انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 34 از 44:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
رابطه جنسی و ایمنی بدن؟

مطالعات نشان می دهند ارتباط جنسی سالم و مداوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
بر اساس این تحقیقات که در پنسیلوانیا انجام شد، ۱ یا ۲ بار رابطه جنسی در طول هفته موجب افزایش نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A یا IgA در بدن می شود. این آنتی بادی بدن را در برابر عوامل عفونی مختلف از جمله سرماخوردگی محافظت می کند.
برای انجام این پژوهش، نمونه بزاق ۱۱۲ نفر که به صورت مداوم و منظم رابطه جنسی داشتند، از نظر میزان ایمونوگلوبین A مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج نشان داد کسانی که به صورت منظم و ۱ یا ۲ بار در هفته ارتباط جنسی دارند، در مقایسه با افرادی که کمتر از ۱ بار در هفته رابطه دارند و کسانی که اصلا رابطه جنسی ندارند، از میزان IgA بالاتر و سیستم ایمنی قوی تری برخوردارند.متخصصان معتقدند این مکانیسم یکی از دلایل وضعیت سلامت مطلوب تر در افراد متاهل نسبت به افراد مجرد به شمار می رود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت خیانت مردان در زندگی مشترک !؟!

مردان بیش از زنان در زندگی مشترک دچار خیانت می‌شوند و از سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی بیشترین خیانت‌ها از سوی مردان صورت می‌گیرد.


۷۰ درصد از خیانت زوجین به دلیل ضعف جنسی است

عدم توانایی در مدیریت غزیزه جنسی و ضعف جنسی مرد یا زن از علل اصلی ایجاد روابط فرا زناشویی است که ۷۰ درصد از این روابط ریشه در این امر دارد.
کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و باروهای دینی در خانواده، عدم علاقه زن و شوهر به یکدیگر، وجود ضوابط عاطفی قبل از ازدواج و تداوم آن به بعد از ازدواج، انتقام‌جویی از شوهر توسط زن به دلایل مختلف و اعتیاد مرد، از دیگر علل ایجاد روابط فرا زناشویی عنوان کرد.
در مردان به دلیل تنوع‌طلبی و کمرنگ شدن صداقت و ارزش‌های دینی و بی‌توجهی همسر پس از تولد اولین فرزند و حتی جداسازی بستر از سوی زن موجب می‌شود تا مردان به دنبال تامین نیازهای جنسی خارج از محیط خانواده باشند.


سن خیانت مردان از ۲۸ تا ۵۰ سالگی / سن خیانت زنان از ۲۰ تا ۴۰ سالگی

اصولا سن خیانت در مردان به همسران از ۲۸ تا ۵۰ سالگی است، تعداد اندکی از مردان بعد از سن ۵۰ سالگی به همسران خود خیانت می‌کنند و به دنبال برقراری ارتباطات فرازناشویی هستند. این مساله در زنان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دیده می‌شود.


مردان بیش از زنان خیانت می‌کنند

اصولا زنان کمتر از مردان به روابط فرا زناشویی تمایل دارند، خوشبختانه هنوز زنان جامعه دارای عفت و وفاداری بیشتری هستند و هنوز شرایط اخلاقی حاکم بر جامعه صدق می‌کند.


مراحل خیانت در زندگی زناشویی در سه مرحله تقسیم بندی می شود ‌:

خیانت در دهه اول به دلیل عدم علاقه به همسر
در سال‌های اولیه ازدواج که مرد نسبت به همسر خود علاقه‌ای ندارد واز روی اجبار تن به ازدواج داده است یا اینکه متوجه می‌شود همسرش توانایی لازم جنسی ندارد.
خیانت مردان در دهه دوم و سوم زندگی به دلیل تنوع‌طلبگی
بعد از تولد اولین فرزند و بی‌توجهی همسر، دوره دوم برقراری ارتباط فرا زناشویی است. در دهه دوم و سوم زندگی به لحاظ تنوع‌طبلی و عدم تمکین زن به ایفای نقش زناشویی نوع دیگری از خیانت در زندگی مطرح می‌شود.
متاسفانه در دهه‌های دوم و سوم به دلیل ناجوانمردی برخی از مردان نسبت به همسرانشان خیانت رخ می‌دهد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت ترس خانوم ها از زایمان طبیعی

ترس از درد زایمان از مهم‌ترین علت‌های امتناع زنان از زایمان طبیعی در کشور ماست.
علاوه بر آن باورهای نادرست درباره روند زایمان نیز باعث تمایل آنها به سزارین شده است اما زایمان طبیعی برخلاف تصور این خانم‌ها، سخت‌تر از عمل سزارین نیست...
شاید اگر مادران باردار بدانند خطرهای سزارین برای جنین ۳ برابر زایمان طبیعی است، باعث شود زایمان طبیعی را ترجیح دهند. در اینجا به برخی ترس‌ها و باورهای اشتباه برخی خانم‌ها در مورد زایمان طبیعی می‌پردازیم.


ترس اول: درد

به هر حال زایمان روندی دردناک است و نمی‌توان منکر این موضوع شد. البته ابتدا فاصله دردها زیاد است و مادر به اندازه کافی فرصت استراحت بین آنها را پیدا می‌کند. از زمانی که فاصله بروز دردها کمتر می‌شود تا زمان تولد نوزاد، چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و درد زایمان هم غیرقابل تحمل نیست.
توصیه پزشک: اگر مادر در مورد زایمان و روند آن اطلاعات کافی داشته باشد، تحمل درد برایش بسیار راحت‌تر خواهد شد. یکی از کارهایی که بیشتر خانم‌ها هنگام فارغ شدن انجام می‌دهند، فریادزدن است درحالی که این کار فقط باعث تلف شدن انرژی‌شان می‌شود. بهترین کار، تنفس عمیق و زورزدن با آغاز دردهای زایمان است. حتی امروزه خانم‌ها می‌توانند با مشاوره با پزشکشان زایمان طبیعی بدون درد را انتخاب کنند. کاملا واضح است که زایمان طبیعی با درد همراه است پس نباید این موضوع را کتمان کرد. نکته مهم اینجاست که مادر بداند این درد لحظه‌ای است و با تولد فرزندش هیچ نشانه‌ای از آن باقی نخواهد ماند.


ترس دوم: مسؤولیت

خیلی از خانم‌ها می‌گویند قدرت کافی ندارم، ضعیف هستم و فکر نمی‌کنم بتوانم زایمان طبیعی راحتی داشته باشم به همین دلیل ترجیح می‌دهم سزارین کنم.
توصیه پزشک: این ترس کاملا طبیعی است و در بیشتر زنان دیده می‌شود ولی با تولد فرزند، اعتمادبه‌نفس مادر بالا می‌رود و این مشکل را فراموش خواهد کرد. پای صحبت‌ها و درددل‌های مادر یا اطرافیانی که زایمان طبیعی داشته‌اند، بنشینید و در مورد سختی این کار از آنها سوال کنید. بعد سری به خانم‌هایی بزنید که به تازگی سزارین کرده‌اند و ببینید کدام‌یک از زایمان خود راضی‌ترند.


ترس سوم: اگر نتوانم...

اگر نتوانم به اندازه کافی تلاش کنم، اگر فرزندم نچرخد، اگر مشکل لگنی داشته باشم و...
توصیه پزشک: دلیل اینکه خیلی از خانم‌ها به انجام سزارین تمایل دارند، این است که فکر می‌کنند زایمان طبیعی خطرناک است. متخصص زنان حین زایمان وضعیت جنین را لحظه‌به‌لحظه کاملا بررسی می‌کند و در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی مشاهده کند، برای نجات جان مادر و جنین عمل سزارین را پیشنهاد می‌دهد. دلیل سختی زایمان طبیعی به‌خصوص در دوران ما، ورزش نکردن کافی خانم‌ها و ضعیف بودن عضلاتشان است. این ترس به‌خصوص برای کسانی که تا به حال زایمان نداشته‌اند، طبیعی است اما در خانم‌هایی که برای دومین بار زایمان می‌کنند، این ترس فقط زمانی به وجود می‌آید که زایمان اولشان زایمان سختی بوده باشد. باید به متخصص زنان اطمینان کافی داشت و پذیرفت اگر عدم پیشرفت روند زایمان دلیل پاتولوژیک داشته باشد، پزشک تصمیم درستی خواهد گرفت.


ترس چهارم: آسیب

برخی خانم‌ها فکر می‌کنند فشار ناشی از زایمان طبیعی و عبور جنین از کانال زایمان ممکن است به او آسیب برساند.
توصیه پزشک: زایمان روندی کاملا طبیعی است و عبور از کانال زایمان به هیچ‌وجه برای جنین خطرناک نیست. هنگام زایمان ماما وضعیت جنین را مدام بررسی می‌کند و با مشاهده هرگونه احتمال خطر موضوع را به متخصص زنان اطلاع می‌دهد تا اقدام‌های لازم انجام شود. مادر باید مطمئن باشد که زایمان طبیعی برای جنین بسیار سالم‌تر و کم‌خطرتر از سزارین است. قبل از زایمان می‌توان به کمک سونوگرافی از سلامت جنین مطمئن شد اما نکته مهم این است که خانم باردار به پزشک اطمینان کامل داشته باشد و در جریان زایمان خود را به او بسپارد. اگر خانمی به شدت از مرگ جنین یا مرگ خود حین زایمان هراس دارد، باید با یک روان‌شناس یا روان‌پزشک مشاوره کند و علت ترس خود را بیابد و آن را از بین ببرد.


ترس پنجم: زایمان زودرس

بعضی خانم‌ها از دردهای کاذب زایمان می‌ترسند و گمان می‌کنند ممکن است زمان زایمان زودتر از موعد فرارسد و کسی نباشد که به آنها کمک کند.
توصیه پزشک: اگر خانم‌ در مورد دردهای زایمانی اطلاعات کافی داشته باشد، می‌تواند آن را از دردهای کاذب تشخیص دهد. احتمال زایمان زودرس جز در موارد خاص بسیار پایین است ولی آمار نشان می‌دهد دوسوم زنان قبل از زمان موعد زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا بستری شوند. روند زایمان طولانی است و با آغاز دردها فورا اتفاق نمی‌افتد. خونسردی خود را حفظ کنید و با آغاز درد با اورژانس تماس بگیرید تا شما را به بیمارستان برساند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رابطه جنسی برای بیماران قلبی

این بیانیه که شامل توصیه های متخصصان مختلف از جمله متخصص قلب، فیزیولوژی ورزشی و مشاوره جنسی بود، در ژانویه سال ۲۰۱۲ در مجله قلب امریکا به چاپ رسید.
سرپرست این گروه مطالعاتی و استاد دانشکده پزشکی تگزاس اظهار کرد: فعالیت جنسی یکی از معیارهای اساسی در کیفیت زندگی مردان و زنان مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی و شریک جنسی آنها به شمار می رود، اما متاسفانه بحث و آموزش در این مورد بندرت در جلسات و مشاوره های بالینی بیماران انجام می شود.
توجه به فعالیت جنسی بیمار قلبی یکی از نکات مهم در درمان اوست، زیرا کاهش عملکرد جنسی منجر به اضطراب و افسردگی بیمار می شود. واقعیت این است که فعالیت جنسی، آنچنان فشاری به قلب وارد نمی کند که منجر به بروز مشکل در بیماران قلبی گردد. بنابراین احتمال بروز حوادث قلبی- عروقی ناشی از رابطه جنسی، در بیماران بسیار پایین است.
متخصصان معتقدند که برخی از بیماران باید فعالیت جنسی خود را تا زمانی که این روابط برای آنها ایمن و بی خطر تشخیص داده نشده، به تاخیر بیندازند. در برخی دیگر نیز می بایست نوع فعالیت جنسی تا زمانی که به وضعیت پایدار و ثابت نرسیده اند، تغییر کند.


در بیانیه انجمن قلب امریکا، توصیه هایی در زمینه فعالیت جنسی بیماران قلبی ذکر شده است که عبارتند از:

- بعد از تشخیص بیماری های قلبی- عروقی، پزشکان باید وضعیت بیمار را قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی آنها، به طور کامل ارزیابی کنند.
- توانبخشی قلبی و فعالیت فیزیکی منظم، خطر اختلالات قلبی- عروقی مربوط به فعالیت جنسی را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا حمله قلبی کاهش می دهد.
- زنان مبتلا به بیماری قلبی- عروقی باید با توجه به وضعیت بیماری خود، درباره بارداری و همچنین انتخاب روش پیشگیری از آن آگاه شوند.
- بیماران مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی شدید که هنگام فعالیت سبک و یا حتی استراحت نیز علایم بیماری را بروز می دهند، باید تا زمانی که درمان مناسب برای آنها انجام نگرفته و علایم بیماریشان کنترل نشده است، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنند.
- در صورت مشاهده اختلال در عملکرد جنسی بیمار، باید مشخص شود که این مشکل به کدام یک از عوامل از جمله بیماری قلبی، عروقی، اضطراب و ... مربوط می شود.
- مصرف داروهایی که برای بهبود علایم قلبی- عروقی بیمار تجویز می شوند، نباید به دلیل نگرانی در مورد تاثیرآنها بر عملکرد جنسی بیمار، قطع شوند.
- داروهای برطرف کننده اختلالات نعوظ معمولا برای مردان سالم، ایمن و بی خطر هستند. اما استفاده از این داروها برای بیمارانی که تحت درمان با نیترات برای بهبود درد قفسه سینه در بیماری شریان کرونری (انسداد شریان های خون رساننده به قلب) هستند، ممنوع می باشد همچنین باید از تجویز نیترات ها برای بیمارانی که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته از داروهای برطرف کننده اختلالات نعوظ استفاده کرده اند، خودداری شود.
- بهتر است زنان یائسه مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی از استروژن موضعی یا واژینال برای درمان نزدیکی دردناک استفاده کنند.
هدف این متخصصان این است که به بیماران قلبی اطمینان دهند درباره فعالیت جنسی خود نگران نباشند و با توجه به شرایط بیماریشان و با راهنمایی پزشک می توانند رابطه جنسی بی خطری داشته باشند. تنها در اختلالات قلبی حاد و شدید، فعالیت جنسی بیمار نیاز به احتیاط و مراقبت های خاص دارد.

از آن جایی که رابطه جنسی با فعالیت جسمی همراه است، بیمار می تواند با در نظر گرفتن شرایط بیماری خود از فعالیت جنسی ایمن و بی خطر برخوردار بوده و نیازی به حذف رابطه جنسی نداشته باشد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۸ اشتباه مهلک دوران نامزدی

از نظر بسیاری دوران نامزدی سخت ترین دوران است و برخی هم متاسفانه نمی توانند از این دوران به خوبی گذر کنند. چون در این دوران با بسیاری از ویژیگیهای همسر و خانواده او آشنا می شوید و طبیعی است که دو آدم که از دو فرهنگ متفاوت و خانواده متفاوت هستند در مورد بسیاری از مسائل به مشکل بر می خوردند.
زن یا شوهر گاهی تصور می کنند باید برای اینکه نشان دهند با هم توافق دارند از خواسته های خود چشم پوشی کنند که این خیلی اشتباه است و در آینده به روابط آسیب می رساند. مثلا درست است که ما باید با همسر آینده‌مان روراست باشیم، اما دلیلی ندارد که وی بداند مثلاً پسرخاله ما شش سال پیش از ما خواستگاری کرده و یا ما در سن هفده سالگی به دختر همسایه‌مان علاقه‌مند شده بودیم. البته اگر مسئله جدی‌ای مانند آشنایی قبلی وجود داشته حتماً باید عنوان شود، اما مطرح کردن موارد عاطفی که اهمیت چندانی نداشته، تنها موجب بی‌اعتمادی طرف مقابل شده و ممکن است وی از این مسئله به عنوان نقطه ضعف شما استفاده کند. .
آنجایی که شما و نامزدتان تازه با هم آشنا شده‌اید، طبیعی است که در مورد بعضی از مسائل زندگی با هم کمی تعارض و اختلاف نظر داشته باشید. اما نکته مهم این است که هیچ مشکلی با گذشت زمان خودبه‌خود حل نمی‌شود. درست است که شما با گذشت زمان به اخـــلاق و روحیات نامزدتان بیشتر آشنا می‌شوید، اما آشنایی به‌ تنهایی برای حل مسائل کافی نیست، تنها در صورتی که از همین حالا شیوه‌های حل تعارض را با نامزدتان تمرین کنید، می‌توانید به داشتن یک زندگی مشترک موفقیت‌آمیز امیدوار باشید. .
اگر در مواردی نظر نامزدتان با شما متفاوت است از روش اولویت بندی کمک بگیرید. ببینید که از کدام یک از این خواسته ها می توانید بگذرید و کدام یک برای تان کلیدی تر است. اگر همه خواسته های خودتان برای تان مهم باشد و همه گفته های او بی اهمیت، هیچ اتفاق خوبی در انتظار رابطه شما نخواهد بود. یادتان نرود که اگر می پذیرید از چیزی بگذرید، حق ندارید از این لحظه به بعد همسرتان را به خاطر گذشت تان زیر سوال ببرید.


۸ اشتباه مهم دوران نامزدی

۱ – نامزد شما همکارتان نیست که اشتباهات کاری اش را با صراحت و جدیت یادآوری کنید
درباره نامزد و همسر، تنها پیشنهاد وجود دارد، حتی جایی که می خواهید انتقاد کنید باید پیشنهاد دهید.

۲ – یادتان باشد که صحبت کردن درباره کلیات خیلی بهتر از صحبت کردن درباره جزئیات است.

۳ – همسر آینده شما انتظار دارد که وقت بیشتری برای با هم بودنتان بگذارید و برای شناخت همدیگر، واکندن سنگ های هم و آشنا شدن با اخلاق یکدیگر اهمیت قائل شوید
اگر قرار باشد بیشتر وقتتان را با کار، دوستان یا درگیری های شخصی تان بگذرانید، هیچ قدم مثبتی برای شناخت همدیگر و آمادگی برای زندگی بر نداشته اید.

۴ – قرارها، تلفن ها، رفت و آمد و جیک و پیک همسرتان را زیر نظر نگیرید
روی مکالمات او با خانواده اش، دوستان یا همکارانش ریز نشوید و مرتب سۆال و جواب نکنید. مگر آنکه بخواهید در همان لحظه نامزدی تان را مختومه اعلام کنید و زندگی آینده تان را از دست بدهید.

۵ -ممکن است در روزهای اول، شما سوگلی خانواده همسرتان باشید که در هر مهمانی باید حضور پیدا کرده و زیر ذره بین عمه و عمو و خاله و دائی نامزدتان قرار بگیرید
همسرتان را به خاطر این که مجبورید در جمع خانواده او حاضر شوید سرزنش نکنید و اگر کلافه شدید، سعی نکنید این کلافگی را به نامزدتان نشان دهید یا بیان کنید.

۶ – بعضی از افراد به خاطر اینکه بتوانند علاقه طرف مقابل را به خود جلب کنند، سعی می‌کنند بعضی از رفتارهایشان را تغییر دهند
البته تغییر دادن رفتار فی‌نفسه کار بدی نیست، اما اگر قصد ما این باشد که فقط در دوران آشنایی این کار را انجام داده و بعد از ازدواج به روال خود برگردیم، یا به عبارتی برای مدتی نقش بازی کنیم، این کار ما نوعی فریب محسوب شده و بعدها موجب بروز مشکلات بزرگی در زندگی مشترک می‌شود.

۷ – گاهی هم بدون اینکه هیچ علاقه و جذابیتی باشد به فکر ایجاد تفاهم هستیم و فکر می کنیم با ازدواج علاقه ایجاد می شود
همان طور که تنها با علاقه نمی توان تفاهم ایجاد کرد تنها با تفاهم هم نمی توان انتظار علاقه و جذابیت داشت. تفاهم مهم است اما علاقه، تعهد و تفاهم در کنار همدیگر است که منجر به ازدواج موفق می شود.

۸ – گاهی افراد متوجه تفاوت های اساسی و مشکلات در طرف مقابل می شوند اما چون فکر می کنند که می توانند او را تغییر دهند این مسائل را نادیده می گیرند. اما همانطور که قبلا هم اشاره کردیم کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که او را همانطور که هست بدون هیچ تغییری می پذیرید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با مرد بچه‌ ننه چه کنیم؟

برای او تنها زن مثال‌زدنی مادرش است. از کوچک‌ترین فرصتی برای بودن در کنارش استفاده می‌کند و بدون اجازه او آب هم نمی‌خورد. در زندگی یک مرد بچه‌ننه، هیچ تصمیمی بدون حمایت مادر گرفته نمی‌شود و رازی که مادرش از آن بی‌خبر باشد، وجود ندارد. اگر هنوز هم مطمئن نیستید که خواستگار یا همسرتان یک مرد بچه‌ننه است، از این تست کمک بگیرید و بعد از مطمئن شدن، از باید و نباید‌های رفتار با چنین مردی باخبر شوید.


از شما حمایت نمی‌کند؟

وقتی خانواده‌اش بی‌دلیل و منطق از شما انتقاد می‌کنند یا مسبب ناراحتی‌تان می‌شوند، از شما دفاع نمی‌کند و حتی جلوی دیگران، فورا حرف‌های مادرش را تکرار می‌کند و انتظار دارد که حق را به او بدهید؟ شما به حمایت همسرتان حتی در کوچک‌ترین لحظات زندگی نیاز دارید. گاهی ممکن است حق با شما نباشد و او هم سرزنش‌تان کند اما نیاز دارید که در مقابل دیگران انگشت اتهام را به سمت شما نگیرد.


پول توجیبی می‌گیرد؟

آیا خواستگار‌تان هنوز از نظر مالی به خانواده‌اش وابسته است و حتی اگر شغلی دارد، دغدغه‌ای برای پس‌انداز و آینده‌نگری ندارد؟ چنین مردی احتمالا به پشتوانه خانوادگی‌اش دلگرم است و دوست دارد دیگران مسئولیت زندگی‌ او را بر عهده بگیرند. شما قرار نیست با یک مرد ثروتمند زندگی کنید اما کسی که به آن نیاز دارید، مردی است که از نظر مالی به کسی وابسته نباشد و برای ساختن یک زندگی مستقل تلاش کند.


منتظر نظر دیگران است؟

شما قرار است وارد یک وادی جدید شوید و تصمیم‌های جدی‌ برای آینده‌تان بگیرید، اما او همیشه برای گرفتن هر تصمیمی به نظر دیگران تکیه می‌کند. گاهی هم وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌کنید، نظرش را ابراز می‌کند اما به محض مواجه شدن با مخالفت دیگران، تصمیم تازه‌ای می‌گیرد. اگر نامزد‌تان نمی‌تواند تنها با کمک شما تصمیمی برای آینده‌اش بگیرد، احتمالا در رده بچه‌ننه‌ها جا دارد. درست است که شما به مشورت با کسانی که تجربه بیشتری دارند نیاز دارید، اما قرار نیست اجازه دهید که دیگران برای همه زندگی‌تان تصمیم بگیرند.


مدام از نامزد قبلی‌اش می‌گوید

برای شما وارد شدن به یک زندگی تازه یعنی کنار گذاشتن همه تجربه‌های تلخ یا شیرین گذشته. اما او هنوز شادی یا خشم زندگی گذشته‌اش را فراموش نکرده است و مدام درباره نامزد قبلی یا تجربه‌های خواستگاری ناموفق قدیمی‌اش صحبت می‌کند. برای چنین مردی، بسیاری از گره‌های احساسی هنوز باز نشده‌اند و او نتوانسته با اتفاقاتی که برایش افتاده، کنار بیاید. چنین مردی هنوز عقده‌ها، خشم‌ها و ترس‌های حل‌نشده‌ای دارد و قرار است این کوله‌بار را با خودش به این رابطه بیاورد.


شما را با مادرش مقایسه می‌کند؟

از انتخاب لباس گرفته تا وسایل خانه، دوست دارد از مادرش الگوبرداری کند و شما را مدام با مادرش مقایسه می‌کند؟ در هر موردی که اظهارنظر می‌کنید، می‌گوید: «اما مادرم...» و شما را با این رفتار آزار می‌دهد؟ برای او تنها زن دنیا مادرش است و نمی‌تواند از راهی که این زن مثال‌زدنی نرفته، برود. او فقط حاضر است به یک شیوه زندگی کند؛ شیوه مادرش! اما آیا شما می‌توانید این سبک زندگی را بپذیرید؟


سنگ‌هایتان را وا بکنید!

اگر هنوز با چنین مردی پیمان ازدواج نبسته‌اید، بهتر است قبل از پاسخ مثبت، با او در این مورد صحبت کنید. برایش توضیح دهید که داشتن استقلال فکری، مالی و رفتاری تا چه حد برایتان مهم است و از اینکه دوست دارد به وابستگی‌اش پایان دهد مطمئن شوید. اگر او چنین شرطی را برای ازدواج پذیرفته، بهتر است مدت دیگری در دوره نامزدی بمانید و او را بیشتر محک بزنید و بدانید آیا به وعده‌هایش پایبند بوده و برای تغییر تلاش کرده‌است؟
زندگی با چنین مردی آسان نیست. پس اگر برای ازدواج با او مصمم شده‌اید، بهتر است این واقعیت را بپذیرید. ممکن است برخی حرف‌ها، کارها و رفتارهایش عمیقا شما را آزار دهد، پس باید از همیشه صبور‌تر باشید


عجله نداشته باشید

اگر با یک بچه‌ننه زندگی می‌کنید یا تصمیم‌تان را گرفته‌اید که به چنین خواستگاری جواب مثبت دهید، باید صبور باشید. این افراد به سادگی تغییر نمی‌کنند و در بسیاری از موارد، نسبت به تغییر کردن موضع می‌گیرند. باید بپذیرید که تبدیل کردن او به یک مرد مستقل اتفاقی نیست که یک‌روزه بیفتد و شاید سال‌ها برای تغییر شخصیت او به زمان نیاز داشته باشید.


خط پایان را بشناسید

از همان روز اول رفتارهای اینچنینی همسرتان، شما را آزار می‌داده و هر راهی را برای پایان دادن به آنها رفته‌اید؟ اگر با وجود این مرد زندگی شما هنوز تغییری نکرده‌است باید بپذیرید که او با همین ویژگی‌هایش شریک زندگی شماست. آیا می‌توانید او را بپذیرید و بدون تلاش برای تغییر در کنارش بمانید یا گمان می‌کنید که تحمل‌تان تمام شده و باید به این زندگی بی‌نتیجه پایان دهید؟!


شرایط را درک کنید

زندگی با چنین مردی آسان نیست. پس اگر برای ازدواج با او مصمم شده‌اید، بهتر است این واقعیت را بپذیرید. ممکن است برخی حرف‌ها، کارها و رفتارهایش عمیقا شما را آزار دهد، پس باید از همیشه صبور‌تر باشید. اگر او را با وجود این شخصیت پذیرفته‌اید، پس نباید با نشان دادن وابستگی فکری و اقتصادی‌اش به دیگران، آشفته و ناراحت شوید. در قدم اول او را همین‌طور که هست، بپذیرید و بعد برای تغییر تلاش کنید.


با خانواده‌ها وقت بگذرانید

ممکن است در آغاز راه فاصله گرفتن همسرتان از خانواده‌اش او را بترساند و نسبت به ادامه این شکل زندگی مردد باشد. پس هیجان‌زده عمل نکنید و تا زمانی که شرایط آرام‌تر شود صبر کنید. جدا کردن او از خانواده‌اش به قیمت بحث و قهر به شما کمکی نخواهد کرد. یادتان نرود به میان آمدن پای قهر، یعنی ناموفق بودن شما در حل مشکل.


با او حرف بزنید

احساس‌تان را به همسرتان بگویید و برایش توضیح دهید که چه رفتارهایی شما را آزار می‌دهد. او را از این موضوع که قصد ندارید رابطه‌اش را با خانواده‌اش قطع کنید مطمئن کرده و برایش توضیح دهید که دیگر مسئولیت خانواده خودش را برعهده دارد و باید حواسش به وظایفش باشد.


با مادرش دوست شوید

اگر همسرتان به مادرش وابستگی زیادی دارد، بهتر است ارتباط خوب و نزدیکی با مادرشوهرتان برقرار کنید. ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که از طریق او روی همسرتان تاثیر بگذارید. از طرف دیگر زمانی که همسرتان ببیند با گارد بسته با مادرش برخورد نمی‌کنید، با آرامش بیشتری به سمت شما کشیده می‌شود و از اینکه شما هم مادرش را دوست دارید، احساس رضایت می‌کند
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رازهایی کاملا زنانه در زندگی زناشویی

آیا از زندگی مشترکتان رضایت کامل دارید یا احساس می کنید از بعضی جهات باید تغییراتی در روابطتان ایجاد کنید؟
معمولا زنان هنگامی که شعله های عشق کم سو می شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می دانند و زمانی قسمتی از تقصیرها را شخصا گردن می گیرند که همسرشان از آنها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند. عشق میان زن و شوهر هرگز نمی میرد مگر زمانیکه زوجین با رفتار نادرست خود آن را کمرنگ و خاموش کنند. معمولا اگر زن نتواند رفتار درست و بجایی با همسرش داشته باشد مرد نیز عشق خود را پنهان کرده و کم کم عشق زندگی ناپدید می شود. .
در این مطلب رازهایی را با شما خانم ها در میان می گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده اید یاری می رساند.
در هر صورت آگاهی از نکات و راهکارهای زیر به شما کمک می کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید و این مهم را نیز دریابید که چگونه می توانید مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانید.


راز اول : همسر شما نمی تواند تمام نیازهای عاطفی شما را برآورده کند

بیشتر مواقع مردان از همسرشان فاصله می گیرند چون احساس می کنند زن فشار زیادی بر او وارد کرده و مرد را برای برآوردن نیازهای عاطفی اش تحت فشار قرار داده است.
هنگامی که مرد نمی تواند انتظارات همسرش را برآورده کند احساس شکست و ناکامی می کند و چون زن عامل اصلی ایجاد این احساس است مرد ناخودآگاه از همسرش فاصله می گیرد.
جالب اینجاست که در این میان زن، شوهرش را مقصر دانسته و حتی به فکر ترک زندگی مشترک افتاده و زندگی مشترکی که به دلیل اشتباهات ناآگاهانه خودش با مشکل مواجه شده را رها می کند.
گاهی زنان انتظاراتی از همسرشان دارند که نه تنها شوهرشان بلکه هیچ مرد دیگری نیز قادر به برآوردن آن انتظارات نیست و فقط خداست که می تواند چنین زنانی را قانع سازد.
توجه به همین نکته ساده و کوچک بسیاری از زندگی ها را از جدایی نجات می دهد. مهمتر از همه اینکه هرگز از شوهرتان انتظار نداشته باشید مانند یک غیب گو از انتظارات و نیازهای شما مطلع شود. .
واقع بین و عادل باشید و انتظارات بجایی از همسرتان داشته باشید و این انتظارات را به موقع به همسرتان بگویید و هرگز او را تحت فشار نگذارید. اجازه دهید آزادی عمل داشته باشد تا بتواند از روی میل باطنی آنچه را که می خواهید انجام دهد. هر مردی روی کره زمین هنگامی که بیش از حد تحت فشار قرار بگیرد ناچار است سر به بیابان بگذارد.


راز دوم : همسرتان نیز نیازهایی دارد که درست به اندازه نیاز خود شما اهمیت دارند

توجه به این نکته بسیار مهم است. به یاد داشته باشید مردان نیز مانند زنان نیازهای احساسی دارند که به اندازه نیازهای زنان مهم هستند.
معمولا تصور نادرستی وجود دارد که چون زنان در مقایسه با مردان، موجودات لطیف تر و حساس تری هستند نیازهای احساسی بیشتر و مهمتری دارند و مردان چون موجودات خشنی هستند هیچگونه نیاز عاطفی نداشته و یا اگر داشته باشند برآوردن آنها چندان اهمیتی ندارد.
زنان هنگامی که می بینند همسرشان به نیازهای آنها بی توجه بوده و نتوانسته کاری که خواسته اند را انجام دهد به او بی توجه و بی محبت می شوند. اینجاست که مردان از همسرشان فاصله می گیرند. چون احساس می کنند آنگونه که باید با احترام با آنها برخورد نشده و به یاد داشته باشید حفظ
ارزش و احترام از مهمترین و اساسی ترین نیازهای عاطفی مردان است.
زنان باید بدانند اگر همسرشان را یکی از دوستانشان تصور کنند، با این شیوه رفتاری هرگز نمی توانند همسر (دوستشان) را برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشند.
زنان در محیط کار، با دوستان، اقوام و حتی فرزندانشان روابطی گرم و صمیمانه برقرار کرده و با آنها گرم و مهربانانه صحبت می کنند اما هنگام برخورد با همسرشان ناگهان فرد دیگری می شوند.
این اصلا عادلانه نیست، چگونه از کسی که با او رفتار درستی ندارید انتظار واکنشی گرم و عاشقانه و بدون اشتباه دارید؟!
یکی دیگر از نیازهای بسیار مهم مردان که حتی از نیاز آنها به احترام و عشق مهمتر است این است که همسرشان را سرحال و خوشحال ببینند.
زنان باید بدانند برای مردان هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که ببینند همسرشان افسرده و ناامید است، چرا که مردان با دیدن این حالت احساس می کنند فردی بی لیاقت و ناتوان هستندکه نتوانسته اند همسرشان را شاداب نگه دارند. مردان خود را عامل اصلی خوشحالی و ناراحتی های همسرشان می دانند.


راز سوم : مردان دوست دارند رهبر خانواده باشند

راز سوم این است که زنان باید بدانند مردان ذاتا دوست دارند رهبر ومدیر خانواده باشند وهنگامی که زنی این واقعیت را نادیده می گیرد مشکل بروز می کند. برای مردان بسیار دردناک است که ببینند همسرشان آنها را نادیده گرفته و خودرا رهبر و مدیر خانه می داند.
زنان نباید طوری رفتار کنند که مردان احساس کنند آنها برتری خود را به رخ می کشند. حتی اگر از جهات مختلفی از همسرتان برتر هستید هرگز این نکته را به رخ او نکشید. گام به گام با همسرتان پیش نروید، یک قدم عقب تر از او بایستید، اجازه دهید همسرتان بداند شما به او به عنوان رهبر خانه باور دارید. این یک قدم کوچک، تاثیر بزرگی در بهبود زندگی زناشویی شما ایفا می کند.


راز چهارم : بیشتر مردان از صمیم قلب می خواهند زندگی موفق و پرباری داشته باشند

برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی کنند.
مردان دوست دارند همسرانشان را خوشحال کنند، دوست دارند اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنندو صحیح ترین کارها را انجام دهند. در چنین وضعیتی وظیفه زنان است که با ایجاد جو احساسی سالم و مناسب مردان را در انجام این کارها یاری داده و آنها را تشویق کنند تا همچنان به زندگی مشترکشان متعهد باقی بمانند.
سال هاست که جامعه، مردان را موجوداتی بی قید و بی توجه به تعهدات در زندگی مشترک معرفی کرده است و همین امر علت بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی شده است. به خصوص در دهه های گذشته بسیار می شنویم که علت نارضایتی و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی مستقیما به اشتباهات مردان بازمی گردد.
متاسفانه چنین نظریاتی مردان را به انزوا و گوشه گیری و در بسیاری مواقع بدخلقی کشانده است، اکنون زمانی است که دریابیم نتیجه چنین افکار و نظریاتی فقط سردتر شدن روابط و دور شدن زن و شوهر از یکدیگر است. .
البته به یاد داشته باشید که زنان نیز هرگز عمدا مرتکب چنین اشتباهاتی نشده اند و آنها هرگز نمی دانستند رفتارشان چه اثر بدی بر همسرشان می گذارد، در واقع بیشتر اشتباهات زنان کاملا ناآگاهانه و غیرعمدی بوده و هست. باید کمی به زنان آگاهی داده شود تا دریابند رفتار و گفتار آنها چه آثار و پیامدهایی در رفتار مردان بر جای می گذارد. نتایج آزمایشات محققان بر روی هزاران زوج، نشان می دهد که ایجاد اندکی آگاهی در زوجین نتایج شگفت آوری در روابط آنها با همسرانشان ایجاد می کند. زمانی که زوجین سعی دارند در طرف مقابل احساس رضایت و خوشحالی ایجاد کنند بخش اعظم مشکلات به سادگی برطرف می شود. سعی کنید برای ایجاد عشق و پایداری آن در زندگی مشترکتان از هیچ تلاشی دریغ نورزید و مطمئن باشید با ایجاد اندکی تغییر در رفتارتان می توانید همسرتان را به بهترین مرد کره زمین مبدل کنید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا بعضی اوقات مردان از روابط جنسی سرد می شوند؟

مردان موجوداتی ذاتا خشن هستند و دلیل این خشن بودن را میتوان در تاریخ جستجو کرد، وقتی که مردان از قدیم الایام (نه اکنون در عصر فمنیسم!) وظیفه داشتند تا کارهای سخت را انجام بدهند، درنتیجه نیاز به روحیه و جسمی خشن داشتند تا بقا بشریت حفظ شود، چون اگر این نبود و مردان با زنان یکسان بودند، دیگر هیچ خانه ای ساخته نمیشد، هیچ غذایی شکار نمیشد و تا به الان نسل بشریت به احتمال زیاد منقرض میشد ! لذا میبینیم که این ویژگی خشن بودن، ویژگی مثبتی است و برای حفظ بقا و تکامل بشریت باید در کنار روحیه آرام زنان قرار گیرد.
فمنیست ها و زن سالارها : به یک خروس نگاه کنید، آیا بدون آن تاج و دمش خروس میشود؟ پس چرا خیال می کنید که با چیندن دم و تاج مردان میتوانید خوش بخت شوید و مطمئن هم باشید که مرداتان مرد باقی مانده است و زندگی تان در امنیت تمام گرم گرم شده است ؟
مردان، ذاتا به دلیل همین روحیه شان به دنبال فرمانفرمایی هستند، فرمان فرمایی که به مرد در روابط خانوادگی اش احساس قدرت بدهد، اشتباه نکنید که قدرت به معنای دیکتاتوری یا استبداد و یا حتی پدر سالاری صرف نیست ! بلکه قدرت به این معنا است که مرد باید در روباطش با جنس مخالف احساس کرامت و موثر بودن بکند، برای حضم این جملات باید به این مثل از یک استاد روانشناسی دانشگاه تهران ( که متاسفانه اسمشان را فراموش کرده ام ) اشاره کنم که میگفتند: « مرد باید در خانه پادشاه و زن نخست وزیر باشد » یعنی اینکه با وجود اینکه مرد باید فقط یک مقام تشریفاتی در درون خانه داشته باشد و اصل کار در دست دیگری باشد اما باید کرامت و ابهت مرد درخانه حفظ شود تا این خانه به یکی از گرم ترین و زیبا ترین عواطف انسانی آراسته شود. ( ملاک از مثل نخست وزیر و پادشاه، کشورهای مشروطه ای همچون انگستان است، پس اشتباه نکنید ! )
همان طور که زنان برای شکوفایی احساسات و عواطفشان نیاز به امنیت در روابطشان هستند، مردان نیز به فراخور طبیعتشان نیازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شکوفایی مطلوبی که میتواند بزرگترین تضمین های امنیتی را به زنان بدهد برساند، لذا مشاهده میکنیم که همواره اگر بخواهیم بهترین حالت را در روابط زناشویی داشته باشید باید از معادله ( دادن احساس احترام و ابهت به مردان = گرفتن احساس امنیت و تعهد برای زنان ) استفاده کنید، سرد کنندهای زیر این معادله را برهم میزنند و نتیجه اش این میشود که مردتان، یا از شما زده شود و به شما در خفا خیانت میکند، یا کار را برای همیشه تمام کند و شما را طلاق دهد و یا دربهترین حالت اگر آدم با اخلاق و با ایمانی باشد. با اینکه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل میکند و شما را از آنچه که در روابط زناشیویی نیازمندش هستید و حقتان است، محروم سازد.


سرد کننده های جنسی مردان :

خانم های عزیز از نحسی این ۲۰ عمل بپرهیزید، زیرا عواقب آن در نهایت گریبان گیر خودتان خواهد شد!

۱- زنهایی که به گونه ای رفتار میکنند که گویی از روابط جنسی و معاشقه خوششان نمی آید.
۲- زنهایی که هیچ وقت شروع کننده نیستند.
۳- زنهایی که نسبت به بدن مردها شناخت کافی ندارند.
۴- زنهایی که بار رسیدن به اوج نقطه جنسی را به مرد شان واگذار میکنند.
۵- زنهایی که در رخت خواب مثل پلیس رفتار میکنند.
۶- زنهایی که مثل جسد در رختخواب بی حرکت و بی عکس العمل میباشند.
۷- زن هایی که در رختخواب زیاد حرف میزنند.
۸- زنهایی که زیاد مراقب بهداشت و زیبایی خود نیستند (موهای زهار بلند، پاهای پشمالو، دهان بد بو، سبیل ! ، بوی عرق متعفن، لباسهای نامرتب، رژیم غذایی ناسالم، موهای بیش از حد آرایش شده و تافت خورده، فرج های بد بو !، پیه شکم، پوست های ترک خورده، صورتهای ماست مالی شده و پوشیده از خروارها کرم پودر و رژ لب !، ناخن های شکسته و پوسته پوسته شده، لاک ناخن ورق شده و ...)
۹- زنهایی که خودشان از ظاهر و قیافه خود خوششان نمی آید و مرتبا خودشان را پایین می آورند و تحقیر میکنند (مسلم است که اگر خودتان را پایین بگیرد پایین هم می آیید و اگر بالا بگیرید بالا میروید، دیگر توضیحی ندارم جز اینکه به؛ خودتان اعتماد داشته باشید و هرگز جلوی همسرتان خودتان را پایین نیاورد که اگر بکنید، خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد!)
۱۰- زنهایی که بیش از اندازه به ظاهر و قیافه خودشان حساس اند.
۱۱- زنهایی که دوست ندارند معاشقه دریافت کنند.
۱۲- زنهایی که به هنگام بوسیدن زیاد از زبانشون استفاده میکنند.
۱۳- زنهایی که بیش از حد جدی هستند.
۱۴- زنهایی که بیش از حد به مردشان وابسته هستند.
۱۵- زنهای احمق و سطحی ( یا به اصطلاح ژورنالیستی زرد ! )
۱۶- زنهایی که فقط به وضع مالی و اقتصادی مرد اهمیت میدهند.
۱۷- زنهایی که با استفاده از بدن و جنسیت خود مردها را بازی میدهند.
۱۸- زن هایی که مدام از نامزد یا همسر قبلی شان صحبت میکنند.
۱۹- زن هایی که به لحاظ جنسی خود انگیخته نیستند.
۲۰- زن هایی که لباس زیر کهنه زشت میپوشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکات مهم برای روزهای اول متاهلی

ازدواج و از تب و تاب افتادن احساسات عاشقانه، از آن تجربه‌های ناخوشایندی است که بسیاری از زوج‌ها درگیر آن هستند. گاهی در رابطه‌ای هستید که مدت‌ها در انتظارش بوده‌اید، اما حالا احساس خوشبختی نمی‌کنید ...
گاه حس می‌کنید کسی را که عاشقانه دوست داشتید گم کرده‌اید یا او ناگهان به آدم دیگری تبدیل شده است یا شاید فکر کنید که از اول درباره او اشتباه کرده‌اید و این چیزی نبوده که می‌خواستید. این نه مساله پیش پا افتاده‌ای است و نه چیزی که بتوانید به سادگی از آن چشم‌پوشی کنید. از خودتان می‌پرسید این اتفاق کی و چگونه رخ داده است؟ چطور ممکن است چنین اشتباهی کرده باشید؟ و چرا همه نقشه‌هایتان غلط از آب درآمده؟ غمگین و دلسرد می‌شوید، امیدهایتان را بر باد رفته می‌بینید و بارها و بارها حال و گذشته رابطه‌تان را زیرورو می‌کنید. اما اینها چیزی را عوض نمی‌کند؛ این اتفاقی است که افتاده و از این پس، نوع مواجهه شماست که اهمیت دارد.

بنابراین توصیه می کنیم قبل از این که سایه سردی بر زندگی تان بیفتد، این نکته ها را بخوانید و به کار ببندید:


زندگى مشترک عرصه کمال است نه صحنه پیکار

بنابراین یار و یاور هم باشید و سعى نکنید بر همسرتان تسلط یابید. به عبارت دیگر با هم و در کنار هم باشید نه جدا از هم و رو در روى هم! خانواده زمانى موفق خواهد بود که در آن هماهنگى وجود داشته باشد و همه اعضا در یک محفل انس با کمال صمیمیت و شادى زندگى کنند. بنابراین همسران جوان باید از هر نوع رفتارى شامل طعنه‏زدن، تحقیر و مقایسه کردن همسر با دیگران و... پرهیز نمایند.


از ابراز محبت نسبت به یکدیگر دریغ نورزید

ابراز محبت به‏ موقع در زندگى مشترک، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. این امر فقط لازمه چند روز نخستین ازدواج نیست بلکه با گذشت زمان نهال نوپاى زندگى به درختى تناور تبدیل مى‏شود که نیاز بیشترى به آبیارى دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، مى‏توان این درخت تناور را براى همیشه بارور و باطراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.


عاشقانه به هم نگاه کنید

نحوه نگریستن هر یک از ما به دیگرى، به « چگونه بودن ما » بستگى دارد نه به « چگونه بودن او ». شیفتگى زمانى حاصل مى‏شود که فکر کنید همسرتان فردى باشکوه، ناب، صمیمى، خوش‏ خُلق و خوش‏ برخورد است. این شیوه نگرش به همسران جوان مى‏آموزد به جاى اینکه عشق را جستجو کنند، با عشق و محبت به زندگى نگاه کنند. زبان نگاه، زبان مؤثرى است. شما با نگاه کردن به طرف مقابل به او مى‏فهمانید به صحبت کردن با وى علاقه‏مند هستید. حالات نگاه کردن اثر معجزه‏انگیزى در ایجاد صمیمیت میان زوجین جوان دارد. میل به صمیمیت نه تنها جنبه جسمى بلکه جنبه روانى نیز دارد.


وقتى اشتباه می ‏کنید، صادقانه و صمیمى اعتراف کنند

صداقت و اظهار پشیمانى و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نکردن اشتباه و نپذیرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.


در مطرح کردن مسائل ناخوشایند و نامطلوب سعى کنید خود را هم دخالت دهید

مثلاً به جاى اینکه بگویید « چرا با فلانى این طور برخورد کردى »، بهتر است بگویید: « کاش با فلانى این طور برخورد نمى‏کردیم. »


اگر خطایى از همسر خود مشاهده نمودید، زود از کوره در نروید

سفره دل‏تان را نزد هر کسى باز نکنید. بخصوص پیش پدر و مادرتان درددل نکنید زیرا این کار موجب سرافکندگى همسرتان شده و امکان آشتى را بسیار ضعیف مى‏ کند.


اگر می خواهید عشق و علاقه‏تان تداوم داشته باشد

نخست باید بدانید زمان کافى را براى با هم بودن و ابراز محبت کردن اختصاص بدهید. سعى کنید به انگیزه عشق و ازدواج‏تان بیندیشید؛ با همسرتان در باره نخستین روزهاى آشنایى و دوران خوشِ اولین روزها گفتگو کنید. یادآورى شادى‏ها و رویدادهاى شیرین، هم وجودتان را گرم کرده و هم تازگى و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.


انعطاف‏پذیرى یکى از ویژگى‏هاى مهم براى ایجاد سازگارى بیشتر و سلامت روانى است

با چشم‏پوشى و نرمش نسبت به برخى رفتارهاى کودکانه و لجبازى‏ها نه تنها مى‏توان از تنش‏هاى بى‏دلیل پیشگیرى نمود، بلکه مى‏توان از همان اول زندگى بنیاد خانواده را مستحکم نمود. زوج‏هاى جوان باید به خاطر داشته باشند که مسائل و موارد اختلاف و یا اختلاف‏برانگیز را براى رسیدن به یک دیدگاه مشترک طرح نمایند، نه به تکرار و تثبیت کدورت‏ها و دشمنی ها.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آزمون همسرشناسی!

شاید این جمله را زیاد شنیده ‌باشید که نیازهای عاطفی مردها خیلی پیچیده نیست و آنقدر که زنان پر از رمز و رازند، شناخت مردها چندان سخت نیست، به راحتی می‌توان نیازهای مردها را شناخت و کاری کرد که آنها خودشان را خوشبخت‌ترین شوهر دنیا بدانند اما شما چقدر از نیازهای همسرتان آگاهید؟ آیا می‌دانید نیازهای او در زندگی چیست ؟ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا خصوصیات شوهرتان را بهتر تشخیص دهید. وقتی شما نیازهایش را بدانید، درک او بسیار آسان‌تر است. آزمون زیر به شما کمک می‌کند تا بفهمید که باید به چه نکاتی بیشتر توجه کنید و اصلا با محک خودتان متوجه شوید که چقدر به نیازهای مردتان توجه می‌کنید.
هریک از عبارات زیر را از یک تا ۵ امتیازدهی کنید. عدد یک به این معناست که شما به هیچ وجه، موافق این جمله نیستید و عدد ۵ به این معناست که شما با این جمله بسیار موافق هستید.

۱٫ مردی که نیاز دارد مورد توجه و اهمیت قرار گیرد
....... وقتی شوهرم بیمار می‌شود، از کار می‌افتد و نیاز به توجه عاطفی دارد.
....... وقتی با تلفن صحبت می‌کنم یا پشت رایانه هستم، شوهرم لب و لوچه خود را آویزان می‌کند و در اتاق پرسه می‌زند.
....... وقتی خانه ریخت و پاش است، با من بحث می‌کند تا خانه را تمیز کنم.
....... شوهرم به من می‌گوید که وقتی به او محبت می‌کنم، آرامش پیدا می‌کند.
....... امتیاز او

۲٫ مردی که نیاز دارد از تلاش‌هایش قدردانی و تشکر شود
....... هنگامی که شوهرم در خانه مشغول انجام دادن کاری می‌شود اگر تشویقش نکنم خیلی ساکت می‌شود.
....... به محض اینکه شوهرم به خانه می‌آید در مورد تمام موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایش در محل کار با من صحبتی کند.
....... او تمام کارهایی را که انجام می‌دهد به من نشان می‌دهد.
....... وقتی شوهرم لباس جدیدی را می‌پوشد که خودش خریده است بادی به غبغب می‌اندازد تا من او را ببینم.
....... امتیاز او

۳٫ مردی که در بیان عشق و تأسف مشکل دارد
....... شوهرم معمولا به من نمی‌گوید «دوستت دارم» و وقتی هم می‌‌گوید، به‌نظر می‌رسد بیان کردن آن برایش راحت نیست.
....... وقتی سعی می‌کنم بنشینم و درباره احساساتم با شوهرم صحبت کنم او احساس ناآرامی می‌کند.
....... شوهرم به ندرت می‌گوید، ببخشید.
....... شوهرم درک نمی‌کند که چرا من از دوستانم معذرت‌خواهی می‌کنم و در چنین مواردی می‌گوید تو کاری نکرده‌ای که به خاطر آن متأسف باشی و از آنها عذرخواهی کنی.
....... امتیاز او

۴٫ مردی که نیاز دارد از خانواده‌اش حمایت و حفاظت کند
....... وقتی دوستانم به من زنگ می‌زنند و مشکلات‌شان را با من در میان می‌گذارند شوهرم ناراحت می‌شود.
....... وقتی می‌خواهیم با خودروی خودمان رانندگی‌‌های طولانی مدت داشته باشیم، شوهرم با کنترل کردن میزان بنزین، آب و باد لاستیک‌ها از وضعیت سلامت خودرو مطمئن می‌شود.
....... وقتی هوا برفی است شوهرم زودتر بیدار می‌شود تا مسیر رانندگی یا پیاده‌رو را پاک کند یا برف را از روی خودروی من بروبد.
....... شوهرم به داشتن بیمه عمر و بیمه ازکارافتادگی در مواردی که اتفاقی هم برایش نمی‌افتد، اهمیت می‌دهد.
....... امتیاز او

۵٫ مردی که می‌خواهد دقیق و مسلط باشد
....... وقتی شوهرم در حال تماشای مسابقات ورزشی با دوستانش است در مورد اینکه آیا داور به درستی بازی را قضاوت می‌کند یا نه بحث می‌کند.
....... وقتی من به عقاید شوهرم اعتراض می‌کنم او اخم می‌کند یا عصبانی می‌شود.
....... شوهرم وقتی در مورد موضوعی پیش‌بینی درست می‌کند، با غرور می‌گوید دیدی گفتم؟
....... هر وقت که در حال تماشای تلویزیون هستیم کنترل تلویزیون باید همیشه در دست او باشد.
....... امتیاز او

۶٫ مردی که نیاز به کار و فعالیت دارد
....... شوهرم از اینکه در مواقعی مجبور است ‌مدت طولانی بنشیند و منتظر باشد، متنفر است.
....... شوهرم به‌طور منظم خود را با ورزش یا فعالیت‌های ورزشی سرگرم می‌کند.
....... وقتی که فعالیت‌های ورزشی را با هم انجام می‌دهیم شوهرم آرامش بیشتری دارد.
....... وقتی به دیدن خانواده‌مان می‌رویم، شوهرم اغلب خودش را با انجام دادن برخی کارها سرگرم می‌کند یا با مردان دیگر بیرون می‌رود.
....... امتیاز او

۷٫ مردی که گرایش زیاد و انکارناپذیری نسبت به زنان دارد.
....... شوهرم از فیلم‌هایی که بازیگران زن در آن وجود دارد بیشتر استقبال می‌کند.
....... وقتی ما در خیابان قدم می‌زنیم یا به سینما می‌رویم، من نمی‌توانم توجه شوهرم را به‌خودم جلب کنم زیرا چشم‌های او در حال چرخیدن و پرسه زدن است.
....... هنگامی که قصد رفتن به مهمانی را داریم توجه شوهرم به من جلب می‌شود.
....... وقتی برای صرف ناهار به رستوران می‌رویم، شوهرم سعی می‌کنددر حضور زنان جلب توجه کند.
....... امتیاز او

پاسخ ها را اینجا پیدا کنید

آژیر خطر به صدا در آمده‌ است
۱۵+
این نشان‌دهنده آژیر خطر است! شوهرتان در کدام گروه از خصوصیات مردانه، بالاترین امتیاز را کسب کرده است؟ تمام بخش‌هایی که همسرتان امتیاز ۱۵ یا بیشتر دارد، نشان‌دهنده وجود مواردی است که در زندگی‌تان مشکل‌سازند و ‌باعث ایجاد مشاجرات می‌شوند. اگر شما نسبت به این مسئله آگاه شوید که این نیازها به‌شدت رفتار شوهرتان را به هیجان می‌آورد، برای رسیدن به خوشبختی حقیقی زناشویی فرصت بیشتری خواهید داشت و مسلما او نیز خوشحال‌تر و راضی‌تر خواهد شد.
به‌دنبال عقاید مشترک باشید

۸-۱۲
امتیازاتی که بین ۸ تا ۱۲ هستند ممکن است گویای این امر باشند که شوهر شما در یک مورد خاص دارای برخی خصوصیات ویژه است اما این خصوصیت مهم‌ترین خصوصیات او نیستند؛ یعنی فرصت پیدا می‌کنید که عقاید مشترک بسیاری را با همسرتان پیدا کنید و در خیلی از موارد شما و او ممکن است با شیوه‌ای مشترک از عهده شرایط و پیشامدها برآیید و آنها را کنترل کنید. درواقع با این امتیاز خیالتان راحت می‌شود که همسرتان نیاز جدی ندارد که واجب باشد به آن توجه ویژه کرده و تمام فکر و ذهن‌تان را به آن مشغول کنید، شما یک قدم جلو هستید و تنها برای ارتباط بیشتر با همسرتان باید دنبال عقاید مشترک باشید.
نگرانی وجود ندارد

کمتر از ۸
اگر مرد شما چنین امتیازی در هر گروه کسب کرده‌ است باید بدانید یکی از بهترین مردهای دنیا همسر شماست زیرا مردانی که در این گروه شخصیتی هستند، منشا اصلی مشاجره و جروبحث‌ در محیط خانه نیستند. آنها خودشان به راحتی از پس نیازهایشان برمی‌آیند و احتیاجی نیست که وقت بگذارید و تلاش کنید تا این خصوصیات را بفهمید و به آن بپردازید؛ مثلا توجه بیش از اندازه یا حمایت زیاد خیلی برای او تفاوتی ایجاد نمی‌کند و برکار‌ها و رفتارهایش تاثیری نخواهد داشت.

۲ آدم یکسان وجود ندارد
به خاطر داشته باشید که در این آزمون هیچ خوب و بدی وجود ندارد. برخی از زنان امتیاز بالاتر از ۱۵ را درخصوص هر مورد بیان کرده‌اند. این مطلب نشان می‌دهد که این شوهران با چنین خصوصیاتی ‌زاده و بزرگ شده‌اند و یاد گرفته‌اند که این خصلت‌های خاص مردانه را داشته باشند. این خصوصیات نشانه‌های ذاتی همسرتان است که باعث می‌شود همسرتان به‌گونه‌ای شود که اکنون هست؛ یعنی مردی که شما به‌علت داشتن آن خصوصیات برای ازدواج با خودتان انتخاب کرده‌اید. با درنظر گرفتن این موارد و با استفاده از توانایی ذاتی خودتان در ایجاد آمادگی و مواجهه با نیازهای او سعی کنید بفهمید چه کاری می‌توانید بکنید تا همسرتان را بیشتر دوست داشته باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 34 از 44:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA