انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 38 از 44:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
قوانینی برای روابط عاشقانه و زناشویی!

در روزهای اول شروع یک ارتباط، هیچ یک از طرفین تمایلی به فکر کردن در مورد قوانین و مقررات موجود ندارد. این دوران زمان خوشی است و قانون گذاشتن و اجرای آن چندان لازم و ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما به هر حال بنیان نهادن یک سیستم نظامند قانونی از همان ابتدای کار امری لازم الاجرا به شمار می‌ رود. منظور ما این نیست که باید تمام جزئیات را روی ورق بیاورید و همه چیز به صورت مکتوب باشد، بلکه یک چارچوب کلی برای کلیات کار باید طراحی شود که به واسطه آن تمام کارها با آرامش و راحتی بیشتری پیش رود.
در کنار این قوانین یک سری مجازات هایی نیز برای اجرا نکردن آنها باید در نظر گرفته شود. باید به خاطر داشته باشید که اگر می‌ خواهید همسرتان از قوانینی که شما مقرر کرده اید پیروی کند، باید ابتدا خودتان آنها را رعایت نمایید. پس بهتر است که اگر خودتان آنها را رعایت نکردید، ابتدا مجازات را بر روی شخص خودتان پیاده کنید.


هیچ یک از دو طرف نباید با شخص سومی ارتباط داشته باشند

همیشه یک قانون ابدی وجود دارد که همه ملزم به پذیرش آن هستند: هیچ گونه خیانتی وجود نداشته باشد. با ورود به یک رابطه، شما خود به خود یک چنین قانونی را می‌ پذیرید و باید گردش و تفریح های تک نفره را کنار بگذارید چراکه تنها چیزی که می‌تواند شما را در زندگی مشترکتان به موفقیت برساند، اعتماد متقابل است. زمانیکه حتی برای یک بار بوی خیانت به رابطه وارد شود، اعتماد برای همیشه از بین خواهد رفت.
بنیان نهادن این قانون کار ساده ای است. معمولاً هر دو نفر به یک چنین قانونی پایبند بوده و تمایل دارند که آنرا اجرا نمایند. خانم دوست ندارد که شما با دختر های دیگر این طرف آنطرف بروید و شما هم به طور حتم دوست ندارید که او دنبال مردهای دیگر راه بیفتد. زمانیکه قرار های ملاقات طی شد و رابطه وارد مراحل جدی تر شد، فقط کافی است که یک بار به این قانون اشاره کنید. در حقیقت صحبت کردن در مورد این مطلب که قرار گذاشتن با افراد دیگر از این پس ممنوع می‌ شود، خود اهمیت این موضوع را به طرف مقابل انتقال خواهد داد.
مجازات: احترام به این قانون و پایبندی به آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌ باشد، تنها مجازاتی که می‌ توان برای آن در نظر گرفت پایان دادن سریع به رابطه است.


بهای بقای ارتباط باید در یک حد معین باقی بماند

توقعات بیجا در یک رابطه جایی ندارند؛ و این امر از همان ابتدای رابطه باید روشن شود. البته منظور ما این نیست با افرادی زندگی کنید که هیچ گونه آرزو و رویایی ندارند اما به هر حال باید انتظارات طرف مقابل از شما منطقی باشد. توقعات بیجا و آرزوهای غیر منطقی و غیر واقعی می‌ توانند رابطه را خسته کننده نمایند. در ابتدا شاید جالب باشد که نیازهای یکدیگر را برآورده کنید، اما به هر حال هر دو طرف باید به خوبی بدانند که هر کس زندگی فردی خود را دارد و نمی تواند تمام زندگی اش را وقف برآورده کردن آرزوهای دیگری کند.
برگرداندن این قانون در زندگی واقعی شاید قدری نیرنگ آمیز باشد. در ابتدای رابطه شاید برای جلب رضایت و بدست آوردن او هر کاری که می‌ خواهد را برایش انجام دهید و هر کاری که از دستتان بر بیاید را انجام دهید. سرو کردن غذای مورد علاقه او، خریدن گل های رنگارنگ و بردن او به مکان های که دوست دارد خوب است، اما نباید بیش از اندازه در این کار زیاده روی به خرج دهید. به هر حال شما هر زمان که توانایی انجام چنین کارهایی را داشتید، نباید از انجام آنها دریغ کنید، اما شما باید محبت به او بدهید نه اینکه او بیش از اندازه از شما انتظار داشته باشد.
مجازات: مجازات باید با جرمی که شکل گرفته هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر او از شما انتظار دارد که هر روز برایش گل رز بگیرید، چند روز این کار را انجام ندهید تا با این امر او به این نتیجه برسد که توقعش در این مورد چندان مطابق می‌ل باطنی شما نیست. مجازات های جدی تر نظیر قطع ارتباط را باید بگذارید برای مقوله های جدی تر؛ به عنوان مثال در مواردی شبیه به این مطلب که او از شما انتظار دارد تا با دوستان صمیمی خود قطع رابطه کنید.


مالکیت طلبی ضمنی ممنوع

قرار گرفتن در یک ارتباط به آن معنا نیست که پس از مدتی یکی از طرفین مالک طرف دیگر می‌ شوند. هر دو طرف باید آزادانه به زندگی خود بپردازند. این بدان معناست که: کسی حق ندارد برای دیگری تصمیم گیری کند، و یا در مورد کارهای بزرگ به تنهایی تصمیم گیری نماید. فقط به این خاطر که شما ازدواج کرده اید دلیلی نمی شود که ارتباطتتان را با دوستانتان قطع کنید، مطابق می‌ل او تفریحات خود را انتخاب کنید و هر کاری که او دوست داشته باشد را انجام دهید. باید به یکدیگر فضا بدهید تا هر یک مطابق می‌ل خود کارهای شخصی اش را انجام دهد.
این مورد مقوله ای است که سبب برزو مشکلات زیادی در روابط می‌ شود. هیچ موقع ارتباط به جایی نمی رسد که یکی از طرفین حق داشته باشد به نفر دیگر بگوید: "خوب از این به بعد من به جای تو تصمیم می‌ گیرم." به هر حال به محض اینکه برای نخستین بار احساس کردید که او حس مالکیت طلبی نسبت به شما پیدا کرده است، موضوع را با او در می‌ان گذاشته، خودتان را حتی از حواشی این مسئله هم کنار بکشید.
مجازات: برای هر گونه جرمی که مرتکب می‌ شوند، شما هم به مثابه آن مقداری از آزادی ها و امیال شخصی آنها را محدود کنید. به عنوان مثال اگر او برنامه ریزی کرد که امشب با خانواده عمه و شوهر عمه پیرش شام را صرف کنید، شب بعد او را به تماشای یک فیلم خسته کننده ببرید.


روابط گذشته باید فراموش شوند

زمانیکه شما با یک نفر ارتباط برقرار می‌ کنید، باید گذشته را فراموش کنید. هیچ یک از طرفین حق ندارد از اتفاقاتی که در زندگی گذشته افراد ایجاد شده به عنوان مقوله ای برای پیش داوری استفاده کند. بنابراین هیچ گاه به خانمتان نگویید که نامزد قبلی تان از او زیباتر بوده که او هم به شما پاسخی می‌ دهد که خودتان بهتر می‌ دانید.
البته منظور ما این نیست که نباید در مورد گذشته تان هیچ حرفی به میان بیاورید. اگر بخواهید با کسی ازدواج کنید، باید بدانید که در گذشته چه کارهایی را انجام می‌داده و چه نوع زندگی داشته؛ اما نباید اجازه دهید که گذشته بر روی او تاثیر منفی بگذارد. به هر حال باید به او نشان دهید که گذشته برایتان اهمیتی ندارد. این کار را می‌ توانید شما به عنوان مثال می‌توانید زمانیکه او مطلبی از گذشته می‌گوید و دستپاچه می‌شود، این مطلب را اظهار کنید که نگران نباشد چرا که گذشته برای شما اهمیتی ندارد. سعی کنید که در مورد این مطلب هیچ گونه صبری از خود نشان نداده و به سرعت در مقابل چنین گزینه ای از خود واکنش نشان دهید.
مجازات: اگر احساس می‌کنید که همسرتان در گذشته زندگی می‌ کند، شما هم برخی از ویژگی‌هایتان را که دوست می‌دارد، کاهش دهید، اما به او بگویید که چرا چنین کاری می‌کنید تا او هم تصور نکند شما فرد خوبی نیستید. به او بگویید که وقتی به زمان حال بازگردد تمام خوبی های شما نیز به سر جایشان بازخواهند گشت.


قوانین عشق ورزی

نوشتن این قوانین و راضی کردن افراد برای امضای آن شاید کار دشواری به نظر برسد، اما اگر از همان ابتدا تمام این موارد را برای او معین کنید، دیگر در آینده به مشکل برخورد نخواهید کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ده دلیل خیانت شوهر به همسر خود!؟

متاسفانه بی وفایی و خیانت همیشه وجود داشته و همواره جای صحبت و بحث را در مورد آن باز نموده است. امروزه برخی از کانال‌ها‌ی تلویزیونی مانند REALITY TV درمورداین موضوع برنامه‌ها‌ی متعددی دارند اما براستی چرا برخی از مردان خیانت می‌کنند؟
همه مردان تا حدی می‌دانند که خیانت کار درست و پسندیده ای نیست و از ابتدا اکثر آنها حتی فکر خیانت را هـم به سـر خطور نـمی دهند ولـی مـتاسـفانه گاهی دچار این اشتباه و گناه بزرگ می‌شوند. در ادامه ۱۰ دلیل اصلی خیانت در مردان را می‌خوانید.


دلیل شماره یک: از بین رفتن عشق و علاقه

افسوس که پس از گذشت زمـان طـولانــی با هــم بـودن، بـرخــی مـردان آن عــشـق و عــلاقه و احـساساتـی را که در ابتدا به همسرشـان داشتند، از دست میدهند. اما این رابطه به جزئی از وجودشان مبدل شـده. جـدایی بسیار دردناک و تاثر برانگیزاست. پس بجای جدایی باید چاره ای اندیشید و به زندگی شیرین در کنار هم ادامه داد.


دلیل شماره دو: عدم جذابیت همسر

سر کردن مدت طولانی با یکدیگر گاهی اوقات باعث تنبلی و سستی زنان می‌شود. به این معنا که دیگر به سر و وضع خود نرسیده و جذابـیـتی نـدارد و مانـنـد گـذشته به شیفتن شوهرشان نمی‌پردازند. مرد نیز دیـگر همـسرش را زیبـا نیـافته و زنـدگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهد داشت.


دلیل شماره سه: سهل انگاری زنان

اکثـر زنـان خـیـلی سـریـع و راحت شوهرشان را بخـاطر رفتارهای بی وفـا مـنـشـانـه او می‌بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تـنـهایی و یا فطرت رقیق القلبی زنان باشد.حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقـصر اصلی خیانت شوهرشان پنداشته و قدمهایی رابرای بهبود روابطشان بردارند.این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم و جنایت را می‌دهند ممکن است موجبات مضاعف شدن مشکلات آنها را فراهم آورد.


دلیل شماره چهار: اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر

رفتارهای زشـت، نــق زدنــهـای دائـمی، نزاع‌ها‌ و مجادله‌ها‌ی فراوان دسـتور العمـل مناسبی برای ایجاد سردرد است و در تصـور برخـی مـردان ( البته به غلط )، خـیـانت بهترین راه فرار از جهنم خانه بوده و بهتر از آسپرین به درمان سـردرد کمک می‌کنــد.


دلیل شماره پنج : بولهوسی و هوسرانی

این یک حقیقت غیر قابـل انـکـار اسـت کـه مـردان هوسران توانایی نه گفتن در روابط جنسی را ندارند. گاهی ممکن است موقعیتی ایستادگی ناپذیر برایشان پیـش آید. در ایـن زمان مردان بی جنـبه و هوسـبـاز تصـور می‌کنـنـد کـه این موقـیت شاید دیـگر هرگز در زندگی آنها ایجاد نشود و تن به زشتی می‌دهند.


دلیل شماره شش: عقده‌ها‌ی جنسی

بعضی مردان مایلند بدانند که چقدر از نظر سایر زنان جالبند و در روابط طولانی این سوال برایشان پـیش می‌آید که آیا هنـوز در جامعه جذابیتی دارند یا خیر که یافتن این پرسش ممکن است آنها را بـرای رسـیدن بـه اهداف غیر مشروعشان سوق دهد.


دلیل شماره هفت: بی خطر شمردن خیانت

ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد. این ضرب المثل قدیمی تازمانیکه دوربین مدار بسته ای برای کنترل مردان وجودنداشته باشدحقیقتی محسوب می‌شود. برخی تصور می‌کننـد که اگر خیانت بکنند کسی متوجه نشده و به کسی نیز صـدمـه ای نـخـواهـد رسیـد و ایــن استـدلال را بهانـه ای بـرای انـجام عـمـل زشـت خود برمی‌شمارند. اما توجه داشته باشـیـد که هـر قـدر مـردان به دلیل عدم کنترل حیله گر تر شوند، زنان به همان اندازه شبکه جاسوسی و کنترلی خود را گسترش خواهند داد.


دلیل شماره هشت : زیاده خواهی و تنوع طلبی

برخی از مردان بدلیل داشتن میل به زیاده خواهی و تنوع طلبی و هیجانات کاذب و زود گذر به این عـمل زشـت تن می‌دهند. آنها به زن به دیده غنیمت جنسی می‌نگرند و با وجود یک زن در زندگی، تصور می‌کنند فرصتهای زیادی را از دست داده اند.


دلیل شماره نه : خیانت همسر

برخی از مردان به بی وفایی و انحراف هـمسـر خـود پـی برده و تـنـها راه آرام کـردن و فرونشاندن خشم خود را در مقابله به مثل می‌یابند که عملی غیر منطقی می‌نماید.


دلیل شماره ده : عدم رغبت همسر به داشتن روابط با شوهر خود

برخی از زنان در روابط زناشویی با شوهر خود ممکن است تمایل به این روابط را از دست داده و یا کمتر به این موضوع اهمـیت دهـنـد که ایـن امـر مـمـکن اسـت باعـث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و منجر به کج روی او گردد.

نتیجه: خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضد اخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا دیر یا زود گریبان‌گیر فرد خواهد شد. بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد باید با دید باز به آنها نگریست و با اندیشه و تدبیر سعی در حل آنها نمود. صادق باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
احساس خیانت در مردان و زنان چگونه است

احساس خیانت را زمانی حس می کنند که همسرشان عاشق فرد دیگری شده باشند. مردان نیز این حس را زمانی حس می کنند که همسرشان رابطه نامشروع با فرد دیگری برقرار کند.
محققان معتقدند احساس خیانت در زنان و مردان تفاوت‌های زیادی دارد و در بسیاری از موارد زوج‌ها به دلیل عدم توجه به این نکته در زندگی مشترک خود با شکست رو به رو می‌شوند.
تحقیقات قبلی نیز تقریبا به این نتایج رسیده بود و این تفاوت دیدگاه در حقیقت ریشه‌هایی در تکامل انسان‌ها دارد. مردان در طول هزاران سال یاد گرفته اند که به شدت در مورد همسر خود هوشیار و مراقب باشند تا از وفاداری او نسبت به خود اطمینان حاصل کنند ، این در حالی است که زنان بیش‌تر به دنبال همسری هستند که به خانواده و نگهداری از آن متعهد باشد.
اما تحقیقات جدید ادعا می‌کند میزان اطمینان مردان و زنان از یکدیگر در روابط خود بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. زنان بسیار عمیق‌تر از مردان وارد یک رابطه جدید می‌شوند و اهمیت بسیار زیادی به ارتباطات عاطفی در رابطه خود می‌دهند.
این تحقیقات نشان می‌دهد زنان بسیار روانی‌تر و احساسی‌تر از مردان با این روابط برخورد می‌کند و بیش‌ترین ضربه را زمانی از همسر خود می‌خورند که متوجه می‌شوند او به فرد دیگری علاقه مند شده است.به عبارت دیگر به دلیل آن‌که زنان بسیار بیش‌تر از مردان به یک رابطه از دید عاطفی برخورد می‌کنند بیش‌ترین نگرانی‌ را نیز در مورد عدم امنیت در روابط عاطفی خود می‌بینند.
اما مردان به شدت نسبت به بی‌فایی و خیانت همسرشان حساس هستند و بیش ترین حساسیت را نسبت به رابطه نامشروع همسرشان نشان می دهند.
برای پی بردن به این موضوع دانشمندان تحقیقی را روی ۴۱۶ نفر انجام دادند واز آن‌ها پرسیدند در چه صورت آن‌ها بیش‌ترین احساس خیانت را از جانب شریک خود خواهند داشت .این که بدانند او با فرد دیگری رابطه نامشروع برقرار کرده است یا این که بدانند او نسبت به شخصی علاقه عمیق پیدا کرده است.در این تحقیقات که ۹۹ زن و ۳۱۷ مرد شرکت داشتند
دکتر لوی و دکتر کلی که نتایج تحقیقات خود را در نشریات روانشناسی به چاپ رسانده اند در مورد توضیحاتی که تا کنون در این مورد و بر اساس تکامل انسانها داده شده است اعلام تردید کرده اند.
به اعتقاد آن ها دسته قابل توجهی از مردان نیز وجود دارند که رفتاری مشابه با زنان دارند و از خیانت عاطفی بسیار بیش تر از خیانت جنسی می ترسند.به اعتقاد آنها بعضی از انسان ها به طور ذاتی نسبت به روابط خود با دیگران احساس اطمینان بیش تری دارند و برعکس تعدادی دیگر این گونه نیستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برای پیشگیری از بارداری کدام یک بهتر است : آی- یو-دی یا قرص؟

اگر شما هم از مصرف قرصهای روزانه برای پیشگیری از بارداری خسته شده‌اید و خوردنش را از یاد می‌بریدو به دنبال یک روش مطمئن و آسانتر هستید، می‌توانید به آی- یو- دی فکر کنید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند احتمال بارداری ناخواسته در کسانی که قرص مصرف می‌کنند ۲۰ برابر بیش از کسانی است که از روشهای دراز مدت مانند آی- یو- دی استفاده می‌کنند.
تحقیقات تازه نشان داده که میزان شکست قرص و روشهای کوتاه مدت دیگر بیشتر از آن چیزی است که قبلا تخمین زده شده بود. شاید به این علت که احتمال فراموشی و استفاده نا مرتب این قرصها در زندگی جدید که مشغله زنان بیشتر شده، بیشتر است. با این حال قرصهای ضد بارداری هنوز شایعترین روش برگشت پذیر جلوگیری از بارداری در آمریکا هستند.
در حالی که تنها ۵/۵ درصد از زنانی که بچه نمی‌خواهند، در این کشور از آی-یو-دی استفاده می‌کنند.محققان می‌گویند بارداری ناخواسته می‌تواند تاثیر نا‌مطلوبی بر سلامت زنان و نوزادشان داشته باشد. به‌طوری که در آمریکا نیمی از ۳ میلیون بارداری نا خواسته در سال ناشی از شکست قرصها در پیشگیری است. البته این هم تقصیر قرصها نیست بلکه مقصر انسانهایی هستند که فراموش می‌کنند قرصشان را مرتب بخورند!
اما روشهای درازمدت به خانمها کمک می‌کنند که نقش خودشان را در این پیشگیری کم کنند. مثلا کپسولهای کاشتنی به تدریج هورمونی را آزاد می‌کنند که از تخمک گذاری تخمدان جلوگیری کرده و اجازه رها شدن تخمک را نمی‌دهد. این کپسولها در بازو زیر پست خانمها کاشته شده و تا ۳ سال دوام دارند. آی- یو-دی هم وسیله‌ای به شکل T است که در رحم کار گذاشته می‌شود تا جلوی جایگزینی تخم را پس از لقاح بگیرد.
در آمریکا دو نوع آی- یو- دی ( هورمونی میرنا و مسی پاراگارد) استفاده می‌شود. که هر دو روش تا ۹۹ درصد جلوی بارداری را ۵ تا ۱۰ سال می‌گیرند. البته قرصها هم اگر درست مصرف شوند تا ۹۹ درصد موثرند اما در واقعیت بسیاری از زنان از پس استفاده مرتب و صحیح قرص بر نمی‌آیند. به همین علت بالاخره محققان در مجله پزشکی نیوانگلند به این نتیجه رسیده‌اند که آی- یو- دی و کپسولهای کاشتنی نسبت به روشهای دیگر مانند قرص، بهتر هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روشهای آگاهی از زمان بارداری

در روش آگاهی از زمان باروری، مجموعه‌ای از اطلاعات به خانمها داده می‌شود تا آنها بدانند که در چه روزهایی از ماه به احتمال زیاد می‌توانند در صورت انجام مقاربت حامله شوند و در چه روزهایی این احتمال کم می‌باشد.
خانمها می‌توانند با مشاهده تغییراتی که در بدنشان ایجاد می‌شود بفهمند که زمان تخمک‌گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدانها ) چه موقعی می‌باشد. سپس آنها می‌توانند با استفاده از این اطلاعات از بروز حاملگی جلوگیری نمایند.
موثر‌ترین راه برای کشف این موضوع که زمان باروری هر شخصی در چه روزهایی از ماه می‌باشد، استفاده از هر سه روشی است که در اینجا توضیح داده می‌شود.
آگاهی از زمان باروری، میزان درک خانمها را در مورد بدن و سیکل (چرخه) قاعدگی‌شان افزایش می‌دهد.
برای اینکه این روش بعنوان یک روش جلوگیری از بارداری موثر واقع شود، باید خانمها در روزهایی که احتمال باروری زیادی وجود دارد از انجام مقاربت خودداری نمایند و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری (مثل کاندوم) استفاده کنند. بطور کلی تقریبا یک سوم از روزهای هر ماه را روزهای باروری تشکیل می‌دهد.


روش آگاهی از زمان باروری متکی به اطلاعات زیر می‌باشد :

* چهار ده روز قبل از اینکه خونریزی عادت ماهانه بعدی شروع شود، یک تخمک از تخمدان رها می‌شود ( به این وضعیت اصطلاحاً تخمک‌گذاری گفته می‌شود ).
* بعد از انجام مقاربت، اسپرمهای آقایان می‌توانند تا پنج روز نیز در دستگاه تناسلی خانمها زنده بمانند ( اگر چه اکثر آنها بعد از دو روز از بین می‌روند ).
* در صورتی که از سه روز قبل تا سه روز بعد از زمان تخمک‌گذاری مقاربت انجام شود احتمال وقوع حاملگی زیاد می‌باشد.
* از آنجایی که زمان دقیق تخمک‌گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) را نمی‌توان دقیقا پیش بینی نمود، بنابراین ۲ تا ۳ روز نیز به شروع و انتهای این دوره باید اضافه نمود. روش آگاهی از زمان باروری برای خانمهایی که دارای زمانهای قاعدگی منظم در هر ماه می‌باشند بسیار موثر می‌باشد.


روش تقویمی‌(روش ریتم)

در روش تقویمی‌، خانمها می‌توانند از سوابق قاعدگی‌های قبلی خود به عنوان یک راهنما استفاده نمایند. در این روش هر خانمی ‌می‌تواند میانگین روزها را در سیکل قاعدگی خود حساب نموده و زمانهای باروری آینده خود را تخمین بزند.
شروع به نوشتن دوره‌های قاعدگی خود به مدت ۸ تا ۱۲ ماه نمایید. اولین روز قاعدگی (اولین روز خونریزی) را بعنوان "روز یک" دوره قاعده‌گی در نظر بگیرید.
کوتاهترین و بلند‌ترین چرخه قاعدگی را در نظر بگیرید. عدد ۱۸ را از کوتاهترین چرخه قاعدگی خود کم نمایید و آن را بعنوان اولین روز باروری یادداشت نمایید. عدد ۱۱ را از بلند ترین چرخه قاعدگی کم نموده و آن را بعنوان آخرین روز بارداری در نظر بگیرید.

مثال: تعداد روزهای بین "روز یک" یک چرخه قاعدگی تا "روز یک" چرخه قاعدگی بعدی در یک خانم عبارتند از :
فروردین ۲۹ روز- ازدیبهشت ۲۶ روز(کوتاه ترین چرخه)- خرداد ۳۰ روز – تیر ۳۱ روز(بلند ترین چرخه )- مرداد ۳۰ روز


در این مثال می‌بینیم که کوتاهترین چرخه قاعدگی در این خانم ۲۶ روز و بلند ترین آن، ۳۱ روز می‌باشد. عدد ۱۸ را از۲۶ کم می‌کنیم تا اولین روز باروری بدست آید (روزهشت). عدد ۱۱ را هم از ۳۱ کم می‌کنیم تا آخرین روز باروری بدست آید ( روز بیست). بنابراین در این خانم روزهای ۸ تا ۲۰ هر چرخه قاعدگی روزهای باروری هستند یعنی احتمال حاملگی در این روزها زیاد می‌باشد و باید در این روزها یا از مقاربت خود داری نماید و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری (مثل کاندوم) استفاده نماید.


ارزیابی ترشحات دهانه رحم

در طی یک دوره قاعدگی، قوام یا غلظت ترشحات دهانه رحم در روز های قبل از تخمک گذاری، ترشحات دهانه رحم به بالا کشیدن و بالا بردن اسپرمها به داخل رحم و از آنجا به لوله‌ی فالوپ یعنی جایی که معمولا لقاح انجام می‌شود کمک می‌نماید.


ترشحات گردن رحم همچنین به بقای اسپرمها در داخل رحم کمک می‌کند.

در یک چرخه قاعدگی طبیعی معمولا بعد از پنج روز خونریزی قاعدگی، سه یا چهار روز مهبل خشک می‌باشد، سپس با ترشحات مایعی سفید یا زرد رنگ و چسبناک روزهای خیس بودن آغاز می‌گردد. این خیس بودن به تدریج افزایش یافته تا به روزی می‌رسیم که خیس‌ترین روز می‌باشد. در این روز ترشحات فراوان، صاف، لیز و لغزنده و خیلی کش می‌آید ( مثل سفیده تخم مرغ ). معمولا تخمک گذاری از دو روز قبل تا دو روز بعد از پیدا شدن چنین حالتی رخ میدهد. با یادداشت نمودن میزان ترشحات و پیدا کردن خیس ترین روز هر دوره قاعدگی می‌توانید روزهای تخمک گذاری را مشخص نمایید. با استفاده از یک اسپکولوم (speculum) پلاستیکی می‌توانید خودتان ترشحات دهانه رحم را از نظر قوام و غلظت آن ارزیابی نمایید.


روش اندازه گیری دمای پایه ای بدن

هنگامی‌که یک خانم هر روز دمای بدن خود را اندازه می‌گیرد متوجه می‌شود که وقتی تخمک گذاری انجام میشود تغییراتی در دمای بدنش ایجاد می‌گردد. درست قبل از زمان تخمک گذاری، دمای بدن بطور موقتی به مدت کوتاهی پایین می‌آید. در عرض ۱۲ ساعت که تخمک گذاری انجام می‌شود دمای بدن چند دهم درجه بالا می‌رود و تا هنگام قاعدگی بعدی به همان حالت بالا باقی می‌ماند. وقتی درجه حرارت به مدت سه روز در همان حد بالا باق بماند، روزهای باروری پایان یافته و روزهایی که می‌توان بدون هیچگونه وسیله جلوگیری از بارداری مقاربت انجام داده و حامله نشد شروع می‌گردد.
همانند روش تقویمی‌، در روش اندازه گیری دمای پایه ای بدن، شما باید به مدت ۸ تا ۱۲ ماه دمای بدن خود را اندازه گیری و یادداشت نمایید تا بتوانید از آن بعنوان یک روش نسبتا مطمئن جلوگیری از بارداری استفاده نمائید.
یکی از اشکالات این روش آن است که دمای بدن افراد ممکن است بر اثر بیماریهای مختلف، کم خوابی یا مصرف داروها نیز تغییر یابد.


سایر علائمی ‌که در هنگام تخمک‌گذاری در بدن تغییر می‌یابند عبارتند از :

* تغییراتی در وضعیت قرار گیری رحم
* درد خفیف یا انقباضات خفیفی در یک طرف قسمت تحتانی شکم ( در محل یکی از تخمدانها)
* نرم شدن دهانه رحم
* حساس شدن دهانه رحم
* حساس شدن پستانها

بنابراین برای جلوگیری از بارداری به روش "آگاهی از زمان باروری" باید در زمانهای باروری یعنی از ۵ روز قبل تا ۳ روز بعد از تخمک گذاری از مقاربت نمودن پرهیز نمود و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری مثل کاندوم در طی این روزها استفاده نمود.


مزایای جلوگیری از بارداری به روش "آگاهی از زمان باروری"

* هیچگونه عوارض جانبی ندارد
* در خانمهایی که دارای دوره های قاعدگی منظمی‌هستند بسیار موثر می‌باشد
* اطلاعات خانمها را نسبت به بدن خود افزایش می‌دهد.


معایب جلوگیری از بارداری به روش " آگاهی از زمان باروری"

* آموختن این روش زمان نسبتا زیادی می‌خواهد.
* این روش نیاز به محاسبه و همکاری طرفین دارد.
* شکست این روش نسبت به سایر روشها بیشتر می‌باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه انتقاد جنسی را مطرح کنیم؟

قبل از آن که چیزی به همسرتان بگویید که نسبت به او انتقاد دارید، به سوالات اساسی زیر پاسخ دهید:
به چه دلیل انتقاد می کنم؟ اگر دلیل خوب و سازنده ای ندارید. پس چیزی نگویید. آیا بهترین زمان و بهترین مکان این جاست؟ اگر نه، از خود بپرسید، چه وقت و در کجا می توانم این نکات را مطرح کنم که روابط جنسی ما را بهتر کند؟
هنگام انتقاد به یاد داشته باشید که به جای تمرکز بر آن چه که در همسرتان نمی پسندید ، بر رضایت خاطری که به شما می بخشد تأکید کنید.
به جای آن که بگویید « دوست ندارم این طور با خشونت در آغوشم بگیری » بگویید « وقتی به آرامی نوازشم می کنی بیشتر لذت می برم » وقتی به جای مطرح کردن خواستتان چیزی را مطرح می کنید که از آن بدتان می آید، خود و همسرتان را مجبور می کنید که به جای تمرکز بر احساس و حالتهای جنسی، توجه خود را بر جزییات انجام آن متمرکز کنید. وقتی خواسته هایتان را مطرح می کنید، مواظب باشید لحن کلامتان آمرانه نباشد.
وقتی آمرانه بگویید « مرا به آرامی نوازش کن » مفهوم ضمنی آن این است :
« در غیر این صورت نمی گذارم به من دست بزنی و به همین ترتیب خواسته شما نباید زمینه تهدید ایجاد کند : « اگر بلد نیستی مطابق خواست من رفتار کنی فکر دیگری بکنم »
سعی کنید از چیزی انتقاد نکنید که همسرتان نمی تواند آن را تغییر دهد . انتقاد کردن از خصوصیات جسمی مثل اندازه آلت، شکل سینه و سینه ها انتقادی ظالمانه است، چون احتمالاً فقط جراحی پلاستیک می تواند چنین وضعیتی را تغییر دهد . انتقاد از تمایلات جنسی همسر نیز انتقادی غیر سازنده محسوب می شود.
مطالبی که کتاب ها و فیلم های جنسی به شکلی اغراق آمیز درباره روابط جنسی عنوان می کنند ، گاهی باعث می شود که زن و مرد از همسر خود انتظارات غیرواقع بینانه ای داشته باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا زنان چیزی نمی گویند؟

بیشتر زنان تصور می کنند که اگر بخواهند به نحوی شریک خودشان را « راهنمایی » کنند ، با این کار به نفس خود آسیب وارد کرده اند. البته شاید تا حدودی این عقیده صحت داشته باشد .
با توجه به مطلب فوق الذکر می توانید در بیان خواستها و نیازهای خود کمی بیشتر دقت کنید، اما نباید دهان خود را به کلی بسته نگه دارید.
برای شروع می توانید ابتدا از او سؤال کنید که چه چیزهایی را بیشتر دوست می دارد. همچنانکه به گفته های او گوش می دهید، می توانید عقاید خود را نیز در این زمینه وارد بحث کنید . البته نباید یک طرفه هم قضاوت کرد.
گاهی اوقات اتفاق می افتد که زنانی را مشاهده می کنیم که مانند معشوقه های عادی رفتار نمی کنند. برخی از آنها فقط دراز می کشند و انتظار دارند که طرف مقابل تمام کارها را به تنهایی برایشان انجام دهد؛ بعد هم شکایت می کنند که همسرشان قادر به ارضای نیازهای آنها نمی باشد. در چنین حالتی زن باید طرز تفکر خود را تغییر دهد.
زمانی که او در حین برشمردن علایق شخصی خودش است، شما می توانید خیلی راحت نیازهای خودتان را نیز وارد بحث کنید. او کاملاً متوجه می شود و به احتمال زیاد دوست دارد که چیزهای بیشتری در این رابطه بشنود؛ خیلی بیشتر! حتی بیشتر اوقات زن یا مرد علاقمندند حرفهای جنسی تند در بین روابط جنسی از شریکشان بشنوند.
فراموش نکنید اصل اساسی روابط جنسی دوست داشتن و آزاد بودن طرفین در اظهار یا عمل به هر گونه رابطه جنسی است . یک مثال معروف می گوید : « در اتاق خواب که بسته شد همه چیز می تواند باز شود »
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رابطه جنسی و صمیمیت: خانم ها چه می خواهند؟

وقتی صحبت از مسئله پیچیده رابطه جنسی به میان می آید، اگر بخواهیم به این بپردازیم که خانم ها چه می خواهند یا آقایان چه می خواهند کار سختی است چون با اینکار یک مسئله بسیار شخصی و خصوصی را به شدت ساده خواهیم کرد.
کاملاً مشخص است که روابط و تجربیات جنسی انواع و اقسام مختلف دارند که افراد می توانند در آنها سهیم بوده و لذت ببرند.
اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، آنچه خانم ها و آقایان هرکدام از رابطه جنسی انتظار دارند را باید بر مبنای فردی بررسی کرد. درنتیجه، آنچه که فرد در ارتباط با رابطه جنسی، کمبود آن را در روابط خود حس می کند یا عمیقاً در آرزوی آن است، دقیقاً همان چیزی است که او در آن زمان در زندگی خود نیاز دارد. برای مثال، خیلی خانم ها از محبت زیاد لذت می برند اما رابطه جنسی داغ و قوی فیزیکی نمی خواهند. خیلی دیگر از خانم ها از رابطه جنسی های فیزیکی و شدید لذت می برند اما برای حفظ تعادل دوست دارند با ابراز محبت و ناز و نوازش هم همراه باشد.
حالا اگر به کل مردم نگاه کنیم و اکثریت عموم را در نظر بگیریم، می توانیم نتیجه گیری هایی ارائه کنیم.
در طول این سالها اکثریت خانم هایی که به من مراجعه می کنند دنبال صمیمیت بیشتری در روابط خود بوده اند. خانم ها دوست دارند با طرف مقابلشان ارتباط قوی برقرار کرده و به هم عشق بورزند. اکثراً دوست دارند مردشان به آنها بگوید که چرا دوستشان دارد و چه چیز آنها خاص و منحصر بفرد است. معمولاً می گویند دوست دارند که مردشان بیشتر بغلشان کند، ببوسدشان، ناز و نوازششان کند و با آنها بیشتر حرف بزند. اگر قرار است رابطه جنسی بیشتری داشته باشند، دوست دارند که این رابطه جنسی شدیداً احساسی و عاشقانه باشد. می خواهند این صمیمیت هم در اتاق خواب و هم خارج از آن جریان داشته باشد.
همچنین خانم ها نیاز دارند که باهوش و توانا تلقی شوند و برای همه خصوصیات و ویژگی های خاصشان از آنها تعریف و تمجید شود. خانم ها به طور متوسط نیازمند بغل کردن های بیشتر، محبت بیشتر و صمیمیت بیشتر هستند. دوست دارند مردشان همیشه از زیباییشان تعریف کند و آنها را مطمئن کند که از رابطه با او لذت می برند.
اغلب مردها می توانند زمان زیادی را بدون صمیمیت بگذرانند و به همین دلیل فکر می کنند که خانم ها هم همین توانایی را دارند. متاسفانه، تعداد خیلی کمی از آقایون هستند که می دانند باید هر از گاهی خانمشان را با هدایای غافل گیر کننده یا تعریف و تمجید خوشحال کنند. اما اکثر خانم ها چیزی بیشتر از صمیمت گاه و بیگاه نیاز دارند. آنها برای اینکه همیشه خوشحال و راضی باشند، به صمیمیت روزانه نیاز دارند.
بعد از اینکه دو نفر با هم ازدواج می کنند، خیلی از آقایون تلاش می کنند نشان دهند که آن اندازه ای که تصور می کنند برای عشق کافی است. خیلی وقت ها نتیجه گیری هایشان را برحسب نیازهای خودشان بنا می کنند.
این آن گل یا شکلات یا هدیه نیست که خانم ها واقعاً می خواهند، آنچه آنها واقعاً می خواهند اعمالی است که نشان دهد همسرشان آنها را دوست دارد و آنقدر برایشان مهم هستند که بخواهند برای خوشحال کردنشان انرژی صرف کنند.
خانم ها همیشه انتظار ابراز محبت های بیشتر و مداوم تری دارند. آنها می خواهند مداوم بدانند که طرفشان به آنها بی تفاوت نیست. بسیاری از ازدواج ها به این دلیل برهم می خورد که مردها نیازهای خانمشان را واقعاً جدی تلقی نمی کنند.
بسیاری از خانم های متاهلی که خارج از ازدواجشان با مردان دیگر ارتباط دارند می گویند که عاشق مردهایی می شوند که به آنها ابراز محبت می کنند، بیشتر به حرفهایشان گوش می کنند و بیشتر با آنها حرف می زنند. احساس احترام، محبت و عشقی که در ازدواجشان نداشتند را با آنها تجربه می کنند.
خانم هایی که اعتماد به نفس بالایی دارند و به برابری زن و مرد معتقدند به هیچ وجه دوست ندارند که فقط به عنوان یک ابزار جنسی به آنها نگاه شود. دوست دارند بیشتر از آن به نظر برسند و از مردهایی که به آنها فقط برای گذران وقت و رابطه جنسی نگاه می کنند متنفر هستند. خیلی خانم ها از اینکه می بینند چطور بسیاری از آقایون می توانند بدون عشق رابطه جنسی داشته باشند در عجبند.
اکثر خانم ها اگر رابطه جنسیشان فقط جنبه فیزیکی و جسمی داشته باشد به هیچ عنوان از آن رابطه جنسی ارضاء نمی شوند. بااینکه ممکن است به ارگاسم هم برسند اما اکثراً از چنین روابط جنسی خیلی زود خسته می شوند. حتماً باید آن حس عشق و صمیمیت را با همسرشان حس کنند. اما متاسفانه اکثر آقایون یا این مسئله را نمی دانند یا اگر هم که می دانند آنرا جدی تلقی نمی کنند.
برای خیلی از خانم ها بااینکه ممکن است از ارگاسم و رابطه جنسی فیزیکی لذت ببرند اما رابطه جنسی بیشتر وسیله ای برای ایجاد عشق و ابراز محبت و صمیمیت در رابطه است. هرچقدر مردها بیشتر این مسئله را فهمیده و به آن احترام بگذارند، رابطه بسیار بهتری می توانند با خانم ها داشته باشند.
خوشبختانه در دنیای امروز، تعداد زیادی از خانم ها آزادانه برای رابطه پیش قدم می شوند و به خودشان اجازه می دهند که از رابطه جنسی برای لذت و صمیمیت استفاده کنند. این روزها خانم ها خواسته های خود را راحت به زبان می آورند. رابطه های موفق معمولاً از یک مردی تشکیل می شود که به این برابری زن و مرد احترام می گذارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اشـتـبـاهات بزرگ جـنـسـی مـردان

مردها معمولا فکر می‌کنند همه‌چیز را درباره رابطه جنسی با زنان می‌دانند اما دایره‌المعارف جنسی که شما در مغزتان دارید، ممکن است حاوی خطاها و نقص‌های اساسی درباره امور جنسی زنان باشد، خطاهایی که ممکن است به اشتباهات جنسی بی انجامد.
۵ نکته‌ای که در زیر می‌آوریم از مشکلات شایع مردان در روابط جنسی است:


۱-چیزهایی که همسرتان می‌خواهد می‌دانید؟

مردان اغلب فکر می‌کنند که می‌دانند همسرشان چه می‌خواهد. اما همه زنان مشابه هم نیستند. به گفته کارشناسان آموخته‌های مردان حتی از تجربیات همسر قبلی‌شان ممکن است در مورد همسر فعلی‌شان صدق نکند. این موضوع نه تنها در مورد ترجیحات جنسی بلکه در مورد روابط عاطفی هم صدق می‌کنند. زنانی هستند که نمی‌توانند با فعالیت جنسی رابطه عاطفی با همسرشان برقرار کنند و زنانی هستند که به سادگی با همسران‌شان رابطه عاطفی برقرار می‌کنند و بقیه زنان در میانه این طیف قرار می‌گیرند.


۲- احساس جنسی مردان و زنان مشابه هم است

هنگامی که مردی با زنی مقاربت می‌کند، دخول آلت مردانه به قدری حس قوی‌ای در مرد ایجاد می‌کند که نمی‌تواند تصور کند که ممکن است زن احساس مشابهی نداشته باشد. ممکن است او احساسی مانند احساس شما هنگام مشت‌خوردن به شکم پیدا کند که باعث تهوع شما می‌شود.


۳- از ساختمان بدن زن اطلاعات کاملی دارید؟

اغلب مردان به طور کلی می‌دانند که کلیتوریس کجاست و کجا می‌توانند آن را پیدا کنند. اما نمی‌شود گفت آنها واقعا عمل آن را درک می‌کنند. ۳۰ سال پیش در شروع به اصطلاح «انقلاب جنسی» یک کتاب پرفروش به نام «لذت امور جنسی» توجه مردم را به اهمیت کلیتوریس در ایجاد ارگاسم جلب کرد. اما این عقیده که زنان باید بتوانند از طریق دخول آلت مردانه در واژن به ارگاسم برسند، هنوز میان بسیاری از مردان باقیمانده است.
بسیاری از درمانگران در این حوزه با مردانی برخورد می‌کنند که می‌گویند: «زنم بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم نمی‌رسد» و تقاضای کمک می‌کنند و پاسخ این است بسیاری از زنان اصولا با تحریک کلیتوریس است که به ارگاسم می‌رسند. مردان همچنین در مورد نحوه لمس کلیتوریس و حساس‌بودن آن ناآگاه هستند. از طرف دیگر در برخی از زنان لمس کلیتوریس احساس خاصی ایجاد نمی‌کند یا حتی ممکن است دردناک باشد. برخی از آنها هم لمس غیرمستقیم کلیتوریس را ترجیح می‌دهند.
چگونه می‌توانید بفهمید که همسرتان چه نوع لمسی را دوست دارد؟‌ سعی کنید از او بپرسید.


۴- مرطوب شدن دستگاه تناسلی زن به معنای تحریک‌شدن او است

گاهی مردان پیش از انجام مقاربت منتظر می‌مانند تا دستگاه تناسلی خارجی زنان برای دخول به قدر کافی مرطوب و لغزنده شود. لازم نیست در این مورد نگران باشید. کارشناسان می‌گویند اینکه مرطوب‌شدن دستگاه تناسلی خارجی زن به معنای تحریک‌شدن کامل اوست، باوری نادرست است.
برخی از زنان نسبت به زنان دیگر مرطوب‌تر می‌شوند و اینکه میزان نرم‌شدگی طبیعی این منطقه در یک زن از روزی به روز دیگر متفاوت است. این میزان رطوبت با مرحله‌ چرخه ماهیانه که زن در آن قرار دارد نیز تغییر می‌کند و ممکن است تحت تاثیر استرس و داروها هم باشد.


۵- سکوت طلایی است

خیلی از مردان فکر می‌کنند که هنگام آمیزش جنسی باید ساکت باشند اما تا شما حرف نزنید همسرتان نمی‌فهمد از چه چیزهایی راضی هستید و از چه چیزهایی ناراضی. اگر می‌خواهید احترام‌تان را به همسرتان حفظ کنید،‌ باید بدانید که زنی که می‌خواهد شما را ارضا کند، از اینکه او را هدایت کنید‌ احتمالا بیشتر ممنون خواهد شد. به گفته کارشناسان به کار بردن جملات ساده‌ای مانند «این جوری دوست دارم» می‌تواند به ارتباط جنسی شما کمک کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا از رابطه جنسی ارضا نمی‌شویم؟

بسیاری از خانم‌ها علاقه‌ای به عشق‌ورزی ندارند. مشکل روان‌شناختی آنان چیست؟
وقتی در مورد علل روانشناختی صحبت می کنیم، بلافاصله افکار ، احساسات یا هیجاناتی که علاقه به رابطه جنسی را کاهش می دهند به یاد می آوریم. ترس و خشم یکی از علل کاهش میل جنسی است. برخی از ترس ها مانند ترس از کارایی جنسی، ترس از صمیمیت، ترس از هیجان جنسی. نارضایتی از بدن خود یا سرکوب روحی به خاطر تجارب تلخ کودکی از دیگر علل کاهش میل جنسی هستند.
تجربه جراحت چه روحی و چه جسمی شاید بزرگترین تاثیر را روی میل جنسی بگذارد. تجارب غمناک التیام نیافته، مانند از دست دادن شریک زندگی یا آزار و اذیت دیدن در این روابط. مشکلات ارتباطی در نحوه برخورد زوجین نیز یکی دیگر از علت هاست.
به موارد فوق می‌توان این مسائل را نیز افزود. شاید زوجین از نظر ظاهری جذابیتشان را برای یکدیگر حفظ نکرده باشند. آنها باید با تغییراتی که در خود ایجاد می‌کنند به سمت رفع این بی‌علاقگی بروند. تفاوت در نیازهای جنسی و عدم پاسخ به نیازهای طرف مقابل موضوعی است که باید طرفین درباره آن حرف بزنند . عدم گفت‌وگو و پیشرف در برطرف کردن این مشکل موجب می شود شک به طرف مقابل (خانم یا آقا) به وجود آید. در این موارد نباید زوجین به تلاش انفرادی دست بزنند.
برخی از افکار نامعقول نیز موجب رد کردن رابطه جنسی می شود، ممکن است موجب یک ناامیدی یا خشم بزرگ شود. همچنین کاهش علاقه به رابطه جنسی یک علامت متداول از سندرم های مختلف روانپزشکی است. یکی از شایع ترین این سندرم ها افسردگی است. همچنین موجب می شود که مردان و زنان میل جنسی را از راه های مختلف آزمایش کنند.
هدف زنان عشق، احساس صمیمیت و ارتباط احساسی است، در حالی که مردان فعالیت های جنسی را به عنوان هدف می بینند. شاید فاکتورهای دیگری مثل تاثیر منفی امیال مانند مشکلات روانی شریک جنسی، استرس و یا مشکلات برقراری روابط اجتماعی نیز در رد کردن رابطه جنسی دخیل باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 38 از 44:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA