ارسالها: 350
#231
Posted: 30 Sep 2014 10:17
ametis: این اتفاقات برای زنان خاصی از اشراف و متمولین بوده نه برای همه زنها
من برای شما اشعار عرب ها رو در وصف زنان و دخترانشون نوشتم شما باز میگید متمولین ؟ اونها افراد عادی بودند دوست من .
ametis: شما خودت قاضی ...به نظرت چرا در همون اوائل که اسلام زور و قدرت هم نداشت بسیاری از زنان طبقات پائین به اسلام گرویدند یا کسی مانند خدیجه مسلمون شد
منظورتون اگر اوایل اسلام ۱۳ سال مکه هست که خوب در اون ۱۳ سال کل تعداد مسلمانها ۱۰۰ نفر نمیشد چطور میگید بسیاری از زنها ی محروم مسلمان شدند ؟
اما نکته دوم اینکه اولن خدیجه عاشق محمد بود
دومن دین اسلام به لحاظ توحیدی و ساختاری از بتپرستی قوی تر بود اما فراموش نکنید که تا زمان زنده بودن خدیجه کوچکترین ایه ای در باره زن و قوانین و احکام ان صادر نشده و تنها نماز و روزه احکام اسلامی بود و بس !! شما فکر میکنید محمد جرات داشت به خدیجه بگوید که حجاب سر کند و با مردان صحبت نکند ؟ و یا به خدیجه بگوید اگر حرف اورا گوش ندهد با او همبستر نشده و سپس او را میزند ؟؟ هرگزززززززززز محمد بعد از ازدواج با خدیجه شغلی جز غرق شدن در تخیلات خود نداشت و هرگز کار نکرد بعد از ازدواج و همواره خدیجه خرج زنددگی او را داد ! اگر محمد کوچکترین محدودیتی برای خدیجه ایجاد میکرد معلوم نیست الان عاقبتش چه بود ما در تاریخ چه میخواندیم
ametis: خیر بارها و بارها از معصومین روایات زیادی در مورد ناز کشیدن و معاشقه و گفتن زیاد دوست دارم و ابراز محبت به زنان امده است
معصومین شما رو کاری ندارم من درمورد وضعیت زن در جامعه عرب قبل از اسلام و بعد از اون عرض کردم !
در ضمن کدوم از معصومین شما اجازه میدهد زن اگر دلش نخواست با مردش سکس نکند ؟؟؟؟ در حالی که روایت داریم از محمد و ما بقی معصومین شما که زن باید حتی بر روی کوهان شتر هم نیاز جنسی شوهرش را بر طرف کند ! حتی اگر در نماز مستحبی باشد مرد قصد سکس کند باید نماز را شکسته به ارضای نیاز او بپردازد !
ametis: بنا به حرف خودتون هم باز من حجت خوبی دارم که اسلام و قوانین اون برای زنان هم ارمانهایی داشته که از دل و جون به اون گرویدند
در ۱۳ سال دعوت ۴۰ تا زن مسلمان شدن از دل و جون گرویدن هست ؟
ametis: تدریس علوم و شریعت که برخی کلاسهای چند ده نفره برای مردان و زنان داشتند و
حضرت رسول خودشان میفرمایند به زنان سواد یاد ندهید ! بعد شما از تدریس صحبت میکنی ؟
خدیجه رو هم بالا تر عرض کردم محمد جرات نداشته روی حرف خدیجه حرف بزنه !
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 350
#232
Posted: 30 Sep 2014 10:19
mad74: شما به جای مطرح کردن این مطالب اگر واقعا دقدقه جوابشو داری باید بری از اهلش که ادعا دارن بپرسی نه چنتا مث خوددت متاسفم
لازم دیدم پاسخی اجمالی بدم :
۱- مطرح کردن سوال اینجا دلیل بر تحقیق نکردن در جای دیگه نیست
۲- شما نه افراد اینجا رامیشناسی نه ناشناس را پس چطور میگی چند نفر مثل خودت ؟
۳- از کجا میدونی کسی که اینجا هست تحقیق و مطالعه نداره و توانایی پاسخگویی نداره ؟
۴- بهتر نبود اظهار فضل نمیفرمودین ؟
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 160
#233
Posted: 30 Sep 2014 14:22
naashenas: در تورات و انجیل آمده:مریم برادر هارون و برادر موسی بود.و عمران پدر این سه بود.در قرآن آمده :عیسی پسر مریم و مریم دختر عمران بود.و در جایی مریم یعنی مادر عیسی برادر هارون معرفی شدهسوره مريم (19) آیه 28يا أُخْتَ هارُونَ ما كانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَ ما كانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّااي خواهر هارون ، نه پدرت مرد بدي بود و نه مادرت زني بدکارهتشابهات رو مشاهده کنید.به نظر قرآن مریم مادر عیسی را با مریم خواهر موسی اشتباه گرفته!!
یکی از اصلی و بزرگترین توجیهاتی که مفسران و مذهبیون در رد این شبهه و تناقض بیان داشته اند این است که،این هارون که برادر مریم معرفی شد،همون هارون اصلی نیست...و اینجا تنها با یک تشابه اسمی مواجه هستیم.اما اولا تشابه تنها در مورد نام هارون و مریم نیست بله در قرآن عمران نیز پدر مریم معرفی شده که در توران هم عمران پدر مریمی که برادر موسی و هارون است معرفی شده.از طرفی در آیات بسیاری در قرآن حرف از هارون است که برادر موسی است،اگر این هارون برادر مریم،مادر عیسی همان هارون برادر مریم و برادر موسی نیست قرآن باید یک تذکر می داد یا آیه را به گونه ای نازل می کرد که این تناقض دیده نشود و ما دچار اشتباه نشویم.من وقتی تفسیر طباطبایی را می خواندم به طور اتفاقی مشاهده کردم طباطبایی به همین نکته در تفسیر آیات مربوط به داستان همراه شدن موسی با خضر پیامبر اشاره می کند البته در مورد نام موسی و طباطبایی متذکر می شود که در این داستان موسی همان موسی پیامبر است به این نحو که می فرمایند:
بعضى هم گفته اند: اين موسى غير موسى بن عمران بلكه يكى از نواده هاى يوسف بن يعقوب (عليهماالسلام ) بوده است ، و اسمش موسى فرزند ميشا فرزند يوسف بوده ، و خود از انبياى بنى اسرائيل بوده است . و ليكن اين احتمال را يك نكته تضعيف مى كند، آنچنان كه ديگر نبايد بدان وقعى نهاد، و آن نكته اين است كه قرآن كريم نام موسى را در حدود صد و سى و چند مورد برده ، و در همه آنها مقصودش موسى بن عمران بوده است ، اگر در خصوص اين يك مورد غير موسى بن عمران منظور بود، بايد قرينه مى آورد تا ذهن به جاى ديگرى منتقل نگردد.
حالا اینجا از طباطبایی سوال دارم که،جناب طباطبایی چرا شما همین نکته را در باب آیه ای که هارون را برادر مریم معرفی کرده متذکر نشده اید بلکه در تفسیر آیه تنها به بیان همین سه خط زیر بسنده کرده اید تا از آیه رفع ابهام کنید:
در مجمع البيان گفته : در خصوص هارون چهار قول است اول اينكه : مردى صالح در بنى اسرائيل بوده كه هر صالح ديگرى را به او نسبت مى دادند، و بنابراين ، مراد از خواهرى هارون ، شباهت به او است ، دوم اينكه مريم برادرى پدرى داشته به نام هارون ، سوم اينكه : مراد از او همان هارون برادر موساى كليم است و بنابراين مراد از خواهرى با او صرف انتساب است ، همچنانكه مى گويند: برادر بنى تميم ، چهارم اينكه : مردى در آن زمان بوده معروف به زنا و فساد، اين بود خلاصه گفتار مجمع . و كلمه (بغى ) به معناى زنا كار است ، و معناى آيه روشن است .
جناب طباطبایی چرا اینجا به نکته ای که پی آیات مربوط به داستان موسی و خضر بیان کردید هیچ توجهی نشان ندادید؟؟
البته همانطور که قبلا هم اشاره کردم علاوه بر هارون در مورد عمران هم ما با تشابه اسمی مواجه هستیم!همچنین از نام هارون حدود چهل بار در قرآن به عنوان برادر موسی نام برده شده است.
ویرایش شده توسط: naashenas
ارسالها: 1495
#234
Posted: 30 Sep 2014 21:31
تصور تناقض در قران یک توهم بزرگه
مثل همون ادمی که از طاووس فقط پاهای زشت اون روببینه
قران با این همه مفاهیم استثنایی و معجزات متعدد چشم دشمنانش رو خیره کرده و برخی رو هم به حسادت واداشته
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 160
#235
Posted: 30 Sep 2014 22:03
ametis: مثل همون ادمی که از طاووس فقط پاهای زشت اون روببینه
قرآن طاووس هم باشه کافیه یک پا نه فقط یک انگشت زشت داشته باشه تا از کلام الله بودن بیافته و مهم هم هست که اصلا منظور از طاووس چیه!!
ametis: قران با این همه مفاهیم استثنایی
سپس در حالی که آماده می شدن که بخوابند،مردان شهر سدوم،پیر و جوان،از گوشه و کنار شهر،منزل لوط را محاصره کرده و فریاد زند:"ای لوط،آن دو مرد را که امشب مهمان تو هستند،پیش ما بیاور تا با آنها لواط کنیم"
لوط از منزل خارج شد تا با آنها صحبت کند و در را پشس سر خود بست.او به ایشان گفت:"دوستان خواهش می کنم چنین کار زشتی نکنید،(در عوض چکار کنید؟)ببینید من دو دختر باکره دارم.آنها را به شما می دهم.هرکاری که خواستید با آنها بکنید.اما با این دو مرد کاری نکنید چون در پناه من هستند."
تورات...کتاب پیدایش...بخش ۱۹
حال این قرآن کتاب استثنائی چه نوشته:
وَ جاءَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ يَسْتَبْشِرُونَ اهل شهر شادي کنان آمدند
قالَ إِنَّ هؤُلاءِ ضَيْفِي فَلا تَفْضَحُونِ لوط گفت: اينان مهمانان منند ، مرا رسوا مکنيد
وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ لا تُخْزُونِ از خداوند بترسيد و مرا شرمسار مسازيد
قالُوا أَ وَ لَمْ نَنْهَكَ عَنِ الْعالَمِينَ اهل شهر گفتند: مگر تو را از مردم منع نکرده بوديم ؟
قالَ هؤُلاءِ بَناتِي إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ لوط گفت: اگر قصدي داريد، اينک دختران من هستند
سوره الحجر (15) آیه 67 تا ۷۱
این طاووس شباهت و در بسیاری از موارد رو نوشتی از تورات است.
ametis: معجزات متعدد چشم دشمنانش رو خیره کرده
همون سرعت نور رو می گید که کلی حرف زدیم تا قانع شدید معجزه نبوده؟/
جالب خود اعتراف دارن مدرکشون دیپلمو و عدد اعشاری رو تشخیص نمی دن بعد واسه ما حرف از سرعت نور می زنند و حرف از فرمول و معادلات فیزیک کوانتوم می زنن.جالب اینکه در پی پاسخ های پی در پی ما مدام سرسختی نشون میدن و انکار...ببینید که کار به کجا رسیده که معجزه تراشان پناه آوردن به فریب و دوز و کلک تا از قرآن معجزه استخراج کنن و سرعت نور رو از اون برداشت کنن.
قرآن چشم دشمنان رو والله نمی دونم ولی چشم بسیجی ها و آخوندها رو بدجور خیره کرده و امیدوارم منظورت از دشمنان قرآم افرادی مثل من یا جناب اندیشه و خلاصه کسانی که در باب دین تحقیق می کنند یا کردن نباشه...
تنی چند معجزات رو میبینیم.زمین در حال گردش دور خورشید است و زمین مسطح است و شهاب سنگ ها به اجنه ها پرتاب می شوند و دنیا در شش روز آفریده شده و الی آخر...
ویرایش شده توسط: naashenas
ارسالها: 1495
#236
Posted: 1 Oct 2014 00:15
همه کتب اسمانی در راستا و ادامه هم هستند لذا شباهت های فراوانی با هم دارند و به اقتضا زمان تفاوتهایی هم دارند
در قران یقینا هیچ اشتباهی وجود نداره چون کلام خداست همون جور که در طبیعت هیچ ایرادی وجود وقتی در کتاب خلقت هیچ نقص و اشتباهی نیست خدایی که ملام و سخن رو افریده است ممکن نیست در انشائ قران اشتباه کرده باشه همه این حرفها از برداشت اشتباه و مغرضانه ماست
وقتی خداوند در تورات مریم را به شکلی و در قران به شکلی معرفی میکند چه جای اشکال که یک دختر را هم ممکن است بنام پدر یا برادر یا مادر بخوانند
وقتی از خلقت و افرینش میگوید فقط برای دادن گزاره های قدرت است به مردمی که محدودیت های خودذ را با روز و ماه و سال میسنجند و خدا افریننده زمان است
قران با تورات متشابهاتی دارد اما تفاوتهای ان بسیار بسیار بیشتر است ضمن اینکه قران تحریف نشده و فقط فرموده خداست اما تورات بدینگونه نیست
در قران همه چیز دقیق است از بسم الله ها که در دو سوره بجای نبودن در دو سوره تکرار شده تا تعداد کلمات که ان هم خد معجزه ای دیگر است از قران
انقدر در در جهان چیزهایی هست که نمیدانیم و البته قران هم اتز بزرگترین انهخاست که از ان چیزی نمیدانیم
اما به هر بهانه به ان میپگردازیم و بجای توجه به توصیه های انسانی و و دستورات شگفت انگیز مالی و اجتماعی و قضاعی به دنبال یک واو جابجا شده و یا کلامی که چون با عقل ناکامل و کم دانش ما همخوانی ندارد انرا رد کنیم و کتابی با این عظمت را با ۲۰ تناقض موهوم زیر سئوال ببریم
چرا ...چون خدا مهربان است
اگر در زمینه طبابت این کار را بکنیم و تخصص رسمی نداشته باشیم دستگیر میشویم
در باره مهندسی ساختمان هم همینطور
درمورد داروسازی و مکانیک و برق و .....
اما در مورد قران بی هیچ تخصص و در جایی که مجازی ...مجازیه ...مجاری هستینم چونان جراح وارد شده و عمل میکنیم چون خدا مهربان است
فرموده بمن بپرداز به هر صورتی مرا نقد کن در مورد من تفکر کن و تفکر مثبت از هزار سال عبادت برتر است
خدا مهربان است و انتقاد پذیر حتی اگرذ انتقادها بی انصافی باشد
خدا خداست
برای همه خداست برای کافر و مومن برای نبات و حیوانات و همه را دوست دارد و از خود انسان به او مهربان تر است
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#237
Posted: 2 Oct 2014 08:37
من تعجب میکنم که امتیس جان اون مثال طاووس رو برای قرآن میزنه !!
قرآن برتری خاصی نسبت به کتب دیگه نداره و حتی ضعف های بسیاری داره !
قرآن انقـــــــــــدر ارزش خودش رو پایین اورده که وقتی محمد بر سر مسایل جنسی با زنهاش دعوا ش میشه و نوبت همخوابگی با زنانش رو رعایت نمیکنه ( در حالی که خودش به مردم دستور داده بود که اگر چند زن دارید نوبت همخوابگی رو رعایت کنید ) و زنهاش باهاش دعوا میکنند الله به کمک محمد میاد و ایه نازیل میکنه مه ای زنان پیامبر بیخودی حرف اضافی نزنید پیامبر مجازه هر وقت دلش میخواد با هر کدوم از زنانش بخوابه و نوبت رو هم رعایت نکنه ! حتی شما زنان پیامبر اگه زیادی حرف بزنید الله دستور میده محمد شما رو طلاق بده و بعدش الله به محمد د ختر باکره جدید میده !!
وقتی محمد بر پایه ایه 50 سوره احزاب تمام زنان را بر خود حلال کرده بود برخی از نزدیکانش بویژه عایشه به او اعتراض کردند و حتی عایشه به محمد گفته بود : «می بینم خدایت به انجام خواهش های نفسانی تو میشتابد» انوقت محمد برای تنبیه عایشه ایه 51 سوره احزاب را میسراید :
ایه 51 سوره احزاب : هر یک از زنانت را که خواهی نوبتش را عقب بیانداز وهر که را خواهی به خود بپذیرو هم آنان را که از خود راندی اگر باز خوانی بر تو باکی نیست این بر زنان بهتر و شادمانی دل و روشنی دیده آنهاست و هرگز هیچ کدام نباید محزون باشند بلکه باید به آن چه به ایشان عطا کردی همه خشنود باشند و خدا به هر چه در دل شماست آگاه است، و خدا دانا و بردبار است.
ترجمه آیات ١ تا ٥ سوره تحریم : ای پیغمبر گرامی چرا آن را که خدا بر تو حلال کرد، تو بر خود حرام کردی تا زنانت را از خود خشنود سازی در صورتیکه خدا آمرزنده و مهربان است . خدا حکم کرد برای شما که سوگندهای خود را بگشایید.او مولای شما بندگان است و هم او دانا و آگاه است.وقتی پیغمبر با بعضی از زنان خود سخنی را به راز گفت آن زن چون خیانت کرده و دیگری را بر راز پیغمبر آگاه کرد خدا به رسولش خبر داد و او بر آن زن برخی را اظهار کرد و برخی را پرده داری نمود و اظهار نکرد.آن زن گفت رسولا ترا که آگاه کرد رسول گفت خدای دانا و آگاه خبر داد.اینک اگر به درگاه خدا توبه کنید رواست که البته دلهای شمامیل کرده است و اگر با هم بر آزار او اتفاق کنید باز خدا یار و نگهبان اوست و جبرئیل امین و مردان صالح با ایمان و فرشتگان حق یار اویند.امید است که اگر پیغمبر شما را طلاق داد زنانی بهتر از شما بجایتان با او همسر کند که همه با مقام تسلیم و ایمان و خضوع و اطاعت ، اهل توبه و عبادت باشند چه بـــــــــــــاکره و چه غیر باکره .
من نمیدونم کجای اینها رو دارین بی همتا و بی مانند میدونین ؟ واقعن چنین سخنانی در کتابی که ادعا میشه از سوی خالق کاینات اومده منطقیست ؟ کتابی که قراره راه حل زندگی تمامی بشریت باشه تمام اتفاقات و قوانین خلقت و مسایل بسیار مهم رو رها کرده و به حل اختلاف جنسی محمد با زنهاش میرسه تازیه به محمد اجازه میده دستوری رو که خودش داده هم لغو کنه و هر وقت دوس داره با هر کدوم از زنهاش بخوابه !! واقعن بینظیره و شما مسلمانها باید بهش بنازید .
به نظر میاد محمد به نام الله هر وقت مشکلی داشته سعی میکرده از زبان اون حل کنه این موضوع رو ! شاید اصلن اللهی در کار نبوده !
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#238
Posted: 2 Oct 2014 11:11
Andisheh: قرآن انقـــــــــــدر ارزش خودش رو پایین اورده که وقتی محمد بر سر مسایل جنسی با زنهاش دعوا ش میشه و نوبت همخوابگی با زنانش رو رعایت نمیکنه ( در حالی که خودش به مردم دستور داده بود که اگر چند زن دارید نوبت همخوابگی رو رعایت کنید ) و زنهاش باهاش دعوا میکنند الله به کمک محمد میاد و ایه نازیل میکنه مه ای زنان پیامبر بیخودی حرف اضافی نزنید پیامبر مجازه هر وقت دلش میخواد با هر کدوم از زنانش بخوابه و نوبت رو هم رعایت نکنه ! حتی شما زنان پیامبر اگه زیادی حرف بزنید الله دستور میده محمد شما رو طلاق بده و بعدش الله به محمد د ختر باکره جدید میده !!
با اینکه حیلی وقتها انکار کیشه اما
یکی از مهمترین عوامل ثبات زندگی و استحکام اون و حتی طلاق و جدایی های عاطفی مساله سکس هست اینقدر که در زندگی سکس مهمه هیچ چیز دیگه برای طرفین مهم نیست و بقیه چیزها در سایه سکس شگل میگیره
احالا میدونم الان خیلی ها میان و انکار میکنن منتها باید بهشون بگم صبر داشته باشن
اغلب جاهایی که بحث سکس هست مجرد ها احساسی بر خورد میکنن اما واقعیت همینه
و حالا چرا قران نباید به این موضوعات بپردازه
عدم رعاین حق همخوابگی نبوده و قصه چیز دیگه است و برداشت شما خیلی ساده است از این قصه
اسلام اگر به رعایت تساوی بین زنان اشاره میکنه در مورد زنان بحث میکنه نه در مورد کنیز و....
این حرف منافی نظر مخالفم در اصل این قیه نیست
عرض کردم من این مسائل رو با توجه به زمانی که در اون اتفاق افتاده شرایط اون زمان معمول میبینم و در دفاع از حقوق زنان اصلاح قوانین اسلام رو با توجه به وضع امروز طلب میکنم
اتفاقا این شان قران رو پایین نمیاره و ریز نگری قرانه چون در دیدگاه قران زن اولین وظیفه اش اطفائ میل جنسی شوهر هست در قبال همه چیزهایی که از او بدست میاره
مثلا ما یک قناری میخریم و به او رسیدگی میکنیم فقط برای اینکه او برای ا اواز بخونه در ازای این کار اورا از دغدغه غذا و امنیت رفاه مستغنی میکنیم
بازم تویح بدم این دفاعیات ناقض نظرم در قبال لزوم تغییر نحوه برخورد و حقوق زنان در جامعه امرزوز نیست و با توجه به شرایط حاکم ۱۴۰۰ سال پیش و درک اون بیان میشه
عرض دیگه اینکه نظر هر کس محترمه شما میتونید مثلا از اینکه در قران همچین مساله ای اومده کسر شان قران رو درک کنید و دیگری نه Andisheh: ایه 51 سوره احزاب : هر یک از زنانت را که خواهی نوبتش را عقب بیانداز وهر که را خواهی به خود بپذیرو هم آنان را که از خود راندی اگر باز خوانی بر تو باکی نیست این بر زنان بهتر و شادمانی دل و روشنی دیده آنهاست و هرگز هیچ کدام نباید محزون باشند بلکه باید به آن چه به ایشان عطا کردی همه خشنود باشند و خدا به هر چه در دل شماست آگاه است، و خدا دانا و بردبار است.
ازدواج با محمد جایگاه بسیار ویزهای داشت که عایشه و حفصه از درک اون عاجز بودند اونها توقع و رفتارهای یک زن در یک زندگی عادی رو از همسرشون میخواستن
برای من درک این مساله خیلی راحته که ازدواج های محمد ص از سر میل جنسی نبوده اگر نه جمعی زن مسن تر یا همسن خود رو اختیار نمیکرد همچنین همه زنان بر محمد ص حلال نشدند
درک این موضوع هم سخت نیست که در اون زمانه یک مرد با تامین زندگی چند زن اونها رو از لحاظ جسمی تملک کنه و گفتم همونطور که رعایت عدالت در اسلام بین زنان اومده این مساله هم وجود داره که اگر زن نافرمانی و اذیت و ازاری در مورد مرد مرتکب شد مرد بتونه تنبیهاتی برای او در نظر بگیره
این روالها در اون زمان کاملا پذیرفته شده بوده و حتی در دعوای عایشه و حفصه به محمد ص حتی پدرانشون اونها رو به حسادت متهم و با اونها پرخاش میکنند لذا عرف روابط اونزمان اینگونه بود
مقایسه ۱۴۰۰ سال پیش با دانسته ها و مقبول های ما در امروز کار سنجیده و درستی نیست
اون زمان اولین دغغه ادمه معاش بوده و اینکه از گرسنگی نمیرند و امروز مردم دغدغه های دیگری هم دارند که گاها برای اونها مهمتره چون اصلا دغدغه اولی رو ندارند
حق هم همینه چون شرایط تغییر کرده
اونزمان چه در ایران و چه در بین عرب عجیب نبود که کسی برای ۳ وعده غذا و پوشاک خودش رو از نظر کاری در اهتیار تامین کننده بگذاره در حالیکه امروز این کار یک استثماره بزرگه
Andisheh: من نمیدونم کجای اینها رو دارین بی همتا و بی مانند میدونین ؟
گرچه همین ها هم بیانگر سنت الهی و رسول خداست برای زندگی
اما قصه همون هست که گفتم
از بین هزاران ایه و پندهای ناب قران گشتن و به زعم خودتون گاف پیدا کردن مثل زوم کردن رو پاهای طاوسه و ندیدن اون همه زیبایی
خیلی ساده خدا در همه ایات فوق حقوق زن و مرد رو برهم توضیح داده محمد ص استثنا بوده
یک پدر حتی اگر به روی خودش نیاره در دوست داشتن فرزندانش فرق قائله امکان نداره پدر و مادری باشن که در دلشون فرزندان رو رده بندی نکرده باشن حتی اگر در ظاهر بروز ندن
خدا هم دردانه های خلقتی داره که البته این حس دو طرفه است اگر خدا به اونها لطف داره اونها هم نسبت به خدا حسی غیر از حس بقیه ادمها دارند و رفتارشون متفاوته
Andisheh: کتابی که قراره راه حل زندگی تمامی بشریت باشه تمام اتفاقات و قوانین خلقت و مسایل بسیار مهم رو رها کرده و به حل اختلاف جنسی محمد با زنهاش میرسه تازیه به محمد اجازه میده دستوری رو که خودش داده هم لغو کنه و هر وقت دوس داره با هر کدوم از زنهاش بخوابه !!
دقیقا بی نظیره
علت هم اینکه شما در مورد هر چه در زندگی لازم داری در قران و سنت محمد ص موجوده و دین اسلام بن بست نداره و جایی نداره که رفتار رو به عرف واگذار کنه
قران مانیفست زندگی صحیح است من به رفتار انسانهای مسلمان کار ندارم به اصل احکام کار دارم چون بحث مربوط به قرانه
شما برای جامعه ۱۴۰۰ سال پیش محمد اگر فکر میکنی موردی برای زندگی ایده ال بوده که در قران و سنت محمد نیامده باشه اعلام کن
تنها مورد که من در اون میبینم آپ دیت نشدن احکامی است که ۱۴۰۰ سال از اونها میگذره این هم تقصیر قران نیست
۱ تقصیر اونهایی که اسلام رو منحرف کردند
۲- کسانی که در طی سالها مفسران حقیقی قران رو بایکوت و زندانی کردند و دسترسی مردم به اونها رو محمدود و قطع کردند
الان هم فرقی نداره
مسائلی مثل حقوق زن و مجازات های اسلامی جزو اصول دین نیست و میتونه مثل برده داری نسخ بشه
جدای از این دو مساله شما موردی را برای زندگی روزمره و اعتقاد و معیشت انسان عنوان کن که در قران و سنت محمد ص نیومده باشه
اسلام در همه شئونات زندگی روش و راه درست رو ارائه میده
Andisheh: به نظر میاد محمد به نام الله هر وقت مشکلی داشته سعی میکرده از زبان اون حل کنه این موضوع رو ! شاید اصلن اللهی در کار نبوده !
فقط بحث محمد ص نبوده کل جامعه میتونن به همچین مسائلی مبتلا بشن
مثلا ردر مورد یکی از ایاتی که اوردید که میفرماید حلال خدا را حران نکن
فقط متناظر به اون حرکت نیست
خدا کلیت رو با یک مثال و با توجه به یک اتفاق بیان میکنه درکش هم راحتت تره
برداشت من از اون ایه اینه که
بخاطر خشنودی دیگراندیگران حلال خدا را حرام نکن که رضایخدا و نجات تو در ا نیست راه صحیح را در پیش گیر و از چیزی نترس ))در این مورد از قهر زنان)) که خدا در صورتی که مبتلا به هر گرتاری شوی اما حلال و حرام و دستوراتش را عمل کنی تو را نعمت های بهتر و بیشتر عنایت خواهد کرد
این حرف اینقد که به درد امروز ما میخوره بدرد عرب ها نخورده
فک کن این حکم قران هم نیست
چقدر ما در زندگی برای خشنودی دیگران کارهایی میکنیم که خودمان هم حتی میدانیم درست نیست
چقدر تا بحال عواقب اون رو دیدیم
خدا داره تضمین میکنه میگه تو کار درست رو بکن زن و بچه و پدر و مادرو همکار ودوست..........ناراحت شدن که شدن من تو را کفایت میکنم و اگر مشکلی پیش بیاید به بهترین شکل جبران میکنم
مردانی که برای خشنودی زنشون زیر بار قرض و حتی کلاهبرداری رفتن
بخاطر خشنودی پدر و مادر مثلا با همسر یا اطرافیان پرخاش و قهر کرن بدون اینکه حقشون باشه
بخاطر دوست شون رشوه گرفتن وپارتی بازی کردن و حق یک عده رو خوردن
قران در دید ما مسلمونها وقتی چیزی رو بیان میکنه حتی اگر متناظر به یک اتفاق خاص باشه اما در کلیت هم معتبره
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#239
Posted: 4 Oct 2014 14:34
ametis: ا اینکه حیلی وقتها انکار کیشه اما
یکی از مهمترین عوامل ثبات زندگی و استحکام اون و حتی طلاق و جدایی های عاطفی مساله سکس هست
مسئله سکس خیلی مهمه اما چه ربطی داره این ایات اموزش مسایل جنسی نمیده که داره دعوای شخصی محمد رو حل میکنه چون هیچ مرده دیگه ای حق نداره نوبت همخوابگی زنانش رو تغییر بده جز محمد !! ametis: و حالا چرا قران نباید به این موضوعات بپردازه
قرآن بپردازه اگه دوتا حرف درست راجع به مسایل جنسی داره بفرمایید ما هم بشنویم ! اینجا صرفن بحث شخصیه !!! سکس خود محمده الله به محمد میگه با هر زنت هروقت خواستی سکس کن ! این به جهانیان چه ؟ به بشریت چه ؟ این موضوع کخه حضرت با هرکی هروقت دوس داره بخوابه چه کسی رو ارشاد میکنه ؟ از شما بعید بود این حرف !! ametis: اتفاقا این شان قران رو پایین نمیاره و ریز نگری قرانه چون در دیدگاه قران زن اولین وظیفه اش اطفائ میل جنسی شوهر هست در قبال همه چیزهایی که از او بدست میاره
بسیار وظیفه احمقانه ای است که قرآن برای اولین وظیفه مرد شهوتران در نظر گرفته ! زن مالک بدن خودش بوده و هست زن و حق انتخاب داره با کسی حتی شوهرش سکس بکند یا نکند ! اگر به شما بر نخورد قرآن خیلی بی مورد گفته !
در ضمن شما باز حرف از زمان و مکان میزنید من عرضم چیز دیگست ! مسایل دعواهای جنسی بین محمد و زنانش به چه درد بشریت میخورد ؟ در حد یک خاطرات نویسی بیشتر ارزش ندارند این ایات چه رسد به اینکه از زبان خالق میلیارد میلیارد کهکشانها بیان شده باشد ! یعنی واقعن نمیشد به جای این دعواهای رد و بدل شده بین محمد و زنانش دو ایه هم راجع به مثلن باغداری و کشاورزی میبود ؟ ایا واقعن ایه مفید تری نمیشد بیان کرد ؟ ایا به جای اینکه میلیاردها انسان بشینند و وقت خود را صرف خواندن این ایه کنند که دعوای جنسی محمد به کجا رسید و بلاخره با کدام زنش خوابید و این دقایق تلف شده و بیهوده را ضربدر تعداد مسلمانانی که این ایه را خواندند بکنید !! چندین میلیارد دقیقه وقت تلف شده میشود ایا واقعن خالق میلیاردها کشهکشان انقدر نادان است که به جای این همه صحبت مفید همچین جملات بی مایه و شخصی برای محمد صادر کند ؟!! نمیشد چند ایه راجع به کشاورزی میداشت؟ راجع به دامداری میداشت ؟ چند ایه که به کاری بیاید به درد چیزی بخورد اخه به میلیاردها مسلمان از صدر اسلام تا به امروز چه ربطی داره که محمد با کی خوابید ونوبت کی رو رعایت نکرد ؟؟؟ واقعن چه دردی دوا میکند ؟؟؟ایا این سخنان خالق کائنات است ؟ یا صرفن مردی که با زنش دعوا کرده ؟
ametis: رای من درک این مساله خیلی راحته که ازدواج های محمد ص از سر میل جنسی نبوده اگر نه جمعی زن مسن تر یا همسن خود رو اختیار نمیکرد
کاملن مخالفم !
عایشه مسن بوده ؟ حفصه مسن بوده ؟ ریحانه ؟ صفیه ؟زینب ؟
در ضمن این تنها مغلطه ای است که مسلمانان میکنند در همین سایت تعداد افرادی که به زنهای مطلقه و زنهای شوهر دار علاقه جنسی بیشتری دارند کم است ؟ شاید گرایش محمد به زنانی که قبلن سکس داشته اند و به قول بچه های اینجا کار کشته تر هستند بیشتر بوده هوم ؟؟ دست ازاین توجیه ها بکشید !
لیست زنان محمد :
حضرت خدیجه دختر خویلد بانوی متشخص و متمکنی که سومین شوهر محمد بود .
سوده ، دختر زمعه و بیوه سکران بن عمرو که از مسلمانان حبشه بود
عایشه، دختر ابوبکر که در ۶ یا روایتی 7 سالگی نامزد شد و در 9 سالگی به زوجیت پیامبر درآمد
زینب ، دختر جحش که قبلا زن زید بن الحارث پسر خوانده محمد بود که به فرمایشش محمد و الله زن زید شد طبق ایه ای دیگر از سوی الله و محمد از زید طلاق داده شد و زن محمد شد ! در حالی که جوان و زیبا بود .
حفصه ، دختر عمر بن الخطاب که پس از بیوه گی به ازدوا ج محمد در امده .
جویریه ، دختر حارث بن ابو ضرار رئیس قبیله بنی مصطلق و زن مسافع بن صفوان که جزو غنایم و اسرای قبیله بنی مصطلق نصیب محمد شد.
ماریه قبطیه ، زنی زیبا جذاب و جوان که از مصر برای حضرت محمد هدیه فرستاده بودند( محمد زن را به عنوان هدیه قبول میکرده )
ام حبیبه ، دختر ابو سفیان وخواهر معاویه و بیوه عبداله بن جحش که در حبشه مرده بود.
صفیه، دختر حی بن اخطب (یهودی) و زن کنانه بن ربیع که از روسای خیبر بود که بعد از کشتن پدر برادر و شوهر او به دستور محمد گرامی همان شب محمد با وی همبستر شد .(حتمن مسلمانان توجیح میفرمایید که برای اینکه داغ از دست دادن سه عزیز خود را فراموش کند محمد همان شب ترتیب این زن را داده است ؟)
میمونه، دختر حارث الهلا لیه خواهر زن ابو سفیان و عباس بن عبد المطلب و خاله خالد بن ولید.
فاطمه از زنان حضرت محمد ، دختر سریح .
هند ، دختر یزید
اسماء ، دختر سیاء
هبله، دختر قیس و خواهر اشعث
اسماء ، دختر نعمان
ام سلمه بیوه یک مرد مسلمان بود که در جنگ احد کشته شد.
ریحانه ، که از اسرای بنی قریظه و سهم پیامبر از غنایم بود.و بسیار زیبا بود .
ام شریک از زنان حضرت محمد ، دوسیه او یکی از 4 زنی است که خود را به پیامبر بخشیده بود.(هبه کرده بود بنا بر نص صریح قرآن).
ametis: اونزمان چه در ایران و چه در بین عرب عجیب نبود که کسی برای ۳ وعده غذا و پوشاک خودش رو از نظر کاری در اهتیار تامین کننده بگذاره در حالیکه امروز این کار یک استثماره بزرگه
دوست من عجیب است که شما فرهنگ مردم رو با قانونی که از سوی خالق میلیارد ها کهکشان به پیام رسان خو برای بشریت منتقل میکند مقایسه میکنید !! ناراحتی من ازاین نیست که قرآن این دعوای محمد رو انعکاس داده درد من از جاییست که این کتاب ادعای چراغ راهنمای بشریت تا ابد بعد از خود را یدک میکشد ! و این یعنی فاجعه .
ametis: قران مانیفست زندگی صحیح است من به رفتار انسانهای مسلمان کار ندارم به اصل احکام کار دارم چون بحث مربوط به قرانه
از شما توقع نداشتم همچین رمان سخیفی در قؤان رو با افتخار حلوا حلوا کنید !
ametis: از بین هزاران ایه و پندهای ناب قران گشتن و به زعم خودتون گاف پیدا کردن مثل زوم کردن رو پاهای طاوسه و ندیدن اون همه زیبایی
خیلی ساده خدا در همه ایات فوق حقوق زن و مرد رو برهم توضیح داده محمد ص استثنا بوده
۱- گاف پیدا کردن در هیچ کتابی ایرادی ندارد و مصداق مثال طاووس شماست ! اما مشکل اینجاست این کتاب معمولی نیست ادعا دارد از جانب کسی مطرح شده که خالق همه چیز ازت از میلیارد ها کشکشان بگیر تا اب و خاک تا میلیاردها گونه جانوری تا میلیونها نوع ماده مختلف با ساختار های اتمی و کوانتومی فوق پیچیده ! اونوقت در کتابی که گفته های چنین خالقیست همچین مهملاتی باید باشد ؟؟؟ از شما توقع نداشتم از این ایات بی محتوا دفاع کنید .
۲- محمد هیچ استثنا هم نبوده مشکل من و شما اینجاست که :
بنده همه ظرف وجودی خودم رو از باورها م خالی کردم سپس اومدم از ابتدا شخصیت محمد رو بر رسی کردم که فردی با این خصوصیات و با این اتفاقات و ر فتار ها و اون ادعاها و .... میتواند پیام رسان خالقی عظیم باشد یا خیر ؟؟ جواب برای من بی برو برگرد خیر است !! اما شما :
ابتدا قبول کردید الله خالق است و بعد محمد پیامبر الله است ! حالا هر آنچه که گفته شود و ببینید و بشنوید برای محمد و الله خودتان استثنا قائل هستید ! خیر نه محمد نه هیچ انسان دیگری حق استثنا بودن ندارد !
محمد را صرفن به عنوان انسان معمولی بررسی کنید ! انگاه ببینید میتواند پیام رسان خالق این عظمت باشد ؟ یا صرفن فردی پر ادعا و هوشمند و سیاست مدار بوده است ؟
ametis: چقدر ما در زندگی برای خشنودی دیگران کارهایی میکنیم که خودمان هم حتی میدانیم درست نیست
تقریبن هیچوقت این کار رو نکردم !
ametis: مردانی که برای خشنودی زنشون زیر بار قرض و حتی کلاهبرداری رفتن
بخاطر خشنودی پدر و مادر مثلا با همسر یا اطرافیان پرخاش و قهر کرن بدون اینکه حقشون باشه
بخاطر دوست شون رشوه گرفتن وپارتی بازی کردن و حق یک عده رو خوردن
قران در دید ما مسلمونها وقتی چیزی رو بیان میکنه حتی اگر متناظر به یک اتفاق خاص باشه اما در کلیت هم معتبره
مسئله این نیست که این اتفاق دوم پیامی داره منم قبول دارم پیامی داره اما جالبه بعدش خالق میلیارد ها کهکشان و موجودات زنده زنهای محمد رو تهدید میکنه که الله طلاقتون میده و برا ی محمد دختر باکره یا غیر باکره میاره بی نهایت مسخرست که خالق کائنات با زنهای محمد کل کل میکنه و اونها رو از اینکه محمد با زن باکرده بخوابه میترسونه ! اینها صرفن احساسات انسانیست ! من نمیتوانم با این تفکر که اینها از زبان خالقی عظیم گفته شده حتی یک شب راحت بخوابم !
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 160
#240
Posted: 4 Oct 2014 15:26
Andisheh
عزیز کاش قرآن اگر حرفی هم می زد که در جایگاه و شان قرآن نیست حداقل حرفای تکراری نمی زد.خدا گویا با مشکل کمبود آیات و محتوا گریبان گیر بوده به خاطر همین علاوه بر پرداختن به مسائل شخصی پیامبر و اینها روی آورده به تکرار مکرارات و خلاصه بیان آیات تکراری چه از حیث معنا و چه از حیث مشابهت کلمات و ظاهر آیات تا نکند کتابش از تورات کوچیکتر و باریکتر در بیاد:
تنها در چهل آیه ابتدایی از سوره قمر چهار آیه دقیقا از نظر طاهر مشابهند،البته این به نسبت کم ایرادترین دسته آیات تکراری شاید به نظر برسد.دسته های مشکل دار دیگر هم هستند...
وَلَقَدْ يسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ(القمر/17)ما قرآن را براي تذکر آسان ساختيم؛ آيا کسي هست که متذکر شود؟!--
وَلَقَدْ يسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ(القمر/22)ما قرآن را براي تذکر آسان ساختيم؛ آيا کسي هست که متذکر شود!--
وَلَقَدْ يسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ(القمر/32)ما قرآن را براي يادآوري آسان ساختيم؛ آيا کسي هست که متذکر شود؟! --
وَلَقَدْ يسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ(القمر/40)ما قرآن را براي يادآوري آسان ساختيم؛آيا کسي هست که متذکر شود؟!--
_________________________
۱
سوره البقرة (2) آیه 34 وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبى وَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ
و به فرشتگان گفتيم : آدم را سجده کنيد ، همه سجده کردند جز ابليس، که سرباز زد و برتري جست و او از کافران بود
۲
سوره الأعراف (7) آیه 11 وَ لَقَدْ خَلَقْناكُمْ ثُمَّ صَوَّرْناكُمْ ثُمَّ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ و شما را بيافريديم ، و صورت بخشيديم ، آنگاه به فرشتگان گفتيم : آدم سجده را کنيد همه ، جز ابليس ، سجده کردند و ابليس در شمار سجده کنندگان نبود
۳
سوره الحجر (15) آیه 30 فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ فرشتگان همگي سجده کردند ،
سوره الحجر (15) آیه 31 إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبى أَنْ يَكُونَ مَعَ السَّاجِدِينَ مگر ابليس که سر باز زد که با سجده کنندگان باشد
۴
سوره الإسراء (17) آیه 61 وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ قالَ أَ أَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِيناً و به فرشتگان گفتيم : آدم را سجده کنيد همگان جز ابليس سجده کردند گفت ، : آيا براي کسي که از گل آفريده اي سجده کنم ؟
۵
سوره الكهف (18) آیه 50 وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ كانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِي ... و آنگاه که به فرشتگان گفتيم که آدم را سجده کنيد ، همه جز ابليس که ، ازجن بود و از فرمان پروردگارش سر بتافت سجده کردند آيا شيطان و فرزندانش را به جاي من به دوستي مي گيريد ، حال آنکه دشمن شمايند ؟
۶
سوره طه (20) آیه 116 وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبى و آنگاه که به فرشتگان گفتيم : آدم را سجده کنيد ، همه جز ابليس که سرپيچي کرد سجده کردند
۷
سوره ص (38) آیه 72 فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ ساجِدِينَ چون تمامش کردم و در آن از روح خود دميدم ، همه سجده اش کنيد
سوره ص (38) آیه 73 فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ همه فرشتگان سجده کردند
سوره ص (38) آیه 74 إِلاَّ إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ مگر ابليس که بزرگي فروخت و از کافران شد
بیش از پنجاد درصذ آیات،تکراری هستند و قابلیت حذف شدن از قرآن را دارند.مثلا داستان لوط دو سه بار تکرار شده.ماجرای تولد مسیح چند بار تکرار شده و ماجرای خلقت در شش روز و ماجرای آدم و حوا و خلقت انسان و الی آخر...
پیامبر گویا با کمبود محتوا و قصه و کلمه و از این دست مواجه بودن....
کسی گفت که سندی برای عدم وجود الله هست یا نه که نشانم بدهی؟؟؟
سند می خواهی؟سند قرآن استــــــــــــــــــــ.قرآن بزرگترین دلیل بر رد وجود الله استــــ
در برابر مذهبیونی که عادت به پاسخ دادن های سطحی دارند باید گفت:
گفتم که الف ، گفت دگر ، گفتم هیچ
در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است
ویرایش شده توسط: naashenas