ارسالها: 7673
#31
Posted: 9 Apr 2012 12:41
slash00: كينگ من كه مي دونم اگه خود خدا هم بياد پيشت بگه من خدا تو ميگي نه بدلشي
اگه زمانی ثابت شه که وجود داره مطمعن باش بهش ایمان میارم.
اما دلایل زیادی برای عدم وجودش وجود داره.
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
ارسالها: 533
#33
Posted: 9 Apr 2012 16:55
mahmudkhm: عزیزم منظورش از همسرش هیزم کشه ،تبرای اینه که اون بته های هیزم رو جلوی پای پیامبر می ریخت تا پیامبر رو اذیت کنه خداوند فرمود در قیامت هم هیزم آتش جهنم است و آن طنابهایی که برای هیزم آوری هیزم استفاده میکرد در گردنش خواهد بود .
لطفا معنی قرآن رو از خودتون بیان نکنید تا ایجاد شبهه بشه،
من نمی دونم شما این تفاسیر رو از کجا میاری
علم تفسیر علم توجیه خطاهای قران در جهت مقاصد مذهبیون هست چون در خود قران بارها آمده
این قرآن را بر زبان تو آسان کردیم تا پرهیزکاران را مژده دهی و ستیزه گران را بترسانی
(سوره مریم آیه 97)
ما ادای سخن خویش بر زبان تو را آسان کردیم،باشد که پند گیرند.
(سوره الدخان آیه 58 )
واین قرآن را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند. آیا پند گیرنده ای هست؟
(سوره القمر آیه 17)
و این قرآن را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند. آیا پند گیرنده ای هست؟ (احتمالا خط رو خط افتاده جبرئیل دوبار یک آیه رو برای محمد در یک سوره نازل کرده)
(سوره القمرآیه (۲۲)
و این قرآن را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند. آیا پند گیرنده ای هست؟ (احتمالا حضرت محمد مشغول عمل خیر نکاح بودند و متوجه پیغام خداوند نمی شده اند و برای همین جبرئیل 3 بار همین آیه رو نازل میکند تا مطمئن شود حضرت متوجه آیه شده)
(سوره القمرآیه 32 )
و این قرآن را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند. آیا پند گیرنده ای هست؟ (پروردگارا،سوزنت گیر کرده؟! فهمیدیم! چرااینقدر تکرار میکنی؟)
(سوره القمر آیه 40)
بنابراین همانطور که خواندید،پروردگار قرآن را به زبان ساده فرستاده و نیازی به تفسیر ندارد! کتابهای تفسیر بخشی از کار و کسب دین فروشان است،به قول زنده یاد کسروی،مگر محمد بهاءالله است که زبان عرب نداند؟! بنابراین معانی کلمات قرآنی نیازی به تفسیر ندارند وهمان معنی ای رامیدهند که درعربی معنی میدهند،مثلا در قسمتی از سوتی های ملکوتی خداوند میفرماید ما ستارگان را به سمت شیاطین پرتاب میکنیم،خداوند واقعا منظورش همین بوده است و مفسران برای اینکه مضحک بودن و مسخره بودن این آیات را بپوشانند برای خودشان معانی وتعاریف جدیدی داده اند.
توجه داشته باشیم که انجیل به زبان لاتینی بود که هیچکس نمیفهمید و روحانیون مسیحی با ترجمه شده آن بسیار مخالف بودند! دلیلش هم واضح است! نمی خواستند موقعیت سیاسی و اجتماعی خود را از دست بدهند، حتی اولین شخصی که انجیل را به زبان انگلیسی روان ترجمه کرد، زنده زنده سوزانده شد.
علم تفسیر یعنی علم ماستمالی کردن اشتباهات قرآن
melikajon: اتفاقا خداوند انسان رو از لعنت کردن نهی کرده و این رو فقط حق خودش دونسته ،مثل تکبر که انسان رو از اون نهی کرده ولی تکبر رو از صفات خودش دونسته یا جبار که فقط صفت خداست
این که دوباره شد همون صحبت بنده
oshinam: لعنت کردن مخالفان از کارهايي است که انسانها به دليل ضعف و عجز خود انجام ميدهند، لعنت کردن نوعي پرخاشگري است که تنها از انسانها بر مي آيد، اينکه خدا بخواهد کسي را لعنت کند کاملاً غير قابل تصور است
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 533
#34
Posted: 10 Apr 2012 00:47
abolfazlbest
دوست عزیز من صحبتهای شما رو خوب میفهمم ولی میشه منطقی هم بحث کرد بدون اینکه به هم توهین کنیم
قبول دارم بعضی از دوستان مذهبی دست به سیاه بازی میزنند حتی بعضی ها نقش یه ادم بی دین را بازی میکنند تا یه نمایش مضحک رو راه بندازن ولی شما باید بزاری بازیشونو بکنن تا دلشون خوش باشه
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#37
Posted: 10 Apr 2012 05:48
بسم الله الرحمن الرحیم
دوست عزیزی حرف جالبی زد
گفت تو می خوای به کسی که به وجود خدا اعتقاد نداره معاد رو ثابت کنی
حالا اینجا کسی هست که به وجود خدا اعتقاد نداره اما معاد رو پذیرفته و دربارش سوال می کنه و نگرانشه .
اگر به وجود خدا اعتقاد نداری پس به معادی هم اعتقاد نداری که از اون سوال می کنی.
موفق باشید
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 7673
#38
Posted: 10 Apr 2012 05:51
mmaryamm: undefined
جواب که شما دادید مثل این است که بگویید چون من شراب خواری اعتقادی ندارم.
پس نباید درباره سود و زیان ناشی از آن تحقیق کنم.
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
ارسالها: 533
#39
Posted: 12 Apr 2012 06:22
mahmudkhm: فقط بهت میگم سری هم به آیه ۷ سوره آل عمران بزن ، تا بفهمی خوندن قرآن چجوریه
ایه ۷ سوره عمران اشاره به تاویل داره نه تفسیر علم تاویل متفاوته با تفسیر عزیزم
در مورد تاویل دو فرضیه وجود داره طبق این قسمت آیه
وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّـهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ
فرضیه اول اگر این واو استیناف باشد الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ (رسوخ کننده در علم) فقط یکی از صفات الله می باشد و اشاره به کسی یا فردی نمی کند و علم تاویل را فقط مختص خدا میداند .
فرصیه دوم اگر واو عاطفه باشد الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ (رسوخ کننده در علم) یعنی کسانی که رسوخ در علوم میکنند را می توان پیامبر و امامان فرض گرفت البته بماند پیامبر بی سواد چطور در علوم رسوخ میکند این دیگه جز عجایب هفتگانه دنیا است
پس میبینی که علم تاویل یا مختص خداست یا نهایتا بر فرض محال پیامبر و امامان و لاغیر
حالا تصور کن مکارم شیرازی در علم رسوخ کنه حاج اقا اتم رو تعریف کن بقیش پیشکش
اما مفسران قران برای اینکه اثبات کنند علم تفسیر وجود دارد این آیه از قرآن را هدف میگیرند که
«وَ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَينِ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيهمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُون»
و ما اين ذكر [قرآن] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها بیان کنی و شايد انديشه كنند.
مانور مفسران قران روی کلمه تبیین است که معانی متفاوتی دارد تبیین یعنی بیان کردن,توضیح دادن
خوب من اینجا از نظر منطقی سه فرض رو میتونیم اعمال کنیم
۱− همه میدونیم که محمد بی سواد بوده و ایات قران رو نمی تونسته بنویسه پس می بایست ایاتی که بهش نازل می شده را بیان کنه پس معنی تبیین میتونه در اینجا بیان کردن باشه
۲−اصلا اگر بیاییم قبول کنیم در اینجا معنی تبیین توضیح دادن می باشه آیا یه آدم بی سواد میتونه آیات قران رو تفسیر و توضیح بدهد چون طبق نظر مراجع کسی میتونه مفسر قران باشه که به علوم (علم اللغه، صرف و نحو، اشتقاق، معاني و بيان و بديع، علم قرائت، اصول دين، اصول فقه، اسباب النّزول، قصص، فقه، ناسخ و منسوخ، حديث) اشنایی کامل داشته باشه خوب پیامبر بی سواد چی از این علوم می فهمیده که بیاد قرانو تفسیر کنه
۳− اصلا تمامی فرضها را غلط فرض بگیریم و قبول کنیم علم تفسیر وجود دارد ولی در اینجا اشاره فقط به خود پیامبر شده نه هر کسی
پس باز میبینیم علم تفسیر یا مختص خداست یا نهایتا بر فرض محال پیامبر و امامان و لاغیر
تذکر:
من این ایه ها رو تفسیر نکردم بلکه فقط منطقی نقد کردم بر اساس فرضیات معلوم و اشکار
مفسران بر اساس فرض غلط (داشتن علم تفسیر ) ایات رو جوری تفسیر میکنند تا اثبات کنند علم تفسیر وجود دارد و آنها را هم شامل میشه این میشه دروغ در دروغ (حقه بازی)
اگرقران احتیاج به تفسیر دارد،چرااین همه(یا ایها الناس)(یا ایها المومنون)(یا ایها الذین امنوا)دارد و به جای اینها
نیامده(یا ایها المفسرون)(یا ایها العالمون)یا (یا ایها المراجع التقلید)چون خطاب قرآن به همهء انسانها بوده است نه به مفسر ها.
چرا باید فقط در سوره قمر الله این ایه را
وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ: سوره 54(قمر) آیه17
و قطعاً قرآن را براى پندآموزى آسان كردهايم؛ پس آيا پندگيرندهاى هست؟
(توضیح اینکه این آیه در سوره قمر،چهار بار تکرار شده است.آیات:40،32،22،17) اون هم چهار بار تکرار کنه که قران را آسان نازل کردیم
حقیقتش ما هر موقع اومدیم از این قران پندی چیزی بگیریم این مفسران اومدن گفتن منظور خدا اینه یا اونه ما اصلا پند مندو بی خیال شدیم
البته همه می دانیم که منظور از مفسر چیست، منظور از مفسر قران شخصی است که می آید و اشتباهات
قران را ماست مالی می کند، مثلا وقتی در آیه 29 سوره توبه، الله می گوید کسانی را که ایمان نمی اورند، به قتل برسانید، شخص مفسر ماله را بدست گرفته و می گوید منظور از کشتن در این آیه،آب دادن باغچه است
یا وقتی در ایه 34 سوره نسا، قران می گوید مردان حق دارند زنان را کتک بزنند، مفسر ماله را باز بدست می گیرد و می گوید منظور نوازش کردن آرام زنان است.
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 7673
#40
Posted: 12 Apr 2012 09:30
در آیهی 28 سوره ی توبه الله مشرکین را نجس میشمارد که حق نزدیک شدن یه مسجد الحرام را ندارند:
" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيم "(توبه/28 ) ا ى مؤمنان همانا مشركان نجس هستند، لذا نبايد پس از امسالشان به مسجدالحرام نزديك شوند، و اگر از [ركود تجارت و] تنگدستى مىترسيد، پس در آینده ی نزدیک الله شما را از فضل خويش توانگر گرداند، كه الله داناى فرزانه است.
در آیهی بعدی همین سوره بیان میشود که با تمام کسانیکه به دین الله ایمان نمیآورند را بجنگید مگر اینکه به شما جزیه بدهند:
" قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ " (توبه/29 ) و کسانیکه از اهل كتابى(یهودیان و مسیحیان) كه به الله و روز آخرت ايمان ندارند و حرام داشتهی الله و پيامبرش را حرام نمىگيرند و دين حق نمىورزند، (با آنها ) بجنگید تا به دست خويشو با حقارت جزيه بپردازند.
اما این جزیه دادن شامل کدامین گروه میگردد؟
یهودیان و مسیحیان مگر الله را قبول ندارند، مگر قرآن از پیامبرانشان با نیکی یاد نمیکند، اگر اینگونه است پس چرا اگر جزیه ندادند باید کشته شوند؟
قرآن در دنبالهی آیه دلیل این کار را میگوید:
" وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ " (توبه/30) و يهوديان مىگويند عزير پسر الله و مسيحيان مىگويند مسيح پسر الله، اين سخنى است كه به زبان مىآورند و به سخن كافران پيشين تشبه مىجويند، الله (باید) آنها را بکشد که چگونه به بیراهه میروند.
طبق این آیه یهودیان و مسیحیان را به این دلیل که یکی عزیر را و دیگری عیسی را پسر الله میدانند در زمرهی مشرکانند ولی به مسلمانان میگوید که میتوانید آنها را نکشید و از آنها جزیه بگیرید و این بدان معناست که اگر جزیه ندادند باید آنها را بکشید؛
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن