ارسالها: 1509
#293
Posted: 24 Apr 2013 16:37
ordibehesht85: مولی یعنی مالک, سرور, مهتر, دوست, دوستدار, بنده, بنده آزادشده یعنیصاحب و آقایماووووو........ بسه یا هنوز واست توضیح بدم
خیر عزیزم اینطور نخواستم
کلمه مولی بیش از ۲۶ معنی در عربی داره و همه این معانی که شما ذکر کردی هست ، من گفتم جمله پیامبر رو کامل بنویس و بجای مولی یه کلمه مناسب اونو بزار
من تعدادی از این معانی رو بکار میبرم شما بگو کدومش درسته!
هر کس من مالک اویم پس علی هم مالک اوست! (توجه اینکه مالک تنها خداست)
هر کس من سرور اویم پس علی هم سرور اوست!
هر کس من مهتر اویم پس علی هم مهتر اوست!
هر کس من دوست اویم پس علی هم دوست اوست!
هر کس من بنده اویم پس علی هم بنده اوست!
هر کس من صاحب اویم پس علی هم صاحب اوست!
خوب کدومش درسته به نظر من جمله چهارم درسته نظر شما کدومه؟!
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#295
Posted: 25 Apr 2013 16:12
MTKB14: این حرفت مثل اینه که ب وقتی کسی میگه حرف فلانی حرف منه...... تو بیای بگی خب..... چه جوری یه نفر دو نفره؟
دم شما گرم
ضمنا مولی به معنی سرو و اقا و صاحب اختیار و ...... و منافاتی نداره یک پادشاه یا رهبر بگه فلانی از منه و حرقش و عملش مورد تایید و اختیارش به اندازه منه و حرفش حرف منه
از اون جالب تر اینه که واقعا پیامبر چه اجباری داشته یا چه نیازی بوده در وسط بیابان و محل جدا شدن کاروانها مردم رو نگه داره جلویی ها رو برگردونه و صب کنه تا عقبتر ها برسن بعد بگه علی رو دوست داشته باشین و همه هم بیان به علی ع تبریک بگن
کدوم عقل سلیمی میپذیرد
و کی بوده از مسلمونها که شدت علاقه پیامبر رو به علی ندونه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#296
Posted: 27 Apr 2013 07:52
rostam91: کاملا جور در میاد و همون سخن ماست که میگیم"دوست دوست من ، دوست من است" و قعطا بیعت مردم هم برای همین بوده و با علی اعلام دوستی مجدد کردند و به قولی با او پیمان دوستی مجدد بستند!
از این واضحتر نمیشده بگه
هر که من مولای اویم این علی مولای اوست
پیامبر گفته هر کس من را صاحب امرو اختیار خود میداند علی را نیز صاحب امر و اختیار خود بداند
این همون ولایت است که خدا و رسولش بر مردم دارند
ضمنا گفتم جمع کردن اون جمعیت انبوه برای این مسئله که آی مردم علی رو دوست بدارید خیلی دور از عقل است
یک کم دقت کنی توخطبه غدیر متوجه میشی که اهمیت موضوع چقدر بوده وهم اینکه همچین اجتماعی با این مشخصات بی نظیر بوده
rostam91: من تعدادی از این معانی رو بکار میبرم شما بگو کدومش درسته!
هر کس من مالک اویم پس علی هم مالک اوست! (توجه اینکه مالک تنها خداست)
هر کس من سرور اویم پس علی هم سرور اوست!
هر کس من مهتر اویم پس علی هم مهتر اوست!
هر کس من دوست اویم پس علی هم دوست اوست!
هر کس من بنده اویم پس علی هم بنده اوست!
هر کس من صاحب اویم پس علی هم صاحب اوست!
خوب کدومش درسته به نظر من جمله چهارم درسته نظر شما کدومه؟!
تو این معانی فقط کلمه ((بنده بودن و دوست بودن )) با بقیهتفاوتداره و بقیهیک جورایی هم خانواده هستند
واز سروری و اخیار میگن که اگر قرار بر انتخاب باشه فابل درک هستند که پیامبر از این کلمه به منظور معانی کمتر استفاده شده به کار نبره
مثلااگر میخواست بگه بنده باشه حتما از کلمه دیگه استفاده میکرد
البته لازمه بگم که حتی اگر پیامبر دوستی علی ع را توصیه کرد ((کهالبته منظورش ولایت بود نه دوستی ))
باز هم این مردم بر دوستی علی عاجتماع نکردند و او را ازردند و همسرش را کشتند و دستش را بستند و به زور از اوبیعت خواستند
و همواره مترصد از بین بردن او بودند اما علی ع باسیاستی سخت و خرد کننده چنان که خودش فرموده ((خار در چشمو استخو.ان در گلو )) صبر کرد تا تنها فائزون دین اسلام که شیعیان باشند تا انتهای تاریخ باقی بمانند
ما همین یک روایت مورد اتفاق برامون کافیه که شیعه و سنی نقل کردن تا اثبات کنیم
مذهب شیعه از زمان خود پیامبر تشکیلو مورد تایید و سفارش ایشون بوده
بر عکس مذاهی چند گانه شما که چند صد سال بعد شکل گرفته توسط کسانی که پیامبر رو اصلا درک نکردند
شیعه علی هم الفائزون
پیامبر میدونسته تمام گفتارهاش و اعمالش برای مسلمونها حجت است و در کنار قرآن تبدیل به اعتقادو روش زندگی مسلمین میشه
واسه همین خیلی ساده انگارانه است که مثل اقای رستم در مورد این روایت بگیم ((شاید پیامبر گروهی رو در یک مقطع به پیروی علی سفارش کرده ))
پیامبر داتا تر از این حرفها بوده و اگر مقطعی بود حتمااز جمله مناسب استفادهمیکرد مثل وقتی که مردم رو بهاطاعت از اسامه دعوت کرد و مشخصا به گونه ای فرمود که همه بدانند در همه امور لازمبه پیروی از اسامه نیستو تنها در مورد همان لشگر کشی خاص پیروی از اسامه لازمه
حال بگذریم که چه کسانی از این دستور پیامبر تبعیت نکردن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#300
Posted: 28 Apr 2013 06:32
rostam91: این سخن معنی جانشین بودن طرف بعد از مرگ اون پادشاه میده ؟؟؟؟؟! هرچند معنی سخن پیامبر هم این حرف شما رو نمیرسونه
دقیقا معنی میده
معنی اش اینه که علی جایگاهی عین جایگاه پیامبر داره البته باتوجه به اانت به منزله هارون من موسی الا لا نبی بعدی .........
الان یک نفر بیاد به زیردسته اش یا پیروانش بگه ای مردم هر گونه سروریمن برشما داشتم فلانی هم برشما دارد ...معنی اش چی میشه ؟؟؟
rostam91: اون موقع سپاهیان علی یکی پس از دیگری داشتن از علی پیش پیامبر شکایت میکردن و این دلگیری داشت بسرعت بین مردم پخش میشد و پیامبر خواست که جلوی این شایعات رو بگیره
در ضمن اونجا وسط بیابونی که فکر میکنی خشک و سوزانه نبود و میشد به تاریخ شمسی ۲۸ اسفند ماه که گرم و سوزان نیست و غدیر خم هم یه جایی بوده که آب و درخت بوده و مردم از اونجا برای استراحت گاه و آب دادن به اسبها و شترانشون استفاده میکردند.
این بهانه ها الکی رو رها کن عربستان تو نهایت زمستونش باید شبها کولر گازی روشن کنی
درمورد شکایت سپاهیان که میگیهم حرف درستی نیست چون پیامبر همه مردم رو جمع کرد حتیکسانیکه در مدینه نبودند
نفس کارمهم است چه بیابان چه در کنار چاه
اعلام دوستیحضرت علی برای چند نفر سپاهی ناراضی اینقدر فلسفه و زمان و گرفتن بیعت نمیخواد .....یک کم انصاف میخواد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"