انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 2 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین »

بحث و گفتگو پیرامون مواد مخدر و روانگردان


مرد

 
كراك(Crack) و راه های شناخت این افیون مخرب

كراك (Crack) ماده ایست محرك كه از تصفیه كوكائین به دست میاد و به اشكال مختلف مصرف میشود اما کراکی که در ایران وجود دارد از مشتقات هروئین است! البته در صورتی که بصورت علمی تولید شود! كراك ماده‌ای بی‌بوست، و مصرف آن خیلی راحت تر از تریاك و یا هروئین است.

ثرات مخرب مصرف كراك :
اعتیاد به كراك باعث از بین رفتن درد، استرس، اضطراب و احساس سرخوشى و همینطور تحرك زیاد میشود؛ افرادی كه به این ماده اعتیاد پیدا میكنند بعد از مدتی اثرات كراك در آنها همچنین اثرات دیگری كه مصرف بلند مدت این ماده بجا میگذارد اینهاست:
از بین رفتن اشتها، كاهش شدید وزن، شكنندگى پوست، پیرى زودرس، افزایش فشار خون و ترشح هیستامین كه باعث خارش در فرد میشه، كراك شدیدا باعث خواب آلودگی یا به قول معروف "چرت" میشود؛ مصرف این ماده اگر بصورت كوتاه مدت ولی مداوم باشد اثرات مخرب جبران ناپذیری روی بدن فرد مصرف كننده میگذارد مثل : عفونت اعضای داخلی بدن، پوسیدگی دندانها، سرطان حنجره و ریه و نابودی كبد.
بطور كلی تمام اجزائیكه تحت تاثیر مستقیم كراك هستند ذره ذره نابود شده و می پوسند ؛ در بعضی افراد معتاد به كراك، عفونت به حدی است كه اجزای بدنشان از هم جدا می شود و گوشت بدن دچار عفونت می گردد و به قول معروف "كرم" میزند؛ حتما شنیده اید بعضی از معتادین به كراك وقتی میمیرند آنها را غسل نمیدهند چون هنگام شستشو اجزای بدنشان از هم جدا میشود ؛ نمیدانم این مساله تا چه حد درست است اما شنیده ام مصرف چهار روز كراك باعث مى‌شود كه تاثیراتش به مدت چند سال در بدن باقى بماند و موجب اختلالات حركتی و تضعیف حس بینایى و لامسه بشود.

اثرات كوتاه مدت مصرف کراک :
معمولا بعد از مصرف كراك، احساس افزایش انرژی و سرخوشی زیاد به انسان دست میدهد، ضربان قلب بالا میرود، درجه حرارت بدن زیاد میشود، فشار خون افزایش پیدا میكند، همینطور رنگ پریدگی، كاهش شدید اشتها و لرزش به خصوص در دست ها بوجود میاید، اما این ماده تاثیر خیلی بدی روی چشمها دارد تا جائیكه در بعضی موارد به انحراف مردمك یا "لوچی كاذب" منجر میشود.

اثرات دراز مدت مصرف کراک :
كاهش شدید وزن بدن، یبوست، بی خوابی شبانه، ضعف جنسی، رنگ پریدگی، تعریق شدید، سردرد، لرزش دست ها، پریدن عضلات، آب ریزش دائمی بینی، اضطراب و بیقراری شدید، گیجی، رفتار تهاجمی، افسردگی و حتی تمایل به خودكشی از اثرات بلند مدت مصرف این ماده است.


تاثیر مصرف كراك روی فرد :
توجه داشته باشید كه مصرف حتی یک بار کراک اعتیاد آور است!
کراک بر خلاف هروئین، تریاک، حشیش و� بدون بو می باشد و مصرف آن خیلی ساده است و به وسایل زیادی نیاز ندارد و در طی چند دقیقه قابل مصرف است! بنابر این جاسازی آن خیلی ساده است و پیدا كردن آن برای خانواده‌ها چندان راحت نیست؛ چیزی شبیه یه تکه گچ از دیوار کنده ‌شده كه توجه هیچکس را بخود جلب نمی‌كند!

نشانه های فرد معتاد به کراک :
بعد از تمام شدن آثار نشئگی اثرات زیر ظاهر میشود :
نگرانی و بیقراری شدید برای تهیه دوباره كراك، سر درد وافسردگی شدید، از بین رفتن شدید انرژی بدنی و بی اشتهایی، داشتن حس نفرت نسبت به خود


عوارض اجتماعی مصرف کراک :
معمولا افراد معتاد (به هر نوع ماده مخدر)، مواد را از راههای خلاف تهیه میكنند اما دراین مورد (مصرف كراك) فرد به دلیل توهمات زیاد و حالت هذیانی، حتی دست به كارهایی مثل دزدی و گدایی میزند و بكلی گذشته اش را فراموش میكند در حالی كه ممكن است فردی بسیار آبرومند و متشخص بوده باشد !!!

راز دلم را فقط تو میدانی و دلت
گوشه ای از قلبت پنهان دار دوستت دارم هایم را
*ای عشق*
***M***
     
  

 
تمام آنچه که باید در رابطه با سیگار الکترونیکی ( Electronic Smok Small ) بدانید

سيگار الکترونيکي چیست ؟


اين نوع سيگارها در سال ۱۹۹۷ در کشور چين توليد شد و طولی نکشید که در اين کشور و کشورهاي برزيل، کانادا، فنلاند، اسرائیل ، لبنان، هلند، سوئد، ترکيه انگليس و ایران به فروش رسید. و هم اکنون با اینترنت و ماهواره و به کمک قاچاق کالا در کلیه کشور های جهان در دسترس است .

يک شرکت چيني نوعي سيگار الکترونيکي ساخته است که مدعی است داراي حداقل ميزان نيکوتين و بدون مواد سمي سرطانزا بوده و دود آن از بخار آب توليد مي شود.
اين سيگار الکترونيکي که Crown ۷ نام دارد، شبيه به خودکار بوده و و از يک باتري، يک دستگاه بخارساز، ماده معطر و ماده گليکول پروپلين تشکيل شده و بدون مواد شيميايي، سمي و سرطانزا است.
در اين سيگار الکترونيکي کپسولي نصب شده است که محتوي نيکوتين بوده و قابليت شارژ دارد. اين کپسول شبيه به فيلترهاي کوچکي است که به جاي اينکه نيکوتين را بسوزاند، بخار آب توليد مي کنند.
اين سيگارها که در سال ۲۰۰۴ ساخته شدند نه حاوي CO۲ بودند و نه قطران، دود نمي‌کردند ولي در عين حال حاوي نيکوتين بوده و فردي که از آن استفاده مي‌کرد، اسانس خوشبو کننده‌اي را مي‌بلعيد.
اين سيگار کاملا شبيه به سيگار معمولي است و فردي که آن را مي‌کشد نيکوتين را وارد بدن خود کرده و سر سيگار نيز به صورت الکترونيکي قرمز مي‌شود.

این شرکت چینی می گوید در اين سيگار حداقل ميزان نيکوتين وارد شده است و بنابراين نسبت به سيگارهاي سنتي خطر کمتري براي سلامت افراد با عادت بد سيگار کشيدن را دارد. در حقيقت دودي که از بخار آب در اين سيگار توليد مي شود و در مدت چند ثانيه در هوا ناپديد مي شود، مي تواند در اين افراد همان حس دود سيگار را بدون توليد مواد سمي و يا بوي ناخوشايند سيگار تداعي کند.
اين سيگار الکترونيکي در حال حاضر به صورت اينترنتي و به قيمتهاي ۶۴ و ۱۴۹ دلار و در سه مدل شبيه به سيگار، سيگار برگ و پيپ عرضه مي شود.
در ایران با نام الكترو اسموك - ترک سیگار فوری بدون عارضه و با تبلیغ : بهترین وسیله برای ترک سیگار-بدون عوارض-زیبا و راحت قیمت : ۱۲۰۰۰۰۰ ریال الکترو اسموکینگ در ماهواره و اینترنت ارائه می گردد .
** در تبلیغات این سیگار که در اینترنت و کانالهای ماهواره تبلیغ می شود می خوانیم و می شنویم :
ترک سیگار الکترونیکی کوچک Electronic Smok Small

سيگار الكترونيكي محصولي جديد براي مراقبت از سلامتي شماست !!
این وسیله به شما امكان لذت بردن از سلايق خود بدون خطر وابستگي به تنباكو را مي دهد
!!!
با استفاده ازLEC۰۰۱ مي توانيد همان احساس كشيدن سيگار تنباكو اما بدون خطرات ناشي از استعمال آن را داشته باشيد.!!!!!
سيگار الكترونيكي از كنترل مايكروالكترونيكي و تكنولوژي اتومايزينگ تشكيل شده است.
LEC۰۰۱ كاملاً شبيه يك سيگار است اما بدون مواد مضر.!!!
LEC۰۰۱ دود توليد مي كند در صورتيكه هيچ ماده آلوده كننده اي در آن نيست. !!!!
براي روشن كردن آن به شعله احتياج نداريد. و مي توانيد با تندرستي سيگار بكشيد اما بدون هيچ آلودگي محيطي. !!!!
سيگار الكتروني شامل محفظه ضدزنگ ، باتري يون ليتيوم، مدار مايكرو الكترونيك، محل فشنگ اتوميزه و يك راهنماي نوري در نوك خود مي باشد.

اشخاصي كه قصد ترك كردن سيگاردر سطوح مختلف را دارند، مي توانند براي كم كردن تدريجي استعمال نيكوتين و تنباكو از مراحل كارتريجهاي سطح بالا، متوسط، كم و صفر استفاده كنند.
پيگيري در استفاده از اين چهار مرحله باعث كاهش استعمال نيكوتين و ترك ناخودآگاه سيگار مي شود.
شيوه استعمال:
۱- استفاده از كارتريج با سطح بالاي نيكوتين و دنبال كردن عادات استعمال سيگار به طريق قبل
۲- سپس استفاده از كارتريج با سطح متوسط نيكوتين و دنبال كردن عادات استعمال سيگار به طريق قبل
۳- سپس به صورت يك در ميان از كارتريج با سطح پايين و صفر استفاده كنيد.
۴- در اين مرحله از كارتريج با سطح نيكوتين صفر استفاده كنيد و خواهيد ديد بصورت ناخودآگاه اما كامل مصرف نيكوتين را كنار گذاشته ايد.

مثل سیگارهای عادی بوی بد نمیدهد و میشود از آن در مکانهای تنگ و عمومی و شلوغ مثل آسانسور و هواپیما هم استفاده کرد, نیازی هم به جا سیگاری یا چیزی از این قبیل ندارد.
و این سیگار با برق باطری کار میکند.
و درون قسمت دست راستی بخار آب و نیکوتین خواهد بود.
شارژر این سیگار الکترونیکی میباشد.
باطری اگر خالی باشد ۵ ساعت وقت میبرد تا کاملا شارژ شود, ولی بعد از شارژ کامل بیشتر از یک شبانه روز میشود آن را به کار گرفت.
این سیگار در یک جعبه به همراه دو باطری و دو فیلتر و در مجموع ۵ اسطوانه نیکوتین به اضافه یک شارژر و سیم مخصوص شارژر که با برق ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت کار میکند به بازار عرضه میشود.
و به همراه سه استوانه اضافی که خارج از جعبه به عنوان هدیه اعطاء میشود !!
وقتی که شخص به سیگار پک بزند, متوجه جلو سیگار که روشن میشود خواهد شد.
و دودی که از آن خارج میشود در حقیقت بخار آب به همراه نیکوتین است. و چراغ ته سیگار بعد از پک زدن خاموش میشود.
واقعیت این است که هنوز هيچگونه تحقيق علمي در رابطه با اين موضوع انجام نشده است و سازمان جهاني بهداشت به دليل آنکه سازندگان اين سيگار براي مثبت جلوه دادن کار خود از لوگوي سازمان جهاني بهداشت در سايت، پاکت سيگار و تبليغات خود استفاده کرده‌اند، به خشم آمده است.
اما مقامات بهداشتی در دنیا چه می گویند ؟
هشدار سازمان جهاني بهداشت ( WHO ) درباره “سيگار الکترونيکي”
سازمان جهاني بهداشت ( WHO ) مي‌گويد سيگارهاي الکترونيکي بدون دود که از چين به کشورهاي ديگر صادر شده است مي‌تواند حاوي مواد سمي و براي سلامت مضر باشد .
مسوولان اين سازمان معتقدند برخلاف آنچه برخی فروشگاه‌ها تبلیغ می‌کنند، استفاده از سیگارهای الکترونیک روشی مناسب برای ترک سیگار نیست.
دکتر الا الوان از مقامات سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) در بخش بهداشت روانی و بیماری‌های غیر واگیر دراین‌باره می‌گوید: سیگارهای الکترونیک روشی تایید شده برای مقابله با نیکوتین نیستند.
وی ادامه می‌دهد: سازمان بهداشت جهانی هیچ‌مدرک معتبری برای تایید کیفیت محصولات و تاثیرگذاری سیگارهای الکترونیک ندارد.
سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) با ابراز نگرانی از شیوع مصرف سیگارهای الکترونیکی چینی این سیگارها را بسیار سمی معرفی کرد.
نگرانی سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) بیشتر از این بابت است که این محصول با آرم و لوگوی تبلیغاتی سازمان بهداشت جهانی توزیع می گردد. در حالی که سازمان بهداشت جهانی به هیچ عنوان خاصیت درمانی این محصول را تایید نکرده است.
سازمان بهداشت جهانی در همین خصوص از تمامی فروشگاه‌ها و شرکت‌های تولید سیگار خواسته تا هر چه سریع‌تر تمامی تبلیغات مربوط به سیگارهای الکترونیکی را از روی وب‌سایت‌های خود حذف کنند.
وزارت بهداشت ایران چه می گوید ؟
واردات سيگار الکترونيک به کشور ایران ممنوع است
کامران باقري لنکراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور ایران چندي پيش درباره سيگار الکترونيک گفته بود فروش اين سيگار خلاف است و قرار شده است که ديگر کسي اين سيگار را وارد کشور نکند که همه هم اين مساله را قبول کرده اند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ایران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه کمپاني بين المللي توليد کننده اين سيگار در ابتدا ادعا کرده بود که اين کار را با هماهنگي سازمان بهداشت جهاني انجام داده است که سازمان بهداشت جهاني اين مسئله را تکذيب کرد.
باقري لنکراني به آثار سو» مصرف سيگار الکترونيک در نسل جوان اشاره کرد و افزود: مهم ترين نکته در اين زمينه اين است که به طور کلي هر چيزي که باعث ترويج فرهنگ استفاده از دخانيات مي شود، آثار سوئي دارد به ويژه در نسل جوان و منجر به اين مي شود که تمايل مصرف دخانيات افزايش پيدا کند.
وزیر بهداشت ایران نسبت به عرضه سیگار الکترونیکی هشدار داده است و برخی از سایتهای خبری تبلیغ این سیگار را در صدر اخبار خود قرار داده اند.
این سیگار نیز مثل سایر مواد دخانی خاصیت اعتیاد آور و بیماری زایی دارد و صنایع دخانی سعی می کنند با انواع ترفندها و شیوه ها بازار مصرف محصولات خود را رونق دهند.
مهندس خدیجه محصلی کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت ایران در ارتباط با تبلیغ سیگار الکترونیکی در برخی سایتها به خبرگزاری مهر گفت: در مکاتباتی که با وزرای صنایع ، بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت داشته ایم نسبت به ورود این سیگار هشدار داده ایم.
در تبلیغ جزئیات سیگار الکترونیکی در یک سایت خبری آمده است که ” این سیگار مصنوعی در واقع ابزار ساده ای است که به وسیله یک منبع تغدیه که هنگام خرید به همراه سیگار عرضه می شود با یک فرد سیگاری LED آن روشن می شود و در همین زمان ماده خوش طعم و خوش بویی از سیگار در دهان فرد سیگاری ترشح می شود که با تبدیل هوا به بخار آب، در داخل دهان یک نوع بخار شبیه به دود ایجاد می کند.”
بر اساس مواد ۲ و ۴ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات “‌ هر نوع تبلیغ، حمایت و تشویق مستقیم و غیر مستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است ” و ” سیاستگذاری، نظارت و مجوز واردات انواع مواد دخانی صرفا توسط دولت انجام می شود. ”
کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: بررسیهایی که بر روی سیگار الکترونیکی صورت گرفته نشان می دهد این سیگار نیز حاوی ماده شیمیایی است که به صورت اسپری وارد دهان مصرف کننده می شود.
محصلی تاکید کرد: این سیگار نیز مثل سایر مواد دخانی خاصیت اعتیاد آور و بیماری زایی دارد و صنایع دخانی سعی می کنند با انواع ترفندها و شیوه ها بازار مصرف محصولات خود را رونق دهند.
به نظر می رسد روی آوردن به روشهایی که پدیده خطرناک اعتیاد مجازی را گسترش می دهد ، بویژه در ارتباط با نسل جوان ناهنجاریهای اجتماعی را در آینده دامن خواهد زد و ضروری است مسوولان به جای سکوت با آگاهی بخشی مردم را از سردرگمی نجات دهند و از تبلیغ این شیوه ها حمایت نکنند!
چندي پيش مدير روابط عمومي وزارت بهداشت ایران ،گفته بود به دليل تبليغات گسترده اي که شرکت توليدکننده سيگار الکترونيک انجام داده وزارت بهداشت براي پيشگيري از صدور مجوز اقدام کرده است.
او اضافه مي کند: دکتر لنکراني در نامه خود به مهندس محرابيان با توجه به خاصيت اعتيادآور و بيماري زاي سيگار الکترونيک و بر اساس مواد ۳، ۴ و ۱۴ قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات خواستار جلوگيري از صدور مجوز ورود و عرضه اين محصول به کشور شده و درخواست کرده بود در صورت ورود اين محصول به کشور نسبت به جمع آوري و امحا آن اقدام شود.
در همين حال، يکي از مسولان شرکت دخانيات اعلام کرد تاکنون هيچ مجوزي براي توليد، واردات يا توزيع سيگار الکترونيکي از سوي اين شرکت صادر نشده است و با اين محصولات مانند ساير مواد دخاني قاچاق برخورد مي شود. لذا براي واردات سيگار به کشور، قطعا استانداردهاي سلامت و بهداشت لحاظ مي شود.

اداره غذا و داروی آمریكا درباره امكان خطرناك بودن سیگارهای الكترونیكی هشدار داد
hi dr!
     
  

 
داروهاي تجويزي (Prescription Drugs)


داروهاي تجويزي (Prescription Drugs)


□ داروهاي تضعيف کننده سيستم اعصاب مرکزي
● باربيتوراتها
● فلونيترازپام (گروه بنزو ديازپينها)
● گاما هيدروکسي بوتيريک اسيد (GHB)
● کلرال هيدرات (Chloral Hydrate)
● کتامين (Ketamine)
● متاکوآلون (Methaqualone)
● گلوتتمايد (Glutethimide)
□ مسکنها (Opiudes)
● مورفين
● کدئين
□ داروهاي محرک (Stimultants)
● متيل فنيديت (Methylphenidate)
● متا مفتامين (Methamphetamine)
hi dr!
     
  

 
مشخصات 4- برومو 2،5 دی متوکسی فنتیلامین



4-bromo,dimethoxy-phentylamine به عنوان یک داروی تهییج کننده و جزوداروهای صناعی توهم زاست. ساختمان ترکیبی آن شبیه بسیاری از داروهای زیرمجموعه کنترل شده‌ها می‌باشد. ساختن مقادیر زیاد این داروها و استفاده‌های مخاطره آمیز دوزاژ آنها در خلال ناخالصی وناپاکی و غیرواقعی بودن آنها خطر آفرین می‌باشد. در اواخر سال 2000 میلادی افزایش ناگهانی داروی فوق رادر کلوپها وپارتی‌های دوره ای بوضوح دیده شده است.

استفاده‌های مجاز
هیچ مجوز پزشکی وطبی جهت استفاده از این دارو وجود ندارد در امریکا افراد افسرده جهت ایجاد لذت از این دارو استفاده می‌کنند. گر چه احتمال تولید وشروع استفاده این دارو در استرالیا می‌باشد اما بزودی استفاده از این دارو در تگزاس و کالیفرنیا دراوایل 1970 میلادی شیوع پیدا کرد و بازارهای آنجا را تصرف کرد. شیوع اولیه این دارو و عدم توانایی در کنترل آن به دلیل علاقه نسل جوان بوده که برای خواب و هیجان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

تأثیرات دارو
استفاده از این دارو باعث سرخوشی و افزایش قوه ادراک ( افزایش قدرت دریافت کننده‌های بینایی شنوایی و چشایی ) می‌شود. اثرات قابل توجه در اثر مصرف تقریباً 4 میلی گرم بصورت خوراکی بوجود می‌آید و اثر سمی‌آن با مصرف 8 میلی گرم ماده ایجاد میگردد. زمان تغییرات این ماده درعرض 20 تا 30 دقیقه پس از مصرف شروع شده و و پیک اثر بین 5/1 تا دوساعت پس از خوردن ظاهر می‌شود. اثر دارو 6 تا 8 ساعت پس از مصرف طول می‌کشد. مصرف مقادیر پایین ( 4- برمو 2،5 دی متوکسی فنتیلامین ) بطور مستقل از توهم زایی و اختلالات روانی عمل می‌کند، بلکه بجای ایجاد چنین حالاتی علایمی‌از قبیل هیجان زدگی, سستی و رخوت ایجاد می‌کند. مقادیر زیادتر مصرف ( بین 20 تا 40 میلی گرم)‌مانند نمونه LSD می‌تواند حالات توهم زایی ایجاد نماید. مصرف مقدار بالای 50 میلی گرم مصرف اثری بی نهایت توهم زا و سرخوشی بی اساس وبی پایه بوجود می‌آورد. این دارو همانند DOMو DOB ( از دسته آمفتامین‌ها) توانایی اتصال به ‌گیرنده سروتونین را دارد.

استفاده‌های غیر مجازاین ماده
این ماده عموماً از راه خوراکی استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند از راه استنشاقی مورد استفاده قرار بگیرد. هیچ نوع استفاده درمانی برای آن اعلام نشده است.درحال حاظر این ماده همانند داروهای توهم زای دیگر مثل DOB، LSD. MDMA درحال تهیه و تزریق به بازار می‌باشد.

جامعه استفاده کننده و‌عوامل مصرف کننده
فراوانی این دارو به گسترگی ال اس دی نبوده اما در بعضی از افراد همانند آنهاییکه اکستسی در مدرسه‌ها وکالج‌های دانش آموزی استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.این دارو همانند داروها ی کلوپ مثل گاماهیدروکسی بوتیرات،‌کتامین و اکستسی در کلوپهای شبانه رواج دارد.

رواج و انتشار غیرقانونی
این دارو در بازار به اسامی‌، برومو, A2CB ونکسوز رواج دارد و انواع اشکال دوزاژ ونام و بسته بندیهای آن احتیاج به آنالیز شیمیایی برای شناختن دارد.

کنترل اجتماعی
این دارو جزو Schedul I جدول مواد کنترل شده در اکتبر سال 1970 میلادی می‌باشد.
hi dr!
     
  

 
ال.اس.دي (LSD) چيست؟

ال.اس.دي نخستين دارويي است كه در گروه توهم زاها قرار گرفت. اولين بار در سال 1938 توسط شيمي‌ دان سوئيسي بنام دكتر‌هافمن ساخته شده اما خواص آن در سال 1943 زماني كه بصورت اتفاقي توسط دكتر‌ هافمن مصرف شد مشخص گرديد.
اين ماده در دهه 1960 شهرت خاصي پيدا نمود و به مرور زمان از استعمال آن توسط مردم كاسته شد ليكن در دهه 1990 مجدداً در ميان دبيرستانيها و دانشجويان شهرت پيدا كرد واين ماده بعنوان ابزار جنبش ضد فرهنگ در غرب مورد استفاده قرار گرفت.
استفاه پزشكي
درحال حاضر اين دارو هيچگونه استفاده پزشكي ندارد. گرچه در دهه 1950 اين دارو ( بنام Delgsid)توسط برخي روانپزشكان براي درمان احساسات سركوب شده مورد استفاده قرار مي‌گرفت. سازمان سيا (CIA) نيز آزمايشات خود را بر روي انسان بصورت مخفيانه جهت بازپرسي ا زمتهمان انجام داد. در سال 1966 استفاده از اين ماده در آمريكا بدليل پيامدهاي بهداشتي و درماني آن ممنوع اعلام شد.
وابستگي رواني : ندارد
وابستگي جسمي‌: ندارد

4


شکلهای مختلف LSD
مقاومت داروئي اين نكته‌حائز اهميت است كه به مرور زمان و با استفاده مكرر از اين ماده ايجاد مقاومت داروئي مي‌كند و لذا براي ايجاد احساس اوليه از دوزه‌هاي بالاتري مي‌بايست استفاده شود.

مدت اثر
‌تاثيرات رواني 60-30 دقيقه پس از مصرف ماده شروع مي‌شود و حدوداً 12 ساعت باقي مي‌ماند. اوج اين تاثيرات حدوداً 5 ساعت پس از مصرف ال اسي دي مي‌باشد. تاثيرات رواني اين ماده وابسته به وضعيت جسمي‌فرد مصرف كننده ونيز محيط فيزيكي كه فرد در آن قرار دارد مي‌باشد.

روشهاي سوء استعمال
اين ماده غالباً درفرم قرص و يا كاغذ خشك كن يافت مي‌شود كه غالباً همراه الكل و يا آب بلعيده مي‌شود.

اثرات
LSD اثرات آگونيستي و آنتاگونيستي در سطح گيرنده‌هاي سروتونيني از خود نشان مي‌دهد همچنين فرضيه ديگري براين باور است كه LSD موجب افزايش فعاليت درغشاء مغزي و قسمت جلوي مغزي (limbic Forebrain) مي‌شود.

مصرف بيش از اندازه (Overdose)
موجب ميدرياز, افزايش فشار خون خفيف، تپش قلب (تاكي كاردي) و ندرتاً افزايش دماي بدن ( هيپرترمي‌)و از نظر رفتاري استعمال كننده ممكن است درونگرا ويا مضطرب شود. تاثيرات نامطلوب غالباً در افراد تازه كار يا افراديكه اشتباهاً LSD مصرف نموده اند حادث مي‌شود.
hi dr!
     
  

 
کافئين چيست؟


كافئين پودر سفيد كريستالي شكل با طعم تلخ است كه در دانه هاي قهوه، برگهاي چاي، برگهاي كاكائو و دانه هاي كولا و در نتيجه در شكلات، نوشيدني هاي كولا، قهوه و چاي وجود دارد. يك فنجان قهوه خوري شامل حدود 66 ميلي گرم کافئين و يك فنجان چاي 27 ميلي گرم، يك قوطي كولا (280 ميلي ليتري) 35 ميلي گرم، يك پاره شكلات 20 ميلي گرم و يك فنجان كاكائو يا شكلات داغ حدود 50 ميلي گرم کافئين داد. كافئين در برخي از قرصهاي خواب آور به مقدار 30 تا 65 ميلي گرم يافت مي شود و در قرصهايي – كه بدون نسخه به فروش مي رسد و به نام قرص هاي بيداري مصرف مي شود- 100 تا 200 ميلي گرم کافئين وجود دارد.
قهوه براي نخستين بار در هزار سال قبل از آفريقا به اروپا برده شده و معرفي گرديد و کافئين در 1820 م. از قهوه مجزا شد.
کافئين به عنوان جز تركيبي در بسياري از داروهاي با نسخه و بدون نسخه براي تسكين درد و سرماخوردگي و به عنوان محرك استفاده مي شود.


6

اثرات كوتاه مدت كافئين پس از 5 دقيقه از نوشيدن قهوه به كليه ساختمان بدن از طريق اعصاب و پس از 30 دقيقه به خون مي رسد و در مدت 4 ساعت در بدن متابوليزه مي گردد. اثرات آن بلافاصله پس از نوشيدن يك فنجان ظاهر مي شود و تا چند ساعت ادامه دارد. پس از نوشيدن يك يا دو فنجان قهوه اثرات جسمي آن از جمله افزايش متابوليسم، افزايش فشار خون و درجه حرارت ظاهر مي گردد. کافئين موجود در قهوه بر كليه ها اثر گذاشته و موجب افزايش ادرار مي شود. هم چنين باعث متابوليزه شدن گلوكزها مي گردد و نتيجتا ميزان قند خون افزايش مي يابد. کافئين خواب را كم مي كند و موجب تحريك ترشحات اسيد معده شده و اشتها را كاهش مي دهد، لرزش دستها و اختلال در هماهنگي صحيح در حركت از ديگر عوارض مصرف کافئين است. مصرف مقدار زياد کافئين مي تواند ايجاد سردرد، دليــريوم و عصبيت نمايد. مقدار مصرف خطرناك و كشنده آن به صورت خالص و تزريق وريدي 2-3 گرم و به صورت خوراكي 10 گرم است. استفاده منظم و مرتب بيش از 600 ميلي گرم کافئين در روز (تقريبا هشت فنجان قهوه) مي تواند موجب بي خواب مزمن، حالات اضطراب، افسردگي و دردهاي شكمي گردد. بررسي هاي در مورد رابطه مصرف قهوه و بيماريهاي قلبي و هم چنين سرطان كليه و مثانه انجام شده كه صحت و سقم آن هنوز مشخص نگرديده است. از مصرف زياد کافئين بايد در مدت حاملگي خودداري كرد، زيرا تحقيقات جديد نشان داده است كه رابطه احتمالي بين مصرف زياد کافئين و مشكلات زايمان و نقيصه نوزادان وجود دارد. در يك بررسي مشخص شد، در مادراني كه در مدت بارداري شان قهوه زياد مي نوشند، احتمال سقط جنين و يا به دنيا آوردن نوزاد نارس بسيار است. امروزه پزشكان به مادران باردار توصيه مي كنند كه سعي كنند در روز بيش از 200 ميلي گرم کافئين (حدود 2 تا 3 فنجان قهوه) به بدنشان نرسد.

تحمل و وابستگي
تحمل در اثر افزايش مصرف ايجاد مي شود. برخي از كساني كه به نوشيدن قهوه معتاد شده اند، به طور اجبار يا اشتياق به مصرف خود ادامه مي دهند و موجب افزايش تحمل در برخي اوقات موجب پيدايش نشانه هاي ترك مي شوند. هنوز در مورد اينكه مصرف چه ميزان کافئين موجب تحمل و اعتياد مي شود، مورد بحث و شك است ولي آنچه مسلم است مصرف مرتب و روزانه بيش از 350 ميلي گرم کافئين (4 تا 5 فنجان قهوه در روز) مي تواند ايجاد اعتياد فيزيكي كه مشخص ترين نشانه هاي ترك آن شامل سردرد شديد، تحريك پذيري، خستگي مفرط است. كه با نوشيدن قهوه از بين مي رود.
hi dr!
     
  

 
توتون چيست؟

5

توتون، برگهاي خشك شده گياه تنباكو است كه مي تواند به صورت كشيدني (دود كردن) و احيانا جويدني در اشكال مختلف سيگار، سيگار برگ، توتون پيپ، قليان و ... مورد استعمال قرار گيرد. از تركيبات خطرناك سيگار نيكوتين، تار و مونو اكسيد كربن است.
تنباكو (توتون) در ميان قبايل آمريكاي شمالي و مركزي در قرن 16 م. كشف گرديد. اين گياه مصرف پزشكي ندارد و از نظر طبقه بندي فارماكولوژي موجب تحريك يا تضعيف سيستم مركزي اعصاب مي گردد.
نامهاي خياباني : Sticks، Cancer (سرطان) ، Nails (ناخن)، Coffin، Weeds (سيگار، تنباكو).
hi dr!
     
  
مرد

 
برنز و نخ ، دو مخدر بسیار خطرناک و جدید

دو ماده مخدر جدید و خطرناک به نام‌های «برنز» و «نخ» از گروه مواد مخدر روان‌گردان‌ به تازگی وارد کشور شده‌ است.
به گزارش مهر، دکتر مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی درباره ورود داروهای جدید روانگردان افزود: بعد از ورود شیشه، کراک و روانگردان‌های این گروه به جامعه، متاسفانه شاهد ورود موادی به جامعه هستیم که مغز و اعصاب جوانان را نشانه رفته است.

ابهری در این باره گفت: برنز و نخ دو ماده‌ای هستند که اخیرا وارد ایران شده‌اند و با ساختمانی ناشناخته به‌طور مستقیم به مغز و اعصاب اثر می‌گذارند.

برنز را روی یخ می‌گذارند و تبخیر می‌شود و سپس آن را استشمام می‌کنند. نخ نیز باید روی .

خراشیدگی‌های بدن قرار گیرد که در این صورت عمقی به عرض یک الی 2 سانتی متر و طول 6 الی 7 سانتی متر در بدن ایجاد می‌کند.

گفته می‌شود شکل ظاهری ماده مخدر نخ شبیه «برنج خوراکی سوخته» است‏.‏ تکه‌های بزرگ ماده مخدر نخ با پیچیدن دور سیگار نیز توسط معتادان استعمال می‌شود‏.‏

خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و فاصله‌های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران از ابتدایی‌ترین آثار این دو ماده هستند.

گفته می‌شود برنز و نخ با این عنوان که اعتیادآور نیستند از تایلند وارد ایران شده است، در حالی که عواض بسیار خطرناکی برای افراد دارد.

مواد مخدر توهم ‌زا
‌بیشتر مواد مخدر صنعتی یا توهم‌زا در کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای جنوب شرق آسیا تولید و روزانه بازار مصرف دیگر کشورها از جمله ایران می‌شود.

هنگامی که کشورهای جنوب شرق آسیا در یک اقدام موثر و جدی به نام مثلث طلایی تصمیم به ریشه کنی مرکز تولید عمده تریاک جهان کردند، مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شدند.

نسبت مصرف این مواد نسبت به مواد مخدرسنتی پنج درصد است. به همین دلیل در ایران در مورد ماده مخدر «نخ» هنوز مطالعه و تحقیق چندانی صورت نگرفته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری سال گذشته در این باره گفته بود: ‌در این باره اطلاع زیادی نداریم، اما گروهی را مأمور بررسی این موضوع کرده‌ایم.

احمدی‌مقدم در این‌باره گفت: ‌بر اساس قوانین، روان‌گردان‌ها و مواد مخدر صنعتی هنوز در طبقه‌بندی مواد مخدر قرار نگرفته‌اند و قوانین مربوطه نیاز به اصلاح دارند.

او ادامه داد: بسیاری از این مواد نیز زیرپوشش مواد غذایی و خوراکی وارد کشور می‌شوند. در برخی از موارد نیز حتی مأموران زبده و سگ‌های تربیت شده نیز نمی‌توانند این گونه مواد را تشخیص دهند.

او در انتها یادآور شد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی در انواع مختلف تولید و توزیع می‌شود به همین علت اطلاع دقیقی از آنان در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد، به طوری که بسیاری از خانواده حتی مصرف این گونه مواد را اعتیادآور نمی‌دانند.
راز دلم را فقط تو میدانی و دلت
گوشه ای از قلبت پنهان دار دوستت دارم هایم را
*ای عشق*
***M***
     
  

 
ماری جو انا


بيشتر از قسمت هاي فوقاني برگ ها، گل و تخمكهاي شكفته شده بوته شاهدانه جنس ماده كه بريده و خشك شده تهيه مي شود و در رنگهاي سبز متمايل به خاكستري و قهوه اي وجود دارد. داراي بوي تند و به صورت كشيدني در پيپ يا سيگارهاي دست پيچ استفاده مي شود.
نامهاي خياباني آن Potherbs Grass, pot, Weed, Mary Jane و ... مي باشد.
اثر آن به صورت كشيدني 2 تا 4 ساعت و در موارد خوردني 5 الي 12 ساعت طول مي كشد. در عين حال كه موجب حالت سرخوشي و كيف مي شود، غالبا هوشياري و خود آگاهي مصرف كننده به هم مي خورد و دچار تحريف ادراكات، عدم هماهنگي و توازن، گيجي، افزايش ضربان قلب و تنفس مي گردد. فرد مصرف كننده آن تمايل به پر حرفي و خنده هاي بيش از حد دارد، و اين آثار تا چندين ساعت پايدار است، ماري جوانا را – در عين حال كه ماده اعتياد آور سبك است و حتي آن را مدخل ورود به دنياي مواد اعتياد آور قوي معرفي كرده اند – بايد يك ماده توهم زا به حساب آورد، تحريف ادراك حسي، اختلال درك زمان و مكان، افزايش حساسيت به صدا، افزايش تلقين پذيري، احساس دارا شدن يك درك عميق تر از معاني اشيا، احساس قدرت بيش از حد، شوريدگي يا اغتشاش فكري، تيرگي، هوشياري، گيجي، نگراني، ترس، سرگرداني و توهمات از اثرات و خطرات عمده مصرف اين ماده است. در ميان افرادي كه مصرفشان خيلي زياد است ميزان اختلالات عصبي و شخصيتي بيش از افراد عادي است. ماري جوانا وابستگي رواني نسبتا خفيفي به دنبال مي آورد.


5


5
hi dr!
     
  
مرد

 
ابتلا به سل فعال در سیگاریها دو برابر است

متخصصان علوم پزشكی در تایوان دریافته‌اند كه افراد سیگاری دو برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها مستعد ابتلا به سل فعال هستند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان تایوانی در پژوهشی جدید با دستیابی به این نتیجه خط مشی‌های مناسب‌تری را برای محدود كردن استعمال دخانیات خواستار شده‌اند.



در این پژوهش 18 هزار نفر در تایوان به نمایندگی از كل جمعیت این كشور برای مدت بیش از سه سال تحت مطالعه و آزمایش قرار داشتند.

هسین - هو لین، پژوهشگر مقطع فوق دكترا از بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون خاطرنشان كرد: ما دریافتیم خطر ابتلا به سل فعال در سیگاری‌ها دو برابر بیشتر از كسانی است كه هرگز سیگار نكشیده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد: 90 درصد از مبتلایان به سل به نوع نهفته این عفونت مبتلا هستند. اما 10 درصد باقی مانده اغلب به سل فعال دچار می‌شوند و در مقطعی از زندگی دچار ضعف سیستم ایمنی بدن شده و بیماری در آنها بروز می‌كند. برای مثال بسیاری از افرادی كه حال به ویروس نهفته ایدز مبتلا هستند بیمار می‌شوند و در اثر ابتلا به سل جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت برنامه‌هایی را در نظر گرفته تا با اجرای آنها بتواند نرخ ابتلا به سل را تا سال 2050 به سالانه یك مورد ابتلا در هر یك میلیون نفر كاهش دهد.
راز دلم را فقط تو میدانی و دلت
گوشه ای از قلبت پنهان دار دوستت دارم هایم را
*ای عشق*
***M***
     
  
صفحه  صفحه 2 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین » 
گفتگوی آزاد

بحث و گفتگو پیرامون مواد مخدر و روانگردان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA