ارسالها: 350
#221
Posted: 15 Sep 2014 20:15
ametis: ازادی همخوابگی با چند نفر یک ازادی خود خواسته نبود
فحشه های اون زمان تعت نظارت عده ای قواد مجبور به اینکار بودند ضمن اینکه فاحشه ها همان زمان هم بدنام بودند
میتوانیم شرایط جامعه عربستان ان روز را تا حدودی ترسیم کنیم که فقر و گرفتاری و جنگ قبیله ای بیداد میکرد اما زنان نه مجبور بودند حجاب بگیرند و نه مجبور بودند برای بیرو رفتن از خانه از مرد اجازه بگیرند نه برای داشتن رابطه ی جنسی از کسی اجازه میکرفتند و نه کسی برای انتخاب همسر انها را وادار به کاری میکرد و حتی حق حضانت فرزندان انها را از انها میگرفت و ارث انها برابر بود و حق داشتند حتی انها از مرد خواستگاری کنند و حتی چندین بت در کعبه نیز زن بودند و اعتباری برای زنان قایل میشدند .
اما محمد زمانی که شنید ملکه پوراندخت مدتی پادشاه ایران بوده به یارانش گفت عاقبت مملکتی که زن فرمانده اش باشد تباهی است .
دید اسلام محمد به زن همینه
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 350
#222
Posted: 18 Sep 2014 14:22
از نظر قرآنی :
اسلام برای همه مردم دنیاست یا برای قوم عرب ؟
ابراهیم ایه ۱۴
و ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا حقایق را برای انان اشکار کند پس الله هرکه را بخواهد هدایت میکند و هرکه را بخواهد گمراه میکند . و اوست ارجمند و حکیم .
(برای قومی خاص)
بنا بر این پیامبر ایرانیان باید پارسی زبان باشد .
یونس ایه ۱۰
و هر امتی را پیامبری است پس چون پیامبرشان بیاید میانشان داوری شود و بر انان ستم نرود .
از دو ایه بالا میتوان فهمید که محمد پیامبر امت ما نبوده سات زیرا نه هم قوم ما بوده و نه همزبان
الرعد ایه ۱۳ :
. انان که کافر شده اند میگویند چرا نشانه ای اشکار از طرف خدا بر او نازیل نشده است (ای پیامبر) تو فقط هشدار دهنده ای و برای هر قومی هدایت کننده ای است .
تکرار مفاهیم بالا
السجده ایه۳۲
آیا میگویند ان را بافته است ؟ ( هرگز چنین نیست) بلکه آن حق و از جانب الله توست تا مردمی را که پیش از تو بیم دهنده ای برایشان نیامده است هشدار دهی امید که راه یابند
ما ایرانیان که زرتشت را ۲۶۰۰ سال قبل از محمد داشته بودیم ! پس محمد برای ما نیامده است !!!
الشوری ایه ۴۲
و بدین گونه قرانی عربی به تو وحی کردیم تا مردم مکه و کسانی که پیرامون ان هستند هشدار دهی و از روز گرد امدن که تردیدی در ان نیست بیم دهی که گروهی در بهشتند و گروهی در اتش .
پر واضح است که ما مردم مکه و پیرامون ان نبوده ایم !!!
اما این ایات مکی همه در زمانی نازل شده ان که قدرت و شمشیر و امپراتوری اسلام شکل نگرفته بود شاید هنوز خود محمد هم باور نداشت که روزی اسلام از شبه جزیره عرب بیرون رود ! زیرا که همه بحث های قرانی پیرامون همین جنپه و کشمکش های عرب و مکه و مدینه و حجاز بوده !
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ویرایش شده توسط: Andisheh
ارسالها: 160
#223
Posted: 18 Sep 2014 21:21
یکی از بزرگترین شبهات و اشکالات اساسی وارد بر قرآن به نظرم وجود آیات نسخ است.شما فکر کنید که یک شخص، خارج از دین اسلام تصمیم دارد در مورد دین اسلام و در پی آن در باب کتاب قرآن به تحقیق بنشیند تا در صورت پی بردن به معجزه بودن قرآن وارد دین اسلام شود.چنین شخصی اگر با آیات نسخ روبه رو شود با خود چه خواهد اندیشید؟ غیر از این است که بر وحیانی بودن و معجزه بودن کلام قرآن شک خواهد کرد!شکی که نشات گرفته از عقل و دانایی او و نه از عناد و کینه ورزی اش نسبت به قرآن است...چگونه می توان باور کرد که آیه نازل شود و بعد توسط آیه دیگر نسخ شود البته آن هم با یک شرایط عجیب و غریب و بحثش مفصل است...
دفاع طباطبایی از این شبهه و اشکال وارده به این شکل است:
--
وَ إِذا بَدَّلْنا آيَةً مَكانَ آيَةٍ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما يُنَزِّلُ قالُوا إِنَّما أَنْتَ مُفْتَرٍ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ چون آيه اي را جانشين آيه ديگر کنيم خدا بهتر مي داند که چه چيز نازل کند گفتند که تو دروغ مي بافي، نه بيشترينشان نادانند(النحل،آیه101)
طباطبایی در تفسیر خود در زیر آیه 101 نحل آورده است:
و در جمله(بل اكثرهم لا يعلمون)منظور اكثر مشركين است كه آن جناب را متهم كرده بودند به اينكه مفترى است، و مى خواهد بفرمايد اين اكثر، حقيقت حال را نمى دانند، و نمى فهمند كه حكمت تبديل آيه چيست، و بزودى در جواب آن برايشان معلوم مى شود كه احكام الهى تابع مصالح بندگان است پاره اى از اين مصالح بر حسب تغير اوضاع و احوال و زمانها تبدل مى پذيرد، در نتيجه حكم خدا هم تغيير پيدا مى كند،و حكم ديگرى كه مصلحت تازه اى دارد جعل مى شود.
---
بنده خود هرچه به جملات طباطبایی اندیشیدم سخن سنجیده ای را ندیدم!هدف وسیله را توجیه نمی کند.اینکه خدا برای رسیدن به یک هدف حکیمانه بیاید به شکل غیر عقلانی و غیر منطقی(یا عبارتی به هر وسیله ای) آیه نازل کند، عملی صحیح و توجیه پذیر نیست.این روش آیه نازل کردن بسیاری از حقایق را زیر سوال می برد و بعید است از جانب خدا باشد.
وسیله غیر معقول نسخ کردن حتی با گروهی از آیات هم به نظر در تناقض است:
مثلا:
وَ اتْلُ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتابِ رَبِّكَ لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً از کتاب پروردگارت هر چه بر تو وحي شده است تلاوت کن در سخنان او تغيير و تبديلي نيست و تو جز او پناهگاهي نمی يابی(الكهف،آیه27)
طباطبایی در تفسیر خود در باب آیه27 الکهف، آورده:
از قول جامع البیان: مراد از (کتاب ربک) قرآن و یا لوح محفوظ است...
... مناسبتر اين است كه بگوييم جمله (لا مبدل لكلماته) يك حجت است و سفارش اين است كه : اين آيات را كه مشتمل بر دستور خدا به تبليغ است براى ايشان بخوان چون كلمه اى است الهى كه تغيير و دگرگونى نمىپذيرد، و تو فرستاده اويى، و جز اينكه به سوى فرستنده ات تمايل نموده رسالت او را اداء كنى وظيفه ديگرى ندارى...
ما باید حواسمان باشد که از یک سو منبع اصلی ما قرآن بوده و تا زمانی که بر حق بودن قرآن و معجزه بودن آن به اثبات نرسیده نمی توانیم سخنان و روایاتی را که به ما رسیده و ادعا شده از جانب افرادی معصوم بیان شده را حجت بگیریم!و مثلا اگر فلانی در توجیه آیات ناسخ و منسوخ و این اشکال اساسی موجود روایتی از خود به جا گذاشته باشد را نمی توان حجت گرفت و قرآنی که خود باید اعجازش را و بی عیب و نقص بودنش را به نمایش بگذارد بوسیله افرادی زمین و مفسران نیکو جلوه داده شود!!!!
مثالی از آیات ناسخ و منسوخ:
سوره المجادلة (58) آیه 12 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً ذلِكَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ أَطْهَرُ فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
اي کساني که ايمان آورده ايد ، چون خواهيد که با پيامبر نجوا کنيد ،، پيش از نجوا کردنتان صدقه بدهيد اين براي شما بهتر و پاکيزه تر است واگر براي صدقه چيزي نيافتيد ، خدا آمرزنده و مهربان است
سوره المجادلة (58) آیه 13 أَ أَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ تابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اللَّهُ خَبِيرٌ بِما تَعْمَلُونَ
آيا ترسيديد پيش از نجوا کردن صدقه ها بدهيد ؟ حال که صدقه نداده ايد وخدا هم توبه شما را پذيرفته است ، پس نماز بگزاريد و زکات بدهيد و ازخدا و پيامبرش اطاعت کنيد ، که خدا به کارهايي که مي کنيد آگاه است
اشکالی اساسی!این معجزه الهی استــــ!
خدای حکیم و دانایای کل و آگاه از حال و آینده باید آیه نازل کند و بعد آیه اش را نسخ کند...؟
این روش آیه نازل کردن،روشــــــــــــــــــــی استـــــ معقول و در شان کتاب خداستـــــــــــــ؟
حالا شما برگردید به ۱۴۰۰ سال قبل و در دوره پیامبر و ارسال وحی و آیه زیر را بشنوید و قضاوتــــــــــــ کنید:
سوره النحل (16) آیه 101 وَ إِذا بَدَّلْنا آيَةً مَكانَ آيَةٍ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما يُنَزِّلُ قالُوا إِنَّما أَنْتَ مُفْتَرٍ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ چون آيه اي را جانشين آيه ديگر کنيم ، خدا بهتر مي داند که چه چيز نازل کند گفتند که تو دروغ مي بافي، نه، بيشترينشان نادانند...
ویرایش شده توسط: naashenas
ارسالها: 350
#224
Posted: 22 Sep 2014 16:07
naashenas: یکی از بزرگترین شبهات و اشکالات اساسی وارد بر قرآن به نظرم وجود آیات نسخ است.شما فکر کنید که یک شخص، خارج از دین اسلام تصمیم دارد در مورد دین اسلام و در پی آن در باب کتاب قرآن به تحقیق بنشیند تا در صورت پی بردن به معجزه بودن قرآن وارد دین اسلام شود.چنین شخصی اگر با آیات نسخ روبه رو شود با خود چه خواهد اندیشید؟ غیر از این است که بر وحیانی بودن و معجزه بودن کلام قرآن شک خواهد کرد!شکی که نشات گرفته از عقل و دانایی او و نه از عناد و کینه ورزی اش نسبت به قرآن است...چگونه می توان باور کرد که آیه نازل شود و بعد توسط آیه دیگر نسخ شود البته آن هم با یک شرایط عجیب و غریب و بحثش مفصل است...
دقیقن موافقم .
توی همین ناسخ و منسوخ ها هم بار ها اشتباه کرده ! یعنی با وجود اینکه اشتباهش رو اومده اصلاح کنه باز هم اشتباه کرده .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#225
Posted: 24 Sep 2014 09:12
Andisheh: اما زنان نه مجبور بودند حجاب بگیرند و نه مجبور بودند برای بیرو رفتن از خانه از مرد اجازه بگیرند نه برای داشتن رابطه ی جنسی از کسی اجازه میکرفتند و نه کسی برای انتخاب همسر انها را وادار به کاری میکرد و حتی حق حضانت فرزندان انها را از انها میگرفت و ارث انها برابر بود و حق داشتند حتی انها از مرد خواستگاری کنند و حتی چندین بت در کعبه نیز زن بودند و اعتباری برای زنان قایل میشدند .
این نوشته های شما در تناقض صد در د=صدی با دانسته های منه
موقعیت زنان در عربستان در صدر اسلام منبع ویکی پدیا
با ظهور اسلام، زنده به گور کردن دختران که از آداب عرب بود، کنار گذاشته شد،[۶] در پیمان ازدواج به جای این که پدر دختر به دامادش کابین بپردازد، مقرر شد که شوهر به همسرش مهریه بپردازد. زنان حق مالکیت فردی به دست آوردند و حق میراث برای آنها در نظر گرفته شد، در حالیکه پیشتر فقط خویشاوندان مذکر حق ارث بردن داشتند.[۷] به این صورت، با ظهور اسلام موقعیت اجتماعی زنان پیشرفت کرد. همچنین پیامبر اسلام بر حسب فرمان إلهی در آیه دوازده سوره ممتحنه با شرایط معینی با زنان بیعت فرمود و بر مبنای آن بیعت، زنان را در امور سیاسی و شوون اجتماعی و اقتصادی شریک ساخت.[۸
من ویکی رو به عنوان یک منبع سکولار که البته بیش از ۸۰ درصد قرین به صحت هست میشناسم وگرنه منابع دیگر هم هستند
دقیقا متن بالا به این اشاره داره که زنان قبل از اسلام چه چیزهایی نداشتن
ضمنا افرادی مثل خدیجه و هند و خویلد استثنا هستند و بیشتر بخاطر تک فرزندی یا موقعیت خانوادگی داری قدرت و ثروت شدن
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#226
Posted: 24 Sep 2014 11:31
ametis: موقعیت زنان در عربستان در صدر اسلام منبع ویکی پدیا
با ظهور اسلام، زنده به گور کردن دختران که از آداب عرب بود، کنار گذاشته شد،[۶] در پیمان ازدواج به جای این که پدر دختر به دامادش کابین بپردازد، مقرر شد که شوهر به همسرش مهریه بپردازد. زنان حق مالکیت فردی به دست آوردند و حق میراث برای آنها در نظر گرفته شد، در حالیکه پیشتر فقط خویشاوندان مذکر حق ارث بردن داشتند.[۷] به این صورت، با ظهور اسلام موقعیت اجتماعی زنان پیشرفت کرد. همچنین پیامبر اسلام بر حسب فرمان إلهی در آیه دوازده سوره ممتحنه با شرایط معینی با زنان بیعت فرمود و بر مبنای آن بیعت، زنان را در امور سیاسی و شوون اجتماعی و اقتصادی شریک ساخت.
مخالفم دوست من ! شما از تاریخ خود اسلام هم میتوانید متوجه بشید که زنها قبل از اسلام ازاد تر بودند ! مثلن با بررسی احوالات عایشه میبینیم که بسیاری از موارد از دستورات محمد سر باز میزد چون خلاف سنت قبلی عرب بود . مثلن در بحث همین حجاب ! شاید در عربستان عده ای به زنانا زور میگفتند اما اینکه یک قانون مدون برای اجباری کردن پوشش برای همه زنان باشد وجود نداشت و به صورت یک فرهنگ کلی نبود .
عرب قبلاز اسلام در وصف زن شعر ها میسرود و جشن ها میگرفت اما پس از اسلام زن تنها یک کلفت خانگی بود که غیر از نماز خواندن و حج رفتن برای هر کار دیگری باید از شووهرش اجازه میگرفت !!
زنها روابط جنسی ازادانه داشتن منظور اینکه حق انتخاب بدن و فرد مقابل به عهده خود زن بود ! زنانی مثل خدیجه که شما میگویید استثنا بودند دارای ثروت های کلان بودند در حالی که بعد از اسلام هیچ زن توانمندی در عربستان باقی نمیماند !! زنان قبل از اسلام به شاعری رقص و پایکوبی و مامایی مشغول بودند اما بعد از اسلام تنها مامایی باقی ماند و اواز خواندن و شعر سرودن برای زنان به کل از بین رفت ! زنان قبل از اسلام دارای حق ارث برابر بوده و گاه کاروان دشاته و با سوریه و یمن تجارت ها میکردند اما بعد از اسلام مطلقن زن تاجری و بازرگانی نداریم ! دستم خسته شد انقدر نوشتم قبل از اسلام بعد از اسلام
عبید ابن ابرص شاعر عرب جاهلی در باره همسر خود که به خاطر بی پولی با او معاشرت نمیکند چنین میسراید :
تلک عرصی ترید زیالی.......... البی ترید ام لدلالی
ان یکن تبک الفراق فل ا احـ...ـفل ان تعتفی صدورالجمالی
کنت بیضاء کالمهاه و اذ...اتیک نشوان مرخیا اذ یالی
فاترکیمط حاجبیک و عیشی...معنا بالزجاء و التامالی
یعنی :
زنم خواهان جدایی از من است ،نمیدانم ایا خواهان دوریست یا قصد ناز کزدن دارد ،اگر فراغ را خوش میداری برو نمیخواهم که شتران را برگردانی و دوباره باز گردی،انگاه که سرمست و دامن کشان به دامان تو امدم چون گاوان وحشی سپید بودی گره از ابروان بگشای و با ما با امید و ارزو زندگیکن .
دیوان عبید ابن ابرص ص 11 ، حوفی، الحیاه العربیه من الشعر الجاهلی ص 255
فرد دیگری با نام معنب ابن اوس صاحب دختر میشد و در باره انها شعر میسرود که با صرف نظر از متن عربی میگفت :
مردانی را دیده ام که داشتن دختر را ناپسند میشمارند در حالی که زنان صالح قابل نادیده گرفتن نیستند.
انگاه که روزگار بر خلاف میل جوانمرد سپری شود در میان زنان عیادت کنندگانی هستند که او را ملول نمیکنند .
(ابو الفرج اصفهانی ،الاغانی، ج ۱۴، ص ۲۲۸
و لبید نگران این است که پس از مرگش دخترانش اندوهگین نشوندو صورت خود را نخراشند چنین میسراید :
دختران من همواره ارزومیکنند پدرشان زنده بماند و اما مگر غیر از این است که من بی فایده و مضر هستم؟
.
.
.
اگر روزی فرا رسد که پدرتان بمیرد صورت خویش را نخراشید و موی سرتان را نبرید .بگویید اونه مردی بود که همپیمان خویش را یاری نرشاند و هم در دوستی خیانت نکرد .یک سال به سوگم نشینید و از ان پس معذورید و درود بر شما باد .
برای اطلاع بیشتر از اهمیت زن در قبل از اسلام در جنگ و صلح مراجعه کنید به طبری تاریخ الامم و الملوک ج ۱ جزء ۲ ص ۹۰۰
ایا بعد از اسلام خبری از اینگونه صحبت ها با زن بود ؟ایا مردی که برای معاشقه ب زنش ناز او را میکشد مورد تمسخر و نکوهش مسلمانان نبود ؟ ایا این مرد نباید طبق قانون اسلام اول با او قهر کند بعد با او همبستر نشود و بعد او را کتک بزند؟؟ اما او زبان شاعری و ناز خریدن را انتخاب کرد همان عربی که مسلمانان به وحشی بودن و نفهم بودن متهمش میکنند . ایا زن اصلن حق دوری از بستر شوهرش را در بعد از اسلام داشت؟؟؟؟ یا ناشذه محسوب شده از نفقه محروم میشد ؟ و محکوم به تمکین میل جنسی شوهر؟؟
شما رو ارجاع میدم به کتاب تاریخ عرب قبل از اسلام نوشته عبد العزیز سالم نویسنده عرب ترجمه صدری نیا .
امیدوارم بدون تعصب بخوانید .نه فقط بخش مرتبط با زنان رو بلکه از لابلای نوشته ها ببینید زن چه ازاد تر بوده و نقش پررنگ تری داشته است .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ویرایش شده توسط: Andisheh
ارسالها: 1495
#227
Posted: 29 Sep 2014 17:24
Andisheh: مثلن با بررسی احوالات عایشه میبینیم که بسیاری از موارد از دستورات محمد سر باز میزد چون خلاف سنت قبلی عرب بود
عایشه ۹ سالگی اومد خونه پیامبر و دو یا سه سال قبل هم در حالی که مسلمون بود نامزد پیامبر شد ...شما از کدام فرهنگ حرف میزنی
ازار های عایشه مربوط به شخصیت و حسادت های او بود
Andisheh: عرب قبلاز اسلام در وصف زن شعر ها میسرود و جشن ها میگرفت اما پس از اسلام زن تنها یک کلفت خانگی بود که غیر از نماز خواندن و حج رفتن برای هر کار دیگری باید از شووهرش اجازه میگرفت !!
این اتفاقات برای زنان خاصی از اشراف و متمولین بوده نه برای همه زنها
عموما زن قبل از اسلام به عنوان یک کالا خرید و فروش میشد و به ارث میرسید و حتی پسر در ازای به ارث بردن مادر با او عمل جننسی انجام میداد
شما خودت قاضی ...به نظرت چرا در همون اوائل که اسلام زور و قدرت هم نداشت بسیاری از زنان طبقات پائین به اسلام گرویدند یا کسی مانند خدیجه مسلمون شد
در حالیکه اجباری نبود ....
کدام انسان دیوانه است که مشتاقانه به سمت تشدید گرفتاری ها و محدودیت های خودش بشتابد
Andisheh: در حالی که بعد از اسلام هیچ زن توانمندی در عربستان باقی نمیماند
عمده مشکلات زنان قبل از اسلام
برای ازادواج پدر دختر باید به داماد مهریه نقدی میداده کاری که در هند مثلا هنوز انجام میشه
زن بعد از ازدواج بر اموال خود حقی نداشت و حق مالکیت نداشت و این حقوق فقط در مجرد بودن برای او محفوظ بود
زنان تا وقتی که متوفی فرزند پسر داشت هیچ ارثی نداشتند حتی اگر ده دختر و یک پسر داشت همه اموال به پسر میرسید بعلاوه همسران پدر و البته خواهران ...البته به عنوان کالا و ارث
ضمنا اطاعت تام و مطلق چیزی نبود که زنان قبل از اسلام داشته باشند و بعد از دست بدهند مرد خدای زن بود
اما بعد از اسلام هم محدودیت هایی اومد و هم مزایایی
البته من خیلی اصرار بر این موضوع ندارم
به نظر من و حتی با تعریفی که از زنان اون موقع عربستان دارید
وقتی این زنان از دل و جان و با ازدادی اسلام میاورند و تا سر حد جان و ایثار هم برای حفظ اون جلو میروند قطعا در اون منافعی دیدن که قبلا نداشتن ونه فقط از لحاظ مادی
دوباره میگم
زنان زیادی در صدر اسلام بدون هیجان زدگی جامعه و اجبار از دل و جان اسلام اوردند و این نشونه از وجود ارمانهایی مورد نظر اونها در اسلام داره
Andisheh: فرد دیگری با نام معنب ابن اوس صاحب دختر میشد و در باره انها شعر میسرود که با صرف نظر از متن عربی میگفت :
من اصرار ندارم بگم همه دخترکش بودند اتفاقا این مساله عمومیت بین فقرا داشت چون باید غلاوه بر بزرگ کردن نان خوری که درامد خاص و قدرت کاری نداشت برای ازدواج او مهریه سنگین به داماد میدادند
اما خانواده های متوسط و مرفه درگیر این مسائل نبودند لذا عمومیت نداشته اما متداول بوده
ضمنا اگر همه دخترها را میکشتند پساین همه مرد از لوله ازمایش بیرون اومدن
Andisheh: ایا بعد از اسلام خبری از اینگونه صحبت ها با زن بود ؟ایا مردی که برای معاشقه ب زنش ناز او را میکشد مورد تمسخر و نکوهش مسلمانان نبود ؟
خیر بارها و بارها از معصومین روایات زیادی در مورد ناز کشیدن و معاشقه و گفتن زیاد دوست دارم و ابراز محبت به زنان امده است
Andisheh: ایا زن اصلن حق دوری از بستر شوهرش را در بعد از اسلام داشت؟؟؟؟ یا ناشذه محسوب شده از نفقه محروم میشد ؟ و محکوم به تمکین میل جنسی شوهر؟؟
اثبات ناشزه بودن با مرد نیست بلکه با دادگاه است و البته زنی که از شوهرش به هر دلیلی متنفر بشه براش راههایی هست چون به هر حال اجباری نیست و کجموعا زندگی بر اساس قررار داد ها نمیگذره اینجوری نگاه کردن به احکام اسلام یکسویه است در قبال این دستور به ابراز علاقه و عرضه به او دهها دستور هم به مرد داره مبنی بر معاشقه و ناز کشیدن و راضی نگه داشتن همسر
نمیشه یک حکم رو دید و دیگر احکام رو نه
من کاملا موافق هستم که حقوق زن در اسلام برای امروز کاربردی نیست اما این شکلی هم که شما میگی نه
Andisheh: شما رو ارجاع میدم به کتاب تاریخ عرب قبل از اسلام نوشته عبد العزیز سالم نویسنده عرب ترجمه صدری نیا .
امیدوارم بدون تعصب بخوانید .نه فقط بخش مرتبط با زنان رو بلکه از لابلای نوشته ها ببینید زن چه ازاد تر بوده و نقش پررنگ تری داشته است .
منابه زیادی هست که میشه از همه اونها استفاده کرد و در مجموع به یک پاسخ جامع رسید
بنا به حرف خودتون هم باز من حجت خوبی دارم که اسلام و قوانین اون برای زنان هم ارمانهایی داشته که از دل و جون به اون گرویدند
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#228
Posted: 29 Sep 2014 17:32
Andisheh: اما بعد از اسلام مطلقن زن تاجری و بازرگانی نداریم ! دستم خسته شد انقدر نوشتم قبل از اسلام بعد از اسلام
ببین یک نمونه وجود داره اونهم خریجه که سرمایه دار بوده و نه تاجر به اون معنی که در اون زمان مصطلح بوده
من دنبال زنان تاجر بعد از اسلام هستند البته اسامی چند نفر رو در دوره های امام حسین و سجاد ع دارم اما سعی میکنم در صدر اسلام هم پیداکنم
البته زنان بعد از اسلام در خیلای مشاغل مشغول بودند
پشتیبانی و پرستاری در جنگ
تولیدات و فروش انها
حضور مستقیم در جنگ
تدریس علوم و شریعت که برخی کلاسهای چند ده نفره برای مردان و زنان داشتند و......
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 160
#230
Posted: 30 Sep 2014 00:43
mad74: شما به جای مطرح کردن این مطالب اگر واقعا دقدقه جوابشو داری باید بری از اهلش که ادعا دارن بپرسی نه چنتا مث خوددت متاسفم.............
اولا بدون اینجا هم افراد متفکر و اهل تحقیق سر می زنند.دیگه همه رو مثل خودت احمق فرض نکن که.من طرح مسئله کردم...می تونن افرادی با خوندن این سوال در پی پاسخ به این سوال دست به تحقیق زده و به سواد و علمشون بیافزایند،و اگر به نتیجه رسیدند و یا پاسخی داشتند اینجا قرار بدن.
شما نگران بنده نباش...بنده خوب بلدم چه کنم و چه نکنم،حداقل از شما خیلی بهتر بلدم...شما نگران خودت باش.
ویرایش شده توسط: naashenas