انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 32 از 44:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


زن

 
3 باور اشتباه و خطرناک در مورد رابطه زن و مرد

بسیاری از زنان جوامع مختلف، در مورد رابطه خود با مردان باورهای اشتباهی دارند که در انتها به تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواهشان منجر می شوند. برخی از این باورها بسیار خطرناک هستند و باید هر چه سریع تر آنها را از ذهن و روش زندگی خود حذف کرد.

این تصورات اشتباه همیشه درد و ناراحتی به دنبال دارند و اجازه نمی دهند تا زنان واقعیت های زندگی و رابطه عاشقانه خود را ببینند و درک کنند.


نخستین باور اشتباه: بده تا بگیری


نخستین باور اشتباهی که در میان بیشتر زنان رواج دارد این است که: «برای گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از مرد خود، باید عشق و توجه خودت نسبت به او را زیاد کنی». بنابراین، زنان شروع می کنند به خریدن هدایای ویژه برای مردان خود و دایم در گوش آنها تکرار می کنند تا چه اندازه به آنها علاقه مند هستند و دوری برایشان غیر قابل تصور است. برای مردهای خود غذاهای عالی تهیه می کنند و مدام در امور مختلف به او پیشنهادهای سازنده می دهند.

خانم ها، با این کار شما فقط یک دهنده هستید و مرد فقط نقش مصرف کننده و گیرنده را دارد. بله، درست است. در هر رابطه ای قانون دادن و گرفتن مصداق دارد اما باید باور کنید هر چه بیشتر به مرد توجه کنید و همه نیازهای او را فورا برآورده کنید، باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد. حتی شما هم دیگر عاشق نیستید. شما همه چیز و حتی وجود خود را فدا می کنید تا او را داشته باشید؟ تا او خوشحال باشد؟ تا او نیز همه اینها را به شما بدهد؟

مردها همیشه عاشق زنانی می شوند که بتوانند برای او کاری کنند. مرد دوست دارد جایگاه خود را داشته باشد. او خود را تامین کننده خانه می داند و تقویت این حس در او باعث می شود تا زن خود را بیشتر دوست داشته باشد. اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند آن طور که شایسته هستید شما را دوست داشته باشد.

هرگز به مردها بیشتر از آن چیزی که به شما می دهند عشق یا توجه ندهید. در ضمن، تا زمانی که او به شما نگفته دوستتان دارد، این جمله جادویی را با او نگویید.


دومین باور اشتباه: همه روابط به تعهد و ازدواج منتهی می شوند


یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین باورهای زنان جامعه امروز این است که مرد دلخواه خود را پیدا کنند، دوست فابریک او بشوند و در انتها نیز با او ازدواج کنند. نه خیر خانم ها. از این تصورات اشتباه بیرون بیایید. واقعیت تلخ این است که مردها زمانی از مجردی و آزادی های خود دست می کشند که بتوانند در زندگی شما نقش مردانه خود را حفظ کنند.

به زبان ساده باید بگوییم، مردها - هر چه قدر هم امروزی – عاشق زنانی می شوند که به آنها احتیاج داشته باشند. مردها دوست دارند نیازهای زن را برآورده کنند و این به آنها حس قدرت و عشق می بخشد. زنانی که همه وقت و انرژی و توان خود را در رابطه می گذارند و از مرد چیزی غیر از عشق نمی خواهند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند. به قول مادربزرگ ها، مردان همچون سایه هستند؛ هرچه بیشتر به آنها نزدیک شوید بیشتر از تو دور می شوند.

اگر مردی احساس کند زن باید و نباید در زندگی‌اش راه انداخته است و بوی استیصال می آید، احساساتش کمرنگ خواهد شد.


سومین باور اشتباه: نشان دادن احساس واقعی خود باعث فرار مردها می شود

اگر همیشه از ترس این که مبادا مرد خود را از دست بدهید، حرف های دل خود را با او در میان نمی گذارید باید بدانید بزرگ ترین اشتباه زندگی خود را انجام می دهید. شما در واقع در حال تخریب رابطه خود هستید. با ریختن حرف های خود در دلتان و نگه داشتن آنها نمی توانید تا زمان زیادی دوام بیاورید و سرانجام جایی منفجر می شوید.

به جای مخفی کردن نیازها، آنها را با مرد خود مطرح کنید. اجازه دهید او نیز همه خواسته ها و نیازهای شما را درک و برای خوشحالی شما تلاش کند.

اگر بتوانید این فکرهای مخرب را از زندگی خود دور کنید، مطمئن باشید رابطه عاشقانه زیباتری با همسرتان خواهید داشت.
آشفته سریم !
شانه‌ی دوست کجاست ؟
     
  
زن

 
حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه‌دار شدن

بسیاری از زنان و مردان پس از بچه‌دار شدن دوست دارند رابطه عاشقانه قبلی خود با همسرانشان را دوباره تجربه کنند. شمع، موسیقی ملایم و خوابیدنِ بچه ها یکی از صحنه هایی است که در این گونه موارد در ذهن آدم شکل می گیرد. اما واقعا برای این مساله چه چاره ای می توان اندیشید؟

لوندی

برای اینکه همچنان رابطه عاشقانه خود با همسرتان را حفظ کنید، برای او ایمیل های دوستانه و عاشقانه ارسال کنید. در آن بنویسید منتظر لحظه هایی هستید تا دوباره همچون قدیم در کنار هم باشید. یا اینکه در خانه سر فوتبال، بازی یا ... شرط‌‌بندی کنید. با هم جناق بشکنید و به این ترتیب صمیمت و توجه به هم را همچنان حفظ کنید. ایده های کلاسیک همچون روشن کردن شمع در اتاق خواب و پخش موسیقی ملایم نیز می تواند کارساز باشد.

نوشتن ایمیل برای یکدیگر و صحبت در مورد خواسته ها و نیازها در قالب نامه از آسان ترین و بهترین روش ها برای شعله‌ور کردن احساسات در میان زوج ها است زیرا احتمال اینکه کودکان از حرف های خصوصی شما آگاه شوند، بسیار کم است. ارسال پیامک هم حکم ایمیل را دارد. با پیامک از همدیگر تقدیر و تشکر کنید. حتی می توانید بیرون از خانه با یکدیگر قرار بگذارید. از همه فرصت های نبودن فرزندان برای بون در کنار یکدیگر استفاده کنید. اجازه ندهید وجود فرزند در خانه شما را از یکدیگر دور و به هم‌خانه های سرد تبدیل کند.






قرار در خانه

یکی از روش های جالب نزدیکی و صمیمیت زن و شوهرها با هم، غذا پختن با همکاری یکدیگر است. غذایی را انتخاب کنید که تاکنون درست نکرده اید. از روی دستور پخت، هر کدام بخشی از آن را در کنار هم تهیه کنید. در طول این کار می توانید مکالمه شاد و انرژی‌بخشی با هم داشته باشید و با شوخی با یکدیگر چند ساعت را با شادی و عشق – همچون زمان پیش از بچه‌داری – سپری کنید. برای آنکه قرار ملاقاتتان تکمیل شود، میزناهارخوری را با شمع تزئین و موسیقی ملایم نیز در فضا پخش کنید. به این ترتیب، یک بعدازظهر عالی را با هم در خانه سپری خواهید کرد.

روش دیگر برای قرار در خانه این است که خانم در خانه یک شام ایده‌آل تهیه کند و از طریق ایمیل همسر خود را برای صرف شام دعوت کند. هنگامی که فرزند(ان) خوابیدند، نور را کم کنید و با یکدیگر هچون زمانی که نامزد بودید و بیرون می رفتید، یک شب رمانتیک را تجربه کنید. برای داشتن یک ملاقات شام عالی در خانه خوب است شمع و موسیقی ملایم و چیدمان زیبای میز را حتما در نظر داشته باشید.


استفاده از زمان مدرسه

یکی از راهکارهای ازدواج های پایدار که فرزندان به سن مهدکودک یا مدرسه رسیده اند، استفاده از زمان مدرسه آنها است. وقتی فرزند شما مدرسه می رود، با همسرتان قرار بگذارید، با هم سینما و پس از آن رستوران بروید. پس از آن می توانید هر دو با هم به دنبال فرزندتان بروید و این برای او بسیار هیجان انگیز است. یا در خانه در کنار یکدیگر دوران نامزدی و پیش از بچه‌دار شدن را تجربه و تکرار کنید.

ساعاتی که فرزندان مدرسه هستند، بهترین فرصت برای زنده کردن احساسا ت عاشقانه است. زوج هایی که به طور تمام وقت کار می کنند، ترجیح می دهند ساعت های پس از کار خود را در کنار فرزندانشان سپری کنند. برای اینکه هم رابطه زناشویی خود را گرم نگهدارید و هم به بچه ها رسیدگی کنید، می توانید یک روز در هفته زودتر از محل کار بیرون بیایید و با هم به سینما، رستوران یا کافه بروید و دوتایی از لحظه هایتان لذت ببرید. این کارها باعث می شود تا زیبایی، محبت و توجه‌های یکدیگر را ببینید و دچار روزمره‌گی یا بی تفاوتی نسب به هم نشوید.


مسایل کوچک را نادیده نگیرید

با هم به رختخواب بروید. اینکه یکی از دوطرف زودتر از دیگری به خواب برود چندان خوب و درست نیست. (از این نظر که به حس عاشقانه آنها لطمه وارد می کند). زن و شوهر باید زمان و کارهای خود را به گونه ای تنظیم کنند که هر دو با هم به رختخواب بروند.

یکی از تجربه های جالب برای حفظ عشق میان زن و شوهرها ایده هایی است که هر دو طرف از آن لذت می برند. به طور مثال، زوجی گفته اند، پس از تولد نخستین فرزند خود، خانم خانواده یک دفترچه به شکل قلب خریداری کرده، در صفحه اول آن مطلبی عاشقانه و خاطره انگیز برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی همسرش قرار داده است. پدر خانواده پس از دیدن آن، شعری برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی خانم گذاشته است. آنها این روش عشق‌ورزی را همچنان ادامه می دهند. البته قرار نیست هر روز این کار را انجام دهید. اما انجام این کارها در فاصله های زمانی متفاوت باعث برانگیخته شدن احساسات دوطرف می شود


سرمایه گذاری طولانی مدت

باید بدانید فرزندان بزرگ می شوند و هرکدام سراغ زندگی خود می روند و باز این شما دونفر هستید که با هم تنها خواهید ماند. بنابراین، به خاطر فرزندان گرمای عشق و محبت خود و رابطه زناشویی خود را از بین نبرید و اجازه ندهید حضور فرزندان باعث کمرنگ شدن آن بشوند. با تصور اینکه فرزندان بالاخره زمانی از این خانه خواهند رفت باید انگیزه ای برای شما باشد برای اینکه عشق ورزی خود را همچنان ادامه دهید.
آشفته سریم !
شانه‌ی دوست کجاست ؟
     
  
زن

 
مادری کردن برای همسر چه عواقبی دارد؟





با این رفتارها شوهرتان را از دست می‌دهید

1. انجام کارهای شخصی‌ او و بیش از حد مراقب او بودن: مثل جمع کردن لباس‌های چرک همسرتان، مرتب کردن مکرر کمدهای او و آماده کردن لباس‌های او هر روز صبح

2. دست‌کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهایی که او باید انجام دهد: یادآوری مکرر درباره قرارها، پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می‌کند و...

3. برعهده گرفتن اکثر مسئولیت‌ها به دلیل اینکه تصور می‌کنید همسرتان از پس آنها بر نمی‌آید: خرید تمامي امور خانه را برعهده گرفتن

4. نکوهش کردن او مانند یک بچه؛ چطور می‌توانی بدون ژاكت بیرون بروی نمی‌بینی هوای بیرون سرد است؟، چندبار باید بگویم قبل از اینكه بخوابیم چراغ‌ها را خاموش كن؟ صورتحساب‌های برق خیلی بالا رفته و...

5. اصلاح كردن اشتباهات‌شان و امر و نهی كردن به آنها به‌خصوص در جمع مثلا «اگه جای تو بودم الان از سمت چپ رانندگی می‌كردم.»


چرا زن‌ها در حق همسران‌شان مادری می‌كنند؟

احتمالا متنفرید از اینكه بشنوید شما هم در حق مرد زندگی‌تان مادری می‌كردید اما باور كنید تنها شما نیستید كه این كار را انجام می‌دهید؛ دلیل این كار چیست؟ زن‌ها برای مادری كردن آموزش دیده‌ و برای آن نیز پاداش می‌گیرند. وقتی بچه بودید، یگانه الگوی‌تان مادرتان بود و همواره شاهد بودید كه او چگونه از شما، برادر و خواهرهای‌تان حمایت می‌كرد؛ به این ترتیب آموختید چگونه حمایتگر، مهربان و فداكار باشید و به نیازهای دیگران رسیدگی كنید. این موضوع نیز حقیقت دارد كه شاهد بودید چگونه مادرتان به‌ویژه در حق پدرتان مادری می‌كرده است؛ پس بیایید به موضوع این‌طور نگاه كنیم كه اگر شما شاهد بودید به جای اینكه مادرتان به طرزی رمانتیك با پدرتان رفتار كند، همیشه در حق او مادری می‌كرده است، درنتیجه شما هم در كودكی چنین آموختید. پس فکر کردید این همان رفتاری است كه زن‌ها باید با مردها داشته باشند؛ درنتیجه وقتی خودتان بزرگ شدید و ازدواج كردید، عینا همین كار را با همسرتان انجام دادید.

محبت مادرانه عشق و شور و حال را می‌کشد

سریع‌ترین راه ممكن برای كشتن عشق، شور و حال و حرارت یك رابطه، مادری كردن در حق نامزد یا همسرتان است. هرچه با یك مرد بیشتر مانند مادرش رفتار كنید، او نیز به شما بیشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد اما موضوع این‌است كه هیچ مردی مایل نیست همسرش تبدیل به مادردومش شود.

وقتی لیاقت او را زیر سؤال می‌برید

باید از مادری کردن برای همسرتان دست بردارید اما مسلما این کار خیلی راحت نیست؛ باید قدم به قدم سختی‌های راه را تحمل کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را با همسرتان‌ آغاز کنید؛ مثلا چنانچه همسرتان عادت دارد کارهایش را برایش انجام دهید، ممکن است کمی طول بکشد تا خودش را با این رفتار جدید وفق بدهد. در ابتدا امکان دارد برایش مشکل باشد. ممکن است یأس‌ها و سرخوردگی‌هایش را تحمل کنید، چرا که مدتی طول خواهد کشید تا کارهایی را که سال‌ها برای خودش انجام نداده، انجام بدهد. اگر زندگی‌تان گیج‌کننده‌تر و مغشوش‌تر به نظر آمد، تعجب نکنید. احتمال دارد در ابتدا به مهمانی‌ها دیرتر برسید، چراکه او نمی‌تواند کلیدهایش را بیابد اما نگران نباشید به‌تدریج خواهد آموخت. زیرا خواهد دید هر بار که به‌دنبال کلیدهایش می‌گردد و آنها را پیدا نمی‌کند، چقدر سرخورده و مایوس می‌شود، پس یاد می‌گیرد هر شب آنها را در جای مخصوصی بگذارد؛ بگذارید بزرگ شود و یاد بگیرد چگونه از خودش مراقبت کند.
آشفته سریم !
شانه‌ی دوست کجاست ؟
     
  
زن

 
بدون هیچ نشانه‌ای ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد

وقتی در حق مردها مادری می‌كنید، آنها احساس عشق می‌كنند؛ چرا؟ چون مردها در كودكی همواره شاهد بودند كه مادرشان از آنها مراقبت می‌كرده؛ بنابراین برای‌شان عادی است به همسر خود اجازه دهند تا این نقش را ادامه دهد. این موضوع حقیقت دارد. چنانچه مادر همسرتان مدام در حق او مادری كرده باشد، ممكن است در ذهنش مادر، همسر و حمایتگر تداعی بیشتری از كلمات عاشق، معشوق، بهترین دوست یا شریك زندگی داشته باشد. چنانچه همسرتان در كودكی محبت و توجه كافی از جانب مادر خود دریافت نكرده باشد هم با خوشحالی تمام اجازه خواهد داد این كار ناتمام او را برایش به پایان برسانید اما این مرد دیر یا زود به زنی احتیاج پیدا خواهد کرد که مانند یک همسر و معشوق او را دوست داشته‌ باشد پس احتمالا بازنده نهایی شما خواهید بود.

با او مانند یک فرد لایق و قابل اعتماد رفتار کنید

با نامزد یا همسرتان مانند شخصی لایق، دانا، توانا و قابل اعتماد رفتار کنید. اطلاعاتی که خودش بايد به خاطر داشته باشد را به او یادآوری نکنید. سعی نكنيد به جایش فکر کنید یا تقویمش باشید، بلکه به‌گونه‌ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و تواناست که شما همیشه می‌توانید روی او حساب کنید. به خاطر داشته باشید از آنجا که مدت‌ها در حقش مادری می‌کردید و برنامه‌هایش را ترتیب می‌دادید، کمی تنبل شده است. به طرزی ناخودآگاه ممکن است در به خاطر سپردن قرار ملاقات‌ها و مسئولیت‌هایش به شما تکیه کند، بنابراین طبیعی است هنگامی که از این کار دست می‌کشید، بعضی از کارهایش را فراموش کند. مثلا برخی از صورت‌حساب‌ها را نپردازد یا اینکه آشغال‌ها را هر شب دم در نگذارد. در این‌گونه مواقع او را سرزنش و از او انتقاد نکنید، بلکه با یأس او همدردی کرده و به دنبال کار خود بروید.

با او بچگانه حرف نزنید

نگونه که مادرها با بچه‌های‌شان صحبت می‌کنند با او صحبت نکنید. به خودتان قول بدهید با نامزد یا همسرتان طوری صحبت نکنید كه گویی او یک پسربچه 5ساله است. این به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنید. اشکالی ندارد اگر بگویید از دستش ناراحت و عصبانی هستید، اما این کار را به‌گونه‌ای که یک بزرگسال با بزرگسال دیگر انجام می‌دهد، انجام دهید نه مثل یک مادر عصبانی که از دست پسربچه شیطانش به ستوه آمده است.حرف‌های بچگانه زدن چطور؟ به عقیده من کمی با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبیعی است، چون این راهی است بسیار صحیح برای درمیان گذاشتن احساسات آسیب‌پذیرمان، اما چنانچه با نامزد یا همسرتان حرف‌های بچگانه می‌زنید، این یک مشکل محسوب می‌شود. وقت آن رسیده که رفتاری بالغانه داشته باشید.
آشفته سریم !
شانه‌ی دوست کجاست ؟
     
  
زن

andishmand
 
با همسر بد دهان چه کنیم ؟



بد دهانی یکی از شکل‌های بروز پرخاشگری در افراد است که ...

۳ سال است که ازدواج کرده‌ام. یک فرزند ۶ ماهه دارم. خانمم بددهانی می‌کند. هر کاری که کرده‌ام نه تنها بهتر نشده که بد‌تر هم شده است. زندگی را برایم تلخ کرده است. من هم گاهی مجبور می‌شوم جوابش را بدهم و گاهی برای فرار از حرف‌های زشتش با او درگیر می‌شوم. برای حل این مشکل باید چه کار کنم؟

بددهانی به ۲ حالت اتفاق می‌افتد. در حالت اول ممکن است فرد از کلماتی استفاده کند که معنای بدی دارد ولی هدفش پرخاشگری نیست. افراد این چنینی ممکن است به دلیل حضور در یک محیط نامناسب، این نوع ارتباط کلامی را یاد گرفته و به آن عادت کرده باشند. اما به نظر می‌رسد منظور شما این نوع بد دهانی نبوده است. در حالت دوم، بد دهانی یکی از شکل‌های بروز پرخاشگری در افراد است که در ادامه توضیحات بیشتری در باره این نوع بددهانی خواهید خواند

عزت نفس پایین یکی از دلایل پرخاشگری کلامی

پرخاشگری کلامی که بیشتر به عنوان بد دهانی شناخته می‌شود، دلایل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل مربوط به مسائل شخصیتی افراد است. مثلا فردی که اعتماد به نفس پایینی دارد و برای خودش احترامی قائل نیست با بد دهانی تلاش می‌کند از عزت نفس شکننده‌اش مراقبت کند. در واقع دست پیش را می‌گیرد تا پس نیفتد. معمولا این افراد با کلام‌های پرخاشگرانه و تند مدام به اطرافیانشان حمله می‌کنند تا اعتماد به نفس پایینشان را جبران کنند. یکی دیگر از دلایل پرخاشگری کلامی، این است که این افراد گاهی از تحقیر کردن طرف مقابلشان استفاده می‌کنند تا جایگاه‌شان را در ذهن خودشان و دیگران بالا ببرند.

ناکامی یکی دیگر از دلایل پرخاشگری

یکی از دلایل اصلی پرخاشگری بین زوج‌ها، ناکامی در تامین نیازهای مختلف زن و شوهر است. این نیاز‌ها انواع مختلفی دارد. نیاز به عشق، نیاز به آزادی و.... نیازهای مختلفی است و چون گاهی این نیاز‌ها پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کنند، باعث ناکامی می‌شوند و ناکامی در هر زمینه‌ای باعث بروز پرخاشگری می‌شود.

رفتار طرف مقابل هم در پرخاشگری تاثیر دارد

در پرخاشگری یک مسئله مهم رفتار طرف مقابل است. گاهی اوقات رفتار یکی از زوجین، برای بروز پرخاشگری تحریک کننده است؛ مثلا کارهایی که لج طرف مقابل را در می‌آورد مثل بی‌محلی کردن، اهمیت قائل نشدن برای انتخاب‌هایش و.... که ظاهرشان بسیار ملایم‌تر از واکنش‌هایی مانند پرخاشگری است ولی باعث می‌شود طرف مقابل در یک حالت فرسایشی قرار بگیرد. رفتارهای این چنینی باعث می‌شود که طرف مقابل مجبور شود به صورت پرخاشگری واکنش نشان دهد

بروز اشتباه هیجان به صورت پرخاشگرانه

نیاز به تخلیه هیجان طبیعی است منتها مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما باید راه درست بروز هیجان را یاد بگیریم! وقتی در مسائل تربیتی به ما آموزش داده نمی‌شود که چگونه هیجان خود را ابراز کنیم، باعث می‌شود زمانی که عصبانی می‌شویم هیجانمان را گاهی با پرخاشگری‌های مستقیم فیزیکی یا کلامی بروز دهیم. هر فرد برای کنترل و بروز خشم باید مهارت کنترل خشم در مواقع خاص را یاد بگیرد

واکنش فیزیکی هرگز!

قطعا مقابله به مثل یا واکنش فیزیکی راهکار درستی نیست. چون این نوع واکنش‌ها خشم فرد پرخاشگر را بیشتر و او را تحریک می‌کند تا به این کار ادامه دهد؛ بنابراین دلیل این پرخاشگری هرچه که باشد، طرف مقابل در گام اول باید آرامش خودش را حفظ کند و بعد دلایل این پرخاشگری را با توجه به مطلب ذکر شده، پیدا کند. اگر قرار است برای حل این مشکل به نتیجه برسید باید با خودتان صادق باشید. ممکن است بعد از بررسی به این نتیجه برسید که صحبت یا اعمال خودتان هم در پرخاشگری طرف مقابل بی‌تاثیر نبوده است. اگر مشکل از شما بود، با تغییر دادن رفتار‌هایتان می‌توانید وضعیت را کنترل کنید و حتی تغییر بدهید و دلایل پرخاشگری طرف مقابلتان را حذف کنید تا دیگر پرخاشگری اتفاق نیفتد

با فرد پرخاشگر صحبت کنید

اگر دلیل پرخاشگری همسرتان مربوط به شخصیت‌اش باشد باید در یک فضای آرام با هم از تاثیرات این بد دهانی بر زندگیتان صحبت کنید. گاهی این صحبت‌ها می‌تواند فرد پرخاشگر را قانع کند که این بد دهانی در رابطه‌تان مشکل ایجاد می‌کند و باید به آن رسیدگی شود. البته به هیچ وجه فراموش نکنید که همه این راه حل‌ها، زمانی نتیجه بخش است که فرد پرخاشگر را متهم به پرخاشگری نکنید.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
مرد

 
انتخاب جنسیت فرزند با تغذیه

روش انتخاب جنسیت فرزند با استفاده از رژیم غذایی با مطالعه روی حیوانات شروع شده است. یکی از محققان در این زمینه «دکتر استول کوسکی» است. این محقق موفق شد با استفاده از رژیم غذایی و افزودن بعضی از عناصر معدنی به رژیم غذایی تا ۸۰ درصد موفقیت را در مورد نوع جنسیت دلخواه در گاو به دست آورد. او ایده این کار را از مطالعات پیشین که در سال ۱۹۹۳ میلادی ابتدا روی لارو کرم‌های دریایی و سپس روی لاروهای قورباغه انجام شده بود کسب کرد.
در مطالعات انجام شده روی حیوانات نتایج به دست آمده بدین شرح بود:
* در آبی که به آن پتاسیم اضافه شده، بیشتر نوزادان نر بودند.
* در آب‌های قلیایی و مخصوصاً غنی از کلسیم بیشتر نوزادان ماده می‌شدند.
* در آب‌هایی که در آن تعادل یونی وجود دارد، در جنس نیز تعادل وجود دارد (نصف متولدین نر و نصف دیگر ماده بودند).


یون‌ها و خواسته‌ها

نتایج مطالعات نشان داده است که غلظت یون‌ها در مقایسه با نسبت بین یون‌ها اهمیت کمتری دارد. نسبت پتاسیم به کلسیم به اضافه منیزیم اهمیت دارد. نتایج این بررسی‌ها با مطالعات «دکتر استول کوسکی» که در یک مزرعه پرورش گاو انجام شده، هماهنگ بوده است. در این مزرعه که با استفاده از دود پتاسیم مزرعه و اطرافش را پوشانده بودند، به تولد ۹۰ درصد گوساله گاوهای نر منجر گردید. در این مطالعه مواد غذایی مصرفی گاوها از نظر پتاسیم خیلی غنی بود. یک مطالعه گسترده دیگر نیز تأثیر سدیم را در انتخاب جنسیت نر و کلسیم و منیزیم را در انتخاب جنس ماده نشان داد.
رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط زوجین موجب آسانی اجرای آن می‌شود، گرچه نوع تغذیه مرد هیچ تأثیری در مکانیسم این عمل ندارد
در بین مطالعات متعدد انجام شده روی حیوانات، یک مطالعه انجام شده است که نتایج مطالعات قبلی را تایید نمی‌کند. این مطالعه که توسط انستیتو ملی تحقیقات علمی، روی خوک‌های ماده و به تعداد زیاد انجام شده است، ۵۲ درصد از نوزادان متولد شده با رژیم غذایی مخصوص جنس نر، نر بودند و ۵۱ درصد از متولدین با رژیم مخصوص جنس ماده، ماده بوده‌اند. در صورتی که به طور کلی میزان تولد نر در خوک‌ها معمولاً ۵۱ درصد است. نتیجه این مطالعه، نقش یون‌ها را روی جنسیت رد می‌کند. با توجه به این که اکثر مطالعات حیوانانی تأثیر یون‌ها روی جنسیت را تایید می‌کنند، استفاده از این روش در انسان نیز رایج شده است.


اجرا در انسان

انتقال نتایج حاصل از بررسی فوق روی انسان توسط یک متخصص زنان کانادایی طبق روش «استول کوسکی» از طریق رژیم غذایی تجویز شده، نشان داد در صورت پیگیری دقیق رژیم غذایی، باید ۸۰ درصد موفقیت حاصل شود. در بعضی از بیمارستان‌های بزرگ کانادا، درمانگاه‌هایی اختصاصی برای انجام این کار به منظور کمک به زوج‌هایی که نسل آینده آن‌ها توسط بیماری‌های ارثی وابسته به جنس تهدید می‌شدند دایر شده است.

اصول برای پسردار شدن: لازم است مواد غذایی انسان غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از کلسیم باشد.
اصول برای دختردار شدن: لازم است رژیم غذایی فقیر از سدیم و پتاسیم و غنی از کلسیم باشد.



نمونه‌ای از رژیم پسردار شدن

روش اجرا

اگر اصول کار ساده است، روش اجرای آن آسان نیست. دقت در اجرای آن به طور جدی لازم است.


چه زمانی باید رژیم غذایی را شروع کنیم؟

برای این منظور حداقل باید دو پریود ماهیانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه به طور جدی و دقیق رعایت شود. ضمناً حداقل زمان برای رعایت رژیم غذایی دو ماه است. چون امکان دارد همیشه پس از دو ماه و دو پریود، بارداری اتفاق نیفتد، باید تا زمانی که بارداری با انجام تست‌های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص شود، رژیم ادامه داشته باشد. پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.


نحوه تأثیر رژیم غذایی

این رژیم غذایی سبب تغییر یونی محیط درونی و محیط رحم شده و موجب تغییر تمایل غشای اوول می‌شود. بدین ترتیب بر حسب نوع رژیم تجویز شده و جنسیت مورد نظر، زمینه و شانس برای ورود اسپرماتوزوئیدهای نر نسبت به اسپرماتوزوئیدهای ماده و یا برعکس مساعد می‌شود.


ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسردار شدن

ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد زیر است و افراد مبتلا به بیماری‌های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند:
* فشار خون بالا
* ناراحتی‌های قلبی و عروقی
* نارسایی‌های کلیوی
پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست


ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن

افراد مبتلا به بیماری‌های زیر نباید رژیم غذایی دختردار شدن را رعایت نمایند:
* اختلالات عصبی
* بالا بودن کلسیم خون
* نارسایی‌های کلیوی


رژیم غذایی برای پسردار شدن

سدیم زیاد مصرف شود: هنگام تهیه غذا، به مقدار زیاد نمک اضافه کنید. ضمناً مواد غذایی مصرف نمایید که طبیعتاً نمک زیادی داشته و یا در هنگام تهیه به آن‌ها نمک زیادی اضافه شده است؛ مانند سوپ‌های آماده، بیسکویت شور، زیتون شور و غیره.
پتاسیم زیاد مصرف کنید: میوه‌های خشک (برگه زردآلو، آلوی خشک، انجیر، خرما و کشمش) و حبوبات (عدس، لوبیا، نخود و غیره) غنی از پتاسیم هستند. متخصصان تغذیه و پزشکانی که در این زمینه فعالیت دارند متقاعد شده‌اند که برای پسردار شدن می‌توانند توصیه به مصرف پتاسیم نموده و اینکه کلسیم به کمترین مقدار ممکن مصرف شود. بنابراین در طول دوران اجرای رژیم، مصرف هر نوع فرآورده‌های لبنی ممنوع است.


رژیم غذایی برای دختر دار شدن

پتاسیم مصرف نشود: میوه‌های خشک، حبوبات و موز مصرف نشوند. نمک رژیمی که غنی از پتاسیم است نباید به جای نمک معمولی مصرف شود.
منابع کلسیم مانند شیر، پنیر تازه بدون نمک( تمام پنیرهای تخمیر شده غنی از سدیم است) به مقدار زیاد مصرف شود. برای دختردار شدن می‌توان کلسیم تجویز نمود.


نمونه‌ای از رژیم دختردار شدن

تدارک رژیم و اجرای محتاطانه آن
هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده، شانس موفقیت را کم می‌کند.
رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط زوجین موجب آسانی اجرای آن می‌شود، گرچه نوع تغذیه مرد هیچ تأثیری در مکانیسم این عمل ندارد.
ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم غذایی دریافت می‌کند، بسیار مهم است و می‌تواند در رسیدن به هدف مورد نظر اختلال ایجاد نماید؛ مخصوصاً قرص‌ها و داروهایی که غنی از سدیم هستند.
درمانگاه‌هایی که در جهان مسئول ارائه این نوع رژیم‌های غذایی هستند تاکید می‌کنند که مصرف تمام قرص‌های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش‌ها استفاده شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بارداری بعد از سقط جنین

«آیا بعد از سقط جنین امکان بارداری دارم؟» یا «چقدر زمان نیاز دارم تا بعد از سقطی که داشتم باردار شوم؟» و ... این سوال های رایجی است که برای تمام زنانی که بارداری موفقی نداشته اند، پیش می آید و از اطرافیان، والدین و حتی پزشک خود این سوال را می پرسند.
شاید باورش برای شما سخت باشد اما این حقیت است که سقط جنین در بارداری اول یک مسئله بسیار شایع است. همانطور که آمار جهانی نشان می دهد از هر چهار زنی که تلاش برای بارداری داشته اند یک نفر آن ها سقط جنین را تجربه کرده است. شاید این آمار کمی ترسناک به نظر برسد،‌ اما با مطالعه آمار متوجه خواهید شد که تنها زنی نیستید که نتوانستید جنین را تا زمان موعد حفظ کنید.
سقط جنین به از دست دادن جنین تا قبل از هفته بیستم بارداری اطلاق می شود. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بارداری ها، به دلایل مختلفی دچار سقط می شوند. احتمال سقط جنین، معمولا در سه ماهه اول بارداری بسیار بالا است و به طور معمول اگر سه ماه اول بارداری با موفقیت بگذرد، خطر از دست دادن جنین نیز به شدت کاهش پیدا می کند.
سقط جنین برای زنان باردار علاوه بر سختی و رنج های جسمی، ناراحتی روحی نیز به همراه دارد و در بسیاری از موارد افراد را برای بارداری مجدد نگران می کند. سقط جنین در بارداری اول به این معنا نیست که شما نمی توانید باردار شوید و بارداری موفقی داشته باشید، بلکه آمار نشان میدهد که حدود ۸۵ در صد زنانی که یک بار سقط جنین داشته اند، در دفعه بعد بارداری موفقی را تجربه کرده اند. همچنین زنانی که بیش از یک بار سقط جنین داشته اند، در تلاش های بعدی خود ۷۵ درصد موفق بوده اند.
بارداری بعد از سقط جنین بعد از چند وقت امکان پذیر است؟
معمولا بعد از یک بار سقط جنین، پزشکان انجام آزمایشی را توصیه نمی کنند، زیرا شانس بارداری موفق در فرد کم نشده است. البته این بستگی به تاریخچه پزشکی فرد دارد، مثلا برخی از سقط های دو ماهه دوم
به دلیل اختلال در گردن رحم است، اما در بسیاری از موارد، سقط های سه ماهه اول به دلیل ناهنجاری های کروموزومی می باشد که در حاملگی های بعدی رخ نمی دهد و حاملگی بعدی با موفقیت انجام می شود.
برای بارداری مجدد بهتر است به بدن زمان داده شود، از اینرو بسیاری از پزشکان به فردی که دچار سقط جنین شده است، توصیه می کنند مدتی صبر کند تا بتواند در آینده بارداری موفقی داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد بدن فرد برای بازسازی نیاز به زمان دارد و مدتی طول می کشد تا رحم خود را بازسازی کند و پوشش دیواره آن قوی و سالم شود.
مدتی زمانی که پزشک به افزاد مختلف برای اقدام دوباره به بارداری توصیه می کنند، متفاوت است و این مدت زمان با توجه به شرایط روحی و جسمی فرد در نظر گرفته می شود.
به طور کلی اگر فرد از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد،‌ می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدکی از سقط، اقدام به بارداری کند. البته توصیح می شود قبل از اقدام به بارداری مجدد فرد با پزشک معالج خود مشورت کند تا از سلامت جسمی خود و توانایی رحم مطمئن شود.
در صورتی که پزشک بعد از گذشت سه ماه به شما گفت که هنوز بدن شما آماده نیست، نباید نگران باشید زیرا ترمیم رحم در برخی افراد زمان بیشتری نیاز دارد. از همین رو پزشکان به برخی از افراد توصیه می کنند بعد از سقط جنین بین شش ماه تا یک سال صبر کنند و بعد از این دوران اقدام به بارداری مجدد کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دلایل تنوع‌ طلبی جنسی بین همسران چیست؟

بتازگی کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین عامل طلاق در جامعه کنونی ما دخالت خانواده‌ها در زندگی زوج‌هاست که به متارکه منجر می‌شود، اما جوانان مجرد و زوج‌ها نظر دیگری دارند. آنها معتقدند مشکلات اقتصادی عامل اصلی تاخیر در ازدواج یا اصل اساسی از هم‌ پاشیدگی خانواده‌هاست.
غافل از این که اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی در گذشته بدتر از اینها بوده است، اما در آن زمان زندگی ها پابرجا تر بود و قداست و استحکام بیشتری داشت، اما تنها چیزی که در گذشته نبود و در این دوران به چشم می خورد، حضور ماهواره​ها و اینترنت است که به آهستگی و با ملایمت با دلبری های خلاقانه روی یکی از نیازهای حساس انسان ها سایه افکنده و منجر به ایجاد حس پرشوری به نام تنوع طلبی جنسی در هر دو جنس زن و مرد شده است. اما این تنوع طلبی جنسی چیست و چه عللی دارد که بر آمار خیانت، فحشا، طلاق و مشکلات جنسی افزوده است؟
تحقیقات نشان داده است چشم چرانی، تماشای فیلم های محرک جنسی، دیدن تصاویر شهوت انگیز، مشاهده فیلم های مبتذل، پوشش و آرایش نامناسب و تحریک کننده در جامعه، دیدن روابط جنسی وحشیانه، غیربهداشتی و خلاف واقع که اجرای آن خارج از توانایی زوجین و به نوعی ناتوان کننده است و همچنین مشاهده سریال های خیانت آمیز برخی شبکه های خارجی که سبب کاهش و کمرنگی قبح و زشتی روابط نامشروع می شود، از مهم ترین عواملی است که بر تنوع طلبی جنسی زنان و مردان جامعه ما دامن زده و در پی آن انتظارات جنسی زوج ها را از یکدیگر بالا برده و رسیدن به لذت و ارضای طبیعی جنسی را با مشکل مواجه کرده و در نهایت خیانت سپس طلاق از پیامدهای منفی آن است.
خانم ایمان نژاد، کارشناس ارشد روان شناسی ریشه اصلی تنوع طلبی جنسی بخصوص در مردان را نرسیدن به ارضای کامل جنسی عنوان می کند و می گوید:
تنوع طلبی جنسی پدیده ای است که هرگاه عشق در روابط زناشویی کمرنگ شود، ارضای ناقص جنسی متولد می شود. به گفته او محرک هایی چون ماهواره و سایت های غیر مجاز از عوامل پررنگی است که موجب بروز هیجانات کاذب شده و برخی افراد بویژه مردان نمی توانند به طور طبیعی با شریک زندگی خود به رضایتمندی جنسی برسند و همچون افراد گرسنه ای هستند که همه چیز را غذا می بینند و همواره در پی کشف فردی زیباتر، جذاب تر یا روشی جدیدتر برای ارضای جنسی خویش هستند.
به باور او، زوجین اگر با یکدیگر رابطه ای طبیعی و رضایتمند برقرار کنند، هیچ گاه خیانتی پیش نخواهد آمد و زوج یا زوجه همیشه به همسر خود قانع و وفادار است. ایمان نژاد خاطر نشان می کند از آنجا که تنوع طلبی ذاتی است و درجه آن در افراد متفاوت است، چنانچه شخص تنوع طلب بتواند چندین بار با شریک زندگی خود ارضای کامل جنسی را تجربه کند، میل به تنوع طلبی در او کمرنگ و به مرور زمان ریشه کن خواهد شد.


غوغای تنوع طلبی در مردان

نتایج پژوهش ها نشان داده است مردان بیش از زنان تنوع طلب و به برقراری رابطه جنسی گرایش دارند و مهم ترین عامل در گرایش آنان هیجانات جنسی خاموش نشده است. موارد دیگر کمبودهای روانی، ناتوانی در حل تعارضات زناشویی، ماجراجویی، کنجکاوی در رسیدن به نادیده ها و ناشناخته ها، میل به تجربه رابطه با افراد متعدد و انحرافات جنسی عنوان شده است.
ایمان نژاد در رابطه با این که برخی افراد پس از مدتی که از زندگی مشترکشان می گذرد با این که از همسرشان رضایت دارند، احساس می کنند برای زنده و با طراوت ماندن میل جنسی یا عواطفشان به روابط و جذابیت های جدیدتر نیاز دارند، می افزاید: لذت از روابط جنسی در بسیاری از مردان ازجمله لذات قوی است که اگر بخوبی تامین نشود، ممکن است فرد را به سمت تنوع طلبی سوق دهد.
او بیان می کند برخی مردان حاضر نیستند تا آخر عمر نیاز جنسی خود را سرکوب کنند و اغلب از اعتراض کردن، بیان نیاز جنسی خویش و راهکارهای عملی درمان پرهیز می کنند و در نتیجه زمانی که زمینه مناسبی فراهم شود نیاز مخفی و سرکوب شده خود را با ایجاد رابطه نامشروع جبران می کنند. این روان شناس ادامه می دهد: متاسفانه تنوع طلبی برای مردان جامعه کنونی و در این زمانه که دسترسی به برنامه های محرک و پوشش های نامناسب وجود دارد، بیشتر از گذشته است.
او می گوید: تعداد مردانی که با وجود داشتن همسر اول تن به ازدواج دوم می دهند یا با دختران و زنان مجرد و متاهل وارد رابطه می شوند، کم نیستند و اغلب آنها نداشتن رابطه جنسی لذتبخش و رضایتمند را دلیل قانع کننده ای برای این کارشان می دانند.
این روان شناس اضافه می کند: حال اگر نارضایتی از طرف زن باشد معمولا به دلایل شرعی و قانونی، زن نمی تواند زوج دیگری برای خود انتخاب کند و در نتیجه فحشا یا پافشاری در گرفتن حق طلاق رخ خواهد داد که ذکر پیامدهای منفی آن در این نوشتار نمی گنجد.


چرا گاهی زن ها تنوع طلب می شوند؟

ایمان نژاد با اشاره به این که در زمانه کنونی محرک ها بر تنوع طلبی زنان نیز افزوده است و در مواردی شاهد روابط بین زنان با پسران یا مردان متاهل هستیم، می گوید: تنوع طلبی در زنان برخلاف مردان ریشه در نارضایتی جنسی نداشته و اغلب نوعی کمبود یا خلأ عاطفی است که موجب گرایش این جنس به برقراری روابط عاطفی و سپس رابطه جنسی نامشروع می شود.
او می گوید: معمولا زنان در این گونه روابط آسیب پذیرترند؛ چرا که ممکن است مرد فقط از روی هوس با زنی رابطه برقرار کند، اما قلب و احساسش درگیر آن زن نشود، به همین دلیل در صورت دوری آسیب کمتری می بیند و براحتی هم می تواند رابطه پنهانی را خاتمه بدهد، ولی این تنوع طلبی در زنان مخرب و خانمانسوز است، چراکه نگرش زن به مسائل جنسی بر اساس عواطف او شکل می گیرد و زنان براحتی مردان نمی توانند صورت مساله را پاک کرده و ذهن را از درگیری عاطفی تخلیه کنند؛ بنابراین زنان در گروه جنس آسیب پذیر قرار خواهند گرفت.
تنها چیزی که می توان با اطمینان کامل بیان کرد این است که همه زنان تشنه تعریف، تمجید و محبت هستند و نداشتن یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر می تواند عطش عاطفی را برانگیخته و موجب شکل گیری حس تنوع طلبی عاطفی در آنان شود.
یکی از علل کمبود محبت در زن می تواند به دلیل اختلالات جنسی همسرش باشد که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می آید و سبب کمرنگ شدن محبت و صمیمیت مرد به همسرش می شود.


تنوع طلبی جنسی قابل توجیه نیست

بدون شک داشتن حس تنوع طلبی جنسی در زندگی مشترک به هیچ وجه توجیه پذیر نبوده و با توجه به این که هیچ مرد یا زنی نمی تواند ادعا کند که در زندگی خود دست کم به لحاظ ظاهری با فردی بهتر، زیباتر یا جذاب تر از شریک زندگی اش مواجه نخواهد شد، باید این حس را تحت​ کنترل درآورد.
شناخت صحیح و انتخاب درست افراد قبل از ازدواج یکی از ملاک هایی است که موجب می شود هیچ گاه زوجین در زندگی مشترک خویش دچار اشتباه نشوند. او بیان می کند: باید افراد متوجه باشند که شیطنت ها، دوست بازی ها، برقراری روابط باز با جنس مخالف، استقبال از راهیابی به سایت های مستهجن اینترنتی و هیجان در تماشای برنامه های محرک ماهواره ای همه به نوعی نشان دهنده تنوع طلبی بالای فرد است که اتفاقا بعد از ازدواج بدتر هم می شود.
به گفته او، بهترین راه حل این است که علت تنوع طلبی زوج یا زوجه توسط روان شناس خبره و کارآمد مشخص شود. شاید نوعی اختلال شخصیتی، ناتوانی یا نارضایتی جنسی، خلأ عاطفی و... باشد که فرد را به زندگی بی وفا و درگیر روابط چندگانه می کند.
در پایان نکته ای که باید بر آن تاکید کرد: این است که اختلالات جنسی هم مانند بیماری های دیگر جسمی و روانی بشر باید درمان شود. شرم و خجالت بیش از حد در این باره آسیب های جبران ناپذیری به زندگی زناشویی وارد می کند و باید مشاوره و درمان های مشکلات جنسی را در زندگی زناشویی جدی تر گرفت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه بفهمید با همسر آینده تان سازگاری جنسی دارید یا خیر؟

سازگاری جنسی فقط این نیست که کسی را پیدا کنید که ساختار ژنتیکی مناسب با شما داشته باشد. جذابیت جنسی مسئله بسیار پیچیده‌ای است. به هر دلیلی، بعضی افراد از نظر جنسی به نظرتان جذاب‌تر از بقیه می‌رسند. همه می‌گویند که باید با فردی ازدواج کنید که از نظر جنسی واقعاً برایتان جذاب باشد.
ما موافقیم که باید شور و جذبه زیادی در ازدواج وجود داشته باشد اما اعتقاد نداریم که باید دقیقاً «نوع» خودتان را انتخاب کنید تا بتوانید از نظر جنسی از ازدواجتان راضی باشید. یاد گرفتن اینکه چطور از نظر جنسی راضی شوید و همسرتان را ارضا کنید، هنری اکتسابی است. فیلم‌ها و کتاب‌ها این ایده را به شما منتقل می‌کنند که تمام کاری که باید بکنید این است که دو فرد که از نظر جنسی سازگار و هماهنگ هستند را کنار هم بگذارید و بعد ببینید که چه تجربه فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. ساختن چنین سناریو ایدآلی در تخیل خیلی ساده است اما در زندگی واقعی مسائل مختلفی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.
وقتی وارد چارچوب امن ازدواج می‌شوید، درس‌ها و تکنیک‌های زیادی در صمیمیت جسمی هست که باید یاد بگیرید. این چیزی نیست که بتوانید خودتان را برای آن آماده کنید زیرا هر فرد خاص است و باید بتوانید فرمول خاص فردمقابلتان را کشف کنید تا بتوانید به او لذت بدهید. برای اطمینان یافتن از سازگاری جنسی‌تان، باید با جنبه غیرمادی رابطه‌جنسی که صمیمیت روحی است آشنا شوید.


رابطه‌جنسی و صمیمیت روحی

میل ما به صمیمیت جنسی دو جنبه دارد. یکی جنبه جسمی که با میل به رهایی جسمی و تحریک عصب‌ها سوخت‌رسانی می‌شود. در این جنبه فیزیکی رابطه‌جنسی، امکان رسیدن به اوج لذت خارج از رابطه زناشویی وجود دارد و همه نوع روش غیراخلاقی برای یافتن لذت جنسی وجود دارد. اما خداوند رابطه‌جنسی را برای چیزی جز رهایی جسمی یا لذت عصب‌ها خلق کرده است. رابطه‌جنسی یک جنبه غیرمادی نیز دارد — دو روحی که با هم یکی می‌شوند. فرای جسم، ما به دنبال صمیمیت روحی و احساسی هم هستیم. صمیمت روحی زمانی اتفاق می‌افتد که دو طرف رضایت ناشی از شناخت کامل همدیگر –آرزوها، زخم‌ها، اشتیاق‌ها و ضعف‌های هم– را کسب می‌کنند. اینها در تجربیات مشترک درد و لذت و میل به نشان دادن خود واقعی‌تان به دست می‌آید.
صمیمیت جسمی، تجلیل صمیمیت احساسی و روحی است که بین مرد و زن ایجاد می‌شود. وقتی رابطه‌جنسی به عملی خودخواهانه از حس‌های فیزیکی نزول می‌کند، نیروی تحلیل‌برنده‌ای خواهد شد که جلوی شما را برای رسیدن به صمیمیت روحی می‌گیرد. در مقابل، وقتی صمیمیت روحی ایجاد می‌شود، جنبه فیزیکی تنوع، هیجان و آسایش زیادی پیدا می‌کند. رسیدن به صمیمیت روحی سه مولفه دارد: اعتماد، وفاداری و گذشت. اگر این سه مولفه وجود داشته باشد، هیچوقت نباید نگران سازگاری جنسی خود با همسرتان باشید. اما حتی اگر یکی از اینها نباشد، آبی بر روی آتش شور و هیجان جنسی‌تان خواهد بود.


اعتماد

صمیمیت روحی نیاز به نشان دادن قسمت‌های آسیب‌پذیر از خودتان، فاش کردن اسرار دردناک و خجالت‌آور درمورد گذشته‌تان، زمین گذاشتن اسلحه‌ها و گارد دفاعی‌تان دارد. البته انجام این نیازمند اعتماد بسیار بالایی است که باعث شود فردمقابل از وضعیت بی‌دفاع شما سوءاستفاده نکند. اگر همسرتان به شما اعتماد نداشته باشد، برای دفاع از خود، همیشه مسلح خواهد بود. به دست آوردن اعتماد یک نفر نیاز به ظرافت و تعهد مطلق به امنیت آنها دارد. عصبانیت یا کلمات خشن زوج‌ها را از هم دور می‌کند. بازگو کردن درگیری‌های احساسی قبلی هم ایجاد این اعتماد را دشوارتر می‌کند.


وفاداری

در صمیمت زناشویی، فقط برای دو نفر جا هست. هیچ چیز به اندازه خیانت مخرب صمیمت نیست. بی‌وفایی از هر نوعی، چه فکری یا جسمی، گناه را وارد زندگی می‌کند. گناه صمیمت را از بین می‌برد. صمیمت نیازمند فاش‌گویی است درحالیکه گناه باعث می‌شود بخواهید از آن فرار کنید. مشکلات زیادی در نتیجه شرکت در لذت جنسی نامشروع به وجود می‌آید. اگر صمیمیت واقعی می‌خواهید، با اشتیاق به دنبال پاکدامنی باشید.


ازخودگذشتگی

یکی از اهداف خداوند برای خلق رابطه‌جنسی این است که ما را از دام خودمحوری بیرون آورده و تجربه لذت نگاه کردن به فردی دیگر را برایمان مقدور سازد. خلسه جنسی تسلیم کامل به فردمقابل است. اما وقتی رابطه‌جنسی به عملی خودخواهانه تبدیل می‌شود، باعث خواهد شد احساس پوچی کنید. زوج‌های زیادی می‌گویند که وقتی هدف هر دو آنها لذت دادن به دیگری می‌شود، زندگی جنسی بسیار راضی‌کننده‌تری دارند. وقتی هر طرف منتقدانه طریقه برآوردن نیازهای جنسی خود توسط فردمقابلش را ارزیابی کند. هر دو ناامید خواهند شد.


واقعیت جنسی

افتادن در دام این تصور که ازدواج فقط به رابطه‌جنسی خلاصه می‌شود و میل به ازدواج کردن بخاطر میل به داشتن رابطه‌جنسی است، بسیار‌آسان است. امیال جنسی ما قسمت بزرگی از ماست. اما خیلی‌ها دچار اشتباه ازدواج فقط براساس جذابیت جنسی می‌شوند. در واقعیت، ازدواج یعنی دو طرف زندگی را با هم تجربه کنند و برخلاف آنچه مجردها تصور می‌کنند، رابطه‌جنسی نقش بسیار کوچکی در این زندگی اشتراکی دارد. اگر همه چیز خوب پیش رود، جنبه جنسی ازدواج از هر ۴۸ ساعت، یک ساعت زوج‌ها را در اختیار می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید رابطه‌تان موفق باشد، بهتر است آن را براساس چیزی دیگر بنا کنید.
نمی‌خواهیم زیبایی یا اهمیت رابطه‌جنسی را کوچک بشماریم، هدفمان این است که تاکید کنیم یک ازدواج برای موفق شدن باید برمبنای دوستی و شخصیت شکل گیرد. شما باید دوستی عالی برای همسرتان باشید نه فقط یک عاشق یا معشوق. وقتی می‌خواهید کسی را بعنوان شریک زندگی‌تان انتخاب کنید، لازم است از خودتان سوال کنید، «اگر جنبه جنسی را از این رابطه بردارم، آیا هنور از بودن با این فرد بعنوان یک دوست لذت می‌برم؟» کسانی هستند که می‌دانند چطور بازی جنسی را شروع کنند و شما را اسیر خودشان کنند اما اینها عمق شخصیت بسیار کمی دارند. میل جنسی به تنهایی قادر به حفظ یک ازدواج نیست. می‌بایست یک دوستی و تعهد عمیق بین دو طرف وجود داشته باشد.
سلیقه‌های جنسی و اینکه چه چیزی موجب تحریک شما می‌شود قابل یادگیری و اکتسابی است. اما اگر اجازه بدهید اشتهایتان شما را کنترل کند، ممکن است موجب ویرانی شما شوند.


آیا در ازدواج داشتن رابطه‌جنسی فقط با یک نفر خسته‌کننده نخواهد بود؟ آیا تنوع مزه زندگی نیست؟

دو نوع تنوع وجود دارد: تنوع خیالی و تنوع عمیق. نوع خیالی تنوع همان داشتن رابطه‌جنسی با افراد زیاد است. نوع عمیق‌تری از تنوع هم هست که در کشف اعماق طرف مقابل یافت می‌شود که مثل شنا کردن در یک اقیانوس می‌ماند. هرچه عمیق‌تر و عمیق‌تر در رابطه‌تان فرو روید خواهید دید که هنوز رمز و رازهای دیگری از طرف‌مقابلتان وجود دارد که کشف نکرده‌اید.
تعهد داشتن به یک نفر جا را برای نوع عمیق تنوع باز می‌کند. اما لازم است بدانید که خارج از زندگی‌زناشویی‌تان نمی‌توانید این نوع صمیمیت را پیدا کنید.
ممکن است بخواهید همیشه همه انتخاب‌هایتان را نگه دارید، اما باید بگوییم که صمیمیت با دور انداختن آنها ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که عشاق باید ازدواج کنند و ازدواج باید پایدار باشد. اگر شما و طرف مقابلتان زندگی خود را به طور کامل در اختیار هم نگذارید، همیشه از هم عقب می‌کشید. اما چرا باید همه چیز خود را در اختیار یک نفر بگذارید که ممکن است ترکتان کند؟ چرا باید اینکار را بکنید؟ عقب کشیدن دلیل دیگری است که نشان می‌دهد در آن اقیانوس عمیق شنا نمی‌کنید. ممکن است تصور کنید که اینکار را می‌کنید چون هیچوقت به ته آن نمی‌رسید اما این فقط به آن دلیل است که به دنبالش نمی‌روید و طرف مقابلتان هم همینطور.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سه باور خطرناک در مورد رابطه زن و مرد

بسیاری از زنان جوامع مختلف، در مورد رابطه خود با مردان باورهای اشتباهی دارند که در انتها به تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواهشان منجر می شوند. برخی از این باورها بسیار خطرناک هستند و باید هر چه سریع تر آنها را از ذهن و روش زندگی خود حذف کرد.
این تصورات اشتباه همیشه درد و ناراحتی به دنبال دارند و اجازه نمی دهند تا زنان واقعیت های زندگی و رابطه عاشقانه خود را ببینند و درک کنند.


اولین باور اشتباه: همه روابط به تعهد و ازدواج منتهی می شوند

یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین باورهای زنان جامعه امروز این است که مرد دلخواه خود را پیدا کنند، دوست فابریک او بشوند و در انتها نیز با او ازدواج کنند. نه خیر خانم ها. از این تصورات اشتباه بیرون بیایید. واقعیت تلخ این است که مردها زمانی از مجردی و آزادی های خود دست می کشند که بتوانند در زندگی شما نقش مردانه خود را حفظ کنند.
به زبان ساده باید بگوییم، مردها – هر چه قدر هم امروزی – عاشق زنانی می شوند که به آنها احتیاج داشته باشند. مردها دوست دارند نیازهای زن را برآورده کنند و این به آنها حس قدرت و عشق می بخشد. زنانی که همه وقت و انرژی و توان خود را در رابطه می گذارند و از مرد چیزی غیر از عشق نمی خواهند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند. به قول مادربزرگ ها، مردان همچون سایه هستند؛ هرچه بیشتر به آنها نزدیک شوید بیشتر از تو دور می شوند.
اگر مردی احساس کند زن باید و نباید در زندگی‌اش راه انداخته است و بوی استیصال می آید، احساساتش کمرنگ خواهد شد.


دومین باور اشتباه: نشان دادن احساس واقعی خود باعث فرار مردها می شود

اگر همیشه از ترس این که مبادا مرد خود را از دست بدهید، حرف های دل خود را با او در میان نمی گذارید باید بدانید بزرگ ترین اشتباه زندگی خود را انجام می دهید. شما در واقع در حال تخریب رابطه خود هستید. با ریختن حرف های خود در دلتان و نگه داشتن آنها نمی توانید تا زمان زیادی دوام بیاورید و سرانجام جایی منفجر می شوید.
به جای مخفی کردن نیازها، آنها را با مرد خود مطرح کنید. اجازه دهید او نیز همه خواسته ها و نیازهای شما را درک و برای خوشحالی شما تلاش کند.
اگر بتوانید این فکرهای مخرب را از زندگی خود دور کنید، مطمئن باشید رابطه عاشقانه زیباتری با همسرتان خواهید داشت.


سومین باور اشتباه: بده تا بگیری

نخستین باور اشتباهی که در میان بیشتر زنان رواج دارد این است که: «برای گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از مرد خود، باید عشق و توجه خودت نسبت به او را زیاد کنی». بنابراین، زنان شروع می کنند به خریدن هدایای ویژه برای مردان خود و دایم در گوش آنها تکرار می کنند تا چه اندازه به آنها علاقه مند هستند و دوری برایشان غیر قابل تصور است. برای مردهای خود غذاهای عالی تهیه می کنند و مدام در امور مختلف به او پیشنهادهای سازنده می دهند.
خانم ها، با این کار شما فقط یک دهنده هستید و مرد فقط نقش مصرف کننده و گیرنده را دارد. بله، درست است. در هر رابطه ای قانون دادن و گرفتن مصداق دارد اما باید باور کنید هر چه بیشتر به مرد توجه کنید و همه نیازهای او را فورا برآورده کنید، باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد. حتی شما هم دیگر عاشق نیستید. شما همه چیز و حتی وجود خود را فدا می کنید تا او را داشته باشید؟ تا او خوشحال باشد؟ تا او نیز همه اینها را به شما بدهد؟
مردها همیشه عاشق زنانی می شوند که بتوانند برای او کاری کنند. مرد دوست دارد جایگاه خود را داشته باشد. او خود را تامین کننده خانه می داند و تقویت این حس در او باعث می شود تا زن خود را بیشتر دوست داشته باشد. اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند آن طور که شایسته هستید شما را دوست داشته باشد.
هرگز به مردها بیشتر از آن چیزی که به شما می دهند عشق یا توجه ندهید. در ضمن، تا زمانی که او به شما نگفته دوستتان دارد، این جمله جادویی را با او نگویید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 32 از 44:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA