه خیلی فرق نمیکنه ما خوده عمر و ابوبکر رو بزرگترین منافقین میدونیم لذا این افراد که جای خودشون رو دارن
کی گفته صرف همراه بودن با پیامبر سبب میشه ادم خوب و متقی بشه
خداوند به هیچکس تضمین بهشت نداده و انسانها دایم در حال ازمایش هستند و البته کسانی که عهذ و پیمان با علی ع را از یاد بردند و انهمه سفارشات رو نشنیده گرفتند دقیقا منافق هستند
مگر نبود که بلعم باعورا که مستجاب الدعوه بود در یک ساعت کافر شد و خدا زبانش را از چرخش وانهاد
خر بلعم باعورا فهمید که در مقابل ولی خدا نباید جبهه گرفت ولی صد افسوس که در زمان پیامبر انگشت شمار کسانی رستگار شدند
مگر نبود که یاران موسی همگی در غیبت او گوساله پرست شدند ....پس این جریان سابقه داشته
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#227
Posted: 4 Aug 2013 17:56
rostam91: عبیدالله بن عبدالله بن عتبه بن مسعود از عایشه رضی الله عنه روایت مینماید که : «وقتی رسول خدا در بستر بیماری بود فرمود : به ابوبکر بگویید : پیشنماز مردم بشود!
rostam91: 1 ـ از عايشه رضی الله عنها روايت است كه پيامبر صلی الله علیه وسلم در بيمارياش گفت: «ابوبكر را بگوييد كه پيشنماز مردم شود».( بخاری کتاب الاذان باب اهل العلم والفضل أحق بالإمامه حدیث 646)
حدیث غدیر در حضور ۱۲۰ هزار نفر و بیعت همین ابوبکر با علی و دستور پیامبر
که هر که من مولای اویم این علی مولاست اورا
دهها و دهها روایت در سفارش علی ع برتری علی ع و زعامت علی ع
جریان اولین دعوت به اسلام و اسلام اوردن علی و اینکه پیامبر او را برادر و وصی و صاحب امر خود اعلام کرد
همه و همه اینها به کنار
ابوبکر بخاطر پیشنمازی لیاقت خلافت را دارد
اگر اینقدر روشن بود که پیامبر ابوبکر را جانشین قرار داده چرا سقیفه و چرا همه با او همراه نبودند
و اما واقعیت
هایشه و ابوبکر و عمر و حفصه با هم هماهنگ بودند و نقشه هارا کشیده بودند
عایشه اماده بود برای جانشینی پدرش دست به هر کاری بزند
و اما پیشنمازی
در ابتدا باید گفت : برخی از اهل سنت با طرح این گونه مسایل در صدد بزرگ نمایی خلفا و شخصیت سازی برای آنان هستند ، لذا به نقل مطالبی می پردازند که در منابع معتبر ما شیعیان نیامده است . از جمله مسایلی که برخی اهل سنت مطرح نموداده اند، این است که پیامبر (ص) نمازجماعت را با ابابکر بر گزار نمود و مردم هم به وی اقتدا نمودند ؛ در باره صحت و سقم این مطلب باید گفت :
اين مطلب از نظر تاريخى ثابت نيست، برخى از شواهد تاريخى ضد آن را نشان مىدهد، چنان كه در برخى از متون و روایات آمده است، هنگامی که بیماری پیامبر شدت یافت، بلال وقت نماز صبح اذان گفت و پیامبر در آن لحظه از حال رفته بود؛ متوجه اذان بلال نشد؛ عایشه گفت: به پدرم ابوبکر بگویید که با مردم نماز جماعت بخواند. حفصه گفت: پدرم عمر را برای این نماز بیاورید. پیامبر سخنان این دو نفر را شنید و فهمید که آنان چه غرضی دارند ! به آنان فرمود: دست از این کارهایتان بردارید. همچنین پیامبر اکرم از سخنان این دو متو جه شد که ابوبکر و عمر با لشکر اسامه نرفته اند؛ لذا از این امر ناراحت شد و با آن حالت بیماری بلند شد و دست بر دوش علی (ع) و فضل بن عباس گذاشت و به مسجد آمد و چون به مسجد رسید ، دید که ابوبکر در جای پیامبر ایستاده و شروع به نماز کرده است. آن حضرت به ابوبکر گفت: بایست و او دست از نماز کشید و پیامبر داخل محراب شد و نماز را از سر گرفت و سلام نماز را خواند . (1)
البته این مطلب در برخی منابع اهل سنت هم آمده است ، اما در این منابع این مطلب به گونه ایی گزارش شده است که عدم صحت آن را نشان می دهد ، زیرا این گزارش ها با هم تعارض و اختلاف دارند.
برای نمونه به بیان چند روایت اکتفا می شود :
1 . در روایتی آمده است: « پیامبر مریض شد و مردم پشت سر او در حالی که نشسته بود ، نماز می خواندند و ابوبکر تکبیر می گفت و تکبیر پیامبر را به مردم می رسانید» . (2)
بر اساس این حدیث، ابوبکر مکبر پیامبر شد و پیامبر خودش نماز خواند.
2 . در حدیث دیگری آمده است: " پیامبر را آوردند و در کنار ابوبکر نشاندند. پیامبر نماز جماعت می خواند و ابوبکر تکبیر آن حضرت را به مردم می رسانید" . (3)
3. در حدیثی آمده است: " پیامبر نشسته نماز می خواند و ابوبکر در کنار او بود و تکبیر پیامبر را به مردم می رسانید" . (4)
4 . در حدیث دیگری آمده است: «ابوبکر به پیامبر اقتدا می کرد و مردم هم به ابوبکر اقتدا می کردند». (5)
با توجه به اختلافات روایات است که دکتر احمد محمود صبحی تصریح می کند که قصه نماز خواندن ابوبکر به جای پیامبر ساخته دوره متأخر است و طرفداران ابوبکر خواسته اند با این کار نصی برای خلافت ابوبکر دست و پا کنند. (6)
از همه مهم تر این که : بر فرض كه پيامبر ابوبكر را به مسجد فرستاده باشند، اين مطلب دلالت بر شایستگی و فضليت ابابکر ندارد ، زیرا موارد متعددی وجود دارد که در هنگامی که رسول خدا (ص) حضور نداشت ، مردم با کسانی دیگر نماز جماعت بر گزار می نمودند .
برای توضیح بیشتر به کتاب آخرین نماز پیامبر علامه سید مرتضی عسکری مراجعه نمایید.
پی نوشتها:
1. منتهی الامال، عباس قمی ج 1، ص 201 ، مو سسه انتشارات هجرت ،قم ،1378؛ اعلام الوری،طبرسی، ج ، 1ص ، 265 ،تهران اسلامیه،1390 ق، چاب سوم.
2. سنن ابن ماجه، محمد قزوینی ابن ما جه ، ج 1، ص 393، حدیث 1240، بیروت ، لبنان ، دارالفکر للطباعه و النشر .
3. صحیح مسلم به شرح نووی، جزء 6 - 4 ، ص 141 ، بی نام .
4. همان ، ج 4، ص 141، بی نام .
5. همان.
6. تاریخ سیاسی اسلام، سیره رسول خدا (ص)، رسول جعفریان، ص 642 ، به نقل از کتاب «نظریة الامامة عند الاثنی عشریة، ص 22، بی نام .
پیامبر نه تنها ابوبکر را کفو و لایق زهرا س ندانست بلکه حتی برای یکبار نماز خواندن و امامت مردم هم او را مناسب ندانست و با مریضی و ضعف به مسجد امد و او را کنار زد و ابوبکر تنها به مکبری پرداخت
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 77
#229
Posted: 4 Aug 2013 18:11
melika_f21
دعوای شیعه و سنی امکان نداره با کوتاه اومدن ما شیعیان از حقانیت حضرت امیر یا اهل سنت از جناب ابوبکر وجناب عمر پایان بپذیره ...
بلکه تنها راه پایان دعوای سنی و شیعه توجه به نقاط مشترک بسیار زیاد و دشمنای مشترک دندون تیز کرده اسلام و مسلمان ها ممکنه
تو خیال مبر عشق زمینی است و معشوق اهل زمین...
عشق اکسیری است برای آسمانی کردن عاشق...
و فقط، هرآنچه آسمانی است ماندنی است...