انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

Zoroaster Religion | آیین زرتشت



 
جشن‌های دیگر سال (در دین زرتشت)
سروش روز
در ماه فروردین علاوه بر عید نوروز چند جشن دیگر هم وجود داشت، یکی در روز ششم، که زادروز زرتشت در نظر گرفته شده‌است (که فاقد منبع تاریخی است)، روز نوزدهم جشن فروردگان و دیگری جشن سروش روز بود. این روز از این روی فرخنده دانسته می‌شد که به سروش اختصاص داشت و سروش فرشته‌ای است که شب را مراقبت می‌کند. به غیر از سروش روز در روز هفدهم هر ماه نیز سروش نام دارد. در برهان قاطع آمده‌است که نیک است در این روز دعا کردن و به آتشکده رفتن.

جشن آبانگاه
در روز دهم ماه فروردین جشنی برگزار می‌شده‌است، موسوم به آبانگاه که آنهم با آب و باران و مراسمی در تقدیس آن مربوط است

جشن خزان
گویا دو جشن تحت عنوان خزان برگزار می‌شد. جشن خزان نخستین و جشن خزان دوم. اولی در روز هشتم شهریور ماه و دومی روز اول مهر.

سیرسور
در روز چهاردهم دی ماه رسم بود که خوراک‌هایی با سیر طبخ کرده و بخورند. از آنجا که به اعتقادایرانیان باستان در این روز بود که دیوان بر جمشید چیره شدند و او را کشتند بنابراین رسومی را برای دفع دیوان داشتند که یکی از آن ها خوردن سیر بود. آنان سیر را با غذا می‌خوردند یا آن را درون گوشت می‌نهادند و می‌پختند.

جشن بتیکان
روز پانزدهم از ماه دی یعنی روز دی به مهر که دیبگان نیز خوانده شده، عامهٔ مردمی جشنی موسوم به بتیکان داشته‌اند. در این روز مردم برای از بین بردن موجودات زیان‌رسان از خمیر یا گل تندیسی از آدمی ساخته و آنرا در مدخل در یا راهرو خانه‌ها می‌نهادند، بعداً این مجسمه را می‌سوزاندند.

جشن گاوگیل
شانزدهمین روز از ماه دی که به نام ایزدمهر نام گذاری شده جشن گاوگیل یا کاوکیل واقع بوده است. سبب این جشن را گفته‌اند مملکت ایران در این روز از ترکستان جدا شده و گاوهایی که ترکستانیان از ایرانیان به یغما برده بودند، پس گرفته‌شد.

جشن بادبره
وجه تسمیهٔ این جشن به عنوان آن است یعنی بادبره. گویند هفت سال در ایران باد نیامد. در این روز شبانی پیش کسری آمده گفت «دیشب آن مقدار باد آمد که موی بر پشت گوسفندان بجنبید.» پس در آن روز نشاطی کردند و خوشحالی نمودند و به این روز به یادگار به بادبره شهرت یافت. ابوریحان بیرونی می‌گوید در قم و حوالی آن باد روز با مراسم بسیار مفصلی که با شادی و پایکوبی همراه‌است برگزار می‌شود و بازاری تدارک می‌بینند که در آن بازار وسایل شادی و رفت‌وآمد و گونه‌ای کارناوال برپا می‌گردد. اما در اصفهان این روز را کژین می‌نامند و جشنی تدارک می‌شود به مدت یک هفته و چون جشن‌های بزرگ به طول می‌انجامد.

یلدا
واژهٔ یلدا از زبان سریانی و به معنای تولد است و سبب این نام گذاری را چنین دانسته‌اند که در پایان این شب دراز که اهریمنی است خورشید یا مهر متولد می‌شود و تاریکی را از میان می‌برد. یلدا و مراسمی که در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا می‌کردند، سابقه‌ای چند هزار ساله دارد و از رسوم ویژه آریایی‌هاست. اقوام قدیم هندوایرانی و هندواروپایی جشن تولد آفتاب را آغاز زمستان می‌گرفتند به ویژه ژرمنی‌ها عید تولد آفتاب را در آغاز زمستان گرفته و آن را به خدای آفتاب نسبت می‌دادند و این بی‌تناسب هم نیست، چه واقعاً آغاز زمستان مثل تولد جدید خورشید است. آشکار است که به موجب بلندترین شب که تاریکی که مظهر اهریمن بود بیشتر در زمین می‌پایید، این شب را نحس و بدیمن می‌شمردند. در شب یلدا جهت رفع این نحوست، آتش می‌افروختند، گرد هم جمع می‌شدند و خوان ویژه می‌گستردند. این سفره جنبهٔ دینی داشت و مقدس بود.

جشن بمو
جشن بمو بزرگترین و مهمترین جشن مانویان بوده‌است که در شهریور روز از شهریور ماه برابر با چهارم شهریور از گاهشماری مانوی برگزار می‌شده‌است. این جشن پس از قتل‌عام مانویان به فراموشی سپرده شد.
     
  
زن

 
فره وشی
     
  

 
دعاي تحويل سال نو

روز اورمزد و فروردين ماه نو شدن سا ل۳۷۴۶ زرتشتيان


در هنگام تحويل سال نودر هر كيش مذهب دعايي خوانده مي شود بر اين اساس دعاي تحويل سال زرتشتيان بدين قرار است .

دعا هنگام تحويل سال نو زرتشتيان:

     
  

 
نمیدونم اونموقع تو زرتشت هم نماز بود یا نه حالا راست و دروغش به عهده خودتون


در کیش زرتشت شبانه روز به شرح زیر به ۵ مقطع تقسیم شده و هر یک نماز ویژه ای دارد:

۱ـ هاون گاه(havangah):از بر امدن آفتاب تا نیمروز

۲ـ ریپت وین گاه( repith wingah):از نیمروز تا سه تسو(ساعت) بعد از ظهر

۳ـ ازیرین گاه(oziringah): از ساعت ۳ بعد از نیمروز تا آغاز شب و پیدا شدن ستارگان

۴ـ ایویس روتریم گاه(aiwisruthrimgah):از ابتدای شب تا نیمه ی آن

۵ـاوشهین گاه(ushahingah):از نیمه شب تا برآمدن آفتاب

توضیحا متذکر می شوم که هر یک از اسامی بالا مرکب از نام یک فرشته و واژه ی گاه به معنی وقت است و در واقع هر یک از اوقات پنجگانه به یکی از فرشتگان مذبور اختصاص داده شده است

شرایط نماز عبارتست از:

۱ـ پاک بودن تن از هرگونه کثافت و نجاسات
۲ـ پاک بودن لباس از هر نوع پلیدی و نسا(تن مرده لاشه حیوانات و هر چیز پیوسته به آنها) و وهیر(چیزی که از ذیر وحی جدا شده باشد مانند خون ناخن مو و نظایر ان) در برداشتن سدره(پیراهن بلند و سفید و نخی است که بتن میگویند)او کشتی(ریسمانی است از پشم گوسفند که به کمر میبندند
۴ـشستن دست و رو بعبارت دیگر وضو
۵ـ پاک بودن جای نماز از هرگونه پلیدی و نسا بطوریکه ۴ یا حداقل ۳ گام اطراف آن پاک و تنیز باشد
۶ـ محل نماز از کسی به زور گرفته نشده باشد و یا از پول دزدی خریده نشده باشد.



در کیش زرتشت برای خدا حدودی و جهتی در نظر گرفته نشده و بنابراین پیروان این آئین بهنگام نماز بسوی نور و روشنایی از قبیل آفتاب نور ماه و چراغ و اتش توجه میکنند

هر نماز با این زمزمه آغاز می شود.


باور دارم به دین مزدا پرستی که آورده زرتشت است.پیرو آموزشهای اهورایی هستم که از دیو (دروغ) و دو گانه پرستی به دور است.من یکتا پرست زرتشتی ام و تنهااهورا مزدا را در خور ستایش می بینم.


نماز گاه هاون (Havan): (از برآمدن خورشید تا نیمروز)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم فرشته پاسبان بامداد پاک و سازنده را (هاون)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم آن سرور دهکده(ویس) را که پاک و دادگستر و سازنده است.

من همآره و در همه حال اهورا مزدا، پروردگار یکتا را می ستایم .


نماز گاه رپتون(Rapatvan) : (از نیمروز تا پسین)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم فرشته پاسبان نیمروز را (رپتون)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم آن سرور شهر (زنتو) را که پاک و دادگستر و سازنده است.

من همآره و در همه حال اهورا مزدا، پروردگار یکتا را می ستایم .


نماز گاه ازیرن(Oziran) : (پسین تا فرورفتن خورشید)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم فرشته پاسبان پسین پاک را (ازیرن)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم آن سرور کشور (دخیو) را که پاک و دادگستر و سازنده است.

من همآره و در همه حال اهورا مزدا، پروردگار یکتا را می ستایم .


نماز گاه سروثرم (Srusram): (فرورفتن خورشید تا نیمه شب)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم فرشته پاسبان شب (ایوی سروثرم) پاک را.

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم همه ی رهروان راه اشویی زرتشت را و سرور اشوان را.

من همآره و در همه حال اهورا مزدا، پروردگار یکتا را می ستایم .


نماز گاه اشهن (Oshhan) : (از نیمه شب تا برآمدن آفتاب)

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم فرشته پاسبان پگاه (اوشهی ناای) پاک را.

من می ستایم و ارج می گذارم و خشنود می کنم آن سرور خانه (نمانا) که پاک و دادگستر و سازنده است.

من همآره و در همه حال اهورا مزدا، پروردگار یکتا را می ستایم.



پس از خواندن نماز گاه بایسته، زرتشتیان نماز سروش باج ، نیرنگ کشتی ، ستایش خدا ، تندرستی و برساد را می خوانند.به جز سروش باج بیشتر اوستاهای نام برده شده پازند است و پس از ساسانیان نوشته شده است.

گوشه ای از سروش باج که هر زرتشتی بایسته است که آن را به خوبی بداند همان نیایشهای اشم وهو و یتا اهو هستند. که در پیش در پاره های پیشتر به آنها نگاهی انداختیم.
     
  

 
setare2: فره وشی
فره وشی هم همون فروهر هست (برای دوستانی که نمیدونن)

فروهر:

     
  
مرد

 
به به ! آیین زرتشت آیین خوبیه به شرطی آیین مغ های زرتشتی نشه ! همون آیین ناب زرتشت بمونه .
مجنونم و دل زده از لیلیا ... خیلی دلم گرفته از خیلیا
     
  
مرد

 
مناسبتریت ایین برای مردم ایران زرتشتی بوده و کاش با حمله عمر دین اعراب تحمیل به ما نمیشد

خدا برای هر قومی دینی رو قرار داده و دین ایرانیان زرتشتی بوده

و با منش و خوی ایرانی سازگار بوده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
prey: خود ایرانیا پذیرفتن بعد از خروج اعراب از ایران بازم دیدیم که مردم اسلام پذیرفتن چون خودشون خواستن.
ایرانیان به دلخواه اسلام را نپذیرفتن

اصول همه ادیان یکی است ولی بر مبنای نوع انحراف مردم هر قوم تفائت داشته

مثال در بین اعراب ظلم به زن خیلی رواج داشته و اسلام خواسته این ظلم رو کم کنه و قوانینی جاری کرده

اما در همون دوره در ایران جایگاه زن مناسب و متعادل بوده و اون اجکام نمیتونسته نسخع خوبی برای همه جا باشه

یا غسل جنابت که برای اعراب وحشی که سال به سال روی حمام رو نمیدیدن مقرر شده نه برای ایرانیانی که همون زمان گرمابه های عمومی داشتن یا رومی هایی که هر هفته دوبار حمام میکردن

و یا استعمال عطر برای مردان عربی که بوی بد عرق هر مرد رو نشانه مردانگی اش میدونستن ولی همون زمان عطر های ایران و روم هوش از سر میبرده و یکی از خاطرات جهانگردان خوشبو بودن مردمان پارس بوده

یک حساب بکنید ببینید دین اسلام و یا هر دین دیگه چه جوری کسترش پیدا میکرده

همیشه در محدوده همون قوم سینه به سینه میرفته و مردم بهش ایمان میاوردن با توجه به نیازی که بهش داشتن اما بعد دیگه این تسخیر قلبها در کار نبوده بلکه همش به زور شمشیر بوده

چه اسلام و چه مسیحیت هردو با زور و خونریزی و جنگهای دینی ادیان خودشون رو گسترش دادن و بعد چند نسل اون دین نهادینه شده

در خالیکه دین باید قلب رو تسخیر کنه و ادم قلبا ایمان بیاره

نتیجه ایمان به زور میشه همین اوضاع امروزی

اخوند و ریشوی کلاهبردار و خائن حاصل پرورش دین مداری زوری در جامعه است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
جشن تیرگان 10تیرماه

سیزدهمین روز در هر ماه زرتشتیان تیر یا تشتر نام دارد.روایت است تشتر به باریدن باران کمک می کند. در ماه تیر هنگامی که روز تیر فرا می رسد آن روز را جشن تیرگان می نامند.
تیرگان یکی از بزرگ ترین جشن های ایران باستان است.روایت است در زمان منوچهرشاه پیشدادی چون افراسیاب تورانی بر منوچهر پیروز شد و او را در طبرستان محاصره نمود طرفین حاضر به سازش شده وقرار براین شد از قله دماوند آرش، جوان دلیر ایرانی تیری بر چله کمان نهد و تیری را پرتاب نماید.این تیر در کنار رودخانه جیحون بر درختی نشست ومرز ایران و توران مشخص شد.
حکایت دیگری که در مورد جشن تیرگان آمده آن است که در زمان ساسانیان و پادشاهی فیروز هفت سال در ایران خشکسالی روی داد و در چنین روزی مردم روی به بیابان آوردند و با نیایش خود از پروردگار آرزوی باریدن باران کردند و پس از آن بارش باران شروع شد و به شادی آن در چنین روزی ایرانیان روی یکدیگر آب می پاشند.
آیین برگزاری این جشن بدین گونه است که چند روز پیش از جشن،تمام خانه را پاکیزه می کنند و صبح روز جشن همه آبتنی نموده،لباس نو می پوشند.
آنچه ویژگی این جشن می باشد تار نازکی از ابریشم هفت رنگ وسیم نازک و ظریفی بهم می تابند که به نام تیر وباد مشهور است که شاید نشانه رنگهای رنگین کمان در آسمان معروف به تیر و کمان آرش باشد.
زرتشتیان این تار را در بامداد روز تیر به مچ دست خود می بندند و ده روز بعد در روز باد به هنگامی که تیر آرش بر درختفرو می نشیند به باد می دهند.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
سه رکن مهم دین زرتشت

پندار نیک ، کردار نیکو گفتار نیک است.
اعتقاد به جهان دیگر و صراط و میزان وداوری و بهشت و دوزخ در آیین زرتشتی آشکار است و سرانجام پیروزی از آن راستی است.
کتاب آسمانی زرتشت اوستا است که پس اط ودا قدیمی ترین کتاب مقدس آریایی است و حدود قرن دهم پیش از میلاد بوجود آمده است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
مذهب
مذهب

Zoroaster Religion | آیین زرتشت

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA