انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 40 از 44:  « پیشین  1  ...  39  40  41  42  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
سرد کننده جنسی آقایان

زن هایی که هیچ وقت شروع کننده نیستند.
چنانچه به ندرت شروع کننده هستید؛ باعث خواهد شد مردتان احساس کند؛ این تنها اوست که ریسک می کند. نزدیک شدن و ابراز کردن نیاز جنسی و احتمال جواب نشنیدن و تحقیر شدن؛ واقعا یک ریسک محسوب میشود. هنگامی که به ندرت شروع کننده هستید؛ شوهرتان احساس میکند؛ مسئولیت زندگی جنسیتان تنها به عهده اوست و این که او تنها در قایق است و به تنهایی پارو میزند.
مردها به خودی خود این احساس را دارند که مسئولیت همه مسایل با آنهاست؛ بنابراین چنانچه ببینند شما به اندازه سهم خود؛ اندکی از اینگونه ریسک های جنسی را به عهده نمیگیرید؛ احساس اجحاف خواهند کرد و بخشی از وجودشان چنین نتیجه خواهد گرفت که به آنها خیانت شده است؛ بنابر این از شما منزجر و عصبانی شده و نسبت به شما سرد خواهند شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بی علاقگی نسبت به روابط جنسی

یکی از انواع اختلالات جنسی؛سرباز زدن از انجام آن به طور کلی است. فقدان میل جنسی معمولا پیچیده تر و مشکل آفرین تر از آنست که به نظر می آید.
معمولا این طور به نظر می آید که این اختلال صرفا یک بی تفاوتی و بی اعتنایی نسبت به روابط جنسی است؛ولی واقعیتی که در پایان وجود دارد اینست که این بی تفاوتی یک "بیزاری" را در زیر خود پنهان کرده است و از اینرو یک اختلال محسوب میشود.
داستان های غم انگیز بیشماری از زن و مرد هایی شنیده ایم که از اینکه همسرشان هیچگونه لذتی نمیبرند گله داشته و موجب نگرانی و یاس همسر خود را فراهم میسازند و در نهایت مجبور به جدایی و طلاق میگردند.
بی اعتنایی نسبت به روابط جنسی بین شما و همسرتان میتواند نشأت گرفته از اختلالاتی مانند: ترس از صمیمیت ؛ خشم و ... اما در اکثر موارد برخاسته از آسیب های روحی و ضربات عاطفی گذشته است؛ لطماتی نظیر مزاحمت های جنسی؛ زنای با محارم؛ تجاوز و یا اشکال خشونت آمیزتری از آزار و اذیت نیز از این جمله اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
در زندگی زناشویی شما هم می توانید معجزه کنید ( درگوشی با آقایان )

مردان می توانند به روشهای گوناگون و بی آنکه زحمت فراوانی به خود بدهند توجه همسرانشان را جلب کنند و به بار عاطفی زندگی زناشویی خود بیفزایند. اغلب مردان این را می دانند اما زحمت آن را به خود نمی دهند .
زن برای اینکه احساس کند شوهرش او را دوست دارد باید از ناحیه همسرش بارها مورد محبت قرار گیرد. یک یا دو بار ابراز محبت هر اندازه هم که مهم باشد نمی تواند برای زن رضایت بخش باشد.
زن از نظر روحی و عاطفی احتیاج به توجه و محبت دارد مردان با انجام کارهای کوچک و جزئی می توانند این نیاز را برآورده سازند اگر زن مورد مهر و محبت شوهر قرار بگیرد نسبت به شوهرش نیز محبت بیشتری می کند و در نتیجه مرد تدریجاً خود را موجودی قدرتمند و موثر می بیند، زیرا عشق و علاقه و توجهی را که به آن احتیاج دارد دریافت میکند .
در این شرایط زن و شوهر هر دو به خواسته های خود می رسند و از زندگی راضی خواهند بود . چند اقدام جزیی که مردان می توانند از آن برای جلب علاقه همسرانشان استفاده کنند:
۱ – وقتی به خانه برمی گردید قبل ازهر کار او را بیابید. از او درباره کارهایی که در طی روز انجام داده سوالهایی مشخص بکنید مثلا بپرسید آیا امروز به پزشکی که قرار بودمراجعه کنی مراجعه کردی ؟
۲ – مدت ۲۰ دقیقه با او وقت صرف کنید؛ در این زمان از خواندن روزنامه و یا انجام کارهایی که حواس شما را به آن معطوف کند خودداری کنید.
۳ – به مناسبتهای ویژه و گهگاه بدون دلیل مشخص به او شاخه گلی هدیه کنید.
۴ – از حالت چهره و طرز لباس پوشیدنش تعریف کنید.
۵ – اگر ناراحت است به احساساتش بها بدهید.
۶ – وقتی خسته است به او کمک کنید.
۷ – اگر می بینید دیر به منزل می رسید به او تلفن کنید و دیر آمدن تان را به او اطلاع دهید.
۸ – اگر احساساتش جریحه دار شده با او همدردی کنید. به او بگویید متأسفم که ناراحت هستی بعد سکوت کنید، بگذارید بداند که حال او را درک می کنید.
۹ – برای اینکه ثابت کنید ناراحتی او تقصیر شما نیست توضیح و راه حل ارائه ندهید.
۱۰ – وقتی از خانه بیرون می روید از او بپرسید آیا لازم است چیزی بخرم ؟ اگر پاسخ مثبت داد حتما کالای موردنظرش را خریداری کنید.
۱۱ – تو را دوست دارم را روزی چندبار به او بگویید.
۱۲ – وقتی از کسی ناراحت است جانب او را بگیرید.
۱۳ – در حضور دیگران به او محبت کنید.
۱۴ – در کیف خود عکسی از او نگهداری کنید. گهگاه این عکس را با عکس دیگری عوض کنید.
۱۵ – نظافت را در منزل رعایت کنید.
۱۶ – برای او هدایای کوچک مثل عطر ، شکلات و.... بخرید.
۱۷ – در کارها از او نظرخواهی کنید.
۱۸ – در مناسبتهای ویژه مانند سالروز تولد ، ازدواج و.... برای او مطلبی بنویسید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا طبیعی است با گذشت چند سال از ازدواج ؛ شور و حرارت جنسی سرد شود؟

این باور رایج ناشی از ناآگاهی درباره ارتباط عاشقانه و جاذبه جنسی میان زن و شوهر که مدعی است پس از گذشت مدتی از ازدواج کمرنگ خواهد شد را کنار بگذارید.
این همانند آنست که بگوئیم با بالا رفتن سن حمله قلبی اجتناب ناپذیر است؛ البته این حمله ها رایج هستند ولی قابل پیشگیری نیز هستند؛ چنانچه از بدنتان مراقبت کنید میتوانید سالها بدون سکته زندگی کنید.
کم شدن جاذبه جنسی میان زن و شوهر؛ گرچه رایج است ولی هرگز به این معنی نیست که طبیعی است؛ بستگی به این دارد که چگونه از رابطه خود مراقبت کنید.
جاذبه جنسی در روابط یک شبه سرد نمی شود؛ از دست رفتن شور جنسی نتیجه سالها کتمان؛ انکار نادیده انگاشتن و قرار ندادن ازدواج به عنوان اولویت اول زندگی؛ مطالبه نکردن نیازها و خواسته ها؛ حل و فصل نکردن مسائل و مشکلات؛ التیام ندادن خشم ها و انزجار و نیاموختن روش ارتباطی صحیح برای موفق شدن در ازدواج است.
این الگوها و عادتهای رفتاری ناسالم باعث میشوند زن و شوهر پس از چند سال به دو هم اتاقی تبدیل شوند.
چنانچه زن و شوهر تصمیم بگیرند برای بهبود رابطه خود کاری کنند ؛ با آموختن مهارت های جدید به طرزی فعالانه در تحقق این مهم شرکت جویند؛ خواهند توانست جاذبه میان خود را همچنان نگه دارید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
عدم رسیدن به رضایت کامل زنان

آمار نشان میدهد بیش از نیمی از زنان در رسیدن به رضایت کامل مشکلاتی دارند و حتی بخشی از زنان نیز هرگز به رضایت کامل نرسیده اند.
_ خشم و انزجار : خشم سرکوب شده در سرد مزاجی و ناتوانی زن در رسیدن به اوج لذت جنسی نقشی اساسی ایفا میکند.خشم و انزجار مانع آنست که لذت ببرید.
زنانی که در گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند؛ زنانی که همسرشان آنان را ترک یا به آنان خیانت کرده؛ ممکن است خشم سرکوب شده زیادی را در خود تلنبار کرده باشند که مانع رسیدن آنان به رضایت کامل میشود.
_ احساس گناه یا شرم : چنانچه در خانواده ای بار آمده اید؛ که به شما چنین آموزش داده اند که هدف روابط جنسی تولید مثل و بقای نسل است؛ نه لذت.
این نوع تربیت ممکن است چنان بر شما تاثیر گذاشته باشد که بدنتان به طور غیر ارادی از لذت بردن امتناع کند.
_ ترس از سلطه پذیری یا از کف دادن خویشتنداری : مهار همه چیز را در دست داشتن نقطه مقابل رسیدن به اوج لذت جنسی است؛ چرا که رسیدن به رضایت کامل به معنای ول دادن و رها کردن است.
_ تغذیه نامناسب : شور و هیجان جنسی به وسیله جریان خون تولید میشود؛ چنانچه غذای شما محتوی مقادیر زیادی چربی باشد؛ ممکن است گردش خون شما از عملکرد مطلوب و لازم که برای آماده شدن و رسیدن شما به رضایت کامل ضروری است؛ برخوردار نباشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه های ارضاء شدن در زنان

برخی از نشانه های ارگاسم در بانوان :

۱٫ نوک پستانها سفت می شود نفس نفس زدنهای تند ممکن است نشان دهنده این باشد که زن حتما ارضاء شده.
۲٫ احساساتی می شود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساسات در او بوجود می آورد که شروع به گریه می کند.
۳٫ به خواب می روند البته بیشتر مردم تصور می کنند این حالت درمردان بیشتر نمایان می شود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن می باشد.
۴٫ نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ازگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس خوبی به آنها دست می دهد و به عنوان خاتمه کار مفید می باشد.
۵٫ نمی تواند راه برود : بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمی باشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید.
۶٫ نمی تواند در موردش حرف نزند : اگر زن پس از اتمام کار نتوانست در مورد رابطه جنسی با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین رابطه جنسی را تکرار می کند این نشانه خوبیست.
۷٫ لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که زنتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه های حاملگی: ۱۰ نشانه اصلی که بیانگر بارداری احتمالی است

آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.
در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید. اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید!
توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱۰ کم اهمیت ترین و شماره ۱ مهمترین علامت هستند.


۱۰- تورم و حساسیت در پستان

یکی از نشانه های اولیه حاملگی، حساس و دردناک شدن پستانها به علت افزایش سطح هورمونها است. درد پستانها ممکن است شبیه به درد آنها در هنگام پریود، یا کمی شدیدتر باشد. این عارضه پس از سه ماهه اول حاملگی و با عادت کردن بدن به تغییرات هورمونی، تا حد زیادی از بین می رود.


۹- خستگی

ناگهان احساس خستگی می کنید؟ یا نه، احساس کوفتگی و ضعف عمومی شدید دارید؟ هیچ کس به درستی نمی داند که علت بروز این خستگی های ناگهانی در اوائل حاملگی چیست، اما احتمالا افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون می تواند یکی از عوامل بروز خواب آلودگی باشد.
با ورود به سه ماهه دوم حاملگی احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژی بیشتری خواهید کرد، اما احساس ضعف و خستگی در اواخر دوران حاملگی دوباره باز خواهد گشت، زیرا در آن دوران وزن نسبتا زیادتری را باید حمل کرده و همچنین به علل مختلف ممکن است خواب کافی نداشته باشید.


۸- خونریزی ناشی از لانه گزینی

برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از باردار شدن (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی مشاهده می کنند. این خونریزی ممکن است ناشی از ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم شما باشد، اما کسی دلیل قطعی آن را نمی داند. حرکت تخم لقاح یافته به سمت رحم، ۶ روز پس از بارور شدن آغاز می شود و هنگامی که می خواهد در دیواره رحم، محلی را برای استقرار خود برگزیند، مختصر خونریزی اتفاق می افتد.
این خونریزی بسیار کم و اغلب به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز خواهد بود و تنها یک یا دو روز طول خواهد کشید. در صورت مشاهده خونریزی یا لکه بینی، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک خود را در جریان بگذارید؛ زیرا این موارد ممکن است نشانه های حاملگی خارج رحمی باشند.


۷- تهوع یا استفراغ

در اکثر خانمها، تهوع صبحگاهی تا حدودا یک ماه پس از باردار شدن رخ نمی دهد. حتی برخی از خانمها آنقدر خوش شانس هستند که هیچ گاه این عارضه را تجربه نمی کنند. اما احساس تهوع در تعدادی از خانمهای حامله، بسیار زودتر آغاز می شود؛ همچنین این تهوع ممکن است فقط در صبحگاه رخ ندهد. عارضه ویار بارداری ممکن است صبح، ظهر یا حتی شب هنگام بروز کند.
تقریبا نیمی از خانمهایی که به این عارضه دچار می شوند، با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، به کلی بهبود پیدا می کنند. شدت این عارضه در بقیه خانمها نیز غالبا در ماه چهارم یا پنجم حاملگی کاهش می یابد.


۶- افزایش حساسیت نسبت به بو

اگر در اوائل دوران حاملگی به سر می برید، ممکن است احساس خوشایندی نسبت به برخی بوها، مثلا بوی ساندویچ یا حتی یک فنجان قهوه نداشته باشید؛ و حتی ممکن است برخی بوهای خاص موجب بروز حالت تهوع در شما شوند. این امر ممکن است ناشی از افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد، اما این صرفا یک احتمال است و کسی از علت قطعی آن خبر ندارد. همچنین ممکن است مشاهده کنید برخی از غذاهایی که قبلا بسیار دوست داشته اید، اکنون حال شما را به هم می زنند؛ این هم کاملا طبیعی است!


۵- نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوائل حاملگی ممکن است موجب بروز حالت نفخ در شما بشوند؛ که این حالت مشابه با همان وضعیتی است که برخی از خانمها پیش از آغاز پریود ماهانه خود تجربه می کنند. به همین دلیل، حتی در اوائل حاملگی که رحم شما هنوز هم بسیار کوچک است، ممکن است احساس کنید که اندازه دور کمر لباسها برای شما کوچک شده است!


۴- تکرر ادرار

اندکی پس از باردار شدن، ممکن است احساس کنید که به طور مرتب نیاز به ادرار کردن دارید. چرا؟ علت عمده این مطلب آن است که در دوران حاملگی، حجم خون و مایعات در بدن شما افزایش پیدا می کند، که در نتیجه حجم بیشتری از مایعات به کلیه ها و در نتیجه مثانه شما وارد می شود.
این عارضه ممکن است از هفته ششم حاملگی آغاز شده و در طول دوران حاملگی ادامه پیدا کرده یا حتی وخیم تر شود، البته رحم در حال رشد شما نیز فشار بیشتری بر مثانه وارد خواهد کرد.


۳- تاخیر پریود

اگر پریود شما معمولا منظم بوده اما این بار به موقع شروع نشده است، می توانید پیش از آنکه سایر نشانه های فوق را مشاهده کنید، از تست حاملگی استفاده نمایید. اما اگر قاعدگی شما منظم نبوده یا اینکه زمان پریودهای قبلی خود را یادداشت نکرده اید، تهوع، حساسیت پستانها یا افزایش دفعات استفاده از دستشویی می توانند نشانه های حاملگی باشند.


۲- دمای پایه بدن شما بالا مانده است

اگر دمای پایه بدن خود را یادداشت می کرده اید و اکنون مشاهده می کنید که این دما به مدت ۱۸ روز در مقدار بالاتر از معمول باقی مانده است، احتمالا حامله شده اید.


و نهایتا:
۱- تست حاملگی خانگی که نتیجه مثبت بدهد

علی رغم تبلیغاتی که روی جعبه های این تستها دیده می شود، اکثر آنها تنها یک هفته پس از موعد پریود بعدی می توانند حاملگی را تشخیص دهند. پس اگر زودتر از این موعد از این تستها استفاده کرده و نتیجه منفی گرفتید، بهتر است چند روز بعد دوباره تست را تکرار نمایید. البته اگر هنوز پریود نشده باشید!
پس از اینکه یکی از این تستها نتیجه مثبت داد، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. هنوز هم قطعی ترین روش اثبات بارداری، حداقل در ایران، انجام آزمایش خون و اندازه گیری -hCGβ است. شاید هم پزشک شما ترجیح دهد برای پیگیری های آینده، از حالا مقدار آنرا اندازه گیری کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تستهای تشخیص حاملگی خانگی

چگونه باید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کرد؟

تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام "گونادوتروپین جفتی انسان" یا hCG را در ادرار نشان می دهد. این هورمون که توسط سلولهای جفت تولید می شود، ابتدا هنگامی که تخمکِ بارور شده، در رحم جای می گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می شود. سپس میزان هورمون hCG در طی هفته های بعدی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می شود. ۱۴ روز پس از حاملگی (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید پریود بعدی شروع شود)، برخی از تستهای حاملگی ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام کنند. اما بر خلاف ادعاهای تهیه کنندگان آنها، این تستها غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند حاملگی را در این مرحله تشخیص دهند. در واقع، اگر یک هفته دیگر هم (پس از زمانی که انتظار داشته اید پریود بعدی آغاز شود) صبر کنید، می توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق تری از این تستها به دست آورید.


اگر در اولین روزی که انتظار پریود شدن را داشته اید اما پریود نشده اید از این تستها استفاده کنید، نتیجه تا چه حد دقیق خواهد بود؟

اکثر این تستها ادعا می کنند که بیش از ۹۹% دقت دارند، یعنی به طور ضمنی بیان می کنند که شما همین که زمان پریود بعدی تان فرا رسید اما پریود نشدید، می توانید از این تستها استفاده کنید؛ اما تحقیقات نشان داده است که این ادعاها چندان هم صحیح نیستند. واقعیت این است که میزان hCG در ادرار در روزهای پس از لقاح، در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است از انواع تست های موجود در بازار، یک یا تعداد کمی از آنها به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند در اولین روز از پریود بعدی، سطح هورمون hCG را تشخیص داده و نتیجه مثبت بدهد. در واقع علت اصلی این است که حساسیت برخی از این تستها بقدری نیست که بتواند به آن مقداری از این هورمون که در ادرار خانمهای حامله در اولین روز از پریود بعدی شان وجود دارد، واکنش نشان دهد. اکثر این تستها در روز اول از موعد پریود بعدی، تنها قادرند ۱۶% از حاملگی ها را تشخیص دهند؛ هر چند یک هفته بعد از موعد پریود بعدی، اکثر این تستها می توانند نتیجه مثبت حاملگی را ارائه دهند.


پس چگونه این تستها می توانند ادعای دقت در همان روزهای اول باردار شدن را داشته باشند؟

در واقع آنها چنین ادعایی ندارند. آنها صرفا ادعا می کنند که در مجموع "بیش از ۹۹% دقت دارند"، سپس به طور جداگانه می گویند که می توانید در اولین روز از موعد پریود بعدی، از این تستها استفاده کنید. در صورتی که تهیه کنندگان یک تست بخواهند از برچسب "دقت بیش از ۹۹%" بر روی تست حاملگی خانگی خود استفاده کنند باید نشان دهند که نتیجه این تست در آزمایشگاه، مشابه با نتیجه سایر تستهای موجود یا حتی بهتر از آنها است. از آنجا که تستهای موجود دقیق تر از تستهای قدیمی هستند، تعجبی ندارد که بتوانند به این ادعاهای خود جامه عمل بپوشانند؛ اما توجه داشته باشید که این تستها ممکن است نتوانند حاملگی را در اولین روز از موعد پریود بعدی تشخیص دهند در حالیکه با گذشت زمان این امکان وجود دارد.


چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام تستها بهتر و دقیق تر هستند؟

به سادگی نمی توان به این سوال پاسخ داد. هر روزه محصولات جدیدی به بازار می آیند و تستهای فعلی نیز پیشرفته تر می شوند.
به همراه برخی از این تستها، اطلاعاتی نیز در مورد میزان "حساسیت" و "دقت" تست ارائه شده است. میزان حساسیت تست بدین صورت ارائه می شود: حداقل میزان غلظت hCG (بر حسب میلی واحد در یک میلی لیتر از ادرار) که تست قادر به تشخیص دادن آن است. به عنوان مثال، تست حاملگی که ادعا می کند می تواند میزان ۲۰ mIU/ml از hCG را تشخیص دهد، باید دقیق تر از تستی باشد که می گوید می تواند میزان ۵۰ mIU/ml را تشخیص دهد. متأسفانه باید گفت که نمی توان به این اطلاعات چندان اعتماد کرد، زیرا انواع مختلفی از hCG وجود دارد و این اعداد لزوما بیانگر توانایی تشخیص نوعی از hCG نیست که در اوائل بارداری در ادرار دیده می شود.


چگونه می توانم از تست حاملگی خانگی استفاده کنم؟

ابتدا تاریخ انقضاء محصول را نگاه کنید، خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است، تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از آن استفاده کنید. اگر محصول را در محل مرطوب یا گرم مانند حمام نگهداری کرده باشید، ممکن است فاسد شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد؛ پس بهتر است آن را دور بیندازید و یک تست جدید بخرید. هنگامی که می خواهید از تست استفاده کنید، دستورالعمل نحوه استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید، زیرا نحوه استفاده از محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد. در اکثر این قبیل از تستها باید نمونه ادرار خود را در یک ظرف بریزید و سپس نوار کاغذی مخصوص را در آن فرو کنید. ممکن است در برخی دیگر با استفاده از قطره چکانی که در کنار محصول به شما داده شده است، چند قطره از آن را در سوراخی که روی دستگاه تعبیه شده است، بریزید. در برخی دیگر از تستها می توانید مستقیما روی کاغذ مخصوص ادرار کنید. در بعضی هم می توانید از هر کدام از دو روش که مایل هستید استفاده کنید.
همچنین نحوه نمایش نتیجه نیز در این تستها متفاوت است: برخی از آنها نوارهای باریک صورتی یا آبی رنگ را بر روی کاغذ تست نمایش می دهند، اما برخی دیگر ممکن است علامت مثبت یا منفی را بر روی یک پنجره نمایش دهند. در اکثر این تستها، یک نشانگر کنترل نیز وجود دارد که نشان می دهد آیا نتیجه تست معتبر است یا نه. اگر این نشانگر تغییر رنگ ندهد بیانگر آن است که نتیجه تست معتبر نیست. شاید به علت فاسد شدن یا دلایلی از این قبیل باشد و ممکن است نتیجه بارداری به دست آمده از آن واقعا اشتباه باشد. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، می توانید با فروشنده کالا تماس گرفته و بخواهید که یک تست جدید برایتان بفرستند، هر چند ممکن است رسیدن این تست جدید مدتی طول بکشد و شما نتوانید به سرعت از آن استفاده کنید. اکثر تستها عنوان می کنند که نتیجه تست ظرف ۵ دقیقه مشخص می شود، هرچند که ممکن است برای گرفتن نتیجه مثبت مجبور باشید تا ۱۰ دقیقه نیز صبر کنید.


آیا ممکن است نتیجه تست منفی باشد، اما باردار باشید (یعنی نتیجه منفی کاذب به دست بیاید)؟

در صورتی که نتیجه تست منفی باشد و در صورتی که هنوز پریود نشده اید، چند روز یا یک هفته دیگر صبر کرده و مجددا از تست استفاده کنید. شاید تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کرده اید انجام شده باشد و در نتیجه هنوز برای انجام تست حاملگی بسیار زود باشد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید از اولین ادرار خود در صبح استفاده کنید، زیرا ادرار در آن زمان بیشترین غلظت را دارد.
توجه داشته باشید که نتیجه منفی لزوما به معنای حامله نبودن نیست. در صورتی که در موعد مقرر پریود نشدید، ممکن است حامله شده باشید؛ پس بهتر است از مصرف دارو و سایر کارهایی که در دوران حاملگی خطرناک است خودداری کنید. در صورتی که تا یک هفته بعد پریود نشدید و نتیجه تست هم هنوز منفی بود، بهتر است به ملاقات پزشک خود بروید تا علت این امر مشخص شود.


آیا ممکن است نتیجه تست مثبت باشد، اما باردار نباشید (یعنی نتیجه مثبت کاذب به دست بیاید)؟

بله؛ نتیجه مثبت کاذب هم ممکن است مشاهده شود و این یعنی نتیجه تست مثبت باشد، اما شما حامله نباشید. در صورتی که شما نتیجه مثبت زودهنگام از تست بگیرید و کمی بعد هم پریود شوید، ممکن است دچار عارضه "حاملگی شیمیایی" شده باشید. این بدان معناست که یک تخمک بارور شده به رحم منتقل شده و سپس به اندازه ای رشد کرده است که هورمون hCG تولید کند؛ اما پس از آن، رشد تخمک بنا به دلایلی متوقف شده است. این اتفاق برای ۲۰ تا ۵۰ درصد از تخمکهای بارورشده می افتد، که دلیل آن ممکن است غیرطبیعی یا ناسالم بودن تخمک یا عدم توانایی آن برای رشد و تبدیل شدن به جنین، باشد. در این حالت، شما دوباره پریود خواهید شد، هرچند این دوره پریود ممکن است کمی دیرتر شروع شده و خونریزی شما نیز بیشتر از حد معمول باشد. در گذشته که تستهای حاملگی به اندازه امروز دقیق نبودند، این حاملگیهای شیمیایی هیچ وقت تشخیص داده نمی شدند. به همین دلیل، برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است تا یک هفته پس از موعد مقرر پریود بعدی خود نیز صبر کنید و سپس تست حاملگی را انجام دهید تا نتیجه دقیق تری به دست بیاورید.
توجه داشته باشید که در "بارداری خارج رحمی" (یعنی زمانی که تخمک بارور شده در جایی غیر از دیواره رحم قرار گرفته باشد)، ممکن است نتیجه مثبت یا منفی از تستهای حاملگی به دست بیاید. در صورتی که درد در ناحیه شکم یا خونریزی غیرطبیعی مشاهده کرده اید (صرف نظر از نتیجه تست حاملگی)، با پزشک خود تماس بگیرید.


تستهای حاملگی خانگی با تستهایی که در مطب پزشکان یا ماماها انجام می شود، چه تفاوتی دارند؟

در برخی از کلینیکها، دقیقا از همان تستهای خانگی استفاده می شود. پزشکان و ماماها، زمانی که می خواهند مقدار دقیق hCG در خون شما یا تغییرات مقدار آن در طول زمان را بدانند، مثلا زمانی که به سقط جنین مشکوک باشند، از آزمایش خون بارداری استفاده می کنند. در این آزمایش تنها به یک جواب مثبت یا منفی اکتفا نمی شود و مقدار دقیق نوعی از hCG بنام "بتا" در خون اندازه گیری می شود.


تست حاملگی خانگی را از کجا می توانم خریداری کنم؟

شما می توانید این تستها را از اکثر داروخانه ها تهیه نمایید، و برای خریداری آنها به نسخه پزشک نیاز نخواهید داشت. اما دقت کنید که در برخی بسته ها ممکن است بیشتر از یک تست وجود داشته باشد که اگر آنها را بخرید، معامله بهتری انجام داده اید!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا بچه دوم خود را هم به اندازه‌ اولی دوست خواهم داشت؟

شاید بلافاصله مقید نشوید

وقتی پسر بزرگترم به دنیا آمد، احساس می‌کردم رابطه‌ای جادویی لحظه‌ای را که در آغوشش گرفته بودم شکل داده‌ بود. وقتی این احساس را برای پسر دومم نداشتم، فکر کردم باید بدترین مادر دنیا شده باشم. فکر می‌کنم بچه‌ی دوم متفاوت است، چون هرگز هیچ چیزی قابل مقایسه با اولین وقتی که می‌فهمید مادر شده‌اید نیست. نگران نشوید؛ کوچکترین فرزندم خودش را به شیوه منحصربفرد خودش در دلم جا کرده است. زندگی بدون او را حتی نمی‌توانم تصور کنم – آن.
وقتی پسرم به دنیا آمد، دخترم ۴ ساله بود. بعد از مدتها تک فرزندی، من هم نگران بودم. اما به «تساوی» عشق میان آنها فکر نکنید – غیرممکن است که بشود آن‌طور اندازه‌ گیری کرد. تنها چیزی که می‌توانید از آن مطمئن باشید این است که هردوی آنها را با تمام وجود دوست خواهید داشت چون هرکدام آنها برای شما موجوذی منحصر بفرد هستند. – مادر دو فرزند (۵ ساله و ۱۵ ماهه)
دخترهای من ۲۶ ماه اختلاف سنی دارند. وقتی دومی به دنیا آمد، احساس کردم غریبه است و دلم می‌خواست وقتم را فقط با اولی بگذرانم. هیچ شباهتی با خودم یا شوهرم در صورت فرزندم نمی‌دیدم، و نمی‌توانستم قلبم را به او معطوف کنم. بعدها تشخیص دادند که افسردگی پس از زایمان گرفته‌ام و چند ماه داروی ضد افسردگی مصرف کردم. با گذشت زمان کم کم کودکم را شناختم. حالا ۹ ماهه است، و تازگیها، احساس می‌کنم واقعا چیزی بین ما صدا می‌کند. فکر می کنم شروعش وقتی بود که دخترهایم شروع به خنداندن هم کردند. هیچ مادری بلافاصله با هرکدام از فرزندانش رابطه برقرار نمی‌کند. فقط قلبتان را به روی فرزندتان باز نگه دارید، و او راه ورود خودش را پیدا می کند – امی


راههایی برای ارتباط با فرزندتان پیدا کنید

من یک دختر و یک پسر دارم، که ۱۳ ماه اختلاف دارند. احساس می‌کردم با دومی، فرزند پسرم، بیگانه ام. پسرم اصلا شبیه من نبود و نمی‌خواست مثل بچه اولم آرامش کنم. مدتها دارم نگاهش می‌کردم و متعجب بودم از اینکه فرزند من است. حالا فرزندانم ۸ ماهه و ۲۰ ماهه اند، و اوضاع خیلی بهتر شده است. دخترم با این مزاحم کوچک کنار آمده و حتی دوست دارد گاهی با او بازی کند. پرستاری از پسرم کمک کرده با او ارتباط برقرار کنم چون وقتی به پرستاری احتیاج دارد هیچ کس دیگری نیست که این کار را انجام دهد.. عشق گاهی در نگاه اول پیش می‌آید و گاهی با گذشت زمان رشد می‌کند و شکوفا می شود – دیدرا، مادر آیلا و تورن
این چیزها در مورد من جواب داد: صرف زمان منظم، آسوده‌خاطر و دو به دو با فرزند دوم و کار کردن روی آلبوم عکسهایش. باید قبول کنید که این کودک دیگری است، بنابراین باید او را به شیوه‌ی دیگری دوست داشته باشید – حالا دنبال آن شیوه بگردید. من دریافتم که بسیاری از احساسات نه چندان خوب من با کودک دومم از این مسئله ناشی می شد که نمی‌توانم همانقدر توجهی را که به فرزند اولم داشته ام به او هم داشته باشم. هرچه بیشتر تلاش می‌کردم هردو را دوست داشته باشم و محبتشان کنم، احساس بهتری نسبت به هردو فرزندم پیدا می‌کردم. – ناشناس
مادران تنها کسانی نیستند که دچار این احساس می‌شوند! شوهرم وقتی به من گفت «احساس می‌کنم هنوز با دخترم رابطه عاطفی ندارم» شگفت زده ام کرد. او نگران بود چون قبلا با پسرم۱۹ ماهه مان بلافاصله ارتباط برقرار کرده بود. به او گفتم من هم ماههای اول و دوم همین حس را داشتم ، اما حالا شخصیت دختر کوچولویمان دارد خودش را نشان می‌دهد و من عاشقش شده‌ام! من یک شیشه شیر آماده کرده‌ام تا شوهرم بتواند به او غذا بدهد و ساعتی را برای «رو در رو» شدن آنها تنظیم کرده‌ام تا با هم باشند. من در این ساعت با پسرم بازی می‌کنم یا برایش کتاب می‌خوانم. شوهرم وقت تماشای دخترمان دارد همان نگاه مهربان را در چشمهایش پیدا می‌کند که وقت تماشای پسرمان دارد. – میشل


احساس برعکس داشتم ...

وقتی فرزند دومم به دنیا آمد، من آنچنان غرق او شدم که تقریبا برادر بزرگتر او را به پدرش واگذار کردم. نگهداری یک نوزاد خیلی راحت تر از یک بچه‌ی نوپای بدخلق و خودسر بود. اما می‌دانید چه شد؟ توانستم رابطه خیلی قوی بین پسرمان و پدرش برقرار کنم. حالا که نوزادمان بزرگتر شده و دیگر آنقدرها به من احتیاح ندارد، من دوباره به رابطه عادی با پسرم برگشته‌ام. – فلیپت
من پسر دومم را ۲۱ ماه بعد از اولین پسرم به دنیا آوردم. بلافاصله با نوزاد جدیدم رابطه عاطفی برقرار کردم و کمی از اولین فرزندم فاصله بیشتری گرفتم. پزشکم به من گفت که این بعضا به دلیل مراقبت های من از فرزند دومم بوده و فرزند اولم مستقل‌تر شده و این که نوزاد کاملا به من احتیاج داشته است. هرچه که بود، حالا دیگر پرستاری را متوقف کرده‌ام و شش ماه بعد از آن همه چیز دارد به حال عادی برمی‌گردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا آمادگی بچه دیگری را دارید؟

کسی غیر از شما نمی‌تواند به این سؤال سخت پاسخ دهد. برخی می‌گویند این پرسش حتی از تصمیم گیری در مورد به دنیا آمدن اولین بچه هم مشکل‌تر است. تنها صحبت از داشتن یک بچه نیست، بلکه مسئله تغییرخانواده در میان است. با به دنیا آمدن فرزندی دیگر باید به این فکر کنید که چطور حضور او سبک زندگی، اقتصاد، کار، روابط و البته سایر فرزندانتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. و اگر حرف‌های کوچه و بازار را گوش کنید، اضافه شدن یک نفر به اعضای خانواده به معنای دوبرابر شدن وظایف مادر و پدر است.
البته، به عدد تمام آدم ها، از پزشکان و دانشمندان گرفته تا دوستان و همسایه‌هایتان، در خصوص زمان مناسب بچه‌دار شدن و تعداد مطلوب افراد خانواده اختلاف نظر وجود دارد. مزایا و مضرات را سبک سنگین کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید. جهت مشورت با دیگران راجع به این موضوع مهم، به یکی از این تابلوهای اعلانات ما سری بزنید: بهترین زمان برای بچه دار شدن؛ زندگی با خانواده بزرگ؛ والدین تک فرزند. این مطالب را بخوانید تا بهتر دریابید که قبل از بچه دار شدن چه چیزهایی را باید در نظر گرفت.


بهترین زمان برای داشتن بچه ای دیگر، چه موقع است؟

اغلب مردم بیشتر از آن که نگران داشتن یا نداشتن فرزندی دیگر باشند، در تصمیم‌گیری برای زمان بچه‌دار شدن مجدد دچار تردید می‌شوند. بسیاری نیز می‌خواهند بدانند فاصله زمانی مناسب (برای والدین و کودکان) میان تولد دو بچه چقدر است. آیا بهتر این است که بچه¬ها بلافاصله یکی پس از دیگری متولد شوند و همبازی باشند و شما در کمترین زمان از مسئولیت بزرگ کردن آنها فارغ شوید، یا اینکه میان تولد آنها فاصله بیندازید تا بتوانید در حق هر یک توجه کافی و مراقبت لازم را به عمل آورید؟
محققین سعی کرده‌اند به این سؤال پاسخ دهند. البته با قاطعیت نمی‌توان گفت که هر زن باید دوتا سه سال میان تولد بچه‌ها فاصله بیندازد، اما مطالعات بسیاری این فاصله زمانی تقریبی را مناسب می‌دانند. از این رو اغلب خانواده‌ها فاصله زمانی فوق را در تولد فرزندانشان رعایت می‌کنند: طبق آمار مؤسسه آلن گوتماخر در زنان آمریکایی، متوسط فاصله زمانی میان اولین و دومین تولد حدود ۳۰ ماه است.
در اینجا خلاصه‌ای از تحقیقی که در خصوص فاصله زمانی مناسب میان تولد بچه‌ها به عمل آمده، ارایه می‌شود:
· بر اساس تحقیقی که اخیراً در ژورنال انجمن پزشکی آمریکایی به عمل آمده است، اگر فاصله دو بارداری کمتر از ۱۸ ماه یا بیشتر از پنج سال باشد، احتمال اینکه فرزند دوم نارس یا کم وزن به دنیا بیاید یا به دلیل کوچک بودن، مادر نتواند او را در رحم خود نگه دارد، افزایش می‌یابد. محققین چنین استدلال می‌کنند که اگر فاصله زمانی بین دو تولد خیلی کوتاه باشد، ممکن است بدن مادر نتواند فشار روانی و مواد غذایی از دست رفته در حاملگی اول را جبران کند؛ و اگر فاصله زمانی زیاد باشد، مشکل این است که زنان پس از وضع حمل به تدریج قدرت باروری خود را از دست می‌دهند.
· طبق نتایج تحقیقی که در ژورنال پزشکی نیو اینگلند انتشار یافته، به نظر می‌رسد که بهترین فاصله زمانی برای آبستنی مجدد پس از تولد آخرین فرزند، ۱۸ تا ۲۳ ماه باشد. پزشکان دریافته‌اند نطفه ی نوزادانی که ظرف کمتر از شش ماه پس از تولد بچه ماقبل خود بسته می شود، ۴۰ درصد بیشتر احتمال تولد نارس یا کم وزنی دارد. همچنین نوزادانی که نطفه شان بیش از ۱۰ سال پس از تولد کودک ماقبل خود بسته می‌شود، دو برابر بیشتر با خطر تولد زودرس مواجه هستند.
· تحقیقی مشابه در دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو به این نتیجه رسیده که فاصله زمانی مناسب میان تولد نوزادان، ۲۴ تا ۳۵ ماه است. نوزادانی که کمتر از این زمان نطفه شان بسته می‌شود، بیشتر با کم وزنی در هنگام تولد مواجه شدند.
· طبق نظر جنی کیدویل، پروفسور مطالعات خانواده در دانشگاه تنسی در ناکس‌ویل، با در نظر گرفتن روابط کودکان با والدین بهترین زمان برای تولد مجدد هنگامی‌ است که اولین فرزند یک یا چهار سال سن دارد. وی می‌گوید بچه‌هایی که کمتر از یک سال سن دارند، هنوز هیچ حسی نسبت به جایگاه انحصاری خود ندارند، بنابراین کمتر نسبت به کودک نورسیده ابراز خشم می‌کنند و کودکان بالای چهار سال از زمان کافی برای لذت بردن از توجه مادر و پدر به خود بهره مند بوده‌اند. به علاوه آنها به سنی رسیده‌اند که دیگر زندگی خود را دارند.


برای تصمیم گیری درمورد داشتن فرزندی دیگر، چه موارد دیگری را باید در نظر گرفت؟

البته علم و دانش تمام انتخاب¬هایی را که می‌کنیم، به ویژه آنهایی را که با عشق و علاقه در ارتباط هستند، به ما تحمیل نمی‌کند. بنابراین در اینجا موارد دیگری ذکر می‌شود که بهتر است برای تصمیم گیری در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.


دیگر فرزند یا سایر فرزندانتان چند سال سن دارند؟

هر چند محققینی که در بالا از ایشان سخن رفت، پیشنهاد می‌کنند در صورتی که کودک زیر ۶ سال دارید، بهتر است که حامله نشوید. با این وجود، برخی افراد حد میانه را پیش می‌گیرند. برخی دوست دارند تا حد ممکن میان تولد فرزندان فاصله بیفتد؛ در این حالت بچه‌ها زمان کافی را با والدینشان خواهند بود و می‌توانند تاثیر تولد فرزندی دیگر را دریابند و حتی راجع به آن صحبت کنند. عده¬ای دیگر بر این باورند که اگر بچه‌ها با فاصله کمی‌ از همدیگر به دنیا بیایند، می‌توانند برای یکدیگر هم بازی شوند. همچنین در این حالت بچه‌های شما همه با هم بزرگ می‌شوند و دیگر مجبور نخواهید بود مابقی عمرتان را صرف بزرگ کردن فرزندانتان بکنید. به صحبت این مامان‌ها گوش دهید و خودتان تصمیم بگیرید.
· سوزان و.، که مدیر یک شرکت انتشاراتی است، می‌گوید "بین دو پسر من سه سال و نیم فاصله هست و فکر می‌کنم که این زمان عالی باشد. وقتی پسر کوچکم به دنیا آمد، پسر بزرگترم دیگر نیازی به عوض کردن پوشک و کهنه نداشت، بنابراین متوجه شدم که دوست دارم بچه دیگری داشته باشم. آنها کاملاً در مراحل اجتماعی و رشدی متفاوتی قرار دارند، بنابراین رقابت چندانی میان آنها وجود ندارد. آنها واقعاً از بودن با هم لذت می‌برند."
· ژانت ل.، مدیر تبلیغات که برای بار سوم حامله شده است، می‌گوید "بین فرزند اول و دومم سه سال و نیم فاصله هست. این کار به من وقت کافی برای رسیدگی به بچه اولی را داد. به نظر من هرچه فاصله بین تولد بچه‌ها بیشتر باشد بهتر است؛ چون که در این صورت آنها به مراتب مستقل‌تر خواهند بود و می‌توانند ورود کودک تازه را به لحاظ روحی و عاطفی تحمل کنند. دلم می‌خواست بین بچه دوم و سومم فاصله بیشتری می‌افتاد. بین آنها تنها ۲ سال فاصله است. از اینکه باید دو بچه را همزمان تروخشک کنم، وحشت دارم. داشتن دو بچه که مراقبت کردن ازشان وقت زیادی را می‌گیرد، می‌تواند به لحاظ فیزیکی نیز دشوار باشد و این نگرانم می‌کند.
· "بین سه فرزند بزرگم هرکدام یک سال و نیم فاصله هست. هر چند وقتی که همه آنها نوزاد بودند خیلی برایم سخت بود، اما به دلایلی این فاصله¬ی کم عالی بود. آنها واقعاً یکدیگر را سرگرم می‌کردند و با هم صمیمی‌ باقی مانده‌اند. من خودم یکی از چهار فرزند خانواده‌ام هستم و واقعاً می‌خواستم که احساس داشتن خانواده بزرگ را دوباره احیا کنم."


چگونه تولد یک تازه وارد سبک زندگیتان را تغییر خواهد داد؟

آیا با دیگر فرزندانتان زندگی آرامی‌دارید؟ آیا به خوبی به بچه‌هایتان می‌رسید؟ آیا همگی در طول شب به راحتی می‌خوابند؟ شاید با همسرتان به نقطه‌ای رسیده‌اید که می‌توانید دوباره برای با هم بودن وقت صرف کنید. شاید مجدداً به سر کار برگشته‌اید و آن را دوست دارید. وقتی به داشتن بچه‌ای دیگر فکر می‌کنید، این عوامل مهم را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که یک نو رسیده کنترل زندگی شما را به دست خواهد گرفت. ببینید وقت و انرژی کافی برای یک نوزاد را دارید و فرزندانتان نیز آمادگی روبرو شدن با واقعیت حضور یک نوزاد در خانه را دارند یا خیر. شاید در نهایت تصمیم بگیرید که همان یکی کافی است.


وضعیت مالی تان چگونه است؟

حرفی در این نیست که پول همه چیز نیست، اما بی گمان وقتی مجبور هستید خانواده‌ای را اداره کنید به آن نیاز خواهید داشت. با توجه به این که هزینه تامین غذا، پوشاک، مسکن و بهداشت هر کودک مبلغ چشمگیری را بخود اختصاص می دهد، قبل از اینکه تصمیم بگیرید حامله شوید به مقداری پول بیشتر در بودجه ماهانه خود نیاز دارید. همچنین لازم است وضعیت کاری خود را نیز در نظر بگیرید. وقتی بچه دوم یا سوم به دنیا می‌آید، برای بسیاری از زنان ادامه کار تمام وقت یا پاره وقت مشکل تر می‌شود. اگر لازم باشد، آیا می‌توانید کارتان را رها کنید یا در صورت حفظ شغلتان می‌توانید هزینه پرستار بچه را بپردازید؟
استفانی ن.، مدرس کالج می‌گوید "دخترم تقریباً ۴ سالش است و ما به دلیل نگرانی برای تامین هزینه‌ها هنوز بچه دیگری نداریم. وقتی بچه اولمان به دنیا آمد پول چندانی نداشتیم؛ بنابراین، معنی نداشتن عایدات کافی برای پرداخت هزینه‌ها را خوب درک می‌کنیم. به همین دلیل می‌خواهیم برای فرزند دوممان خود را بهتر از قبل آماده کنیم. وقتی پای بچه دیگری در میان است، پول بسیار حائز اهمیت است. شغل، دیگر مسأله مهمی‌است که باید در نظر گرفت. من یک سال تمام بعد از تولد دخترم را در خانه ماندم. باز هم دوست دارم همین کار را برای فرزند دومم انجام دهم. ما تصمیم داریم باز هم بچه دار شویم؛ فقط درباره زمان آن مطمئن نیستیم. حس می‌کنم برای این کار کمی‌دیر شده است."


چند سالتان است؟

متاسفانه سن والدین و به ویژه زنان در بچه‌دار شدن حائز اهمیت است. اگر سنتان ۳۸ سال است و می‌خواهید دو بچه دیگر داشته باشید، از این نعمت بی‌بهره هستید که بتوانید بین تولد آنها سه سال فاصل بیندازید. اما اگر ۳۰ ساله هستید و مشکل سلامتی خاصی ندارید که حاملگی را با مشکل مواجه کند، در آن صورت از زمان بیشتری برخوردار هستید. با همسر خود راجع به مسأله سن صحبت کنید: بسیاری از مردم تصویر روشنی از اینکه تا چند سالگی می‌خواهند بچه دار شوند، در ذهن خود دارند.


آیا با همسر خود توافق دارید؟

گاهی اوقات یکی از زوجین آمادگی بچه دار شدن را دارد و دیگری آماده این کار نیست. مشکل است که زوجین بتوانند همیشه با هم موافق باشند. حل این مسأله کار ساده‌ای نیست، اما گام اول این است که در مورد تفاوت‌هایتان صحبت کنید. بنشینید و با همدیگر در خصوص دیدگاه¬هایتان بحث کنید. ممکن است نتوانید در همان لحظه چیزی را حل کنید، اما در عوض به درک بیشتری از همدیگر نائل می‌شوید. همچنین در این موقعیت مشورت کردن با دیگران نیز می‌تواند سودمند واقع شود.


قلبتان چه می‌گوید؟

حتما می‌توانید بنشینید و حساب و کتاب کنید که می‌خواهید بچه‌دار شوید یا نه. اما این مورد از آن نوع تصمیم گیری هایی است که توسط قلب آدم گرفته می‌شود، بنابراین به صدای قلبتان گوش کنید. اگر بچه دیگری می‌خواهید و همسرتان نیز با شما موافق است (در صورتی که قبلاً صاحب یک فرزند هستید)، هیچ زمانی بهتر از حالا نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 40 از 44:  « پیشین  1  ...  39  40  41  42  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA