ارسالها: 405
#23
Posted: 10 Jun 2011 20:23
انسان اشرف مخلوقاته چون میتونه به دنیا گند بزنه و همه چیز رو نابود کنه ولی بقیه ی موجودات نمیتونن
اینم فرق اصلی ما و حیوانات
من برگشتم
ویرایش شده توسط: djjjjjjavad
ارسالها: 2642
#24
Posted: 10 Jun 2011 20:23
si4v4sh: نمیدونم..ولی اون میمونم آموزش بهش بدی كله ملق برات می زنه آه به چه خوشگلی
کله ملق با سواد یاد گرفتن خیلی فرق داره. کلق ملق یه کار جسمیه که به خاطر شباهت اسکلت میمون و انسان زیاد سخت نیست. حالا شما میتونی به یه کرگدن کبه ملق یاد بدی؟
si4v4sh: ولی خداییش این پیشرفتا به جز سخت تر كردن زندگی كاره دیگه ای هم كردن؟
این یه بحث دیگه س
si4v4sh: دیدین این پدر مادرا وبزرگترا با چه ولعی از گذشتشون صحبت می كنن؟آخر حرف همشونم اینه:امكانات نبود ولی خوش بودیم..ولی الان چی.......
درسته. ولی این حرف به خاطر امکانات نیست. به خاطر مسائل دیگه س.
si4v4sh: خلاصه كه روزگار غریبیست نازنین.....پیچیده شدیم بدجور
موافقم
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#27
Posted: 11 Jun 2011 13:12
si4v4sh: من كلن می گم..اون میمون نیازی به سواد نداره..ما نیاز داشتیم یاد گرفتیم..به هر موجودی بسته به نیازش اپشن داده شده..شاید اون میمون یه چیزی خصوصیتی داشته باشه كه ما نه فكرشو می كنیم نه به دردمونم بخوره..
اون میمون نیاز نداره. ما هم نیاز نداشتیم. مگه از اول انسان سواد داشته؟
si4v4sh: منظورم اینه كه مایی كه ادعای اشرف مخلوقات بودن داریم به جز سخت تر كردن زندگی كاری نكردیم..شاید كاری كه كردیم در ظاهر خوب باشه..یا شاید از لحاظی پیشرفت كرده باشیم و زندگی راحت تر شده باشه..ولی همون به اصطلاح پیشرفت بالاخره یه جایی گند زده به زندگیمون
مخالفم. مثلا" تو آمریكا پیشرفت تكنولوژی باعث شده كه همه راحت تر زندگی كنن. اگه توایران این برعكسه، به خاطر فرهنگ پایین مردمشه
si4v4sh: نمیدونم..میتونه به خاطر مسایل سیاسی و فرهنگی و غیره باشه ولی به نظرم امكانات و تكنولوژی هم بی تاثیر نیست
اصلا" ربطی به تكنولوژی نداره. همیشه تو این چند هزار سال سطحی از تكنولوژی وجود داشته.اجداد ما انسانر بودن .برای همین زندگی بهتری داشتن.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#29
Posted: 11 Jun 2011 19:33
si4v4sh: اینكه واقعن نیاز داشته یا نه رو نمیدونم..ولی طبق اصلی كه من قبول دارم هر مدل موجودی طومارش پیچیده شده فرستاده شده زمین.. یعنی مثلن انسان،تمام این راهی رو كه ما تو این چند میلیون سال رفتیم و تمام راهی كه قرار بریم از قبل برنامه ریزی شده..مثلن پكیج انسان..و تو این پكیج گزینه سواد واسه ما در نظر گرفته شده..واسه میمونه یه چی دیگه و...
كه من مطمئنم تو این اصلو از بیخ قبول نداری
قبول دارم. ولی پکیج انسان خیلی گسترده تر و پیچیده تر از بقیه بوده. و از همه مهمتر این که تقدیر همه ی ما نوشته شده ولی میتونیم عوضش کنیم. یعنی شاید اون جوری که قرار بوده بشیم، شدیم و شایدم نشدیم
si4v4sh: روحیه و روان و اعصابا به نظرم بدتر شده..همه جای دنیا..البته نمیشه هم گفت بد شده..آدمی تنهاتر شده..چون تنهاست بیشتر فكر می كنه..به همه چی فكر می كنه..به چیزایی كه نیاكان ما كمتر بهش توجه نشون دادن..هر چیم فكر می كنه كمتر نتیجه می گیره..آمار افسردگی و خودكشیم همینجور میره بالاتر..در كل به نظرم دل خوش داره از تو جامعه میره
درسته ولی به خاطر خود تکنولوژی نیست. به خاطر استفاده ی نادرست از اونه و همچنین به خاطر افراط
si4v4sh: یعنی میگی انسان داره تحلیل میره؟ولی به نظرم آدم همون آدمه این شرایطه كه تغییرمون میده...
آدم میتونه عوض شه. مثلا" ایرانیای قدیم خیلی بهتر از ما بودن.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 3981
#30
Posted: 12 Jun 2011 08:03
تفاوت میان انسان و حیوان از دو دیدگاه
1- ديدگاه اهل فكر وانديشه(فلاسفه ومتكلمين)
انسان داراي قوای ادراكي ويژه ای است كه به وسيله آنها مي تواند به كليات ، علم پيدا كند.انسان با شناخت كليات ، پايان كار را بررسی كرده و براساس آن اهدافی را معين مي نمايد و به انجام امور مي پردازد. در حاليكه ساير حيوانات از اين قوه بهره ای ندارند.به بيان ديگر، در ميان حيوانات، تنها انسان است كه از قوه عقل برخوردار می باشد. انسان اين قابليت و توانایی را دارد كه بسياری از امور را بفهمد و بشناسد،اما حيوانات چنين توانایی را ندارند، يکی از دلايل اين امر، آن است كه حيوانات هميشه به يك نحو زندگی كرده اند و در طول ساليان متمادی هيچگونه تغييری در وضعيت زندگی آنان ايجاد نشده است، در حاليكه انسانها دائماً در حال تغيير و رشد هستند واين بيانگر تدبير آدمی است؛ يعنی می تواند پايان كار را ببيند و بر اساس آن عمل كند.مثلاً: انسان می تواند سلامتی،خوشی ولذت آينده را ببيند و بر طبق آن كارهايش را به پيش ببرد، ولی حيوانات چنين توانایی را ندارند،زيرا از قوه«واهمه» يا «مدركه» يا «عقل» برخوردار نيستند.
2-ديدگاه اهل شهود و مكاشفه
براساس اين ديدگاه، موجودات بدون استثناء به اندازه وجودشان از كمالات وجود (علم،اراده،قدرت،كلام و...) برخوردارند، زيرا اين كمالات از ذاتيات وجود است و سلب ذاتيات جزء محالات می باشد. بنابراين ، اگرچه ناطق بودن، تنها در مورد انسان بيان شده است ولی ساير موجودات نيز از اين ويژگی برخوردارند.
نطق ، يعنی بيان كلمات به گونه ای كه ديگری بفهمد. آيات و روايات و مخصوصاً مكاشفات بسيار دقيق و قوی، مانند وحی و الهام،گواه بر اين است كه ديگر موجودات نيز به نوبه خود حرف وگفتگو دارند. اينكه سنگ ريزه در دست پيامبر- صلوات الله و سلامه عليه- تسبيح می كرد و يا اينكه در و ديوار بر وجود مبارك پيامبر- صلوات الله و سلامه عليه- سلام می كرد و همچنين آياتی كه به شهادت دادن ساير موجودات در قيامت اشاره می كند،همگی نشان دهنده فهم آن موجودات است واين نظريه و ديدگاه را تأييد مي كند. بنابراين،در اين ديدگاه،تفاوت ميان انسان وساير حيوانات در اصل داشتن فهم ودرك نيست، بلكه در قوت وشدت درك وفهم است.موجودات، اعم از انسان وحيوان، هر كدام مظاهر اسماء و صفات الهی هستند، اما تفاوت اين است كه در انسانها همه اسماء الهي ظاهر است، چون اعتدال عالم هستی به اوست و او تنها موجود عادل در تمام عالم است، ولی در ساير موجودات يك اسم ظاهر و باقي اسماء باطن هستند. (فلسفه اسلامي رايج،با اين ديدگاه شباهت بسياري دارد. )
امیدوارم قانع شده باشی
hi dr!
ویرایش شده توسط: leaderlover