انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 27 از 43:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
سرگیجه

ـ نشانه‌ها:
۱. احساس چرخیدن
۲. از دست دادن تعادل
۳. حرکات پرشی چشم‌ها
۴. استفراغ
۵. حالت تهوع

سرگیجه

ـ مراقبت خانگی:
۱. کودک را طوری بنشانید که سرش به سمت زانو خم شود. دستتان را پشت کودک قرار دهید و از کودک بخواهید سرش را آرام آرام در مقابل فشار دست شما بالا بیاورد. اگر سرگیجه برطرف نشد، کودک را بخوابانید تا استراحت کند به‌طوری‌که پاها بالاتر از سر قرار گیرند.
۲. چنان‌چه استراحت موجب برطرف‌شدن سرگیجه نشود، به پزشک مراجعه کنید.
ـ موارد احتیاط:
۱. چنان‌چه سرگیجه به‌طور مکرر اتفاق می‌افتد، به پزشک مراجعه کنید.
۲. چنان‌چه سرگیجه بیشتر از یک تا دو ساعت طول می‌کشد، به پزشک مراجعه کنید.
۳. قبل از مراجعه به پزشک، مطمئن شوید که کودک یک حالت چرخیدن را توصیف می‌کند.
۴. کودکان گاهی سرگیجه را با غش کردن، منگی، حالت تهوع یا اختلالات بینائی اشتباه می‌گیرند.
     
  
زن

 
سرفه Cough

● علائم :
سرفه یا نشانه‌ای از یک بیماری است و یا واکنش بدن در برابر تحریکات گلو یا مجاری عبور هوا می‌باشد. سرفه ممکن است از سینه با خود خلط بهمراه آورد و بعنوان مثال در هنگام حمله آسم یا سیاه سرفه راههای هوایی را پاکیزه کند که این نوع سرفه به سرفه خلط‌دار معروف است. یک سرفه خشک که هیچ خلطی تولید نمی‌کند بی‌ثمر است و علت آن همیشه معلوم نیست.

سرفه Cough

عامل تحریک کننده‌ای که باعث سرفه میشود می‌تواند مخاط سینوسهای عفونی یا ترشحات بینی ناشی از سرماخوردگی باشد که هردو آنها بداخل و پشت گلو می‌چکند. سرفه خشک نیز می‌تواند یک راه دفاعی بدن باشد.
بدین ترتیب که جسم فرو رفته و یا چسبیده در نای را به بیرون پرت کند. از دیگر عوامل ایجاد کننده سرفه، دود سیگار بزرگترها و هوای آلوده می‌باشد. اگر افراد بزرگتر در اطراف کودک سیگار بکشند دود آن گلوی کودک را تحریک کرده و موجب سرفه میشود. البته گاهی سرفه می‌تواند از طرف کودکان بعنوان حالتی برای جلب توجه ایجاد شود.
● آیا خطرناک است؟
سرفه اگرچه می‌تواند تحریک کننده باشد اما معمولاً خطرناک نیست. با این وجود سرفه‌ای که مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند بطوریکه دور لبها کبود می‌شوند و کودک نفس نفس میزند خطرناک است و باید فوراً معالجه شود.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) اگر کودکتان خلط سرفه می‌کند او را به شکم در بغل خوابانده و آرام به پشت او بزنید تا در بالا آوردن آن به وی کمک کنید.
۲) هرگز داروهای ضد سرفه برای سرفه‌هائیکه خلط دارند به کودک ندهید. زیرا اگر خلط بیرون نیاید خطر عفونت بیشتر میشود.
۳) اگر فکر می‌کنید که چیزی داخل گلوی کودکتان فرو رفته است سعی کنید آنرا بیرون بیاورید.
۴) اگر کودک شما شبها سرفه کند سر وی را بلند کنید و زیر شانه‌هایش بالش بگذارید. این کار باعث میشود که ترشحات بینی و مخاط از قسمت عقب به گلو سرازیر نشوند.
۵) برای تسکین گلوی کودک، به او لیموناد که
با عسل شیرین شده بدهید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر سرفه کودکتان بعد از سه یا چهار روز بهتر نشد، اگر شبها بی‌خوابی می‌کشد و یا اگر نمی‌توانید جسم فرو رفته در حلق وی را بیرون بکشید مشورت با دکتر ضروری است. اگر سرفه‌های کودک ضعیف و کوتاه شده است و یا تنفس سخت و تند دارد و خس خس می‌کند بلافاصله به دکتر مراجعه نمائید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
اگر سرفه کودک شما به بیماریهایی از قبیل عفونت گوش میانی، ورم لوزه‌ها و یا خروسک مربوط است دکتر به تجویز آنتی بیوتیک بمنظور از بین بردن عفونت اقدام خواهد کرد.
اگر کودک شما دچار عفونت ویروسی است دکتر نحوه برطرف کردن علائم آنرا به شما و اینکه چگونه کودک خلط خود را سرفه کند آموزش میدهد.
اگر سرفه، بخشی از بیماری آسم وی باشد داروهای بازکننده برونش را، که به گشاد شدن مجاری هایی کمک می‌کند، تجویز خواهد کرد.
ممکن است برای کاهش گرفتگی بینی قطره‌های بینی را تجویز کند تا بهنگام خواب مصرف شود و از ریزش ترشحات به حلق جلوگیری بعمل آید.
دکتر می‌تواند درمانی برای سرفه نیز بدهد، یا یک ضد سرفه (برای تسکین دادن تحریکات گلو) و یا یک خلط‌آور Expectorant (تا اینکه خلط آسانتر به خارج سرفه شود).
●شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
کودک خود را آرام وگرم نگهدارید بطوریکه هر عفونت کوچکی قادر نباشد به ریه‌ها سرایت کند و عفونت جدی‌تری مانند برونشیت بوجود آورد.
نگذارید کودکتان در روز، تحرک زیاد داشته باشد. زیرا تنگی نفس می‌تواند منجر به یک حمله سرفه شود.
کودک خود را تشویق کنید تا شبها به شکم یا به بغل بخوابد بطوریکه خلط‌ها به داخل حلق او نروند.
یکی از پنجره‌ها را بمنظور مرطوب نگهداشتن هوای اطاق کودک باز بگذارید. اطاق را بیش از حد گرم نکنید.
در خانه سیگار نکشید و کودک خود را به فضای دود سیگار نبری
     
  
زن

 
سرفه

توجه:
سرفه کردن به‌ تنهائی بیماری نیست، بلکه بیشتر، نشانه‌ یک بیماری است (مانند آسم، التهاب نایژک‌ها، سرماخوردگی، ذات‌الریه، خروسک، سینوزیت، عفونت‌های ویروسی یا سیاه سرفه) و یا این‌که نشانه تحریک است (مانند حالتی که در اثر استنشاق ذرات محرک یا یک جسم خارجی ایجاد می‌شود).

سرفه

ـ مراقبت خانگی:
۱. به کودک مقدار زیادی مایع بدهید.
۲. از یک دستگاه بخور یا مرطوب کننده برای مرطوب کردن هوا استفاده کنید.
یک دستگاه بخور یا مرطوب‌کننده باعث مرطوب کردن هوا می‌شود و کمک می‌کند که سرفه‌ها برطرف شوند.
۳. از پزشک سئوال کنید که آیا داروی سرفه (شربت سینه) باید برای کودک شما تجویز شود یا نه و اگر پاسخ مثبت است، چه داروئی باید داده شود.
۴. صرفاً سرفه را درمان نکنید، بلکه بیماری عامل آن را درمان کنید.
ـ موارد احتیاط:
۱. اگر کودک خروسک (خناق یا کروپ) دارد داروی ضد سرفه به او ندهید.
۲. اگر کودک در نفس کشیدن اشکال دارد، به او داروی ضد سرفه ندهید.
۳. اگر احتمال دارد که کودک یک جسم خارجی را استنشاق کرده باشد، به او داروی ضد سرفه ندهید.
۴. در پاره‌ای از بیماری‌ها (به‌ویژه آسم و ذات‌الریه) سرفه کردن مفید است، بنابراین همیشه نباید سرفه را مهار کرد.
     
  
زن

 
سرطان خون - لوسمی

به سرطان سلول‌های سفید خون می‌گویند. با اینکه نادر است یکی از چهار سرطان شایع کودکان است. می‌تواند کودکان را در هر سنی گرفتار کند ولی بیشتر در سنین سه تا چهار سال اتفاق می‌افتد.
بیماری می‌تواند به سرعت یک به کندی پیشرفت کند. حدود ۲۵ درصد انواع لوسمی در جریان یک معاینه بالینی معمولی و قبل از اینکه علائم بیماری ظاهر شوند تشخیص داده می‌شوند.

سرطان خون - لوسمی

● علائم و نشانه‌ها
علائم نمادین لوسمی شامل موارد زیر می‌باشد: کم‌خونی که با رنگ‌پریدگی و ضعف یا خستگی مشخص می‌شود، کبودی بدون دلیل، لثه‌های متورم و خونین، تب خفیف (۵/۳۸ درجه). غدد لنفاوی متورم (با اینکه غدد نه دردناک و نه قرمز می‌باشند). درد استخوان، خونریزی شدید و مکرر و ظاهر شدن خون در ادرار یا مدفوع کودک.
به یاد داشته باشید که علائم مشابه لوسمی می‌توانند در کودکانی که از اختلالات مختلف (و حتی خفیف) رنج می‌برند ظاهر شوند. پزشکان وقتی به لوسمی مشکوک می‌شوند که علائم نمادین آن با بزرگی کبد یا طحال همراه باشند. هنگامی شک بیشتر می‌شود که آزمایشات خونی سلول‌های سفید سرطانی را نشان دهند. تشخیص با آزمایش مغز استخوان قطعی می‌شود.
● مراقبت خانگی
تا هنگامی‌که پزشک آن را تشخیص نداده است مراقبت خانگی توصیه نمی‌شود. لوسمی یک حالت وخیم است که همیشه نیازمند توجه دقیق پزشک است.
● موارد احتیاط
- لوسمی شایع نیست ولی بسیاری از بیماری‌های شایع دیگر علائم مشابه لوسمی تولید می‌کنند. از میان این بیماری‌ها می‌توان مونونوکلئوز عفونی، تبخال دهان، کمبود ویتامین ث، تب رماتیسمی، آرتریت روماتوئید، آنمی سلول دلسی‌شکل و دیگر بیماری‌هائی که کبودی و خودبه‌خودی دارند را نام برد. به خاطر وجود هرکدام از علائم و نشانه‌ها نتیجه نگیرید که کودک شما لوسمی دارد. برای راحت کردن ذهن خودتان و داشتن یک تشخیص صحیح کودک را نزد پزشک ببرید.
● درمان پزشکی
به‌علت استفاده از داروهای ضدسرطان جدید بقای بیماران لوسمی در چند سال گذشته افزایش داشته است. این داروها منجر به فروکش علائم می‌گردند و در جریان درمان بیماری بدتر نمی‌شود و حتی بیماران تا حدی معالجه می‌شوند. متخصصین سرطان کودک نوع درمان لوسمی را انتخاب کرده بر آن نظارت می‌کنند.
     
  
زن

 
سرخک چیست ؟

سرخک، بیماری مسری دوران کودکی است که توسط یک ویروس منتقل می شود و پس از شروع واکسیناسیون برعلیه آن، خیلی کم دیده می شود. این بیماری بسیار مسری بوده و دوره کمون ( نهفتگی ) آن ۸ تا ۱۴ روز متغیر است. اولین علائم سرخک شبیه سرماخوردگی است. تب در بیماری سرخک به تدریج شدیدتر می شود. قبل از بروز دانه های پوستی، دانه های سفید رنگ کوچکی در سطح داخلی مخاط گونه دیده می شود.

سرخک چیست ؟

ملتحمه ی چشم ، قرمز و دردناک شده و کودک دچار ترس از نور می شود. تقریباً سه روز بعد از شروع علائم اولیه، نقاط قهوه ای و قرمز کوچک که مشخصه بیماری است ابتدا از ناحیه پشت گوش شروع شده و سپس در تمام صورت و به دنبال آن تنه، گسترش می یابد. هرچند سرخک بیماری ناخوشایندی است اما در اغلب موارد خود به خود بهبود می یابد؛ البته گاهی عوارضی مانند عفونت گوش میانی، عفونت ریه و یا التهاب بافت مغز ایجاد می کند.
● علائم احتمالی:
آبریزش از بینی و سرفه خشک، سردرد، تب (تب می تواند حتی تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز بالا برود) نقاط کوچک سفید رنگ داخل مخاط دهان ، قرمزی و درد چشمها و ترس از نور، بثورات ( ضایعات ) جلدی قهوه ای – قرمز، که نخست از پشت گوشها آغاز شده و سپس به سایر بخشهای بدن انتشار می یابد.
● نخستین اقداماتی که شما باید انجام دهید:
۱) اگر تب کودک بالاست با استفاده از پاشویه و اسفنج مرطوب، تب را پایین بیاورید؛
۲) اگر چشمها درد ناک و ملتهب هستند آنها را با آب سرد بشوئید؛
۳) ازمایعات به مقدار زیاد استفاده کنید و هربار حجم کمی مایعات به کودک بدهید تا بنوشد؛
۴) برای اطمینان از تشخیص ، یا در صورت بروز عوارض با پزشک تماس بگیرید.
● اقداماتی که پزشک انجام می دهد:
پزشک به شما توصیه می کند تا زمان بهبود تب، کودک را در بستر نگاه دارید. همچنین در صورت وجود گوش درد و عفونت گوشی احتمالاً آنتی بیوتیک تجویز می کند.
● اقداماتی که شما می توانید برای کمک به کودک انجام دهید:
- تا زمانی که بثورات ( ضایعات ) جلدی از بین نرفته اند، از رفتن کودک به مدرسه جلوگیری کنید؛
- اگر کودک دیگری در منزل دارید، دقت کنید که واکسیناسیون او بر علیه سرخک کامل باشد ( واکسن سرخک دوبار در سنین ۹ و ۱۵ ماهگی تزریق می شود).
- اگر به تازگی کودک را از شیر مادر یا شیرخشک گرفته و شیر پاستوریزه به او می دهید و همزمان با این تغییرات، اگزما در کودک بروز کرده، ممکن است پزشک توصیه کند که شیرمادر یا شیرخشک را ادامه داده یا از شیرهای حاوی پروتئین گیاهی ( پروتئین سویا) استفاده کنید؛
- ممکن است پزشک یک کرم ضد التهاب ( استروئید) تجویز کند تا قرمزی، خارش و پوسته ریزی کمتر شود. این کرمها باید با احتیاط مصرف شوند. همچنین ممکن است یک پماد نرم کننده هم به شما توصیه کند؛
- در صورتی که کودک بر اثر خارش شدید بی خواب شده، ممکن است یک داروی آنتی هیستامینی ( ضد حساسیتی ) تجویز شود تا از شدت خارش کم کرده و به خواب کمک کند؛
- اگر پوست کودک بر اثر خارش ، مبتلا به عفونت شده، ممکن است یک آنتی بیوتیک تجویز شود.
● اقداماتی که شما می توانید برای کمک به کودک انجام دهید:
- پس از حمام کردن کودک از یک کرم نرم کننده استفاده کنید. این کار پوست کودک را نرم کرده، از خشکی و خارش آن جلوگیری می کند؛
- ناخنهای کودک را کوتاه نگه داشته و هنگام خواب دستهایش را با دستکش بپوشانید تا ازخارش و خراشیدگی پوست و بروز عفونت جلوگیری کند؛
- از نگهداری حیوانات خانگی خود داری کنید؛
- برای کاهش تحریک پوست کودک از لباس های نخی استفاده کنید؛
هیچ غذایی را بدون توصیه پزشک از رژیم غذایی کودک حذف نکنید؛
- تمام مواد حساسیت زا را از محیط زندگی کودک دورکنید مثلا بالش پر می توانید یک منبع ایجاد حساسیت باشد.
     
  
زن

 
سرخجه

چنانچه کودک گرفتار بیماری سرخجه شد ، نگران نشوید . اگر چه داشتن یک کودک بیمار ،‌همیشه ناراحت کننده است ، اما سرخجه ، یک دانه زدن ملایم واگیردار پوست است که ناراحتی های ثانویه ایجاد نمی کند . این بیماری تنها زمانی خطرناک است که یک خانم باردار ، به آن مبتلا شود . در این صورت بیماری از راه جفت به جنین منتقل شده وگاهی ممکن است موجب مرگ جنین شود و یا نقص هایی در نوزاد متولد شده ایجاد کند . این نوع سرخجه را سرخجه مادرزادی می نامند .

سرخجه

این بیماری پیش از تولید واکسن در سال ۱۹۶۹ ، جزو بیماریهای واگیر دار رایج در کودکان به شمار می آمد . اما در سالهای اخیر ، شیوع سرخجه کاهش یافته است .
ایمنی زایی
یک بار مبتلا شدن به بیماری سرخجه ،‌فرد را برای تمام عمر نسبت به این بیماری مصون می سازد . فردی که هرگز به این بیماری مبتلا نشده ، اما پس از یک سالگی از واکسن سرخجه استفاده کرده باشد ، او هم برای تمام عمر گرفتار سرخجه نخواهد شد . به هر حال بسیاری از جوانان و نوجوانان ، می پندارند که نسبت به بیماری سرخجه مصونیت دارند ، حال آن که به یاد نمی آورند در دوران کودکی به این بیماری مبتلا شده اند و یا واکسن آن را تزریق کرده اند یا خیر ؟ از این رو ، باید تمامی دانشجویان و پرسنل بیمارستانها ، مدرکی دال بر واکسینه شدن و یا یک بار مبتلا شدن به بیماری ارائه کنند .
داشتن این مدرک برای خانمهای باردار بسیار اهمیت دارد .
اگر در مورد واکسینه شدن و یا مبتلا شدن به سرخجه در دوران کودکی خود شک دارید ، باید آزمایش خون بدهید تا مشخص شود که آیا در خون شما پادتنی علیه سرخجه وجود دارد یا خیر ؟ چنانچه پادتنی کشف نشد باید در نخستین فرصت ، خود را واکسینه کنید ، مگر این که در اوایل دوران بارداری باشید ، زیرا در این دوران نمی توانید واکسن بزنید .
نوزادانی که مادرانشان به سرخجه ایمنی دارند به طور معمول پادتن های مادری را شش تا نه ماه پس از تولد ، در خون خود دارند و علیه سرخجه مصون هستند .
علت بیماری
ویروس سرخجه در تمامی طول سال وجود دارد ، اما انتشار آن در فصل های زمستان و بهار بیشتر است . کودک ممکن است از طریق هوای آلوده به ویروس ،‌ بیمار شود . هوای اتاق به طور معمول در اثر ترشحات حلق و بینی فرد بیمار آلوده می شود .
کودک ، دو تا سه هفته پس از تماس نزدیک با فرد بیمار ، علائم بیماری را آشکار میکند . دوره واگیری بیماری از هفت روز پیش تا پنج روز پس از پیدایش علائم آن ( دانه های قرمز رنگ پوستی ) است .
ویروس سرخجه می تواند از جفت عبور کند و از مادر به جنین منتقل شود . در این حالت سرخجه مادرزادی پدید می آید که احتمال آن در ماه های آخر بارداری بسیار ضعیف تر از ماه های نخست است . چنانچه مادر به سرخجه مبتلا شد ، احتمال انتقال آن به جنین در سه ماهه اول بارداری ۲۵ درصد است . این احتمال در ماه چهارم ، به ده تا بیست درصد کاهش می یابد و از ماه پنجم به بعد به صفر می رسد .
سرخجه مادرزادی نارسایی هایی در گوش ،‌چشم ، قلب و مغز نوزاد ایجاد می کند که ممکن است به کوری ، کری وعقب ماندگی ذهنی او بیانجامد .
نشانه های بیماری
علائم بیماری با دانه زدن در پوست آشکار می شود که با تب خفیف یک روزه ( ۳۸ درجه سانتی گراد ) همراه است . کودکان بزرگ تر و نوجوانان ، ابتدا نشانه های نخستین را بروز می دهند که سه تا چهار روز ادامه دارد . از جمله این علائم می توان سردرد ، تب خفیف ، گلودرد ، سرفه های ملایم ، بزرگ و حساس شدن غدد لنفاوی پشت گوش و سر را نام برد .
دانه زدن پوست با پیدایش نقاط قرمز رنگ روی صورت آغاز می شود . این دانه ها به سرعت به سایر نقاط بدن گسترش می یابند . گاهی اوقات ، دانه زدن پوست دیده نمی شود . زیرا فرد بدون این که بداند پیش از این دچار سرخجه شده یا نه ، نسبت به آن مصونیت دارد . دانه ها همراه با خارش ، در مدت یک روز در سراسر بدن پخش می شوند ، در روز دوم از صورت محو شده و تا روز سوم در سراسر بدن به کلی از بین می روند . غدد لنفاوی پشت گوش و سر ، ممکن است تا هفته ها متورم باقی بمانند ، بدون این که حساسیت و دردی داشته باشند . افراد بالغ گاهی پس از محو شدن دانه ها در صورت ، از درد مفاصل ( زانو ،‌ مج و آرنج ) شکایت میکنند . این دردها ممکن است تا ده روز ادامه داشته باشند .
راههای پیشگیری
- به محض رسیدن کودک به پانزده سالگی ، برای تزریق واکسن سرخجه او را نزد متخصص کودکان ببرید . این واکسن به صورت سه گانه ( سرخک ، سرخجه ، اوریون ) قابل دسترس بوده و تا ۹۸ درصد مصونیت ایجاد می کند ؛
- از تماس کودک خود با کودک یا فرد بالغی که دانه های قرمز رنگ پوستی دارد ، جلوگیری کنید ، زیرا ممکن است سرخجه داشته باشد ؛
- در صورت مشاهده دانه های قرمز رنگ روی پوست کودک ، از رفتن او به مدرسه جلوگیری کنید . پزشک باید ابتدا او را معاینه کند تا بتواند واگیردار بودن بیماری را تشخیص دهد . اگر بیماری واگیردار بود ، در مورد طول مدت واگیری از پزشک سئوال کنید و در این دوره ، از تماس او با سایر افراد جلوگیری به عمل آورید ؛
- در صورت مبتلا شدن کودک به سرخجه ، تا پنج روز پس از پیدایش دانه های قرمز رنگ ، از تماس او با خانم های باردار جلوگیری کرده و در صورتی که به طور اتفاقی تماسی روی داد ، با متخصص زنان مشورت کنید ؛
- اگر کودک گرفتار سرخجه است ،‌ تنها با کودکانی می تواند ارتباط داشته باشد که علیه سرخجه واکسینه شده و یا پیش از این دچار بیماری شده باشند .
     
  
زن

 
سر آسیب دیدگی (Headinjury)

● علائم : - سردرد - گیجی - خواب‌آلودگی - دوره‌های کاهش هوشیاری - تحریک‌پذیری - استفراغ - ترشح خون یا مایع زرد شفاف گاهی از بینی و گوشها
بارها به سر کودکان آسیب وارد می‌آید ولی در اکثر موارد کودکان بسرعت گریه کردن را فراموش می‌کنند و ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بازی را از سر می‌گیرند. در مورد ضربات سخت‌تر به سر، سردرد و ورم موضعی پیش می‌آید، اگر پوست پاره شود گاهی خونریزی به مقداری است که موجب نگرانی میشود.

سر آسیب دیدگی (Headinjury)

اما اگر هیچگونه علامت ظاهری و بیرونی مبنی بر جراحت وجود نداشته باشد کودک شما فقط از یک سردرد ساده شکایت می‌کند. اما اگر برای چند لحظه بیهوش شده باشد از سرگیجه شکایت می‌کند. و یا گیج و حیران بنظر می‌رسد و استفراغ می‌کند. این حالت ضربه مغزی (concusion) نامیده میشود و آن هنگامی است که مغز در داخل جمجمه تکان خورده است. نشانه‌های ضربه مغزی ممکن است تا چند ساعت ظاهر نشوند.
● آیا خطرناک است؟
آسیب مغزی که به بیهوشی، سرگیجه یا استفراغ منتهی میشود همیشه خطرناک است و باید فوراً معالجه شود. اگر از بینی یا گوش کودک شما بعد از ضربه به سر وی، خون یا ترشحات گاه زرد روشن تراوش کند بلادرنگ در صدد درمان آن برآئید زیرا نشاندهنده‌ شکستگی در جمجمه است. اگر شکستگی بهمراه زخم باز وجود داشته باشد و یا داخل مغز خونریزی رخ دهد. شانس آسیب مغزی بیشتر می‌گردد.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) اگر فرزند شما با سر سقوط کرده است و یا به سر وی ضربه وارد شده است در جستجوینشانه‌های ضربه مغزی یا شکستگی جمجمه و یا وجود زخم باز باشید. هرگونه نشانه‌ای غیر از سردرد ساده را دارای فوریت تلقی کنید و کودک را به نزدیکترین درمانگاه ببرید.
۲) اگر کودک شما سردرد دارد و از جهات دیگر هوشیار و سالم است بمدت یکساعت وی را در یک اتاق تاریک بخوابانید اما مراقب باشید که از هوش نرود.
۳) اگر از زخم، خون می‌آید یک پارچه یا دستمال تمیر را بمدت ۱۰ دقیقه روی آن بگذارید تا خونریزی متوقف شود. در صورتیکه زخم کوچک باشد آنرا با صابون و آب تمیز نموده پارچه‌ای تمیز روی آن بگذارید و باند پیچی کنید تا فشار بر روی زخم بماند. اگر زخم دارای عمق و شکاف زیاد است برای آنکه آنرا بخیه بزنند کودک را به نزدیکترین درمانگاه ببرید.
۴) اگر از گوش یا بینی ترشح مشاهده میشود جلوی آنرا نگیرید یک پارچه یا پنبه جلوی آن قرار دهید تا آنرا جذب کند. کودک را به نزدیکترین درمانگاه ببرید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر کودک، هشیاریش را حتی بمدت کوتاهی از دست داد، اگر از سردرد شدید و سرگیجه شکایت دارد، اگر استفراغ می‌کند و یا اگر از بینی و گوش ترشحاتی خارج میشود فوراً وی را به نزد دکتر برده و یا به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید. اگر بریدگی دارد و بایستی بخیه شود مراجعه به دکتر ضروری است. اگر درباره رفتار کودک خود نگران هستید حتی ساعتها بعد از آسیب به سر، مخصوصاً اگر رنگ پریده باشد و بر خلاف همیشه ساکت شده باشد و علاقه‌ای به غذا نشان نمی‌دهد حتماً وی را به دکتر نشان دهید. حتماً نوع صدمه یا آسیب را به دکتر ذکر کنید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
اگر احتمال شکستگی در جمجمه می‌رود باید از کودک عکسبرداری کرد.
اگر بریدگی وجود دارد دکتر آنرا با بیحسی موضعی بخیه می‌کند.
اگر هیچ علامتی از شکستگی وجود ندارد اما فرزند شما گیج بوده و از سردرد شکایت می‌کند دکتر برای یک شب کودک را در بیمارستان بستری کرده و وی را تحت نظر می‌گیرد.
     
  
زن

 
ستون مهره‌ها - خمیدگی طرفی - Scoliosis

● علائم : - اگر از پشت نگاه شود یکی از شانه‌ها بطور مختصر از دیگری پایین‌تر قرار گرفته است هنگامی که کودک به جلو خم میشود به یک سمت متمایل است
اگر ستون مهره‌ها از بغل خم شود به آن اسکولیوز می‌گویند. این حالت در اطفال کوچک خفیف است و به سختی می‌توان آنرا مشاهده کرد ولی با افزایش سن بارزتر شده و در حدود سن بلوغ براحتی قابل مشاهده است.

ستون مهره‌ها - خمیدگی طرفی - Scoliosis

از شکل افتادن مهره‌ها می‌تواند از همان بدو تولد با نوزاد همراه باشد اسکولیوز می‌تواند بر اثر آسیب دیدن عضلات پشت یا ضعف آنها بر اثر بیماریهایی نظیر اختلال ارثی ماهیچه‌ها باشد و یا بعلت عفونتهایی از قبیل سل (که اکنون بندرت یافت میشود) که موجب عفونت ستون مهره‌ها میشود ایجاد گردد.
البته اسکولیوز می‌تواند در هر سنی به سراغ کودکان بیاید و بهنگام شروع رشد جهشی، کاملاً خود را نشان می‌دهد در این زمان یکی از پاها نسبت به دیگری بزرگتر است و یا ظاهری ناموزن پیدا میشود. این بیماری در دختران بیشتر شیوع دارد.
● آیا خطرناک است؟
اسکولیوز را همیشه باید بطور جدی درمان کرد. برای پیشگیری از بدریخت شدن بدن، تشخیص زودرس ضرورت دارد اگر مداوا نشود می‌تواند ریه‌ها را نیز گرفتار نموده و مشکلات تنفسی ایجاد کند.ابتدا چه کار باید بکنید؟
از کودک خود بخواهید بایستد و پاشنه‌های پاهایش را به هم بچسباند از کمر خم شود. اگر خمیدگی وجود داشته باشد از کناره‌ها یا بغل ستون مهره‌ها می‌توان متوجه آن شد.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر به اسکولیوز مشکوک هستید هر چه زودتر با دکتر تماس بگیرید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر احتمالاً کودک شما را به یک متخصص اورتوپدی برای بررسی خمیدگی ارجاع می‌دهد. بسته به شدت بیماری، متخصص ممکن است برای وی یک نوع کمربند طبی را تجویز کند که تا زمانی که رشد می‌کند روزی ۲۳ ساعت آنرا ببندد.
برای موزون کردن حالت ظاهری، می‌توان فیزیوتراپی کرد.
● شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
از گروه مبتلایان به اسکولیوز که مشغول خود درمانی هستند کمک بخواهید دکتر احتمالاً می‌تواند از این بابت شما را راهنمایی کند. اگر کودک شما اجباراً باید از کمربند طبی استفاده کند ممکن است برای او تجربه ترسناکی باشد. ارتباط با والدینی که تجربه مشابهی داشته‌اند می‌تواند مفید باشد.
نسبت به مداوای آن تا حد امکان عادی برخورد کنید. ذهن خود را به آن مشغول ندارید.
     
  
زن

 
ژنیکوماستی - بزرگ شدن پستان در پسرها

ـ نشانه‌ها:
بزرگ شدن پستان در پسرها
ـ مراقبت خانگی:

ژنیکوماستی - بزرگ شدن پستان در پسرها

۱. به کودک اطمینان دهید که این مسئله برطرف خواهد شد.
۲. سعی کنید که شرایط ناراحت کننده کودک را تخفیف دهید. مانند لباس در آوردن یا دوش گرفتن در مقابل کودکان دیگر
۳. مطمئن شوید که کودک توسط کودکان دیگر مسخره نمی‌شود.
ـ موارد احتیاط:
۱. پسران نوجوان به‌طور شایعی پستان‌های کوچکی در می‌آورند که می‌توانند تا دو سال باقی بمانند. تنها هنگامی لازم است با پزشک مشورت کنید که این حالت برای زمان طولانی باقی بماند.
۲. والدین باید نسبت به ناراحتی‌های که ژنیکوماستی می‌تواند از نظر روانی برای کودک ایجاد کند آگاه باشند و در صدد برطرف کردن آن برآیند.
۳. کودکان بسیار چاق می‌توانند تجمعات چربی در ناحیه پستان خود داشته باشند که شبیه یک پستان می‌شود ولی بافت پستانی ندارد.
۴. اگر کودک به خاطر ناراحتی سعی در پنهان کردن این عارضه (بزرگ شدن پستان‌) کند، والدین او از این مسئله آگاه نخواهند شد.
     
  
زن

 
زگیل Warts

● علائم : - برآمدگیهای سفت و خشک بر روی پوست که خودبخود ظاهر می‌شوند و می‌توانند به شکل تک تک و یا گروهی در همه جای بدن ایجاد شوند - لکه‌های کوچک سیاه در داخل برآمدگیها (اینها رگ‌های خونی و نه کثافت هستند)
زگیل‌ها بر آمدگیهای خوش خیم و بی‌خطری هستند که بر اثر ویروس زگیل ایجاد می‌شوند.

زگیل Warts

آنها از تعداد زیادی سلولهای مرده ساخته شده‌اند که از سطح پوست سر در می‌آورند و می‌توانند بطور جداگانه و یا بشکل انبوه در کلیه نقاط بدن منجمله صورت و آلت تناسلی ظاهر شوند. تقریباً دو سال طول می‌کشد تا مقاومت در برابر ویروس زگیل ایجاد میشود و بعد از آن زمان. معمولاً زگیل‌ها خودبخود از بین میروند. زگیل‌ها بر اثر تماس مستقیم با شخص مبتلا به ان منتقل میشوند.
● آیا خطرناک است؟
زگیل‌ها هیچگونه‌ درد و خطری ندارند.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) اگر فرزندتان زگیل دارد جاهای مختلف بدن او را از نظر زگیل‌های دیگر وارسی کنید.
۲) سعی کنید نسبت به زگیل‌ها بی‌تفاوت باشید آنها بخودی خود از بین می‌روند.
۳) اگر فرزندتان مصر است که زگیلهابرداشته شوند و یا در جاهایی درآمده‌اند که می‌تواند بسادگی به دیگران هم سرایت یابد معالجات درمانی را از داروخانه بخواهید. محلول اسید ضعیف را روی خود زگیل بمالید و بعد هر روز پوست سوخته شده را از روی آن جدا کنید. باید از دستورات دارو پیروی کنید و نگذارید محلول اسیدی با پوست سالم تماس پیدا کند. هرگز از اینگونه داروها برای زگیل‌های روی صورت یا آلت تناسلی استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب بوجود آمدن زخم و باقی ماندن جای آن شوید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر نسبت به زگیل بودن برآمدگیها مشکوک هستید با دکتر تماس بگیرید هرگونه برآمدگی یا رشد زائده‌ای روی پوست که از بابت آن مطمئن نیستید نیاز به معاینه حتمی دکتر دارد. اگر تعداد زگیل‌ها همچنان زیاد میشود و یا بر روی صورت و آلت تناسلی ظاهر گردیده‌اند و میخواهید آنها را بردارید هر چه زودتر به دکتر مراجعه نمائید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر به شما توصیه می‌کند نسبت به زگیل بی‌اعتنا باشید و یا شما را به یک متخصص پوست ارجاع می‌دهد. اگر کودک شما باید به یک درمانگاه مخصوص زگیل برود مراجعه مکرر بدانجا لازم است. روشهای برطرف کردن زگیل عبارت از سوزاندن (Cauterization) و عمل جراحی میباشد.
     
  
صفحه  صفحه 27 از 43:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA