انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 8 از 23:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  22  23  پسین »

چرا الله باید مخالفینش و کسانی‌ که به او اعتقاد ندارند را مجازات کند؟


مرد

 
mahmudkhm: این قدر این حرف جوکه که اصلا پاسخی نمیشه بهش دادفقط بگم خود الله این اجازه رو به بندش داده ،مگه عیسی و موسی ومحمد از جنس الله بودن که خدا باهاشون ارتباط برقرار کرد؟
شما مطلب را نمی گیری پس ساده تر میگم که بگیری مطلب رو
محمد هم بی سواد بوده و هم از جنس الله نیست پس چطور قادر بوده قران رو تفسیر کنه(یه کم فکر کن)
پس برای تفسیر قران می بایست به منبع غیب اتصالی برقرار کنه تا بتونه منظور خدا رو درک کنه
حالا شما بگو عالم دینی شما میتونه با خدا ارتباط برقرار کنه پس نمیتونه منظور خدا رو درک کنه
باز هم ساده تر میگم قرآن کلام الله است نه کلام انسان پس برای درک اون یا باید از جنس الله باشی که نمیشه پس باید بتونی با خدا ارتباط برقرار کنی تا بتونی درک کنی علم غیبش رو از فلان ایه (واقعا گنگه یا مطلبو نمیگیری)
mahmudkhm: بعد این همه پست هنوز راسخون در علم رو معنیش از اون آیه نفهمیدید ! خیلی عجیبه !
من کل ایه رو دیدم
توی ایه اشاره به کسی نکرده شما بگو کی هستند البته با دلیل واضح نه برداشت شخصی خودت و عالم دینی ات
چطور عالم دینی شما میتونه رسوخ کنه توی علم غیب خدا و بگه منظور خدا اینه یا اون
نکنه عالم دینی شما هم از علم غیب خدا خبر داره
mahmudkhm: با این حساب پس تمام احادیث نقل شده از پیامبر و روایات ائمه هیچی ، باد هواست؟
احادیث و روایات چه ربطی به قران که کلام الله میباشه شما دیگه داری همه چی رو با هم قاطی میکنی
mahmudkhm: واقعا هنوز متوجه تفکر شما نشدم ، چون با این حرف شما در یه تاپیک دیگه متناقضهچاه جمکران رو نه اما خود امام زمان رو چرا با دلو جونم قبول دارم اما ولایت مطلقه رو خودم از منتقدای سر سختشم
بنده کی این حرفو زدم خودم بی خبرم
این مطلب رو دوستمان جناب ebicd
ebicd: چاه جمکران رو نه اما خود امام زمان رو چرا با دلو جونم قبول دارم اما ولایت مطلقه رو خودم از منتقدای سر سختشم
گفته اند به امضای من توجه کن بنده یه بی دین هستم
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  ویرایش شده توسط: oshinam   
مرد

 
oshinam: توی ایه اشاره به کسی نکرده شما بگو کی هستند البته با دلیل واضح نه برداشت شخصی خودت و عالم دینی ات
چطور عالم دینی شما میتونه رسوخ کنه توی علم غیب خدا و بگه منظور خدا اینه یا اون
این دیگه بار آخره توضیح میدم هر چند تکراریه!
خداوند گفته تفسیر آیات متشابه با کسایی هست که کاملا با آیات محکم قرآن آشنا هستند و اونها با توجه به اون اندازه که ازش می فهمند آیات رو تفسیر می کنند برات مثال رب المشرقین و .... رو هم زدم که بسته به بلوغ فکری مردم اون دوران براشون تفسیر میشه ، قرار هم نیست اون مفسر از همه علوم سر در بیاره یا جبر و فیزیکش بیست باشه
یه مثال دیگه میزنم هنوز کسی نمی دونه منظور خداوند از هر طبقه آسمان چیه و هر آسمان چند کیلومتره ولی ممکنه ۵۰۰ سال دیگه این برای مردم حل بشه
مردم زمان پیامبر هیچی از شهاب سنگ و رفتن انسان به کره ماه نمی دونستند برای همین خداوند خیلی از آیات رو به صورت پوشیده برای مردم بیان کرد چون اگه همه چیز رو باز میکرد مغزشون نمی کشید برای همین پیامبر اون آیات رو در حد درکشون براشون تفسیر میکرد ، اما برای مردم این دوره یه چیز پیش پا افتادست همین موضوع برای ما و مردم آینده هم صدق میکنه
دیگه زبونم مو در آورد این بحث رو ادامه نمی دم
oshinam: احادیث و روایات چه ربطی به قران که کلام الله میباشه شما دیگه داری همه چی رو با هم قاطی میکنی
خیلی از این تفاسیری که از قرآن شده بوسیله احادیث پیامبر به دست ما رسیده !
oshinam: بنده کی این حرفو زدم خودم بی خبرم
این مطلب رو دوستمان جناب ebicd
من عذر می خوام ، چون سرم شلوغ بود پست شما رو با ایشون اشتباه گرفتم
oshinam: گفته اند به امضای من توجه کن بنده یه بی دین هستم
پس کارم در اومد ! اول برات وجود خدا رو ثابت کنم!
     
  
مرد

 
mahmudkhm: خداوند گفته تفسیر آیات متشابه با کسایی هست که کاملا با آیات محکم قرآن آشنا هستند و اونها با توجه به اون اندازه که ازش می فهمند آیات رو تفسیر می کنند
شما به بنده نشون بده الله در کدوم سوره و ایه گفته آیه های متشابه را عالمان دینی بر اساس ایه های محکم تفسیر کنند
نشون بده الله کجا اینو گفته, یا اینو هم عالم دینیت پیش خودش تفسیر کرده که الله گفته
شما هنوز بعد از این همه جدل نتونستی به همون سوال اول بنده جواب بدهی که
oshinam: پس اول اثبات بکن این واو استینافه یا عطفه و در صورتی که واو عطفه اثبات بکن منظور الله از راسخون در علم چه کسانی هستند
پس اثبات کن ببینم چه کاره هستی
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  ویرایش شده توسط: oshinam   
مرد

 
mahmudkhm: مایوسم کردی
چون نمی تونی جواب بدی مایوس شدی
ببین دوست عزیز شما در این ایه از سفسطه مصادره به مطلوب استفاده کرده اید یعنی بر اساس یه فرض نادرست برای خودت نتیجه گیری کردی و بر اساس این نتیجه,نتیجه گیری های بعدی رو کردی
شما وجود علم تفسیر را اثبات نکردی فقط ادعا کردی علم تفسیر وجود دارد و در اختیار عالم دینی ات است .
به طور مثال شما در ایه هفت سوره عمران برای خودتان اینجور تفسیر کردی که منظور خدا از ام الکتاب در این ایه یعني اصل و اساس و مادر آيات ديگر و بايد آيات متشابه را به محکمات تفسیر کنیم (استدلال شخصی و نادرست )
این تفسیر شما و عالم دینی شما است پس لطفا نگو الله خودش گفته است
عالم دینی شما در اینجا اومده فرض رو بر این گرفته که علم تفسیر داره و بر اساس اون اومده, ام الکتاب رو پیش خودش اینجور تفسیر کرده و بر اساس این نفسیر نادرستش اومده باز هم تفسیر کرده که این واو راسخون واو عطفه و بر اساس این تفسیر نادرست تفسیر بعدی رو کرده که منظور از راسخون یعنی خودش, پس پیش خودش تفسیر کرده که علم تفسیر داره و میتونه ایات رو تفسیر کنه و بر اساس جمیع تفسیرات و استدلالهای نادرست خودش شروع کرده به تفسیر ایات می بینی که در اینجا معادله چند مجهولی شده است شما اومدی اثبات کنی علم تفسیر وجود داره و معادله رو حل کنی بدتر معادله رو پیچیده تر کردی (اومدی بزنی ابروشو درست کنی زدی چشمشم کور کردی )
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  
مرد

 
mohamad4228: mohamad4228
موافقم!
خداوند انسان رو آفریده و تمام قوانین رو هم بهش یاد داده (دروغ بده ، دزدی کار زشتیه ، قتل از گناهان کبیره است و ...) مثل یه معلم ریاضی که به ما ریاضی درس میده !
حالا این معلم ریاضی میتونه بجای امتحان به همه شاگرداش نمره بیست بده و همه قبول بشن ولی آیا این بی عدالتی به شاگردانی که تلاش کردن و درسخونترن نمیشه ؟ آیا این کار معلم باعث نمیشه تو امتحان بعدی هیچکس تلاشی نکنه و شاگرد درسخونه هم دنبال درس نره ؟ برای خداوند هم همینجوره ، آیا اینکه خداوند چه موافق چه مخالفش رو به یه چشم نگاه کنه و مخالفش رو مجازات نکنه ، بی عدالتی خداوند رو نمیرسونه ؟ آیا باعث نمیشه بنده عابد و نماز گزار خداوند هم وقتی دید کار عبثی انجام میده از عباداتش دست بکشه ؟
پس پاداش و کیفر خداوندی ، عین عدالت خداوند رو نشون میده
     
  
مرد

 
mahmudkhm: حالا این معلم ریاضی میتونه بجای امتحان به همه شاگرداش نمره بیست بده و همه قبول بشن ولی آیا این بی عدالتی به شاگردانی که تلاش کردن و درسخونترن نمیشه ؟ آیا این کار معلم باعث نمیشه تو امتحان بعدی هیچکس تلاشی نکنه و شاگرد درسخونه هم دنبال درس نره ؟
وقتی همه رفتیم اون دنیا و مجازات شدیم امتحان بعدی کجا بوده ؟شما هم حرفهایی میزنیا
دوست عزیز چرا ما انسانها خدا را به موجودات زمینی مثل انسان یا همین معلم تشبیه میکنیم مگه خدا از جنس انسانه که اهدافش مثل ما انسانها باشه .
اگر شيرها خدا داشتند، ويژگی های اين خدايان شبيه به شير بود.
(گزنوفن 824 -453‬ ‫قبل از ميلاد)
mahmudkhm: آیا اینکه خداوند چه موافق چه مخالفش رو به یه چشم نگاه کنه و مخالفش رو مجازات نکنه ، بی عدالتی خداوند رو نمیرسونه ؟ آیا باعث نمیشه بنده عابد و نماز گزار خداوند هم وقتی دید کار عبثی انجام میده از عباداتش دست بکشه ؟
پس پاداش و کیفر خداوندی ، عین عدالت خداوند رو نشون میده
نهايت فرومايگی است اگر رفتار آدمی را منحصر به ترس از تنبيه يا اميد به پاداش‬‫ باشد.
(آلبرت انيشتن‬)
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  
مرد

 
oshinam: وقتی همه رفتیم اون دنیا و مجازات شدیم امتحان بعدی کجا بوده ؟شما هم حرفهایی میزنیا
معنیش رو نفهمیدم !
oshinam: دوست عزیز چرا ما انسانها خدا را به موجودات زمینی مثل انسان یا همین معلم تشبیه میکنیم مگه خدا از جنس انسانه که اهدافش مثل ما انسانها باشه .
من فقط از بهر مثال بیان کردم تا شمایی که متوجه نمیشی برات راحت تر باشه ، وگرنه خداوند جل جلاله ، بری از هر گونه تشبیهی است
خب دوست گرامی ، شما خدا رو چجور تشبیه میکنی ؟ به ما هم یاد بده؟
oshinam: اگر شيرها خدا داشتند، ويژگی های اين خدايان شبيه به شير بود.
شما مطمئن باش که خدای شیرها هم همین خدای انسانهاست
oshinam: نهايت فرومايگی است اگر رفتار آدمی را منحصر به ترس از تنبيه يا اميد به پاداش‬‫ باشد.
(آلبرت انيشتن‬)
اگه منظورت از فرو مایگی ضعف و کوچک بودنه ،دقیقا ! ما در مقابل خدای بزرگ و با جبروت ، فرو مایه ایم و این فرومایگی به دلیل ضعف و نا توانی ما در مقابل خالق هستی می باشد.
اما شما چی ؟ دوست گرامی ، شما چرا به دلیل تنبیه شدن از سوی موجود ضعیفی مثل انسان، مثلا با اجبار حین رانندگی تا یه پلیس دیدی ،کمربند رو می بندی ؟ این نشانه فرومایگی و ترس از تنبیه و جریمه از سوی انسان ضعیفی مثل خودت نیست؟
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
مرد

 
ميبينم شديدا افتادي به سفسطه و کل کل کردن
mahmudkhm: من فقط از بهر مثال بيان کردم تا شمايي که متوجه نميشي برات راحت تر باشه ، وگرنه خداوند جل جلاله ، بري از هر گونه تشبيهي است يي
سفسطه اول (قياس مع الفارق)
اگر خداي شما بري از هر گونه تشبيهي است اين بي احترامي به خداته که به اشيا و انسان تشبيهش ميکني
دوست عزيز خداي شما از عالم ماده نيست ولي من و شما از عالم ماده هستيم
شما وقتي دو چيز که از يه جنس نيست و اصلا توانايي هاشون با هم فرق داره با هم مقايسه ميکني که ميشه قياس مع الفارق
mahmudkhm: شما مطمئن باش که خداي شيرها هم همين خداي انسانهاست
سفسطه دوم
شما اين پاسخ رو در مقابل اين صحبت بنده دادي که گفتم
oshinam: اگر شيرها خدا داشتند، ويژگي هاي اين خدايان شبيه به شير بود.
ميدوني منظور اين حرف چيه به زبان بي زباني به شما ميگه چرا خدا تمام صفاتش رو از انسانها به عاريت گرفته و صفات خداي شما بازخورد خالق اون يعني خود انسانه
oshinam: نهايت فرومايگی است اگر رفتار آدمی را منحصر به ترس از تنبيه يا اميد به پاداش‬‫ باشد.(آلبرت انيشتن‬)
سفسطه سوم
اینو انیشتن گفته (نه بنده)
معنیش واضحه میگه اگر انسانی برای بدست آوردن پاداش (بهشت) یا ترس از تنبیه و مجازات(جهنم) خدا را عبادت و پرستش کنه , آدم فرومایه و حقیری هست
اما شما اومدی میگی
mahmudkhm: اگه منظورت از فرو مايگي ضعف و کوچک بودنه ،دقيقا ! ما در مقابل خداي بزرگ و با جبروت ، فرو مايه ايم
حالا اینکه ضعیف و کوچک بودن انسان در مقابل خدا فرضی شما چه ربطی به اون فرومایگی که انیشتن گفته داره و این صحبت شما اینو ثابت میکنه شما غیر از سفسطه مغلطه باز خوبی هم هستی
حالا یه سوال از شما دارم شما که مسلما خدا را بواسطه ترس از تنبیه یا امید پاداش که پرستش نمیکنی ؟ اگر اینطور نیست پس این جمله خودتان را چطور توجیه میکنی
mahmudkhm: آیا باعث نمیشه بنده عابد و نماز گزار خداوند هم وقتی دید کار عبثی انجام میده از عباداتش دست بکشه ؟
پس پاداش و کیفر خداوندی ، عین عدالت خداوند رو نشون میده
mahmudkhm: مثلا با اجبار حين رانندگي تا يه پليس ديدي ،کمربند رو مي بندي ؟ اين نشانه فرومايگي و ترس از تنبيه و جريمه از سوي انسان ضعيفي مثل خودت نيست؟
باز هم سفسطه مصادره به مطلوب
شما ميگي مثلا (استدلال غلط) پس در نتيجه, نتيجه گيريت هم غلطه مثلا
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
  
مرد

 
oshinam: اگر خداي شما بري از هر گونه تشبيهي است اين بي احترامي به خداته که به اشيا و انسان تشبيهش ميکني
دوست عزيز خداي شما از عالم ماده نيست ولي من و شما از عالم ماده هستيم
شما وقتي دو چيز که از يه جنس نيست و اصلا توانايي هاشون با هم فرق داره با هم مقايسه ميکني که ميشه قياس مع الفارق
عزیزم ، شما نمی خواد نگران بی احترامی من به خدا باشی!
برای عقلهای ضعیف که از درک مسائل بدیهی عاجزند باید مثالی زد که براشون قابل فهم باشه !
oshinam: ميدوني منظور اين حرف چيه به زبان بي زباني به شما ميگه چرا خدا تمام صفاتش رو از انسانها به عاريت گرفته و صفات خداي شما بازخورد خالق اون يعني خود انسانه
مگه شما صفات ویژه خداوند رو می دونی؟ مهربانی ، خشم و بسیاری از صفات خداوند رو خود خداوند در نهاد آدمی قرار داد همانطور که خودش گفته از روح خودم در انسان دمیدم ( البته کیفیت اون برای ما مشخص نیست ) بعضی از صفات خداوند هم مخصوص خودشه مثل تکبر، برای همین انسان رو از این صفات و انجام اونها بر حذر داشت.
oshinam: حالا یه سوال از شما دارم شما که مسلما خدا را بواسطه ترس از تنبیه یا امید پاداش که پرستش نمیکنی ؟
من که مثل شما نیستم از سوالات فرار کنم ، بهت جواب میدم !
اتفاقا دقیقا من خداوند رو برای پاداش و بر حذر ماندن از تنبیهاتش تا جایی که بتونم عبادت میکنم اگه این پاداش و کیفر نبود که می رفتم دنبال خوش گذرونی و هزار کار خلاف شرع دیگه ، مگه بیکارم صبح بیدار بشم برای نماز ، یا مگه مریضم که هر سال یه ماه رو اونم تو تابستان روزه بگیرم؟ یا زکات سالانم رو بپردازم ؟
oshinam: باز هم سفسطه مصادره به مطلوب
شما ميگي مثلا (استدلال غلط) پس در نتيجه, نتيجه گيريت هم غلطه مثلا
وقتی که برای سوال جوابی نیست باید یه چیزی گفت دیگه!
     
  
مرد

 
andora: andora
دوست من،
بعضیها یا نمی خوان اینو بفهمن یا خودشون رو به نفهمی میزنن .
چطور ممکنه جهان با این عظمت و با این نظم و ترتیب بدون مدیر اداره بشه ، و توش از پاداش و کیفر خبری نباشه!
andora: سوالم اینه که خداوند بر چه اساس ومعیاری ما هارو انسان خلق کرده . مثلا چرا من یک درخت نیستم ؟ چرا یک پرنده نیستم ؟ واقعا چرا ؟ یا اینکه مگه سگ چه گناهی مرتکب شده شب تا صبح و صبح تا شب از سرما بلرزه و تو گرما له له بزنه ؟ مگه این پشه ها و پروانه هایی که به رادیاتور های ماشینای ما ادما می چسبند و میمیرند چه گناهی مرتکب شدند .
یا اینکه چرا بعضی از ما سیاهه و بعضی زرد و سفید یا چرا بعضیمون فقیریم بعضی پول دار ! ؟
خداوند در آیه ۱۳ سوره الحجرات به این سوال پاسخ داده است .
و در آیات متعدد دیگر بیان فرموده که درختان و کوهها و ستارگان هم به تسبیح خدای متعال مشغولند !
پس این سوال که چرا ما چنین آفریده شدیم از عهده ما خارجه و اون بر میگرده به مشیت الهی !
یه مثال می زنم :
اگه کامپیوترها میتونستن از صاحباشون سوال کنن که چرا مثلا نرم افزار من حسابداریه و چرا نرم افزار من برای بازی نیست؟! صاحبش چی میگفت؟نمی گفت چون من اینطور می خوام
آیا کاپیوتر حق اعتراض به صاحب و آفریدگارش داره؟
     
  
صفحه  صفحه 8 از 23:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  22  23  پسین » 
مذهب
مذهب

چرا الله باید مخالفینش و کسانی‌ که به او اعتقاد ندارند را مجازات کند؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA