ارسالها: 8911
#1
Posted: 23 Jul 2012 09:15
قرآن دستور به کشتن کفار میدهد.
آیات قران به دو دسته تقسیم میشوند، آیاتی که در مکه بیان شدهاند و آیاتی که در مدنیه پیامبر اسلام آنها را بیان نموده؛ در آیات مکی همواره صحبت از ترحم و انسانیت است، زیرا اسلام در آن هنگام زیرفشار مردمی به سر میبرد که پذیریش ایدهی جدید برایشان مشکل بود ؛ اما آیاتی که در مدینه بیان شده اند در آنها سخن از جنگ و کشتن غیر مسلمانان است. زیرا در مدینه مردم اسلام را پذیرفته بودند و پیامبر اسلام احساس قدرت بیشتری میکرد:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا (فتح/29)
محمد فرستادهی الله است و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير , با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مىبينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت آنان بر اثر سجود در چهرههايشان است اين صفت ايشان است در تورات و مثل آنها در انجيل چون کاشته ای است كه جوانه خود برآورد و آن را مايه دهد تا ستبرشود و بر ساقههاى خود بايستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از آنان كافران را به خشم دراندازد الله به كسانى از آنان كه ايمان آورده و عمل صالح كردهاند آمرزش و پاداش بزرگى وعده دادهاست.
در این آیه بیان میکند که مسلمانان به همدیگر رحم میکنند و با کفار بسیار سختگیرند.
همانگونه که ملاحظه میشود، قرآن کلمهی"اشداء" را در مقابل "رحماء" آورده، پس اگر معنای " رحماء "رحم کردن باشد، معنای اشداء "بیرحم" بودن است.
زمان بیان این آیه دقیقا پیش از فتح مکه و زمانی است که مسلمانان خود را قوی میدیدند:
فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُواْ وَقُتِلُواْ لأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّن عِندِ اللّهِ وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ (آل عمران/195)
پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت كرد من عمل هيچ صاحب عملى از شما(مسلمانان) را از مرد يا زن كه همه از يكديگريد تباه نمىكنم پس كسانى كه هجرت كرده و از خانههاى خود رانده شده و در راه من آزار ديده و کشتار کردند(جنگیدند) و كشته شدهاند بديهايشان را از آنان مىزدايم و آنان را در باغهايى كه از زير آن نهرها روان است درمىآورم پاداشى است از جانب الله و پاداش نيكو نزد الله است.
این آیه باز در مدنیه نازل شده و به مسلمانان یادآوری مینماید که اگر شما کشته شدید و یا کشتید، این کشتار سبب تکفیر گناهان شما میشود.
خوب به این آیه توجه کنید که چکونه دستور میدهد شما حتی میتوانید همدیگر را هم بکشید:
وَلَوْ أَنَّا كَتَبْنَا عَلَيْهِمْ أَنِ اقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ أَوِ اخْرُجُواْ مِن دِيَارِكُم مَّا فَعَلُوهُ إِلاَّ قَلِيلٌ مِّنْهُمْوَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُواْ مَا يُوعَظُونَ بِهِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِيتًا (نساء/66)
و اگر بر آنان نوشته بودیم(دستور داده بودیم) كه همدیگر را بکشید، يا از خانههاى خود به بیرون شوید، به غیر از اندکی از ايشان آن را انجام نمیدادند؛ و اگر آنان آنچه را بدان اندرز شدند به كار مىبستند یقینا براي آنان بهتر و در استواری گامشان مؤثرتر بود
قران بیان مینماید که:
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ "(بقره/193)
و بجنگید (با)آنان تا ديگر فتنهاى نباشد و دين مخصوص الله گردد پس اگر دست برداشتند(از کفر) تجاوز جز بر ظالمان روا نيست.
در این آیه قرآن میگویدکه تجاوز جز بر ظالمان روا نیست؛ اما ظالم از دید قرآن کیست؟
در آیات گوناگونی قرآن شرک را ظلم میداند و مشرک درحقیقت ظالم است:
وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ (لقمان /13)
و هنگامی که لقمان به پسرش كه پندش مىداد گفت فرزندم به الله شرك مياور، چرا كه شرك ظلم بزرگى است.
پس در اینجا منظور از ظلم همان شریک قرار دادن الله از طرف مشرکان در عبادت است.
مشرک کسی است که الله را با کسانی دیگر میخواند .
قرآن از مسلمانان میخواهد که هنگام دعا، کسی دیگر را همراه او صدا نزنید:
وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِفَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا (جن/18)
و مسجدها خاص الله است(بهترین مکان برای دعا مسجد است)، پس هیچکس را همراه الله صدا نزنید.
و در آیات بعدی این کار را شرک میداند.
لذا مشرکان چون ظالم هستند، پس از نظر قرآن باید کشته شوند و این آیه هم در مدینه بیان شده:
فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُالْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (توبه/5)
پس هنگامی که ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگرتوبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند راه را بر آنها رها کنید،زيرا الله آمرزنده مهربان است
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ارسالها: 8911
#2
Posted: 23 Jul 2012 12:55
قرآن یکی از راه های نزدیکی به الله را جنگ و کشتاردر راه او میداند:
وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (بقره/244)
در راه الله بجنگید و بدانيد كه الله شنواى داناست.
و در (آل عمران/167)؛ این آیه باز در مدینه نازل شده است.
در آیهی 28 سوره ی توبه الله مشرکین را نجس میشمارد که حق نزدیک شدن یه مسجد الحرام را ندارند:
" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيم "(توبه/28 )
اى مؤمنان همانا مشركان نجس هستند، لذا نبايد پس از امسالشان به مسجدالحرام نزديك شوند، و اگر از[ركود تجارت و] تنگدستى مىترسيد، پس در آینده ی نزدیک الله شما را از فضل خويش توانگر گرداند، كه الله داناى فرزانه است.
در آیهی بعدی همین سوره بیان میشود که با تمام کسانی که به دین الله ایمان نمیآورند را بجنگید مگر اینکه به شما جزیه بدهند:
" قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ " (توبه/29)
و کسانیکه از اهل كتابى(یهودیان و مسیحیان و زرتشتیان) كه به الله و روز آخرت ايمان ندارند و حرام داشتهی الله و پيامبرش را حرام نمىگيرند و دين حق نمىورزند، (با آنها ) بجنگید تا به دست خويش و با حقارت جزيه بپردازند.
اما این جزیه دادن شامل کدامین گروه میگردد؟
یهودیان و مسیحیان مگر الله را قبول ندارند، مگر قرآن از پیامبرانشان با نیکی یاد نمیکند، اگر اینگونه است پس چرا اگر جزیه ندادند باید کشته شوند؟
قرآن در دنبالهی آیه دلیل این کار را میگوید:
" وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَىالْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُاللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ " (توبه/30)
و يهوديان مىگويند عزير پسر الله و مسيحيان مىگويند مسيح پسر الله، اين سخنى است كه به زبان مىآورند و به سخن كافران پيشين تشبه مىجويند، الله (باید) آنها را بکشد که چگونه به بیراهه میروند.
طبق این آیه یهودیان و مسیحیان را به این دلیل که یکی عزیر را و دیگری عیسی را پسر الله میدانند در زمرهی مشرکانند ولی به مسلمانان میگوید که میتوانید آنهارا نکشید و از آنها جزیه بگیرید و این بدان معناست که اگر جزیه ندادند باید آنها را بکشید؛ تمام این آیات در مدینه بیان شده اند.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (توبه/123)
اى كسانى كه ايمان آوردهايد (با) كافرانى كه مجاور شما هستند بجنگید و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه الله با متقیان است.
این آیه باز در مدینه بیان شده که لازم به توضیح اضافی در آن نمیبینم.
به این آیات توجه فرمائید:
الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِوَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَفِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِإِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَ عِيفًا (نساء/76)
كسانى كه ايمان آوردهاند در راه الله میجنگند و كسانى كه كافر شدهاند در راه طاغوت میجنگند پس (با) ياران شيطان را بجنگید كه نيرنگ شيطان ضعيف است.
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ارسالها: 8911
#3
Posted: 23 Jul 2012 12:57
فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (محمد/4)
پس چون با كسانى كه كفر ورزيدهاند برخورد کردیدگردنها را بزنيد تا هنگامی که آنان را از پاى درآورديد پس (اسیران) را امحکم در بند كشيد سپس يا منت نهيد و يا فديه (بگیرید) تا در جنگ اسلحه برزمين گذاشته شود اين است (امر الله) و اگر الله مىخواست از ايشان انتقام مىكشيد ولى تا برخى از شما را به وسيله برخى بيازمايد و كسانى كه در راه الله كشته شدهاند هرگز كارهايشان را ضايع نمىكند.
الله مجوز تجاوز به زنان غیر مسلمان را میدهد.
او همچنین فریاد مرگ بر کفار را سر داده است.
الله میگوید که دشمنانتان را به بدترین نحو شکنجه دهید:
إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده/33)
سزاى كسانى كه (با) الله و فرستاده اش محاربه میکنند و در زمين به فساد (کارهائی که از دید اسلام گناه است) مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دارآويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
در اینجا " و " بین الله و رسوله " و " عطف است؛ و این بدان معناست که هر حکمی که برای یکی ثابت شد بر دیگری نیز صادق است
مانند این است که بگوئیم "حسن و حسین همکار هستند" اگر مایل به دانستن شغل آنها هستیم کافی است که شغل یکی ازآنها را بشناسیم. پس روی همین اصل است که ابتدا به بررسی منظور قرآن از جنگ با الله میپردازیم؛ و نتیجه هم برای رسول قابل تعمیم است.
حرب با الله در این آیه جنگ فیزیکی نیست، زیرا با الله ( خدای وهمی ) نمیتوان به صورت فیزیکی مبارزه کرد. از دید اسلام کسی که از انجام دادن دستورات الله سرپیچی میکند، درواقع با او اعلام جنگ می نماید؛ یعنی هر نوع مخالفت با قرآن در واقع اعلام جنگ با الله است، لذا در این آیه چون حرب با الله مخالفت با اوست؛ پس حرب با رسول هم همین گونه است.
به نظر میرسد که اصطلاح جنگ نرم و محاربه، ریشه در چنین نگرشی دارد.
در قضیه ی ساخت مسجد توسط عدهای( ساخت مسجد ضرار ) که از ترس به ظاهر اسلام آورده بودند قرآن آنها را کسانی مینامد که با الله و رسولش در جنگ هستند. میدانیم که آنها با اسلام در کارزار فکری بودند:
وَالَّذِينَ اتَّخَذُواْ مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَوَإِرْصَادًا لِّمَنْ حَارَبَ اللّهَ وَرَسُولَهُ مِن قَبْلُ وَلَيَحْلِفَنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّالْحُسْنَى وَاللّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (توبه/107)
و آنهايى كه مسجدى اختيار كردند كه مايه زيان و كفر و پراكندگى ميان مؤمنان است و كمين گاهى است براى كسى كه قبلا با الله و پيامبر محاربه کرده بودند و سخت سوگند ياد مىكنند كه جز نيكى قصدى نداشتيم و الله گواهى مىدهد كه آنان قطعا دروغگو هستند.
تمام آیاتی که در آنها الله حکم به کشتن مشرکان داده مدنی هستند، در صورتیکه حتی یک آیه در قرآن پیدا نمیشود که هم مکی باشد وهم حرف از کشتن.
خب دوستان این قسمتی از آیاتی بود که در اون ها اسلام صراحتا بیزاری خود رو نسبت به کافرین و مشکرین رو نشون داده و به مسلمونا دستور قتل اونا رو داده.جالبه بدونیم که هم اکنون وظیفه ی هر مسلمانی مبارزه با یهودیان و مسیحیان است.این مبارزه شامل جنگ و خونریزی هم میشه.دلیلش هم اینه که این دو قوم به خدا پسری نسبت میدن که مشرک محسوب میشن.
اسلام میگه همه باید گرد این باشن ولی انسان میگه عقاید هر شخص برای خودش قابل احترامه.اسلام میگه برای مشرکین تا زمانی که فدیه ندادن و زکات و خمس ندادن و نماز و روزشونو به جا نیاوردن بجنگین و همشونو بکشین و قدرت خودتونو نشون بدین.چرا؟
چرا باید به اجبار همه اسلام رو بپذیرن وگرنه زور بیخ گلوشونه؟؟این همون اسلامیه که حرف از مهربونی و دوستی و لطف میزنه و پایش بر این ها بنا شده ولی بعد میاد به مسلمونا دستور میده غیر مسلمون رو بکشید.عجیب نیست؟؟همه ی آیه های جنگ و خونریزی و دعوت به کارهای ضدبشریت مدنی هستند یعنی دقیقا زمانی نازل شدن که پیامبر احساس امنیت می کرده.واقعا به نظرتون این یه نقشه سیاسی نبوده؟؟آیا اسلام جز دین خون و خونریزیه؟با این حساب تکلیف مسلمین قرن 21 چیست؟آیا باید به جنگ با کل دنیا بپردازند؟مگر این آیات قرآنی نیستن پس چرا مسلمانان به این آیات عمل نمیکنن و به مبارزه با کل دنیا نمیپردازن؟قرآن که به گفته ی خودشون محدودیت زمانی و مکانی نداره.
این بخشی از رفتار مسلمین با غیرمسلمین بود.بخشی از رفتار دین مهربونی با غیرمسلمین بود.
اول خودم نظرمو میگم نسبت به این تایپیک:
دین اسلام دینیه که فقط خود رو حق میدونه.افرادی که به این دین اعتقاد ندارند لایق زنده بودن نمیدونه و با اینکه ادعای مهربانی میکنه بسیار دینه خشنیه.
دوستان لطفا نظر دهید
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ارسالها: 8911
#5
Posted: 23 Jul 2012 16:44
shakaat: تو این مورد کاملا حق با شماست
آیا عقل سلیمی اینو میپذیره که اگه بهت حمله شد شما وایسی و نگاه کنی
خب فک کنم منظورمو کامل نرسوندم.بیشتر توضیح میدم.همه ی آیات مکی مسلمان هارو به نیکی و خیر و عمل صالح و صبر و پایداری و. استقامت در برابر سختی ها و خلاصه هر چیزی که خوبه دعوت میکنه.ولی پیامبر تا به مدینه هجرت میکنه و خودشو بین یه قوم مسلمون میبینه شروع به گفتن آیات جنگ و قصاص و انتقام و خونریزی و مبارزه و از این کارا میکنه.چرا؟چون مکه که بوده اگه این آیاتو می گفته مسلمونا به اجبار باید میجنگیدن که با توجه به شرایط و جو کشته میشدن.این یه طرف قضیس.طرف دیگه اینه که پیامبر برای اینکه پیروای بیشتری جمع کنه با یه سیاست خیلی قوی اول شروع به گفتن آیه های خوب میکنه ولی بعدها که یه سری مطیعش میشن تا حدی که اگه پیامبر میگفت ماست سیاهه همه قبول میکردن شروع به گفتن آیات مبارزه میکنه.مردم رو دعوت به جنگ میکنه.دقت کن جنگ با دفاع فرق داره.تو هیچ کدوم از آیه هایی که گفتم قرآن نگفته از خودتون دفاع کنید گفته با کافران بجنگید یعنی چی؟یعنی حمله کنید.یعنی اسلام مسلمونا رو در جهت منافع خودش به خون دعوت میکنهاین نشون دهنده ی خشونت پیامبر و اسلامه.
shakaat: در زمان حضرت رسول کدوم جنگ رو مسلمانان شروع کردند
اولین جنگ که همون بدر باشه شروع کنندش ابوجهل و داردستش بودند
خب بیاییم این رو برعکس نگاه کنیم.از طرف کفار نگاه کنیم.خب این طبیعیه که شروع کننده کفار قریش باشن چون دین و جان و مال خودشون رو در خطر میدونستند و اینو به خوبی درک میکردن که اگه هیچ کاری نکنن پیامبر ساکت نمیشینه.اینو به خوبی میدونستند که هدف محمد فرمانروایی مکه است.پس اونا داشتن از خودشون دفاع میکردند.به جمله ی معروف هست که میگه دفاع بهترین روش حملست.ببخشیدا ولی ناسلامتی محمد مهمون ناخونده بود نه کفار
shakaat: اینو شما رو چه حسابی گفتی؟
shakaat: در برابر كفار، شديد و محكم هستند
الان برای این جمله هاتون دو تا مورد وجود داره که در ادامه پست میگم...
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ویرایش شده توسط: paaaaaarmida
ارسالها: 8911
#6
Posted: 23 Jul 2012 16:45
shakaat: ادامه ی بحث
یک اینکه زبان عربی مثل باقی زبان ها نیست که مثلا برای پیدا کردن معنی یک کلمه به دیکشنری رجوع کنیم و معنیشو بیابیم.یک کلمه تا زمانی که توی جمله قرار نگیره نمیشه به یقین گفت معنیش چیه.
دو اینکه اشدا در مقابل رحما قرار گرفته.توضیحم کافی بود ولی دوباره توضیح میدم.رحما به معنی رحم کردن و بارحم هست.از اونجایی اشدا در این آیه کاملا متضاد رحما می باشد به معنی بی رحم و رحم نکردن می باشد
shakaat: دقیقا این مورد هم درسته
ولی شما علت فتح مکه رو میدونی؟راجع به صلح حدیبیه چیزی شنیدی
کدوم گروه پای حرف خودش واینیساد؟
شکت جان من آیا گفتم چرا جنگ اتفاق افتاد؟
ببینین منظور از گذاشتن این آیه این بود که زمانی مردم مسلمان تا حدی قدرت داشتند که میتونستن همه ی کفار رو قتل عام کنن این آیه فرو فرستاده شده که نشان از خشونته.یعنی اسلام دقیقا وقتی دستور به قتل داده که مطمئن بوده پیروز میشه
shakaat: با کفار بجنگید تا فتنه از روی زمین برچیده شود
اینجا ملاک شخص نیست مشکل کفار اینه که اسلام رو میخوان نابود کنند
در صورتی که اگر با اسلام کنار بیان دلیلی بر قتال با اونها نیست
خب مشکل همین جاست.به نظرتون این از خشونت نیست که میگه اگه کارایی که میگیم نکنن بهشون تجاوز کنین.دقیقا از معکوس آیه میشه اینو نتیجه گرفت که واقعا از اسلام مهربان و بخشنده بعیده
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ویرایش شده توسط: paaaaaarmida
ارسالها: 8911
#7
Posted: 23 Jul 2012 17:00
خب شکت جان منتظرم
بقیه ی دوستان نظر خاصی ندارند یا در حال مطالعه برای جواب دادن هستند؟؟
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
ارسالها: 1131
#8
Posted: 23 Jul 2012 17:10
paaaaaarmida: دین اسلام دینیه که فقط خود رو حق میدونه.افرادی که به این دین اعتقاد ندارند لایق زنده بودن نمیدونه و با اینکه ادعای مهربانی میکنه بسیار دینه خشنیه.
در مورد حرف ابتدایی، اسلام رو 124000 پیغمبر وعده دادن تا به ظهور رسید، پس حقه که میگن حقه.
به تعبیر دیگه چون خیلی تو بارشه، ادعاش میشه.
از طرفی، تمام آیاتی که آوردی، در زمانی نازل شدند که مسلمانان و کفار در جنگ بودند، به قول معروف تو جنگ هم مربا خیر نمی کنند.
این آیات همه شأن نزول دارند و به وقتشون معنی مستقیم میدادند.به مرور زمان عالمان دینی باید اونا رو تفسیر دایمی کنند.
تذکر:
جواب نبود، نظرم بود!
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
ارسالها: 2470
#9
Posted: 23 Jul 2012 17:15
ellipseses: ر مورد حرف ابتدایی، اسلام رو 124000 پیغمبر وعده دادن تا به ظهور رسید، پس حقه که میگن حقه.
به تعبیر دیگه چون خیلی تو بارشه، ادعاش میشه.
ایا دین دیگه ای غیر از اسلام این رو قبول داره که اسلام رو ۱۲۴۰۰۰ پیامبر وعده دادند؟
اثبات یک مدعا از درون خود اون مدعا نمیشه دلیل..انگار شما بیایید امامت رو بر اساس حدیث خود امامان بهش حقانیت بدید.اینکه انجیل و تورات رو اسلام میگه وعده داده شدشون اسلام هست نظر خود مسیحیان و یهودیان هم نیست و فقط مسلمانان بر این باور هستند.
ellipseses: از طرفی، تمام آیاتی که آوردی، در زمانی نازل شدند که مسلمانان و کفار در جنگ بودند، به قول معروف تو جنگ هم مربا خیر نمی کنند.
این آیات همه شأن نزول دارند و به وقتشون معنی مستقیم میدادند.به مرور زمان عالمان دینی باید اونا رو تفسیر دایمی کنند.
همیشه گفته میشه قران کتابی برای تمام قرون و فصول هست.اگر قران حرفاش برای اون دوره هست پس بهتر هست ببندیمش و بزاریم کنار.چون تاریخ مصرفش تموم شده و دیگه نه پیامبری هست نه هیچی که بخواهیم ازش استفاده کنیم.مگر اینکه بخواهید فقط قانون ازدواج و طلاق و حجاب و حرام و غیر حرام و یان چیزها رو ازش استخراج کنیم که خب تبدیل میشه به توضیح المسائل نه اون چیزی که مسلمانان در مورد قران بیان می کنند.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 7673
#10
Posted: 23 Jul 2012 17:20
LA_Noire: (تصميم گرفتم اولين پستم در اين انجمن در اين قسمت باشه)
اولین پستتون رو تبریک میگم.
امیدوارم شاهد فعالیت مفیدتون توی این سایت باشم
LA_Noire: خب من ٢تا پرسش دارم از شما كه با توجه به جواب شما من ميتونم به سوأل هاي شما پاسخ بدم؟
1_با توجه به چه چيزي ميفرماييد كه پيامبر ما مسلمان ها يعني حضرتمحمد(ص)به دليل اطمينان خاطرشون آياتي ميگفتن مانند جنگيدن و خونريزي يا به دليل عدم اطمينان خاطر آياتي ميگفتن مانند اين كه باهم خوب باشيد و از اين حرفا چون كه اولا خداوند اين آيات رو فرموده و نازل كرده دوما با توجه به اين كه اين آيات توسط خدا گفته شده پس حرف هاي شما بي معني هستش.
حال من این پرسش رو از شما دارم.
چطور لهن خدا با عوض شدن جایگاه پیامبر از مکه تغییر پیدا میکنه و خیلی خشن میشه طوری که ما اون آیه های زیبا و قافیه داری که در سوره های مکی داریم در سوره های مدنی مشاهده نمی کنیم علاوه بر این در بن آیه هم تفاوت های بسیار زیادی احساس میشه
LA_Noire: 2_اگه شما اعتقادي به خدا نداريد اون وقت حرف هاي شما قابل قبول هستش چون اصلا به خدايي اعتقاد نداريد پس من هم با شما حرفي...
وقتی جایی بحثی پیش میاد باید به جای پرداختن به این موضوعات که خود بحث رسیدگی شه دوست گلم
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن