ارسالها: 533
#61
Posted: 16 Apr 2012 10:11
منظور از راسخون در علم چه کسانی هستند؟
راسخون در علم کسانی هستند که هر چه را از آنها بپرسید در هر رشته و علمی بنحو احسن پاسخگوی شما باشند و این افراد کسی نیستند جز پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم ما که مخاطبان حقیقی قرآن و متصل به علم غیب الهی می باشند.
مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان
خب این منطقی تره چون امامان و پیامبران اتصالی دارن با منبع غیب الهی شاید بتونن رسوخ کنند تو علم
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 533
#64
Posted: 16 Apr 2012 14:56
mahmudkhm: پدر جان
mahmudkhm: برادر گرامی
mahmudkhm: بابا جون
آخر کدومش تکلیف منو معلوم کنه بهتر نیست اسم بنده را بزارید
mahmudkhm: بابا جون تنها کسی که اشراف کامل بر کل علوم داره فقط ذات باریتعالی میباشد و بس ، نه پیامبر و نه هیچ فرد دیگه ای این قدرت رو نداره ،پس اگه منظورت از راسخ در علم یعنی کل علوم اون راسخ فقط خداوند بدون هیچ تردیدی
بر اساس کدام آیه قرآن میگی اونها از همه علوم آگاهی دارن؟خود پیامبر که گفته اگه من از غیب خبر داشتم خیر بیشتری برای خود جمع آوری میکردم! و خداوند تو قرآن بهش دستور داده که به همه بگو من از غیب خبر ندارم!
وقتی ازش از روح میپرسن میگه علم اون فقط نزد خداوند متعال است!
ببین دوست عزیز به طور مثال بنده برای تفسیر و معنی کردن یه بیت حافظ لازم است از ادبیات یه اطلاعاتی داشته باشم تا بیایم بگم منظور حافظ از این بیت این بوده بنده انسان هستم و حافظ هم انسان
حالا اینو بسط بده به اینکه مثلا پیامبر که فلان حدیث رو گفته منظور پیامبر از حدیث چیه؟ بنده برای ابراز نظر در مورد این حدیث باید اطلاعاتی از علم حدیث و خصوصیات رفتاری پیامبر و زمان گفتن حدیث توسط پیامبر و......ر ا داشته باشم اون کسی که در این باره نظر میده انسانه پیامبر هم انسان
حالا یه انسان چطور میتونه بیاد بگه منظور الله(در نظر داشته باش این ایات رو الله گفته نه پیامبر ) از این ایه این بوده مگر یه انسان قادر به درک الله است که بتونه در این مورد نظر بدهد مگر یا انسان از علم غیب الله خبر داره که بیاد برای خودش آیات الله را تاویل و تفسیر کند.
مگر خود پیامبر و امامان که به منبع غیب الهی متصل هستند و به طریقی اتصالی دارن با خدا
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#66
Posted: 17 Apr 2012 09:24
oshinam: ببین عزیزم اگر شما اعتقاد داشته باشی یه چیز خرافاته برای زدودن ریشه خرافات باید در مورد اون چیز تحقیق کنی الان برات قابل درک شد .
در صورتی که اعتقاد داری یک موضوع خرافاته باید ثابت کنی که خرافاته ، نه این که دربارش سوال کنی . سوال در باره یک موضوع یعنی پذیرش وجود اون موضوع ... خیلی روشنه
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 533
#67
Posted: 17 Apr 2012 14:58
mmaryamm: اعتقاد داری یک موضوع خرافاته باید ثابت کنی که خرافاته ، نه این که دربارش سوال کنی
ببین عزیزم
مگر بنده میخوام یه قضیه رو اثبات کنم که باید فقط متمرکز بشم روی اثباتش برای اثبات خرافات که از فرمولی تبعیت نمیکنه باید بحث و جدل بشه
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 533
#68
Posted: 17 Apr 2012 14:59
mahmudkhm: کجای حرفهای من،گفتم که انسان به علم غیب الله آگاهی داره
ببین پسر جان
وقتی انسان از علم غیب الله آگاهی نداره چطور به خودش اجازه میده ایات الله را تفسیر یا تاویل کنه یه آدم چطور و بر چه اساسی به خودش میتونه اجازه بده بگه منظور پروردگارم اینه یا اونه
مگر یه انسان از جنس الله است یا قادر به درک الله است که بیایید برای خودش علم تفسیر راه بیندازه مگر اینکه این ایات, ایات خود محمد باشه و اون مفسران بر اساس شناختی که یه انسان نسبت به یه انسان دیگه داره میتونه ایات محمد را تفسیر کنه
mahmudkhm: تفسیر الزاما دقیق نیست و نتیجه گیری از اون بسته به درک شخص دارد
mahmudkhm: اگر هم اشکالی در تفسیر باشد متوجه مفسران آن میباشد.
پس میبینی الله(شاید هم خود محمد) یه چیزی سرش می شده چون میدونسته تفسیر و تاویل خودش میتونه زمینه ساز شر و گمراهی مومنانش را فراهم بیاورد پس بخاطر همینه که میگه فقط کسانی که راسخان در علم هستند توانایی این کار را دارند نه عالمان دینی
مثلا در اینجا
تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ وَ تَبَّ
بريده باد هر دو دست ابولهب
شما این ایه را اینطور بر اساس نظر عالم دینی خودتان تفسیر کردید
mahmudkhm: در ثانی معنی بریده باد دو دست ابولهب این است که شر او از سر شما کوتاه باد
شما از کجا به این نتیجه رسیدی این تفسیرو معنی ایه است
شما و مفسر این ایه از دیدگاه یه انسان به یه انسان دیگر(ایه محمد) این ایه را تفسیر کرده یا از دیدگاه یه انسان به خالقش(ایه الله) این ایه را تفسیر کرده
یه انسان میتونه منظور یه انسان دیگه رو درک کنه چون از جنس خودشه ولی آیا یه انسان میتونه منظور الله که از جنس انسان نیست رو درک کنه ایا تفکر الله در حد تفکر یه انسان هست ؟
mahmudkhm: راستی در پست قبلی یادم رفت بپرسم شما که به متشابهات کاری ندارید ، چطور امامت یکی از ارکان و اصول مذهب تشیع را قبول دارید ؟ چون تا جایی که من می دانم درباره امامت در آیات محکم چیزی بیان نشده ، لطفا اگر آیه ای هست ذکر کنید ما هم از این جهل بیرون بیاییم
شما کافیه امضای منو بخونی تا متوجه بشی من چه عقیده ای دارم بنده علم تفسیر را بر فرض درست بودن فرضیه وجود خدا و از دیدگاه یه مذهبی نقد کردم من متعجبم شما هنوز متوجه نشده اید تفکر بنده چیه ؟
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#69
Posted: 18 Apr 2012 04:00
oshinam: ببین عزیزم
مگر بنده میخوام یه قضیه رو اثبات کنم که باید فقط متمرکز بشم روی اثباتش برای اثبات خرافات که از فرمولی تبعیت نمیکنه باید بحث و جدل بشه
امیدوارم از بحث و جدل درمورد پیامد حقیقتی که بهش اعتقاد نداری نتیجه بگیری
اما باز از نظر بنده بحث درباره این موضوع هم برای یکتا پرستان و هم برای بی خدایان یک بحث عبس می باشد ، چون در اصل موضوع با هم اختلاف داریم.
علاوه بر این عدم وجود خدا که طبق آمار جهانی ۸۴% آدمیان به آن اعتقاد دارند یک ادعاست ولازمه هر ادعایی اثبات می باشد . لازم به ذکر است که عدم اثبات صحیح این ادعا باعث شده روز به روز به آمار یکتا پرستان به خصوص مسلمانان اضافه شود .
موفق باشید
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm