انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 31 از 43:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
غدد لنفاوی، تورم در نوزاد

● نشانه‌‌ها
۱. تورم و یا دردناک بودن غدد لنفاوی
۲. تورم غیرطبیعی، درد و سرخی پوست روی غدد لنفاوی عفونی
● مراقبت خانگی
غدد لنفاوی که به‌طور خفیف متورم شده‌اند، معمولاً تنها با درمان عفونت یا بیماری ایجاد کنندهٔ تورم درمان می‌شوند.
تورم غدد لنفاوی مانند غددی که در گردن قرار دارند، نشانهٔ عفونت یا بیماری است.

غدد لنفاوی، تورم در نوزاد

● موارد احتیاط
۱. از آنجا که نوزادان، ایمنی‌ محدودی نسبت به بیماری‌ها دارند، تورم غدد لنفاوی در نوزادان همیشه باید به وسیله پزشک معاینه شود.
۲. اگر غدد لنفاوی متورم و یا دردناک است و یا پوست روی آن قرمز شده است، با پزشک مشورت کنید.
۳. غدد لنفاوی متورم نشانه عفونت یا بیماری است. این بیماری می‌تواند در اثر سرماخوردگی ساده تا بیماری‌های بسیار وخیم مانند لوکمی ایجاد شود. همیشه در مورد غدد لنفاوی که دائماً متورم می‌شوند یا تورم آنها بر می‌گردد، با پزشک مشورت کنید.
۴. غدد لنفاوی متورم در نواحی متعدد بدن نشان‌دهندهٔ یک بیماری عمومی یا یک عفونت منتشر می‌باشد فراگیر (پخش در تمام بدن) است.
ـ هنگامی‌که کودک شما سرش را به یک طرف می‌گرداند، می‌توانید غدد لنفاوی را با اندازه یک نخود یا کوچک‌تر در گردن او ببینید که این حالت، طبیعی است.
     
  
زن

 
عفونت‌های استرپتوکوکی در کودک

ـ نشانه‌ها:
۱. سردرد
۲. تب
۳. گلوی قرمز و متورم
۴. تورم غدد لنفاوی گردن
۵. استفراغ
۶. دل درد
۷. ضایعات پوستی (گاهی اوقات)

عفونت‌های استرپتوکوکی

ـ مراقبت خانگی:
برای برطرف کردن درد، آسپیرین یا استامینوفن بدهید و کودک را به پزشک برسانید.
ـ موارد احتیاط:
۱. نوزادانی را از کودکانی که ممکن است حامل بیماری باشند دور نگه دارید (حامل به شخصی گفته می‌شود که میکروب را در بدن خود دارد و آن را منتقل می‌کند ولی خودش دچار بیماری نیست).
۲. حتی زمانی که کودک شما به‌نظر بهتر می‌آید، درمان را تا بهبودی کامل قطع نکنید.
۳. عفونت استرپتوکوکی تنها نسبت به آن نوع از باکتری‌ که موجب ایجاد آن شده است ایمنی ایجاد می‌کند (بیش از ۶۰ نوع میکروب استرپتوکوک شناخته شده است)
۴. اگر کودکی با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود، در عرض ۴۸ـ۲۴ ساعت به درمان خواب نداد، به پزشک اطلاع دهید؛ چون احتمال دارد که کودک مونونوکلئوز عفونی هم داشته باشد.
     
  
زن

 
عفونت گوش در کودک

عفونت گوش یک عفونت شایع در بچه‌هاست که به‌صورت عادی ممکن است در هر کودکی اتفاق بیفتد. اما مشکل در این‌جاست که با وجود بعضی از علائم عفونت گوش، والدین قادر به تشخیص آن در کودکان خود نیستند. از این‌رو علائم عفونت گوش را در این قسمت بیان کرده و از والدین می‌خواهیم که این علائم را نادیده نگرفته و با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

عفونت گوش در کودک

● علائم عبارتند از:
▪ وجود ناراحتی یا فشار دادن گوش توسط کودک
▪ درد در گوش
▪ تب
▪ بیرون آمدن چرک، مایع یا مایعات غیرطبیعی از گوش کودک
▪ علائم سرماخوردگی
▪ خوب نخوابیدن
▪ خوب نخوردن یا وجود مشکلاتی در بلع
▪ هیجان‌زدگی یا آشفتگی زیاد
▪ اگر شما به گوش کودک دست بزنید، دست شما را به‌تندی می‌راند و یا گوش خود را به‌سختی فشار می‌دهد.
همان‌طور که گفته شد با وجود این علائم و مشاهدهٔ آنها به پزشک مراجعه کنید. خصوصاً اگر کودکتان دچار تب بالائی شده باشد و یا علائم بدتر شود، گوش او ورم کند یا ماهیچه‌های صورت وی متورم یا تغییر شکل داده باشد. البته هر کدام از این علائم به‌تنهائی نشان‌دهندهٔ عفونت گوش در کودکان نیست و چندین علامت می‌بایست با هم مشاهده شود تا رأی بر عفونت گوش در کودک حتمی گردد.
     
  
زن

 
عفونت قارچی پا در کودک

ـ نشانه‌ها: (نام اصلی آن پای ورزشکاران (Athlete foot) است).
۱. خارش
۲. پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست پا

عفونت قارچی پا

ـ مراقبت خانگی:
۱. از پمادهای ضد قارچ که در داروخانه‌ها بدون نسخه عرضه می‌شود روزی یک تا دوبار استفاده کنید. یا این‌که پمادهای حاوی اسید آندسیلینک یا تولنفتات را به‌کار گیرید.
۲. از کفش‌های دارای کفه لاستیکی یا پلاستیکی بپرهیزید.
۳. به کودک جوراب‌های نخی بپوشانید. جوراب‌های سفید (منظور جوراب‌هائی است که رنگ شده نشده‌اند.) مناسب‌ترند.
۴. اگر نشانه‌ها بالافاصله بهبود نیافت یا دوباره بروز کرد، به پزشک مراجعه کنید.
ـ موارد احتیاط:
۱. تا زمانی‌که ضایعات پوستی کاملاً از بین نرفته‌اند، درمان را ادامه دهید، در غیر این‌صورت، ممکن است بیماری عود کند.
۲. بسیاری از داروهائی که برای درمان این بیماری به‌کار می‌روند، ممکن است پوست را تحریک کنند.
۳. سعی کنید نگذارید کودک منطقه مبتلا را بخاراند، خاراندن محل ضایعه می‌تواند سبب عفونت اضافی شود.
     
  
زن

 
شکستگی در کودک

ـ نشانه‌ها:
۱. بدریختی استخوان که می‌تواند لمس شود یا دیده شود.
۲. دردی که در اثر حرکت استخوان بدتر می‌شود.
۳. درد در اثر فشار دادن
۴. دشواری حرکت دادن طبیعی اندام
۵. ورم
۶. کبودی

شکستگی

ـ موارد مهم:
اگر احتمال شکستگی مهره‌ها یا گردن وجود دارد، کودک را حرکت ندهید. آمبولانس خبر کنید تا کودک را به اورژانس ببرند.
ـ مراقبت خانگی:
۱. اگر به شکستگی استخوان مشکوک هستید، به پزشک مراجعه کنید.
۲. هنگامی که شکستگی احتمالی روی می‌دهد، قسمت آسیب دیده بدن را محافظت کنید و بکوشید قسمت آسیب دیده را حرکت ندهید. بهتر است شکستگی احتمالی را با یک مجله یا روزنامه ضخیم ببندید.
اگر فکر ‌می‌کنید که کودک شما دچار شکستگی استخوان شده است، قسمت آسیب‌دیده را محافظت کنید و جلو حرکت آن را بگیرید. شکستنگی را احتمالی در موقعیتی که آن را پیدا کرده‌اید، ببندید. یک روزنامه چند لائی ضخیم که دور قسمت آسیب‌دیده بسته شود، معمولاً بهترین شکل آتل‌بندی است.
۳. از این‌که کودک وزن خودش را روی یک پا، یا کف پا یا انگشت پای شکسته بیندازد، جلوگیری کنید.
۴. هنگامی‌که قسمت آسیب‌دیده به‌خوبی بی‌حرکت شد، کودک را به پزشک برسانید.
ـ موارد احتیاط:
۱. برای درمان تمام شکستگی‌های احتمالی، از طبیب کمک بگیرید. یک استخوان شکسته شده که در جریان التیام به‌طور مناسب قرار نگرفته است، می‌تواند بر رشد کودک تأثیر سوئی بگذارد و موجب بدریختی‌های استخوانی شود.
۲. بازوی آسیب‌دیده را حرکت ندهید. شکستگی احتمالی را در حالتی که هست آتل‌بندی کنید.
     
  
زن

 
گزش و نیش‌زدگی حشرات در کودک

نیش و گزش اکثر حشرات در بیشتر موارد، زیاد به کودکان صدمه‌ای نمی‌زند. عارضه وخیم شایع آن عبارت است از زردزخم که یک بیماری بسیار مسری پوستی است و در جائی‌که پوست پاره شده است (به‌عنوان مثال، ناحیه‌ای که کودک جای زش حشره را خارانیده است)، به‌وجود می‌آید.

گزش و نیش‌زدگی حشرات در کودک

در پاره‌ای موارد نیش و گزش حشرات، موجب عواقب وخیم می‌شود:
عنکبوت‌های سیاه و عقرب‌ها می‌توانند زهری ترشح کنند که به‌راحتی انسان را می‌کشد. نیش عنکبوت قهوه‌ای می‌تواند یک زخم بزرگ باز و تب ایجاد کند.
از بیماری‌هائی که در اثر گزش حشرات ایجاد می‌شوند می‌توان از تب خالدار کوه‌های راکی، تب کند کولورادو، بیماری لایم و تولارمی (که در اثر انواعی از کنه منتقل می‌شوند): آبله ریکتزیائی دهیدره موش) آنسفالیت ویروسی (پشه) و تیفوس (هیره قرمز، شپش و پشه موش) نام برد.
بعضی از مردم نسبت به نیش زنبورعسل، زنبور زرد، زنبور سرخ حساسیت دارند و در برابر آنها واکنش شدید حساسیتی پیدا می‌کنند. این واکنش می‌تواند به اشکال کهیر سرتاسری، آسم یا شوک گردش خون (مقدار ناکافی خون برای حفظ جریان خون) و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
بعضی از کودکان نسبت به نیش پشه، کنه و شپش حسایت دارند. ولی واکنش حساسیتی نسبت به گزش این حشرات خفیف تراز زهر نیش یک حشره است.
علائم و نشانه‌ها
حشرات پرنده معمولاً فقط نواحی عریان پوست را نیش می‌زنند؛ ولی حشرات خزنده همه‌جای بدن را نیش می‌زنند و گزش‌های متعدد ایجاد می‌کنند. گزش کنه‌ها بیشتر در ناحیه قوزک و ساق پا اتفاق می‌افتد. زنبورهای عسل، نیش خود را در داخل زخم باقی می‌گذارند. ولی این امر در مورد دیگر حشرات نیش‌زننده صادق نیست. کنه‌ها برای مدت زیادی که خون می‌آشامند، به پوست می‌چسبند و هنگامی‌که از خون انباشته شدند، جدا می‌شوند.
● مراقبت خانگی
در اکثر موارد، نیش حشرات بدین‌ترتیب درمان می‌شود که برای چند دقیقه روی آن یخ قرار می‌دهند و سپس از لوسیون کالامین استفاده می‌کنند. آنتی‌هیستامین‌های غیرتجویزی خوراکی خارش و تورم را تخفیف می‌دهند. در مورد گزش کنه‌ها، تماس نوک داغ یک چوب‌کبریت خاموش به قسمت بیرون‌زده حشره موجب می‌شود که کنه بدون اینکه سرش در زخم باقی بماند، جدا شود.
● موارد احتیاط
- کودک را با لباس پوشاندن مناسب، پشه‌بند و مواد دفع حشرات، از نیش و گازگرفتگی حشرات محافظت کنید.
- در مورد حشرات موجود در ناحیه خودتان و اینکه چطور می‌توانید کودکان را در مقابل آنها محافظت کنید اطلاعاتی به‌دست آورید.
- اگر بعد از گزش یک عقرب یا عنکبوت سیاه و یا بعد از نیش زنبورعسل، زنبور زرد یا زنبور قرمز، کودک شما دچار کهیر، و مشکلات تنفسی با اختلالات گفتاری و یا دشواری در بلع پیدا کرد، کودک را سریعاً به نزدیکترین مرکز اورژانس برسانید.
- اگر کودک شما قبلاً یک واکنش شدید داشته است، باید تهیه آمپول اپی‌نفرین و تزریق آن به کودک را مدنظر داشته باشید ولی در این مورد حتماً با پزشک مشورت کنید.
- اگر کودک شما در اثر گازگرفتگی کنه، بثورات قرمز در ناحیه گزش پیدا کرد، به دنبال آن سردرد، لرز، تب، دردهای بدنی و سفتی بدن رخ داده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌توانند نشانه بیماری لایم باشند.
● درمان پزشکی
چنانچه کودک شما نسبت به گزش یا نیش حشرات واکنش حساسیتی از خود نشان دهد، پزشک برای مهار آن، اپی‌نفرین، آنتی‌هیستامین یا کورتون تجویز خواهد کرد. پزشک ممکن است برای کاهش حساسیت کودک نسبت به یک حشره یک سری تزریقات متوالی انجام دهد. بدین‌ترتیب که مقادیر اندکی از زهر حشره را به کودک در دفعات متعدد و با فواصل مشخص تزریق می‌کند. پزشک همچنین به شما یاد خواهد داد که چطور یک گزش یا نیش را در خانه درمان کنید.
در مورد نیش عقرب یا عنکبوت سیاه، پزشک برای خنثی کردن اثرات سم حشره پادزهری تجویز خواهد کرد. معمولاً داروهای کورتونی برای درمان این گزش‌ها و گزش عنکبوت قهوه‌ای تجویز می‌شوند.
بیماری لایم اگر در مراحل اولیه‌اش تشخیص داده شود، ممکن است با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها درمان شود. اگر در مراحل اولیه درمان نشود، عوارضی در مفاصل، مغز و قلب ایجاد می‌کند.
     
  
زن

 
خال در کودک

خال به رشد خوش‌خیم (غیرسرطانی) پوست می‌گویند. می‌توانند تخت، گنبدی‌شکل یا بیرون زده باشند. رنگ آنها از قهوه‌ای تا آبی یا سیاه و اندازه آنها از ۴/۱ سانتی‌متر تا دو سانتی‌متر است. خال‌ها ندرتاً در هنگام تولد وجود دارند و در جریان کودکی به‌وجود می‌آیند. تقریباً هیچ کودک بدون خالی وجود ندارد و بعضی از کودکان صدها عدد از آن دارند.
بسیار نامتحمل است که هیچ خالی بتواند سرطانی (بدخیم) شود. ولی این مسئله یک استثناء دارد که همان خال رنگی است این خال که در هنگام تولد وجود دارد بسیار بزرگ (چندین سانتی‌متر) است و تیره‌رنگ می‌باشد.

خال در کودک

▪ علائم و نشانه‌ها
خال‌ها، به آسانی قابل تشخیص هستند ولی اگر پزشک مشکوک بود تست آزمایشگاهی یک قسمت پوست ممکن است لازم شود. ممکن است در مواردی آزمایش خال در زیر میکروسکوپ لازم شود.
▪ موارد احتیاط
اگر قسمتی از یک خال در یک حادثه جدا شده است و اگر خونریزی می‌کند، تغییر رنگ می‌دهد یا سریع رشد می‌کند یا اینکه اگر رنگدانه‌های اطرافش به داخل بافت پوست اطراف نفوذ می‌کند باید توسط پزشک دیده شود.
▪ درمان پزشکی
اگر برداشتن خال لازم بود و یا اینکه به زیبائی بیمار لطمه می‌زد، برداشتن آن باید توسط پزشک انجام شود. هر خال رنگی باید احتمالاً توسط جراحی برداشته شود زیرا احتمال بدخیمی وجود دارد.
برداشتن جراحی (جدا کردن کامل با اسکالپل) یک نوع جوشگاه باقی خواهد گذاشت. خال‌ها نمی‌توانند بدون ایجاد خطر توسط عملی که الکتروکاتتری نامیده می‌شود یا با استفاده از اسیدها، یخ خشک یا نیتروژن مایع برداشته شود.
     
  
زن

 
حساسیت‌های غذائی در کودک

حساسیت غذائی واکنش غیرمعمول یا حساسیت نسبت به غذا یا آشامیدنی‌ها است. حساسیت‌های غذائی، بیشتر در نوزادان به‌وجود می‌آید تا کودکان. علائم حساسیت، عبارتند از: استفراغ، اسهال، دل‌پیچه (که می‌تواند چند دقیقه تا چندین ساعت بعد از خوردن غذا ایجاد شود). شیر گاو شایع‌ترین علت حساسیت است ولی تخم‌مرغ، گندم، شیر خشک، سویا، آب‌پرتغال، گوجه‌فرنگی، شکلات و ماهی نیز می‌توانند آلرژی ایجاد کنند.

حساسیت‌های غذائی در کودک

اگر در خانواده سابقه حساسیت غذائی وجود داشته باشد، بهترین کار این است که افزودن این مواد را به غذای کودک به تأخیر بیندازید. هر قدر شما دیرتر آنها را به غذا اضافه کنید، احتمال به‌وجود آوردن حساسیت کمتر خواهد شد.
بیماری‌های سوءتغذیه که در آنها دستگاه گوارش، مواد شیمیائی لازم را برای هضم غذاها ندارد، می‌تواند علائمی همانند حساسیت غذائی ایجاد کنند. در حالت عادی، بدن موادی به‌نام آنزیم دارد که موادغذائی مثل قندها، پروتئین‌ها، چربی‌ها را تجزیه می‌کند. در نشانگان٭ (سندرم)های سوءتغذیه، یک آنزیم وجود ندارد و این بدان معنا است که کودک نمی‌تواند غذاهای خاصی را هضم و جذب کند. مثال آن بیماری سلیاک است که در این بیماری گلوتن موجود در گندم جذب نمی‌شود و همچنین فیبروز کیستیک که منج رهب اختلال در هضم چربی‌ها و پروتئین‌ها می‌شود.
٭ نشانگان یا سندرم به مجموعه‌ای از نشانه‌ها می‌گویند که از علت واحدی تشکیل شده باشند و یا به‌طوری با هم و به‌طور مشترک پدید آیند که ماهیت کلینیکی واحدی را تشکیل دهند.
● علائم و نشانه‌ها
علائم عبارتند از: کهیر، اگزما، آبریزش از بینی و آسم. همچنین گاهی خون داخل مدفوع پیدا می‌شود. چنانچه غذای مشخصی موجب تولید دل‌پیچه و اسهال (بدون یا با استفراغ) شود، می‌توان به حساسیت غذائی مشکوک شد. با تغییر رژیم و ملاحظه واکنش‌های کودک، می‌توانید مشکل را پیدا کنید. با این حال، تست‌های پیچیده و متعددی برای پیدا کردن علت حساسیت لازم هستند و اگر کودک انواع مختلف غذاها را تحمل نمی‌کند و نسبت به بسیاری از غذاها حساسیت نشان می‌دهد، احتمالاً علت، نشانگان سوءتغذیه است.
● مراقبت خانگی
اگر کودک استفراغ می‌کند و یا بعد از خوردن غذای مشخصی دل‌پیچه و اسهال می‌گیرد، سریعاً غذا را از رژیم کودک حذف کنید. این امر لزوماً به معنای حساسیت غذائی نیست، ولی شما باید قبل از اضافه کردن غذای جدید، دو تا چهار هفته صبر کنید. غذاها را یکی یکی به رژیم کودک اضافه کنید و بین اضافه کردن هر غذای جدید، چند روز فاصله بگذارید تا بتوانید علت را دقیقاً کشف کنید.
● موارد احتیاط
- اسهال مداوم می‌تواند نشانگر حساسیت یا نشانگان سوءجذب باشد. اگر کودک اسهال مداوم دارد، با پزشک مشورت کنید.
- اگر اسهال ادامه یافت، از پزشک خود بپرسید که آیا باید موقتاً شیر یا محصولات لبنی را از غذای کودک حذف کنید یا نه (و به‌جای آن مایعات صاف‌شده جایگزین کنید).
- با دیدن علائم سوءجذب باید یک تست عرق انجام گیرد، تا وجود بیماری فیبروز کیستیک مورد بررسی قرار گیرد.
● درمان پزشکی
تشخیص حساسیت غذائی یا سندرم‌های سوءجذب، براساس موارد زیر انجام می‌گیرد: تغییر در رژیم غذائی کودک، کشت و آزمایش مدفوع جهت جستجوی خون، چربی و نشاسته در مدفوع، آنالیز آنزیم‌های هضمی، بیوپسی پوشش روده، تست‌های تحمل قند، تست‌های عرق، رادیوگرافی قفسه سینه و ارزیابی عوامل دیگر که تغذیه را کنترل می‌کند است.
     
  
زن

 
چشم، حساسیت در کودک

واکنش‌های حساسیتی ممکن است ملتحمه، پوست روی پلک‌ها و یا دور رگ‌ها را گرفتار کند (ملتحمه به بافت شفافی می‌گویند که سفیدی چشم‌ها و داخل پلک‌ها را می‌پوشاند).
حساسیت‌های چشمی، در اثر بسیاری از مواد که به‌وسیله هوا یا دست به چشم‌ها منتقل می‌شوند، به‌وجود آید. موادی که در فصول مشخصی حساسیت ایجاد می‌کنند عبارتند از: گرده درختان و دیگر گیاهان. موادی که در تمام فصل حساسیت‌زا هستند شامل غبار خانگی، پر، قارچ‌ها و شوره حیوانات می‌باشند.

چشم، حساسیت در کودک

بسیاری از مواد تحریک‌آمیز و آزاردهنده مانند مواد پاک‌کننده خانگی، خورده‌های اسباب‌بازی لاک ناخن و رنگ‌های انگشتی می‌توانند به‌وسیله دست‌ها به چشم منتقل شوند.
● علائم و نشانه‌ها
سفیدی چشم‌ها، قرمز است و شخص در آنها احساس خارش می‌کند. از چشم‌ها اشک می‌آید، ولی چرم ایجاد نمی‌شود. گاهی سفیدی چشم‌ها به‌طور آشکار ورم می‌کند و ماده زلال ژله‌مانندی در آن جمع می‌شود. پلک چشم‌ها قرمز و متورم می‌شود. پوست پلک‌ها ممکن است نرم یا خشن و پوسته پوسته بشود. کیسه زیر چشم، ممکن است باد کند و آبی شود. موارد مشخصی می‌توانند حساسیت‌های چشمی را از دیگر علل قرمزی چشم‌ها (مانند ملتحمه‌، عفونت‌ها، ویروسی، اجسام خارجی در چشم، گل‌مژه و آب‌مروارید) متمایز کنند: حساسیت‌های چشمی، خارش و اشک‌ریزش ایجاد می‌کنند. ولی تقریباً هیچگاه درد و یا چرک تولید نمی‌کنند. تورم سفیدی چشم نشانه کلیدی حساسیت چشمی است.
● مراقبت خانگی
آنتی‌هیستامین‌های خوراکی معمولاً مفید هستند. پزشک، استفاده از قطره‌های چشمی را پیشنهاد خواهد کرد که شامل فنیل‌افرین و افدرین خواهد بود و درد را موقتاً قطع می‌کند. کمپرس آب سرد روی چشم‌ها می‌تواند ناراحتی را از بین ببرد. با این حال، شناخت و اجتناب از ماده آزاردهنده بهترین راه‌حل است.
● موارد احتیاط
- اگر در چشم، چرک یا درد وجود دارد، تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که حساسیت نیست.
- اگر مردمک چشم‌ها گشاد شده‌اند و یا آهستگی به نور پاسخ می‌دهند، با پزشک خود تماس بگیرید.
- اگر درمان خانگی ظرف بیست و چهار ساعت مؤثر واقع نشد، یا پزشک تماس بگیرید.
- اگر بینائی مختل شد، با پزشک تماس بگیرید.
ِ● درمان پزشکی
پزشک، خارج و داخل چشم را معاینه خواهد کرد. قطره‌های چشمی باید بعد از تجویز پزشک مصرف شوند. ممکن است تست‌های پوستی برای پیدا کردن ماده حساسیت‌زا انجام گیرد. بعد از پیدا کردن ماده حساسیت‌زا عمل حساسیت‌زدائی که به زمانی طولانی نیاز دارد، انجام خواهد گرفت، بدین‌ترتیب که مقادیر بسیار کم ماده را به دفعات و با فواصل زمانی مشخص به شخص تزریق می‌کند تا به‌تدریج حساسیت بدنش نسبت به آن از بین می‌رود.
     
  
زن

 
چشم، آسیب‌ها در کودک

کره چشم یک گوی شکننده است که ضحامت دیواره آن، کمتر از ۳/۰ سانتی‌متر است. در داخل چشم، ساختارهای پیچیده و حیاتی زیادی وجود دارند، ولی خوشبختانه کره‌چشم، به‌وسیله حدقه استخوانی و پلک‌ها به‌خوبی محافظت می‌شود. با این حال، چشم می‌تواند در اثر اشیاء کوچک نظیر شن یا براده‌های فلزی که به سطح آن برخورد می‌کنند یا آن را سوراخ می‌کنند و به داخل چشم می‌روند، آسیب ببیند. اشیاء نوک‌تیز نظیر ناخن انگشتان، چاقو و تیغ ماهی نیز می‌توانند سطح چشم را خراش داده، به داخل چشم نفوذ کنند؛ خارهای ریز می‌توانند روی سطح چشم بمانند و یا اینکه زیر پلک مخفی شوند؛ و آخر اینکه چشم می‌تواند در اثر مایعات آزاردهنده یا پودرها (مانند اسیدها، قلیاها و گازوئیل) آسیب ببیند.

چشم، آسیب‌ها در کودک

●علایم و نشانه‌ها
اگر کودک نمی‌تواند به‌راحتی چشم خودش را باز کند، سعی نکنید که آن را با فشار باز کنید مگر در مواردی‌که مایعات و پودرها به آن وارد شده‌اند. سریعاً کودک را نزد پزشک ببرید. اجازه ندهید کودک چشمش را مالش دهد.
اگر کودک به‌راحتی می‌تواند چشم خودش را باز کند، می‌توانید او را از نظر علائم آسیب مورد بررسی قرار دهید. با دقت تمام، علایم زیر را در نظر بگیرید: آیا از چشم‌ها خون می‌آید (دقت کنید که منشاء خون از اطراف چشم نباشد). آیا اندازه و رنگ مردمک‌ها با هم متفاوت‌ هستند؟ آیا در جلو عنبیه خون دیده می‌شود؟ آیا بینائی مختل شده است؟ اگر هیچ‌کدام از این علائم وجود نداشتند می‌توانید با خیال راحت به دنبال اشیاء خارجی در سطح کره‌چشم یا زیر پلک بگردید.
●مراقبت خانگی
اگر کودک به‌راحتی نمی‌تواند چشمش را باز کند، سعی نکنید که او را در داخل خانه درمان کنید. با دقت باند نرمی را روی چشم بگذارید و هر چه سریع‌تر کودک را به پزشک برسانید.
اگر کودک هرکدام از علائم زیر را داشت، او را در خانه درمان نکنید؛ یک باند نرم روی چشم کودک و سریعاً او را به پزشک برسانید: خونریزی از داخل چشم‌ها، تفاوت در رنگ یا اندازه مردمک‌ها، تفاوت در رنگ، تاری دید.
هیچ‌گاه خودتان تلاش نکنید که تیغ ماهی یا هر شیء دیگری را که چشم را سوراخ کرده است، از چشم بیرون بیاورید. سریعاً به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.
اگر مایعات یا پودرهای آزاردهنده (مانند اسید، قلیا، گازوئیل) وارد چشم شده‌اند، سریعاً اقدام کنید. ثانیه‌ها حیاتی هستند. چشم را باز نگه دارید و زیر شیر آب‌سرد بگیرید. آب را از گوشه چشم روی کره‌چشم بریزید و بگذارید که از گوشه خارجی چشم بیرون بیاید. اگر ممکن است کودک را زیر دوش قرار دهید و چشم‌ها را بشوئید. سپس سریعاً برای درمان بیشتر، کودک را نزد پزشک ببرید.
چنانچه هیچ‌کدام از علائم زیر وجود نداشته باشد و یک خار روی کره‌چشم یا زیرپلک می‌بینید و کودک با شما همکاری می‌کند، می‌توانید با ضربه ملایم یک گوش‌پاک‌کن استریل آن را بیرون بیاورید. اگر بلافاصله بیرون نیامد، دست نگه دارید و سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
● موارد احتیاط
- همیشه در درمان آسیب‌های چشمی محتاط باشید.
- بعضی از توپ‌‌های گلف در صورتی‌که باز شوند، می‌ترکند و به چشم آسیب می‌رسانند. اجازه ندهید که کودکتان با توپ‌های گلف بازی کند و اجازه ندهید که هیچ‌کس آنها را باز کند.
- قوطی‌های اسپری شدیداً در آتش یا حرارت بالا می‌ترکند. اطمینان حاصل کنید که کودک شما از این مسئله اطلاع دارد.
- ماشین‌های شن‌پاش، رنگ‌پاش و سنگ‌خردکن، ذراتی از خود آزاد می‌کنند که می‌توانند به چشم آسیب برسانند. کسانی‌که با چنین ماشین‌هائی کار می‌کنند، یا در نزدیکی آنها رفت می‌کنند باید حتماً از عینک‌های محافظ استفاده کنند همیشه سعی کنید کودکان را با فاصله زیاد از چنین ماشین‌هائی نگه دارید.
● درمان پزشکی
پزشک می‌تواند به‌راحتی چشم را بی‌حس کند و داخل یا خارج آن را بدون درد یا آسیب‌ دیگری ببیند. پزشک ممکن است با رنگ کردن کره‌چشم با قطره‌های مختلف و یا با استفاده از یک میکروسکوپ ویژه آسیب‌ها و اجسام خارجی را بررسی کنند.
     
  
صفحه  صفحه 31 از 43:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA