ارسالها: 2554
#62
Posted: 14 Oct 2013 16:23
rostam91: یعنی خداوند نعوذ بالله کمه و در مهظرش شرم نمیکنی از گناه که باید امام زمان رو هم اضافه کنید تا شرم کنید
اصلا ربطی نداره
ادن همواره در محضر خداست کلمهمعروف هم که عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید
ضمن اینکه چه اشکالی داره که غیر از خدا بقیه ادمها رو هم ناظر اعمال بدونیم
مثلا هرچنمد عالم محضر خداست ولی ادمهایی که سیگار میکشن در محضر خدا سیگارشون رو میکشن ولی وقتی باباشون و یا نزدیکانشون هستن سیگار رو نمیکشن
از این مثالها زیاده چون رابطه ادمی با خدا به گونه ای دیگر است و
مثلا گرچه احترام پدر واجب تر از احترام دایی و عمو است اما ادم طبق راحتی و انس و الفت با پدر جلوی وی دراز میکشه و یا پاهاش رو دراز میکنه اما مثلا جلوی عمو و دایی بیشتر رعایت میکنه
یقینا این دلیل نمیشه که ادم از پدرش شرم نمیکنه و مثلا از عموش حیا میکنه
rostam91: اصلا چرا نامه اعمال شماها رو امام زمان باید ببینه مگر ایشونه که میخواد مجازات کنه و پاداش بده یا خداوند تبارک و تعالی؟
به همون دلیل که خدا فرشته های متوکل بر انواع و اقسام امور داره
مگر نه اینکه در قدرت خداست که بدون استفاده از فرشته و ملائک حساب و کتاب بندگانش رو نگه داره اما دقیقا برای کتابت و اعمال بندگان فرشتگانی را متوکل کرده و اینها دلیل ناتوانی خداوند نیست
همونگونه که خدا فرشته های متوکل آتش و بهشت و .........داره میتونه اختیار رسیدگی به هر کاری که دوست داشته باشه رو به افرادی واگذار کنه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#64
Posted: 14 Oct 2013 16:30
rostam91: اشکالش اینه که الآن شما برای خداوند داری شریک قائل میشی بدونه اینکه بفهمی و داری یکی دیگه رو در کار خداوند شریک میکنی و این نشون میده شما حتی معنی سوره اخلاص رو هم نخوندی! در جائی که خداوند می فرماید : الله صمد یعنی بی نیاز از هر چیز است
در واقع شما به حقیقت سوره اخلاص و کلمه الله الصمد پی نبردی
اگر اینگکونه که شما میگی باشه پس اینکه خدا از وجود پیامبران برای هدایت خلق استفاده کرده هم ناقض صمد بودن خداست ؟؟؟؟؟
صمدیت ناظر بر بی نیازی خداست نه اینکه خداوند حق نداشته باشه از وسیله ها برای انجام امور و اوامرش استفاده کنه
شما داری حق خدا و قادر بودن او رو زیر سوئال میبری
مگر خدا نمیتونست مثل موسی با تمام بندگانش حرف بزنه
پس چرا این کار رو نکرد و حتی برای ارتباط با پیامبرانش هم از فرشتگان استفاده کرد ؟؟؟؟؟
ایا این استفاده از وسایل و و رابط ها صمد بودن خدا را زیر سئوال میبره ؟؟؟؟؟
هرگز
تفاوت عمده شیعه و اهل سنت هم در همین نحجوه درک و تفسیر ایات و احادیث است
شیعه به دنبال ظرائف و نکته های موجود در کتاب خداست در حالیکه اهل سنت معتقدند پوسته و بدنه ایات و احادیث کافی است و از همان زمان که عمر فریاد حسبنا کتاب الله سر داد همین رویه را در پیش گرفتند
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1495
#66
Posted: 17 Oct 2013 16:54
rostam91: ک چنین فردی نمی تونه قابل لمس و درک باشه و وجودش خیالی بیش نیست و تنها برای شیره مالیدن سر عوام مردم بی سواد بکار رفته اما اینقدر بهش بال و پر دادن که بسیاری از با سوادان جامعه هم فریبش رو خوردن!
اگه ملا ک سواد است که ادم با سواد حتی خدا رو هم نباید قبول کنه چون ادم باسواد به چیزای ماورایی که اصلا معلوم نیست اتفاق افتاده یانه باور نخواهد داشت
۱۴۰۰ ساله هی میگن معجزه ولی کو کدوم معجزه و کدوم پیامبر
ادمه با یواد فقط بر اساس واقعیتها استدلال میکنه
اما برای کسی که به ماورا و خدا اعتقاد داره هیچ ایرادی وجود نداره که خدایی که قدرت داره به هر کدوم از پیامبراش قدرت خاصی بده به یکی از برگزیده هاش هم قدرتهایی از نوع دیگر بده
وقتی شما میگی این قدرتها دست هیچکس تا حالا نبوده خوب معلومه تا زمانه موسی هم هیچکس نمیتونسته با خدا صحبت کنه ولی موسی نقفر اول بود
الان هم چه ایرادی داره مهدی عج نفر اول باشه که خدا مثلا عمر جاوید یا قدرت شنیدن صدای همه انسانهای جهان رو در ان واحد داشته باشه
شما دایم داری قدرت خدا و اختیار خدا رو زیر سوال میبری
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#70
Posted: 5 Nov 2013 09:44
rostam91: چرا هست !!! می بینی که تو ایران هست !! من در آوردی آخوندهاست
پس آخوندها از کجا بیارن بخورن و حوزه های علمیشون رو باز نگه دارند؟
خمس در قران اومده و تفاسیری مختلفی در باره اون شده و برخی به وجوب و برخی به استحباب اون در مکاسب اعتقاد دارن
با توجه به اینکه اصل خمس برای جنگ گفته شده و واژه غنمتم استفاده شده و غنیمت به هر درامد بدون مشقت گفته میشه متوجحه میشیم غنیمت جنگ هم مشقت داره پس شاید خمس به هر درامدی تعلق بگیره
اما همه این حرفها رو توقیع ماام زمان معلق کرده که اون رو در زمان غیبت از گردن شیعیان برداشته اند
در حال حاضر هم خمس به عنوان انفاق در راه خدا و رسول خدا مطرح است و کسی رو به خاطر ندادن خمس کاری نمیکنن
برخی میگن اگر خمس ندی شرعا به خدا و امام زمان بدهکاری که هر وقتی میتونی تسویه کنی
روشی که اغلب اخوندها امروز برای خمس دارن خنده داره
خمس در دو قسمت است
سهم ۱مام و سهم سادات
معمولا سهم سادات رو خمس دهنده با مجوز مرجع خودش به سادات مستمند میدهد )))تبعیضی عجیب در اسلام (( نمیدونم چرا باید تا ابد جور سیدهای فقیر رو مردم بکشن جدای از اینکه اصلا یارو ادم خوبی هست یا نه
سهم امام به مراجع داده میشه که باید برای هزینه طلاب و تبلیغ خرج شود اماخدا میدونه که چی میشه
کسی که خمس رو جمع میکنه از ۵ تا ۲۰ درصد پورسانت میگیره )))این هم شاهکاره ))))
برخی مراجع سازو کار مناسبی دارن مثل آیات عظام میلانی و سیستانی و وحید که من خودم شاهد بودم که هرگز از وجوه شرعیه برای زندگی خودشون استفاده نمیکنن و در امدای دیگری دارن و هرکس کمی با اونها اشنا بشه و طرز زندگیشون رو ببینه متوجه میشه
برای مثال نهار یکروز ما در محضر این بزرگوار هنودانه و پنیری بود که از روز قبل مانده بود و روز بعد خوده ایشان اشکنه پیاز درست کرد با کشک و چند قاشق روغن و یک پیاز و .......
اما برخی از اینم اقایان هم وجوهانت را ارث پدر میدانند و سرمایه گذاری میکنند و وقتی اصل پول را از درآمد آن سرمایه گذاری دادند آنرا به نام خودشان میکنند و میشود ارث پدرشان
من شخصا برابر توقیع امام زمان خمس نمیدهم و معتقدم خمس در صورت درخواست ولی خدا واجب میشود
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت