انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 4 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  40  41  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
از کی نگران وزن نوزاد باشیم؟

وزن طبیعی نوزادان در بدو تولد بین ۲۵۰۰ تا ۴ هزار گرم در نظر گرفته می شود.نوزادانی که کمتر از ۲۵۰۰ گرم وزن داشته باشندکم وزن تلقی می شوند و نوزادانی که بیشتر از ۴ هزار گرم وزن داشته باشند، با عنوان بچه های بزرگ در نظر گرفته می شوند...

از کی نگران وزن نوزاد باشیم؟

نوزادان کم وزن به دو گروه تقسیم می شوند: نوزادان نارس و کم وزن؛ یعنی آنهایی که زمان حضورشان در رحم کمتر از ۳۷ هفته بوده است و نوزادان رسیده اما کم وزن؛ یعنی آنهایی که به دلیل مشکلات داخل رحمی در طول بارداری یا اواخر بارداری، عواملی سبب نرسیدن آنها به وزن دلخواه شده است. یکی از مسایلی که مادران به ویژه در بارداری اول با آن مواجه می شوند، نگرانی از وزن نگرفتن نوزاد است. از جمله توصیه های مهمی که پزشکان به مادران دارند و تاثیر زیادی در رشد و کاهش مرگ و میر نوزادان دارد، توصیه به تغذیه با شیر مادر است.
علاوه بر معاینه ای که در بیمارستان توسط پزشک کودکان صورت می گیرد و آموزش هایی که باید از قبل از بارداری در رابطه با تغذیه با شیر مادر آغاز شود، پزشکان توصیه می کنند طی ۳ تا ۵ روز اول، مادر با مراجعه به پزشک وضعیت تغذیه نوزاد خود را مورد ارزیابی قرار دهد. این معاینه در دو هفتگی و پایان ماه اول هم باید تکرار شود. اتفاقی که معمولا برای نوزادان طبیعی می افتد این است که طی چند روز اول ممکن است حتی تا ۱۰ درصد وزن تولد خود را از دست بدهند که این در پایان هفته اول جبران می شود. وزن کردن نوزاد یکی از معیارهایی است که میزان کفایت شیردهی مادر و میزان دریافت شیر و موادمغذی لازم برای نوزاد را تا حدی مشخص می کند.
نکته دیگر اینکه خود مادر می تواند ارزیابی روزانه ای از کیفیت تغذیه نوزادش داشته باشد. کار غلطی که گاهی مادران انجام می دهند، وزن کردن هر روز نوزاد است. میزان وزن گیری در شرایط خوب، یعنی روزی ۲۵ تا ۳۰ گرم با وزنه های معمولی ممکن است شناسایی نشود.
نکته بعدی این است که ممکن است نوزادی یک روز کمتر و یک روز بیشتر وزن بگیرد، به همین دلیل بهتر است هر ۳ تا ۴ روز یک بار یا هفته ای یک بار نوزاد را وزن کرد. بهتر است والدین وضعیت خوب شیر دادن به نوزاد را رعایت کنند، به طوری که سر و تنه در یک خط قرار بگیرد و نوزاد کاملا به سینه مادر چسبیده و دهان او کاملا باز باشد و تنها نوک سینه در دهان نوزاد قرار نگیرد، بلکه نوک و بخش زیادی از هاله پررنگ اطراف نوک پستان در دهان نوزاد قرار بگیرد چون حوضچه های شیر دقیقا زیر هاله رنگی پستان قرار دارند و خود نوک حاوی شیر نیست.
اگر نوزاد به این طریق شیر می خورد و با حال خوب پستان را رها می کند و به خواب می رود و در فواصل بیداری خیلی بی قراری نمی کند، نشانه کفایت شیردهی است.
توصیه می شود حداقل ۸ بار در روز و دو بار در شب شیردهی صورت بگیرد. میزان خیس کردن کهنه یکی از معیارهایی است که به مادر کمک می کند متوجه شود شیر کفایت می کند یا خیر. اما حتی اگر مادر احساس کرد شیرش کفایت نمی کند، بدترین کار در قدم اول، روی آوردن به شیرخشک و تغذیه کمکی است.
     
  
زن

 
وقتی نوزاد دلش درد میکند

وقتی دلش درد می کند باید بادگلو بزند، بعضی وقتی‌ها یکی و بعضی وقت‌ها چند تا! غروب هم که می‌شود،دل‌دردهای عصر گاهی‌اش شروع می‌شود ...

وقتی نوزاد دلش درد میکند

حالا اگر یک بچه‌ دل‌دردی داشتیم که به قول دکترها دچار کولیک بود، چه کار باید کرد؟ حرف اول و آخر این است که تا ۳ تا ۴ ماه، روزگار شما و بچه، همین خواهد بود، چون کولیک نوزادی تا ۳ تا ۴ ماهگی طول می‌کشد و بعد از آن کم‌کم برطرف می‌شود. در طی این چند ماه باید با صبر و حوصله به نوزاد کمک کرد تا شاید دل‌دردهایش کمتر شود.
قدم اول این است که هنگام شیرخوردن مواظب باشید فقط نوک سینه داخل دهان کودک نباشد، بلکه کل هاله سینه در دهان کودک قرار بگیرد. با این کار هنگام شیرخوردن هوای کمتری وارد معده کودک می‌شود.
دومین کار این است که بعد از شیر خوردن، کودک را طوری بغل کنید که بتواند هوایی را که وارد معده‌اش شده تخلیه کند و به اصطلاح بادگلو بزند. چه بچه شیرمادرخوار باشد و چه از شیشه شیر استفاده کند، با انجام صحیح این کار، دل‌دردهایش به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت برای این کار می‌توانید سر کودک را روی شانه خودتان بگذارید و آرام پشت او را بمالید یا به طور ملایم ضربه بزنید.
برخی بچه‌ها هنگام بادگلو زدن، مقداری از شیرخورده شده را هم برمی‌گردانند. پس یک تکه پارچه تمیز، روی شانه خود بیاندازید تا لباستان کثیف نشود. می‌توان کودک را روی دست گرفت و آرام پشت او را مالش داد. بعضی بچه‌ها با این روش راحت‌تر بادگلو می‌زنند. برای بچه‌هایی که کمی بزرگ‌ترند می‌توان از روش نشسته استفاده کرد.
با تمام این کارها، باز هم ممکن است دل‌درد بچه‌ها، خوب نشود. این بچه‌ها‌ را باید با آرامش در آغوش گرفت و آرام راه برد یا تکان داد. ماشین‌سواری آخرین چاره خانگی برای درمان کولیک است و مثل آب روی آتش باعث خواب رفتن کودک می‌شود. در نهایت اگر از هیچ یک از روش‌های فوق، نتیجه نگرفتید، باید به پزشک مراجعه کنید چون برخی داروها هستند که می‌توانند روی کولیک‌های شیرخواری موثر باشند.‌
     
  
زن

 
تغذیه با شیر مادر، در غیاب خود مادر

دلتان برای همکاران و محیط کارتان تنگ شده؟ تصمیم گرفته‌اید به سر کار برگردید؟ پس باید برنامه شیردهی‌تان را تنظیم کنید. شاید توصیه‌هایی که من از کارشناسان و متخصصان اطفال در انجمن تغذیه با شیر مادر گرفتم، راهگشای شما باشد... حتما می‌دانید برای مواقعی که بیرون از منزل هستید باید شیرتان را دوشیده و ذخیره کنید...

تغذیه با شیر مادر، در غیاب خود مادر

اما این کار به این سادگی‌ها نیست و اصولی دارد. خانم دکتر در ابتدا لیستی از ظروف لازم را به من داد که شامل ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای با سرپوش محکم بود تا هوا در آن نفوذ نکند. یک‌سری کیسه‌های پلاستیکی مخصوص ذخیره شیر مادر نیز هستند که برای ذخیره کمتر از ۷۲ ساعت مناسب است. به من گفتند اگر دوشیدن با دست سخت است. باید پمپ مخصوص نیز بخرم. قبل از دوشیدن باید دست‌ها و ظروف را خوب شسته و آماده شویم. دوستان خوبم اگر شیر را در مقادیر کم ذخیره کنید، بهتر است و از دور ریختن شیر خورده نشده جلوگیری می‌شود.
بچه‌ها در هر وعده حدود ۶۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر شیر می‌خورند بنابراین برای ذخیره شیر در وعده‌های ۶۰ میلی‌لیتری شاید لازم باشد چند بار در روز شیر خود را بدوشید و سپس همه را با هم در یک ظرف ذخیره کنید. البته به شرط اینکه شیر تازه دوشیده شده و گرم را قبل از اینکه با شیر قبلی مخلوط کنید حدود یک ساعت در قسمت اصلی بدنه یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس به شیر دوشیده شده همان روز اضافه کنید.
اگر ساعت کاری شما طوری است که نیازی به فریز کردن شیر نیست، بهتر است بدانید شیر دوشیده‌شده‌تان در دمای اتاق ۲۵ درجه سانتی‌گراد حدود ۶ تا ۸ ساعت قابل نگهداری است ولی در این روزهای گرم حتما سرپوش شیر را قرار داده و آن را با یک حوله سرد پوشانده و در محل خنک اتاق نگهداری کنید. اگر شیر در کنار کیسه یخ باشد تا ۲۴ ساعت و اگر در دمای ۴ درجه یخچال باشد تا چهار روز قابل نگهداری است. رنگ شیر دوشیده شده‌تان از روزی به روز دیگر متفاوت است و به رژیم غذایی شما بستگی دارد. ممکن است آبی، زرد و یا قهوه‌ای باشد.
شیر ذخیره شده را قبل از دادن به شیرخوار به ملایمت نه با شدت تکان دهید تا چربی شیر که به قسمت بالای ظرف رفته با بقیه آن مخلوط شود. توجه کنید ذخیره شیر در مقادیر ۳۰ یا ۶۰ میلی‌لیتری باعث می‌شود شیرخوار ما تا زمانی که به منزل می‌رسیم چند بار شیر بخورد و خوشحال و راضی باشد. البته به خاطر داشته باشید بوی شیر تازه نسبت به فریز شده فرق دارد و شیرخوار تمایل دارد در مواقعی که به خانه می‌رسیم از گرمای بدن مادر و نوازش‌های او لذت ببرد و پستان مادر را بمکد.
     
  
زن

 
ماست غذایی موثر در اسهال حاد نوزادان

براساس نتایج مطالعات محققان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مصرف ماست به عنوان یک ماده پرو بیوتیک در درمان اسهال حاد نوزادان موثر است.
مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر مصرف ماست در درمان اسهال حاد شیرخواران 24‌- 6 ماهه و مقایسه آن با درمان‌های رایج توسط نادر پاشاپور و محمدحسین حسینیان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد...

ماست غذایی موثر در اسهال حاد نوزادان

کاهش تعداد اسهال به کمتر از نصف زمان ورود ، پاسخ به درمان تلقی شد. افزایش وزن، روزهای بستری و تعداد کاهش دفعات اسهال در دو گروه مقایسه شد.
یافته‌های نهایی بررسی از کاهش دفعات اسهال ، تعداد روزهای بستری و افزایش وزن در گروه دریافت‌کننده ماست حکایت داشت به نحوی که اختلاف معناداری بین گروه مورد و شاهد دیده شد.
محققان این طرح مصرف ماست پاستوریزه را به عنوان یک ماده پروبیوتیک با توجه به تاثیر مثبت آن در درمان اسهال حاد در نوزادان 6 تا 24 ماهه توصیه می‌کنند.
     
  
زن

 
چرا بعضی نوزادان چاق به دنیا می آیند؟

افراد بالای ۲۵ سال با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و اضافه وزن بیش از سایرین در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری و تولد کودک چاق قرار داشته و کودک آنها نیز در آینده با احتمال بیشتری در معرض چاقی قرار دارد.
این نوع دیابت در سه ماهه دوم بارداری و پس از آن و یا در بعضی موارد از هفته ۲۰ بارداری بروز می‌کند...

چرا بعضی نوزادان چاق به دنیا می آیند؟

گلوکز بالای موجود در خون مادر وارد جفت شده و گلوکز بالایی را وارد خون کودک می‌کند.
این امر باعث می‌شود تا لوزالمعده کودک فعالیت بیشتری داشته و برای تنظیم این قند اضافه که باعث تولید انرژی زیادی می‌شود، انسولین بیشتری ترشح کند. بخشی از این انرژی صرف رشد کودک شده و اضافه آن در بدن کودک به شکل چربی ذخیره می‌شود و در نتیجه کودک هنگام تولد دارای اضافه وزن خواهد بود.
این کودکان با مشکلات متعدد سلامت مانند پائین بودن سطح قند خون هنگام تولد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، مشکلات قلبی و نواقص ستون فقرات قرار دارند. از این رو انجام آزمایشات لازم بطور مرتب برای تشخیص دیابت دوران بارداری ضروری است .این تست معمولاً بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری و در افرادی که در معرض ابتلا به این نوع دیابت قرار دارند زودتر از آن انجام می‌شود.
     
  
زن

 
زمان بازی برای نوزادان

زمان بازی و تحریک حسی برای کودکان، حتی نوزادان، بسیار مهم است. نوزادان از هنگام تولد خواهند آموخت که احساس لمس شما، صدای سخن گفتن شما و منظره چهره شما را با نیاز به غذا و آرامش همراه کنند...

زمان بازی برای نوزادان

● این نکات را درباره فعالیت های نوزاد تان در زمان بازی در نظر داشته باشید:

▪ از اسباب بازی های با رنگ های درخشان و تحریک کننده که برای نوزادان طراحی شده اند، مانند جغجغه، آینه های نشکن، اسباب بازی های موزیکال و اسباب بازی های که رنگ یا بافت جالب توجه دارند، استفاده کنید.
▪ موسیقی پخش کنید و به همراه نوزاد برقصید.
▪ در مقابل نوزاد شکلک و صدا از خودتان در آورید، مثلا زبان تان را بیرون بیاورید، لبخند بزنید، بخندید یا حرف بزنید.
▪ کودک را تشویق کنید که بر نگهداشتن و حرکت دادن اسباب بازی مورد علاقه اش متمرکز شود.
منبع:همشهری آنلاین
     
  
زن

 
جنین از شش ماهگی صدایتان را می شنود

باید این را قبول داشته باشیم که پدران هم پرورش دهندگانی حساس و عاطفی هستند؛ حتی قبل از تولد فرزند. وظیفه پدری و پدربودن از قبل از تولد شروع می شود...

جنین از شش ماهگی صدایتان را می شنود

همان طور که مادر مواظب کودکی است که در شکم خود دارد پدر نیز با مواظبت از همسر، در واقع به طور غیرمستقیم، مواظب کودک اش است. بررسی ها و تحقیقات روی حالت عاطفی مادر و تاثیرش بر جنین نشان داده اگر مادر آرام باشد، کودک نیز آرامش خواهد داشت.
به نظر می رسد نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت، حالت مادر به کودک منتقل می شود. این احساس دلبستگی دوگانه، بیشترین حالت رضایت را طی دوران بارداری در او به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید هر روز نشانه ای از این دلبستگی خود را به همسرتان نشان دهید.
با یک شاخه گل، یک لبخند، یک نگاه محبت آمیز، انجام کاری که او را خشنود می کند، به عهده گرفتن بخشی از کار خانه، تفریح کردن بیرون از خانه و انجام کاری که صرفا به خاطر او باشد یا هر کاری که به او این پیام را ابلاغ کند که: «من می خواهم تو دوران بارداری راحت تری را بگذرانی.» با گذشت هرماه، مادر حضور کودک را بیشتر در درون خود احساس می کند، در حالی که شما می توانید به راحتی از این ماجرا کنار بمانید؛ زیرا بدن شما دچار هیچ تغییری نمی شود. یکی از راه هایی که شما را واقعا با کودک تان پیش از تولد پیوند می دهد این است
«با کودک خود پیش از اینکه متولد شود صحبت کنید.»
محققان به این نتیجه رسیده اند که کودکان پیش از تولد (در حدود ? ماهگی یا حتی زودتر) صداهای بیرون از رحم مادر را می شنوند. برخی از محققان بر این باورند که ممکن است کودک پیش از تولد، عملا صدای پدر را بهتر از صدای مادر بشنود زیرا مایع آمنیوتیک، صدای مردانه را -که دارای فرکانس پایین است- بهتر از صدای زنانه تشدید می کند. صحبت کردن با کودک متولد نشده تان راه را برای تان هموار کرده و کار گفت وگوی شما را با او پس از تولد راحت تر خواهد کرد.
مطالعات نشان داده است کودکانی که پدران شان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز نسبت به صدای پدرشان واکنش بیشتری نشان داده اند و این امر شاید به دلیل آن بوده که صدای پدر در ذهن کودک پیش از تولد نقش بسته است. یکی دیگر از راه های ارتباط برقرار کردن با کودک متولدنشده تان لمس کردن اوست.
می پرسید چگونه می توان او را لمس کرد؟ شما می توانید با دست خود این موجود رشد یابنده را لمس کنید. هر شب با کودک خود صحبت کنید. مثلا به او بگویید «سلام عزیزم، من پدر تو هستم. منتظرم تا تو را ببینم. دوست ات دارم» و خود را در این مورد محدود نکنید و اجازه دهید هر چه در فکرتان می گذرد بر زبان تان جاری شود. در ابتدا ممکن است حرف زدن شما، به عنوان مردی کامل، با کودکی که هنوز به دنیا نیامده احساسی ناخوشایند در وجودتان برانگیزد اما چیزی نخواهد گذشت که با این شیوه خو می گیرید.
     
  
زن

 
علل سوزش ادرار شیرخواران

وقتی یک شیرخوار هنگام ادرار کردن ناراحتی و گریه می کند، آیا می توان گفت که دچار سوزش ادرار است؟
معمولا شایع ترین علل سوزش ادرار در کودکان، التهاب پوست ناحیه کهنه شیرخوار (در محل پوشک) در اثر عفونت های قارچی و التهاب های پوستی ناشی از حساسیت های تماسی است...

علل سوزش ادرار شیرخواران

همچنین التهاب مجرا در زمینه عوامل شیمیایی و عفونت های ادراری نیز از عوامل شایع سوزش ادرار است.
اما نمی توان گفت سوزش ادرار شیرخواران تنها دلیل گریه کردن آنهاست زیرا در چند ماه اول زندگی، شیرخواران مستعد قولنج (کولیک) زیاد گریه می کنند. در آنهایی که نفخ شکم دارند، هنگام زور زدن برای ادرار و مدفوع ممکن است گاز زیاد شکم و اتساع آن باعث درد و ناراحتی شود که می تواند با سوزش ادرار اشتباه گرفته شود.
در شیرخواران پسر، تنگی های سر آلت، مجرای تناسلی یا تنگی ها و پرده های ناقص که گاهی به طور مادرزادی در مسیر مجرای ادرار وجود دارد، ممکن است به قطره قطره ادرارکردن منجر شود که این مساله بسیار مهم است زیرا در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع ممکن است فشار تدریجی اما قابل ملاحظه ای را به کلیه های کودک وارد کند.
بنابراین هر نوع درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن را باید مهم دانست و پیگیری کرد. باقی ماندن هر نوع جسم خارجی، حتی تکه های نخ یا مدفوع در محل تناسلی دختربچه ها نیز می تواند به احساس ناراحتی و سوزش منجر شود. گذشته از اینها، در فصل گرما اگر به کودک آب و مایعات کافی ندهید یا پوشش زیاد داشته باشد، میزان آب بدنش کاهش یافته و ادرارش غلیظ می شود که علاوه بر اینکه خطر سنگ کلیه افزایش می یابد، می تواند به سوزش ادرار نیز منجر شود.
در برخی از مطالعه ها، نشستن کودکان به خصوص دختربچه ها در وان حمام داخل آب و کف صابون، خطری برای بروز عفونت های اداری تلقی شده است. علاوه بر این، باقی ماندن کف صابون یا تماس آن با مخاط مجرا و ناحیه تناسلی چه در پسرها و چه در دخترها می تواند به سوزش ادرار موقتی منجر شود و به والدین توصیه می کنم در انتخاب جنس پوشک دقت کنند.
     
  
زن

 
تاثیر شیردهی غلط در اختلالات شنوایی

یکی از عوامل موثر کم شنوایی و عفونت های مزمن گوش میانی، ناآگاهی مادر از نحوه صحیح شیردادن به نوزاد است.
به گفته یک متخصص گوش، حلق و بینی، به علت صافی شیپور استاش گوش نوزادان در هنگام شیرخوارگی، مادران باید به زاویه سرنوزاد توجه داشته باشند...

تاثیر شیردهی غلط در اختلالات شنوایی

با صاف بودن شیپور استاش در نوزادان و ارتباط آن با اسفنگترهای ضعیف حلقی نوزاد و درنتیجه تجمع قطرات شیر درپشت گوش میانی شاهد عارضه اوتیت سروز (عفونت حاد گوش میانی) در نوزادان خواهیم بود که در صورت عدم درمان بموقع تهدیدی جدی برای شنوایی و بزرگسالی محسوب می شود.
این بیماری مرموز بدون هیچ عارضه ای ظاهر می شود و در سالهای بعد زندگی سبب کم شنوایی فرد خواهدشد.
هر عاملی نظیر سینوزیت، لوزه سوم و سایر بیماری های عفونی که به شیپور استاش خلل وارد کند زمینه ساز بروز این عارضه خواهدبود. اکثر کودکان با عارضه کم شنوایی حاصل از این بیماری علیرغم هوش سرشار، بدلیل عدم شنوایی صحیح کلمات با اختلال در تکلم و یادگیری مواجه می شوند و فرصت بروز استعدادهای خود را ازدست می دهند.
کودکان مبتلا به این عارضه هرگز نباید به حالت خوابیده به پشت نوشیدنی و غذا بخورند و تغذیه آنها باید درحال نشسته باشد.
مراجعه زودهنگام، تکمیل دوره های درمانی بخصوص مصرف آنتی بیوتیک ها به مدت (۱۴ تا ۲۱ روز) در بیماری های عفونی نوزاد و بکارگیری توصیه های پزشک معالج از عوامل بهبود بیماری است
     
  
زن

 
آیا نوزادتان یبوست دارد؟

برخی از والدین فکر می‌کنند که شکم نوزادشان هر روز باید کار کند که این صحیح نیست.یبوست در نوزادان به این معنی است که مدفوع به حدی سفت باشد که نتواند به راحتی دفع شود، اما کم بودن تعداد دفعات دفع، هیچ ارتباطی به یبوست ندارد...

آیا نوزادتان یبوست دارد؟

یک نوزاد سالم، یک تا چهار بار در روز مدفوع می کند.
نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند ممکن است یک بار به ازای هر نوبت مصرف شیر، دفع داشته باشند.
با افزایش سن معمولا تعداد دفعات دفع کاهش می‌یابد، ولی به حجم آن اضافه می‌شود.
در حالت طبیعی یک کودک سه چهار ساله، بین 3 تا 4 بار در روز تا 3 بار در هفته اجابت مزاج خواهد داشت.

چه عواملی باعث یبوست در نوزاد می شوند؟

یکی از مهم‌ترین عوامل یبوست ‌زا در شیرخواران، تغییر شیر کودک از شیر مادر به شیر گاو یا شیر خشک است. این تغییر می‌تواند عادات دفع شیرخوار را خصوصا در دو سه هفته ابتدای تولد تغییر دهد.
مصرف شیر گاو نیز یکی از مهم‌ترین عوامل یبوست ‌زا در نوزادان به حساب می‌آید.
برخی نوزادان در زمان اجابت مزاج به خود فشار می‌آورند و صورتشان سرخ می‌شود که این مساله ربطی به یبوست ندارد.
از مهم‌ ترین دلایل یبوست در نوزادان می‌توان به این موارد اشاره کرد:
تغییر عادات و رژیم غذایی نوزاد
مصرف زیاد شیر گاو به خصوص زیر سن 2 سالگی
عدم مصرف آب و مایعات
تغییر محل زندگی و تغییر توالت ‌ها
مسافرت
ترس از محیط توالت‌ (مثل وجود سوسک)‌
تب و ناخوشی
کم‌ کاری غده تیروئید
دیابت
کمبود پتاسیم
افزایش کلسیم
مصرف داروهای ضد تشنج
بازیگوشی و عدم توجه به اجابت مزاج

چه کنیم تا یبوست نوزاد برطرف شود؟

* به کودک مقدار کافی آب یا دیگر مایعات را بدهید.
* از غذاهای پُر فیبر مثل انواع لوبیا،‌ نخود سبز ، زردآلو، آلو و هلو استفاده کنید.
* شکم کودک را ماساژ ملایم دهید.
* در صورتی که کودک از شیر خشک تغذیه می‌کند، آب آن را افزایش دهید.
* به کودکان بالای شش ماه، آبمیوه‌هایی مثل آب گلابی یا هلو بدهید.
* به کودک آموزش دهید که هنگام نیاز به اجابت مزاج، حتما به توالت برود و این مساله را به تاخیر نیندازد.
منبع: جام جم
     
  
صفحه  صفحه 4 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  40  41  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA