انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 30 از 57:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  56  57  پسین »

End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه


مرد

 
elnaz_jan: . آیه تبلیغ: «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک...[i]» که طبق روایات معتبر از اهل سنت در جریان غدیر خم نازل شده است و در این روز تاریخی پیامبر(ص) با اعلام ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) رسالت خود را تکمیل فرمود.
کدوم روایت معتبر اهل سنت گفته این آیه در غدیر خم نازل شده؟؟ elnaz_jan: 2. آیه ولایت: «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة...[ii]» که ولایت حضرت علی (ع)[iii] در کنار ولایت خدا و رسول(ص) قرار داده شده است.
چجوری فهمیدی این آیه در مورد علی هست؟؟
آیه افعال جمع داره و میگه ولی شما خدا و پیامبرش و کسانیکه ایمان آوردند .......
پس این کسان میتونه علی و چند نفر دیگه باشه
در ضمن دادن زکات درحین نماز باعث ابطال نمازه مثل برگرداندن صورت و دیگر اعمال باطل شدن نماز
elnaz_jan: 3. آیه اولی الامر: یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم...[iv]» که اطاعت از اولی الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از این الزام مطلق بدست می آید که امام باید معصوم باشد لذا غیر از حضرت علی(ع) که از عصمت برخوردار نیست، نمی تواند امام باشد
باز هم رفتی جاده خاکی دوست عزیز!
کجای آیه به نحو مطلق میگه اصاعت تز اولی الامر مطلقه؟
معنی آیه اینه:
ای کسانی که ایمان آوردید از خدا اطاعت کنید و از پیامبر اطاعت کنید و اولی المر اطاعت کنید و اگر در موردی با هم اختلاف داشتید به پیامبر و خدا برگردید
اینجا اختلاف با اولی الامر هست و اینکه هیچگاه در اختلاف نگفته به اولی المر برگردید بلکه گفته به پیامبر و خدا برگردید و ببینید خدا و پیامبر چه گفته اند!
elnaz_jan: آیه صادقین: یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین...[v]» که می فرماید: ای اهل ایمان، تقوا داشته و با صادقین باشید و در روایات بیان شده است که: منظور از صادقین حضرت علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) می باشند.
روایات کی ؟ شیعه یا سنی؟
لطفا قرآن رو با تدبر بخون
     
  
مرد

 
ametis: من شمار و به مباحثه ازاد در مشهد با اتفاق هرانکه دوست دارید در مشهد میکنم و کاش جرات این کار را داشته باشید تا از این مباحثه فیلم برداری کنیم و به عنوان سند ارائه کنیم و اگر ما شیعیان مغلوب شدیم من قسم میخورم خودم با جمع دوستانم به مذهب خودمان پشت کنیم و سنی شویم
از این دست مباحثه در یو تیوب زیاده ضمنا می تونی کتاب شاهراه اتحاد استاد قلمداران رو بخونی
ویدئو می خواهی اینم مناظره علمای شما
http://www.youtube.com/watch?v=uAq5ng3Lw0w
http://www.youtube.com/watch?v=stoLcHFc_BQ
     
  
مرد

 
ametis: تا الان که شیعه صفوی بود خوبه حالا خودت اعتراف کردی که حداقل سابقع شیعه علی ع به زمان خلافت ایشون بر میگرده اعتراف چیز خوبیه
شکی نیست اولین بار در زمان خلافت علی این گروه بندی شکل گرفت و در اصل طرفداران معاویه ابتدا خودشون رو شیعه معاویه یعنی گروه طرفدار معاویه خوندند و طرفداران علی رو شیعه علی نامیدند هر دو گروه هم سنی بودند بعدها و با گذشت زمان این نام به طرفداران علی اطلاق میشد ولی باید اینو هم بدونیم که اینها نه روضه می خوندند نه خمس می پرداختند و نهعلی رو معصوم می دونستند!
     
  
مرد

 
rostam91: و کسانیکه ایمان آوردند .......
پس این کسان میتونه علی و چند نفر دیگه باشه
در ضمن دادن زکات درحین نماز باعث ابطال نمازه مثل برگرداندن صورت و دیگر اعمال باطل شدن نماز
دقیقا منظور علی ع و یازده فرزند ه ایشون و فاطمه است تا امام زمان

ضمنا اگر این عمل علی ع باعث ابطال نماز بود خدا از این عمل به عنوان صفت پسندیده و خاص یاد نمیکرد در فقه شیعه اگر بدهکار باشی و مطالبه گر در حیتن نماز از تو مطالبه کند باید ادای قرض را بر نماز ارجح کنی حال یا با شکستن نماز و اگر میتوانی بدون شکستن نماز

مثل پاسخ سلام که در نماز واجبه

علی هم اگز زکات بدهکار بوده باید میداده

جئدای از همه این حرفها همینکه به عنوان یک عمل نیک در قران ذکر شده نمیتونسته مبطل نماز بوده باشه خصوصا اینکه علی ع از شما قطعا افقه است و شما نمیتونی برا ایشون فتوا بدی

rostam91: کدوم روایت معتبر اهل سنت گفته این آیه در غدیر خم نازل شده؟؟

اون ایه در سوره مائده است و سوره مائده مربوط به اخرین حج پیامبر

هر ادمه بی طرف و تعصب بیاد و کل وقایع رو کنار هم بگذداره چه رویدادی در اون یال و اون حج اینقدر مهم میتونسته باشه که انجام ندادنش مساوی با از بین رفتنه کل اجر و زحمت عظیم نبوت پیامبره

چه اتفاقی است که مرتبط با اکمال دین و پسندیده شدن اسلام به عنوان دین برگزیده ۱۲۴ هزار پیامبره است


ایا اتفاقی مهم تر از جمع شدنه ۱۲۰ هزار نفر ادم در غدیر خم و اعلام ولایت علی در اون سال و بیعت کردن همه این ادمها با علی وجود داشته


منصفانه و بدون پیش دریافت و شناخت .........غیر از یک بیعت ۱۲۰ هزار نفری توسط پیامبر با علی به عنوان جانشین و ادانمه دهنده نهضت ایا میشه وظیفه ای رو همسنگ با اونهمه مشقت و زحمت یک عمر رسالت پیامبر دانست


چه چیزی میتواند هم تراز یک عمر تبلیغ رسول خدا باشد غیر از تعیین تکلیف ادامه این نهضت



نه فقط در این مورد که در هر موردی میتوان عقیم ماندن و از بین رفتن اهداف یک عمل رو با کلیت اون مقایسه کرد

فرض کن پادشاهی عمری را صرف به سامان رساندن ملکی میکند و در طول این سالها میجنگد و میکشد و کشته میدهد

به نظر شما چه چیز میتواند هم سنگ یک عمر مجاهدت این پادشاه باشد ایا غیر از تعیین جانشینی که با اهداف پادشاه اشنا و ادامه دهنده ان باشد

ایا میتوان تصور کرد پیامبر با تمام اوصاف و این همه زحمات برای پرورش اسلام و توجه به اینکه میداند تا پایان عمر راهی نمونده بی خیال اینده ملت و دین و خلافت و اسلام سر بر بالین بدهد و همه چیز را به حوادث بسپارد بی دغدغه منافقین
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: از این دست مباحثه در یو تیوب زیاده ضمنا می تونی کتاب شاهراه اتحاد استاد قلمداران رو بخونی
ویدئو می خواهی اینم مناظره علمای شما
چه ربطی داره خواسته من با حرف شما

من مناظره ای رو در رو با قید اینکه مغلوب منطق غالب را بپذیرد و در مقابل شهود و حکم خواستم

در حالیکه پیشنهاد شما هیچکدوم به درد نمیخوره و هیچکدوم جای مناظزه رو در رو در مقابل چشمان مردم بدون قطع و سانسور و ....نمیگیره

اصل مناظره همینه نه اینکه بین افرادی با در نظر گرفتن ملاحظات دولت و مراجع و........خصوصا اقای قزوینی که در ایران هم هست و باید خیلی از چیزها مثل وحدت و تقریب مذاهب رو رعایت کنه علمای بزرگ شیعه اصلا مسئله وحدت رو امروز وارد نمیدونن و فقط در حد تقیه رعایت میکنن

البته به قول شما ایت الله العظمی دکتور اللهیاری ( به قول من حجه الاسلام اللهیاری )هم هست که دست رو شسته است چون تو امریکا است و از رژیم هم نمیترسه بد نیست مناظرات ایشون رو هم نگاه کنی جالبه مخصوصا فرار کردنهای همین روسای شبکه کلمه ...گرچه من هیچکدوم رو قبول ندارم و بیشتر واسه تفنن است

مگر من گفتم ویدیو یا کتاب میخوام از این کتابها زیاده از این مناظرات هم بیش از حد

یک زمانی اماده بودید برای مناظره واقعی برام روشن تر شد که استدلال و بنیان چه مذهبی سست است مناظره رو هم اینجوری میپسندید با ادمهای معلوم الحال مثل قزوینی و باز با مهمانان مجعول که میگن شیعه هستیم اما در دل و زبان نیکی عمر رو میگن

یکی از نشانه های شیعه تبری و تولی است

یعنی دوستی با دوستان اهل البیت و دشمنی با دشمنان اهلبیت مگر میشود عاشق حسین بود و در دل از یزید کینه نداشت

مگر میشود مرید علی بود و معاویه۹ را هم صحابی دارای احترام پیامبقر پنداشت و او را خال المومنین خواند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: روایات کی ؟ شیعه یا سنی؟
لطفا قرآن رو با تدبر بخون
رد کردن و تفسیر این ایات به این سادگی نیست که شما شرح میدی هر کدوم دنیای تفسیر و روایت داره که هر کدوم در جای خودش باید رسیدگی بشه

شما اهل سنت میگید اول الامر هر کس است که مسئولیت داره مثل شهردار و کلانتر در حالیکه خنده داره اگر فکر کنیم خدا مارو به اطاعت از کسانی توصیه میکنه که میتونن پر از اشتباه باشن و دروغگو و گناه کار باشن

جالب تر اینکه خدا داره اطاعت از خودش و پیامبرش رو توصیه میکنه و ناگهان اطاعت از یک عده ادم عادی که ممکنه به هر طریقی به قدرت رسیده اند رو دستور میده لذا اطاعت از خامنه ای و خمینی هم بر شما مفروض و واجبه اما شما اونها رو کتمان میکینی وقبول نداری و حکومتشون رو ظالمانه میدونی
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: جالب تر اینکه خدا داره اطاعت از خودش و پیامبرش رو توصیه میکنه و ناگهان اطاعت از یک عده ادم عادی که ممکنه به هر طریقی به قدرت رسیده اند رو دستور میده لذا اطاعت از خامنه ای و خمینی هم بر شما مفروض و واجبه اما شما اونها رو کتمان میکینی وقبول نداری و حکومتشون رو ظالمانه میدونی
این نظر شما برای اینه که دنباله آیه رو انداختی دور و این در تمام مباحث و کتب شیعه هست
آیه کامل اینه:
سوره نساء آيه 59
‏متن آيه : ‏

‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً ‏

‏ترجمه : ‏
‏اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! از خدا ( با پيروي از قرآن ) و از پيغمبر ( خدا محمّد مصطفي با تمسّك به سنّت او ) اطاعت كنيد ، و از كارداران و فرماندهان مسلمان خود فرمانبرداري نمائيد ( مادام كه دادگر و حقّگرا بوده و مجري احكام شريعت اسلام باشند ) و اگر در چيزي اختلاف داشتيد ( و در امري از امور كشمكش پيدا كرديد ) آن را به خدا ( با عرضه به قرآن ) و پيغمبر او ( با رجوع به سنّت نبوي ) برگردانيد ( تا در پرتو قرآن و سنّت ، حكم آن را بدانيد . چرا كه خدا قرآن را نازل ، و پيغمبر آن را بيان و روشن داشته است . بايد چنين عمل كنيد ) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد . اين كار ( يعني رجوع به قرآن و سنّت ) براي شما بهتر و خوش فرجام‌تر است
ولی تشیع تنها استنادش اینه که :يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ
و بقیه آیه دیگه معلوم نیست کجا میره در حالی که بقیه آیه نمیه گمشده هست
در نمیه گمشده آیه میگه که اگر در موضوعی اختلاف پیدا کردید (با چه کسی < با اولی الامر) پس به خدا و رسولش برگردین و ببینین اونها چی میگن.
حالا ما شهردار و رهبر رو تا جائی قبول داریم که طبق نظر خدا و رسول حکم کنند و در غیر اینصورت طبیعت نمی کنیم
مثلا رهبر بگه بخاطر مسئله فلسطین این جمعه رو نماز جمعه برگزار نمیکنیم خوب این دستور خلاف قرآنه و ما بر خلاف دستور عمل می کنیم یا مسائل روزمره مثلا بگهخمس بدین ما انجام نمیدیم یا بگهبه منظور رونق کشاورزی میوه و محصولات دیگه رو بیشتر مصرف کنید خوب این اصرافه و خلاف نظر رسول و خدا اطاعت نمیکنیم!
پس آیات رو نصفه و نیمه ذکر نکن و برداشتهای سرسرانه نکن
حالا با این توضیحات نظر خودت رو درباره نیمه دوم آیه بیار و اینکه در چه موردیه!
     
  
مرد

 
rostam91: حالا با این توضیحات نظر خودت رو درباره نیمه دوم آیه بیار و اینکه در چه موردیه!

اولا شما تفسیر خودتون رو اضافه نکنید و اصل ایه رو ترجمه کنید

خیلی ساده است

خداوند میفرماید

از خدا و پیامبر و اولی الامر اطاعت کنید و اگر در میان شما اختلافی پیش امد در موردی مراجعه کنید به خدا و رسول
اگر به روز قیامت اعتقاد دارید که برای شما فرجام نیکی دارد

دوتا مطلب اول اینکه اولی الامر کی هستند ...ایا هر صاحب منصب ظالم و عاصی اولی الامر میشه

ایا اولی الامری که نامش در کنار خدا و پیامبر و همسنگ آنها اومدند میتونند هر حاکم مسلمانی باشند مثلا حجاج یوسف یا یزید باشند

دوم اینکه خدا و پیامبر و اولی الامر در راستای هم هستند و اینکه اگر اختلافی پیش اومد باید به خدا مراجعه کنند دوتا معنی داره

یا این مسئله مربوط به زمان حیات پیامبره که امکان ارتباط با خدا بوسیله پیامبر بوده یا اینکه اختلافات از دست اختلاف معاویه و علی ع بوده باشه یا عایشه و علی ع همچنین اگر قرار بود به قران مراجعه شود نمیگفت فردوه الی الله و الرسول بلکه میگفت به فران و رسول مراجعه شود

مهم تر از همه اینکه اولی الامر کیست ...هر کس میتواند اولی الامر باشد

منظور از اولی الامر کیست؟
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم إِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً ‏(نساء 59)
همانطور که همگان می دانند یکی از آیاتی که شیعه به استناد آن لزوم تبعیت از ائمه خود را ثابت می کند همین آیه است.البته استدلال به این آیه باید مطالبی را به عنوان مقدمه عرض کنم:
1-همانطور که با برخی آیات قرآن (مانند آیه تطهیر )و ادله نقلی و عقلی دیگر ثابت شده؛ پیامبران و جانشینان پیامبران که منصوب از جانب خدا هستند باید معصوم از خطا و اشتباه باشند.
2-از طرفی هم آیاتی از قرآن وجود دارد که مقام امامت(پیشوایی) امت را به کسانی اختصاص می دهد که هرگز در عمر خود گناه نکرده باشند مانند آیات:
( انسان24) فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ كَفُوراً .
(بقره 124) وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي‏ قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ.
در این دو آیه به خوبی خداوند بیان می دارند که نباید از انسانهای عاصی و ظالم(که شامل ظلم به نفس-گناه کردن- هم می شود) تبعیت کرد.
3-نکته دیگر اینکه محال است خداوند امر مطلق به اطاعت کسی بکند و اطاعت او را هم ردیف اطاعت خود قرار دهد در حالی که این شخص ممکن باشد در زندگی دچار خطا و اشتباه شود چه رسد به اینکه گاهی گناه هم بکند.

چرا که همانطور که در آیه مورد بحث عیان است، خداوند اطاعت اولی الامر را هم ردیف اطاعت نبی و عطف به اطاعت خود کرده بدون هیچ قیدی و این یعنی اولی الامر باید کسانی باشند که هرگز در زندگی دچار خطا و اشتباه نشوند.
ولی ممکن است سوال شود که این آیه ممکن است قیدی در تقدیر داشته باشد یعنی خداوند اطاعت از اولی الامر را مقد به قید مقدری کرده باشد که آن هم همان قید امر به گناه باشد.
به بیان دیگر منظور خداوند از این آیه این باشد:
از اولی الامر اطاعت کنید مگر وقتی که امر به گناه کنند یا کار خطایی انجام دهند که نباید اطاعت کنید و با این قید مقدر مشکلی که ما بیان کردیم دیگر نباشد و مجبور نباشیم اولی المر را به کسانی تعبیر کنیم که معصومند بلکه شامل هر حاکمی شود ولو گناه کار باشد و امر به گناه بکند ولی در صورت گناه نباید تبعیت کرد.
این قید از چند جهت مشکل دارد که برای اهل لغت عربی پوشیده نیست.
چرا که :
اولا : در زبان عرب (و هر زبان دیگری) اصل بر عدم تقدیر است(یعنی اصل این است که کلام قیدی ندارد ولو قید عقلی مانند توجیه آیه).به بیان دیگر در محاورات عرفی برای کلام انسانها مطلبی را در تقدیر نمی گیرند مگر اینکه مجبور باشند و اینجا چون بدون تقدیر کلام را می توان صحیح معنا کرد نیاز به تقدیر گرفتن چیزی نیست.
ثانیا: این نوع تقدیر خلاف داب قرآن است چرا که در قضیه امر به اطاعت از والدین خداوند بعد از امر به اطاعت از والدین این قید را می آورد:
وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حُسْناً وَ إِنْ جاهَداكَ لِتُشْرِكَ بي‏ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ( عنکبوت 8)
یعنی تا وقتی از والدین اطاعت کنید که امر به گناه در بین نباشد. پس اگر آیه 59 نساء هم چنین قیدی داشت خداوند مانند این آیه بیان می داشت.
جدای اینکه در آیات 24 انسان و 124 بقره هم خداوند ما را از اطاعت انسانهای عاصی(که حتی ولو یک بار در زندگی معصیت کرده اند )نهی کرده است.
با این مقدمات نتیجه ای که به درستی می توان از این آیه(59 نساء) گرفت این است که:
خداوند هرگز امر به اطاعت مطلق از انسانهایی که در زندگی دچار خطا و اشتباه می شوند و یا ممکن است در زندگی مرتکب معصیت شوند نمی کند وبه شهادت قرآن (که بحث آن در اهل بیت رسول چه کسانی هستند؟) گذشت ،این علی و حسنین علیهم السلام هستند که باید مصداق اولی الامر باشند نه کس دیگر چرا که همگان می دانند خلفای اهل سنت در زندگی قبل از اسلام و حتی بعد از آن دچار لغزش ها و خطا هایی بودند که با استدلال این آیات نمی سازد و خداوند هرگز امر به اطاعت از چنین انسانهایی که در معرض خطا و اشتباه هستند نمی کند و همانطور که در پست های دیگر
(برادران اهل سنت جواب دهند،ملاک مشروعیت حاکم اسلامی چیست؟)
بیان شد هر کس که منصوب از جانب خدا نباشد حکومت او مردود است و ما از تبعیت او نهی شده ایم.
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: از خدا و پیامبر و اولی الامر اطاعت کنید و اگر در میان شما اختلافی پیش امد در موردی مراجعه کنید به خدا و رسول
اگر به روز قیامت اعتقاد دارید که برای شما فرجام نیکی دارد
پس اگه اختلاف پیش اومد بریم سراغ خدا و پیامبر و نگفته برید سراغ اولی الامر!
خوب در مواردی که با اولی الامر دچار اختلاف شدیم بریم سراغ پیامبر و خدا یا این اختلاف بین خود مردمه نه اولی الامر؟ ametis: دوتا مطلب اول اینکه اولی الامر کی هستند ...ایا هر صاحب منصب ظالم و عاصی اولی الامر میشه
خیر نمیشه! ametis: ایا اولی الامری که نامش در کنار خدا و پیامبر و همسنگ آنها اومدند میتونند هر حاکم مسلمانی باشند مثلا حجاج یوسف یا یزید باشند
اگر طبق شریعت خدا و رشول حکم کنند بله در غیر اینصورت خیر ametis: یا این مسئله مربوط به زمان حیات پیامبره که امکان ارتباط با خدا بوسیله پیامبر بوده یا اینکه اختلافات از دست اختلاف معاویه و علی ع بوده باشه یا عایشه و علی ع همچنین اگر قرار بود به قران مراجعه شود نمیگفت فردوه الی الله و الرسول بلکه میگفت به فران و رسول مراجعه شود
آیه برای زمان خاصی نیست و به همه زمانها دلالت داره ametis: همچنین اگر قرار بود به قران مراجعه شود نمیگفت فردوه الی الله و الرسول بلکه میگفت به فران و رسول مراجعه شود
قرآن و کلمات اون همون کلمات خداونده برای همین هم معجزه جاویده ametis: -همانطور که با برخی آیات قرآن (مانند آیه تطهیر )و ادله نقلی و عقلی دیگر ثابت شده؛ پیامبران و جانشینان پیامبران که منصوب از جانب خدا هستند باید معصوم از خطا و اشتباه باشند.
ایه تطهیر رو برای چندمین بار میگم در مورد زنان پیامبره نه دیگران
و هیچ دلیلی نیست که جانشین پیامبر باید معصوم باشه ، جانشین موسی هم معصوم نبود مگر اینکه جانشین پیامبر ، پیامبر دیگه ای باشه مثل یوسف که جانشین پدرش شد یاسلیمان نبی ametis: در این دو آیه به خوبی خداوند بیان می دارند که نباید از انسانهای عاصی و ظالم(که شامل ظلم به نفس-گناه کردن- هم می شود) تبعیت کرد.
در اینصورت از مرجع تقلید هم نمیتونید اطاعت کنید چون معصوم نیست ametis: -نکته دیگر اینکه محال است خداوند امر مطلق به اطاعت کسی بکند و اطاعت او را هم ردیف اطاعت خود قرار دهد در حالی که این شخص ممکن باشد در زندگی دچار خطا و اشتباه شود چه رسد به اینکه گاهی گناه هم بکند.
اگه با چشمان باز بنگری اطاعت از اولی الامر رو مطلق نکرده و هم راستای خودش و پیامبر قرار نداده، برای اطاعت از خود و پیامبرش از کلمه " اطیعوا" استفاده کرده که مطلقه ولی برای اولی الامر این کلمه بکار برده نشده ametis: خداوند هرگز امر به اطاعت مطلق از انسانهایی که در زندگی دچار خطا و اشتباه می شوند و یا ممکن است در زندگی مرتکب معصیت شوند نمی کند
پس چون تاکیدی بر اطاعت از اولی الامر نیست اونها معصوم نیستند و ممکنه دچار خطا و گناه بشن
     
  
مرد

 
rostam91: خوب در مواردی که با اولی الامر دچار اختلاف شدیم بریم سراغ پیامبر و خدا یا این اختلاف بین خود مردمه نه اولی الامر؟

دیدگاه مختلف میشه چند جور تعبیر کرد اما مهم اینه که اولی الامر کی هستند که هم ردیف خدا و پیامبرند

ایا شهردار محله ما هم اولی الامر است یا مثلا الان خامنه ای اولی الامر است

یا اولی الامر نشانه هایی دارند که با هر غضنفری همخوانی نداره

rostam91: اگر طبق شریعت خدا و رشول حکم کنند بله در غیر اینصورت خیر

چه کسی میتونه معین کنه که رفتار اونها مطابق شرع و سنت پیامبره

rostam91: آیه برای زمان خاصی نیست و به همه زمانها دلالت داره

میشه این برداشت رو داشت اما خیلی از ایات مختص زمان خاصی بوده گرچه پیام اون رو میشه برای سایر اوقات تفسیر کرد

rostam91: ایه تطهیر رو برای چندمین بار میگم در مورد زنان پیامبره نه دیگران

ایه تطهیر به علت حدیث کسا و اینکه پیامبر مخصوصا گفتند فقط این افراد اهل بیت من هستند دقیقا متناظر به پنج تن هستند حتی خدیجه هم نیست چه رسد به عایشه که مورد طعن رسول خدا هم بوده

rostam91: و هیچ دلیلی نیست که جانشین پیامبر باید معصوم باشه ، جانشین موسی هم معصوم نبود مگر اینکه جانشین پیامبر ، پیامبر دیگه ای باشه مثل یوسف که جانشین پدرش شد یاسلیمان نبی
دقیقا اشتباه میکنی

امام جانشین پیامبر است و زمانی که ابراهیم به مقام امامت رسید از خدا خواست این امامت را در ذریه او قرار دهد اما خدا میفرماید لاتنال عهدی لظالمین

با توجه به اینکه ظلم در قران در مورد گناه هم اومده پس امام که ظالم نباشه گنه کار هم نیست و دروغگو هم نیست وو....نشون میده ا امام هم معصوم است که مامام شده چون خدا گفته این عهد به ظالمین نمیرسه

از همین ایه میشه چندین برداشت داشت

اینکه امامت از سوی خداست نه از سوی بندگان خدا و شورا ی دروغین و فرمایشی مانند سقیفه ......امامت در راستای پیامبری است ......امام ظالم و گنه کار نیست و .......

rostam91: در اینصورت از مرجع تقلید هم نمیتونید اطاعت کنید چون معصوم نیست

بله ما از مرجع اطاعت تام و کامل نمیکنیم در امور دینی به او مراجعه میکنیم و هرگاه بدانیم حکمی اشتباه داده اون رو تغییر میدیم

در حالیکه در قبال دستور امام مطلقا فرمانبرداریم حتی اگر بگه کاری عجیب بکنیم البنه وقتی یقین کردیم او امام و از جانب خداست

rostam91: اگه با چشمان باز بنگری اطاعت از اولی الامر رو مطلق نکرده و هم راستای خودش و پیامبر قرار نداده، برای اطاعت از خود و پیامبرش از کلمه " اطیعوا" استفاده کرده که مطلقه ولی برای اولی الامر این کلمه بکار برده نشده
همه کلمات در راستای همه اطیعو الله واطیعو الرسول و اولی الامر منکم

به چه دلیل حالا میگی فرق دارن معنی نمیده اگر بگه اطیعو الله واطیعو الرسول و اطیعو ائلی المر منکم

نه با هارمونی قران میخونه ضمنا خدا چون از جنس اون دوتا دیگه نیست واسه همین فرق گذاشته برای خدا یک اطیعوا آورده و برای رسول و اولی الامر که هر دوتا انسان هستند یکدونه

rostam91: پس چون تاکیدی بر اطاعت از اولی الامر نیست اونها معصوم نیستند و ممکنه دچار خطا و گناه بشن

ایم مغلطه شماست مشخصا خدا دستور به اطاعت از این سه گروه داده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 30 از 57:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  56  57  پسین » 
مذهب
مذهب

End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA