انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 45 از 47:  « پیشین  1  ...  44  45  46  47  پسین »

Aisha | عایشه (ام المومنین) و پیامبر (توسط مدیر بسته شد)


مرد

 
rostam91: اول برو یه بار قرآن رو با دقت بخون و بدون چی نوشته ، اون وقت ادعای مناظره کن
در حال حاضر اطلاعات دینی و قرآنی شما رو بسیار ناچیز می بینم مطالبتون در حد کپی پیست بیشتر نیست و تحلیلهاتون آبکی و بچه گانه
کاربن نمیدونه چی می نویسه فقط چیزی رو که روش بنویسن کپی می کنه
فرار شما واضح است

شما چون از علما هستید وهمه مطالب محفوظات خودتون است برای همین

شما تمایل به پراکنده گویی دارید تا هر جا خواستید با عنوان کردن مسائل مختلف فرار کنید

برای همین از تعیین موضوع و پرداختن به یک مبحث هراس دارید

شما چکار به بیسوادی من دارید مباحثه کنید و مرا شکست دهید و هدایت کنید تا دیگر عایشه را ملعون ندانم

شدید مثل مجری شبکه کلمه اقای هاشمی وقتی نتونست از اعتقاد خودش دفاع کنه سوزنش گیر کرد رو سند یک حدیث که سندش چیه

مجری اخر کار گفت اقا شندش هر چی که شما میگی هست حالا بحث رو ادامه بده

باز هاشمی میگفت نه نمیشه شما به عنوان یک عالم حرف منو قبول کنی باید خودت بگی

یکی نیست یگه مگر مناظره غیر از قبول کردن ایده طرف مقابل است ؟؟؟؟؟

مثل اینه ک یکی منو محکوم کنه و من قبول کنم حرفش درست است و باز اون طرف بگه نه نمیشه شما قبول کنی که حقبا منه


دوست گرامی اینجوری بحث کردن و فرار کردن فایده نداره

در اثبات ایمان یا کفر عایشه در هر باب یکبار بیا با هم بحث کنیم و بحث رو تموم کنیم بریم سراغ بعدی

من اعلام میکنم میتونم اثبات کنم مادر مومنین اهل سنت جناب عایشه الحمیرا کلا کافره است

حاضری در همین مورد فقط و فقط بحث کنیم بعد بریم سراغ بحث های بعدی

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: اول برو یه بار قرآن رو با دقت بخون و بدون چی نوشته ، اون وقت ادعای مناظره کن
در حال حاضر اطلاعات دینی و قرآنی شما رو بسیار ناچیز می بینم مطالبتون در حد کپی پیست بیشتر نیست و تحلیلهاتون آبکی و بچه گانه
کاربن نمیدونه چی می نویسه فقط چیزی رو که روش بنویسن کپی می کنه
به این میگن فرار تاز مباحثه

شما دوست داری پراکنده گویی بشه تا هر وقت گیر کردی فرار کنی

مثل اون هم کیش شمکا اقای هاشمی در شبکه کلمه که بجای جواب دادن به اثبات کفر عایشه سوزنش گیر کرده بود روی سند یک حدیث

هر چی شیعه میگفت خوب اشکالت رو به حدیث بگو نمیگفت از اخر شیعه راضی شد هر چه هاشمی در مورد حدیث بگوید قبول کند تا بروند سر موضوع اصلی

اما باز هاشمی گفت قای شیعه نمیشه شما از نظر خودت برگردی و حرف منو قبول کنی

بنده خدا نمیدونه مناظره همینه که نظر یک طرف برنده بشه و حالا شیعه هر کار میکنه برگردند به اصل صحبت اون حرف خودش رو که کاملا نامربوطه میزنه



پیشنهاد منو جواب ندادید


یک مناظره فقط در یک موضوع برای شما و یک موضوع برای من با استفاده از کتب مورد اعتبار طرفین فقط


دوست گرامی اینجوری بحث کردن و فرار کردن فایده نداره

در اثبات ایمان یا کفر عایشه در هر باب یکبار بیا با هم بحث کنیم و بحث رو تموم کنیم بریم سراغ بعدی

من اعلام میکنم میتونم اثبات کنم مادر مومنین اهل سنت جناب عایشه الحمیرا کلا کافره است

حاضری در همین مورد فقط و فقط بحث کنیم بعد بریم سراغ بحث های بعدی





حداقل منه بیسواد رو هدایت میکنه که دیگه لعن عایشه رو نگم

در مقابل شما که عالم هستید و همه چیز از محفوظات خودتون است


رد مناظره یعنی قبول دارید عایشه کافره است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
زن

andishmand
 
آمتیس
رستم


دوستان عزیز

لطفا" کل کل نکنید . من فکر کنم وقتی بهیچ عنوان نمی تونید همدیگر رو قانع کنید یک مناظره سهله صد مناظره هم کافی نیست . مهم اینه که دوستانه و با احترام بحث و تبادل افکار کنید . هیچ سخت نیست برای یک موضوع و شخصیتی که هزار و چهار صد سال و ... پیش زندگی می کرده فقط به ابراز عقیده منطقی خودتون نه مجاب کردن طرف بحثتون اکتفا کنید .
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
مرد

 
ametis: اما اگر علی ع انتخاب رو مقدس و با ارزش میدونست

نمیگفت ......این حکومت بر شما نزد من از پارچه ای که با ان آب بینی بز را پاک میکنند بی ارزش تر است
ولله دیگه سخنان علی رو هم نمی خواهی ببینی به خودت مربوطه باز هم تیکه ای از نامه ۶ رو برات می زارم:
همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است
جالبه نظرتون اینه که این حرف رو علی فقط برای مجاب کردن معاویه زده و اعتقادی بهش نداره
ametis: نمیگفت ......این حکومت بر شما نزد من از پارچه ای که با ان آب بینی بز را پاک میکنند بی ارزش تر است
منظورش اینه که به خلافت و حکومت دنیوی دل نبستم و مقام برام بی معنیه
ametis: بابا بحث من سر فقه نیست بر سر فهم اینه که مثلا اگر ادرار بریزه روی یک محل نجس هست یا نه ....یا بره تو پارچه نفوذ کنه نجسه یانه .....این رو هم باید شرع بگه یا فهم
باید شرع بگه نه فهم ، چون شرایطش در حالات مختلف فرق می کنه
هنگام وضو برای نماز هم باید دستها و صورت و پاها رو شصت اینو قرآن میگه ولی در شرایطی میشه با خاک هم تیمم کرد و نماز خوند و در اینجا تیمم میشه بدل وضو پس خاک مثلا جای آب رو میگیره اینو شرع میگه و عقل اگه بگه میگه خاک که بدتر کثیف میشیم در حالی که وضو میگه خودتون رو پاک کنید
ametis: چون هم فتوا داده و هم اجتهاد کرده

۱۲۱۰ روایت از او نقل شده که ۳۰۰ تا در صحیح مسلم اومده
در همه این روایات شما یکیش رو بیار که عایشه مستقیما از خودش گفته باشه ، در همه روایات عایشه حتی رضاع کبیری که عنوان کردی اومده پیامبر اینطور گفت، حتی در کلیپی که گذاشتی هم همینه
میگه فتواها بر اساس نظرات عایشه می چرخید نه اینکه عایشه فتوا میداد
همه رجوع میکردن به عایشه و عایشه میگفت پیامبر اینطوری گفته بعد اونها با توجه به بیان عایشه نظرشون رو اعلام میکردند حتی ابوبکر
این یعنی اینکه عایشه فتوا داده؟
یک مفتی بیاد بگه ماهواره حرام است ، این میشه فتوا چون خودش این نظر رو داده اما یکی بیاد بگه :من از فلان عالم شنیدم که گفت ماهواره حرام است ، این فتوای کسی که نقل میکنه نیست بلکه داره فتوا رو بازگو میکنه و بسیاری از روی همین بازگو کردن بهش عمل میکردن
در کلیپت میگه ، عایشه " افقه الفقها" یعنی بزرگترین فیفه است این یعنی اینکه یکی از بزرگترین فقها هست یعنی کسی که فقه زیاد میدونه نه اینکه بزرگترین مجتهد، فقیه با مجتهد فرق داره
ametis: اگر مشکلتون این بود اینهمه روایت اوردم با رجال و همه چیز قبول میکردید
چندتا رو آمردی که میگی اینهمه ، شما فقط بلدی بزرگنمائی کنی !
چند بار این کار رو کردی و وقتی مراجعه کردیم دیدیم که طرف یا شیعه بوده بر علیه سنی نوشته مثل ابراهیم قمی و قصدت تخریب اهل سنت بود یا اینکه روایات ضعیف بودن و بعد اینکه دروغها بر ملا شد دوباره رفتی سراغ ترجمه خالی و هر بار گفتم متن عربی و سند کو؟ گفتی این حرفها قدیمی
ametis: شما کافیه یک شیخ مجهول به یکی از رواه اشکال گرفته باشه تا یک حدیث رو رد کنید در حالیکه برای رد حدیث این کافی نیست اگر حدیق تواتر داشته باشه حتی خبرر واحد رو هم اینجوری رد نمیکنن
شیخ مجهول؟!
یه بار میگی آلبانی از علمای اهل سنت و نظرش رو بعنوان سند میاری و وقتی میگم آلبانی فلانی رو ضعیف دونسته میگی شیخ مجهول؟
شیخ آلبانی بزرگترین رجال شناس اسلامه اونوقت میگی مجهول؟
ametis: چرا پس شما هر روایتی بر علیه شیعه میاری بدون بررسی مقبول میدونی و تاکید داری شیعه باید اون رو بپذیره چون مثلا در فلان کتابه
چندتا رو من بدون سند آوردم که خواستیم روش بحث کنیم؟ در ضمن کلا روایات شیعه از صافی رد نشده هست ، حوب و بد قاطیه کسی نداشتین که اینها رو سوا کنه تا حتی خودتون بدونین کدوم راسته کدوم دروغ
روایات و حسناتی که در مورد متعه فت و فراوون دارین یک نمونشه ، چندتا بیارم که توش از حسنات میلیونی و ثواب چند حج هست تا بد دونستن و کراهتش ، معلوم نیست کدوم رو باید باور کرد
از نظر خودتون باید به قرآن تطبیقش بدین اما هر جائی که میخواین خوبه و هر جا خواستین بده با قرآن مطابقت داره
ametis: همه دستورات لعن بر عایشه از امام صادق است و امام نمیاد از او چیزی رو نقل کنه
روایت رو بیار بابا نپیچون! اگه داریش بیار نداری بگو از خودم گفتم یا امام صادق از خودش گفته
همینطور پاسخ بده قبل از امام صادق مردم چجوری حکم رو اجرا میکردن
ametis: شما چکار به بیسوادی من دارید مباحثه کنید و مرا شکست دهید و هدایت کنید تا دیگر عایشه را ملعون ندانم
آدم بی سواد( منظور بی اطلاع ) هرگز حاضر نیست شکستشو بپذیره و چون همه چیز رو کپی شده میاره و از تفکر خودش بهره نمیگیره فکر میکنه چیزهائی که میبینه درسته
مثلا در مورد همین آیات افک که در مورد عایشه صحبت کردیم هر چقدر من بگم خداوند میگه:

سوره نور آيه 23

‏ إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ‏


‏كساني كه زنان پاكدامن بي‌خبر ايماندار را به زنا متّهم مي‌سازند ، در دنيا و آخرت از رحمت خدا دور و عذاب عظيمي‌دارند ( اگر توبه نكنند ) .‏
منظور آیه عایشه هست و خداوند اقرار به باایمان بودن عایشه داره ، شما قبول نمی کنی و حرف خودت رو می زنی و باز میپری یه نصف آیه باب نظرت رو میاری و میگی خدا عایشه رو به زنان نوح و لوط تشبیه کرده

ametis: مباحثه کنید و مرا شکست دهید و هدایت کنید تا دیگر عایشه را ملعون ندانم
پسر نوح پدرش پیامبر بود و هدایت نشو ، ابولهب برادرزادش پیامبر بود و پیامبر نتونست هدایشت کنه ، بعضی ها دلشون مثل سیاه چاله هست هر چی نور بتابه روشن نمیشه
شما تنها راهی که می تونه نور دلت رو روشن کنه قرآنه و قرآنه و قرآنه تنها قرآن اونهم با فکری باز و بدون تعصب
یکبار کافیه خودتو فارغ از شیعه و سنی بودن در اختیار قرآن بزاری و با دل و جون بخونیش بدور از تفاسیر شیعه و سنی
     
  
زن

 
rostam91: یکبار کافیه خودتو فارغ از شیعه و سنی بودن در اختیار قرآن بزاری و با دل و جون بخونیش بدور از تفاسیر شیعه و سنی
با این موافقم...........
خیلی از ما شیعیان فقط ادعا شیعه بودن میکنیم و حدود ۹۰ درصدمون اصلا یکبارم قرآن رو کامل نخوندیم و بخاطر همین ارزششو نمیدونیم............
فقط سوره نسا رو یکبار بخون ناخداگاه خیلی چیزا روشن میشه برات............
برداشت طرف مقابلت شرطه نه برداشتها و تفاسیری که تو از اون واژه یا رفتار داری!!!
     
  
مرد

 
ametis: بحث فقط بر سر یک شخص نیست

بحث خیلی بزرگتره چون عایشه به کمک پدرش و بقیه دوستان یک مکتب فقهی و تعداد زیادی روایت به جا گذاشته که به انها استناد میشه و از رواه مورد اعتماد اهل سنت است

وقتی عدم کفایت او برای حدیث اثبات بشه یعنی بخشی از فقه سنی زیر سئوال میره

البته بحث بر سر عایشه همواره بر میگرده به موضوع لعن او توسط شیعه

شیعه طبق فرعی از فروع دین و مطابق نص قرآن به چند نفر از اصحاب پیامبر که اهل بیت او را ازرده و ظلم کرده اند لعن میفرستد

البته نه فحش و نه اهانت فقط لعن

یکی دیگر از مبانی بحث استحقاق عایشه بر این لعن هاست

وجه آخر روشنگری است

هر گاه مشخص شود رهبران فکری یک امذهب دارای انحرااف بودند کلیت اون مذهب هم زیر سئوال میره

مثل اینکه معلوم بشه مثلا مارکس همه عمرش مثل بک لیبرال زندگی میکرده ....اونوقت چه بلایی سر معتقدین به او میاد
درسته بحث شخص نیست

ولی خوب گناه دختر رو پای گدر نمینویسن اگه گناهی داشته باشه و اینکه بازم اگر کسی غرضی دشاته باشه نمیشه حتمی گفت روایتی که نقل کرده درسته یا غلط و همونجوری که ادمهایی که ما در مسمان و مومن بودنشون شکی نداریم امکان داره روایت رو غلط فهمیده یا غلز تفسیر کنند و یا اشتباه کنند و در روایات و احاذیث جای شک بسیار است چه شیعه چه سنی .
حالا اینکه ما عایشه رو لعن هم بکنیم یا نه نباید برای ما و اخرت تفاوتی کنه چون اپر خدای عادلی وجود داشته باشه اعمال نزد اون محاسبه میشه .
و مورد اخر اینکه باز هم این همه فرد مورد سوال در تاریخ و تاثیر پذار بر سرنوشته ادیان و اسلام ماا چون تعصبی اندک داریم فقط با افرادی خاص کار داریم.
به هر روی موفق باشی دوست من
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
مرد

 
Andisheh: ادمهایی که ما در مسمان و مومن بودنشون شکی نداریم امکان داره روایت رو غلط فهمیده یا غلز تفسیر کنند و یا اشتباه کنند و در روایات و احاذیث جای شک بسیار است چه شیعه چه سنی .
من یک مثال کوچیک بزنم

فرض محال که اثبات بشه پیامبر اسلام راست نمیگفته

نتیجه چی میشه

میلیارها ادم که گول خوردن

الان عایشه هم یکی از ارکان فقه ال سنت است و عانا مشکل داره

ما داریم در مورد روایاتی بحث میکینم که اهل سنت قبول دارن و براشون مستنده


من بحثی سر مسلمون بودن عایشه ندارم

در قدم دیگه

اینکه ما دوست و دشمن رو بشناسیم چرا مهم نباشه



اما از همه مهمتر


بحث من کلا بارستم فقط و فقط به خاطر دروغ بستن به شیعه و مسخره کردن اعتقادات تشیع است

چند بار قسم خوردن و این بار هم قول میدم به شیعه دروغ نبنده من یک کله لازم نمیبینم جوابش رو بدهم

دائما شیعه رو بخاطر ...لعن بر ملعونین ....شرک در خداپرستی.....و اعتقاداتشون مسخره میکنه و دروغ در موردشون مینویسه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
sara_blue_xxx: با این موافقم...........
خیلی از ما شیعیان فقط ادعا شیعه بودن میکنیم و حدود ۹۰ درصدمون اصلا یکبارم قرآن رو کامل نخوندیم و بخاطر همین ارزششو نمیدونیم............
فقط سوره نسا رو یکبار بخون ناخداگاه خیلی چیزا روشن میشه برات............
البته با ۹۰ درصد موافق نیستم اما قبول دارم که کم میخونیم و هر چقدر بخونیم کم است

اما دوست من قران خوند یکطرف قضیه است و قران فهمیدن یک طرف

وقتی سنی قران میخونه و ار یدالله فوق ایدیهم نتیجه میگیره که خدا دست داره ...دست جسمی ؟؟؟

از کل شئ هالک ..الا وجه الله

نتیجه میگیره همه اعضاء و جوارح خدا در روز قیامت از بین میروند الا صورت خدا یعنی دست و پا و شیکم از بین میره و فقط صورتخدا باقی میمونه

اهل سنت به جسمیت خدا معتقدند در حالیکه همین تشیعی که کم قران میخونه هیچوقت خدا رو جسم و دارای عروض نمیدونه

شیعه میگه یدالله فوق ایدیهم......یعنی اراده خدا بالاترین اراده هاست و دست به معنی اراده است و قدرت

همین شیعه های قران نخون معتقدند

خدا قابل دیدن نیست و اگر هم بخواهد دیده شود خود را در چیزهای دیگر مینمایاند مانند آتش و نور و خدا همواره و همه جا میبیند و میشنود همه حرکات و افعال و گفتار مارا

همین اهل سنت قران خون اما معتقدند

خدا جسم است و قابل مشاهده است و دو دست و پا و اعضا و جوارح دارد و صورت دارد و بند تنبان و شلوار دارد و در ثلث سوم شب به آسمان زمین میاید تا دعای بندگانش را گوش دهد و.......


البته خیلی خیلی خوبه شیعه بیشتر قران بخونه و اینقدر که من میدونم همین روزها ی رمضان بیش از ۱۶ میلیون بار قران ختم میشه

از طریق برنامه های تلیزیونی و ببیننده هاش و همچنین دوره های هر شبه در اغلب مساجد



قران خوندن برای عرب زبان مثل حافظ خوندن برای ماست

اگر اونها خیلی قران از بر هستند عجیب نیست چون منهم بیش از هزاران شعر از شعرای خودمون از بر هستم

قران برای اونها یک کتاب شعر ممتازه

قصدم مقایسه نیست که قران کجا و دیوان مولانا و شمس و حافظ و خصوصا سعدی و فردوسی کجاست گرچه در کلام این بزرگام و مفاخر هم نور خدا بوضوح دیده میشه و اونها هم کلمات الله هستند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
طبق فرمایش مدیر محترم بحثهای نامرتبط به عایشه باید بره اینجا

لذا منهم جوابتون رو مشروحا

https://www.looti.net/11_2669_6.html#msg143047959

دادمک و در این تاپیک فقط به موارد عایشه اشاره میکنم

rostam91: باید شرع بگه نه فهم ، چون شرایطش در حالات مختلف فرق می کنه

این قاعده رو نشنیدید که

کل ما حکم به الشرع حکم به العقل و کل مکا حکم به العقل حکم به الشره

هر حکی که در شرع است معقول میباشد و هر چه در نظر معقول باشد شرعی است

این عمل عایشه معقول نیست و پس شرعی هم نیست

اینکه نجاستی مانند مدفوع روی یک پارچه بیفته و جذب بشه بعد از خشک شدن اون رو با ناخن بتراشیم و بگیم پارچه پاک است

این بی عقلی است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: من بحثی سر مسلمون بودن عایشه ندارم
شما عایشه رو کفر . منافق می دونی و برای همین خواستی مناظره کنی
الآن در پاسخ دوسپتمون میگی بحثی سر مسلمونیش نداری
این عین نقل قول خودته
ametis: در اثبات ایمان یا کفر عایشه در هر باب یکبار بیا با هم بحث کنیم و بحث رو تموم کنیم بریم سراغ بعدی

من اعلام میکنم میتونم اثبات کنم مادر مومنین اهل سنت جناب عایشه الحمیرا کلا کافره است

حاضری در همین مورد فقط و فقط بحث کنیم بعد بریم سراغ بحث های بعدی
سیاست یک بام و دو هوا و ریاکاری رو بزار کنار
ametis: بحث من کلا بارستم فقط و فقط به خاطر دروغ بستن به شیعه و مسخره کردن اعتقادات تشیع است
شما یه نقل قول از من بیار که من شیعه رو مسخره کرده باشم
حرف من انتقاد به شیعه هست نه تمسخر
ametis: دائما شیعه رو بخاطر ...لعن بر ملعونین ....شرک در خداپرستی.....و اعتقاداتشون مسخره میکنه و دروغ در موردشون مینویسه
من بخاطر اینها به شما انتقاد دارم نه مسخره در ضمن هیچ گاه در مورد شما دروغ نگفتن ، اینو هم اگه میتونی اثبات کن
ametis: نتیجه میگیره همه اعضاء و جوارح خدا در روز قیامت از بین میروند الا صورت خدا یعنی دست و پا و شیکم از بین میره و فقط صورتخدا باقی میمونه
اینم لطفا ثابت کن چون من اینو بار اوله که می شنوم
ametis: اهل سنت به جسمیت خدا معتقدند در حالیکه همین تشیعی که کم قران میخونه هیچوقت خدا رو جسم و دارای عروض نمیدونه
اینم که دروغه و اهل سنت هیچ وقت خدا جسم نمی دونه
ametis: خدا جسم است و قابل مشاهده است و دو دست و پا و اعضا و جوارح دارد و صورت دارد و بند تنبان و شلوار دارد و در ثلث سوم شب به آسمان زمین میاید تا دعای بندگانش را گوش دهد و.......
بجز قسمت دست و قسمت آخر ادعات بقیه تخیلات و دروغ بافیهای روزانه شماست
نظر اهل سنت در مورد دستان خدا!

سوره مائدة آيه 64

‏ وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَاناً وَكُفْراً وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَاراً لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَاداً وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ‏

‏( برخي از ) يهوديان مي‌گويند : دست خدا به غل و زنجير بسته است ! ( و بخل او را از عطاء و بخشش به ما گسسته است ! ) . دستهايشان بسته باد ! ( و بخل بهره ايشان ، و دستهايشان در دوزخ به زنجير بسته باد ! ) [font#2E2EFE]و به سبب آنچه مي‌گويند نفرينشان باد ( و از رحمت خدا محروم و مطرود گردند ! ) . بلكه دو دست خدا باز ( و او جواد و بخشنده است ) ، هرگونه كه بخواهد ( و حكمت خداوندي اقتضاء كند ) مي‌بخشد . ( به سبب تنگ‌چشمي و كينه‌توزي ) آنچه از سوي پروردگارت بر تو نازل مي‌شود ( كه آيات قرآن مجيد است ) بر سركشي و كفرورزي بسياري از آنان مي‌افزايد . ما در ميان ( طوائف مختلف ) آنان ( به سبب انحراف عقيدتي و معيارهاي غلطي كه به نام خدا به آئين خود راه داده‌اند ) تا روز قيامت دشمني و كينه‌توزي افكنده‌ايم . آنان هر زمان كه آتش جنگي ( عليه پيغمبر و مؤمنان ) افروخته باشند ، خداوند آن را ( با شكست ايشان و پيروزي پيغمبر و مؤمنان ) خاموش ساخته است . آنان به خاطر ايجاد فساد در زمين مي‌كوشند ( و با نيرنگ بازي و فتنه‌گري و جنگ‌افروزي در پخش فساد مي‌جوشند . آنان مفسدند ) و خداوند مفسدان و تباهكاران را دوست نمي‌دارد .‏[/font]
پس با توجه به گفته قرآن که گفته دستان خدا
اهل سنت معتقده خداوند صاحب دو دسته
اما اینکه این دستان چه شکلیه؟ چسبیده به بدن؟ دارای انگشت ؟ جسمانی یا نورانی؟ و در کل اینکه کیفیت و ماهیت اونها چیه بر هیچ کسی آشکار نیست
حالا باز بگو اهل سنت معتقده خداوند دو دست جسمانی داره
ametis: خدا قابل دیدن نیست و اگر هم بخواهد دیده شود خود را در چیزهای دیگر مینمایاند مانند آتش و نور و خدا همواره و همه جا میبیند و میشنود همه حرکات و افعال و گفتار مارا

همین اهل سنت قران خون اما معتقدند

خدا جسم است و قابل مشاهده است و دو دست و پا و اعضا و جوارح دارد و صورت دارد و بند تنبان و شلوار دارد و در ثلث سوم شب به آسمان زمین میاید تا دعای بندگانش را گوش دهد و.......
اما در مورد دین خداوند که گفتی قابل دیدن نیست و اگه دیده بشه مثل آتش و یا نوره
اینجا شما خدا رو. داری تجسیم به آتش و نور می کنی در حالی که اهل سنت حتی معتقد به این هم نیستند
نظر اهل سنت درباره دیدن خدا در قیامت:
سوره قيامة آيه 22‏
‏ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ ‏
‏در آن روز چهره‌هائي شاداب و شادانند .‏
‏توضيحات : ‏
‏« وُجُوهٌ » : جمع وجه ، چهره ، مراد چهره‌هاي مؤمنان است . « نَاضِرَةٌ » : شاداب . شادان .‏

سوره قيامة آيه 23
إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ‏

‏به پروردگار خود مي‌نگرند .‏
توضيحات : ‏
‏« نَاظِرَةٌ » : نگرنده . معني ديگر آيه : چشم به الطاف پروردگار خود دوخته‌اند . با توجّه به معني اوّل ، بايد گفت كه نيروي ديد در جهان ديگر همچون نيروي ديد در اين جهان نمي‌باشد . مثلاً بهشتيان دوزخيان را در قعر آتش سوزان مشاهده مي‌كنند و با ايشان به سخن مي‌پردازند ( نگا : صافّات‌ / 55 ) . به هر حال نحوه مشاهده آنجا همچون همه چيزهاي ديگر آخرت ، با نحوه مشاهده اينجا فرق دارد . احاديث پيغمبر نشان مي‌دهد كه نگاه كردن آخرت بدون كيفيّت و چگونگي و حدود و جهات و مسافات و صفات است ( نگا : المنتخب ، نمونه ) .‏

منبع تفسیر نور آدرس:http://tafseerenoor.persiangig.com/surah_075.htm
فکر کنم احتیاج به توضیح بیشتر نداره
اگه بنظرت دروغ می گم به این آدرس که تفسیر قرآن اهل سنت هست نگاه کن
ametis: البته خیلی خیلی خوبه شیعه بیشتر قران بخونه و اینقدر که من میدونم همین روزها ی رمضان بیش از ۱۶ میلیون بار قران ختم میشه

از طریق برنامه های تلیزیونی و ببیننده هاش و همچنین دوره های هر شبه در اغلب مساجد
روخوانی قرآن خوبه و دارای اجر و پاداش مهم فهمیدنشه که من ازت خواستم یه بار دقیق بخون با ترجمه نه تفسیر بعد برو سراغ تفاسیر مختلف
ametis: اگر اونها خیلی قران از بر هستند عجیب نیست چون منهم بیش از هزاران شعر از شعرای خودمون از بر هستم

قران برای اونها یک کتاب شعر ممتازه
همون اعتقاد کفار مکه که قرآن رو شعر و جادو و داستانسرائی می دونستند
قرآن برای مسلمونها کتاب قانون اساسیه نه دیوان
در ضمن مگه گفتن عرب یعنی همه مسلمون قرآن خون!! بسیاری از اونها به قرآن نگاه هم نکردن و برداشتشون همون برداشت شماست
پس این شمائید که دروغ می بندید نه من
     
  
صفحه  صفحه 45 از 47:  « پیشین  1  ...  44  45  46  47  پسین » 
مذهب
مذهب

Aisha | عایشه (ام المومنین) و پیامبر (توسط مدیر بسته شد)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA