انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 33 از 44:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
۱۰ فایده شگفت آور رابطه جنسی برای سلامتی

بسیاری از مردم بر این باورند که رابطه جنسی، در یک رابطه زناشویی مهم است. اما آن می تواند برای سلامتی شما نیز مهم باشد. در زیر ده فایده رابطه جنسی سالم که به صورت علمی تایید شده است را ذکر می کنیم.


۱. کاهش استرس

رابطه جنسی در کاهش فشار خون و نیز به طور کلی کاهش استرس نقش دارد. مطالعات نشان می‌دهد که کسانی که رابطه جنسی مکرر دارند، فشار خون دیاستولیک آنها کاهش می‌یابد. حتی در آغوش گرفتن شریک زندگی می‌تواند باعث کاهش فشار خون در زنان شود.


۲. تقویت سیستم ایمنی

سلامت جنسی معادل سلامت جسمانی است. درگیر شدن در رابطه جنسی برای حداقل یک بار در هفته می‌تواند باعث آزاد شدن مقادیر بسیاری از ایمنوگلوبولین می‌شود، که می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی و انواع مختلف عفونتها محافظت کند.


۳. سوزاندن کالری

نیم ساعت رابطه جنسی می‌توانید ۸۵ کالری و حتی بیشتر بسوزاند. شاید این عدد به نظر کم بیاید ولی با توجه به اینکه این مقدار کالری در سراسر بدن مصرف می‌شود، بسیار موثرتر از انجام حرکات ورزشی می‌باشد.


۴. بهبود وضعیت قلب

بعضی از افراد مسن نگران این هستند که در هنگام رابطه جنسی به سکته قلبی دچار شوند. اما محققان به این نتیجه رسیده اند که رابطه جنسی مکرر هیچ ارتباطی با سکته ندارد. در واقع، مطالعات نشان داده اند که داشتن رابطه جنسی حداقل دو بار درهفته می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۵۰٪ کاهش دهد.


۵. افزایش اعتماد به نفس

براساس تحقیقات، یکی از دلایلی که بسیاری از مردم رابطه جنسی برقرار می‌کنند، تقویت اعتماد به نفس است. بسیاری از مردم، حتی آنهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، می‌گویند که آنها گاهی اوقات به منظور احساس بهتر داشتن، رابطه جنسی برقرار می‌کنند.


۶. افزایش صمیمیت

رابطه جنسی و ارگاسم، سطح هورمون اکسی توسین شما را افزایش می دهد. اکسی توسین به عنوان هورمون عشق شناخته می شود که در ایجاد پیوند قلبی و اعتماد کمک کند. این هورمون همچنین به احساسات بخشندگی و سخاوت مرتبط است.


۷. کاهش درد

همراه با انتشار اکسی توسین، همچنین اندورفین نیز آزاد می‌شود که در تسکین درد بسیار موثر است. بنابراین، هر نوع درد مثل سردرد و حتی علائم PMS می‌تواند تا حد زیادی پس از رابطه جنسی بهبود یابد.


۸. کاهش خطر سرطان پروستات

برای مردانی که در دهه سوم زندگی خود هستند، داشتن انزال مکرر می‌تواند خطر ابتلای آنها را به سرطان پروستات در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد. حداقل ۵ انزال در هفته خطر ابتلا به سرطان پروستات را به یک سوم کاهش می دهد. مردان مسن نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات خود را با داشتن حداقل ۲۱ انزال در ماه کاهش دهند.


۹. تقویت عضلات کف لگن

انجام برخی از ورزش‌های عضلات کف لگن در هنگام رابطه جنسی بسیار مفید است. این حرکات کمک می‌کنند تا از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرید و نیز احتمال بی اختیاری را کاهش می‌دهد. یکی از محبوب ترین ورزش های ماهیچه های کف لگن، ورزش کگل (kegel) می‌باشد.


۱۰. بهبود وضعیت خواب

تحقیقات نشان داده است که اکسی توسینی که در طی ارگاسم منتشر شد، باعث باعث کاهش اختلالات خواب می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ترفندهایی زیرکانه برای جلب محبت همسر

زن برای اینکه احساس کند شوهرش او را دوست دارد، باید محبت همسرش را بار‌ها ببیند.
مرد‌ها می‌توانندبه روش‌های گوناگون و بی‌آنکه زحمت فراوانی به خود بدهندتوجه همسرانشان را جلب کنند و به بارعاطفی زندگی زناشویی خود بیفزایند.اغلب مرد‌هااین را می‌داننداما زحمت آن را به خود نمی‌دهند.
زن برای اینکه احساس کند شوهرش او را دوست دارد، بایدازمحبت همسرش رابار‌ها ببیند.یک یا دو بار ابراز محبت هر اندازه هم که مهم باشد نمی‌تواند برای زن رضایتبخش باشد.مردان باانجام کارهای کوچک و جزیی می‌توانند این نیاز را برآورده کنند.
اگر زن مورد مهر و محبت بیشتری قرار بگیرد به شوهرش نیز محبت بیشتری می‌کند و در نتیجه خود را موجودی قدرتمند و موثر می‌بیند، زیرا عشق و علاقه و توجهی را که به آن احتیاج دارد دریافت می‌کند. در این شرایط زن و شوهر هر دو به خواسته‌های خود می‌رسند و از زندگی راضی خواهند بود. زیرااین چرخه تکرار می‌شود و مردی که احساس مردانگی‌اش تامین شوداز همسر خود حمایت بیشتری کرده و به آن محبت بیشتری می‌کند.
اقداماتی که مردان می‌توانند برای جلب علاقه همسرانشان از آن بهره گیرند عبارتند از :
_ وقتی به خانه بر می‌گردید قبل از هر کار او را بیابید.در اولین زمان ممکن از او درباره کارهایی که در طی روز انجام داده سوال بپرسید مثلاً بپرسید آیا امروز به پزشکی که قرار بود مراجعه کنی رفتی؟
_ مدتی را با او صرف کنید؛ دراین زمان خاص ازخواندن روزنامه و یاانجام کارهایی که حواستان را به آن معطوف کند خودداری کنید.
_ به مناسبت‌های ویژه و گه‌گاه بدون دلیل مشخص به او شاخه گلی هدیه کنید.
_ از حال چهره و طرز لباس پوشیدنش تعریف کنید.
_ اگر ناراحت است به احساساتش بها دهید.
_ اگر می‌بینید دیر به منزل می‌رسید به او تلفن کنید و دیر آمدنتان را به او اطلاع دهید.
_ اگر احساساتش جریحه دار شده با او همدردی کنید. به او بگویید متاسفم که ناراحت هستی، بگذارید بداند که حال او را درک می‌کنید.
_ «تو را دوست دارم را هرگز فراموش نکنید».
_ در حضور دیگران به او محبت کنید.
_ در کیف خود عکسی از او نگهداری کنیدو گه‌گاه این عکس را با عکس دیگری از او عوض کنید.
_در کار‌ها از او نظر خواهی کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمانـی جالب بـرای زوج‌های ناموفـق

همیشه که نباید حرف زد، گاهی وقت ها باید عمل کرد، توصیه می شود به جای قرص و شربت به همسرتان، از آمپول استفاده کنید. آمپول های زیر را به جای حرف زدن و بگو مگو و جدل و... به همسرتان تزریق کنید:


۱٫ نوشتن گفتنی‌ها

اگر هنوز چند کلمه ای از بحث نگذشته است که دعوایتان می شود، اگر در همسرتان مقاومت شدیدی در پدیرش سخنان خود می بینید، اگر نگران این هستید که نتوانید کلام و احساستان را مدیریت کنید، توصیه می شود که همه ی گفتنی ها را بنویسید. چرا که در نامه، فرصت مرور و تجدید نظر هست. در نامه مجالی برای بحث و جدال وجود ندارد؛ شما یک طرفه سخن می گویید و خواننده نیز یکسره به سخنان شما توجه می کند. نوشتن به شما امکان می دهد که از ظرافت های کلامی و سنجیدگی گفتار، نهایت بهره را ببرید. اساساً خواندن نامه برای همه دلنشین است و این دلنشینی، خواه ناخواه، محبتّی نیز ایجاد می کند.
از قلم و کاغذ نترسید، نمی خواهید که کتاب چاپ کنید! فقط می خواهید حرف دلتان را بدون بگو مگو به همسرتان که نزدیکترین فرد به شماست، بیان کنید. حداکثر چند غلط املایی و ویرایشی خواهید داشت! فقط به این فکر کنید که همسرتان تمام حرف های شما را می خواند و دعوا هم نمی شود، می ارزد، امتحان کنید.


۲٫ فرستادن پیامک

یکی از راه های عالی برای صمیمیمت بیشتر با همسرتان، فرستادن پیامک است. چرا به دوستانتان، همکاران قدیمیتان، مدیرتان پیامک می زنید، ولی به همسرتان نه؟
این نوع گفتار زمان خاصی احتیاج ندارد و شما می توانید پیامک تبریک عید، شعر عاشقانه، لطیفه و هر چیزی که دوست دارید را برایش بفرستید. حتی زمانی که از یکدیگر عصبانی و خشمگین هستید، می توانید به این وسیله صمیمانه ترین رابطه را با همسرتان برقرار کنید. هرگز فراموش نکنید "وقتی یکی از همسران از دیگری خشمگین است، قدرتمندترین پیامی که می تواند برای همسرش بفرستد، این است: حق داری از دست من عصبانی باشی."


۳٫ هدیه دادن

از نظر اسلام هدیه دادن روش بسیار پسندیده ای است که کینه ها را از بین می برد و به روابط انسان ها به خصوص زن و شوهر ها شادی می بخشد.
"هنگامی که کلمات برای برقراری ارتباط، نامناسب و یا نارساست، دادن هدیه روشی عالی برای این منظور به شما می آید." در واقع هدیه گاهی لغت نامه عشق است و رمزی است که به همسر ما می فهماند که به او می اندیشیم و او را دوست داریم و گاه زبانیست برای عذرخواهی مودبانه. اما نکته ی قابل توجه این که هدیه دهنده (به خصوص مرد به دلیل ویژگی های ذاتی) علاوه بر هزینه مادی، زحمت زیادی متحمل می شود و ذوق فراوانی به کار می برد، بنابراین هدیه گیرنده باید با روی گشاده آن را بپذیرد و هرگز در صدد پس دادن و یا حتی تعویض هدیه نباشد.


۴٫ رفتارهای هیجان انگیز

درست نیست که ما در زندگی خصوصی خود همواره جدیت به خرج دهیم و انجام برخی از کارهای شادی آفرین و نشاط انگیز را ناسازگار با روحیات خود بدانیم؛ و یا این گونه رفتارها را سبک سرانه تلقی کنیم. ما می توانیم گاه گاهی به کودک درون خود مجال بازی دهیم و بدینوسیله زندگی را از حالت یک نواختی خارج کنیم. مثلاً پیام خود را با زبانی عاشقانه بنویسیم و به آینه جلوی اتومبیل همسرمان آویزان کنیم؛ یا اگر می دانیم که روز خسته کننده ای داشته است، جمله ی "خسته نباشی عشق هیشگی من" را بر در ورودی بچسبانیم و یا حتی خواسته ی خود را با بیانی کودکانه و نشاط آور بیان کنیم.


۵٫ نوشتن نامه فرضی

نوشتن نامه ی فرضی، برای رهایی از احساسات منفی بسیار مفید است. این کار فرصتی فراهم می کند که ابتدا درباره ی هر چه باعث خشم، عصبانیت، ناراحتی و ترس شما شده است و قصد گفتنش را دارید، فکر کنید.
پس ابتدا آنچه قصد گفتن آن را دارید، در نامه ای به همسر خود بنویسید. در مرحله بعد جواب نامه را آن گونه که دوست دارید دریافت کنید، از طرف همسرتان به خود بنویسید؛ مثلاً این که از شما تشکر می کند که احساس خود را به او بیان کرده اید و یا این که شما را درک می کند و به خاطر اشتباهی که داشته است از شما معذرت می خواهد. در مرحله سوم مجدداً نامه ای به همسر خود بنویسید و وانمود کنید که وی حرف دل شما را زده است و به این دلیل شما حاضرید او را ببخشید.
قبل از اینکه اعتراض کنید، بگویم شما می خواهید با همسرتان یک عمر با خوبی و عشق زندگی کنید و فرزندان سالم پرورش دهید، زندگی که یکی من بگم یکی تو نیست، گذشت و بزرگواری است، بعضی اوقات همسر می داند که مثلا رفتار مادرش اشتباه بوده ولی نمی خواهد و یا نمی تواند آن را بیان کند و از طرف مقابل عذر بخواهد، ما هم عصبانی هستیم، پس با کمی گذشت و برای این که از ناراحتی خود بکاهیم، می توانیم این نامه فرضی را بنویسیم، حتی می توانیم آن را نگه داریم و سالها بعد به همسرمان نشانش دهیم، مطمئن باشید که همسرتان از این کار شما واقعا خوشحال خواهد شد و شاید هم بعد از سالها، به کم اهمیت بودن مسئله پی ببرید و خدا را شکر کنید که به خاطر این مسائل جزیی، زندگی را تلخ نکردید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ترشح هورمون عشق و وفاداری در بدن انسان !!

میمون های «بونوبو» در رفتارهای جنسی خود تنوع طلبی دارند...
یک متخصص اعصاب و روان گفت: هورمون عشق از بی بند و باری جنسی جلوگیری می‌کند. هورمون عشق و وفاداری به همسر وجود دارد و کسانی که فاقد این هورمون هستند شرکای جنسی متعددی دارند.
علی فرهودیان به هورمون «اکسی توسین» و «وازوپرسین» به عنوان هورمون هایی اشاره کرد که ترشح آنها عشق و وفاداری به یک شریک جنسی را ایجاد می‌کند. فرهودیان افزود:‌ وجود این هورمون ها باعث می‌شود که رابطه جنسی فقط به تولید مثل، محدود نشود بلکه در انسانها نوعی رابطه عاطفی نیز ایجاد می‌کند.
وی اظهارداشت: میمون های «بونوبو» در رفتارهای جنسی خود تنوع طلبی دارند و با ماده میمونهای متعدد رابطه جنسی برقرار می‌کنند اما سوال این جا است که چرا انسان به رغم اینکه ژن هایی شبیه به میمون دارد، تنوع طلبی جنسی کمتری در طول حیات بروز می دهد؟
وی اظهارداشت: حیواناتی همچون موش صحرایی هم هستند که در تمام طول عمر خود یک جفت را بیشتر انتخاب نمی کنند و اگر جفت آنها از بین برود تا آخر عمر بدون جفت به زندگی خود ادامه می دهند. وی گفت‌: تحقیقات علمی بر روی این نوع موش ها نشان می دهد که اگر هورمون اکسی توسین در آنها ترشح نشود شرکای جنسی متفاوتی خواهند داشت.
وی افزود: همچنین تحقیقات نشان داده است وقتی هورمون اکسی توسین را در انسان از طریق مخاط بینی اسپری کنند به یک شریک جنسی اکتفا خواهد داشت و تمایلی به ایجاد رابطه با شرکای جنسی متعدد در وی از بین می‌رود. وی افزود:‌ عشق باعث می‌شود تا فرد به شرکای جنسی متعدد تمایلی نداشته باشد که متعاقب آن احتمال ابتلا به عفونتهای جنسی در وی کمتر می شود و همچنین طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.
این متخصص اعصاب و روان گفت‌: انسان از معدود پستاندارانی است که فرزندش به کمک او برای ادامه حیات نیاز دارد و حفظ و بقای نوزاد به بقای عشق در انسان نیز کمک می کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی بچه دار شدن رابطه جنسی والدین را تهدید می کند

بسیاری از زنان پس از زایمان دوره ای از افسردگی را تجربه می کنند.
روزهای پس از زایمان و دوران شیردهی، تجربه جدیدی برای پدر و مادر است. تغییرات جسمی و روانی بسیار زیادی در بدن مادر ایجاد می شود و بالطبع روابط جنسی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. مدیریت زوجین در کنترل مشکلات این دوران و حفظ رابطه مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


رابطه جنسی پس از زایمان

یکی از نکات مهم توجه به شرایط روانی زن پس از زایمان است. اغلب مادران پس از تولد نوزاد احساس خستگی و افسردگی می کنند، بنابراین حمایت عاطفی و درک وضعیت روحی زن نخستین گام برای بهبود روابط عاطفی است. اگرچه زن ممکن است در اوایل دوره پس از زایمان، از نظر فیزیولوژیک، توان لازم برای شروع روابط زناشویی را داشته باشد، ولی ممکن است از آمادگی روانی مناسبی برخوردار نباشد.
پس از زایمان، رحم و سایر بخش های دستگاه تناسلی در طی ۴ تا ۶ هفته به حالت عادی باز می گردند. بنابراین توصیه می شود که ارتباط جنسی را تا ۶ هفته پس از زایمان به تعویق بیندازید. مقاربت زودهنگام موجب آسیب به بخیه های مادر (هم در زایمان طبیعی و هم سزارین) و بروز مشکلاتی برای او می شود. در این مدت خونریزی پس از زایمان نیز قطع شده و ترشحات سیستم تناسلی زن به حال طبیعی باز می گردد.
توصیه می شود قبل از شروع روابط جنسی پس از زایمان حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورت نیاز می توانید از مشاوره روانشناسی نیز کمک بگیرید.


چرا فعالیت جنسی زوجین پس از زایمان کاهش می یابد؟

احساس درد در هنگام نزدیکی: درد در حین نزدیکی که معمولا ناشی از بخیه محل زایمان است، حتی در صورت التیام نیز می‌تواند موجب کاهش فعالیت جنسی زنان شود. در این مرحله با مراجعه به پزشک و معاینه توسط او، وضعیت بخیه های زایمان مشخص شده و اضطراب و نگرانی زوجین به خصوص زن برطرف می شود.
توجه افراطی به نوزاد: برخی از مادران آن چنان گرفتار نوزاد و نگهداری از او می شوند که وظایف خود را به عنوان یک همسر فراموش می کنند. مدیریت خانواده و حفظ روابط از مواردی است که زنان باید در مورد آن آگاهی های لازم را کسب کنند.
نگرانی در مورد وضعیت جسمی: برخی از زنان پس از بارداری و زایمان به دلیل تغییرات جسمی زیاد و افزایش وزن احساس خجالت کرده و به دلیل نگرانی در مورد وضعیت ظاهری خود از رابطه جنسی سرباز می زنند. باید این اطمینان به زن داده شود که تغییرات جسمی او پس از زایمان طبیعی بوده و به مرور زمان به حالت اول باز می گردد.
خستگی: بارداری و زایمان موجب خستگی بسار زیادی در زنان می‌شود. مسوولیت، نگهداری از نوزاد، و بر هم خوردن نظم خواب نیز مادر را با مشکلاتی همراه می سازند. بنابراین تمایل او به ارتباط جنسی کاهش می یابد. در طول شبانه روز باید ساعاتی برای استراحت مادر در نظر گرفته شود تا خستگی مفرط اختلالی در روابط عاطفی زوجین ایجاد نکند.
افسردگی پس از زایمان: بسیاری از زنان پس از زایمان دوره ای از افسردگی را تجربه می کنند. این حالت به ویژه در زایمان اول شایع تر است. از دست دادن میل جنسی یکی از ویژگی‌های شاخص این بیماری است. این بیماران نیازمند حمایت و درمان مناسب هستند. برای حل این بحران از روانپزشک و روانشناس کمک بگیرید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان افسردگی به قیمت از بین رفتن میل جنسی!؟

اگر میل جنسی‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد، کل زندگی عشقی‌تان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.
اگر قرار باشد بین رابطه‌جنسی و شاد بودن یکی را انتخاب کنید...انتخاب شما کدامیک خواهد بود؟
طبق تحقیقات انجام‌شده، روز به روز خانم‌های بیشتری شاد بودن را به زندگی عشقی خود ترجیح می‌دهند.
داروهای ضدافسردگی یکی از متداول‌ترین داروهای مصرفی است و گرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان آن از بهبودی که در زندگی‌شان ایجاد می‌کند فایده می‌برند اما ممکن است میل‌جنسی‌شان را به خطر بیندازد.
دکتر لئونارد دراگاتیس می‌گوید، «تا اینجا متداول‌ترین علت مشکل جنسی خانم‌ها، داروهایی است که برای درمان افسردگی‌شان به آنها می‌دهیم.» درواقع، تقریباً یک سوم خانم‌هایی که از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند متوجه می‌شوند که میل جنسی شان کاهش یافته است.
تقریباً اینطور عمل می‌کند:
پزشکان زیادی داروهای ضدافسردگی تجویز می‌کنند که با بالا بردن سروتونین (که شادی‌آور است) در مغز عمل می‌کند. بااینکه این خیلی خوب است و برای کسانی که داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند فایده‌بخش می‌باشد، اما عارضه‌جانبی که با خود همراه دارد این است که وقتی میزان سروتونین بالاست، مغز با کاهش دوپامین جبران می‌کند و دوپامین برای تحریک و جاذبه جنسی و همچنین ارگاسم لازم است.
برای خانم‌های متاهل، انتخاب بین داروهای ضدافسردگی یا زندگی عشقی‌شان، انتخاب سختی می‌تواند باشد. از یک طرف، داروهای تقویت‌کننده روحیه واقعاً جانشان را نجات می‌دهد؛ از طرف دیگر، خجالت، احساس گناه و تنهایی که با کاهش میل‌جنسی برایشان به همراه دارد، به روابطشان آسیب زده و افسردگی‌شان را حتی بیشتر از قبل می‌کند.
درمورد خانم‌های مجرد چطور؟
استفاده از داروهای ضدافسردگی تاحدی می‌تواند بر میل جنسی آنها اثر بگذارد که از شروع هر رابطه‌ای فرار خواهند کرد زیرا این موادشیمیایی تمام احساسات آنها را نابود می‌کند.
به طور خلاصه، اگر میل جنسی‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد، کل زندگی عشقی‌تان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.
راهکار چیست؟
متاسفانه هیچ راهکار ساده‌ای در دسترس نیست. برای بسیاری از خانم‌هایی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی بدون میل‌جنسی بهتر از زندگی بدون داروهایشان است. برخی خانم‌ها راه‌های دیگری برای تقویت میل‌جنسی‌شان پیدا می‌کنند و گاهی تنظیم میزان داروی مصرفی کمکشان می‌کند. و با اینکه امروزه نوع زنانه ویاگرا در دنیای داروها مورد بحث است، تاکنون چیزی در بازار موجود نبوده است.
تا آن روز، یا باید خندیدن را انتخاب کنید، یا رابطه‌جنسی را!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی ارتباط جنسی مانند مسکن عمل می کند

اندورفین ترکیبی شیمیایی است که در مغز تولید می شود و در تسکین درد و ایجاد حس آرامش نقش دارد.
تحقیقات جدید نشان داده اند که ارتباط جنسی می تواند به بهبود سردرهای میگرنی کمک قابل ملاحظه ای نماید.
بر اساس این مطالعات که توسط محققان آلمانی انجام شده است، فعالیت جنسی، سردرد های ناشی از میگرن و همچنین سردرد های خوشه ای (نوعی سردرد بسیار شدید که‌ به‌طور معمول‌ شامل‌ درد در یک‌ طرف‌ سر، در پشت‌ سریا اطراف‌ چشم می‌باشد) را حداقل در یک سوم از بیماران مورد بررسی برطرف کرده است.
متخصصان معتقدند که مکانیسم این اثر ناشی از افزایش ترشح اندورفین در حین رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم (ارضای جنسی) است.
اندورفین ترکیبی شیمیایی است که در مغز تولید می شود و در تسکین درد و ایجاد حس آرامش نقش دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟

محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان های متفاوت بارداری انجام داده اند و نتیجه اینکه بالاترین نقطه و اوج توانایی باروری در زنان در ۲۴ سالگی است.
تمامی خانم ها در هنگام تولد بالاترین میزان تخمک ها را جهت باروری دارند. یعنی در حدود یک میلیون تخمک. اما وقتی به سن بلوغ می رسند این میزان به حدود ۳۰۰ هزار عدد می رسد و مسئله اینجاست که از این تعداد فقط در حدود ۳۰۰ تخمک در دوره فعالیت تخمدانها آزاد می شود و امکان باروری می یابد.
هم چنان که سن افزایش می یابد تخمدانها هم پیرتر می شوند و تخمکها آمادگی کمتری برای باروری خواهند داشت. به همین دلیل است که امکان بروز مشکلات و اختلالات کروموزومی و ناهنجاری های ژنتیکی مانند سندروم داون در سنین پایین تر به مراتب کمتر از سنین بالا می باشد.
در عین حال احتمال بروز سقط جنین نیز در سنین بالا بیشتر است. این احتمال در زنانی که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارند احتمال سقط جنین ۱۰ درصد است در حالی که این رقم در زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله ۱۸ درصد و زنان ۴۰ تا ۴۴ ساله به ۳۴ درصد می رسد.
در عین حال در دهه بیست سالگی احتمال ابتلا به انواع مشکلات رحم و اندومتر به مراتب کمتر است و بیماری های مقاربتی نیز در این سنین کمتر ایجاد می شود.
از طرف دیگر در دهه بیست سالگی بدن از نظر فیزیکی سالم تر است و فرد مبتلا به بیماری ها و ناراحتی های گوناگون نمی باشد. از این رو احتمال زایمان زودتر از موعد و تولد نوزاد نارس در سن کمتر از ۳۶ سال پایین می باشد.
لازم به ذکر است که بررسی ها نشان داده اینکه شما در اوایل دهه بیست سالگی اقدام به بارداری نمایید یا در اواخر آن تغییر چندانی نمی کند و تفاوت باروری در این محدوده سنی ناچیز و قابل چشم پوشی است.
در ضمن نکته قابل ملاحظه این است که فقط بارداری مهم نیست و پس از زایمان مراقبت های مربوط به نوزاد و اینکه مادر بتواند با بیداریهای کودک بیدار بماند و با خوابیدنهای او استراحت نماید در دهه بیست سالگی راحت تر است و پس از آن از نظر بدنی و فیزیکی فشار بیشتری را متحمل می شود.
به عقیده بسیاری از متخصصان سن ۲۵سالگی بهترین سن برای فرزند اول است. زیرا هم مادر سن مناسبی دارد و هم اینکه در بازیها و مراحل گوناگون رشدی کودک بهتر می تواند در کنارش باشد.
علاوه بر وضعیت جسمی افراد در دهه بیست سالگی از نظر ذهنی و عاطفی نیز انعطاف پذیری بیشتری دارند و ظرفیت بیشتری برای تحمل و پذیرش مسئولیت ها و تعهدات مربوط به فرزندان دارند.
از طرف دیگر مادر شدن در این دهه امکان تحصیل و آموزش دیدن را به شما می دهد. می توانید در این زمان فرزنددار شوید و سپس دوباره به جامعه و پرداختن به شغل و کارهای مورد علاقه برگردید. در صورتی که در سنین بالاتر اگر کار و حرفه خود را به جهت مسئولیتهای مادری رها کنید جذب دوباره بازار کار به مراتب سخت تر خواهد بود.
به همین دلیل از نظر بسیاری از مشاوران اقتصادی بارداری در این برهه از نظر مالی و اقتصادی نیز لطمه خاصی به خانواده نمی زند.
یعنی مادرانی که در سنین بالاتر اقدام به بچه دار شدن می کنند فرصتهای بسیاری را از نظر موفقیتهای اجتماعی و شغلی از دست می دهند.
اما از طرف مقابل فرزند داشتن در سنین کم نیز به دلیل تجربه کم والدین سختی هایی دارد و والدین به دلیل توجه زیاد به فرزند ممکن است از توجه کافی به یکدیگر غافل شوند. این امر در بسیاری موارد در مادران جوان منجر به افسردگی های پس از زایمان می شود و در پدران جوان نیز ناراحتی های ناشی از کمبود توجه همسرشان مشکل ساز است.
در بسیاری از موارد که ازدواجها در سنین پایین انجام می گیرد و زوجین خیلی زود تصمیم به بچه دارشدن می گیرند مشکلات زیادی به دلیل عدم آمادگی ها و تفاهمات لازم جهت پذیرش مسئولیتهای جدید ایجاد می شود.
بررسی ها نشان داده فرزندان زنانی که در سنین بین ۱۵ تا ۲۴ متولد شده اند از نظر رفتاری مشکلات بیشتری دارند و آن هم بیشتر به دلیل فقدان مهارتهای تربیتی لازم در مادران خیلی جوان است.
ارزیابی وضعیت والدینی که در دهه ۳۰-۲۰ و ۴۰ خود فرزنددار شده اند نشانگر ویژگیهای رفتاری و تربیتی متفاوت در این فرزندان است.
لازم به ذکر است که شما در هر سیکل عادت ماهیانه فقط تا ۲۵ درصد شانس بارداری خواهید داشت و بدین ترتیب یعنی در اوایل دهه بیست سالگی در سال در حدود۹۸ درصد و در اواخر این دوران در حدود ۸۴درصد شانس برای بارداری خواهید داشت.
در این دهه فقط ۷درصد از خانم ها دچار ناباروری می شوند و ۶ درصد نهایتا بچه دار نمی شوند. اما در دهه۴۰ سالگی احتمال اینکه افراد هرگز نتوانند بچه دار شوند تا ۶۴ درصد هم می رسد.
این مسئله در مورد خانم های دهه ۴۰سالی که سقط جنین دارند ۳برابر افرادی است که در دهه بیست سالگی هستند و در مورد ۴۵سالگی به بالا باز هم افزایش می یابد.
در ضمن در مورد ابتلای کودک به سندروم داوان در دهه بیست سالگی مادر احتمال یک به ۱۲۹۵ است و در دهه ۳۰ یک در ۷۵۹ می باشد.
با توجه به موارد فوق توصیه می کنیم که در هر سنی حتی در دهه بیست سالگی اگر قصد بچه دار شدن دارید حتما قبل از هرچیز با پزشک متخصص مشورت نمایید تا از جنبه های گوناگون از آمادگی شما برای این موضوع اطمینان حاصل کرده و موارد مورد نیاز را به اطلاعتان برساند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رابطه زناشویی پس از زایمان

بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟ پاسخ را از دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان بشنوید.
خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است برقراری چنین رابطه‌ای باعث آسیب به مادر شود. باور غلط دیگری که در این مورد رواج دارد، بهتر بودن سزارین نسبت به زایمان طبیعی برای برقراری رابطه زناشویی بعد از آن است. البته بعضی اوقات هم مشغولیت بچه‌داری باعث می‌شود که زوج‌ها خودشان و یا رابطه زناشویی‌شان را فراموش کنند که این نکته هم می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی بر روابط زوجین بگذارد. درباره این موارد با دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه تهران گفتگو کرده‌ایم...


بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟

در یک مدت زمان خاص پس از زایمان، توصیه ما این است که رابطه زناشویی وجود نداشته باشد و علت آن هم این است که می‌خواهیم محل چسبندگی جفت ترمیم پیدا کند چون مثل یک زخم باز می‌ماند. جفت از دیواره کنده شده و خو‌ن‌ریزی‌های معمول بعد از زایمان، از همین محل است. تا این زخم ترمیم پیدا نکرده، بهتر است رابطه‌ زناشویی نداشته باشند. این زمان حدود ۳ هفته طول می‌کشد. در قدیم می‌گفتند تا ۶ هفته. اما امروز می‌گویند تا ۳ هفته هم کفایت می‌کند.


آیا این مدت برای زایمان طبیعی و سزارین فرق دارد؟

مسلما شرایط زایمان طبیعی و سزارین باهم فرق می‌کند. اگر زایمان طبیعی باشد چون در محل، ممکن است برش و بخیه زده شده باشد و این زخم در طول ۲ هفته بهبود پیدا می‌کند، چنانچه مشکل خاصی پیدا نکند، همین ۳ هفته کافی است.


در مورد سزارین چه طور؟

بستگی دارد به نوع سزارینی که انجام شده است. اگر همراه با چسبندگی زیاد یا بروز عفونت باشد، ممکن است رابطه‌ زناشویی همراه با درد باشد. یعنی پس از رابطه‌ زناشویی، زن یک درد مبهمی در ناحیه لگن خود حس می‌کند. در حقیقت، با حرکت احساس درد می‌کند. بالاخره سزارین یک برش است. شکم باز شده و دست خورده، در بهترین شرایط هم سزارین تا حدی چسبندگی ایجاد می‌کند. بنابراین زایمان طبیعی از این جهت بهتر است و برخلاف تصور عوام که فکر می‌کنند سزارین برای رابطه زناشویی‌شان بهتر است، باید اشاره شود که پس از یک زایمان طبیعی و سالم، رابطه زناشویی در مقایسه با سزارین مطلوب‌تر است.


آیا این چسبندگی، به غیر از درد محدودیت دیگری هم برای رابطه زناشویی ایجاد می‌کند؟

نه، فقط همان درد را ایجاد می‌کند. پس از زایمان نکته‌ دیگری که وجود دارد، زمانی است که مادر شیر می‌دهد. در این شرایط فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت استفاده کند که محلول در آب است.


برخی خانم‌ها تصور می‌کنند بعد از زایمان طبیعی ممکن است نتوانند مثل قبل رابطه زناشویی برقرار کنند. آیا چنین تصوری درست است؟

یکی از تغییرات فیزیولوژیک که در طول بارداری اتفاق می‌افتد هیپرتروفی یا افزایش حجم دستگاه تناسلی است؛ یعنی یک مقداری بافت بزرگ‌تر و متورم‌تر می‌شود. خود کانال زایمانی نیز بازتر می‌شود. رحمی که قبلا ۱۰۰ گرم بوده حالا می‌شود ۱۰۰۰ گرم. بعد از زایمان، تمام این تغییرات طی ۶ هفته بر می‌گردد به حالت عادی. پس تغییرات چندانی برای اندام‌ها برای طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.


در جایی می‌خواندم که برای پیشگیری از تغییر شکل‌های مختصری که ممکن است بعد از بچه‌دار شدن اتفاق بیفتد، تمرین‌هایی وجود دارد. آیا این حرف درست است؟

بله، تمرین عضلات کف لگن، ورزشی است که حتی برای خانم‌هایی که باردار نیستند، می‌تواند رضایت ناشی از رابطه زناشویی را افزایش دهد. برای خانم‌هایی که اختلالات جسمی دارند و یا دیر به ارگاسم می‌رسند، توصیه می‌شود در طول روز مرتب این عضلات را تقویت کنند. برای تقویت، عضلات را باید به صورت متناوب منقبض و منبسط کنند. ابتدا نیز این کار را با دفعات کم شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهند. طول مدت انقباض و انبساط را هم می‌توانند افزایش دهند. به عنوان مثال اول ۳ ثانیه، و بعد کم کم مدت را تا ۱۰ ثانیه افزایش دهند. این تمرین حتی برای دوران یائسگی که عضلات کف لگن ضعیف می‌شوند نیز مفید است البته توصیه می‌شود که در دوران بارداری نیز خانم‌ها این کار را انجام دهند.


بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و در زمان شیر دادن، از ترس باردار شدن ترجیح می‌دهند که رابطه زناشویی نداشته و یا در حداقل ممکن داشته باشند. روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟

توصیه می‌کنیم که خانم‌ها هفته‌ ششم پس از زایمان به مراکز بهداشت مراجعه کنند. مشاور با توجه به شرایطی که زن و مرد دارند روش قابل اطمینانی را برای جلوگیری به آنها معرفی می‌کند چرا که فقط ۴۰ روز اول پس از زایمان احتمال بارداری وجود ندارد و بعد از آن به علت احتمال حاملگی، جلوگیری صورت بگیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
متخصص باروری چه‌کار می‌کند؟

متخصص باروری یک پزشک متخصص زنان و زایمان است که دارای تحصیلات عالی درباره عملکرد غدد داخلی مربوط به تولید مثل در انسان است. این متخصصان یک دوره دو تا سه ساله را در مقطع فوق‌تخصص در رشته باروری طی می‌کنند و دارای صلاحیت‌های لازم برای درمان اختلالات مربوط به تولید مثل در اطفال، زنان و مردان هستند. بهتر است برای درمان ناباروری به این متخصصان مراجعه شود...
وجود پزشک و پرستاران مجرب در کلینیک درمان ناباروری، وجود یک دستگاه سونوگرافی واژینال و وجود آزمایشگاه‌های مجهز برای انجام آزمایش‌های تخصصی ضروری است. متخصصان از داروی کلومیفن برای تحریک باروری استفاده می‌کنند. داروی کلومیفن سبب تحریک عمل تخمک‌گذاری در زنان می‌شود. در تمامی ‌موارد استفاده از این دارو، پزشک متخصص باید از تغییرات ایجاد شده در دستگاه تناسلی زنان با اطلاع شود. استفاده از دستگاه سونوگرافی واژینال به متخصص در تشخیص زمان تخمک‌گذاری کمک خواهد کرد و وی با این دستگاه می‌تواند تغییرات ایجاد شده را مورد مشاهده قرار دهد.


چه زمانی باید برنامه اولین ویزیت با پزشک متخصص باروری را تنظیم کرد؟

اغلب این برنامه در اولین هفته دوره قاعدگی تنظیم می‌شود. آزمایش‌های اصلی شامل تست (FSH) و (LH) هستند که در روز سوم پس از قاعدگی انجام می‌شوند و برای هر دو طرف (زن و مرد) آزمایش خونی (ایدز، هپاتیت و...) انجام می‌شود.


زمان ویزیت دوم چه وقت است؟

ویزیت دوم زمانی انجام می‌شود که هورمون LH به حداکثر می‌رسد. این زمان اغلب پیش از مرحله تخمک‌گذاری زن است. در این زمان اغلب از روش‌های زیر کمک می‌گیرند:
الف: انجام تست‌های پس از آمیزش برای بررسی آمادگی اسپرم برای نفوذ در تخمک
ب: ارزیابی میزان ترکیبات مخاط گردن رحم
ج: انجام تست از لحاظ عفونت باکتریایی
د: انجام سونوگرافی در زمان حداکثر ترشح

LH برای بررسی وضعیت رحم و تخمدان‌ها. اگر سلول‌های مفروش شده در رحم نازک باشند نشانه آن است که یک مشکل هورمونی وجود دارد. ناهنجاری‌هایی از قبیل فیبروئیدها و کیست‌های تخمدانی را می‌توان از طریق سونوگرافی تشخیص داد. همچنین ناهنجاری در شکل رحم هم در سونوگرافی قابل تشخیص است. بسیاری از پزشکان پس از سونوگرافی اولیه یک مرحله دیگر سونوگرافی نیز انجام می‌دهند. در این سونوگرافی مشخص می‌شود که آیا فولیکول تخمک را آزاد کرده است یا خیر. در همین مواقع تخمک‌ها رسیده می‌شوند ولی از فولیکول آزاد نمی‌شوند. این حالت را می‌توان در سونوگرافی تشخیص داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 33 از 44:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA