ارسالها: 2470
#1
Posted: 11 Jun 2011 21:01
وقتی سخن از حقوق زن در اسلام میشه همیشه با هزاران ادله ی نه چندان منطقی همه ی بیعدالتی های درون این دین و موجود در قران توجیه میشه..
وقتی سخن از ازدواج های مكرر و بعضا مود دار پیامبر میشه گفته میشه همشون سیاسی و با توجیه بوده..
حالا ایه ای گفته میشه در مورد مالكیت زنان شوهر دار در شرایط خاص.
در باره زنان متاهل همیشه همه پای اخلاق رو وسط میارن..ایا اخلاق در آیه های زیر چه جایگاهی داره؟
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 2470
#2
Posted: 11 Jun 2011 21:33
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (نساء/24)
و[b] زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنهائی كه مالك (آنها در جنگ) شدهايد، اينها احكامي است كه الله بر شما مقرر داشته و زنان ديگر غير از اينها (زنانی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است كه با اموال خود آنها را اختيار كنيد در حالي كه پاكدامن باشيد و از زنا خودداري نماييد, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازيد و گناهي بر شما نيست نسبت به آنچه با يكديگر توافق كردهايد بعد از تعيين مهر، الله دانا و حكيم است.[/b]
این آیه عطف یه آیهی پیش از خود است:
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالاَتُكُمْ وَبَنَاتُ الأَخِ وَبَنَاتُ الأُخْتِ وَأُمَّهَاتُكُمُ اللاَّتِي أَرْضَعْنَكُمْ وَأَخَوَاتُكُم مِّنَ الرَّضَاعَةِ وَأُمَّهَاتُ نِسَآئِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ اللاَّتِي فِي حُجُورِكُم مِّن نِّسَآئِكُمُ اللاَّتِي دَخَلْتُم بِهِنَّ فَإِن لَّمْ تَكُونُواْ دَخَلْتُم بِهِنَّ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلاَئِلُ أَبْنَائِكُمُ الَّذِينَ مِنْ أَصْلاَبِكُمْ وَأَن تَجْمَعُواْ بَيْنَ الأُخْتَيْنِ إَلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا (نساء/23)
حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دختران، و خواهران، و عمهها، و خالهها، و دختران برادر، و دختران خواهر شما، و مادراني كه شما را شير دادهاند، و خواهران رضاعي شما، و مادران همسرانتان، و دختران همسرتان كه در دامان شما پرورش يافتهاند از همسراني كه با آنها آميزش جنسي داشتهايد - و چنانچه با آنها آميزش جنسي نداشتهايد، (دختران آنها) براي شما مانعي ندارد - و (همچنين) همسرهاي پسرانتان كه از نسل شما هستند (- نه پسر خواندهها -) و (نيز حرام است بر شما) جمع ميان دو خواهر كنيد؛ مگر آنچه در گذشته واقع شده؛ چرا كه خداوند، آمرزنده و مهربان است
قبلا این آیه از دید قرآن توضیح داده شده است، اما بخوانید نظر علامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان را در مورد تفسیر این آیه:
ین واژه یعنی کلمهی "محصنات" عطف است به کلمهی "امهات" و معنای آیه چنین میشود: حرام است بر شما ازدواج با مادران و ... و همچنین ازدواج با زنان شوهردار – البته مادام که شوهر دارند-.
و بنابراین جملهی " إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ" در این مقام خواهد بود که حکم منعی که بود از کنیزان بردارد، یعنی بفرماید زنانی که ازدواج کردهاند، و یا بگو شوهر دارند، ازدواج با آنها حرام است به استثنای کنیزان که در عین اینکه شوهر دارند ازدواج با آنها حلال است به این معنا که صاحب کنیز که او را شوهر داده میتواند بین کنیز و شوهرش حائل شود، و در مدت استبراء نگذارد با شوهر تماس بگیرد و آنگاه خودش با او همخوابگی نموده، دوباره به شوهرش تحویل دهد که سنت هم بر این معنا وارد شده است....
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 827
#3
Posted: 11 Jun 2011 23:57
بازم هستی و برداشتی نادرست
اینو دیگه همه می دونن بزرگترین گناه تو اسلامه حالا این زاویه که می گی کدومه من نمی دومنم
هر حکومتی که شادمانی را از مردمان بگیرد شکست خواهد خورد و برانداخته خواهد شد.
cyrus the great.king of persia ************************** امپراطور ایران.کوروش بزرگ
ارسالها: 2470
#5
Posted: 12 Jun 2011 12:34
yashark23
yashark23: بازم هستی و برداشتی نادرست
خوشحال میشم برداشت نادرست من رو تصحیح کنید.
.
leaderlover
leaderlover: تو تاپیک ها قبل هم گفتم اگه میخواید حدیث روایت کنید اول از معتبر بودنش اطمینان حاصل کنید.بیشتر نقل قول های شما از کتب اهل سنت و تحریف شده است.
اقای لیدر این آیه بود نه حدیث..در ترجمه هم من ایرادی ندیدم ..در مورد تفسیر المیزان هم که اقای طباطبایی شیعه بودند..اصلا شما متن رو خوندید که در موردش فوری این رو می نویسید..یه نگاهی بندازید ببینید اصلا آیه هست یا حدیث..بعدش چی گفته شده و از کی و بعد ایراد بگیرید..انگار یه عده ای عادت دارن تا اسم یه تاپیک یا موضوعش باب میل اعتقادات مذهبیشون نباشه فوری بیان و فقط اون موضوع رو انکار و تکذیب کنند و بگن مغرضانه هست.شبیه اون چیزی که اقای یاشار نوشته.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 1079
#7
Posted: 12 Jun 2011 12:42
دوستان از بس وارد هر تاپیکی شدن کخ از تعصبشون دفاع کنن دیگه یادشون رفته آیه با حدیث چه فرقی داره
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 2642
#8
Posted: 12 Jun 2011 12:45
leaderlover
عزیزم دوستان حق دارن دیگه. هستی خانم آیه آورده بعد شما میگی حدیث معتبر بیار ؟؟
با این کارا از اسلام یا اعتقادت دفاع نمیکنی، هیچ که داری بدترش میکنی
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#10
Posted: 12 Jun 2011 12:55
leaderlover: عزیز من ایشون ایه میارن بعد بد ترجمش میکنن.مجازات ظالم و متجاوز رو میزارن پای خشونت اسلام
درسته ولی اول گفتی حدیث خب میگفتی بد ترجمه کرده. نه این که بگی حدیث غیر معتبر نیار
حالا هم اگه میگی که بد ترجمه کرده، بگو کجاشو بد ترجمه کرده و ترجمه ی درستش چی میشه؟
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ویرایش شده توسط: alinumber7