انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 36 از 48:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  47  48  پسین »

Fatemeh Zahras Martyrdom | شهادت زهرا: بزرگترین دروغ تاریخ


مرد

 
همین یک حدیث از معتبرترین راوی و کتاب اهل سنت کافی است تا به دروغ پردازیهای انان مهر ختم بزند

به همین منظور به سراغ اسناد تاریخی رفتیم، در کتاب صحیح بخاری که از معتبر ترین کتب اهل سنت می باشد، به نقل از عایشه دختر ابابکر بیان شده است:

عن عایشه رضی الله عنه


فغضبت فاطمة بنت رسول الله، فهجرت ابابکرٍ فلم تزل مهاجرته حتّی تُوُفّیتْ. (2)(3)

فاطمه بر ابوبکر غضبناک شد و با او قطع رابطه کرد و این قطع رابطه و قهر وی تا وفاتش ادامه یافت.


[aligncenter]حالا این را در کنار حدیث پیامبر قرار دهید



انَّ الله عزَّ و جلَّ یَغضِبُ لِغضبِ فاطمة ویَرضی لرضاها.
همانا خدای متعال به غضب فاطمه، غضب می‌کند؛ و به خشنودی او، خشنود می‌شود. (1)


اسناد برای این حدیث بیش از دهها مورد معتبر است

لذا نتیجه ساده اینکه

خدا از ابوبکر و عمر خشمگین است و نتیجه خشم خدا آتش جهنم است [/align]
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
ازدواج سيدنا عمر با ام كلثوم دختر علي و فاطمه

بسم الله الرحمن الرحیم

علي رضی الله عنه دخترش ام كلثوم را كه ‌از فاطمه دختر رسول‎الله صلی الله علیه وسلم است، به ‌ازدواج سيدنا عمر رضی الله عنه درآورد و اين در پي آن بود كه عمر رضی الله عنه براي اعتماد بيشتر و اعتراف به فضيلت و مناقب ايشان و تأييد خوبيها و زيباييهاي رفتار و سيره‌ی او و نیز جهت تقویت هر چه بیشتر رابطه‌ی صمیمی‌از علي درخواست کرد که دخترش را به عقد ازدواج او درآورد تا روابط محكم و پاكيزه و استوار و مبارك بين آنها هر چه بيشتر آشكار و برجسته‌تر شود و قلب حسودان و دشمنان اين ملّت بزرگ و شرافتمند را آتش زند و بيني‌شان به خاك ماليده شود.[1]

عمر رضی الله عنه علاقه و محبّت خاصي برای‌ اهل بيت رسول‎الله صلی الله علیه وسلم قائل بوده ‌است، چون رسول‎الله صلی الله علیه وسلم نسبت به احترام و رعایت حقوق اهل بیت خود سفارش كرده بود، از همين رهگذر و با همين انگيزه بود كه‌ ام كلثوم دختر علي رضی الله عنه و فاطمه رضی الله عنها را خواستگاري كرد تا پيوند دوستي‌شان محكم‌تر شود و در اين باره مي‌گويد: «سوگند به خدا بر روي زمين مردي نمي‌يابم كه ‌از مصاحبت نيكو با او استفاده ببرم»، علي گفت: من اين كار را مي‌كنم – من كسي خواهم بود كه ‌از حسن مصاحبت با او استفاده ببري و دخترم را به نكاح تو درخواهم آورد – لذا عمر با خوشحالي و شادماني خود را به جمع مهاجران رساند و مي‌گفت: به من تبريك گوييد... سپس توضيح داد كه علّت ازدواجش با ام كلثوم اين است كه‌ از پيامبر شنيدم مي‌فرمايد: «كل سبب و نسب منقطع ‌يوم القيامة إلا ما كان من سببي و نسبي»: (تمام پيوندها و روابط خويشاوندي در روز قيامت قطع خواهد شد به جز رابطه‌اي كه با من باشد). بنابراين من دوست داشتم كه بين من و رسول‎الله صلی الله علیه وسلم پيوندي باشد.[2]

اين ازدواج پر بركت را تمام تاريخ نويسان، نسب شناسان، محدثان و فقهاء شيعه و اهل عناد و ستیزه جویی و مجادله كنندگان ایشان و پيشوايان معصومشان – آن طور كه گمان مي‌كنند – تأييد كرده‌اند و «علاّمه‌احسان الهي ظهیر»تمام روايات مختص به اين ازدواج را در كتابش كه «الشيعة و السنة» نام دارد، آورده ‌است[3].علماء اهل سنت نيز اين ازدواج را در تاريخ ذكرکرده و تمام منابع بر آن اتفاق دارند، برخي از آنها که‌ اين ازدواج را ذكر كرده‌اند عبارتند از: طبري[4]، ابن كثير[5]، ذهبي[6]، ابن جوزي[7]، ديار بكري[8] و علماي رجال شناس نيز اين كتاب را در كتابهاي رجال شناسي ذكر كرده‌اند.

از جمله: ابن حجر[9]، ابن سعد[10]، صاحب اسد الغابه[11] و استاد ابو معاذ اسماعيلي در كتابش: «زواج عمر بن خطاب من ام كلثوم بنت علي بن ابي طالب حقيقة و ليس افتراء» مفصّل به بررسي و ذكر منابع و مراجع اهل سنت و شيعه در اين موضوع پرداخته و به شبهاتي كه به اين ازدواج مبارك نسبت داده شده پاسخ داده‌اند و اين جانب (مؤلف) نيز به بخشي از سيره و موضعگيري‌هاي ام كلثوم در دوران سيدنا فاروق در كتابم: تحت عنوان «فصل الخطاب في سيرة امير المؤمنين عمر بن الخطاب» اشاره كرده‌ام. با اين حال باز هم گفتني است كه‌ام‌كلثوم دختر علي رضی الله عنه ، از عمر رضی الله عنه دختری بدنيا آورد كه ‌آن را رقيه ناميدند و پسري از او متولّد شد كه زيد ناميدند، ‌ياران زيد روايت كرده‌اند كه زيد بن عمر در جلسه‌ي جر و بحثي از قوم بني عدي بن كعب شركت نمود، گويند: شب هنگام بود كه زيد بن عمر آمد تا در ميانشان صلح و آشتي ايجاد كند، چون آنها در حال درگيري بودند، ضربه اي به سرش خورد و زخمی‌شد و در همان جا وفات یافت، مادرش نيز كه وفات كرده بود، هر دو را با هم در‌يك وقت دفن كردند، نماز جنازه‌ي آن دو را عبدالله بن عمر خواند، در حالي كه حسن بن علي رضی الله عنهم او را پيش نماز كرد و پشت سرش نماز خواند.[12]

وصلی الله وسلم علی محمد وعلی آله و اصحابه الی یوم الدین

[1]- الشيعة و اهل البيت /105
[2]- اسناد حسن است، حاكم در مستدرك 3/142 و گويد صحيح الاسناد و تخريج نكرده‌اند ذهبي گويد: منقطع است، هيثمي آن را در مجمع الزوائد 9/173 روايت كرده و بگويد: طبراني آن را در الكبير و الاوسط و رجال آن دو صحيح است بجز حسن بن سهل كه تقه‌است و برخي او را ضعيف دانسته‌اند
[3]- الشيعه و اهل البيت /105.
[4]- تاريخ طبري 5/28.
[5]- البدایة و النهایة5/220.
[6]- تاريخ الاسلام في عهد الخلفاء الراشدين /166.
[7]- المنتظم 4/131.
[8]- تاريخ الخميس /19.
[9]- الاصابة /276 كتاب الكني و كتاب النساء.
[10]- همان منبع.
[11]- اسد الغابة 7/425.
[12]- الاصابة /276 كتاب الكني و كتاب النساء.
     
  
مرد

 
shytoonak_abi: بنا به نقل اهل سنت اين ازدواج در سال 17هـ اتفاق افتاده است ؛ چنانچه يعقوبي از تاريخ نويسان اهل سنت مي‌نويسد :

ام كلثوم نيز كه در آخرين سال زندگي نبي مكرم به دنيا آمده است در زمان خواستگاري عمر هفت سال بيشتر نداشته است . چنانچه ابن سعد در طبقات به اين حقيقت اشاره كرده و مي‌نويسد :

عمر با ام كلثوم ازدواج كرد ؛ در حالي كه هنوز ام كلثوم به سن بلوغ نرسيده بود .( طبقات الكبري، ابن سعد، ج8، ص462_463.)

دوست عزیز در تمام مطالبی که نوشتید بنده حقیر هیچ متن عربی در مورد روایات و نقل قولهای شما ندیدم جز یک آیه قرآن!
در حالی که تمامی اشخاصی که شما از آنها مطلب آوردید عرب زبان بوده یا کتب خود را به متن اصلی عربی نگاشته اند ، شما خوب بیاد دارید که همین سال گذشته بود که تلوزیون و رادیوی دولتی ایران سخنرانی مستقیم محمد مرسی رئیس جمهور مصر رو تحریف کرد و در حالی که مرسی از سوریه سخن میگفت صدا و سیما اونو بحرین ترجمه میکرد، حال چطور انتظار داری متنی عربی رو فقط فارسی اونو بزاری و همه قبول کنند شما لطف کن و متون هائی که آوردی عربیش هم بزار
اما مطلب دوم این ازدواج اونقدر واضحه که نه تنها بزرگان اهل سنت بلکه بزرگان مذهب شیعه هم کتمان نکردند.

اعترافات شیعه در مورد ازدواج عمر فاروق با ام کلثوم رض
اعترافات شیعه در مورد ازدواج عمر فاروق با ام کلثوم رض نصوص و روایاتی از کتب معتمد برادران تشیع و از علمای بسیار معتبر آنان را از نظر شما می گذرانیم که در آنها اثبات ازدواج عمر فاروق با ام کلثوم دختر گرامی علی و حضرت زهراء ‌رضی الله عنهم به روشنی به چشم می خورد. اعتراف اول صفی الدین محمد بن تاج الدین معروف به ابن الطقطقی الحسنی متوفای 709 هجری نسب شناس و مورخ معروف در کتابی که تالیف آنرا به اصیل الدین حسن پسر خواجه نصیر الدین طوسی وزیر هلاکو تقدیم نموده، و آنرا به اسم خودش نام گذاری کرده در ذیل عنوان بنات امیر المؤمنین علی علیه السلام می نویسد:‌ (وام کلثوم و أمها فاطمة‌ بنت رسول الله تزوجها عمر بن الخطاب فولدت له زیدا ثم خلف علیها عبد الله بن جعفر ) یعنی « یکی دیگر از دختران امیر المؤمنین ام کلثوم می باشد که مادرش فاطمه دختر رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم است که عمر بن خطاب با وی ازدواج کرد و فرزندی به نام زید از او به دنیا آورد و پس از عمر به عقد عبدالله ابن جعفر در آمد». اعتراف دوم محقق سید مهدی رجائی مطالب بسیاری نقل کرده از جمله تحقیق ابوالحسن العمری از نوه های عمر پسر امام زین العابدین (ع) در کتابش «المجدی» می نویسد:‌ «آنچه از این روایات می توان بدان اعتماد کرد مطلبی است که اکنون از نظر گذشت که عباس ابن عبد المطلب ام کلثوم را بارضایت و اجازه پدرش به ازدواج عمر در آورد و از عمر فرزندی به نام زید به دنیا آورد». محقق مذکور اقوال بسیار دیگری نیز نقل کرده از جمله:‌ زنی که عمر با او ازدواج کرده شیطانی بوده!!! یا ممکن است ازدواج کرده اما با او هم بستری نکرده!!! یا اینکه به زور و با غصب با او ازدواج کرده است!!! . اعتراف سوم ملا باقر مجلسی می نویسد:‌«... همچنین است انکار شیخ مفید از اصل جریان ازدواج. این برای بیان این مطلب است که آن (ازدواج)‌ از طریق آنها ثابت نشده است، و الاّ بعد از ورود آن روایات و روایات دیگری که با سند خواهد آمد که علی علیه السلام هنگامی که عمر وفات کرد نزد ام کلثوم آمد و او را با خود به خانه خودش برد، و روایات دیگری که از بحار الانوار آورده ام این انکار، عجیب می نماید، ‌اصل جواب این است که این ازدواج از روی تقیه واضطرار بوده است.......الخ » !!! اعتراف چهارم انصاف هم خوب است. ‌صاحب اصول کافی چندین حدیث درکتابش آورده است از جمله ( باب المتوفی عنها زوجها المدخول بها أن تعتد وما یجب علیها: ‌حمید ابن زیاد عن ابن سماعه عن محمد بن زیاد عن عبدالله بن سنان و معاویه بن عمار عن ابی عبدالله علیه السلام قال: سألته عن المرأة‌ المتوفی عنها زوجها أتعتد فی بیتها او حیث شاءت ؟‌ قال بل حیث شاءت إن علیا علیه السلام لما توفی عمر أتی ام کلثوم فانطلق بها إلی بیته) « معاویه ابن عمار می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم زنی که همسرش وفات کند باید در خانه اش (عده)بنشیند یا هر جایی که خواست؟ فرمود بلکه هر جائیکه خواست، ‌علی علیه السلام هنگامی که عمر وفات کرد، ام کلثوم را با خود به خانه خودش برد.) اعتراف پنجم خوانندة عزیز! با بعضی از علمای معاصر تشیع درباره این ازدواج صحبت کردم،‌ از بهترین ردودی که آنان برای توجیه این ازدواج نوشته اند رد قاضی محکمة اوقاف و مواریث شیخ عبدالحمید الخطی در قطیف عربستان که نماینده چندین مرجع بزرگ تقلید در عربستان سعودی است می گوید: ‌« و اما اینکه قهرمان اسلام امام علی علیه السلام دخترش ام کلثوم را به ازدواج عمر در آورده جای تعجب ندارد، زیرا رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم برای هر فردی از مسلمین أسوة ‌حسنه‌ هستند، ‌ایشان با ام حبیبه رضی الله عنها دختر ابوسفیان ازدواج کردند، در حالیکه شخصیت ابو سفیان در برابر عمر رضی الله عنهما اصلا قابل مقایسه نیست!، ‌اینکه درباره ازدواج عمر با دختر علی اظهار تردید می شود هیچ توجیهی ندارد،‌ و اما این گفته شما که عمر با جنی ازدواج کرده! یا جنی به شکل ام الکثوم در خانه عمر رضی الله عنه بوده! هم خنده دار و هم گریه آور است، و بقدری مسخره است که ارزش ذکر کردن هم ندارد اگر قرار باشد دنبال اینگونه چرندها بگردیم بسیار است!». شیخ پیرامون بحث مورد نظر یعنی نقش مصاهره در پیوندهای اجتماعی چیزی نگفته و حتی اشاره ای نکرده،‌که اینگونه پیوند اجتماعی در واقع جز با قناعت و باور تحقق نمی یابد، ‌و در آن دلالت روشن و آشکاری بر محبت و أخوت و الفت بین دو خانواده عروس و داماد وجود دارد. خوانندة عزیز! بر شما پوشیده نیست که بین ازدواج مرد مسلمان با زن اهل کتاب و بین ازدواج مرد اهل کتاب با زن مسلمان چقدر فرق آشکار وجود دارد، که اولی جایز و دومی ناجائز است،‌ دقت کنید. خلاصه: مصاهره بین صحابه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم بسیار روشن و آشکار است بویژه بین خاندان علی با خاندان خلفای راشدین رضی الله عنهم اجمعین، کما اینکه مصاهره بین بنی امیه و بنی هاشم قبل از اسلام و بعد از اسلام بسیار معروف است، که بارزترین آن ازدواج رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم با دختر ابو سفیان است. ‌مقصود ما در اینجا اشاره به دستاوردهای روانی و اجتماعی مصاهره بود که از بزرگترین و بارزترین آن محبت بین طرفین مصاهره است.
     
  
مرد

 
mehrdad_7566: مثل اینکه تاریخو درست نخوندی و یا فقط کتابای یکجانبه رو خوندی اون موقع که حضرت علی رو میخواستن به زور به مسجد ببرن حضرت فاطمه میخواستن این قومو که جسارتشونو به اینجا رسوندن رو نفرین کنن که حضرت به یکی از اصحابشفرمودن که فوری برو به افطمه بگو اگه میخواد اسلام زنده بمونه نفرین نکنه
جناب مهرداد ، مثل اینکه این شمائید که تاریخ رو درست نخوندید و کتابهای یکجانبه رو مرور کردید و حتی در مورد مطالبی که تو اون کتابها بوده تامل هم نکردید!
اولا اصحاب به یاران رسول خدا اطلاق میشه نه یاران هر کسی! پس بهتره بگید علی به یکی از یارانشون فرمودند
دوما اون یار علی کی بود شما حتی اسمش رو هم نمیدونید
سوما تو کتب شیعه اومده عمر و افرادش با حمله به خونه علی ، علی رو جلوی چشم فاطمه با زور بردن پس علی اون یارش رو به کجا فرستاد ؟ فاطمه که جلوی چشمش بود؟
چهارما اگه علی و فاطمه از هم دور بودند پس علی به واسطه غیب فهمیده فاطمه قصد نفرین داره و این خلاف حرف خداونده که میگه کسی غیب نمیدونه
پنجما ظاهرا فصد فاطمه تا عملش فاصله زیادی داشته یا سرعت خبر رسانی اون یار علی مثب برق بوده که تونسته جلوی نفرین فاطمه رو بگیره!
آخه چرا تعقل نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
mehrdad_7566: دوم اینکه فکر نکنید امام معصوم میاد دنبال سر مردم که من امامم نه عزیز شان امام بالاتره تا زمانی که مردم نخوان نمیان چون جماعت رو میشناسن
پس اگه به خواست مردمه ، غصبی اتفاق نیوفتاده ، چون خود مردم نخواستن علی امام بشه ولی اگه خواست خداست اونطور که شیعه معتقده پس علی موظف به انجام حکم خداست و وقتی اولین مرحله حکم خدا رو نمیتونه انجام بده باقی مراحل که سهله!@
mehrdad_7566: بعدم اینکه اگه حضرت علی ابوبکر و عمر رو قبول داشتن بعد از فوت عمر که بهشون گفتن آیا قبول میکنی خلافت رو به شرط سنت رسول الله و قرآن و سنت خلیفه های قبل؟حضرت فرمودن که دوشرط اولی رو قبول میکنم اما آخری رو نه.پس معلوم میشه حضرت همچینم کارای ابوبکر و عمر رو قول نداشتن
این از بدیهیاته که هر فردی شیوه خودش رو در حکومتداری بکار بگیره شیوه حکومتهای ابوبکر و عمر هم اگه بخونی با هم متفاوته همچنین حکومت عثمان با دوتای اولی ، مهم اصول حکومته که بر پایه اسلام بنا شده باشه! در ضمن اینو نمیتونی انکار کنی که علی مشاور سه خلیفه اول بوده و در دستگاه حکومتی اونها نقش قاضی رو بعهده داشته!

mehrdad_7566: بعدم عمر بعد از حمله به ایران میدونید یکی از دستوراش این بوده که همه کسایی که قد رشید و جنگجو هستن رو بکشن که حضرت علی جلو اینکارو گرفتن.
این یکی دیگه از اون جوکها بود که دلیلی برای پاسخش نمی بینم!

mehrdad_7566: اینکه حادثه غدیر دروغ بوده خیلی از علمای سنت هم غدیر رو تایید میکنن
در وقوع حادثه غدیر هیچ شکی نیست و مسلما اتفاق افتاده ، روز غدیر در اون زمان برابر با ۲۵ اسفند ماه میشده که هوائی نه چندان گرم برای اعراب اون زمان بوده و غدیر یعنی برکه و آبگیری که اطرافش رو گیاهان و درختانی احاطه کرده در وسط بیابان
اما برداشت شیعه از غدیر با برداشت سنی از غدیر کاملا متفاوته و سنی اونو رفع کدورت بین علی و مسلمینی میدونه که از علی رنجیده بودن و در اونجا پیمان برادری با علی بستن اما شیعه اونو دلیلی بر جانشینی پیامبر میدونه!
     
  
مرد

 
rostam91: ازدواج سيدنا عمر با ام كلثوم دختر علي و فاطمه
دروغ که استخوان ندارد

ام کلثوم هرگز با خلفا ازدواج نکرد و اینکه تنها ام کلثوم در ان زمان که دختر علی ع نبوده ممکنه شخص دیگری بوده باشه


با توجه به اینکه پیامبر نه عمر و نه ابوبکر را لایق ازدواج با فاطمه ندانست چگونه علی ع این دو تن را شایسته میدانسته است


شما حتی یک سند از کتب معتبر شیعه نقل نکردی

این واقعا برای من سوال است که شما از هر کتابی و از هر کسی که یک مطلب موافق با اعتقادت نقل کرده به عنوان وحی منزل استفاده میکنی اما وقتی ما از ۶ کتاب اصلی شما و خصوصا صحیحین روایتهای متقن هم میاوریم تشکیکی میکنید و زیر بار نمیروید

خداوند انصاف را فقط در دل مومنین و محبین و عارفانش قرار میدهد

- مسئله ازدواج امّ کلثوم در هیچ یک از دو کتاب معتبر نزد اهل سنت، یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم که در نزد اهل سنت معتبرترین کتابها بعد از قرآن شمرده می شوند ذکر نشده است.

هیچ یک از صحاح ششگانه اهل سنّت ازدواج امّ کلثوم را ذکر نکرده اند.


- برخی از مسانید معتبر نزد اهل سنت، مانند: مُسند احمد بن حنبل نیز این رویداد را بیان ننموده اند.
- از برخی تواریخ استفاده می‏شود که حضرت علی(ع) دختری دیگر به نام «امّ‏کلثوم» از غیر حضرت زهرا(ع) داشته است: برخی از مورخان در این‏باره می‏گویند: «علی(ع) دو دختر به نام زینب صغری و امّ‏کلثوم صغری داشته که هر دوی آنها از امّ ‏ولد بوده ‏اند.»[3]

ابن قتیبه نیز ام‏ کلثوم را دختر امام علی(ع) دانسته و می‏گوید: مادر او امّ‏ ولد و کنیز بوده است.[4]

- برخی دیگر از مورخان معتقدند كه ام كلثوم با عمر ازدواج كرده بود،‌[5]

[3]- تاریخ موالید الائمه، ص 16؛ نورالابصار، ص 103 و نهایة الارب، ج 20، ص 223
[4]- ابن قتیبه، المعارف، ص 185.
[5]. اعیان الشیعه، سید محسن امین، ج 2، ص 12.


اخبار این ازدواج انچنان متناقض است که هرگز حتی به عنوان یک مسئله تاریخی قابل طرح نیست

اعتقاد برخی از شیعه به بطلان این خبر است و برخی نیز این ازدواج را بین عمر و دختر خوانده علی ع میدانند که پدر این دختر علی ع نبوده و ........

اهل سنت دست چون غریق دست به هر چیزی می اندازند تا افتضاح جسارت ها و حمله عمر به زهرا س و غصب خلافت را ماست مالی کنند اما نمیشه

تلاش مذبوحانه [b][/b]

در تلاشی مذبوحانه دوست اهل سنت روایتی پیدا کرد که علی ع فرموده خانه ما اهل بیت درب و سقف ندارد

و چون سردار ی فاتح گفت خود علی گفته خونه اش در نداشته پس چرال شیعه میگه عمر درب رو اتش زد و به پهلوی زهرات کوبید


توجه کنید قدرت استدلال چقدر است


دوستمان متوجه نشده منظور امام این است که اهل بیت واسطه بین مردم و خدا هستند و کنایه از نداشتن در و سقف ارتباط اسان امام با مردم و خدا است

حال از همین دست بگیرید و حدیث مفصل بخوانید از این مجمل
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
جواب كوبنده در مورد شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر رضی الله عنه


شبهه: ازدواج عمر با حضرت زينب (سلام عليها)!!!

عبد الحى كتانى مى‌نويسد:مختار كنتى به نقل از دميرى مى‌نويسد: بزرگترين مهريه‌اى كه تاكنون شنيده‌ايم،‌ مهريه‌اى بود كه عمر براى ازدواج با زينب دختر علي قرار داد،‌ مبلغ اين مهريه عبارت بود از چهل هزار دينار .
جواب:
اولاً شيخ عبدالحي متوفي 1382 و نزديک به عصر ماست و بايد گفت ايشان از کجا چنين سخني را آورده اند؟؟ آيا تا به اين حد عاجزيد که دنبال اشتباهات و سهوهاي علما ميگرديد تا به مقصد خود برسيد؟؟ گذشته از آن همانطور که قبلاً نيز گفتيم کنيه ام کلثوم زينب صغري بوده است.و منظور شيخ نيز زينب الصغري المکناه بام کلثوم بوده است. چنانکه در نقل شيخ الدميري که ايشان به آن ارجاع داده اند صريحاً ام کلثوم آمده:
شيخ دميري: وتزوج عمر أم كلثوم بنت علي رضي الله عنه ، وأصدقها أربعين ألف درهم1
پس اصل منبع نيز به ازدواج با سيدة ام کلثوم تصريح کرده است و منظور شيخ عبدالحي هم همان زينب الصغري است که گفتيم کنيه اش ام کلثوم بوده است .
شبهه: ام كلثوم در كربلا حضور داشت:
جمال الدين بغدادى از عالمان قرن ششم اهل سنت در بستان الواعظين مى‌نويسد:.
سر مبارك امام حسين عليه السلام را حدود 9 ساعت در برابر اسيران بالاى نيزه قرار دادند، امّ‌كلثوم به بالا نگاه كرد، سر پدر را در برابر آفتاب بالاى نى مشاهده كرد عرضه داشت: اى جد بزرگوار و اى رسول خدا (ص) اين سر محبوبت حسين است كه بالاى نى قرار دارد.
در اين روايات، امّ‌كلثوم، رسول خدا (ص)‌ را جد خويش معرفى مى‌كند؛ و اگر قبول كنيم كه طبق نظر مشهور اهل سنت،‌ امّ‌كلثوم در زمان حيات امام حسن و امام حسين عليهما السلام، از دنيا رفته است،‌ اين روايات هيچگونه توجيهى جز حمل امّ‌كلثوم، بر حضرت زينب عليها السلام ندارد.
جواب:
1-وقتي از روايات شيعه و سني در منابع حديثي،2فقهي3 و تاريخي 4 و فتواي علما5 خبر داده‌اند که ام‌کلثوم و پسرش زيد در يک روز و قبل از واقعه کربلا از دنيا رفته اند.ديگر همه اين روايات ارزش خود را از دست ميدهند .
شما دقت کنيد به آنجا که مدعي مينويسند: امّ‌كلثوم به بالا نگاه كرد، سر پدر را در برابر آفتاب بالاى نى مشاهده كرد.قاي آقبيبسليلبليبلبيلق يبيبببببببببببببببببببب
اگر نفهميديد دوباره بخوانيد! مدعي ميگويد: ام کلثوم سر پدر خود را بالاي ني مشاهده کرد يعني اين ام کلثوم دختر امام حسين عليه السلام است که سر امام حسين عليه السلام را آنجا مشاهده کردند پس واضح است که حضرت رسول صلي الله عليه وسلم جد دختران سيدنا حسين عليه السلام محسوب ميشوند.
البته در روايت تصريح نشده که اين ام کلثوم کدام ام کلثوم است ولي شبهه ساز خودشان تصريح کردند که اين ام کلثوم دختر سيدنا حسين عليه السلام هستند.
به اين ميگويند چوب خدا که انصافاً صدا ندارد! اما...!
اما ما دختري به نام ام کلثوم براي سيدنا حسين عليه السلام نميشناسيم که در کربلا نيز حضور داشته باشند و نميدانم مدعي چگونه اينگونه ترجمه کرده اند. ولي بين اسراي زنان ازبني هاشم در واقعه کربلا ام کلثوم ديگري نيز وجود دارد که او ام کلثوم دختر عبدالله بن جعفر از زينب کبري مي باشد که همراه همسرش قاسم بن محمد بن جعفر آنجا حضور داشت و شوهرش نيز جزو شهداي کربلا هستند. پس در اينجا دو احتمال وجود دارد.
1-اين ام کلثوم دختر سيدنا حسين عليه السلام است به تصريح مدعي!!
2-اين ام کلثوم دختر زينب کبري عليها السلام هستند که ايشان نيز ميتوانند حضرت رسول صلي الله عليه وسلم را به عنوان جد خود محسوب کنند.که در صورت صحت اين روايت بي سند، گزينه دو بر حقيقت نزديکتر خواهد بود.(والله اعلم)
نتيجه گيري قزويني!:
با توجه به شواهدى كه ذكر شد، دخترى به نام امّ‌كلثوم از حضرت زهرا سلام الله عليها، جاى ترديد دارد؛ بلكه مى‌توان گفت كه امّ‌كلثوم همان حضرت زينب سلام الله عليها است. هنگامى كه امّ‌كلثوم و حضرت زينب يك نفر شدند، اصل ازدواج با عمر منتفى مى‌شود؛ زيرا همه مى‌دانند که عبد الله بن جعفر همسر آن حضرت بوده است و نه كسى ديگر.
جواب:
طبق شواهدي که ما ذکر کرديم حضرت فاطمه رضي الله عنها دو دختر داشته اند و همينطور در کربلا نيز دختري به نام زينب و دختري به نام ام کلثوم حضور داشته اند، پس اگر روايتي خلاف اين حقايق تاريخي باشد آن روايات مردود ميشوند نه اينکه بر حقايق تاريخي خللي وارد شود.
وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا .... اسراء 81. و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است.

بخش دوم از شبهات : ام كلثوم دختر ابوبكر، يا ام كلثوم دختر امير مؤمنان عليه السلام؟
بر خلاف ادعاى اهل سنت که اين دختر را فرزند امير مؤمنان از فاطمه زهرا معرفى کرده‌اند، در هيچ روايتى از روايات شيعيان به اين مطلب اشاره نشده است که اين دختر فرزند امير مؤمنان از فاطمه زهرا (سلام الله عليهما) بوده است؛ و تنها به اين نکته اشاره دارد که دخترى به نام امّ‌كلثوم که در خانه امير مؤمنان زندگى مى‌کرده، به ازدواج عمر (آنهم به زور) در آمده و امير مؤمنان پس از مرگ عمر، او را به خانه خود برگردانده است.
بنابراين مى‌گوييم: ممکن است که اين دختر فرزند امير مؤمنان عليه السلام باشد؛ اما از ديگر همسران آن حضرت. در نتيجه اين توجيه احساسى که وى فرزند فاطمه زهرا (س) بوده است نيز کارگر نخواهد شد.
يا اين كه به احتمال زياد و طبق اعتراف بزرگان اهل سنت، اين دختر، ربيبه آن حضرت و دختر ابوبكر باشد.

جواب:
1- علت خواستگاري حضرت عمر رضي الله عنه فاميل شدن دوباره با خاندان نبوي بود و از آن مهمتر داشتن فرزندي از آن خاندان و اين منظور محقق نميشد مگر با ازدواج با دختر حضرت فاطمه رضي الله عنها.
2- محمد باقر مجلسي در جواب شيخ مفيد ميگويد: : "انکار شيخ مفيد ... پس از ورود اخباري که (از طريق اماميّه) گذشت انکار اين امر، شگفت است! ..از ابو عبدالله صادق -عليه السلام- گزارش نموده که گفت: چون عمر وفات يافت علي -عليه السلام- نزد امّ کلثوم رفت و او را به خانة خود برد. ".6
توجه کنيد که بحث سر ازدواج ام کلثوم دختر فاطمه با حضرت عمر رضي الله عنه است و مجلسي نيز روايت فوق را دليل بر صحت اين ازدواج ميگيرد!! و حرف مدعي خود را به خواب زدن است!
3- تقريباً همه علماي قديم شيعه به هنگام ذکر اين ازدواج تصريح کرده اند که اين دختر از حضرت فاطمه است.
4-اگر دختر حضرت علي عليه السلام از غير فاطمه بوده، اين نيز خود نشانه رابطه نيکو بين فاروق و حيدر است ، البته متذکر ميشوم که حضرت علي عليه السلام در سال 17 هجري هيچ دختري نداشته اند و اگر هم داشته اند آن دختر نميتواند بيش از 3 سال سن داشته باشد.
5-در روايتي اينچنين آمده است: سيدنا عمر پارچه هايي را بين زنان اهل مدينه تقسيم ميکرد ، پس برخي گفتند:اي اميرالمومنين اين قسمت باقي مانده را به دختر رسول خدا صلي الله عليه وسلم اعطا کن - مراد ام کلثوم دختر علي است7
ملاحظه کرديد که ميگويند: دختر رسول الله که پدرش حضرت علي عليه السلام بوده است و تا به امروز به هيچ کدام از فرزندان حضرت علي عليه السلام فرزند رسول نگفته اند الا فرزندان حضرت فاطمه را.
و همينطور ماجراي دفاع زيدبن عمر از جدش نيز روايت فوق را تاييد ميکند:
بسر بن ارطاة نزد معاويه بود كه به على رضي الله عنه ناسزا ميگفت: زيد بن عمر در آنجا نشسته بود كه مادرش ام كلثوم دختر على بود زيد(که از زيباترين مردم بود) عصا را برداشت و سخت بر سر او زد و سر او را شكست معاويه به زيد گفت: تو بزرگ و سالخورده از قريش را زدى كه او خواجه و سالار اهل شام است. بعد بخود بسر گفت: تو بعلى ناسزا ميگوئى و حال اينكه او جد زيد است و زيد فرزند فاروق است و تو اين دشنام را در ملاء عام مى دهى و گمان ميكنى كه بتواند تحمل كند؟ معاويه هر دو را راضى و آرام كرد. و زيد ميگويد: أنا ابن الخليفتين = من فرزند دو خليفه ام8
البته روايات اينچنيني زياد هستند ولي مدعي قصد بيدار شدن را ندارند و گرنه اشاره اي براي ايشان کافي بود، به قول شيخ سعدي:
از اين به نصحيت نگويد کست ... اگر عاقلي يک اشارت بست
شبهه: اعتراف مهم‌ترين شارح صحيح مسلم: عمر داماد أبو بكر
محى الدين نووى، مهمترين شارح صحيح مسلم در کتاب تهذيب الاسماء مى‌گويد عمر با امّ‌كلثوم
دو خواهر عائشه؛ همان دو نفرى كه مقصود ابوبكر صديق! از سخنانش به عائشه بودند، كه به او گفت "دو برادرت و دو خواهرت (از من ارث مى برند)؛ عائشه گفت: اين دو نفر برادران من هستند؛ اما دو خواهر من چه كسانى هستند (من كه يك خواهر بيشتر ندارم)؛ در پاسخ گفت: آن كسى كه در شكم دختر خارجه است؛ من گمان دارم كه او نيز دختر است؛ اين ماجرا را در باب هبه كتاب مهذب آورده است.
و سخن در باره آن دو در اسماء الرجال در باب چهارم در خواهران گذشت؛ اين دو خواهر، اسماء دختر ابوبكر و امّ‌كلثوم دختر ابوبكر هستند؛ و او است كه در شكم مادرش بود؛ و در آنجا توضيح ماجرا گذشت؛ و همين امّ‌كلثوم است كه عمر با او ازدواج كرده است.
با توجه به اين اعتراف، بسيارى از حقايق روشن و ثابت مى‌شود كه ازدواج دختر امير مؤمنان عليه السلام با عمر، افسانه‌اى بيش نيست.
اين ازدواج با واقعيت‌هاى تاريخى نيز سازگارتر است؛ چرا كه خليفه اول دوم هم پيمان و دوست قديم يكديگر بودند، با مرگ ابوبكر، طبيعى است كه خليفه دوم احساس مسؤوليت كرده و بخواهد خانواده او را تحت تكفل خود دربياورد و ازدواج با دختر ابوبكر بهترين راه بوده است.
جواب:
در مورد کلام امام نووي(رح) چيزي نيست جز يک اشتباه ساده که به هيچ وجه صحت ندارد ايشان متوفي سال 676 هـــ هستند، پس بايد ديد که ايشان اين حرف را از چه جايي گرفته اند.. که ميبينيم هيچ کجاي تاريخ به ازدواج بنت ابي بکر با عمر رضي الله عنهما حتي اشاره اي هم نکرده اند.
و دلايل در اين باره بسيار زيادند:
1-ام کلثوم دختر حضرت صديق طبق نص تاريخ و گفته امام نووي، بعد از وفات صديق رضي الله عنه به دنيا آمد.
يعني اواخر سال 13 هجري!! و مورخين متفقند که ازدواج عمر رضي الله عنه با دخت علي رضي الله عنه سال 17 هجري9 صورت گرفته! يعني زماني که ام کلثوم دختر ابي بکر فقط و فقط 3 يا 4 سال داشته است!!!!!!!!!!
2- در قصه خواستگاري از دختر ابوبکر نقل شده که ام المومنين عايشه با ام کلثوم دختر ابوبکر مشورت کرد و او گفت: عمر اخلاق تندي دارد!!
فکر کنيد!، چطور يک دختر3 يا 4 ساله ميفهمد که اخلاق خليفه چگونه است؟ و يا اينکه دختر 4 ساله فهم و درک آن را دارد که در مورد ازدواجش با او مشورت شود؟؟!!!
3-حضرت عمر رضي الله عنه زماني که به خواستگاري دختر علي عليه السلام ميرود، علت اين قصد را خويشاوند شدن با خاندان پيامبر صلي الله عليه وسلم اعلام کرد و به حديث: كل سبب ونسب منقطع يوم القيامة إلا سببى ونسبى10 استناد کرد.. سوال اينجاست که آيا ،ازدواج حضرت فاروق رضي الله عنه با دختر ابوبکر، حضرت عمر را به خواسته اش ميرساند؟ يعني خويشاونديش با خاندان نبودت محکمتر ميشد؟؟!!
4- ام کلثوم بنت صديق رضي الله عنه با طلحه بن عبيدالله به عنوان يک دختر باکره ازدواج ميکنند و قبل از طلحه نيز با کسي ازدواج نکرده بود.
5- اسناد روايات مربوطه متصل نيستند، چنانچه ابن قدامه11 ميفرمايد: ولم أقف على من رواه بإسناد متصل =اسناد روايات مربوط به اين خواستگاري متصل نيستند.
6-مدعي از کتب اهل سنت(وحتي شيعه)فقط و فقط يک شاهد دارد که آن هم طبق اقوال فوق بي ارزش است ولي بنده از کتب شيعه از قديم تا به امروز 100 ها شاهد ميتوانم بياورم ولي مگر از رو ميروند؟ مگر اين آقا آن همه اعتراف را در کتب خودشان نميبينند که هو هو کنان جلو مي آيد و ميگويد: اعتراف بزرگترين شارح....؟؟
8-اگر باز هم شيعه بچه شود و بگويد: به ما چه عالم خودتان گفته است، ميگويم: مشهور است که خميني در تحرير الوسيله ج2 مساله 12 حتي فتواي جائز بودن ازدواج با دختر شيرخواره! را هم داده اند، حالا بعد از اين ما بگوييم: اين هم يکي از بزرگترين عالم و مراجعه تقليد خودتان و سخنش، چرا شما به فتواي وي عمل نميکنيد؟ چرا همه به شکلي ميخواهيد آن را توجيه و رد کنيد؟؟ مسلٌم است که ميگوييد: او که معصوم و عاري از خطا نبوده و مسلماً ما هم همين جواب را ميدهيم.
بيش از 30 عالم شيعي، معتقد بوده اند که قرآن تحريف شده ولي چرا شما آن همه اعتراف را رد ميکنيد و به خود نميگيريد؟؟ پس کمي به خود بياييد و دست از اين بازيهاي کودکانه بر داريد.
خلاصه اينکه ازدواج که جاي خود دارد حتي خواستگاري حضرت عمر رضي الله عنه از دختر ابوبکر صديق رضي الله عنه ماجراي جعلي بيش نيست، و الباقي ماجرا هم خود به خود باطل ميشود.
در پايان: به فرض محال که ازدواج با دختر حضرت صديق ثابت شود(که غير ممکن است) هيچ خللي در ازدواج حضرت عمر رضي الله عنه با دختر علي وارد نميکند چونکه روايت و احاديث صحيح خبر از اين ازدواج داده اند و در صورتي که قبول کنيم حضرت عمر رضي الله عنه با ام کلثوم بنت صديق ازدواج کرده آن وقت شما آن همه روايات را چگونه توجيه ميکنيد؟ دختر ابوبکر در خانه حضرت علي عليه السلام چه کار ميکرده؟ چه وقتي با سيدنا طلحه رضي الله عنه ازدواج کرده؟ و ميپرسم مگر اشکالي دارد که حضرت عمر هم با دختر ابوبکر و هم با دختر علي ازدواج کرده باشد؟؟ خود امام نووي در همين کتاب "تهذيب الاسماء" از ازدواج عمر با ام کلثوم بنت علي و فاطمه و فرزند آنها سخن ميگويد و در تذکره ام کلثوم بنت علي از سيدة فاطمه مينويسند:
أم كلثوم بنت على بن أبى طالب، رضى الله عنه وعنها: مذكورة فى صلاة الميت من المهذب، هى بضم الكاف، وهى بنت فاطمة، رضى الله عنها، بنت رسول الله - صلى الله عليه وسلم -، ولدت فى حياة رسول الله - صلى الله عليه وسلم -، تزوجها عمر بن الخطاب، رضى الله عنه، فولدت له زيدًا، ورقية، وتوفيت أم كلثوم هى وابنها زيد بن عمر فى يوم واحد12
پس اين هم سخن امام نووي که ازدواج با دختر حضرت علي از فاطمه را عنوان ميکند، آيا اين "اعتراف" را ميپذيريد؟!!
ادامه شبهه:
آية الله مرعشى که تمام شجره نامه‌هاى موجود خاندان اهل بيت در اختيار ايشان بود در حاشيه شرح احقاق الحق همين مطلب را اشاره کرده و آن را نظر محققين مى‌دانند.
همراه با شوهرش به حبشه هجرت كرده و سپس به مدينه آمد؛ پس از جعفر ابوبكر با او ازدواج كرده و چند فرزند براى او آورد كه از جمله آن‌ها امّ‌كلثوم است؛ كه اميرمؤمنان عليه السلام او را بزرگ كرده و خليفه دوم نيز با او ازدواج كرد؛ او دختر خوانده حضرت و مانند يكى از دختران ايشان بود؛ و آن حضرت محمد را پسر خويش و امّ‌كلثوم را دختر خويش خطاب مى كردند؛ و به همين سبب عده اى از محدثين و مورخين به توهم افتاده‌اند؛ و اين اشتباه، مشابهات بسيار دارد كه منشا آن‌ها اشتراك در اسم يا وصف بوده است؛ و پس از مردن ابوبكر، اميرمؤمنان با اسماء ازدواج كردند.
حال اين دختر چطور در خانه اميرمؤمنان بوده است؟ واضح است؛ هنگامى كه ابوبکر از دنيا رفت، بعضى همسران ابوبکر با اميرمؤمنان ازدواج کردند؛ و به همين سبب ايشان و تعدادى فرزندان ابوبکر در خانه حضرت بزرگ شده‌اند، مانند محمد بن ابى بکر؛ امّ‌كلثوم هم يکى از ايشان.
جواب:
ببينيد قسمت قيچي شده متن آقاي مرعشي را :
هي أسماء بنت عميس بن معبد بن الحارث الخثعمية الصحابية الشهيرة الجليلة من المهاجرات الأول وأخت ميمونة لأمها ، يروي عنها ابناها عبد الله عون ابنا جعفر الطيار وجماعة ، هاجرت مع زوجها إلى الحبشة ، ثم إلى المدينة المنورة ، تزوجها بعد جعفر أبو بكر .....13
اگر اين است نظر محققين شيعه پس واي به حال اين محقيقن!! آقاي مرعشي مادر ام کلثوم را اسما بنت عميس ميداند! بعد شما به قول او استناد ميکنيد؟ به کسي که خودش توهم زده ولي محدثين و مورخين را متهم ميکند؟! در کليه کتب تواريخ و انساب و تراجم که بگرديد براي اسما بنت عميس تنها يک فرزند(محمد) از حضرت صديق رضي الله عنه نوشته اند و همه آنها مادر ام کلثوم را حبيبه بنت خارجه نوشته اند ولي گويا اين آقا در موقع نوشتن اين سطور حالت عادي نداشته اند!
******
براي اينکه دل مدعي نشکند اين سخن را از آقاي مرعشي قبول ميکنيم و ميگوييم: آري آن ام کلثوم فرزند خوانده حضرت علي عليه السلام و دختر اسما بنت عميس! بوده که تحت سرپرستي حضرت علي عليه السلام بزرگ شده اند.
حال ما ميگوييم:چطور حضرت علي عليه السلام به خودشان اجازه دادند دختري را که خودشان آن را تربيت کرده و مسلماً آن را مومن بار آورده اند به عقد و نکاح يک فرد کافر(نعوذ بالله) در آورند؟؟ آيا حضرت علي عليه السلام حق داشته اند دختر خوانده خود را وادار به زنا کردن بکنند؟ کما اينکه ازدواج با شخص کافر به مثابه زنا و از گناهان کبيره است.
پس ماجرا همان است که همه ميدانيم و ام کلثوم دختر سيدة فاطمه و همسر حضرت عمر بوده است. و به هر تاويل و ترتيبي نتيجه همان ميشود يعني محبتي که بين آن بزرگان بوده و "رحماء بينهم".
ادامه شبهه:در مقابل اين نظر تنها يك اشكال وجود دارد؛ برخى ادعا كرده‌اند كه اين دختر نمى‌تواند ربيبه امير مؤمنان عليه السلام باشد؛ چرا كه طبق روايات اهل سنت، مادر امّ‌كلثوم حبيبة بن خارجة بوده و او نيز پس از مردن ابوبكر با خبيب بن أساف ازدواج كرده، نه با امير مؤمنان،‌ در پاسخ مى‌گوييم كه ازدواج مادر امّ‌كلثوم با اين شخص نيز از دروغ هاى جاعل اين قصه است، تا تمام راه هاى كشف حقيقت را ببندد؛ زمانى پرده از دروغ بودن اين قصه برداشته مى شود كه مشخص شود منابع قديم تاريخ نزد اهل سنت، خبيب بن أساف در جنگ يمامه و در زمان ابوبكر كشته شده است.محمد بن حبيب بغدادى در المحبّر مى‌نويسد:خبيب بن اساف در روز يمامه (جنگ با مسيلمه كذاب) كشته شد.
جواب:
در بالا گفتيم که آقاي مرعشي دچار توهم شده اند و ميبينيد که مدعي هم ميگويند که مادر ام کلثوم حبيبه بنت خارجه بوده. و خودشان سخن آقاي مرعشي را که حاميشان مي باشد نفي ميکند و البته چه خوب حامياني هستند!!
مدعي ادعا ميکند، حبيبه بعد از ابوبکر با خبيب ازدواج نکرده ما ميگوييم : قبول(البته فعلاً) حبيبه با خبيب ازدواج نکرده ولي در مورد ازدواج حضرت علي عليه السلام با حبيبه کوچکترين نصي وجود ندارد و حتي اشاره اي هم به آن نشده است، پس اين ادعا مستلزم آن است که ايشان عالم به امور گذشته باشند و غيب بدانند که البته اين کرامات از ايشان بعيد نيست!
ولي بر عکس ،در روايات متعدد و از علماي انساب و تراجم ثابت است که خبيب با حبيبه ازدواج کرد 14 تا وقتي که او در زمان خلافت حضرت عثمان وفات يافت و نقل محمد بن حبيب بغدادي نيز در اين مقام بي ارزش است چونکه وفات خبيب در زمان خلافت عثمان با ديگر شواهد تاريخي همخواني دارد که از جمله آنها همين ازدواج با حبيبه بنت خارجه است و دوستي و پيمان برادري خبيب با حضرت ابوبکر رضي الله عنه و همينطور ابن کثير زماني که شهداي جنگ يمامه را ذکر ميکند از خبيب نامي نمي آورد.
اما خبيب بن اساف، و تاريخ وفات ايشان:
خبيب بن يساف ...وشهد بدراً وأحداً والخندق والمشاهد كلها مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ومات في خلافة عثمان رضي الله عنه.15
خبيب بن يساف در جنگ بدر و احد و خندق حضور داشت و همه اينها را همراه رسول الله صلي الله عليه وسلم مشاهده کرد و در زمان خلافت عثمان رضي الله عنه وفات يافت.
گذشته از اين ثابت است که بعد از وفات حضرت ابوبکر رضي الله عنه سرپرستي ام کلثوم بر عهده عايشه رضي الله عنها بود و او بود که او را به خانه شوهر(سيدنا طلحه) فرستاد و هم او بود که بعد از شهادت شوهرش او را از آن خانه خارج کرد و با خود برد.
باز هم ميگويم: به فرض محال که از آقايان تونل زمان گذشته! قبول کرديم که حضرت علي عليه السلام با حبيبه بنت خارجه ازدواج کرده! در جواب ميگويم: چنانچه گذشت،ام کلثوم در سال 17 تنها 3 يا 4 سال داشته است! چگونه ازدواج با او و به دنيا آمدن دو فرزند از او را ممکن ميدانيد؟؟
شبهه:محور سوم: تعارض‌هاى موجود در نقل قضيه:
يكى از دلائل افسانه بودن اين ازدواج، اين است كه اختلاف‌هاى و تناقض‌هاى شديدى در نقل ماجراهاي آن ديده مى‌شود. اين تناقض‌ها به حدى است كه مانع اطمينان انسان به صحت آن‌ها و سبب اطمينان به افسانه بودن آن مى‌شود.
جواب:
اولاً: اگر اين تناقضات که اکثراً اختلاف نظر بين علما است را دليل بر عدم وقوع اين ازدواج ميدانيد ،درمورد اسراء و معراج چه ميگوييد؟ در آنمورد که اختلافات هم در مورد تاريخ آن و هم در مورد نحوه آن بسيار بسيار بالاست آيا شما اين حقيقت را انکار ميکنيد؟ و يا آن همه تناقض بين روايات( نه نظر علما) در افسانه شهادت چه ميگوييد؟ آن هم اختلافاتي که فقط در مورد قسمتي از يک روز است(فقط چند ساعت!) در حالي که اختلافاتي که شما نقل ميکنيد بحث پيرامون بيش از 40 سال است! از زمان وقوع ازدواج تا زندگاني نوه هاي حضرت عمر رضي الله عنه! با اين وجود اختلاف نظر هاي علما با اختلاف روايات افسانه شهادت غير قابل قياس هستند که در مقاله جداگانه اي به آن پرداخته شده ، مراجعه کنيد:
islamitxt.rr.nu/content/article/459
فکر کنم بعد از آنکه اختلافات موجود در بزرگترين افسانه شيعيان را خوانديد، ديگر لازم به جواب دادن ايرادات نباشد ولي براي اينکه حجت را بر آنها تمام کرده باشيم مختصراً به بررسي آن اختلافات نيز ميپردازيم. و من الله توفيق
شبهه: ام كلثوم پس از عمر با چه كسي ازدواج كرد؟
ابن سعد مى‌نويسد:امّ‌كلثوم، دختر علي بن أبى طالب... كه مادرش فاطمه دختر رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم بود... عمر بن خطاب با او ازدواج كرد؛ در حالى هنوز به سن بلوغ نرسيده بود! تا زمانى كه عمر كشته نشده بود در كنار او به سر مى‌برد و زيد بن عمر و رقيه را به دنيا آورد. پس از عمر، با عون بن جعفر بن أبى طالب و پس از آن با محمد بن جعفر ازدواج كرد. هنگامى كه محمد بن جعفر از دنيا رفت با برادرش عبد الله بن جعفر پس از حضرت زينب ازدواج كرد... "
در اين حديث آمده است كه امّ‌كلثوم پس از كشته شدن عمر بن خطاب با پسر عمويش عون بن جعفر پس از عون با برادر او محمد و سپس با عبدالله بن جعفر برادر ديگر آن دو ازدواج كرد؛ در حالى كه راوى فراموش كرده كه عون و محمد هر دو در جنگ شوشتر سال 16 يا 17 هجرى در زمان خليفه دوم كشته شده‌اند؛ يعنى همسر دوم و سوم امّ‌كلثوم پي
     
  
مرد

 
mohan1978: - مسئله ازدواج امّ کلثوم در هیچ یک از دو کتاب معتبر نزد اهل سنت، یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم که در نزد اهل سنت معتبرترین کتابها بعد از قرآن شمرده می شوند ذکر نشده است.

کتب صحیحین موضوعش احادیث و روایات نبی مکرم هست نه نقل تاریخ بعد از اون مگه اینکه ازدواج ئسدینا عمر و ام کلثوم رو حدیث پیامبر بدونیم
     
  
مرد

 
[quote=rostam91]کتب صحیحین موضوعش احادیث و روایات نبی مکرم هست نه نقل تاریخ بعد از اون مگه اینکه ازدواج ئسدینا عمر و ام کلثوم رو حدیث پیامبر بدونیم

صحیحین چند صد سال بعد نوشته شدن و در کنار نقل حدیث نبوی و در جوار انها مسایل تاریخی و قواعد و قوانین هم ذکر شده

ضمنا از همه این حرفها همین رو دیدی

کتابهای تاریخی که نویسنده هاش همه سنی بودن رو خود شما سنی ها کاملا قبولا ندارین و فقط جاهایی اش رو قبول میکنید که به نفعتون باشه

بارها از کتب تاریخی اهل سنت بر علیه اعتقادات شما سنی منطلب اوردم که از زیرش شانه خالی کردید و بهانه اوردید

جالبه که از یک کتاب با یک نویسنده میگید اینقدش دروغه و اینقدش راست ..خنده داره اگه اون مورخ دروغگو بوده به هیچ چیزش نمیشه اعتنا کرد

پیامبر خدا عمر و ابوبکر رو لایق ازدواج با زهرا ندید لذا وقتی این ادمها اینقدر لیاقت ندارن علی ع هم دخترخودش و زهرا ش رو به کسی که پیامبر بهش دختر نداده نمیده

قاتلین زهرا چگونه با دختر زهرا ازدواج میکنند این دروغها جرز از زبان شما بر نمیاد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
rostam91: جواب كوبنده در مورد شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر رضی الله عنه

بر اساس روایات اهل سنت که در حال کشف است کم کم معلوم میشود که کلا حضرت زهرا با عمر ازدواج کرده بودند نه حضرت علی
؟؟؟؟
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
motiman


احسنت ....

خیلی جلبه خودشون تو کتابهای خودشون بوضوح توضیح دادن و از همه جالبتر اینه که ابن قبتیه دینوری رو همشون معتبر میدونن و سختشون بگن اشتباه گفته لذا میگن اصلا فلان کتاب مال ابن قبتیه دینوری نیست

حتی وقتی عکس جلد کتاب رو با اسم دینوری گذاشتیم قانع نشدن ...کلا قانع نمیشن


حضرت رسول فرمود فاطمه پاره تن من است پس هر کس اورا ازار دهد مرا ازار داده و هر که مرا ازار دهد خدا را ازرده است

بر اساس جمهور علما حضرت زهرا از دنیا رفت در حالیکه از عمر و ابوبکر ناراحت بود و انها را نبخشیده بود

حالا تکلیف این ازار دهندگان خدا و پیغمبر و زهرا چیه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
صفحه  صفحه 36 از 48:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  47  48  پسین » 
مذهب
مذهب

Fatemeh Zahras Martyrdom | شهادت زهرا: بزرگترین دروغ تاریخ

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA