انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 33 از 47:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  46  47  پسین »

Aisha | عایشه (ام المومنین) و پیامبر (توسط مدیر بسته شد)


مرد

 
Sachme: جناب محمود جواب شما را در اين رابطه دادند لطفا دوباره مطرح نكنيد
جوابشون مورد قبول نبود

مگه پیامبر بلد نبود که اسم یک جایی یا یک شهر رو بگه که اشاره به خانه عایشه کرد

کلا اشاره مل جایی است که قابل مشاهده است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
Sachme: عايشه همراه با محرم بودند

بعد از پایان نبرد جمل، علی رضی الله عنه نزد عائشه رضی الله عنها آمد و به وی گفت: خداوند تو را بیامرزد. عائشه گفت: خداوند تو را نیز بیامرزد، من فقط قصد اصلاحگری داشتم.( شذرات الذهب1/42). پس عائشه اعلام کرد که فقط برای ایجاد اصلاح و سازش در میان مردم خارج شده است.

اصلاح گری با ۱۸۰۰۰ کشته

مهاجه میکرد مردم رو جمع میکرد و انذار میکرد شما جنایاتشون قبل از رسیدن به بصره رو نشنیدی

جایی که پیروز بودند ریش از صورت فرمانداران علی کندند اما شکست که خوردند اصلاح گر بودند اگر بودند چرا توبه کردند جا داشت بر نیت خود می ایستادند
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
mohan1978: جایی که پیروز بودند ریش از صورت فرمانداران علی کندند
حرف من درآوردي

mohan1978: اصلاح گری با ۱۸۰۰۰ کشته
گناهش پاي شماست؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
     
  
مرد

 
Sachme: گناهش پاي شماست؟
نه ولی عقل میگه طرفداری از ظالم و جائر و قاتل و گنه کار نکنیم

نه اینکه بگیم کناه کرد عیب نداره زنه پیامبره

گناه کرد عیب نداره جایز الخطاست

گناه کرد عیب نداره دختر ابوبکره و هزاران

Sachme: mohan1978:
جایی که پیروز بودند ریش از صورت فرمانداران علی کندند

حرف من درآوردي
- کندن موهای سر و صورت عثمان بن حنیف صحابی به دست پیروان عایشه
عثمان بن حنیف، یکى از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه وآله است که طبق گفته برخى از علماى اهل سنت، حتى در جنگ بدر نیز حضور داشته است. ابن حجر در شرح حال او مى‌نویسد:
وقال الترمذی وحده إنه شهد بدرا وقال الجمهور أول مشاهده أحد.
از میان علما، تنها ترمذى گفته است که او در جنگ بدر حضور داشته؛ ولى جمهور علما گفته‌اند که اولین جنگى که او حضور داشته، جنگ احد بوده است.
الإصابة فی تمییز الصحابة، ج4، ص5438، دار الجیل
عثمان بن حنیف، در زمان جنگ جمل، حاکم بصره و نماینده امیرمؤمنان علیه السلام در این شهر بود. وقتى پیروان جمل وارد شهر شدند، با افراد عثمان بن حنیف درگیر شده و صدها نفر از آنان را به شهادت رساندند، سپس به قصر او حمله کرده و خود او را دستگیر و به شدت کتک زدند؛ تا جائى که گفته‌اند تمام موهاى صورت او را کندند.
آیا عثمان بن حنیف، صحابى جلیل القدر رسول خدا صلى الله علیه وآله در کشتن عثمان نقش داشت؟ اگر نداشت، چرا با او چنین برخوردى شد؟
ابن کثیر دمشقى در این باره مى‌نویسد:
فلما انتهی إلى ذی قار أتاه عثمان بن حنیف مهشما، ولیس فی وجهه شعرة فقال: یا أمیر المؤمنین بعثتنی إلى البصرة وأنا ذو لحیة، وقد جئتک أمردا، فقال: أصبت خیرا وأجرا.
وقتى امیرمؤمنان علیه السلام به منطقه ذى قار رسیدند، عثمان بن حنیف نزد آن حضرت آمد؛ در حالى که بسیار لاغر شده بود و هیچ مویى در صورت او نبود؛ پس گفت: اى امیرمؤمنان! شما مرا به بصره فرستادى؛ در حالى که داراى ریش بودم؛ اما الآن خدمت شما آمده‌ام و حال آن که مویى در صورتم نیست. آن حضرت فرمود: خیر و اجر نصیب شما شده است.
البدایة والنهایة، ج7، ص236، ناشر: مکتبة المعارف - بیروت.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
-علی ع،پیروان عایشه را،سپاه یک زن و پیرو چهارپا معرفی میکند
امیرمؤمنان علیه السلام در خطبه 13 نهج البلاغه، روز جمعه سال 36 هجرى پس از پایان جنگ جمل در مسجد جامع شهر بصره در نکوهش مردم بصره فرمود:
کُنْتُمْ جُنْدَ الْمَرْأَةِ وَ أَتْبَاعَ الْبَهِیمَةِ رَغَا فَأَجَبْتُمْ وَ عُقِرَ فَهَرَبْتُمْ أَخْلَاقُکُمْ دِقَاقٌ وَ عَهْدُکُمْ شِقَاقٌ وَ دِینُکُمْ نِفَاقٌ وَ مَاؤُکُمْ زُعَاقٌ وَ الْمُقِیمُ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ مُرْتَهَنٌ بِذَنْبِهِ وَ الشَّاخِصُ عَنْکُمْ مُتَدَارَکٌ بِرَحْمَةٍ مِنْ رَبِّهِ


شما سپاه یک زن، و پیروان حیوان «شتر عایشه» بودید، تا شتر صدا مى‏کرد مى‏جنگیدید، و تا دست و پاى آن قطع گردید فرار کردید.اخلاق شما پست، و پیمان شما از هم گسسته، دین شما دو رویى، و آب آشامیدنى شما شور و ناگوار است.
کسى که میان شما زندگى کند به کیفر گناهش گرفتار مى‏شود، و آن کس که از شما دورى گزیند مشمول آمرزش پروردگار مى‏گردد.
در این روایت، امیرمؤمنان علیه السلام صراحتا مردم بصره را لشکریان عائشه و پیروان شتر او معرفى مى‌کند.


عایشه حرفش مهمتره یا خلیفه و امام
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
- عایشه فرمانده جنگ بوده
در صحیح بخارى به نقل از ابو بکره آمده است که عدم پیوستن به لشکر بصره را فرماندهى عائشه دانسته است:
عن أبی بَکْرَةَ قال لقد نَفَعَنِی الله بِکَلِمَةٍ سَمِعْتُهَا من رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم أَیَّامَ الْجَمَلِ بَعْدَ ما کِدْتُ أَنْ أَلْحَقَ بِأَصْحَابِ الْجَمَلِ فَأُقَاتِلَ مَعَهُمْ قال لَمَّا بَلَغَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم أَنَّ أَهْلَ فَارِسَ قد مَلَّکُوا علیهم بِنْتَ کِسْرَى قال لَنْ یُفْلِحَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمْ امْرَأَةً.
از ابوبکره نقل شده است که به راستى خداوند به من سود رساند، زمانى که مى‌خواستم به یاران جمل بپیوندم و به همراه آن‌ها بجنگم، به یاد کلامى از رسول خدا ص افتادم. وقتى به آن حضرت خبر رسید که مردم فارس دختر کسرى را به عنوان پادشاه انتخاب کرده‌اند، فرمود: هیچ گاه سعادت‌مند نمى‌شود قومى که فرمانده آن‌ها یک زن باشد.
صحیح البخاری ج4، ص1610، ح4163، کتاب بدأ الخلق، بَاب کِتَابِ النبی e إلى کِسْرَى وَقَیْصَرَ
طبق این روایات، أبا بکره که از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه وآله است، دلیل عدم پیوستن خود را به یاران جمل را فرماندهى عائشه دانسته است.
بنابراین عائشه فرمانده جنگ جمل بوده و همان‌طور که رسول خدا ص فرموده، آن‌ها هرگز رستگار نشدند و امروزه نیز طرفداران جمل و آن‌هایى که از اهل جمل و پیروان آن‌ها طرفداراى مى‌کنند، هرگز رستگار نخواهند شد.

-عمار میگفت:عایشه در برابر خدا قرار گرفته!
لَمَّا سَارَ طَلْحَةُ وَالزُّبَیْرُ وَعَائِشَةُ إِلَى الْبَصْرَةِ بَعَثَ عَلِیٌّ عَمَّارَ بْنَ یَاسِرٍ وَحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ فَقَدِمَا عَلَیْنَا الْکُوفَةَ فَصَعِدَا الْمِنْبَرَ فَکَانَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ فَوْقَ الْمِنْبَرِ فِی أَعْلَاهُ وَقَامَ عَمَّارٌ أَسْفَلَ مِنْ الْحَسَنِ فَاجْتَمَعْنَا إِلَیْهِ فَسَمِعْتُ عَمَّارًا یَقُولُ إِنَّ عَائِشَةَ قَدْ سَارَتْ إِلَى الْبَصْرَةِ وَ وَاللَّهِ إِنَّهَا لَزَوْجَةُ نَبِیِّکُمْ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَلَکِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَتَعَالَى ابْتَلَاکُمْ لِیَعْلَمَ إِیَّاهُ تُطِیعُونَ أَمْ هِیَ
وقتی طلحه و زبیر و عایشه به بصره آمدند، علی(ع)عمار بن یاسر و حسن بن علی(ع)را به نزد ما فرستاد و آن دو پیش ما آمده و به منبر رفتند و حسن بن علی(ع)در بالای منبر قرار گرفت، و عمار بن یاسر پایین تر از او، و ما نزد آن دو اجتماع کردیم، و من از عمار شنیدم که می گفت:همانا عایشه به بصره رفته است، و به خدا سوگند که عایشه همسر پیامبر شماست در دنیا و آخرت، ولی خدای تبارک و تعالی شما را آزمایش کرده تا معلوم سازد که آیا از او اطاعت و پیروی می کنید یا از عایشه!صحیح بخاری ج21ص498.ش 6571.

- دستور رسول خداص به علی ع که با عایشه و سپاهش بجنگد!
روایات متعددى وجود دارد که رسول خدا ص به امیرمؤمنان ع و یاران آن حضرت دستور داده است که با عائشه و دارد دسته او و همچنین معاویه و خوارج بجنگند.
ابن عبد البر قرطبى در این باره مى‌نویسد:
ولهذه الأخبار طرق صحاح قد ذکرناها فِى موضعها.
وروى من حدیث على، ومن حدیث ابْن مَسْعُود، ومن حدیث أَبِى أَیُّوب الأَنْصَارِیّ: أَنَّهُ أمر بقتال الناکثین، والقاسطین، والمارقین.
وروى عَنْهُ، أَنَّهُ قَالَ: مَا وجدت إلا القتال أو الکفر بما أنزل الله، یَعْنِی: والله أعلم قوله تعالى: «وَجَاهِدُوا فِى اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ».
و براى این احادیث طرق وسندهاى صحیح است که ما در جاى خود آن را آوردیم واز حدیث على (علیه السلام)و از حدیث ابن مسعود واز حدیث أبوأیوب الأنصارى، روایت شده است که آن حضرت مأمور شده است به جنگ نمودن با ناکثین وقاسطین ومارقین.
و از آن حضرت نقل شده است که فرمود: من بین جنگ با آن‌ها و کفر به آن چه که خداوند نازل کرده، مخیر بودم. منظور آن حضرت این آیه قرآن بود که «در راه خداوند آن گونه که شایسته است، جهاد کنید».
الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج3، ص 1117 و (مسند البزار)، ج3، ص26ـ 27، ح774 و المعجم الأوسط، ج 8، ص213، ح8433 و مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج7، ص 238 و تاریخ بغداد، ج8، ص 340، ناشر: دار الکتب العلمیة و البدایة والنهایة، ج 7، ص306، ناشر: مکتبة المعارف و أنساب الأشراف، ج 1، ص286، طبق برنامه الجامع الکبیر و مسند أبی یعلى، ج3، ص 194، ح1623 و المعجم الکبیر، ج 10، ص91، ح10054 و المستدرک على الصحیحین، ج3، ص 150، ح4674 و أسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج 4، ص124 و ...
- رسول خداٌ،عایشه را از رفتن به جنگ جمل نهی کرده بود!
از طرف دیگر روایات متعدد و صحیح السندى وجود دارد که رسول خدا صلى الله علیه وآله، عائشه را از رفتن به جنگ جمل منع کرده است. این روایت به صورت متواتر در کتاب‌هاى اهل سنت نقل شده است که ما فقط به دو روایت اشاره مى‌کنیم:
37771 حدثنا أبو أُسَامَةَ قال حدثنا إسْمَاعِیلُ عن قَیْسٍ قال لَمَّا بَلَغَتْ عَائِشَةُ بَعْضَ مِیَاهِ بَنِی عَامِرٍ لَیْلاً نَبَحَتْ الْکَِلاَبُ علیها فقالت أَیُّ مَاءٍ هذا قَالَوا مَاءُ الْحَوْأَبِ فَوَقَفَتْ فقالت ما أَظُنُّنِی إَلاَ رَاجِعَةً فقال لها طَلْحَةُ وَالزُّبَیْرُ مَهْلاً رَحِمَک اللَّهُ بَلْ تَقْدُمِینَ فَیَرَاک الْمُسْلِمُونَ فَیُصْلِحُ اللَّهُ ذَاتَ بَیْنِهِمْ قالت ما أَظُنُّنِی إَلاَ رَاجِعَةً إنِّی سَمِعْت رَسُولَ اللهِ صلى الله علیه وسلم قال لنا ذَاتَ یَوْمٍ کَیْفَ بِإِحْدَاکُنَّ تَنْبَحُ علیها کَِلاَبُ الْحَوْأَبِ.
از قیس بن حازم نقل شده است که وقتى عائشه در هنگام شب به چاه‌هاى بنى عامر رسید، سگ‌ها بر او پارس کردند؛ سؤال کرد: این چه آبى است؟ گفتند: آب منطقه حوأب. پس عائشه ایستاد و گفت: من چاره‌اى جز بازگشت ندارم. طلحه و زبیر به او گفتند: صبر کنید، خدا شما را رحمت کند، شما آمده‌اى تا خداوند به وسیله شما میان مسلمانان اصلاح نماید. عائشه گفت: من باید برگردم؛ چرا که از رسول خدا صلى الله علیه وآله شنیدم که روزى به همسرانش فرمود: چگونه خواهید بود که سگان منطقه حوأب بر یکى از شما پارس کند؟!
إبن أبی شیبة الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج7، ص536،مکتبة الرشد
و شمس الدین ذهبى در کتاب تاریخ الإسلام مى‌نویسد:
وَکِیعٌ، عَنْ عِصَامِ بْنِ قُدَامَةَ، وَهُوَ ثِقَةٌ، عَنْ عِکْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): " أَیَّتُکُنَّ صَاحِبَةُ الْجَمَلِ الأَدْبَبِ، یُقْتَلُ حَوَالَیْهَا قَتْلَى کَثِیرُونَ، وَتَنْجُو بَعْدَ مَا کَادَتْ".
رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله به همسرانش فرمود: کدامیک از شما بر شتر پر مو مى‏نشیند و گرداگردش مردم بسیارى کشته مى‏شوند و خودش نجات مى‏یابد؟
الذهبی تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج3، ص490، دار الکتاب العربی
ام المومنین ام سلمه،موافق جنگ با عایشه بود
طبق روایات صحیح السندى که در کتاب‌هاى اهل سنت وجود دارد، ام المؤمنین ام سلمه موافق جنگیدن با عائشه و دار و دسته او بوده، به امیرمؤمنان علیه السلام توصیه مى‌کند که به جنگ اهل جمل بپردازد و فرزند عزیزش را نیز با آن حضرت همراه مى‌کند:
(4550)- [3: 117] حَدَّثَنِی أَبُو سَعِیدٍ أَحْمَدُ بْنُ یَعْقُوبَ الثَّقَفِیُّ مِنْ أَصْلِ کِتَابِهِ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ شَبِیبٍ الْمَعْمَرِیُّ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ صَالِحٍ الأَزْدِیُّ، حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ سُلَیْمَانَ بْنِ الأَصْبَهَانِیُّ، عَنْ سَعِیدِ بْنِ مُسْلِمٍ الْمَکِّیِّ، عَنْ عَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قَالَتْ: لَمَّا سَارَ عَلِیٌّ إِلَى الْبَصْرَةِ دَخَلَ عَلَى أُمِّ سَلَمَةَ زَوْجِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ یُوَدِّعُهَا، فَقَالَتْ: " سِرْ فِی حِفْظِ اللَّهِ وَفِی کَنَفِهِ، فَوَاللَّهِ إِنَّکَ لِعَلَى الْحَقِّ، وَالْحَقُّ مَعَکَ، وَلَوْلا أَنِّی أَکْرَهُ أَنْ أَعْصَى اللَّهَ وَرَسُولَهُ، فَإِنَّهُ أَمَرَنَا صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ أَنْ نَقَرَّ فِی بُیُوتِنَا لَسِرْتُ مَعَکَ، وَلَکِنْ وَاللَّهِ لأُرْسِلَنَّ مَعَکَ مَنْ هُوَ أَفْضَلُ عِنْدِی وَأَعَزُّ عَلَیَّ مِنْ نَفْسِی ابْنِی عُمَرَ ".
از عمره دختر عبد الرحمن نقل شده است که وقتى على بن أبى طالب علیه السلام قصد حرکت به سوى بصره را داشت، پیش ام سلمه همسر گرامى رسول خدا صلى الله علیه وآله آمد تا با او وداع نماید، ام سلمه فرمود: برو که خداوند حافظ و پشتیبان تو است، به خدا سوگند که تو با حق هستى و حق با تو است، اگر نبود این که من دوست نداشتم از دستور خدا و پیامبرش سرپیچى کنم؛ چرا که خداوند به ما دستور داده است که در خانه‌هاى خودمان بمانیم، با تو مى‌آمدم؛ ولى به خدا سوگند که برترین شخص در نزد من و عزیزتر از جانم؛ یعنى فرزندم عمر را با تو همراه مى‌کنم.
حاکم نیشابورى بعد از نقل این روایت مى‌گوید:
هَذِهِ الأَحَادِیثُ الثَّلاثَةُ کُلُّهَا صَحِیحَةٌ عَلَى شَرْطِ الشَّیْخَیْنِ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ
تمام این احادیث سه گانه، بر طبق شرایط بخارى و مسلم صحیح هستند؛‌ ولى آن دو نقل نکرده‌اند.
ذهبى نیز در تعلیق این روایت، نظر حاکم را تأیید کرده و مى‌نویسد «خ م» که مخف «على شرط البخارى و مسلم» است.
این روایت مطالب متعددى را ثابت مى‌کند؛ از جمله این که امهات المؤمنین حق نداشتند از خانه خود خارج شوند؛ حتى براى اصلاح.
همچنین ثابت مى‌کند که ام سلمه، جنگ با عائشه و لشکریان او را مشروع و حق را با امیرمؤمنان علیه السلام مى‌دانسته است؛ تا جائى که فرزند عزیزش را در رکاب امیرمؤمنان علیه السلام به جنگ با عائشه مى‌فرستد.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
mohan1978: دستور رسول خداص به علی ع که با عایشه و سپاهش بجنگد!
مگه پيامبر علم غيب داشت؟

mohan1978: امروزه نیز طرفداران جمل و آن‌هایى که از اهل جمل و پیروان آن‌ها طرفداراى مى‌کنند، هرگز رستگار نخواهند شد.
دروغ تعطيل

mohan1978: علی ع،پیروان عایشه را،سپاه یک زن و پیرو چهارپا معرفی میکند
امیرمؤمنان علیه السلام در خطبه 13 نهج البلاغه، روز جمعه سال 36 هجرى پس از پایان جنگ جمل در مسجد جامع شهر بصره در نکوهش مردم بصره فرمود:
اهل سنت نهج البلاغه شيخ رضي را قبول ندارد

mohan1978: عایشه فرمانده جنگ بوده
خوبه اعتراف كردي اعتراف كرد ابوبكر هيچ دشمني با علي نداشته و پسرش محمد خواهر عايشه در مقابل عايشه جنگيد
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
     
  
مرد

 
- ام سلمه،به خاطر فتنه ایی که عایشه برپا کرد،تا آخر عمر با عایشه حرف نزد!
بیهقى در المحاسن والمساوى و ماوردى بصرى در الحاوى الکبیر، مى‌نویسند که ام سلمه قسم یاد کرده بود که هرگز با عائشه سخن نگوید و تا آخر عمر با او قهر بود:
روی عن عائشة، رضی الله عنه، أنها دخلت على أم سلمة بعد رجوعها من وقعة الجمل وقد کانت أم سلمة حلفت أن لا تکلمها أبداً من أجل مسیرها إلى محاربة علیّ بن أبی طالب، فقالت عائشة: السلام علیک یا أم المؤمنین فقالت: یا حائط ألم أنهک ؟ ألم أقل لک ؟ قالت عائشة: فإنی أستغفر الله وأتوب إلیه. کلمینی یا أم المؤمنین، قالت: یا حائط ألم أقل لک ؟ ألم أنهک ؟ فلم تکلمها حتى ماتت، وقامت عائشة وهی تبکی وتقول: وا أسفاه على ما فرط منی.
روایت شده است که عائشه بعد از جنگ جمل بر ام سلمه وارد شد، ام سلمه سوگند یاد کرده بود که هرگز با عائشه حرف زند؛ چرا که عائشه به جنگ على بن أبى طالب علیه السلام رفته بود. عائشه گفت: سلام بر تو اى مادر مؤمنان! ام سلمه در جواب گفت: اى دیوار! مگر تو را نهى نکردم، مگر به تو نگفتم؟ عائشه گفت: من از خداوند طلب بخشش و توبه مى‌کنم، با من سخن بگو اى مادر مؤمنان. ام سلمه گفت: اى دیوار، مگر به تو نگفتم، مگر تو را نهى نکردم؟
پس ام سلمه تا زنده بود با عائشه سخن نگفت. عائشه بلند شد، در حالى که گریه مى‌کرد مى‌گفت: اى تأسف بر آن چه که از دست دادم!.
البیهقی المحاسن والمساوئ، ج1، ص222، دار الکتب العلمیة و الحاوی الکبیر فی فقه مذهب الإمام الشافعی وهو شرح مختصر المزنی، ج15، ص447،
- حذیفه صحابی:مادر شما به جنگ با شما می آید!
حذیفة بن یمان، یکى از اصحاب جلیل القدر رسول خدا ص است که آن حضرت او را از علوم غیبى و الهى آگاه ساخت و حتى طبق برخى از روایات اهل سنت، او از تمام فتنه‌هاى که تا قیامت اتفاق خواهد افتاد آگاه کرده بوده.
وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّار، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَر، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، ح وَحَدَّثَنِی أَبُو بَکْرِ، بْنُ نَافِع حَدَّثَنَا غُنْدَرٌ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ عَدِیِّ بْنِ ثَابِت، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ، عَنْ حُذَیْفَةَ، أَنَّهُ قَالَ أَخْبَرَنِی رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم بِمَا هُوَ کَائِنٌ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ...
از حذیفه نقل شده است که گفت: رسول خدا (ص) مرا از تمام اتفاقاتى که تا قیامت خواهد افتاد آگاه کرد....
صحیح مسلم، ج4، ص2217، ح2891، کتاب الفتن واشرط الساعة، باب إِخْبَارِ النَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم فِیَما یَکُونُ إِلَى قِیَامِ السَّاعَةِ،دار إحیاء التراث العربی
الان هم وهابیون می توانند بگویند که عایشه برای اصلاح آمده؟در این روایت، حذیفه تصریح مى‌کند که عائشه به جنگ شما مى‌آید نه براى اصلاح امت. اگر واقعا هدف عائشه اصلاح امت اسلامى بود، نباید حذیفه از تعبیر «امکم تغزوکم» استفاده مى‌کرد.
بنابراین عائشه براى جنگ با امیرمؤمنان علیه السلام آمده بود، نه براى اصلاح امور مسلمانان.
- پیروان عایشه،از مردم برای جنگیدن با علی،دعوت می کردند نه برای اصلاح!!!
طبق گفته مورخان اهل سنت، فتنه‌گران جمل، به رؤسا و صاحب نفوذان اقوام نامه مى‌نوشتند و از آن‌ها دعوت مى‌کردند که براى جنگیدن با على بن أبى‌طالب علیه السلام او را یارى کنند.
ابن أثیر جزرى در کتاب الکامل فى التاریخ مى‌نویسد:
وکان الأحنف قد بایع علیا بعد قتل عثمان لأنه کان قد حج وعاد من الحج فبایعه قال الأحنف ولم أبایع علیا حتى لقیت طلحة والزبیر وعائشة بالمدینة وأنا أرید الحج وعثمان محصور فقلت لکل منهم إن الرجل مقتول فمن تأمروننی أبایع فکلهم قال بایع علیا فقلت أترضونه لی فقالوا نعم فلما قضیت حجی ورجعت إلی المدینة رأیت عثمان قد قتل فبایعت علیا ورجعت إلی أهلی ورأیت الأمر قد استقام فبینما أنا کذلک إذ أتانی آت فقال هذه عائشة وطلحة والزبیر بالخریبة یدعونک فقلت ما جاء بهم قال یستنصرونک على قتال علی فی دم عثمان فأتانی أفظع أمر فقلت إن خذلانی أم المؤمنین وحواری رسول الله لشدید وإن قتال ابن عم رسول الله وقد أمرونی ببیعته أشد
أحنف از کسانى بود که با على علیه السلام بعد از کشته شدن عثمان بیعت کرد؛ چرا که او وقتى از حج برگشت با على علیه السلام بیعت کرد. احنف گفت: من با على بیعت نکردم؛ مگر این که طلحه، زبیر و عائشه را در ملاقات کردم، من عازم حج بودم و عثمان در محاصره بود، به هر کدام از این سه نفر گفتم: این شخص (عثمان) که کشته مى‌شود، پس دستور مى‌دهید که با چه کسى بیعت کنم؟ همه آن‌ها گفتند که با على بیعت کن. گفتم: آیا او را براى من مى‌پسندید؛ گفتند: بلى. وقتى از حج به مدینه برگشتم، دیدم عثمان کشته؛ پس با على بیعت کردم و پیش خانواده‌ام برگشم. حکومت پا برجا مى‌دیدم تا این که پیکى آمد که عائشه، طلحه و زبیر در خریبه منتظر تو است. گفتم: براى چه آمده‌اند؟ گفت: از تو براى جنگ با على و گرفتن خون عثمان کمک مى‌خواهند. پس من با سخت‌ترین کار روبرو شدم و گفتم: ذلت و خوارى مادر مؤمنان و همسر رسول خدا برایم سخت است؛ اما جنگ با پسر عموى رسول خدا که من دستور دادند با او بیعت کنم، شدیدتر است.
الکامل فی التاریخ، ج3، ص127،دار الکتب العلمیة و البدایة والنهایة، ج7، ص234،
اگر واقعا هدف اهل جمل، اصلاح امت بود، چرا از مردم براى جنگ با امیرمؤمنان علیه السلام دعوت مى‌کردند؟ چرا به آن‌ها نمى‌گفتندکه قصد ما اصلاح بین امت است؟ عائشه، طلحه و زبیر دلیل جنگیدن با امیرمؤمنان علیه السلام را تغییر آن حضرت اعلام کرده‌اند. این مطلب به وضوح ثابت مى‌کند که پیروان جمل براى جنگیدن با امیرمؤمنان علیه السلام و براندازى حکومت آمده بودند نه براى گرفتن خون عثمان.
- تقسیم بیت المال مسلمین در میان فتنه گران:
ابن کثیر دمشقى و دیگر مورخان اهل سنت نوشته‌اند که وقتى پیروان جمل، شهر بصره را تصرف و حاکم آن را بیرون کردند، به بیت المال حمله کرده و هر آن چه که از بیت المال مسلمانان بود، بین لشکریان خود تقسیم نمودند.
بلاذرى در انساب الأشراف مى‌نویسد:
وکانت جماعة السیابجة موکلین ببیت مال البصرة یقال أنهم أربعون ویقال أربعمائة فلما قدم طلحة بن عبید الله والزبیر بن العوام البصرة وعلیها من قبل علی بن أبی طالب عثمان بن حنیف الأنصاری أبوا أن یسلموا بیت المال إلى قدوم علی رضی الله عنه فأتوهم فی السحر فقتلوهم.
گروه سیابجه (قومى جنگجو در سند) که وظیفه حفاظت از بیت المال را داشتند، گفته شده چهل یا چهار صد نفر بودند. وقتى طلحه و زبیر وارد بصره شدند، عثمان بن حنیف انصارى والى امیرمؤمنان علیه السلام در آن جا بودند، آن‌ها از تسلیم بیت المال تا آمدن على علیه السلام خوددارى کردند؛ پس طلحه و زبیر و لشکر او، سحرگاه آمدند و همه آن‌ها را کشتند.
فتوح البلدان، ج1، ص369، دار الکتب العلمیة - بیروت
اگر واقعا هدف آن‌ها اصلاح بین مسلمانان بود، چرا بیت المال مسلمانان را غارت کردند؟ آیا تصرف ناحق بیت المال و تقسیم آن، اصلاح است یا فساد؟
تیراندازی یاران امیرمؤمنان علیه السلام به هودج عائشه و تبدیل نمودن هودج عایشه به خارپشت!!
عینى در شرح صحیح بخارى مى‌نویسد:
واجتمع بنو ضبة عند الجمل وقاتلوا دونه قتالا لم یسمع مثله فقطعت عنده ألف ید وقتل علیه ألف رجل منهم... وأولئک النفر لا یقلعون عن رشق هودجها بالنبال حتى بقی مثل القنفذ.
بنى ضبه در اطراف شتر جمع شده بودند و جلوى او مى‌جنگیدند، جنگى که مثل آن شنیده نشده است؛ تا جائى که هزار دست قطع شد و هزار نفر از آن‌ها کشته شدند. یاران امیرمؤمنان علیه السلام دست از تیر اندازى بر هودج برنداشتند؛ تا جائى که هودج همانند خارپشت شده بود.
عمدة القاری شرح صحیح البخاری، ج15، ص50، ناشر: دار إحیاء التراث العربی

در ضمن عایشه می خواست بین کی و کی را اصلاح کند؟اصلا علی با کی مشکل داشت که عایشه خانم می خواست بین انان را اصلاح کند؟آیا باز هم ادعا میکنید که عایشه برای اصلاح آمده ؟ آیا باز هم می گویید که فتنه گران جنگ را شروع کردند؟آیا خجالت نمی کشید که این قدر دروغ تحویل مخاطبان خود می دهید؟آیا هدف شما،دفاع از حق هست یا دفاع از کسی که در برابر خدا و حق قرار گرفته؟؟


تاریخ رو نمیشه پوشوند

عایشه اول کار گول خورد اما در تمام مراحل جنگ فرمانده بود و جنگ افروز و طرف مخاصمه علی ع عایشه بود
اگر عائشه براى اصلاح امت رفته بود، چرا ام المؤمنین ام سلمه با او قهر کرد و تا آخر عمر با او سخن نگفت؟
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
mohan1978: ام المومنین ام سلمه،موافق جنگ با عایشه بود
منبعشو میگی؟

mohan1978: ام سلمه،به خاطر فتنه ایی که عایشه برپا کرد،تا آخر عمر با عایشه حرف نزد!
چه چیزش اشکالی دارد؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
     
  
مرد

 
mohan1978: تقسیم بیت المال مسلمین در میان فتنه گران:
جه ربطی به عایشه داره خود عایشه حمله کرد؟

mohan1978: تیراندازی یاران امیرمؤمنان علیه السلام به هودج عائشه و تبدیل نمودن هودج عایشه به خارپشت!!
چه ربطی

mohan1978: در ضمن عایشه می خواست بین کی و کی را اصلاح کند؟اصلا علی با کی مشکل داشت که عایشه خانم می خواست بین انان را اصلاح کند؟آیا باز هم ادعا میکنید که عایشه برای اصلاح آمده ؟ آیا باز هم می گویید که فتنه گران جنگ را شروع کردند؟آیا خجالت نمی کشید که این قدر دروغ تحویل مخاطبان خود می دهید؟آیا هدف شما،دفاع از حق هست یا دفاع از کسی که در برابر خدا و حق قرار گرفته؟؟
داره

منافقان جنگ را شروع کردند
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
     
  
صفحه  صفحه 33 از 47:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  46  47  پسین » 
مذهب
مذهب

Aisha | عایشه (ام المومنین) و پیامبر (توسط مدیر بسته شد)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA