انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 3 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  40  41  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
توصیه ها :

همانطور که قبلا هم گفتیم : هرگز کودک را وادار به کاری که از عهده آن خارج است ، ننماییم زیرا این عمل موجب سلب اعتماد او از خودش می شود و هسته اولیه احساس کهتری در او پرورش می یابد.
نیازهای جسمانی در صورتی که تامین نشود به مرگ منجر خواهد شد در حالی که نیاز های روانی و اجتماعی اگر ارضا نشوند نمی توانند منجر به مرگ شوند اما بدون تردید بی میلی و عدم تمایل به زندگی و احساس بی ارزشی و پوچی را بوجود خواهند آورد (که به نظر من ۱۰۰ پله از مرگ حتی زود هنگام یک کودک هم بدتر است)
باید علت تنبلی (نداشتن انگیزه) که نشانه اصلی آن عدم علاقه به فعالیت است را جستجو و در جهت رفع آن برآمد.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
روانشناسي رشد نوجواني








تعريف نوجواني
روانشناسان در زمينه تعريف نوجواني اتفاق نظر ندارند، اما به طور کلي مي توان گفت که نوجواني دوره اي است بين کودکي و بزرگسالي که طول مدت آن بر حسب فرهنگها و محيطهاي مختلف، متفاوت است و حدوداً از ١١ تا ٢٠ سالگي ادامه دارد.
ويژگيهاي دوره نوجواني
به تدريج که دوره کودکي پشت سر گذاشته مي شود و فرد وارد دوره نوجواني مي شود، در ارتباط خود با والدين، مربيان و اطرافيان بازنگري مي کند. در نتيجه اين بازنگري و بازسازي روابط، فرد نوجوان در رفتار و نگرش خود نيز بررسي هايي انجام مي دهد و ارتباط جديدي را به عنوان يک نوجوان با ديگران برقرار مي کند، زيرا در دوره کودکي، معمولاً تفکر کودک قالبي بوده و مطيع دستوارت ديگران است، در حالي که در اين دوره به دليل افزايش سطح آگاهي، شناخت و رشد تفکر مي تواند به طور انتزاعي فکر کند و استدلال داشته باشد و باورها و ارزشهاي موجود در خانواده و جامعه را با استفاده از توان جديد خود، بازسازي نمايد.
نوجواني، دوره انتقال از کودکي به بزرگسالي است که در همه زمينه ها بروز مي نمايد: رفتارهاي کودکانه را بتدريج از دست مي دهد، خواهان استتقلال است، مي خواهد همه چيز را خود تجربه کند، افکار انقلابي دارد، طغيانگر است، تمايل به تنهايي دارد، رابطه با همسالان براي او ارزش بسياري دارد و در برابر دستورات بزرگسالان مقاومت مي کند.
نوجواني، دوره نوسان بين عواطف است، يعني در عين حال که شاد است احساس افسردگي مي کند، گاهي اوقات رفتار خشن و گاه رفتاري ملايم دارد.
نوجواني، دوره نوسان رفتاري نيز هست، يعني نوجوان مدام در حالت رفت و برگشت بين حالات کودکي و نوجواني است. با توجه به شناختي که از خود، تواناييها، شرايط و امکانات کسب نموده، خواستار رفتار بزرگسالانه است، در حالي که تجربه لازم را ندارد.
شش ويژگي براي دوره نوجواني
1-رشد سازمان عصبي:
نوجوان با ورود به دوره نوجواني، به بازسازي در افکار و عقايد خود مي پردازد و اين امر نشان مي دهد که بايد از نظر سيستم عصبي به ظرفيت بالايي دست يافته باشد.
2-رشد جسماني
3-رشد اندام جنسي
4-رشد احساس خود که همان بازسازي ارزشها: نگرشها و باورها مي باشد.
5-کسب موقعيت بزرگسالي: نوجواني، دوره تمرين و کسب مهارتهاي بزرگسالان است.
6-رشد کنترل رفتار خود:
نوجوان خواستار تغيير رفتاري است ، يعني نمي خواهد رفتار کودکانه داشته باشد و سعي مي کند از رفتار بزرگسالان الگو برداري کند. او همچنين خواستار اين است که بر رفتارهاي خود کنترل کافي داشته باشد ( بر خلاف دوره کودکي که فرد بر رفتار خود کنترل ندارد) .
به طور کلي مي توان گفت که دوره نوجواني، حدفاصل بين کودکي و جواني يا دوره انتقال از کودکي به بزرگسالي است و اين انتقال در تمامي زمينه هاي رفتاري، اخلاقي، عاطفي و اجتماعي صورت مي گيرد و فرد خواستار تغيير حالات و خلق و خوي کودکانه است. در عين حال، گاهي برگشت به دوران کودکي نيز وجود دارد و فرد به حفظ حالات کودکانه خود تمايل دارد، اما خواستار ورود به دوره بزرگسالي که داراي مسووليت پذيري، استقلال، کنجکاوي، پيشرفت و سازندگي مي باشد نيز هست.
" استانلي هاي "، پدر روانشناسي نوجواني و بلوغ ، دوره نوجواني را دوره فشار و طوفان مي داند. همانگونه که طوفان به يکباره و بدون خبر، اثرات شديد و مخربي به جاي مي گذارد، دوره نوجواني نيز به طور ناگهاني با بلوغ شروع مي شود و اثرات شديدي بر رفتار و حالات نوجوان به جاي مي گذارد. والدين بايد نوجوان را پذيرفته و او را هدايت کنند تا بتواند به درستي اين انتقال را انجام دهد.
اطلاق واژه فشار و طوفان به دليل افزايش اطلاعات سياسي، تحصيلي، جنسي، اجتماعي، افزايش توانمنديهاي مختلف فرد و تغيير حالات رواني – عاطفي و رفتاري نوجوان مي باشد که موجب تنش در نوجوان مي گردد. تنش در نوجوان به اين دليل است که تمايل دارد رفتاري همانند بزرگسالان داشته باشد، مسووليت هاي بزرگسالان را بپذيرد، در حالي که هنوز تجربه کافي براي انجام اين امور کسب نکرده است ، زيرا در دوره کودکي با مسأله اي مواجه نمي شده، فعاليت و مهارتي انجام نمي داده و والدين، مسائل کارهاي او را حل مي کردند و انجام مي دادند.
بنابراين، فرد در دوره نوجواني در عين استقلال و کم تجربگي، نياز به کسب مهارتهاي مختلف دارد و در اين راستا، والدين و مربيان بايد هدايت و راهنمايي وي را به عهده بگيرند.
دوره نوجواني به عنوان پلي بين کودکي و بزرگسالي است. در واقع، ظرفيتهاي شناختي و آگاهانه نوجوان اين پل را ساخته و او را وارد دنياي بزرگسالي که خواستار مسووليت پذيري، اجتماعي شدن و همسر گزيني است، مي کند.
بنابراين، چون بين رفتارهاي کودکانه و بزرگسالانه نوسان دارد، گاهي به دليل محبت و توجه اطرافيان در دوره کودکي و دلهره و نگرانيهاي فعلي خود، تمايل به نشان دادن رفتارهاي کودکانه دارد و در نتيجه دچار تعارض مي شود. اين تعارض از ويژگيهاي رفتار کودکانه و لذت مسووليت پذيري و رفتارهاي بزرگسالانه ناشي مي شود و براي رفع تعارض، نوجوان نيازمند آموزش و راهنمايي اطرافيان است.
والدين نيز نقش مهمي در حل تعارضات نوجوان بعهده دارند. آنها بايد بدانند که نوجوانان نياز به فاصله گرفتن از آنها دارند، نيازمند برقراري ارتباط با همسالان هستند، در عين حال نياز، به اطمينان نسبت به والدين دارند و راهنمايي هاي آنها را مي پذيرند. اينها در صورتي امکان پذير است که والدين بتوانند اعتماد فرزندان خود را جلب نموده و در يک فضاي اطمينان متقابل، بتوانند مسائل خود را حل نمايند.
منبع: شبکه آموزش صدا و سیما www2.irib.ir
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
در بخش خانه خانواده

موضوع :چگونگی نگهداری ازکودکان از روز اول به دنیا امدن تا سن ۶ سالگی

با تشکر
     
  
زن

 
چطور ناخن‌های نوزاد را بگيريم؟

فکر گرفتن ناخن‌های دست و پای نوزاد کم‌سن ممکن است ناراحت‌کننده باشد.اما مهم است ناخن‌های کودک را کوتاه نگهدارید تا از خراشیده شدن پوست در حین پوست یا بازی‌ کردن جلوگیری به عمل آید. برای کوتاه کردن ناخن کودک به این طریق عمل کنید...

چطور ناخن‌های نوزاد را بگيريم؟

از همسرتان بخواهید در حالیکه شما ناخن کودک را کوتاه می‌کنید، او را بگیرد.
مکانی یا موقعیتی را برای کوتاه کردن ناخن کودک انتخاب کنید که کودک در آن وضعیت آرامتر است، مثلا روی پاهای‌تان یا در گهواره.
می‌توانید صبر کنید تا کودک به خواب رود.
سعی کنید به جای استفاده از ناخن گیر از سوهان ناخن برای کوتاه کردن ناخن کودکان استفاده کنید.
ا گر هنگام ناخن گرفتن، اندکی خونریزی ایجاد شد، نترسید. ناحیه با یک گازاستریل پاک کنید، اما لازم نیست آن را پانسمان کنید. نوزاد ممکن است بانداژ را در بیاورد و این شی خطر خفگی را دارد.
ناخن‌های کودک را دست کم هفته‌ای یک بار بگیرید،‌ یا اگر سرعت رشد ناخن بیشتر است، با فواصل کمتر این کار را انجام دهید
منبع:همشهری آنلاین
ویرایش و تلخیص:آکاایران
     
  
زن

 
چگونه از ناف نوزادان مراقبت کنیم؟

خشک شدن بندناف نوزاد از همان روزهای اول و دوم شروع می شود.رنگ آن ابتدا زردوسپس قهوه ای شده وبعداز یک تادوهفته می افتد...

چگونه از ناف نوزادان مراقبت کنیم؟

در این مدت وقبل از افتادن بندناف لازم است
بندناف ومحل اتصال آن به بدن نوزاد تمیز وخشک نگه داشته شود.
بندناف درمعرض هوا قرار گرفته وخشک شود.
از گذاشتن هرگونه پوشش بر روی بندناف خودداری شود.
کهنه نوزاد زیر بند ناف بسته شود.
ازدستکاری وقراردادن موادآلوده برروی بندناف اجتناب گردد.ضمنا استفاده ازالکل نیز توصیه نمی شود زیرا الکل،خشک شدن وجداشدن بندناف رابه تاخیر می اندازند.
گاهی در محل اتصال بندناف به بدن نوزاد،ترشح شیری رنگ وبی بوویا یکی دو قطره خون خارج می شود که اهمیتی ندارد.
منبع:همشهری آنلاین
ویرایش و تلخیص:آکاایران
     
  
زن

 
مراقب گوش درد نوزادان باشید

در صورتی که نوزاد تا هشت ماهگی در برابر صداها، هیچ گونه عکس‌العملی نشان ندهد، باید به حسّ شنوایی وی مشکوک شد.
نوزادان در موقع گوش درد یا برگرداندن غیرعادی سر خود، کوشش در خاراندن گوش می‌کنند و با گریه کردن، ناراحتی خود را نشان می‌دهند...

مراقب گوش درد نوزادان باشید

لذا در صورت بروز این مشکل، باید نوزاد را برای معالجه به نزد پزشک متخصّص برد.
اگر طفل تا دو سالگی حرف زدن را شروع نکند، ممکن است علّت آن ضعف قوه‌ی شنوایی باشد.
ناراحتی‌های گوش مــمکن است مادرزادی یا بر اثر بیماری‌های عفونی و یا انتقال عفونت از راه دهان، حلق و بینی به وجود آید. مادران همواره باید مراقب بینی و حلق کودکان خود باشند و چنانچه عفونتی در این قسمت‌ها وجود دارد، به سرعت برای درمان آن اقدام کنند. بسیاری از کودکان چنانچه عیب‌های شنوایی آنان زود تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرند، معالجه خواهند شد. تشخیص ندادن نقص‌های شنوایی ممکن است سبب بروز ناراحتی‌های عصبی، اختلال و آشفتگی در شخصیت کودک، پیشرفت نکردن در تحصیل و یا مشکلات رفتاری دیگر در وی شود.
منبع:همشهری آنلاین
ویرایش و تلخیص:آکاایران
     
  
زن

 
بثورات پوشکی شبیه چیست؟
اگر شیرخوار شما بثورات پوشکی داشته باشد، حتما قادر خواهید بود آنرا تشخیص دهید. مقداری از پوست پوشیده شده توسط پوشک که احتمالا منطقه تناسلی، چینهای نواحی رانها و کفلها را شامل می شود، قرمز و ملتهب بنظر می رسند...

بثورات در محل پوشک نوزادان

نواحی درگیر ممکن است خشک یا مرطوب باشد و گاهی اوقات حالت عرق سوز دارد.
اگر بثورات پوشکی واقعی درمان نشوند، ممکن است به چیز خطرناکتری تبدیل گردد. برای مثال، عفونت قارچی یا عفونت باکتریایی. عفونتهای قارچی بیشتر در شیرخوارانی که داروهای آنتی بیوتیکی دریافت می کنند دیده می شود، این داروها باکتریهای "خوب" را که در حالت طبیعی در روده وجود داشته و مانع رشد مخمرها می شوند، از بین می برند. عفونت های قارچی اکثرا بصورت نقاط قرمز ریز شروع شده و سپس در اثر تکثیر و تجمع، به دمل های چرکی قرمز توپر تبدیل می شوند. عفونتهای باکتریایی هم ممکن است با تب همراه باشند و معمولا ضایعات ترشح دار زرد رنگ یا کورکهای چرکی ایجاد می کنند.

علت بثورات پوشکی چیست؟

علت اصلی رطوبت است. نوزادان زیاد ادرار می کنند و دارای دفعات متعدد دفع مدفوع آبکی هستند. حتی پوشکهای دارای قدرت جذب کنندگی زیاد نیز سبب مرطوب شدن پوست ظریف کودک می شود. اگر پوشک کودک برای زمان طولانی کثیف بماند، احتمال ایجاد بثورات پوشکی در طفل زیاد است؛ لازم به ذکر است که پوشک می تواند سبب آسیب ناحیه نشیمنگاهی در شیرخوارانی شود که پوست حساسی دارند، حتی اگر والدینشان مرتب پوشک آنها را تعویض کنند.
شیرخواران بزرگتر در صورت ابتلا به یک بیماری و مصرف آنتی بیوتیکها ممکن است دچار اسهال شوند، که خود ممکن است سبب بثورات پوشکی گردد.

بهترین راه برای درمان آن چیست؟

بهترین درمان تمیز نگه داشتن کودک و خشک نگه داشتن او با تعویض مکرر پوشک است. اگر هوا گرم باشد و وی بتواند در حیاط یا در اتاقی که کف آن تمیز است بازی کند، پوشک او را تا هر موقع که امکان دارد درآورده و اجازه دهید هوا سبب تسریع فرایند بهبودی شود.
گاهی علیرغم تلاش ما برای خشک نگه داشتن ناحیه، مشکل همچنان ادامه می یابد. شاید لازم باشد در چنین موقعیتی مارک پوشک کامل را عوض کنید یا حتی مواد شوینده و هر آنچه با پوست ناحیه مبتلا تماس دارد. این کار در صورتیکه بثورات پوشکی به علت حساسیت به یک ماده (مانند خوشبوکننده یا جنس الیاف داخل پوشک) باشد، مشکل را بر طرف کند.
بثورات پوشکی معمولا بعد از سه یا چهار روز درمان خانگی برطرف می شوند. اگر بثورات کودکتان همچنان باقی بماند، منتشر شود، یا به سمت وخامت برود، از یک کرم مخصوص یا پماد زینک اکسید برای چند روز استفاده کنید.
انتخاب و استفاده از داروها را به عهده پزشک کودکتان بگذارید تا پس از معاینه و بررسی محل ضایعات بهترین ماده دارویی را برای کودک تجویز کند.

چگونه می توانم به پیشگیری از بثورات پوشکی کمک کنم؟

بهترین دفاع علیه بثورات پوشکی خشک نگه داشتن محل است. برای این کار پنج مرحله آسان زیر را دنبال کنید:
پوشک کودک را بعد از ادرار یا مدفوع کردن هر چه سریعتر تعویض نمایید.
ناحیه تناسلی کودکتان را بعد از هر بار اجابت مزاج پاک کرده و اجازه دهید خشک شود.
ناحیه نشیمنگاه کودک را با لایه نازکی از پماد محافظت کننده بپوشانید، اما از مصرف پودر تالک یا پودر بچه اجتناب کنید. این ماده می تواند وارد ریه های کودک شود.
از بستن محکم پوشک و عدم وجود فضای کافی برای تهویه هوا خودداری کنید. شرت پلاستیکی، پوشک و لباسها باید تا حدی گشاد باشند تا به تهویه ناحیه نشیمنگاهی کمک کنند.
زمانی که کودک شروع به خوردن غذاهای جامد می کند، هر بار یک ماده غذایی را به تغذیه کودک اضافه کنید و بین اضافه کردن مواد غذایی چند روز صبر کنید. این روش ساده ای است برای تشخیص اینکه آیا بثورات پوشکی منشا آلرژی غذایی دارند یا خیر.
     
  
زن

 
گرما زدگی در نوزادان

من شنیده ام که اگر نوزاد زیاد گرمش بشود ممکن است دچار گرمازدگی شود. این چه حالتی است؟
گرمازدگی اختلال خطرناکی است که هنگامیکه شخص درمعرض گرمای بیش از حد قرارگیرد به او دست می دهد و در جریان آن درجه حرارت بدن بالا می رود و بدن توانایی خود را درکاهش آن از دست می دهد. نوزادان و خردسالان خیلی نسبت به گرمازدگی حساس هستند...

گرما زدگی در نوزادان

اگر نوزاد شما بیش از حد در هوای خیلی گرم قرارگیرد ممکن است دچار گرمازدگی شود بخصوص اگر آب بدن را ازدست بدهد و یا لباسهای گرمی به او پوشانده شود. سوارکردن او در اتومبیل خیلی گرم و یا قراردادن او در اتومبیل پارک شده - کاری که هرگز نباید انجام دهید - نیز او را در معرض خطر قرار می دهد.
(در حقیقت از آنجائیکه درجه حرارت اتومبیل بسرعت می تواند بالارود و خیلی از دمای بیرون گرمتر شود، گرمازدگی در عرض چند دقیقه رخ می دهد).

چطور می توانم بفهمم که نوزاد من دچارگرمازدگی شده است؟

نوزاد شما ممکن است در ابتدا علائم افزایش درجه حرارت را نشان دهد که علائم خفیف تری است. ممکن است متوجه شوید که بیش از حد تشنه یا خسته است و یا پوستش سرد و مرطوب است. اگر کودک درسنی باشد که قادر به حرف زدن باشد ممکن است از انقباض ساق پا یا شکم شکایت داشته باشد، اگر افزایش درجه حرارت بدن به گرمازدگی بیانجامد ممکن است هریک از علائم زیر دیده شود:
* درجه حرارت 4/39 درجه حرارت سانتیگراد یا بیشتر بدون تعریق خشکی ، قرمزی و داغی پوست
* نبض سریع
* بیقراری
* گیجی
* سردرد (که ممکن است اورا تحریک پذیر سازد)
* استفراغ
* تنفس سریع با دامنه کوتاه
* خستگی (عدم پاسخگویی نسبت به صدا زدن نامش یا قلقلک پوست)
* عدم هوشیاری
ممکن است علائم کاهش آب بدن نیز دیده شود.

اگر مشکوک به گرما زدگی شوم باید چه کنم؟

باید هرچه سریعتر درجه حرارت بدن کودک را پایین آورید. زمان اهمیت زیادی دارد – کودکی که دچار گرمازدگی شده است ممکن است براحتی به کما برود.
ابتدا با اورژانس تماس بگیرید. سپس لباسهای کودک را از تنش خارج کنید و او را در یک محل خنک بخوابانید. (اگر خارج از منزل در زیر آفتاب قرار دارید یک محل سایه بیابید ویا او را به یک محل خنک منتقل سازید.

درمدتی که منتظر آمبولانس هستید بدن او را با اسفنج یا پارچه نرمی که به آب سرد آغشته کرده اید ماساژ داده او را جلوی پنکه بگذارید (می توانید از یک پنکه برقی استفاده کنید و یا او را باد بزنید). با او صحبت کنید و سعی کنید او را آرام سازید. به او چیزی ننوشانید و علیرغم آنکه ممکن است وسوسه شوید که به او استامینوفن بدهید باید بدانید که استامینوفن افزایش درجه حرارت بدن در اثر گرمازدگی را برطرف نمی کند.

اگر کودک شما تنها علائم افزایش درجه حرارت بدن را دارد ولی دچار گرما زدگی نشده است او را به داخل منزل و درصورت امکان به اتاقی ببرید که کولر داشته باشد. مقدار زیادی شیر به او بخورانید و اگر 4 ماه یا بیشتر دارد کمی آب نیز به او بدهید. می توانید از حمام سرد نیز استفاده کنید. درتمام طول روز او را داخل منزل نگاه دارید. اگر بنظر نمی رسد که علائمش سریعا بر طرف شود به بخش اورژانس یا پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توانم از گرمازدگی نوزاد پیشگیری کنم؟

بخاطر داشته باشید که درجه حرارت بدن ممکن است سریعا بالا رود بخصوص اگر نوزاد شما به هوای داغ عادت نداشته باشد (مثلا دراوائل تابستان). به نوزاد لباسهای سبک و آزاد بپوشانید. سعی کنید وقتی او را از منزل خارج می کنید درسایه نگهدارید و وقتی او را سوار اتومبیل می کنید دقت کنید که هوای داخل اتومبیل خنک باشد. در روزهای فوق العاده گرم بیشتر از حد معمول به او مایعات بدهید و وقتی دمای هوا شدیدا بالاست حتی الامکان او را از منزل خارج نسازید.
     
  
زن

 
نخستین سرماخوردگی پس از تولد

نخستین سرماخوردگی کودک پس از تولد، اتفاقی ناگوار و ناخوشایند برای والدین است. ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن نوزاد، احتمال ابتلا به آنفلوانزا یا سرماخوردگی را در نوازدان افزایش داده و باید توجه داشت...

نخستین سرماخوردگی پس از تولد

بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف سلامت نوزاد را تهدید کرده و او را در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار می‌دهد اما با رعایت نکات مراقبتی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی در نوزادان کاهش خواهد یافت.
هوای اتاق کودک بهتر است مرطوب بوده و از دستگاه بخور سرد استفاده شود. حمام کردن نوزاد باید قبل از خواب با آب گرم انجام شود.
در صورتی که تغذیه نوزاد از روش‌هایی غیر از شیر مادر است توصیه می‌شود، بین دو وعده غذایی به نوزاد یک‌چهارم فنجان آب جوشیده داده شود.
برای نرم شدن مخاط بینی و کاهش موکوس‌های موجود در بینی نوزاد، استفاده از سرم شست‌وشو مؤثر خواهد بود.
برای تهیه این سرم یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم جوشیده ریخته و بینی نوزاد را با آن شست‌وشو دهید.
استفاده از روش‌هایی مانند دستمال آب سرد برای کاهش درجه حرارت بدن نوزاد، احتمال بروز عفونت گوش یا برونشیت مزمن را افزایش می‌دهد.
     
  
زن

 
قطره آهن در هوش نوزادان مؤثر است

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم اطفال اعلام کرد:
قطع مصرف قطره آهن در نوزادان منجر به کمبود شدید آهن و کم خونی در بزرگسالی می‌شود و به همین خاطر الزامی است مصرف روزانه قطره آهن از سه ماهگی در تغذیه نوزادان لحاظ شود...

قطره آهن در هوش نوزادان مؤثر است

این پزشک اطفال با اشاره به اهمیت عدم تعویق مصرف قطره آهن در نوزادان اظهار کرد: علاوه بر این که شیر خشک نوزادان باید از کیفیت مطلوب برخوردار بوده تا میزان آهن لازم در آنها محفوظ باشد ،بایستی قطره آهن به طور جداگانه در تغذیه روزانه نوزادان وجو داشته باشد، زیرا ندادن قطره آهن به دلیل سهل انگاری یا عدم آگاهی، منجر به بروز کم خونی و کمبود آهن شدید در بزرگسالی می‌شود که عواقب ناگواری دارد.
این متخصص در ادامه اظهار کرد:در صورتی که نوزاد نارس باشد، مصرف قطره آهن باید از یک ماهگی آغاز شود تا کودک از رشد هوشی لازم برخوردار باشد.
دکتر در خاتمه تصریح کرد :
مصرف قطره آهن به قدری برای سلامتی کودک مهم است که از تاثیر آن بر روی سیاه شدن دندان‌ها باید صرف نظر کرد (یعنی به دلیل سیاه نشدن دندان کودک، نباید قطره ی آهن را قطع کرد). با این وجود برای کاهش این تاثیرات که اغلب به صورت تغییر شکل و رنگ دندان‌ها حاصل می‌شود توصیه می‌گردد که در هنگام مصرف قطره آهن بر روی بخش پشتی زبان ریخته شود تا از تماس زیاد آن با دندان‌ها جلوگیری شود و یا پس از مصرف مقداری مایعات به ویژه آب به نوزاد داده شود و با دستمالی تمیز دندادن های او را پاک کرد تا اثر منفی قطره آهن بر روی دندان ها پاک شود.
     
  
صفحه  صفحه 3 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  40  41  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA