انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 30 از 43:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
در رفتگی مادرزادی لگن

مفصل لگن (جائی که استخوان ران به لگن متصل می‌شود) جزء حساسترین مفاصل کودک است. این مفصل ممکن است بعلت عوامل مختلفی دچار اختلال شود و تشکیل و تکامل آن با مشکل مواجه شود.

در رفتگی مادرزادی لگن

موقع تولد خصوصاً در کودکانی که دو قلو هستند و یا با پا بدنیا می‌آیند یا اختلالات ژنتیکی دارند ممکن است این مفصل شل‌تر از حد معمول باشد یا در رفتگی داشته باشد. به هرگونه تغییری در فرم لگن کودک، رانهای کودک، اختلالات در سرپا ایستادن کودک، بی‌قراری موقع تعویض پوشک کودک، محدودیت حرکت لگن، خصوصاً در ۶ ماه اول تولد باید جداً توجه شود. خوشبختانه امروزه با سونوگرافی دقیق مفصل لگن بدون هیچ گونه اشعه‌ای می‌توان وضعیت لگن را بررسی کرد و در صورتی که دررفتگی یا اختلال در مفصل باشد براحتی تشخیص داد و درمان کرد.
چنانچه مفصل لگن دررفتگی داشته باشد یا نیمه درفته باشد و باسونوگرافی مشخص شود؛ اولاً به هیچ وجه نباید قنداق شود ثانیاً با استفاده از پوشک مناسب فاصله دوران کودک را بیشتر کردن تا مفصل به راحتی در جای طبیعی خود قرار گیرد. در صورت شدت ضایعه از همان موقع تولد با استفاده از وسایل ارتوپدی مخصوص مفصل در وضعیت نرمال قرار می‌گیرد. دقت در استفاده از این ابزار ارتوپدی باعث جلوگیری از اعمال جرمی خیلی سنگین بر روی مفصل می‌شود با تشخیص به موقع و استفاده از وسایل ساده به راحتی می‌توان از ایجاد عوارض آن اشکال در راه رفتن کودک جلوگیری شود. چنانچه این مرحله با تأخیر انجام شود و یا در تشخیص داده شود موقع راه افتادن کودک مشکلات بعدی شروع می‌شود و هر چه دیرتر درمان شود به اعمال جراحی پیچیده‌تری نیاز است، که ممکن است نهایتاً نیز نتواند بطور کامل مشکل را برطرف کند.
     
  
زن

 
خونریزی از مهبل

ـ نشانه‌ها:
خونریزی که به‌علت قاعدگی طبیعی نیست.
ـ مراقبت خانگی:
۱. اگر هنگام ادرار کردن احساس سوزش به کودک دست می‌دهد، ابتدا کودک را در آب قرار داده و اجازه دهید ادرار کند (که ادرار رقیق شود) و سپس با آب بشوئید.

خونریزی از مهبل

۲. خونریزی که در اثر سائیدگی یا خونریزی خفیف می‌تواند در خانه درمان شود. تمام خونریزی‌های دیگر مهبلی نیازمند مراقبت پزشکی هستند.
ـ موارد احتیاط:
۱. اگر کودک نه یا ده ساله است و خونریزی از مهبل دارد، چه پستانش رشد کرده باشد، چه نکرده باشد، باید توسط پزشک معاینه شود.
۲. اگر به هر ترتیب احتمال سوء استفاده جنسی را می‌دهید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
۳. هر کودکی که مادرش در جریان حاملگی دی‌اتیل‌استیل‌ بسترول مصرف کرده است، در هنگام بلوغ باید مورد معاینه پزشک قرار گیرد تا معلوم شود که آیا خونریزی وجود دارد یا نه.
۴. یک دختر بچه می‌تواند در جریان دو هفتهٔ اول زندگی، ترشحات خونی از مهبل داشته باشد. این معمولاً یک پاسخ طبیعی نسبت به فقدان هورمون‌های مادری است، ولی این قضیه را با پزشک خود در میان بگذارید.
     
  
زن

 
خونریزی از بینی - خون دماغ

ـ نشانه‌ها:
۱. خونریزی از یکی یا هر دو سوراخ‌های بینی
۲. استفراغ خونی

خونریزی از بینی - خون دماغ

ـ مراقبت خانگی:
۱. برای متوقف کردن خونریزی از بینی تمام قسمت نرم بینی (و نه فقط سوراخ‌ها) را از بین شست و انگشتان برای ده دقیقه فشار دهید.
۲. به کودک خود در خردسالی یاد دهید که چطور خون دماغ را متوقف کند.
۳. برای متوقف کردن خون دماغ، از وازلین یا کرم آنتی‌بیوتیک داخل سوراخ‌های بینی صبح و عصر و برای ۱۴ روز استفاده کنید.
۴. از یک بخور یا مرطوب کننده در اتاق بچه استفاده کنید.
ـ موارد احتیاط:
۱. کودکی که دچار خون دماغ است، نباید بخوابد.
۲. خونسرد باشید و نگذارید بچه بترسد.
۳. از کمپرس‌های سرد، قطره‌های بینی و یا دیگر درمان‌های خانگی استفاده نکنید. چون لازم نیستند.
۴. سوراخ‌های بینی کودک را با پنبه یا گاز استریل نگیرید.
     
  
زن

 
خواب‌آلودگی

● علائم :
خواب آلودگی در کودکی که قبلاً از نظر هوشیاری مساله‌ی نداشته است نشانه بیماریهای مختلف می‌باشد از آنجمله می‌توان به تب، پایین بودن دمای بدن ، کمتر از حد طبیعی) یا بی‌آب شدن بدن (Dehydration) اشاره کرد، همچنین می‌تواند قبل یا بعد از تشنج یا بر اثر استفاده از داروهایی مانند آنتی‌‌هیستامین اتفاق بیافتد.

خواب‌آلودگی

● آیا خطرناک است؟
اگر کودکی خواب‌آلود باشد اما ناراحتی احساس نکند و دمای بدن او طبیعی باشد و از جهات دیگر نیز مساله‌ای وجود نداشته باشد دلیلی برای نگرانی نیست و کودک احتمالاً مختصری احساس خواب دارد اما اگر کودک بعد از بهبودی یافتن از بیماریهای عفونی چون سرخک یا آبله مرغان خواب‌آلود شود و از سردرد و درد گردن شکایت کند می‌تواند نشانه ورم مغز، مننژیت یا سندروم ری باشد که همه آنها بیماریهایی خطرناک هستند و باید فوراً درمان شوند.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) درجه حرارت بدن کودک را اندازه بگیرید اگر بیشتر از ۳۸ درجه باشد دچار تب است و اگر کمتر از ۳۵ درجه باشد دچار کاهش دمای بدن یا Hypothermia شده است.
۲) اگر خواب آلودگی همراه با اسهال و استفراغ باشد مصرف مایعات کودک را بالا ببرید تا جلو بی‌آب شدن بدن (Dehydration) گرفته شود.
۳) بررسی کنید که آیا کودک ضربه مغزی داشته است یا نه.
۴) کودک را از نظر سردرد یا درد گردن بررسی کنید.
۵) تنفس کودک را بو کنید شاید الکل خورده باشد و یا گنجه داروها را نگاه کنید شاید داروهای خواب‌آور مصرف کرده باشد (به اطراف کودک نیز توجه کنید شاید ماده مسموم کننده‌ای مصرف کرده و شما بتوانید آنرا پیدا کنید).
۶) اگر کودکتان دچار تشنج شده است بعد از تمام شدن غش یا حملات تشنجی بگذارید استراحت کند.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر درجه حرارت بدن کودک بیشتر از ۳۸ درجه یا کمتر از ۳۵ درجه باشد و به سختی بیدار شود فوراً با دکتر مشورت کنید همچنین اگر دچار سردرد یا درد گردن است و یا به تازگی به سرخک، آبله مرغان یا اوریون مبتلا بوده است بلافاصله دکتر را مطلع سازید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر بعد ازآنکه کودک را معاینه کرد به تعیین علت خواب‌آلودگی پرداخته و درمان مناسب با آنرا ارائه خواهد کرد.
     
  
زن

 
خواب - بی‌خوابی

● علائم :
بی‌خواب شدن کودک کوچک مشکلی برای پدر و مادرها است. در اولین هفته‌های تولد ممکن است کودک به میزان ۱۲ ساعت یعنی کمتر از مقدار طبیعی ۱۶ تا ۲۰ ساعت در هر ۲۴ ساعت بخوابد و این ۱۲ ساعت هم پشت سرهم نیست بلکه بصورت قطعات چند ساعتی است ولی کودکانی که کم می‌خوابند، معمولاً سرشار از زندگی هستند آنها بهمه چیز اطراف خود توجه و علاقه نشان می‌دهند با محبت و اجتماعی هستند. تا زمانیکه کودک هنگام بیداری شاد و سرحال است حالتی طبیعی دارد و نیازی به کمک گرفتن‌های پزشکی نیست.

خواب - بی‌خوابی

الگوهای خواب برای کودکانی که هنوز پا نگرفته‌اند می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی به یک یا دو ساعت خواب در طول روز تا چهار یا پنج سالگی احتیاج دارند حال آنکه برخی دیگر هیچ نیازی به خواب کوتاه روز ندارند و فقط شبها آنهم هشت ساعت می‌خوابند و صبح زود نیز بیدار میشوند. اگر کودک از نظر فعالیتهای درسی و زندگی روزمره مشکلی نداشته باشد و همچنان شاد و شنگول است مدت زمانی که می‌خوابد همان مقدار مورد نیاز است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
● آیا خطرناک است؟
بی‌خوابی به معنای خواب کمتر از ۸ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه‌روز، بندرت خطرناک است اگرچه امکان دارد از نظر والدین جدی باشد و آنها را اذیت کند.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) واقعیت بی‌خوابی نسبی کودک را بپذیرد و در ماههای اول لازم است پدر و مادر برنامه‌ای برای مراقبت از کودک بطور نوبتی تنظیم کنند تا یکی از آنها دچار خستگی بیش از حد نشود.
۲) اگر کودکتان شبها بیدار شده و گریه می‌کند پیش او رفته و وی را خوشحال و راحت سازید. او را بغل نگیرید و یا مستقیماً به بسترخود نبرید مگر اینکه وحشت زده و یا بیمار باشد. اگر همچنان به گریه کردن ادامه داد و یا شما را فراخواند مدتی کنار او بمانید تا احساس نکند وی را تنها گذاشته‌اید.
۳) اسباب‌بازیها، کتابها و نوشیدنیهای کافی در کنار بستر طفل بگذارید تا اگر زود بیدار شد با آنها خود را سرگرم کند.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر بیش از حد خسته شده‌اید و بی‌خوابیهای شبانه بر سلامتی شما و کودکتان اثر گذارده است زودتر با دکتر مشورت کنید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
اگر کودک شما خوب و سرحال باشد اما خودتان این چنین نباشید دکتر یک آرام بخش ملایم به کودکتان می‌دهد تا بشما نیز استراحتی بدهد و مجدداً وی را به برنامه خواب عادی برگردانید.
● شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
اتاق کودکتان را گرم و امن نگهداری کنید.
از بابت بیداری کودک رنجیده خاطر نشوید. آنرا بعنوان یک واقعیت زندگی بپذیرید اما سعی کنید خودتان خواب کافی داشته باشید. هرگاه بچه خوابید شما نیز از فرصت برای خوابیدن استفاده کنید از دوستان و دیگر افراد صمیمی بخواهید در زمانی که شما می‌خوابید از کودک مراقبت کنند.
کودک را در صورت تمایل خودتان به بستر خود ببرید البته این کار منجر به لوس شدن کودک نخواهد شد.
هیچ‌گاه از بستر برای یک کودک بزرگتر یک وسیله تنبیهی نسازید. زیرا همراه کردن خواب با تنبیه، کودک را از خوابیدن منزجرتر می‌سازد و در نتیجه کمتر می‌خوابد.
هرگز بدون توصیه پزشک، به کودک خود آرامبخش ندهید.
     
  
زن

 
خفگی

یکی از معدود موارد اورژانس واقعی دوران کودکی است در چنین شرایطی دقیقه‌ها می‌توانند مرگ و زندگی را تعیین کنند. خفگی در نتیجه انسداد راه‌های هوائی پدید می‌آید که منجر به عدم توانائی تنفس می‌گردد. بلع اشیاء شایع‌ترین علت خفگی است.

خفگی

خفگی با دو علامت کلیدی مشخص می‌شود: کودک شدیداً سعی می‌کند که نفس کشد، ولی نمی‌تواند و در عین حال قادر نیست که گریه کند یا صحبت کند. اگر خفگی ادامه یابد، کودک سریعاً رنگش آبی می‌شود. تشنج پیدا می‌کند. تلو تلو می‌خورد و بیهوش می‌شود. اگر شیء کاملاً راه‌های هوائی را ببندد شما تنها چند دقیقه وقت دارید که راه‌های هوائی را باز کنید در غیر این‌صورت، آسیب مغزی یا مرگ می‌تواند روی دهد.
اشیاء خطرناکی که ممکن است آنها را در دهان بگذارد و دچار خفگی شود، عبارتند از قرص، چشم‌های شیشه‌ای حیوانات یا عروسک‌های اسباب‌بازی، آب‌نبات‌های سفت، ذرت بو داده، هر اسباب‌بازی کوچک یا تکه‌های کوچک اسباب‌بازی ذرات غذائی نیز می‌توانند کودکی را که در حال استفراغ نفس می‌کشد، خفه کند.
کودکی که دچار خناق (Croup) است نیز ممکن است دچار خفگی شود. با این حال، خیلی آسان است که خفگی را که در اثر بلعیدن یک شیء ایجاد می‌شود، از دیگر انواع خفگی تمیز دهیم. زیرا کودکی که یک شیء خارجی را بلعیده است نمی‌تواند گریه کند، یا حرف بزند. ولی کودکی که خناق دارد، هم می‌تواند فریاد بزند و هم‌صحبت کند.
خفگی در اثر خناق، روش درمانی متفاوتی از خفگی‌های دیگر دارد. برای درمان این نوع خفگی، به قسمت مربوط به خناق مراجعه کنید.
● علائم و نشانه‌ها
هر نوع خفگی که در اثر اجسام خارجی ایجاد شود، با دو علامت عمده مشخص می‌گردد: تلاش‌های سخت ولی ناموفق برای نفس کشیدن و عدم توانائی در گریه و صحبت کردن.
● مراقبت خانگی
ثانیه‌ها حیاتی هستند. فریاد بزنید و کمک بطلبید. یک نفر دیگر به‌جز شما باید با اورژانس تماس بگیرد.
به کودک یک دقیقه فرصت دهید، تا شیء بلعیده شده را بیرون بیاورد. اگر موفق نشد، اعمال زیر را روی کودک انجام دهید.
اگر نوزاد است: او را (در حالی‌که صورتش به طرف زمین است) روی ساعد خود بخوابانید در حالی‌که دست شما سرش را گرفته است. سر کودک باید پائین‌تر از سینه‌اش قرار بگیرد با سفتی کف دست چهار ضربه سریع به ناحیه بین کتف‌های نوزاد بزنید. سپس کودک را برگردانید و دست دیگرتان را پشت سر بچه بگذارید و او را بین ساعدهای خود قرار دهید. در حالتی که سرش پائین‌تر از بدنش است، صورتش را بلند کنید. در انگشت خود را روی سینه کودک در ناحیه بین پستان‌ها قرار دهید. چهار بار و نسبتاً شدید این ناحیه را فشار دهید (با این عمل، شما قسمت بالای شکم و ناحیه پائین سینه را فشار می‌دهید که منجر به بالا آمدن دیافراگم شده و در نتیجه، هوا از شش‌ها خارج می‌شود. خروج هوا از شش‌ها جسم را با خودش خارج می‌کند. این حرکت چهار ضربه به پشت و چهار فشار به سینه را تا هنگامی‌که کودک هنوز در حال خفگی است، ادامه دهید و از آن دست برندارید.
اگر کودک بزرگتر است: پشت کودک بایستید. دور سینه کودک را با دست بگیرید و دست‌ها یخود را در جلو کودک دقیقاً در زیر جناغ قفل کنید. در حالی‌که شکم کودک را به سمت داخل می‌کشید به دست‌هایتان یک حرکت سریع به بالا دهید (در این حالت نیز شما قسمت بالای شکم و قسمت پائین سینه را فشار می‌دهید که دیافراگم را به سمت بالا می‌برد. به‌طوری‌ که هوا از شش‌ها خارج شود. که این عمل می‌تواند منجر به خروج شیء از راه‌های هوائی شود). در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید تا شیء خارج شود.
تنها زمانی‌که این اعمال موفقیت‌آمیز نباشند شما می‌توانید با دست یا با یک وسیله دیگر سعی در بیرون آوردن شیء کنید (در این حال، خطر هل دادن بیشتر شیء به سمت پائین نیز موجود است).
اگر تنفس قطع شد، سعی کنید (اگر قادر به انجام این‌کار هستید) به کودک تنفس مصنوعی بدهید. این‌کار را تا رسیدن کمک‌های پزشکی ادامه دهید.
● موارد احتیاط
▪ هنگامی‌که شیء کاملاً راه‌های هوائی را می‌بندد، تقریباً همیشه کودک دیر به پزشک می‌رسد. با این حال، ممکن است زمانی که شما فکر می‌کنید که شیء کاملاً راه هوائی را بسته است این‌طور نباشد و انسداد ناقص باشد. بنابراین، تا رسیدن کمک‌های تخصصی پزشکی تلاش‌های خود را قطع نکنید.
▪ هیچ‌گاه به کودک تا هنگامی‌که شیء بیرون نیامده است، تنفس دهان به دهان ندهید. این‌کار می‌تواند شیء را بیشتر به داخل گلو فرو ببرد.
▪ کودکی که استفراغ می‌کند، باید بر روی شکم خوابانده شود تا احتمال خفگی در استفراغ کاهش یابد.
▪ پیشگیری از خفگی از همه مهم‌تر است. تمام اسباب‌بازی‌ها را وارسی کنید، تا مطمئن شوید قسمت‌های ریزی که کودک ممکن است آنها را بخورد نداشته باشد. قرص‌ها را داخل کمد بگذارید و در آن را قفل کنید.
▪ به کودک ذرت بو داده یا آب‌نبات‌های سفت ندهید و بعد از مهمانی‌ها قبل از اینکه کودکان بتوانند آزادانه وارد یک اتاق شلوغ و به‌هم ریخته شوند و کار دست خودشان دهند، اتاق را تمیز کنید.
● درمان پزشکی
پزشک احتمالاً مجبور به تراکئوستومی (ایجاد یک راه عبور هوا بین نای و گردن) خواهد شد. اکسیژن، تنفس مصنوعی و مایعات داخل وریدی تجویز خواهد شد.
عناوین مرتبط: تشنج به همراه تب، تشنج‌های بدون تب، خروسک، بلع اشیاء
     
  
زن

 
خطر هرپس در نوزادان با والدین کم سن و سال

خطر تولد نوزاد مبتلا به هرپس مادرزادی در نوزادانی که پدرشان کمتر از ۲۰ سال و یا مادرشان کمتر از ۲۵ سال سن دارد، بالاتر است.

خطر هرپس در نوزادان با والدین کم سن و سال

بیشتر موارد هرپس مادرزادی دیده می‌شود که مادران آنها سابقه خاصی از هرپس ژینال را نشان نمی‌دهند. به کمک غربالگری و آزمایش از نظر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV)، در طی دوران بارداری و زایمان، می‌توان و مناسب می‌توان از آلودگی نوزاد پیشگیری نمود.
همچنین شناسائی ریسک فاکتورهای تولد نوزاد مبتلا به هرپس می‌تواند در کاهش هزینه‌های غربالگری مؤثر باشد. به کمک غربالگری مناسب، می‌توان از وقوع ۶۰ درصد از موارد هرپس مادرزادی پیشگیری کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که تب در طی زایمان و پارگی زودرس پرده‌ها نیز، در ارتباط با هرپس مادرزادی هستند. غربالگری از نظر این فاکتورها، به‌علاوه بررسی سابقه مادری هرپس ژنیتال، در شناسائی و پیشگیری از هرپس در نوزادان بسیار کمک‌کننده خواهند بود. با توجه به هزینه بالای این غربالگری، پیشنهاد می‌شود این غربالگری تنها در مادران زیر ۲۵ سال و یا والدین زیر ۲۰ سال و زنان در معرض خطر بالا از نظر هرپس ژنیتال (رفتارهای جنسی پرخطر، شریک‌های جنسی متعدد) صورت گیرد.
     
  
زن

 
خطر آلودگی های زیست محیطی برای کودکان

کودکان ممکن است در هر مرحله از رشد خود در معرض آلوده کننده های محیطی قرار گیرند. جنین از طریق مادر در معرض سموم محیطی قرار می گیرد چرا که بسیاری از مواد قادرند از جفت عبور کنند. گاهی اوقات این وضعیت در اثر قرار گرفتن مادر در معرض یک عامل مثلا دود سیگار به وجود می آید. اما مثلا ماده ای مانند سرب در استخوان های مادر که ممکن است برای خود او بی خطر باشد، می تواند به جنین منتقل شده باعث شود سطوح آن به حدی برسد که زیان آور باشد.

خطر آلودگی های زیست محیطی برای کودکان

به علاوه حتی قرار گرفتن مادر و پدر در معرض مواد آلوده کننده پیش از بارداری مادر می تواند کودک را تحت تاثیر قرار دهد.
برای مثال ترکیبات PCB در ماهی چرب تجمع می یابد و در صورت خوردن در بدن ذخیره می شود. این ترکیبات از طریق جفت و شیرمادر به جنین و نوزاد تازه متولد شده و شیرخوار منتقل می شوند.
حتی بعدا در دوران رشد کودک نیز امکان قرار گرفتن در معرض آلوده کننده ها وجود دارد. نوجوانان به طور اختیاری از طریق ورود به محیطهای کار در معرض مواد آلوده قرار می گیرند. علاوه بر این برخی از آنها به طرق مختلف از جمله کشیدن سیگار خود را در معرض قرار می دهند.
تغییرات متابولیک و فیزیولوژیک که طی دوران بلوغ روی می دهد ممکن است تاثیر این ترکیبات و آلوده کننده های مضر را افزایش دهد.
کودکان در دوران رشد بسر می برند. آنها می خواهند جهان اطرافشان را کشف کنند و به این دلیل همه چیز را لمس می کنند، می چشند و به دهان می برند. این کنجکاوی طبیعی آنها را بیش از بزرگسالان در معرض خطر آلودگی قرار می دهد. آنها زیبایی و جاذبه را هم در درخشندگی ماده ای مانند جیوه (که در دماسنج موجود است) و هم در توده متراکم گل ولای موجود در یک آبگیر می یابند. نوزادان انگشتان خود را یا هر شیئی را که می یابند در دهان می برند. آنها با چهار دست و پا رفتن روی زمین مدت بیشتری در تماس با مواد شیمیایی خانگی، حشره کش ها و دیگر سموم محیطی تجمع یافته قرار می گیرند.
کودکان ممکن است زمان زیادی را در محیط بیرون از خانه سپری کنند که این امر همراه با تنفس سریع تر آنها و فعالیت بیشتر قرارگیری در معرض آلودگی هوا را افزایش می دهد.
به دلیل آن که راهها و منابع قرار گرفتن کودکان در معرض خطر آلودگی ها زیاد است، آنها به وسیله آلوده کننده های مختلف تهدید می شوند.
● توصیه های مفید
- به هنگام تعیین سطوح تحمل قابل قبول، باید به سلامت جنین و کودک توجه داشت و باید آنها را به عنوان آستانه ای برای کنترل مواد سمی در نظر گرفت.
- راهکارهای پیشگیرانه مربوط به بهبود کیفیت هوای داخلی و خارجی محیط زندگی باید اتخاذ شوند.
- وضع قانون در مورد آفت کش ها باید دوباره تجدید شود تا بتوان تعیین کرد تا چه حد جمعیت افرادی مانند کودکان که به طور ناخواسته در معرض آنها قرار می گیرند را حفاظت می کنند و در صورت ناکافی بودن آن را اصلاح نمود.
- سازمان حفاظت از محیط زیست نیازمند آن است که با طرح برنامه ای اثرات متعدد، ترکیبی و توام منابع مختلفی که کودکان در معرض آن قرار می گیرند را تعیین کند.
- باید تلاش گسترده ای برای جمع آوری اطلاعات صورت گیرد تا فواصل خالی موجود بین منابع مضر و کودکان بویژه از طریق غذا، پر شود.
- و بالاخره این که پزشکان نیز می توانند با در نظر گرفتن منابع آلوده کننده محیطی به هنگام تشخیص بیماری، در این مورد کمک کنند.
     
  
زن

 
ختنه‌شان کنید سرطان نگیرند

پژوهشگران معتقدند ختنه کردن در پیشگیری از انتقال و ابتلا به بیماری ایدز به قدری موثر و موفق است که تقریبا شبیه به اثرات واکسن ایدز خواهد بود. سال‌هاست که پژوهشگران در جست وجوی کشف واکسنی برای پیشگیری از بیماری ایدز هستند اما متاسفانه با وجود تمام تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گسترده، هیچ موفقیت قابل توجهی در این زمینه به دست نیامده است.

ختنه‌شان کنید سرطان نگیرند

با این وجود، محققان به تازگی دریافته‌اند که ختنه کردن که سال‌ها در برخی از جوامع بشری و به ویژه در کشورهای اسلامی مرسوم بوده است می‌تواند اثری مثل همین واکسن رویایی ایدز داشته باشد.
براساس مطالعات جدیدی که در کشورهای کنیا و اوگاندا صورت گرفته است، ختنه کردن پسر بچه‌ها می‌تواند تا حدود ۵۰ درصد خطر انتقال بیماری ایدز را کاهش دهد. پژوهشگران که ۴۹۹۶ مرد اوگاندایی و ۲۷۸۴ مرد کنیایی با محدوده سنی ۱۵ تا ۴۹ را مورد بررسی قرار داده‌اند اعلام کردند، خطر ابتلا و نیز انتقال بیماری ایدز در میان مردهایی که ختنه شده بودند، به طور قابل توجهی کمتر از بقیه بود.
نتایج این مطالعه به قدری شفاف و قوی بود که موسسه ملی سلامت آمریکا را وادار کرده به تمام والدین توصیه کند تا فرزندان پسر خود را حتما ختنه کنند. در ضمن به تمام کشورها پیشنهاد شده است کلینیک‌ها و درمانگاه‌های مجهز همراه با افراد آموزش دیده‌ای را فراهم کنند که در راستای ارائه خدمات در این زمینه به مردم خدمت کنند.
پژوهشگران این طرح اعلام کردند واقعیت اینجاست که ما سال‌ها تا دستیابی به واکسن ایدز فاصله داریم اما در طول این مدت نباید فرصت را از دست بدهیم و از مقابله و پیشگیری بیماری ایدز دست برداریم.
با این حساب به نظر می‌رسد در شرایط کنونی ختنه کردن جایگزینی برای واکسن ایدز باشد و تا حدودی برای ما همانند آن عمل کند. مسلما تلاش‌های ما برای کشف این واکسن ادامه پیدا می‌کند اما تا زمان حصول نتیجه، ابزاری قدرتمند و در عین حال ساده در اختیار است که از سال‌های دور در کشورهای اسلامی به آن توصیه و سفارش شده است.
     
  
زن

 
خال

ـ علائم و نشانه‌ها:
مناطق رشد پوستی که تخت، گنبدی شکل یا بیرون زده هستند و ممکن است حدود ۵/۱ سانتی‌متر قطر و رنگ‌های متفاوتی داشته باشند.

خال

ـ مراقبت خانگی:
اگر خالی به هر ترتیب نیازمند درمان باشد، باید با پزشک مشورت شود.
ـ موارد احتیاط:
۱. هر خالی که خونریزی دارد، پوسته پوسته می‌شود، تغییر رنگ می‌دهد و یا این‌که سریعاً رشد می‌کند، باید توسط پزشک دیده شود. همچنین اگر در اثر ضربه، قسمتی از خال برداشته شده باشد و یا این‌که خال به داخل بافت اطرافش نفوذ کرده باشد، باید با پزشک مشورت شود.
۲. اکثر خال‌های سرطانی نیستنند. با این حال‌، یک نوع خال که به نام خال رنگی (Pigmented) نامیده می‌شود و در هنگام تولد وجود دارد، می‌تواند سرطانی شود. این خال (بر خلاف خال‌های دیگر) در هنگام تولد وجود دارد و سیاه رنگ بوده و بسیار بزرگ است.
۳. برش الکتریکی، اسید، یخ خشک و یا نیتروژن مایع، وسائل خوب و مطمونی برای برداشتن خال‌ها نیستند. اگر برداشتن الزامی باشد، باید به وسیله پزشک (با تیغ مخصوص) برداشته شود.
۴. هیچ کودکی بدون خال نیست و بعضی کودکان صدها عدد از آن را دارند.
     
  
صفحه  صفحه 30 از 43:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA