ارسالها: 2554
#82
Posted: 6 Mar 2013 01:03
rostam91: پس در اسلام چیزی بعنوان هفتم وجود نداشته و من در آوردیه یا اگه بوده فاطمه خلاف شرع اسلام عمل کرده و به علی گفته در اون روز بجای عزاداری و برگزاری هفتم من ازدواج کن و جشن بگیر!
اولا وصیت اولویت داره مثل الان که خیلی افراد من جمله پدر من وصیت کرده فقط یکروز ترحیم برایش بگیریم و حتما این اولویت است
ازدواج حضرت علی همراه سرور نبود و وصیت زهرا بود
در تاریخ بخون حتی بعدها که ام البنین رو برای حضرت تزویج کردن و اوردنش قبل از خانه حضرت ایستاد و با اشک درخواست حضور اولاد فاطمه رو کرد و وقتی حاضر شدن گریست و به اونها فرمود عزیزان زهرا پدرتان زن نگرفته برای شما خدمتگذار اورده وفرزندان زهرا گریستند و ام البنین از اولاد زهرا اجازه خواست و بعد وارد خانه شوهر شد
حتی بعد از مدتی از حضرت علی خواست دیگر او را زهرا )نام اصلی ام البنین ( صدا نزند تا در دل بچه ها خاطره تلخ شهادت مادر تداعی نشود
این بزرگواری ام البنین البته پاسخ داشت وقتی زینب کبری با اون همه مصائب از اسارت و شام به مدینه برگشت اول به دیدار ام البنین رفت و به او تسلیت شهادت اولادش را داد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#83
Posted: 6 Mar 2013 01:18
rostam91: یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ
حاج اقا
خدا نمیتونه پا رو همراه دست و صورت بگه که اینقدر لازم نباشه کبری و صغرا براش بچینیم و منصوب و مجرور بنویسیم
در مورد کعبین هم حرف شما درست نیست چون
ارجلکم یعنی دوپا و هر پا یک کعب داره برا همین نوشته کعبین
عین اینکه در فارسی بگیم
پاهیتان را بشوئید تا زانوانتان
بعد خنده دار نیست بگیم چون گفته زانوانتان پس معلومه که هر پا دوتا زانو داره چون جمع بسته و گفته زانوان
چند کلمه جلوتر نوشته ایدیکم الی المرافق ....شما چرا اینجا نمیگی هر دست دوتا مرفق داره؟؟؟؟؟؟؟
اما اینجا عین همون جمله رو بجای دوتا ۴ تا ترجمه میکنی
اگر
ایدیکم الی المرافق .....یعنی دستانتان تا مرفق ها که نشون میده هر دست یک مرفق داره
ارجلکم الی الکعبین ....یعنی پاهایتان تا کعب هایش که نشون میده هر پا یک کعب داره که برامدگی روی پاست
این بازی با کلمات رو بذارید کنار
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 2554
#84
Posted: 6 Mar 2013 01:26
rostam91: چرا خداوند گفته پا رو بشور و سر رو مسح کن، چون پا بخاطر اینکه در مجاورت خاکه مخصوصا اون زمان که نعلین میپوشیدن
الان که همه کفش دارن و حتی رو قالی خونه هم با دمپایی هستن پس دیگه لازم نیست
این حرفا رو نزن شما که میگی قران تا ابد الدهر هست و ثابت و صحیح است اینجوری تعبیر نکن
rostam91: ر ضمن پیش نمازی ابوبکر فقط یکبار نبود و چند بار امامت جماعت رو بر عهده داشت!
اولا علی ع هرگز پشت ابوبکر وانستاد و همرا ه پیامبر بود
دوما همین یکدفعه بود که ناقص موند و ارزوش به دل ابوبکر موند جای پیامبر در حیات حضرت نماز جماعت بخونه
سوما مردم به منافق بودن اینها واقف نبودن و تا میگفته پیامبر گفته من بیام نماز باور میکردن و فک نمیکردن پیرمردی با ریش سفید حقیقت رو نگه ولی امان از حب دنیا
rostam91: شما این قدر کم حافظه ای که نمیتونی فکر کنی اگه پیامبر ابوبکر رو قرار نداده بود و تا متوجه شد رفت اونو کنار زد پس چه کسی رو تعیین کرده بود!
پیامبر در حال احتضار بود و تا بهوش اومد به او گفتن ابوبکر به نماز ایستاده چون فک کردن واقعا پیامبر گفته اما تا پیامبر هوشیار شدن معلوم شد دروغ بوده و حضرت برای اثبات دروغ ابوبکر رفت و نذاشت ابوبکر نمازش رو حتی تموم کنه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#87
Posted: 10 Mar 2013 23:29
rostam91: ام البنین در بدو ورودش به خونه علی برای بچه های فاطمه زن بابا بحساب میاد فرقی هم نداره کی هست!
این خیلی حرفه زن بابایی که همش نقشه بکشه و پدر بچه ها رو در بیاره با زن بابایی که بچه یتیم رو عزیز تر از بچه های خودش میدونه یکیه
کدوم زن بابا برای رفتن به خونه شوهرش ائل از بچه یتیمها اجازه میگیره و میگه من کنیز شما بچه های فاطمه هستم
اگه ایمان ندارید لااقل ازاده(جوانمرد) باشید امام حیبن
rostam91: البته خیلی از اهل سنت ایران بواسطه همنشینی با شیعیان بعضی از آداب و رسوم شیعیان رو دارن و مراسم ازدواج رو تا چند ماه عقب میندازن یا مراسم ۷ رو هم میگیرن که کار درستی نیست!
هر زمان عرفی داره که باید رعایت بشه حضرت علی گفتن بچه هایتان را بر اساس مسائل روز و رسوم روز تربیت کنین و امامان ما همیشه به اداب و رسوم ملتهای دیگه احترام میذاشتن مثل نوروز اما امروز یک عده احمق میگن این مراسم گبر هاست و باید منسوخ بشه
مشکل شما هم مثل خیلی از علمای ما اینه که میخوان از خواب شب تا مستراح قبل خوابشون رو بر اساس اسلام انجام بدن اما خود اسلام هم همچین ادعایی نداره و هر چی سر جای خودش
rostam91: بابا جون کعب یعنی قوزک پا . کعبین یعنی دو قوزک !
بابا جون من واضح گفتم صحبت از دوتا پا است و دو تا برامدگی یعنی هر پا یک برامدگی
در ایه گفته ارجلکم یعنی دوتا پا و اگه هر پا دو قوزک داشت باید میگفت کهب ها و جمع بیشتر از دوتا میبست چون ۴ تا قوزک وجود داره در دو تا پا
rostam91: مرافق یعنی آرنجها و معنی دو آرنج نمیده و گفته دستهایتان را تا آرنجها بشورید اما در مورد پا گفته پاهایتان را تا دو قوزک بشورید و نگفته تا قوزکهایتان!
جالبه که چیزی از عربی نمیدونی ولی داری بحث صرف و نحو عربی میکنی!
اونقد میدونم که کسی مثل تو نیاد حرف واضح رو بخواد تحریف کنه و دروغ تحویلم بده
واضح است خیلی خیلی
در قرآن کریم آمده است : وامسحوا بروسکم و ارجلکم الی الکعبین . یعنی مسح نمایید سرها و پاهای خود را تا بلندی پشت پا (منظور از کعبین پشت بلندی پا می باشد )
ولی این سوال در ذهن ایجاد می شود که چگونه می شود که اکثر فقهای اهل سنت به شستن پاها فتوا بدهند آن هم بر خلاف نص صریح قرآن کریم ؟؟؟!!!!
حتی در اول آیه شریفه گفته می شود : فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم . یعنی بشویید صورت ها و دست های خود را .
پس باید مانند آن که " واو " بین وجوهکم و ایدیکم را واو عاطفه می دانند ، " واو " بین روسکم و ارجلکم را نیز عاطفه بدانند . یعنی و امسحوا بروسکم و ارجلکم را باید این طور معنی کنند و فتوا دهند که مسح کنید سرها و پاهایتان را و تا آنجا که همه می دانند فاغسلوا با و امسحوا فرق خیلی زیادی دارند و نمی توان گفت که پاها را غسل دهید ( یعنی بشویید ) ، اگر چنین گفته شود که پاها شسته شود یعنی آن که معنی و امسحوا با فاغسلوا یکی است . !!!!!!!!!!!!!
پس نمی توان سر را مسح نمود و پاها را شست و اگر چنین شود و پاها جای مسح کردن ، شسته شوند باید " واو عاطفه " را بی معنی بدانیم !!!
و آخرین مطلب این که امام فخر رازی از مفسرین اهل سنت در کتاب خود در ذیل این آیه شریفه توضیح مفصلی داده است که اشاره به وجوب مسح بر حسب ظاهر آیه دارد .
حال این سوال و استدلال ما ، و نتیجه گیری از شما و اگر پاسخی بود با اهل سنت .
rostam91: خیر ، چون شمائی که اینو نمیتونی درک کنی اگه اونجور میگفت فکر میکردی اول صورت و بعد دست و بعد پا رو بشوری و در آخر مسح سر کنی و ترتیب بهم میخورد
خدایی که ما میشناسیم همه کار میتونه بکنه و عاجز نیست و الان هم روشن و واضح گفته منتها شما درکش نتونستین بکنید
rostam91: و یادت باشه که ازدواجهای دوم به بعد مخصوصا اگه طرف زن بیوه باشه جشن و سرور آنچنانی نداره ، اینجا مهم نفس کاره و اینکه علی به راحتی حزن و اندوهش رو فراموش میکنه و با همسر جدیدش همبستر میشه
چه گناهی داره همبستر شدن اصلا برای همین زن میگیره منتها شما یک چیزی میگی و بعد کلا یادت میره بحث سر چی بوده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#89
Posted: 12 Mar 2013 11:10
rostam91: اولا کسانی که با عقاید شما مخالفا احمق فرض نکن
دوما اینکه بچه ها رو بر اساس مسائل روز تربیت کنید رو به علی نچسبون چون الآن داشتن دوست پسر و دوست دختر تقریبا عرف جامعه هست
من کسانی رو که مخالف عقاید من هستن احمق نممیدونم
اما این حرف رو احمقانه میدونم که کسی بگه عرف گرفتن دوست پسر و دختر
الان عرف پدر و مادر من اینه یا پدر و مادر شما یا خود شما یا من
عرف از معروف است و به کارهای پسندیده اطلاق میشه مثلا شرابخواری اگر کار همه مردم یک شهر بشه باز هم معروف نیست
منظور رفتارها و تکنولوپی و علم روزه
rostam91: مگه هر زن بابائی بچه های شوهرش رو کتک میزنه؟!
برای بچه های کوچک فاطمه ام البنین همون زن بابا بوده البته گفتم در بدو ورودش چون هیچ زنی جای مادر رو نمیگیره!
ام البنین با رفتارش مثل هر زن بابایی نیست
rostam91: شاید پای شما یه قوزک داره نمیدونم!!!
به هر حال اون یه قوزک پاتو هم باید بشوری نه مسح کنی!
دقیقا گفته مسح کن و مسح هم تا برامدگی پاست نه قوزک
rostam91: به خداوندی خدا از عربی چیزی نمیدونی! و گفتم برای تو فارسی زبا واضحه برای اون عرب زبان هم واضح اما واضحی شما کجا و واضحی اون عربه کجا!
علما عربی بلدن به اندازه کافی و برداشتشون این که شما میگی نیست
rostam91: عمرا اگه فهمیده باشی!چون اصلا با قرآن انس نیستی و تا حالا یه بار هم معنی قرآن رو نخوندی!
بازهم ..........اشتباه میکنی و دلیلش هم اینه که اگه قرار باشه این واو بخواد عطف بده به قبل باید واو روسکم هم همینگونه باشه و هم کله رو بشورین هم پار رو
ضمنا عطف به وسط جمله که نمیشه و حرف معطوف باید مشخص باشه
البته خودت چیزی سر در نمیاری و کپی میکنی منتها سوتی هاتون رو در نظر بگیر
و اما آیه مورد بحث این است:
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلَى الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ
اى کسانى که ایمان آوردهاید! هنگامى که به نماز مىایستید، صورت و دستها را تا آرنج بشویید! و سر و پاها را تا مفصلمسح کنید.
همانطور که از ظاهر آیه مشخص است، دستور به شستن صورت و دست ها و مسح سر و پا داده شده است. اما اهل سنت تاویل دیگری از این آیه دارند و شیعه هم پاسخ دقیقی بر برداشت آنها:
.................................
اهل سنت می گویند:
شستن پاها در وضوء فرض است و چنانچه مسح شوند و یا شسته نشوند و یا حتى جزئى از پاها شسته نشوند وضوء باطل است.
در این آیه کلمه " بِرُؤُوسِکُمْ " حرف "ب" حرف جر هست که کلمه بعدى را مجرور میسازد یعنى کسره میگیرد یعنى حرف "س" در کلمه "رءوس" بعلت وجود حرف جر "ب" کسره گرفته، و حرف بعد از این کلمه یعنى "و" حرف عطف هست که باید کلمه بعدى نیز همان حکم کلمه قبلى بگیرد یعنى حرف "ل" در کلمه بعدى که " َأَرْجُلَکُمْ " هست باید کسره بگیرد، ولى میبینیم که فتحه گرفته، پس این دلیل بر این هست که کلمه ى " أَرْجُلَکُمْ " عطف بر کلمات "وُجُوهَکُمْ" و " َأَیْدِیَکُمْ " (که اندامهاى شستنى هستند) است، و علت ذکر کلمه " َأَرْجُلَکُمْ " بعد از کلمه " رُؤُوسِکُمْ " (که اندام مسح هست) این است که ترتیب اعضاء وضوء رعایت شود، که بترتیب عبارتند از شستن صورت و شستن دستان و مسح سر و شستن پا.
.................................
اما نظر شیعه درباره آیه این است:
۱ حرف جرّ "ب" بعضیه است و به معنای اینکه قسمتی از سر را مسح نمودن علت اینکه رووس با حرف "ب" مجرور شده بخلاف ارجل این است که حکم این دو با هم متفاوت است. در مسح سر مقدار و مکان مهم نیست و مسمای مسح کافی است بخلاف مسح پا که باید از نوک انگشت تا برآمدگی روی پا باشد. و در خود آیه آمده که «وَأَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَینِ». اگر می خواست ارجل را هم با "ب" مجرور میکرد نمی توانست مقصود را برساند.
۲ علت نصب ارجل هم این است که عطف بر محل جار و مجرور " بِرُؤُوسِکُمْ " است.
۳ در بعضی قرائات ارجلکم مجرور آمده که طبق نظر علمای تفسیر ، وقتی در قرآن یک کلمه به دو نحو خوانده شود ، باید معنی واحد باشد تا در قرآن خللی وارد نشود و اختلاف ، تنها اختلاف قرائت باشد ، و نه اختلاف معنی.
۴ عطف با فاصله در زبان عربی متداول است ، اما مشکل در این آیه عطف با فاصله نیست ؛ مشکل عطف کردن کلمه ای در پایان یک جمله ، به کلمه ای در وسط جمله قبل از آن است : جمله اول : «فاغسلوا وجوهکم وآیدکم الی المرافق» جمله دوم «وامسحوا برئوسکم» که طبق ادعای اهل سنت کلمه وأرجلکم بعد ازتمام شدن جمله دوم عطف به ایدیکم در وسط جمله اول است!
اما در شواهدی که از آیات قرآن ذکر شده ، تنها عطف با فاصله در یک جمله وجود دارد و عطف کردن کلمه ای در پایان یک جمله ، به کلمه ای در وسط جمله قبل نداریم.
۵ اینگونه عطف غیر فصیح و در عرف انسان ها هم دیده نمی شود چه برسد به قرآن فصیح.برای واضح تر شدن ، ترجمه فارسی را می نویسم : ترجمه فارسی چنین می شود : «بشویید صورت ها و دست هایتان را تا آرنج» جمله دوم «و مسح بکشید سرهایتان را (و پاهایتان را تا مچ)» که اهل سنت ادعا می کنند «و پاهایتان» که در پایان جمله دوم است ،عطف به دست هایتان در میان جمله اول است!
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#90
Posted: 12 Mar 2013 11:18
rostam91: أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ وَرَسُولُهُ ( همانا خداوند از مشرکان بیزار است و رسول او... یعنی خدا و رسولش از مشرکان بیزار است.)
در اینجا رسول به خدا که مشخص و در اول جمله است عطف داده میشه اما اگر بجای خدا در اینجا چند اسم بود چگونه میشد رسول را بخدا عطف داد
مثلا بود
خدا بیزار است و رسولش دشمن است و مسلمین مجاهدت میکنند با مشرکین و مومنین نیز اینگونه اند
حالا مومنین عطف به کدو میشن به خدا که بیزاره یا رسول کع دشمنه یا مسلمین که در جنگند
شما زحمت بکش یک نمونه بیار که مثل ایه وضو معطوف در میان چند کلمه عطف بشه و عاطف مشخص باشه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"