انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 49 از 57:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  56  57  پسین »

End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه


مرد

 
rostam91: اولین کسی از علمای شیعه که گفت خداوند جسم است هشام بن حکم بود که گفت: خداوند جسم است و دارای ابعاد طول و عرض و عمق است، و طول او به اندازه عرض او است و خداوند هفت وجب از وجب های خودش می­باشد(نعوذ بالله)
تفسیر البرهان ، ص 41 ، بحار الانوار ، ج 3 / 288 ، و التنبیه و الرد ملطی ، ص 24 ، و اصول الکافی ، ج 1/ 103.
باز هم خواستی برات میارم!
خوب خوشتیپ شما که کپی میکنی همه آنچه در باره هشام است بخون

هشام در زمان امام صادق ع بوده وخصوصا برای مباحثه با معتزله و جسمیه انتخاب شده بوده

ایشون در مباحثات خصوصا در مباحثه با انانکه خدا را قابل رویت میدانستند از روشهای مختلف استفاده میکرده و الیته یکی از روشنهای مقابله به روش خوده اونها بوده او خدا را به جشم تشبیه و سپس با دلایل رد میکرده

متکلمان شیعه و صاحبان فرق و مذاهب بر این باورند که هشام تجسیم را در مقام معارضه مطرح کرده است(مامقانى، 1352، ج 3، ص 294؛ مجلسى، همان، ص 290). سید مرتضى نقل کرده که اغلب اصحاب ما معتقدند هشام در مقام معارضه با معتزله، تعبیر «جسم لا کالاجسام» را مطرح کرده است. سخن هشام به معتزله این بوده است که اگر مى‏گویید خداوند «شى‏ء لا کالاشیاء» است، پس بگویید «جسم لا کالاجسام» نیز هست. بدیهى است آن کس که در مقام معارضه امرى را مطرح مى‏کند، لزوما به آن معتقد نیست(سید مرتضى، 1410ق، ج 1، ص 83-84).

هشام به معتزله و در جریان مناظره ای خواندنی این حرف رو زدن

اونها میگفتن خدا شی است اما نه شبیه اشیا........هشام هم میگه اگر از این تعبیر استفاده کنیم و بگوییم خدا جسم است نه شبیه اجسام موافقید چون شی و جشم ذاتا موجودیت دارند


اما در انتها من این جرات رو دارم که بگم اگر هشام معتقد به تجسم خدا چه ظاهرا و چه باطنا هست کافره و مسلمان نیست

تو هم همچین جراتی رو در مورد روسای مذهبتون داری
۹
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
دوست وهابی من آقا رستم


بجای رد کردن یا توضیح که علماتون اشتباه کردن یا اصلا نگفتن و این تهمته ....میری و مثلا هشام رو مثال میزنی


نظرتون در مورد این ها چیه


جناب شیخ محمد بن صالح العثیمین ، از علمای معاصر وهابی در کتاب عقیده اهل سنت و جماعت تحت عنوان عقیده شماره 30 می نویسد :
30. ایمان می آوریم به اینکه خدا دارای دو دست گرامی و عظیم و بزرگ است
ما در ظاهر کلام ایشان نمیدانیم که مراد از دست خدا چیست و آیا ایشان مثال زده اند و از کنایه استفاده کرده اند یا واقعا خداوند مانند ما انسان ها دارای جسم بوده و دست حقیقی دارد ؟
به کتاب شرح المنظومة الحائیه نوشته ی صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان مراجعه کردیم و دیدیم که ایشان نوشته اند مراد از دست خدا ، همان معنای لغوی آن است (یعنی خداوند حقیقتا دارای است است)
آیا براستی برادران اهل سنت معتقد هستند که خداوند دارای جسم است؟؟؟

تصاویر در:http://www.ar-babaei.ir/post/156
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
1- خدا دیده می شود

اهل تسنن اعتقاد دارن که خداوند متعال در روز قیامت دیده می شود و با چشم می توان خدا را دید !!!

( روزی پیامبر اکرم به ماه شب چهارده نگریست و فرمود همانطور که شما این ماه را می بینید به زودی پروردگارتان را بی هیچ مانع و مزاحمتی خواهید دید .)


( صحیح بخاری – ج 1 – ص 145 و ص 150 ----- صحیح مسلم ج 1 – ص 439 و 440 ---- سنن ترمذی – ج 4 ص 592 ------ سنن ابی داوود ج 4 – ص 4 )

این اعتقاد در حالی هست که خداوند در قرآن فرموده « لا تدرکه الابصار » ( سوره ی انعام آیه 103 ) : یعنی چشم ها نمیتوانند خداوند را ببینند.
و البته که عقل هم حکم میکنه هر چیزی که دیده بشه جسم هست و خداوند جسم نیست .


2- خدا دست دارد

انها اعتقاد دارن خداوند علاوه بر اینکه دیده می شود دست هم دارد .

( خداوند در قیامت آسمان ها را می پیچاند و با دست راست ان را می گیرد و زمین ها را با دست چپ ، و در هر یک می گوید پادشاه منم ستمگران کجا هستند ؟ متکبرین کجایند ؟)


( صحیح بخاری – ج 9 ص150 ---- سنن ابن ماجه – ج 1 ص 71 ---- صحیح مسلم ج4 ص 2148 ---- سنن ترمذی ج 3 ص 49 )

3- خدا انگشت دارد

اگر کسی قائل شد خدا دیده می شود و دست هم دارد ناچار است برای دستهای خدایی که دیده می شود انگشت هم قرار دهد .

( مردی از دانشمندان یهود نزد رسول خدا امد و گفت : یا محمد ! خداوند آسمان ها را بر انگشتی و زمین ها را بر انگشتی و درخت را بر انگشتی وآب خاک را بر انگشتی و سایر خلائق را بر انگشتی نگه می دارد ... پیامبر هم جهت تصدیق قول او خندید ... )


( صحیح بخاری ج 6 ص 157 ---- صحیح مسلم ج 4 ص 8 ----- سنن ترمذی ج 5 ص 6 )

4- خدا پا دارد

اهل تسنن قائلند مگر می شود خداوند دست داشته باشد اما پا نداشته باشد !!!

(و اما آتش « جهنم » ، پس آن پر نمی شود تا آنکه « خداوند » پایش را در آن قرار می دهد در این هنگام است که « جهنم » می گوید بس است بس است .اینجاست که جهنم پر می شود و قسمت های مختلف آن به هم جمع می شوند )


( صحیح بخاری ج 6 ص173 ---- صحیح مسلم ج4 ص 8 ---- سنن ترمذی ج 5 ص 364 )

5- خدا چشم و گوش دارد

بدون شرح !!!

(سنن ابی داوود ج4 ص 233 )

6- خدا کمر دارد !!!

(صحیح بخاری ج 6 ص 167 )

7- خدا شکل دارد

( ابو هریره از رسول خدا احادیثی نقل کرده است از جمله آنکه حضرت فرمود خدای عز و جل آدم را بر صورت خودش آفرید طولش 60 ذراع بود ... )

(صحیح بخاری ج 8 ص 62 ---- صحیح مسلم ج 4 ص 2183 )

8- تعجب و خنده خدا

( خداوند تعجب کرد یا خندید از مرد و زنی که شب گرسنه خوابیدند و غذای خود را به مهمان دادند .)

( صحیح بخاری ج 6 ص 185 --- صحیح مسلم ج 3 ص 1624 ---- سنن ابن ماجه ج 1 ص 68 ---- سنن نسائی ج 6 ص 39 )

9- خدا منزل دارد

یکی از عجیب ترین اعتقادات اهل سنت که حسابی آدم رو به تعجب وا می داره اینه که خدا روز قیامت توی خونه خودش می شینه و پیامبر وقتی خدا رو کار داره می ره در می زنه و کارش رو به خدا عرضه می کنه !!!


(صحیح بخاری ج 9 ص 161 --- صحیح مسلم ج 1 ص 181 )

10- خدا هر شب پایین می آید

( پروردگار ما هر شب ، یک سوم به آخر شب مانده به آسمان دنیا می آید و می گوید کیست مرا بخواند تا او را اجابت کنم کیست که از من بخواهد تا به او عطا کنم ....)


( صحیح بخاری ج 2 ص 66 ---- صحیح مسلم ج 1 ص 521 ---- سنن ترمذی ج 5 ص 492 --- سنن ابن ماجه ج 1 ص 435 ---- سنن ابی داوود ج 4 ص 234 )
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: تو هم همچین جراتی رو در مورد روسای مذهبتون داری
در این شک نکن که اهل سنت اگه میگه خداوند دیده میشه در قیامت بر اساس آیه قرآنه و در اون حد و اگه معتقدیم خداوند دو دست داره بر اساس آیه قرآنه و بس نه اینکه اون دست رو وصف کنیم و اینکه به کجای خدا چسبیدن یا خداوند چه شکلیه خیر این مسلما کفره
     
  ویرایش شده توسط: rostam91   
مرد

 
rostam91: در این شک نکن که اهل سنت اگه میگه خداوند دیده میشه در قیامت بر اساس آیه قرآنه و در اون حد و اگه معتقدیم خداوند دو دست داره بر اساس آیه قرآنه و بس نه اینکه اون دست رو وصف کنیم و اینکه به کجای خدا چسبیدن یا خداوند چه شکلیه خیر این مسلما کفره
شرمنده چز تجسم اینها چه معنی داره

اگه اینجوریه ما هم میکیم منظوره هشام هم همینه که شما گفتی


من راحت گفتم

اگر هشام یا حتی امام ع بگوید که خدا جسمیت داره و دست داره به هر صورت و یا چشم دارد و یا هر چیزی که دال بر جسمیت خدا باشه من با جرات میگم اون ادم هر کس میخواد باشه کافره


اما شما جرات نداری چون گیر میکنی و میدونی علمای شما معتقدند خدا جسمه حتی برخی حنبلی ها شب جمعه میرن بالای پشت بوم تا وقتی خدا با خرش میاد پایین خدا رو ببینن


راستی تو که میگی خدا دست داره .......ایا خدا میتونه سنگی بیافریند ....که نتونه با دستش اون سنگ رو بلند کنه

صدها روایت هست از شما که تاکید داره خدا جسمانیت داره و اعضا و جوارح داره و همه چیزش رو غیر از عورت و ریش میتوان از او ثابت کرد



کلا وهابیون ظواهر رو میبینن مثلا وقتی میگه قران ید الله ........اون ترجمه میکنه به دست خدا ...دستی مانند دست ما

که البنته آقا رستم نمیدونه به کجای خدا چسبیده ...مثلا خدای اقا رستم مثل ادم فضایی ها ممکنه دستش زیر باسنش باشه

rostam91: در این شک نکن که اهل سنت اگه میگه خداوند دیده میشه
واقعا معتقدید خدا ر قبامن دیده میشه

یعنی وقتی میگه خدا میبینه ...

شما معتقدید خدا مثل ما که نیاز داریم چشم برای دیدن داشته باشیم خدا هم نیاز به چشم داره


rostam91: بس نه اینکه اون دست رو وصف کنیم و اینکه به کجای خدا چسبیدن یا خداوند چه شکلیه خیر این مسلما کفره
الان روشن جواب بده که خدا در قیامت با چشم قابل دیدن است یا نه ...حالا به هر شکلی از اشکال
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: واقعا معتقدید خدا ر قبامن دیده میشه

یعنی وقتی میگه خدا میبینه ...

شما معتقدید خدا مثل ما که نیاز داریم چشم برای دیدن داشته باشیم خدا هم نیاز به چشم داره
من کی گفتم خداوند دو چشم داره وقتی میگه خداوند می بینه یعنی میبینه حالا اینکه اون چجوری میبینه الله اعلم!
با چشمی مثل ما یا شکل دیگه ای در تصور مانیست اینکه خداوند میگه صورتهائی به پروردگارشان مینگرند

سوره قيامة آيه 22
‏متن آيه : ‏
‏ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ ‏
‏ترجمه : ‏
‏در آن روز چهره‌هائي شاداب و شادانند .‏
آيه 23
‏متن آيه : ‏
‏ إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ‏
‏ترجمه : ‏
‏به پروردگار خود مي‌نگرند .‏
خود خداوند میگه مینگرنند حالا این دیدن چطوریه و خداوند چه شکلی ، نور یا هر طور دیگه از وصف و قدرت ما خارج تنها به این بسنده میکنیم که چون گفته میبینند پس همینطوره
یا اینکه میفرماید :
وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَاناً وَكُفْراً وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَاراً لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَاداً وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ‏
در این آیه خداوند به دودست خود اشاره میکند و نمیگه دست یا دستها و این مشخصه که خداوند دو دست داره حالا منظور از دست الطافشه یا جسمانیه یا نورانیه یا اینکه اون دو دست چجوری هستن ، نعوذبالله دراز یا پهن ،انگشت داره یا نه و.... از توصیف و عقل ما خارج و اهل سنت چون خود خداوند فرموده "دو دست خداوند" پس میگن خداوند دو دست داره !
حالا شما با توجه به این آیه میخواهی منکر دو دست خدا بشی؟؟؟؟

ametis: الان روشن جواب بده که خدا در قیامت با چشم قابل دیدن است یا نه ...حالا به هر شکلی از اشکال
در دﻧﯿﺎ دﯾﺪن ﺧﺪاوﻧﺪ اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﻧﯿﺴﺖ، ھﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐه ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل در ﻗﺮآن ﺑه ﻣﻮﺳﯽ ﻋﻠﯿه اﻟﺴﻼم ﻓﺮﻣﻮد: "اﻧﮏ ﻟﻦ ﺗﺮاﻧﯽ"، و ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﯽ اﷲ ﻋﻠﯿه ﺳﻠﻢ ﻧﯿﺰ در ﺑﯿﺪاری ﺧﺪاوﻧﺪ را ﻧﺪﯾﺪه اﺳﺖ، و ھﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐه از او ﺳوال ﺷﺪ ﮐه
در اﺳﺮاء و ﻣﻌﺮاج آﯾﺎ ﺧﺪاوﻧﺪ را دﯾﺪ ﻓﺮﻣﻮد "ﻧﻮرٌ أﻧﯽ أراه" (ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ)،
ﯾﻌﻨﯽ: "ﻧﻮری اﺳﺖ ﮐه ﭼﮕﻮﻧه ﻣﯿﺘﻮاﻧﻢ آﻧﺮا ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ" ﭘﺲ ﺣﺠﺎب ﺧﺪاوﻧﺪ ﺳﺒﺤﺎﻧه و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﻮر اﺳﺖ و ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮاﻧﺪ آﻧﺮا در اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﺑﺒﯿﻨﺪ.
اﻣﺎ در آﺧﺮت ﺷﮑﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐه اھﻞ ﺑﮭﺸﺖ ﺧﺪاوﻧﺪ را ﺧﻮاھﻨﺪ دﯾﺪ و ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻟﺬت اھﻞ ﺑﮭﺸﺖ در ﻧﻈﺮ ﺑه ﭘﺮوردﮔﺎرﺷﺎن ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﺪ:

وُﺟﻮهٌ ﯾﻮْﻣﺌﺬٍ ﻧَﺎﺿﺮةٌ إِﻟﯽ رَﺑِﮭَﺎ ﻧﺎﻇﺮَةٌ (اﻟﻘﯿﺎﻣﺔ : 22-23)
ﯾﻌﻨﯽ: "در آن روز ﭼﮭﺮه ھﺎﯾﯽ ﺗﺎزه و ﺧﺮم ھﺴﺘﻨﺪ، ﻧﻈﺮﮐﻨﻨﺪه اﻧﺪ ﺑه ﺳﻮی ﭘﺮوردﮔﺎر ﺧﻮد"
ﭘﺲ ﺑه ﺳﻮی آﻓﺮﯾﻨﻨﺪه و ﻣﺎﻟﮏ اﻣﺮ ﺧﻮد ﻣﯽ ﻧﮕﺮﻧﺪ و او را آﺷﮑﺎرا ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ.
     
  
مرد

 
rostam91: من کی گفتم خداوند دو چشم داره وقتی میگه خداوند می بینه یعنی میبینه حالا اینکه اون چجوری میبینه الله اعلم!
با چشمی مثل ما یا شکل دیگه ای در تصور مانیست اینکه خداوند میگه صورتهائی به پروردگارشان مینگرند

قرار شد واضح جواب بدی


ایا یدالله واقعا دست خداست حالا به هر شکلی که میخواد باشه یا نه منظور قدرت و توانایی خداست

خدا میبیند یعنی خدا مثل ما یا مثل هر موجود دیگری خواهد دید یا نه منظور احاطه خداست بر همه چیز سمعا و بصرا

rostam91: خود خداوند میگه مینگرنند حالا این دیدن چطوریه و خداوند چه شکلی ، نور یا هر طور دیگه از وصف و قدرت ما خارج تنها به این بسنده میکنیم که چون گفته میبینند پس همینطوره
اتفاقا این خیلی مهمه

اولا نظر علمای شما بر جسمیت است حالا به هر شکلی و میگن دست وجود داره حالا یا شکل دست ما یا شکل دستی که تا حالا ندیدیم

و این نشون میده شما معتقدید خدا غالبی جسمانی هم داره



بازم میگم واضح توضیح بده


شیعه معتقد است که خدا اصلا جسمیت ندارد و قدرت او ورای همه این ها است مثلا وقتی میگوید میبیند ...منظور او دینی مانند دین ما نیست که برای ان نیاز به اسباب داریم

دست خدا استعاره است و خدا هرگز نیازی به دست ندارد تا کاری را انجام بده خدا اراده میکن و امور انجام میشود در حد اراده کردن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: ایا یدالله واقعا دست خداست حالا به هر شکلی که میخواد باشه یا نه منظور قدرت و توانایی خداست
یدالله یعنی دست خداوند و یدان یعنی دو دست همانطور که در قرآن ذکر شده حالا این دو دست جسمیه، معنویه، نوره، صفات خداونده هر چیزی هست دوتاست و وقتی یهودیان گفتند دستان(جمع دست) خدا بسته هست خداوند در جوابشون واضح بیان کرد یدان مبسوطتان( یدان یعنی دو دست نه کمتر و نه بیشتر) دو دست خدا باز است
خداوند از درک و قدرت و تجسم ما خارج است و ما فقط زمانی که الله متعال به چیزی اشاره دارد و تاکید ، ما هم همانگونه می پذیریم ولی در مقام تشبیه و توصیفش بر نمیاییم!
ametis: خدا میبیند یعنی خدا مثل ما یا مثل هر موجود دیگری خواهد دید یا نه منظور احاطه خداست بر همه چیز سمعا و بصرا
خداوند می بیند حالا هرطور که شده ولی اینکه چشم داره یا نه ، چشمش مثل ماست یا نه ، چشم نداره و جور دیگه می بینه، احاطه ایشون هست یا هر چیز دیگه الله اعلم ، اونچه مسلمه طبق گفته خود جل جلاله ایشون میبینند
اما مسلما مومنین خداوند رو در آخرت با چشم می بینند! و این بزرگترین پاداش و ارزویه که هر مومنی داره
ametis: اولا نظر علمای شما بر جسمیت است حالا به هر شکلی و میگن دست وجود داره حالا یا شکل دست ما یا شکل دستی که تا حالا ندیدیم

و این نشون میده شما معتقدید خدا غالبی جسمانی هم داره
مسلما خداوند دو دست داره اما اینکه جسمانی باشه خیر سایه شما هم دو دست داره آیا سایه این دو دست جسمانی هستند؟ خیر
الله تعالی هم کنه ذاتش بر هیچ کس مشخص نیست پس اینکه بگیم دارای دستانی نورانی یا جسمانی است چیزی جز کفر نیست ما تنها بر اساس اونچه خداوند بر ما آشکار کرده اکتفا می کنیم خداوند در قرآن از دو دست خود سخن گفته و ما فقط میگیم خداوند دو دست داره تمام!
ametis: دست خدا استعاره است و خدا هرگز نیازی به دست ندارد تا کاری را انجام بده خدا اراده میکن و امور انجام میشود در حد اراده کردن
در همه امور خداوند میگوید "باش" و آن چیز ایجاد میشود و فقط در خلقت آدم اینگونه نبوده
خوب حالا شما بگو ببینم منظور از این دو دست که میگی استعاره هست چیست و این دو استعاره کدامند؟ قدرت، حکمت یا ..... چون خداوند با این وسیله میتونه دهها دست داشته باشه که هر کدام بخشی از حکمت خدا رو شامل بشن چرا گفته دو دست؟
     
  
مرد

 
rostam91: خوب حالا شما بگو ببینم منظور از این دو دست که میگی استعاره هست چیست و این دو استعاره کدامند؟ قدرت، حکمت یا ..... چون خداوند با این وسیله میتونه دهها دست داشته باشه که هر کدام بخشی از حکمت خدا رو شامل بشن چرا گفته دو دست؟
توضیح جالبی بود

من خداییش داشتم باور میکردم که اهل سنت معتقدند در قیامت خدا رو میبینن که مثلا دوتا دست داره حالا به هر فرمتی

در نگاه ما دودست نشانه قدرت خداست و اینکه قادر است

خدا نیازی به دست نداره و این کلمات برای اونه که مخاطب متوجه بشه

در عالم کمال قدرت در دو دست شناخته میشه ...نه یکدست که نشانه معلولیت است و نه ۳ دست که نشانه نقصان در ذات و اختلال ژنتیک است لذا خدا برای اینکه درک موضوع ساده تر بشه میفرماید دو دست

مثلا وقتی میگه یدالله فوق ایدیهم ...منظور دست نیست حتی ما هم که میگیم دست بالای دست بسیار است مرادمون دست واقعی نیست

این برداشتها از قران مثل اینه که وقتی یک نفر میگه دست بالای دست بسیار است شما بگی

در باور شیعه خدا به هیچ عنوان چه در دنیا و چه در آخرت قابل روئت نیست و از هر حدود و اعراضی به دور است نه نیاز به دست دارد برای انجام کاری نه به گوش برای شنیدن و نه به چشم برای دیدن اما قادر است و میشنود و میبیند بهتر و کاملتر از هر بیننده ای

راستی برام یک سئوال مونده

خدایی که میگی وقتی دست داشت حالا به هر شکلی ...گوش و چشم و بینی و .....اونوقت حدود پیدا میکنه

یعنی وقتی هر چیزی چشم داشته باشه نیاز به جایی که او چشم قرار داشته باشه و هر دستی لازمه که به جایی متصل باشه

اونوقت این خدا محدود میشه و اعراض و حدود پیدا میکنه


من مشکلی ندارم اگر بگیم خدا قدرتش رو در قال دو دست نشون میده

ولی با اینکه بگیم خدا قطعا دو دست داره حالا به هر کلی مشکل دارم

وقتی دست داشت همه ملزومات یک دست مثل بازو و خون و عظله و مکانی برای قرار گرفتن /......

خدا افریننده بینایی است اما نوع نگاه او قرار نیست مثل ما باشه یا نوع شنیدنش خدا هم صدای ما همه صدای قلب ما هم تونچه در فکر ما میگذرد را میداند

همه این ها استعاره است که ما بفهمیم اگر نه و اگر خدا میخواست شرح دهد چگونه میشنود یا میبیند هم در ذات او تعارض بوجود میامد و هم ما هرگز نمیفهمیدیم

تعارض بواسطه اینکه ما را به وحود خدا و نوع و نحوه و اطلاعات خاص در مورد او راهی نیست

واقعا برام اینقدر ظاهر رو مقدم بر معنی داشتن عجیبه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: در نگاه ما دودست نشانه قدرت خداست و اینکه قادر است

خدا نیازی به دست نداره و این کلمات برای اونه که مخاطب متوجه بشه
چرا گفته دودست یعنی محدود کرده ؟ قدرت خداوند که محدود نیست؟ ametis: در عالم کمال قدرت در دو دست شناخته میشه ...نه یکدست که نشانه معلولیت است و نه ۳ دست که نشانه نقصان در ذات و اختلال ژنتیک است لذا خدا برای اینکه درک موضوع ساده تر بشه میفرماید دو دست
عزیز من، یهودیان طبق اون آیه نگفتمد دو دست خدا بسته هست یا دستانش بسته هست بلکه گفتند دست خدا بسته هست ولی خدا فرمود دو دست خدا باز است در حالی که در پاسخ میتونست بگه دست خدا باز است یا دستان خدا باز هستند
در ضمن از کجا برداشت کردی معنی دست صفت قدرت خداست بلکه میتونه صفت بخشش و مهربانی خدا هم باشه!
ametis: خدایی که میگی وقتی دست داشت حالا به هر شکلی ...گوش و چشم و بینی و .....اونوقت حدود پیدا میکنه
جوابت تو این آیه هست:
سوره حاقة آيه 17
‏متن آيه : ‏
‏ وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ ‏

‏ترجمه : ‏
‏و فرشتگان در اطراف و كناره‌هاي آسمان ( جديد آن روزي ) قرار مي‌گيرند ، و در آن روز ، هشت فرشته ، عرش پروردگارت را بر فراز سر خود بر مي‌دارند .‏
حالا با توجه به این آیه خدا نامحدوه پس در اینصورت این ۸ فرشته هم باید نامحدود باشن که بتونن یه چیز نا محدود رو بلند کنند و این غیر ممکگنه چون نامحدود فقط خداست یا اینکه این فرشتگان محدود هستند پس عرش خدا محدوده در نتیجه خداوندی که بر عرش تکیه زده محدود!
خیر جانم این مثل مثل این میمونه که میگه: آیا خدا میتونه سنگی بسازه که خودش نتونه بلند کنه؟
ما بندگان خدا هستیم و محدود و محصور در دایره زمان و مکان پس نمیتونیم از حدود و نهایت خیلی از چیزها سر در بیاریم فقط به چیزی که گفته شده در کتاب آسمانی ایمان می اوریم و بس! خداوند قادر مطلق دانای نهان و آشکار و داننده غیب است چون خداوند خود میفرماید در قیامت به سوی پروردگارشان مینگرند پس خداوند دیده میشه ، اندازه ، شکل نوع و ... مسائل از قوه تصور و فکر ما خارج
     
  
صفحه  صفحه 49 از 57:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  56  57  پسین » 
مذهب
مذهب

End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA