انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 14 از 23:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  22  23  پسین »

چرا الله باید مخالفینش و کسانی‌ که به او اعتقاد ندارند را مجازات کند؟


مرد

 
oshinam: دوست عزيز بنده چون مطمئن بودم شما دنبال بهانه میگردی مطالب را با منابع اهل سنت گذاشته ام شما اگر ميتوني منابع رو رد کن.
ببین اهل سنت معتقد به عصمت برای هیچ کمس نیستند ، پس من میتونم هر مطلبی که خلاف قرآن یا سنت پیامبر باشه رد کنم و بندازم دور حتی اگه سخن خلاف قرآن از خلفا باشه
پس چون شما این مطالب رو خودتون از کتب اهل سنت نیاوردین بلکه به نقل از وبسایتهای اهل تشیع آوردی و به اذعان خودتون اونها خیلی از مطالب رو مغرضانه نوشتن من هم میگم مغرضانه هست و رد میکنم چون من چیزی خلاف قرآن از شیخ الاسلام ندیدم
oshinam: بنده هم میگم چون تو ایه لَيْسَ کَمِثْلِهِى شَىْءٌ رو درک نمیکنی خداتو به هر چیزی تشبیه میکنی (خدای برنامه نویس )
خوب مهم نیست ، نمی خواد برای فرار از اصل موضوع به این گیر بدی !
اسم این تاپیک رو بخون ، اگه من اونو تشبیه کردم به چیزی مجازاتش رو خودش میده شما نمیخواد مجازات کنی ! مهم اینه که بفهمی مجازات میکنه و حق خودشه که مجازات کنه!
oshinam: وقتي شما ميگي خدايت دو دست داره جسمانيت نيست ولي وقتي بنده ميگم دست چپ و راست اين ميشه جسمانيت (اين منطقت منو کشته)
شما ميگي خودش گفته که دو دست دارد خدا مگر انسان هست که دو دست داشته باشد پس خداي شما هم محدود به دو دست هست (موضع ضعف)
نه برات نمی افته ! باز گفتی مگه انسانه !
مگه انسان فقط دست داره ؟! تقریبا هر موجودی دست داره آیا همه مثل هم هستند من گفتم فیل دست داره یعنی دستش مثل ما ۵ انگشت داره یا آثار انگشت سگها با هم دیگه متفاوته؟!
دست خداوند نباید حتما دو دست جسمانی باشه و اون دستها مثلا ممکنه حکمت یا قدرت خدا باشه ( ببین میگم شاید)و خدا اینطور بیان کرده ما نمی دونیم فقط میگیم دو دست چون خودش گفته دو دست

همینه که تو رو بی دین کرده عدم درک و شناخت قرآن ! خداییش تا حالا قرآن رو با دقت خوندی؟
خدا میگه در قیامت بر عرش تکیه زده و عرش اونو ۶ فرشته حمل میکنن ، این محدودیت خدا رو میرسونه
یا میگه من زمین و آسمانها رو در شش ایام آفریدم ، آیا این ایام یعنی شش روز عادی یا شش روزی که میگه هر روزش چندین هزار سال طول میکشه ؟
پس بعضی چیزها قابل تفسیر نیست ، لا اقل برای مغز کوچک و محدود ما برای این زمانه قابل فهم نیست شاید با پیشرفت علم خیلی از این موضوعات غیر قابل درک ، بشه درک کرد ! مثل پرواز انسانها ، یا رفتن کره ماه یا .... که در زمانهای قدیم امری محال بود

oshinam: قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِينَ ‏
( الله ) گفت: اي ابليس ، چه چيز تو را مانع شد از اينکه به چيزي که من با دو دست خود آفريدم سجده کني؟ آيا تکبّر ورزيدي يا واقعا از برترين ها بودي؟

mahmudkhm:
من در اینجا معنی کلمه دو دست در عربی نمی بینم !
شما این دو دست رو از کجا آوردی؟!
در این آیه فقط به دست اشاره شده و بس !
حالا می بینی قرآن رو طوطی وار می خونی ! دیدی در اون اصلا تدبر نمی کنی ! حالا دیدی با یه کلمه اشتباه ممکنه اصل آیه یا روایت تغییر کنه oshinam: ببين دوست عزيز شما بحثي را که بين من و يکي از دوستان در تاپيک ديگري مطرح شده و اصلا ربطي به اين تاپيک نداره و صرفا يه سوء تفاهم هست که بين بنده و ايشان پيش اومده است رو در اين تاپيک مطرح ميکني اين يعني چي ؟
یعنی برن بخونن تا بفهمن فقط با من از در کل کل نیستی بلکه اینکه واقعیات رو کتمان کنی و فقط روی حرف خودت ولو باطل بایستی از خصوصیات شخصیتی خودت شماست و کلا آدم لج بازی هستی!
     
  
مرد

 
mahmudkhm: ببین اهل سنت معتقد به عصمت برای هیچ کمس نیستند
mahmudkhm: من میتونم هر مطلبی که خلاف قرآن یا سنت پیامبر باشه رد کنم و بندازم دور حتی اگه سخن خلاف قرآن از خلفا باشه
پس این ابن تیمیه را هم شامل میشه
mahmudkhm: پس چون شما این مطالب رو خودتون از کتب اهل سنت نیاوردین بلکه به نقل از وبسایتهای اهل تشیع آوردی و به اذعان خودتون اونها خیلی از مطالب رو مغرضانه نوشتن من هم میگم مغرضانه هست و رد میکنم
دوست عزیز بنده یکبار واضح گفتم این مطالب دارای منبع هست که منابعش از کتابهای اهل سنت هست نه تشیع و منابعش برای اینکه دوستان اهل سنتی مثل شمابهانه نگیره در زیرش ذکر شده است .
mahmudkhm: چون من چیزی خلاف قرآن از شیخ الاسلام ندیدم
دوست عزیز مگر شما چند سالته که چیزی از ایشان دیده باشی یا نه؟
شما هم بر اساس کتابهایی که ایشان رو تایید کردن در مورد ایشان نتیجه گیری میکنی و ایشان را شیخ الاسلام مینامید خب اون منابعی که بنده هم ذکر کردم از کتابهای اهل سنت هست برو اونها رو هم بخون بعد نتیجه گیری کن .
اینکه شما پانو توی یه کفش کردی که الا و بلا ابن تیمیه شیخ الاسلامه این با این جمله شما
mahmudkhm: بین اهل سنت معتقد به عصمت برای هیچ کمس نیستند
در تضاده و نشونه لج بازی شما و پا فشاری بدون منطق شما روی حرفتون است .
پس میبنی اینجمله بیشتر در مورد خودت صادقه
mahmudkhm: بلکه اینکه واقعیات رو کتمان کنی و فقط روی حرف خودت ولو باطل بایستی از خصوصیات شخصیتی خودت شماست و کلا آدم لج بازی هستی!
شما برو منابع رو نگاه کن و منابع رو با دلیل منطقی رد کن اگر دلیلتان منطقی بود مسلما بنده و همه دوستان دلایل شما رو میپذیریم.
mahmudkhm: همینه که تو رو بی دین کرده عدم درک و شناخت قرآن ! خداییش تا حالا قرآن رو با دقت خوندی؟
ببین دوست عزیز بنده به عنوان یه بی دین فرض رو بر وجود خدا گذاشتم و از منظر یه مذهبی به مقوله دست خدا و تشبیه خدا توسط شما نگاه کردم
توجه بکن این بنده بودم که با اوردن آیه لَيْسَ کَمِثْلِهِى شَىْءٌ یعنی خدا به هیچ چیز شبیه نیست شما را مجاب کردم که تفکر شما اشتباه است
mahmudkhm: خوب مهم نیست ، نمی خواد برای فرار از اصل موضوع به این گیر بدی !
اسم این تاپیک رو بخون ، اگه من اونو تشبیه کردم به چیزی مجازاتش رو خودش میده شما نمیخواد مجازات کنی ! مهم اینه که بفهمی مجازات میکنه و حق خودشه که مجازات کنه!
شما برای برون رفت از موضوع تشبیه خدا بحث رو به عنوان انجمن منحرف کردی
اما مورد دوم در مورد دست خدا هست که بنده توانستم نسبتا شمارا مجاب کنم خدا نمی تونه دست داشته باشه
حالا ببینیم شما چی گفتی
mahmudkhm: دست خداوند نباید حتما دو دست جسمانی باشه و اون دستها مثلا ممکنه حکمت یا قدرت خدا باشه ( ببین میگم شاید)
بالاخره کوتاه اومدی و گفتی شاید منظور از دو دست حکمت یا قدرت خدا باشه پس میبنی که من بی دین
نسبت به شما بیشتر خدایت را میشناسم اگر غیر از این بود شما می بایست مرا مجاب میکردی که نظرم اشتباه است نه بنده شما را مجاب کنم که قرآن رو خوب درک نکرده ای
به این موضوع توجه بکن من با آیات قرآن و دین تفکرات شما رو نقد کردم نه با تفکرات بی دینیه خودم
mahmudkhm: یا میگه من زمین و آسمانها رو در شش ایام آفریدم ، آیا این ایام یعنی شش روز عادی یا شش روزی که میگه هر روزش چندین هزار سال طول میکشه ؟
پس بعضی چیزها قابل تفسیر نیست
وقتی الله صحبت از روز حالا هر مدتی که میخواد باشه میکنه خودشو در بند بعد زمان قرار میده این یکی از تناقضات قرآن است که بنده قبلا مفصل در این تاپیک
https://www.looti.net/11_2388_26.html
در پست ۲۵۷ در مورد آن صحبت کرده ام .
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  ویرایش شده توسط: oshinam   
مرد

 
oshinam: پس این ابن تیمیه را هم شامل میشه
دقیقا ، حتی اگه علی و عمر و ابوبکر باشه یا روایتی از پیامبر که خلاف قرآن باشه
oshinam: دوست عزیز مگر شما چند سالته که چیزی از ایشان دیده باشی یا نه؟
شما هم بر اساس کتابهایی که ایشان رو تایید کردن در مورد ایشان نتیجه گیری میکنی و ایشان را شیخ الاسلام مینامید خب اون منابعی که بنده هم ذکر کردم از کتابهای اهل سنت هست برو اونها رو هم بخون بعد نتیجه گیری کن .
مگه سن من چقدره که قرآن رو قبول دارم؟
مگه به سنه؟! کتابهای ایشون هست تو همه مساجد اهل سنت این کتابها پیدا میشه تا جایی که خوندم چیزی خلاف قرآن درش ندیدم !
ولی افرادی ممکنه به دلایل خودشون کتابهای اونو به نقد کشیده این برداشت شخصیه اونهاست.

oshinam: اینکه شما پانو توی یه کفش کردی که الا و بلا ابن تیمیه شیخ الاسلامه این با این جمله شما

mahmudkhm: بین اهل سنت معتقد به عصمت برای هیچ کمس نیستند
در تضاده و نشونه لج بازی شما و پا فشاری بدون منطق شما روی حرفتون است .
دلیل نمیشه چون شیخ الاسلامه براش عصمت قائل بشم مگه شیخ الاسلام یعنی بری از اشتباه و گناه ؟ گفتم ما ابوبکر که جانشین بلافصل پیامبر اسلاتم هست رو هم معصوم نمی دونیم.
oshinam: شما برو منابع رو نگاه کن و منابع رو با دلیل منطقی رد کن اگر دلیلتان منطقی بود مسلما بنده و همه دوستان دلایل شما رو میپذیریم
شما در بحثهاتون نشون دادید دلیل پسند نیستید و برای هر دلیل یه بهونه جدید میتراشید ( تواسلام میگن ایراد بنی اسرائیلی)
oshinam: بالاخره کوتاه اومدی و گفتی شاید منظور از دو دست حکمت یا قدرت خدا باشه پس میبنی که من بی دین
نسبت به شما بیشتر خدایت را میشناسم اگر غیر از این بود شما می بایست مرا مجاب میکردی که نظرم اشتباه است نه بنده شما را مجاب کنم که قرآن رو خوب درک نکرده ای
کدوم بالاخره ، من گفتم خدا دو دست داره هنوزم همینو میگم دو دست داره چون در قرآن گفته دو دست ! ولی برای دستها کیفیت قائل نیستم . من نمی دونم شما از کجا فهمیدی اشتباه کردم؟
من که از اول بهتون گفتم نظرت در مورد آفریدگار هستی اشتباهه و این کائنات خالق هوشمندی داره ، شما کم آوردی رفتی تو وهابیت و ابن تیمیه ! و از بحث منحرف شدی ، یه بار پستها رو بخون ببین کی از بحث ابتدا منحرف شد!
oshinam: وقتی الله صحبت از روز حالا هر مدتی که میخواد باشه میکنه خودشو در بند بعد زمان قرار میده این یکی از تناقضات قرآن است که بنده قبلا مفصل در این تاپیک
عزیز من کائنات چون دارای بعد مادی هستند پس شامل زمان میشن یعنی ماده باید در یک زمان معینی بوجود اومده باشه پس این زمان مادی با اون زمانی که خداوند میگه (ازل) و فرا مادیه فرق داره
     
  
مرد

 
shirshah: سوره نساء آيه 15
اين آيه اشاره به مبحث ارث دارد , الله در اين آيه به صراحت مى فرمايد بهره ى پسر دو برابر دختر است.آيا اين تبعيض نيست؟آيا با مقوله عدل منافاتى ندارد؟
در اسلام حق جهاد بر عهده مردان است نه بر عهده زنان
در اسلام این پسر است که وظیفه نگهداری از پدر و مادر را بر گردن دارد نه دختر
در اسلام مرد باید مخارج زندگی را تامین کند نه دختر
در اسلام مردان مهریه میدهند ولی زنان مهریه میگیرند
در اسلام مرد برای شیر دادن فرزندانش باید به مادر بچه هایش مزد بدهد و زن مزد بگیرد
در اسلام مرد مسئولیت حفاظت از زن و تامین آسایش او را برعهده دارد
در اسلام مرد به زن نفقه می دهد و زن نفقه میگیرد
پس این عاقلانه است که مرد سهم بیشتری از ارث ببرد.

shirshah: سوره نساء آيه 34
مردان بايد بر زنان مسلط باشند چرا كه الله بعضى از انسانها را بر بعضى ديگر برترى بخشيده است
مردان به واسطه برتری قوای بدنی و همچنین وظیفه تامین امنیت غذا و پوشاک ومسکن بر زنان برتری دارند و این برتری نه بخاطر زورگویی است بلکه هر خانواده باید دارای رئیس و مدیر باشد بهمین خاطر چون مردان در تامین نیازهای زنان مسئول هستند این ریاست در خانواده به عهده مردان است
shirshah: زنانى كه از نافرمانيشان بيم داريد بايد نصيحتشان كنيد,در خوابگاهها از آنان دورى كنيد و آنان را بزنيد
توجه داشته باشيد عنوان نشده زنانى كه نافرمانى كرده اند فرموده حتى اگر از نافرمانى آنها بيم داريد آنان را بزنيد (واضربوهن) دقت كنيد فعل امر به كار رفته است.
قوانین در اسلام دارای سلسله مراتب است، مثلا اگر کسی در اسلام قسم خود را بشکند باید برایش کفاره بدهد و کفارهاش آزاد کردن برده ، پوشاندن یا غذا دادن ده فقیر و یا سه روز روزه گرفتن است ، پر واضح است که سه روز روزه گرفتن راحت تر و اقتصادی تر است اما شما باید اول سه کار قبلی را به ترتیب انجام دهی اگر نتوانستی هر مرحله را انجام دهی باید سه روز روزه بگیری
در مورد آیه ای که مطرح نمودید هم چنین است ،
در قرآن آمده ابتدا نصیحت کنید اگر افاقه نکرد از خوابیدن در کنارشان دوری کنید اگر باز افاقه نکردآنها را بزنید( زدن در اسلام دارای احکام خاص خود است ، نه اینکه به قصد کش بزنید )
اما شما در جمله تاکید خودتان فورا از کلمه امر زدن استفاده کردید و مراحلقبلی آن را فاکتور گرفتید shirshah: فرموده حتى اگر از نافرمانى آنها بيم داريد آنان را بزنيد (واضربوهن) دقت كنيد فعل امر به كار رفته است.
shirshah: سوره نساء آيه 88
...آيا ميخواهيد هدايت كنيد كسى را كه الله گمراهش كرده است و هرگز براى كسى كه الله گمراهش كرده است راه خروجى نخواهى يافت.
در اين آيه وجه دوگانه الله به وضوح نشان داده شده است.خيلى ها گمان ميكنند گمراه كردن فقط مختص شيطان است.
دو گونه هدایت و گمراهی داریم :
الف: هدایت و اضلال ابتدائی (آن گمراهی و هدایتی که توسط خود شخص حاصل می شود مانند اینکه ظلم کند یا عناد و کفران به آیات الهی بورزد)

ب:هدایت و اضلال الهی ( آن گمراهی و هدایتی که توسط خداوند صورت میگیرد لکن به خاطر سوء یا حسن عملکرد بنده )
آیه ۳ سوره انسان:
إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا//ما راه را به او نشان داديم، خواه شاکر باشد (و پذيرا گردد) يا ناسپاس!
در این آیه می بینیم خداوند بیان میکند در وهله اول راه هدایت را برای همگان نشان داده وبرخی شاکر هستند و برخی راه کفر را انتخاب میکنند

در آیه زیر می بینیم کافران کفر می ورزند درحالیکه نفس انان به خداوند یقین دارد :

وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا فَانظُرْ کَيْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ//و آن را از روى ظلم و سرکشى انکار کردند، در حالى که در دل به آن يقين داشتند! پس بنگر سرانجام تبهکاران (و مفسدان) چگونه بود! (سوره نمل آیه ۱۴)
خب معلوم هست وقتی ایمان نمی آوردن و کفران می کنند خداوند هم رجس قلوب انان می گذارد یا مهر میگذارد
shirshah: سوره نساء آيات 13 و 14
اين احكام الهى ست و هركس از الله و پيامبر او اطاعت كند او را به بوستانهايى كه جويباران از فرودست آن جارى ست در مى آورد كه جاودانه در آنند و آن رستگارى بزرگى ست و هركس از فرمان الله و پيامبر او سرپيچى كند و از حدود او تجاوز كند او را به آتش در آورد كه جاودانه در آن است وعذابى خفت بار است.
این آیه که دیگه عنوان تاپیکه و این عین عدل الهی هستش که هر کی به امر خالقش گردن نهد پاداش و هر که کفران نعمت خالقش نماید مجازات میشود
طبعا نمی خواهی که خالق هستی با اونهمه نعمتی که برامون آوردن در مقابل کفر ما بی تفاوت باشه!
     
  
مرد

 
mahmudkhm: دقیقا ، حتی اگه علی و عمر و ابوبکر باشه یا روایتی از پیامبر که خلاف قرآن باشه
mahmudkhm: دلیل نمیشه چون شیخ الاسلامه براش عصمت قائل بشم مگه شیخ الاسلام یعنی بری از اشتباه و گناه ؟ گفتم ما ابوبکر که جانشین بلافصل پیامبر اسلاتم هست رو هم معصوم نمی دونیم.
دوست عزیز شما یه بار میگی مطالب شما از سایتهای تشیع هست بنده میگم برای مطالبم منابع از اهل تسنن گذاشتم تا دنبال بهانه نباشی اما شما میگی
mahmudkhm: ولی افرادی ممکنه به دلایل خودشون کتابهای اونو به نقد کشیده این برداشت شخصیه اونهاست.
خب بنده هم میگم برو منابعی که بنده از خود اهل تسنن گذاشتم ببین این دانشمندان اهل تسنن که ابن تیمیه را به نقد کرده اند راست میگن یا صرفا نظر شخصیشونه مثل شما
پس میبینی این حرفت بیشتر شامل حال خودت میشه
mahmudkhm: شما در بحثهاتون نشون دادید دلیل پسند نیستید و برای هر دلیل یه بهونه جدید میتراشید ( تواسلام میگن ایراد بنی اسرائیلی)
ببینم باز هم برای در رفتن از زیر این تحقیق بهونه بنی اسرائیلی میاری یا نه
mahmudkhm: من که از اول بهتون گفتم نظرت در مورد آفریدگار هستی اشتباهه و این کائنات خالق هوشمندی داره ، شما کم آوردی رفتی تو وهابیت و ابن تیمیه ! و از بحث منحرف شدی ، یه بار پستها رو بخون ببین کی از بحث ابتدا منحرف شد!
دوست عزیز بنده فقط یه اشاره کوتاه به وهابیت کردم و رد شدم ولی این شما بودی که گفتی وهابیت رو برات تعریف کنم
mahmudkhm: شما این وهابیت رو تعریف کن ببینم یعنی چی؟ اصلا اصول وهابیت با اصول اهل سنت رو مقایسه کن!
پس کی بود با پرسیدن این سوال بحث رو منحرف کرد ببین این شما هستی که بنده رو مجبور به کل کل میکنی
mahmudkhm: کدوم بالاخره ، من گفتم خدا دو دست داره هنوزم همینو میگم دو دست داره چون در قرآن گفته دو دست ! ولی برای دستها کیفیت قائل نیستم . من نمی دونم شما از کجا فهمیدی اشتباه کردم؟
از اینجا که از حرفت کوتاه اومدی و گفتی
mahmudkhm: دست خداوند نباید حتما دو دست جسمانی باشه و اون دستها مثلا ممکنه حکمت یا قدرت خدا باشه ( ببین میگم شاید)

بین دو دست با حکمت و قدرت تفاوت زیاده
mahmudkhm: عزیز من کائنات چون دارای بعد مادی هستند پس شامل زمان میشن یعنی ماده باید در یک زمان معینی بوجود اومده باشه پس این زمان مادی با اون زمانی که خداوند میگه (ازل) و فرا مادیه فرق داره
خدا موجودی فرا مادی هست و بعد زمان شامل حالش نمیشه مسئله اینجاست که در قرآن به صراحت گفته شده الله زمین را در شش روز آفریده است و الله را در غالب بعد زمان قرار داده است پس در نتیجه این تناقض نشون میده الله خدا نیست چون در غالب بعد زمان قرار گرفته است.
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  ویرایش شده توسط: oshinam   
مرد

 
oshinam: دوست عزیز شما یه بار میگی مطالب شما از سایتهای تشیع هست بنده میگم برای مطالبم منابع از اهل تسنن گذاشتم تا دنبال بهانه نباشی اما شما میگی
خب اون مطالب اهل سنت رو از سایتهای شیعه آوردی یا نه؟
مشکلی نیست ! یه مطلب از منابع اهل سنت که در سایتهای اهل سنت راجب ابن تیمیه اومده و خلاف قرآنه با درج لینک سایت بزار تا بدونم شما این مطالب رو از منابع اهل سنت آوردی و یه سایت آهل سنت رو میشناسی!
oshinam: دوست عزیز بنده فقط یه اشاره کوتاه به وهابیت کردم و رد شدم ولی این شما بودی که گفتی وهابیت رو برات تعریف کنم
عزیز من چرا شما به عقلت قفل زدی کلیدش رو دادی به آخوندها و دیگران؟! شما خودت کتاب یا مطلبی از ابن تیمیه سراغ داری که خلاف قرآن باشه یا نه؟کتاب منهاج السنه بزرگترین و معروفترین کتاب ابن تیمیه است ، چیزی ازش میدونی یا نه؟ اگه می دونی و سراغ داری با درج متن عربی و ترجمه اش و صفحه و جلد کتاب بگو ، اگر هم سراغ نداری بگو ندارم خلاص!
چطور شما حاضر نیستی از کتاب خودش بیاری ولی حاضری از کتاب نویسنده های دیگه که راجب اون نوشتن بیاری؟!
یعنی کتاب خودش سند نیست ،کتابها و نوشته های دیگران در موردش سنده؟!

یه مطلب از من بیار که تا حالا گفته باشم فلانی در کتابش آورده که مثلا کلینی اینطور گفته!
البته شما تو این زمینه ید طولانی داری چون قبلا هر چی نقل میکردی از فکر خودت نبود بلکه از تکه کلام بزرگان بود.

oshinam: خدا موجودی فرا مادی هست و بعد زمان شامل حالش نمیشه مسئله اینجاست که در قرآن به صراحت گفته شده الله زمین را در شش روز آفریده است و الله را در غالب بعد زمان قرار داده است پس در نتیجه این تناقض نشون میده الله خدا نیست چون در غالب بعد زمان قرار گرفته است.
اولا غالب نیست و قالب ه ! چون دوبار تکرار کردی این کلمه رو ، پس اشتباه تایپی نیست !
دوما ، منظور از این شش روز گفته شده حتما شش روز عادی ما نیست بلکه منظور شاید شش دوره هست و هر دوره ممکنه چقدر باشه برای ما معلوم نیست
سوما خداوند این مطلب را برای من و تو زمینی گفته که در بعد زمانیم !
چهارما ، یه مثال ، خداوند می فرماید از حاملگی تا از شیر گرفتن نوزادان ۳۰ ماه است پس این یعنی خداوند خود را در قالب زمان قرار داده ؟
اگه برداشت شما اینه پس من قطعا به این نتیجه میرسم که شما فقط برای کل کل اومدی و تا حالا وقتم رو با شما تلف کردم ، پس از در کل کل تا اینجا بسه و از حالا خدا حافظ!
     
  
مرد

 
موضوع تايپيك ببينين چيه كل ابن يبن عرب رو داريد مقايسه ميكنيد!
.
يه بار ديگه هم گفته بودم شما ميگيد با استدلال جواب بديد بعد ما مثلا از راه قياس يا تمثيل ميخوايم استدلال كنيم شما ميگيد خدا رو با فلان چيز مقايسه يا تمثيل ميكنيد؟! كلا موضوع بعضي از خدا پرستا و بي خدا مثل كبك ميمونه سرمون رو ميكنيم تو برف هيچي رو نمي تونيم ببينيم
كلا منطق هم ميگه با كسي كه منطق رو قبول نداره بحث نكن!
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
     
  
مرد

 
shirshah: به نظر شما اضلال الهى تضادى با اختيار انسان ندارد ؟
خیر!

shirshah: اگه شخصى به الله ايمان نياورد سزاوار اين است كه الله گمراهش كند و به قول شما مهر بر قلبش نهد و بدين ترتيب همه شانس او را براى كمال بگيرد؟اگه الله ميدونه كه يه شخص خاص كافر ميماند و هرگز به كمال نميرسد چه اصرارى داشته كه او را بيافريند؟
کسی که حاضر به ایمان آوردن به خالق و زندگی بخش خود نیست بله!
اما اینکه چرا خداوند انسان را می آفریند که آزمایش شود:
اینو من قبلا با مثال شاگرد و معلم پاسخ دادم!
یه معلم در طول سال با شاگرداشه و می دونه کدومشون زرنگن و کدومشون نه ، این معلم میدونه که فلان شاگرد لیاقت رفتن به کلاس بالاتر رو داره و کدوم نداره ، پس چرا از شاگرداش امتحان میگیره؟!
اگه امتحان نگیره و شاگرداش رو با نظر خودش قبول یا رد کنه چی میشه؟
آیا شاگردا چه اونهایی که قبول شدن چه اونهایی که رد شدن اعتراض نمی کنن؟!
قبولیها مدعی میشن اگه آزمایشمون میکردی ( امتحان ) میگرفتی نمره بهتری می آوردیم
ردیها میگن اگه آزمایشمون میکردی قبول میشدیم
پس معلم برای پرهیز از این اعتراضها و برای اتمام حجت از شاگرداش امتحان میگیره!
بعد از امتحان آیا معلم عذر شاگرداش رو میپذیره؟! اونها نتیجه اعمال خودشون رو دیدن با اینکه معلم قبل از امتحان می دونسته که هر کدوم چند مرده حریف هستند

shirshah: بازگشت همه به سوى اوست غير از عده زيادى كه بازگشتشان به سوى جهنم است .
مگه خدا گفته جای من تو بهشته و هر کی بیاد بهشت به من میپیونده و اونهایی که میرن جهنم منو نمی بینن؟
خداوند می فرماید من به شما روح دادم و به شما زندگی بخشیدم ، همتون می میرید و روحهای شما به سوی من برمیگرده
     
  
مرد

 
mahmudkhm: خب اون مطالب اهل سنت رو از سایتهای شیعه آوردی یا نه؟
مشکلی نیست ! یه مطلب از منابع اهل سنت که در سایتهای اهل سنت راجب ابن تیمیه اومده و خلاف قرآنه با درج لینک سایت بزار تا بدونم شما این مطالب رو از منابع اهل سنت آوردی و یه سایت آهل سنت رو میشناسی
من متوجه نمیشم شما چرا اینقدر دنبال کل کل و بهانه هستید بنده و شما هر مطلبی رو از هر سایتی بزاریم اون سایت به عنوان مرجع و منبع معتبر نیست حالا چه اون سایت برای دوستان اهل سنت باشه چه تشیع
پس تنها چیزی که به عنوان مرجع و منبع قابل اعتبار است اشاره اون مطلب شما و بنده به منبع موثق ( در اینجا منظور کتاب های اهل سنت ) است
بنده اون مطالب رو از سایت تشیع گذاشتم ولی منابع مطالب از کتابهای شناخته شده به عنوان منابع برای تمامی اهل سنت بهمراه شماره صفحه ان بوده است اون سایت هم برای اینکه کسی مثل شما بهانه گیزی نکنه و بگه اینها در سایت تشیع نوشته شده مطالب رو با منبع موثق از کتابهای اهل سنت ذکر کرده است .
mahmudkhm: عزیز من چرا شما به عقلت قفل زدی کلیدش رو دادی به آخوندها و دیگران؟! شما خودت کتاب یا مطلبی از ابن تیمیه سراغ داری که خلاف قرآن باشه یا نه؟کتاب منهاج السنه بزرگترین و معروفترین کتاب ابن تیمیه است ، چیزی ازش میدونی یا نه؟ اگه می دونی و سراغ داری با درج متن عربی و ترجمه اش و صفحه و جلد کتاب بگو ، اگر هم سراغ نداری بگو ندارم خلاص!
چطور شما حاضر نیستی از کتاب خودش بیاری ولی حاضری از کتاب نویسنده های دیگه که راجب اون نوشتن بیاری؟!
یعنی کتاب خودش سند نیست ،کتابها و نوشته های دیگران در موردش سنده؟!
یه مطلب از من بیار که تا حالا گفته باشم فلانی در کتابش آورده که مثلا کلینی اینطور گفته!
البته شما تو این زمینه ید طولانی داری چون قبلا هر چی نقل میکردی از فکر خودت نبود بلکه از تکه کلام بزرگان بود.

دوست عزیز شما که به عقلت قفل نزدی چرا اینو درک نمیکنی بنده به شما میگم من بی دین هستم پس در نتیجه نه اعتقادی به آخوندها دارم و نه به ابن تیمیه
البته شاید هم ابن تیمیه به عقلت قفل زده و کلیدشم برداشته واسه خودش و شما خبر نداری
دوست عزیز بنده صرفا صحبت بزرگان اهل سنت را با منبع ذکر کردم تا به شما اثبات کنم بسیاری از اهل سنت ابن تیمیه رو به عنوان شیخ الاسلام قبول ندارند و ابن تیمیه در اهل سنت مخالفان بسیار زیادی دارد.
این صحبت شما هست
mahmudkhm: شما میگی اهل سنت معتقدند ابن تیمیه کافره که اینم جهل شما از رو میرسونه ! در حالی که در هر محفلی از اهل سنت اسم ابن تیمیه میاد میگن شیخ الاسلام ابن تیمیه
پس این بزرگان اهل سنت جز این محافل اهل سنت نیستند (پایین)
oshinam: انتقادات بزرگان اهل سنّت از «ابن تیمیّه»
برخى از شخصیّتهاى بزرگ اهل سنّت و معاصر «ابن تیمیّه»، مطالب وى را به نقد کشیده، و برخى کتابهایى مستقلّ در بطلان آراى او تألیف کردند، مانند: «تقى الدین سُبکى» که دو کتاب به نامهاى «شفاء السقام فی زیارة خیر الأنام» و «الدرّة المضیّة فی الردّ على ابن تیمیّة» نوشت.
1 ـ انتقاد تند ذهبى از ابن تیمیّه:
«ذهبى» دانشمند بلند آوازه عصر «ابن تیمیّه» در نامه اى خطاب به وى مى نویسد:
«یا خیبة! من اتّبعک فإنّه معرض للزندقة والإنحلال .. فهل معظم أتباعک إلاّ قعید مربوط، خفیف العقل، أو عامیّ، کذّاب، بلید الذهن، أو غریب واجم قویّ المکر، أو ناشف صالح عدیم الفهم، فإن لم تصدّقنی ففتّشهم وزِنْهم بالعدل ... إلى متى تمدح کلامک بکیفیّة لا تمدح بها واللّه أحادیث الصحیحین، یا لیت أحادیث الصحیحین تسلم منک، بل فی کلّ وقت تغیر علیها بالتضعیف والإهدار أو بالتأویل والإنکار، أما آن لک أن ترعوی ؟ أما حان لک أن تتوب وتُنیب؟ أما أنت فی عشر السبعین وقد قرب الرحیل ، بلى واللّه ما أذکر أنّک تذکر الموت، بل تزدری بمن یذکر الموت، فما أظنّک تقبل على قولی وتصغی إلى وعظی، فإذا کان هذا حالک عندی وأنا الشفوق المحبّ الوادّ، فکیف حالک عند أعدائک ، وأعداؤک واللّه فیهم صلحاء وعقلاء وفضلاء کما أنّ أولیاءک فیهم فجرة کذبة جهلة (منبع:الإعلان بالتوبیخ: 77. تکملة السیف الصقیل، ردّ ابن زفیل: 218)
اى بى چاره، آنان که از تو متابعت مى کنند در پرتگاه زندقه و کفر و نابودى قرار دارند، نه این است که عمده پیروان تو عقب مانده، گوشه گیر، سبک عقل، عوام، دروغگو، کودن، بیگانه، فرومایه، مکّار، خشک، ظاهر الصلاح، و فاقد فهم هستند. اگر چنانچه سخن مرا قبول ندارى آنان را امتحان کن، و با مقیاس عدالت بسنج.
تا کى سخنان نا شایست خود را بالاتر از احادیث صحیح بخارى، و صحیح مسلم مى شمارى؟ اى کاش احادیث آن دو کتاب از اعتراض تو در امان مانده بود، تو بعضى اوقات آنها را تضعیف کرده و بى ارزش مى کنى و یا توجیه نموده و انکار مى کنى!!
آیا وقت آن نرسیده است که از جهل و نادانى دست بردارى و توبه کنى؟ بدان که مرگت نزدیک شده است، بخدا قسم گمان نمى کنم تو به یاد مرگ باشى، بلکه کسانى را که به یاد مرگ هستند تحقیر مى کنى! ... تو با من که دوستت هستم این چنین برخورد مى کنى پس با دشمنانت چه خواهى کرد.
به خدا سوگند درمیان دشمنانت، افراد صالح و شایسته و عاقل و دانشور فراوان هستند، چنان که در بین دوستان تو افراد آلوده، دروغگو، نادان و بى عار زیاد به چشم مى خورند.
2 ـ ابن حجر عسقلانى و نسبت نفاق به ابن تیمیّه:
«وافترق الناس فیه شیعاً، فمنهم من نسبه إلى التجسیم، لما ذکر فی العقیدة الحمویّة والواسطیّة وغیرهما من ذلک کقوله: إنّ الید والقدم والساق والوجه صفات حقیقیّة للّه، وأنّه مستو على العرش بذاته.
ـ إلى أن قال ـ : ومنهم من ینسبه إلى الزندقة، لقوله: النبیّ ( صلّى اللّه علیه وسلّم ) لا یستغاث به، وأنّ فی ذلک تنقیصاً ومنعاً من تعظیم النبیّ (صلّى اللّه علیه وسلّم).
ـ إلى أن قال ـ : ومنهم من ینسبه إلى النفاق، لقوله فی علیّ ما تقدّم - أی أنّه أخطأ فی سبعة عشر شیئاً - ولقوله: إنّه - أی علیّ - کان مخذولاً حیثما توجّه، وأنّه حاول الخلافة مراراً فلم ینلها، وإنّما قاتل للرئاسة لا للدیانة، ولقوله: إنّه کان یحبّ الرئاسة، ولقوله: أسلم أبو بکر شیخاً یدری ما یقول، وعلیّ أسلم صبیّاً، والصبیّ لا یصحّ إسلامه، وبکلامه فی قصّة خطبة بنت أبی جهل ... فإنّه شنع فی ذلک، فألزموه بالنفاق ، لقوله صلّى اللّه علیه وسلّم: ولا یبغضک إلاّ منافق» (منبع:الدرر الکامنة فی أعیان المائة الثامنة: 1/155)
بزرگان اهل سنّت در رابطه با «ابن تیمیّه» نظریّه هاى مختلفى دارند، بعضى معتقدند که وى قائل به تجسیم است، زیرا او در کتاب «العقیدة الحمویّة» براى خداوند تعالى دست و پا، ساق پا و صورت، تصوّر کرده است.
و بعضى به سبب مخالفت او با توسّل و استغاثه به رسول اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم)، که این نیز تنقیص مقام نبوّت، و مخالفت با عظمت حضرت به حساب مى آید، وى را زندیق و بى دین دانسته اند.
و بعضى بجهت سخنان زشتى که در باره امیر مؤمنان(علیه السلام) بیان داشته وى را منافق دانسته اند.
چون وى گفته است: على بن أبی طالب بارها براى به دست آوردن خلافت تلاش کرد، ولى کسى او را یارى نکرد، جنگهاى او براى دیانت خواهى نبود، بلکه براى ریاست طلبى بود، اسلام ابوبکر، از اسلام على که در دوران طفولیّت صورت گرفته با ارزشتر است، و همچنین خواستگارى على از دختر أبو جهل نقص بزرگى براى وى بشمار مى رود.
تمامى این سخنان نشانه نفاق اوست، چون پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله وسلم)به على (علیه السلام)فرموده است: جز منافق کسى تو را دشمن نمى دارد.
3 ـ سُبْکى، ابن تیمیّه را بدعت گزار مى داند:
سُبکى متوفّاى سال 756 هجرى، از دانشمندان بلند آوازه اهل سنّت و معاصر «ابن تیمیّه» مى نویسد:
«لمّا أحدث ابن تیمیّة ما أحدث فی أصول العقائد، ونقض من دعائم الإسلام الأرکان والمعاقد، بعد أن کان مستتراً بتبعیّة الکتاب والسنّة، مظهراً أنّه داع إلى الحقّ، هاد إلى الجنّة، فخرج عن الاتّباع إلى الابتداع، وشذّ عن جماعة المسلمین بمخالفة الإجماع، وقال بما یقتضی الجسمیّة والترکیب فی الذات المقدّسة، وأنّ الافتقار إلى الجزء لیس بمحال، وقال بحلول الحوادث بذات اللّه تعالى ... فلم یدخل فی فرقة من الفرق الثلاثة والسبعین التی افترقت علیها الأمّة، ولا وقفت به مع أمّة من الأمم همّة»(منبع:الدرّة المضیئة: 5)
او در پوشش پیروى از کتاب و سنّت، در عقاید اسلامى بدعت گذاشت، و ارکان اسلام را درهم شکست، او با اتّفاق مسلمانان به مخالفت بر خاست، و سخنى گفت که لازمه آن جسمانى بودن خدا و مرکّب بودن ذات اوست، تا آنجا که ازلى بودن عالم را ملتزم شد و با این سخنان حتى از 73 فرقه نیز بیرون رفت.
4 ـ ابن حجر مکّى، ابن تیمیّه را گمراه و گمراه گر مى شمارد:
«ابن حجر مکّى» از دانشمندان بزرگ اهل سنّت و مورد قبول وهّابیّت در باره «ابن تیمیّه» مى نویسد:
«ابن تیمیّة عبد خذله اللّه، وأضلّه وأعماه، وأصمّه وأذلّه، وبذلک صرّح الأئمّة الذین بیّنوا فساد أحواله وکذب أقواله ... وأهل عصرهم وغیرهم من الشافعیّة والمالکیّة والحنفیّة، ولم یقتصر اعتراضه على متأخّری الصوفیّة، بل اعترض على مثل عمر بن الخطّاب وعلیّ بن أبی طالب رضی اللّه عنهما.
والحاصل أنّه لا یقام لکلامه وزن بل یرمی فی کلّ وعر وحزن، ویعتقد فیه أنّه مبتدع، ضالّ، مضلّ، غال، عاملها اللّه بعدله، و أجارنا من مثل طریقته»(منبع:الفتاوى الحدیثة: 86)
خدا اورا خوار و گمراه و کور و کر کرده است، و پیشوایان اهل سنّت و معاصرین وى از شافعیها، و مالکیها، و حنفیها، بر فساد افکار واقوال او تصریح دارند، اعتراض وى حتى عمر بن خطاب و على بن أبی طالب (علیه السلام) را نیز در بر گرفته است ... سخنان «ابن تیمیّه» فاقد ارزش بوده، واو فردى بدعت گذار، گمراه، و گمراهگر و غیر معتدل است، خداوند با او به عدالت خود رفتار نماید، و ما را از شرّ عقیده و راه و رسم وى حفظ نماید.
5 ـ اطلاق شیخ الإسلام به ابن تیمیّه کفر است:
«شَوکانى» از علماء بزرگ اهل سنّت مى گوید:
«صرّح محمّد بن محمّد البخاری الحنفیّ المتوفّى سنة 841 بتبدیعه ثمّ تکفیره، ثمّ صار یصرّح فی مجلسه: إنّ من أطلق القول على ابن تیمیّة أنّه شیخ الإسلام فهو بهذا الإطلاق کافر»(منبع: البدر الطالع: 2/260)
محمّد بخارى حنفى متوفّاى سال 841 در بدعت گذارى و تکفیر «ابن تیمیّه» بى پرده سخن گفته است، تا آنجا که در مجلس خود تصریح نموده است، که اگر کسى «ابن تیمیّه» را «شیخ الاسلام» بداند، کافر است.
حالا این جهل کی رو ثابت میکنه پس میبینی بدون دلیل حرف نزدم.
mahmudkhm: اولا غالب نیست و قالب ه ! چون دوبار تکرار کردی این کلمه رو ، پس اشتباه تایپی نیست !
دوست عزیز اینکه شما غلط املایی میگیری اون هم در تاپیک مذهب این جز کل کل و بهانه جویی چه معنی میدهد
بنده هم میتونستم به شما بگم دوما سوما چهارما غلطه چون .......
اینجا تاپیک مذهبه نه ادبیات پس این مقوله به بنده ربطی نداره پس این رفتار شما نشون میدهد شما دنبال کل کل کردن هستی
پس قبول که این جمله بیشتر در مورد خودتان صادق هست .
mahmudkhm: من قطعا به این نتیجه میرسم که شما فقط برای کل کل اومدی
mahmudkhm: منظور از این شش روز گفته شده حتما شش روز عادی ما نیست بلکه منظور شاید شش دوره هست و هر دوره ممکنه چقدر باشه برای ما معلوم نیست
مسئله اینه که الله مستقیما گفته روز نه دوره یا مرحله
در ثانی میشه شما برای بنده اینو توضیح بده شما از کجا فهمیدی منظور خدا چه بوده است ؟(خودش بهت گفت)
ما انسانها حتی بعضی مواقع منظور همدیگر را درست متوجه نمیشویم و اشتباه صحبت یکدیگر را تفسیر میکنیم پس چطور یه انسان میتونه حرف خدایی که از جنس اون نیست رو بفهمه و بگه منظور خدا اینه یا اونه
خدا میتونه منظور بنده اش رو بفهمه چون به هر چیزی آگاه است(علیم) ولی بالعکسش محاله تو(یا عالم دینی ات) در حد خدایت نیستی که بگی منظور اون چی هست یا چی نیست مگر اینکه به علم غیب آگاه باشی و با خدا در ارتباط باشی (انصالی با خدا)
بنده قبلا در مورد ساختگی بودن علم تفسیر با شما مفصل بحث کرده ام و دلایلم رو برای آن گفتم که شما نتوانستید دلیلی برای رد دلایلم عنوان کنید.

ابن تیمیه در کتابش با نام الرّدّ علي‌ المنطقيين‌ نشون میدهد اصلا به برهان و فلسفه و منطق اعتقادی ندارد
حالا متوجه میشم چرا بحث منطقی با شما جواب نمیدهد چون شماهم مثل ابن تیمیه اصلا اعتقادی به منطق , فلسفه و برهان نداری (ابن تیمیه به عقلت قفل زده)
slash00: كلا منطق هم ميگه با كسي كه منطق رو قبول نداره بحث نكن!
موافقم
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  ویرایش شده توسط: oshinam   
مرد

 
اگه انسان نمي تونست حرف خدا رو متوجه شه خدا پس چرا حرف ميزد خودت كه ميگي خدا عليمه پس نمي دونست كه انسان حرفش رو نمي فهمه! حرفت بيشتر خنده دار بود تا استدلال مغالطه بود نه استدلال جدل
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
     
  
صفحه  صفحه 14 از 23:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  22  23  پسین » 
مذهب
مذهب

چرا الله باید مخالفینش و کسانی‌ که به او اعتقاد ندارند را مجازات کند؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA