ارسالها: 1079
#31
Posted: 11 Jun 2011 12:35
چند وقت پیش یه اخبار بی بی سی داد كه خبرش این بود.
بشر تا 2050 تقریبا به همه ی جواب های زمینی خودش میرسه فقط میمونه فضای لایتناهی كائنات
عزیزان ایرادی نداره هر كی میخواد بچسبه به همون دین و دیانت و هیچ چیز رو جز خودش ملاك حقیقت قرار نده ولی یادتون باشه هیچ چیزی عوض نمیشه مسیر سیر تكامل خودش رو داره اگر شما رو خدا رو پیدا كردید مطمئنن نمیبینیش هیچوقت و نخواهید دیدش اما یكی مثل من در پی اون هستم همینجوری قبولش نمیكنم
موجود كلا در دو حالت به كار میره.
یكی اینكه در بعضی اوقات میخوان وجودیت منفی یا مثبت با دلالت تاكید به كار ببرن مثلا میگن این آخوندها موجودات عجیبی هستن. یعنی دلالت خاص به وجودیت خاصی داره .
یه موجود دیگه به كار میره كه میخواد وجودیت یك چیز رو فقط برای اثبات بیان كنه .
مثلا من میگم فلان كتاب رو داری تو میگی اره موجوده
من منظورم موجود دومی بود نه موجود خاص
یعنی این موجود هیچ نیست یعنی وجودیت نداره
امیدوارم متوجه شده باشی
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 376
#32
Posted: 11 Jun 2011 12:46
من موندم كه چرا دوستان حرفی رو كه میزنن فكر میكنن دارن رساله یا تز دكترا رو مینویسن و دیگه آخر استدلال رو اوردن
اگر انقدر به خودتون مطمئن هستین خوب برین كتاب بنویسین یا نشریه بدین و چاپ كنین .
هركس از خدا یك برداشت داره یعنی یك شكل خدا رو میشناسه فقط مهم اینه كه تا چه حد به شناخت خودش ایمان داشته باشه
شما كه همه داستان شبان و موسی رو خوندین :
مهم نبود كه خدای موسی دز باورش چه بود و خدای شبان در باورش چه بود مهم اعتقاد به این خدا بود
بسیار سفر باید تا پخته شود ... خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی ... هر کس قلمی رفتهست بر وی به سرانجامی
ارسالها: 1079
#33
Posted: 11 Jun 2011 12:54
بنده نه دكترم نه مهندسم نه فیلسوف فقط دنبال حقیقتم همین هیچ ادعایی هم در مورد علم نداشتم و ندارم و نخواهم داشت.
خب دیگه اگر ما داریم در مورد یك خدای كلی حرف میزنیم یه بحث دیگست اما خدای این مسلمون ها علائم داره خصوصیت داره ما هم میخوام ببینیم این علائم و خصوصیت چیست .
خب قربون شكلتون همون اول میگفتین این عقیده ای هستش و باید در باور بمونه و به كسی هم مربوط نیست اما این الله كه در قران ستوده شده علائم و خصوصیات داره ما هم بدنبال اون هستیم
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 376
#34
Posted: 11 Jun 2011 12:59
خدای مسلمونها ، خوب درسته خیلی خصوصیات داره رحمن ، رحیم ، غفور ، كریم ، معبود ، قهار ، جبار ، و ...
ولی شما درباره دیگر ادیان تا چه اندازه شناخت دارین اونها رو تا چه اندازه میشناسید .
آیا مطمئن هستید كه این خصوصیات رو درباره خدا توی اون دینها هم معرفی نكردن تا كجا جلو رفتین برای شناخت بقیه ادیان .؟
بسیار سفر باید تا پخته شود ... خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی ... هر کس قلمی رفتهست بر وی به سرانجامی
ارسالها: 1079
#35
Posted: 11 Jun 2011 13:10
خب دیگه منم همین رو میگم این صفات اكثرا صفات انسانی هستن چون اگر نبودن نه این كلمات اختراع میشد نه خصوصیتش پس این خدا موجوده اما زمان و مكانش مشخص نیست.
مثلا در اناجیل اربعه خدا دو درجه از نظر ربوبیت از الله مسلمون ها پایین تره اما باز در دسترس نیست ولی اوجش كمتر از اسلامه .
در تورات خدا تقریبا مثل انسانه شایدم كمی بالاتره خیلی وقته تورات رو نخوندم یادم رفته
در صحف خدا جایگاه داره اما جایگاه دست نیافتنی و همیشه این خدا با تو هستش و زیر نظرت داره اما باز نمیبینیش تقریبا مثل قران با این تفسیر كه نور سماوات و زمین نیست تقریبانزدیك به خدای انجیل هستش.
اما در قران خدا اصلا دست نیافتنی كه هیچ این خدا هم مكاره هم جباره هم بدی بدی هاست هم خوبی خوبی هاست اما قتل میكنه هم دستور قتل میده هم دستور تجاوز میده هم حكم صادر میكنه و هزار چیز دیگه.
من دارم میگم یك خدا اگر باشه مثلا باید مهربان باشه این حرفیه كه خود تئورسین های دینی میزنن چون میگن شر به وجود اومده از عكس خیر هستش.
و هزار چیز دیگه
من میگم بگین خدای اعتقادیست و در باور هستش و هیچ راهی هم برای اثباتش نیست چون فقط اعتقادیه
اما وقتی داری براش صفت تعیین میكنی اون وقت باید زمان و مكان این موصوف رو هم ارائه بدی.
مگه حرف بدی زدیم ؟
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 376
#36
Posted: 11 Jun 2011 13:18
وقتی كه خدایی صفاتی رو بیافرینه یعنی از خودش این صفات ر وبه تو بخشیده و این دلیل ربوبیت اونه كه تمام صفات رو داشته باشه توی انجیل یا تورات كه تحریف شده است خدا رو به شكل یك انسان نگاه میكنن مثلا تورات میگه خدا موی بلند داره با اسحاق كشتی گرفته خوب خدایی كه خالقه چطور میتونه مثل منو توی بنده باشه تا با تو یا هر بنده ذیگه كشتی بگیره
پس خدایی كه اونا دارن میگن و معرفی میكنن اشتباه هست
اصلا ربانیت در اینه كه مثل منو شما نباشه یعنی بعد مادی و انسانی یا هر موجودیتی دیگه نداشته باشه
برای این هست كه میگیم خدا موجود نیست وجود از ان اوست
بسیار سفر باید تا پخته شود ... خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی ... هر کس قلمی رفتهست بر وی به سرانجامی
ارسالها: 572
#38
Posted: 12 Jun 2011 12:50
بابا چرا این همه بیراهه میرین؟
من میگم تمام حرفهای شما درست زمان و مكان برای خدا وجود نداره
حرف من اینه كه چرا در تعریف خدا از زمان و مكان استفاده می شه؟
مگه نمی گین نمی شود برای خدا زمان و مكان قائلشیم؟
پس چرا در تعریف خدا از رمان و مكان استفاده میشه همین؟
سوال خیلی واضح است؟
آقا پلیسه اگه با منی نه نشنیدم
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست
ارسالها: 2642
#39
Posted: 12 Jun 2011 12:53
nimachi: آقا پلیسه اگه با منی نه نشنیدم
هم با خودتم هم با بقیه که باهات موافقن.
شماها میگید که اول زمان و مکان بوده، بعد خدا اومده .درسته؟ یعنی قبل خدا هم چیزها یا افراد یا انرژی ها یا ابعاد یا هر چیز دیگه ای بوده و خدا اولین نیست.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 572
#40
Posted: 12 Jun 2011 12:59
نه من نمی گم حرفام درسته منظور منم از زمان ومكا چیزه دیگریست
من می گم قبول برای خدا نمی شه زمان و مكان تعریف كرد چون خدا موجود نیست این درست حرفم اینه كه چرا در تعاریفی از خدا زمان و مكان استفاده میشه در صورتی كه خدا موجود نیست كه زمان و مكان براش صادق باشه
حالا مثالتو بزن بشنوم خوبه.
من خیلی چیزا باید از شما یاد بگیرم.
راستی مارهای ضحاك هم به طرف خیلی میاد
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست