انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 40 از 43:  « پیشین  1  ...  39  40  41  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
اگر کودک شما اضافه وزن دارد

اگر کودک شما اضافه وزن دار دبسیاری از کودکانی که اضافه وزن دارند از آنجا که در حال رشد هستند نیاز به کاهش وزن ندارند .

اگر کودک شما اضافه وزن دارد

امامی توان اضافه شدن وزن آنها را کنترل کرد تا با رشد قدی که دارند به وزن متعادلشان برسند .
رژیم غذایی فرزندتان می باید از لحاظ مواد غذایی لازم برای رشد کودکتان کامل و مطمئن باشد . رژیم غذایی کودکتان باید سرشار از ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد معدنی باشد . کاهش وزن تنها متوجه کم کردن مقدار کالری ( انرژی ) غذا است نه کم کردن مواد غذایی ضروری .
حتی در مواردی که اضافه وزن زیاد است کاهش وزن می باید به تدریج صورت گیرد . تغییر شدید و ناگهانی رژیم غذایی یا استفاده از قرصها اصلاً توصیه نمی شود .
اگر کاهش اضافه وزن تنها با تمرکز بر روی رژیم غذایی باشد اغلب اوقات ناموفق خواهد بود و بعد از مدتی دوباره دچار اضافه وزن خواهید شد .
لازم است در کنار توجه به رژیم غذایی حتماً کودکتان را به فعالیت و بازی تشویق کنید .
برای کنترل وزن همه عمر باید تلاش کنید .
برنامه کاهش وزن در کودکان حتماً می باید زیر نظر پزشک صورت گیرد .
تحقیق نشان داد ۸۸ درصد مشکلات بهداشتی افراد سالخورده به چاقی دوران جوانی آنها مربوط می شود.
چاقی پدیده ای است که در اثر تغذیه بد و مصرف زیاد مواد نشاسته ای، شیرینی جات و عدم تحرک به وجود می آید.
در چاقی و افزایش وزن ، چربی زیر پوست جمع و باعث بزرگ شدن شکم افراد می شود.
چاقی جز دوری از عوامل ایجاد کننده آن و تحرک و کم خوری ، علاج دیگری ندارد.
چاقی و اضافه وزن به سرعت در میان کودکان ، زنان و مردان در حال گسترش است و سلامت مردم جهان را با خطر جدی روبه رو ساخته است.
     
  
زن

 
افزودن غلات به شیشه شیر نوزاد

آیا افزودن غلات به شیشه شیر نوزاد باعث خوابیدن او در طول شب می شود؟

افزودن غلات به شیشه شیر نوزاد

پزشکان و متخصصان تغذیه نوزاد با افزودن هر نوع غلات یا غذای جامد به شیشه شیر نوزاد مخالف هستند. غذاهای جامد مانند غلات عموما به هیچ شکلی و تا زمانی که کودک ۵ یا ۶ ماهه نشده است توصیه نمی‌گردد. افزودن غذاهای جدید و زودتر از موعد مقرر احتمال حساسیت نوزاد را نسبت به مواد غذایی افزایش می‌دهد. زیرا پیش از موعد سیستم گوارشی وی به اندازه کافی رشد نکرده تا بتواند با این نوع مواد غذایی به طور مناسب کنار بیاید. بنابراین توصیه می‌شود که در ماه‌های اولیه از شیر مادر یا شیر خشک استفاده گردد. گذشته از این غلات باعث نمی‌شوند که نوزادان در طول شب بخوابند زیرا ظرفیت معده آنها در مقایسه با نیازهای تغذیه‌ای آنان به حدی کم و کوچک است که واقعا به میزان کالری‌ای که هر چند ساعت از طریق شیر خوردن به آنها می‌رسد, نیاز دارند.متخصصان در مورد نوزادانی که در طول شب بیدار هستند توصیه می‌کنند که شیر دهی به آنها در نور ضعیف و بدون هیچ گونه بازی و شوخی انجام گیرد. این کار به نوزاد کوچک کمک می‌کند تا آرام گرفته و بخوابد.
     
  
زن

 
اصولی که باید در مورد تغذیه تکمیلی رعایت شوند

اصولی که باید در مورد تغذیه تکمیلی رعایت شوند۱) مواد غذایی باید از نظر مقدار و نوع به تدریج به غذای شیرخوار اضافه شود.

اصولی که باید در مورد تغذیه تکمیلی رعایت شوند

۲) ابتدا ازیک نوع غذای ساده شروع و به تدریج مخلوطی از چند نوع غذا داده شود.
۳) از مقدار کم شروع و به تدریج بر مقدار آن افزوده شود.
۴) بین اضافه کردن مواد غذایی مختلف حدود ۷ـ۵ روز فاصله لازم است. زیرا شیرخوار باید به یک نوع غذا عادت کند و بعد غذای جدید اضافه شود. اضافه کردن یک به یک مواد سبب می‌شود اگر کودک ناسازگاری به یک ماده غذایی داشته باشد شناخته شود و بتوان آن را از غذا حذف کرد. همچنین دستگاه گوارش کودک فرصت پیدا کند تا به غذا عادت کند
۵) ابتدا باید غذا رقیق تهیه شود به طوری که غلظت آن کمی‌بیشتر از شیر مادر باشد. سپس به تدریج بر غلظت آن افزوده شود. سفت کردن تدریجی غذا سبب یاد گرفتن عمل جویدن می‌شود.
۶) اگر در شروع غذای تکمیلی، شیرخوار به غذای خاصی بی‌میل بود، نباید در خوردن آن پافشاری کرد و می‌توان یک تا دو هفته آن غذا را حذف و سپس دوباره به او داد.
     
  
مرد

 
من معتقدم که بچه از روز اول تولد میفهمه و قابل آموزشه البته مراتب اون تفاوت میکنه

من با دخترم از روز اول این برخورد رو داشتم و الان اطش کاملا راضی هست

نیخوام بگم که روشهای قدیمی ها که افراط و تقرط میکردن جواب نمیده با بچه به اعتدال برخورد کنین

بچه اگه به تنبیه عادت کنه یا بدونه تهدید ها دروغه اصلا حساب بمیبره واسه همین تنبیه هارو کوچیک کنید ولی مهم جلوه بدینش مثلا الان بدترین تنبیه برا دخترم که گاهی باعث بغض براش میشه اینه که بره و زیر ساعته تو خونه سه دق رو بدیوار وایسته
ولی برخی بچه ها الان تو افوام هستن حتی کتک میخورن اما مقاومت میکنن

اگه فرصت بشه و همسرم زیاد نیاد تو لوتی تجربه های واقعیه خودم رو میگم چون حس میکنم دختری خوب و مودب دارم
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
زن

andishmand
 






تغذیه کودکان بیمار

وقتی کودکتان بیمار می شود ، خلق و خویش هم بیمار می شود ، یعنی بی اشتها شده و بهانه جوئی می کند ، طوری که غذا نمی خورد و ممکن است بدن را دچار کمبود مواد غذائی کند . موقع بیماری برای با مبارزه با عوامل بیماری زا به انرژی نیار دارد و اگر این انرژی از راه مواد غذائی تأمین نشود ، بدن دچار ضعف و کمبود مواد غذائی شده و نمی تواند به جنگ عوامل بیماری زا برود ، ضمن آنکه بیماری شدید تر شده و بدن دیر تر بهبود پیدا می کند . اسهال استفراغ و تب معمولا" پای ثابت در بیماری کودکان هستند و متأسفانه بدن هنگام رویارویی با هر کدام از این سه حالت ، مواد غذائی و انرزی از دست می دهند ، بنا براین اگر کودک به اندازه کافی غذا نخورد دچار کاهش وزن و یا حتی تأخیر در مراحل رشد می شود ، از این رو توصیه می کنیم تا حد امکان به کودک بیمارتان غذا بدهید تا وزنش کم نشود ، فقط یادتان باشد که به زور به او غذا نخورانید چون باعث حالت تهوع می شود ، تعداد وعده های غذائی را بیشتر کنید و غذاهای نرم مثل سوپ، فرنی ، یا پوره به او بدهید .

روش تغذیه کودک مبتلا به اسهال :

قبل از هر چیز دفعات شیر دهی را زیاد کنید .
غذاهای آبکی مثل سوپ به کودک بدهید . مایعاتی مثل دوغ ، او.. آر.. اس لعاب برنج و.... آب از دست رفته بدن را جبران می کند .
کته با گوشت ماهیچه یا مرغ به او بدهید .
موز و اسفناج سرشار از پتاسیم هستند ، آنها را حتما " در برنامه غذائی اش بگنجانید .

روش تغذیه کودک مبتلا به استفراغ :

اگر کودکتان حالت تهوع دارد و استفراغ می کند ، تا چند ساعت به او غذا ندهید اما هر ده دقیقه دو الی سه قاشق مایعات به او مایعات سرد بدهید . چند ساعت پس از اینکه استفراغ او قطع شد ، شش الی هشت قاشق به او غذا ، پوره یا شیر بدهید ، اگر استفراغ نکرد بعد از دو ساعت به او دوباره شیر یا پوره بدهید .
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
مرد

 

بارداری معمولا 280 روز یا 40 هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود. این دوران را می توان به سه "سه ماهه" بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می افتد؛ سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته 13، سه ماهه دوم از هفته 14 تا پایان هفته 27، و سه ماهه سوم از هفته 28 تا آخر هفته 40 است که عمدتا در این زمان ( کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می شود.

هر سه ماهه مشخصات مربوط به خود را دارد؛ در سه ماهه اول ضربان قلب جنین شنیده می شود، در سه ماهه دوم اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می شود، و در سه ماهه آخر برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی موسوم به برکستون- هیکز را تجربه می کنند. بعضی از آزمایشات مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شوند. برخی از مسائل مانند دیابت بارداری، در سه ماهه آخر تظاهر می کنند. در این دوران عواطف و احساسات شما نیز مانند بدنتان دستخوش تغییراتی می شود و شرایط زندگی برای خانواده بتدریج آماده پذیریی از کودک آینده خواهد شد.

ممکن است بخواهید در هر یک از این مراحل اطلاعات بیشتری از وضعیت رشد و تکامل جنین خود داشته باشید، یا شاید دوست دارید بدانید که در هر هفته باید انتظار چه تغییراتی را داشته باشید و خود را برای آنها آماده کنید. شماره هفته ای را که در آن هستید انتخاب کنید ...
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
هفته ۹ بارداری

greenshot
کودک شما چگونه تغییر می کند؟
كنون اندازه كودك شما در حدود 2.5 سانتي متر (حدود اندازه يك دانه انگور) است و وزن او در حدود چند گرم است، اما از آنجا كه ساختار فيزيكي بدن او شكل گرفته است، آمادگي آن را دارد كه به سرعت وزن اضافه كند. او هر روز به يك انسان كامل شبيه تر مي شود. دنبالچه جنيني او كاملا از بين رفته است و اجزاء بدن او (شامل اندامها، ماهيچه ها و اعصاب) آرام آرام شروع به كار خواهند كرد.
پلكهاي او در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته بيست و هفتم باز نخواهند شد. او هم اكنون نرمه گوش دارد و در آخر اين هفته، بخشهاي داخلي گوش او كامل خواهند شد. لب بالايي او نيز كاملا شكل گرفته است و دهان، بيني و سوراخهاي بيني او نيز مشخص تر شده اند. نوك انگشتان او كمي بزرگتر شده اند. تمام مفاصل اصلي (شانه ها، آرنجها، مچ ها، زانوها و قوزك پاها) در حال فعاليت مي باشند، كه به كودك شما امكان مي دهند تا اعضايش را حركت دهد. قلب او اكنون به چهار حفره تقسيم شده است و دريچه ها در حال رشد مي باشند. اندامهاي تناسلي بيروني او تشكيل شده اند، اما چند هفته ديگر مي توان تشخيص داد كه كودك شما پسر است يا دختر.

شما چگونه تغییر می کنید؟

ممكن است شما هنوز هم حامله به نظر نرسيد (البته اگر قبلا حامله شده باشيد، شكم شما زودتر جلو خواهد آمد) اما ممكن است از لحاظ روحي و عاطفي، شديدا متلاطم باشيد. تغييرات سريع خلق و خو در اين مرحله بسيار متداول است؛ اينكه به طور متناوب از احساس اينكه به زودي مادر مي شويد، سرخوش يا نگران شويد طبيعي است. اين احساسات ممكن است در طي دوران حاملگي و همچنين بعد از به دنيا آمدن نوزاد شما، ادامه داشته باشند. سعي كنيد كمي بي خيال باشيد. تقريبا همه زوجهايي كه در آستانه تولد كودك خود قرار دارند، نگران اين مطلب هستند كه اين كودك ممكن است چه تغييراتي در زندگي آنها به وجود آورد، اما اكثر آنها بعدا مي گويند كه مادر و پدر شدن بهترين چيزي بوده است كه تا به حال تجربه كرده اند.
شما ممكن است بيش از حد احساس نفخ يا باد معده كنيد. اين امر بدان علت است كه مقادير زياد هورمون پروژسترون كه بدن شما در اوائل دوران حاملگي توليد مي كند، ماهيچه ها و عضلات بدن شما (از جمله مجاري معده و روده) را شل مي كند. اين شل شدن عضلات، فرآيند هضم غذا را كند كرده و ممكن است موچب افزايش باد معده، تفخ، آروغ زدن، باد شكم و كلا افزايش احساسات ناخوشايند در ناحيه شكم، خصوصا پس از مصرف مقدار زيادي خوراكي، بشود.
اگر شما بيشتر از 35 سال سن داريد يا در خانواده شما سابقه بيماريهاي ژنتيك مانند فيبروز كيستيك كه يك بيماري نادر مادرزادي است وجود دارد، ممكن است بخواهيد از مشاوره ژنتيك و يا آزمايش موسوم به CVS يا نمونه برداري از پرزهاي جفتي كه بين هفته دهم و دوازدهم انجام مي شود و برخي عيوب و ناهنجاريها را مشخص مي كند، استفاده كنيد.

فعالیت های این هفته

يك برنامه روزانه را براي ارتباط با كودك خود آغاز كنيد. مي توانيد هر روز دوبار، و هر بار به مدت 5 تا 10 دقيقه، در يك گوشه بنشينيد و به كودك خود فكر كنيد. براي بسياري از خانمهاي باردار، قبل از خواب و بعد از بيدار شدن زمان مناسبي براي اين كار است. در اين اوقات آرام باشيد و دستهاي خود را بر روي شكم خود قرار دهيد، بر تنفس خود تمركز كنيد و سپس به كودك خود فكر كنيد؛ به اميدها و روياهايتان، به اهدافتان به عنوان يك مادر، و.... اين كار مي تواند يك راه بسيار عالي براي آغاز پيوند بين شما و كودكتان باشد و به شما در جهت تبديل شدن به يك مادر در آينده كمك مي كند، همچنين از نظر رواني بازگشت به زندگي طبيعي پس از وضع حمل را تسهيل خواهد كرد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
هفته ۱۷ بارداری

how to screenshot on windows
کودک شما چگونه تغییر می کند؟
وزن كودك شما حدود 155 گرم و اندازه او حدود 12.7 سانتي متر است؛ تقريبا به اندازه يك پياز بزرگ. او مي تواند مفصلهاي خود را تكان دهد و اسكلت او كه تاكنون به صورت غضروف نرم بود آرام آرام به استخوان تبديل مي شود. حس شنوايي او در حال رشد است. بند ناف او كه شاهراه حيات وي براي اتصال به جفت است هر روز محكمتر و ضخيم تر مي شود.

شما چگونه تغییر می کنید؟
با اضافه وزني كه در ناحيه بالا و جلوي بدن خود پيدا كرده ايد ممكن است گاهي اوقات در هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهيد. كفشهاي پاشنه بلند خود را كنار بگذاريد و از كفشهاي پاشنه كوتاه استفاده كنيد تا احتمال زمين خوردنتان كاهش يابد. شايد اين احساس براي شما تازگي داشته باشد كه بايد از شكم خود محافظت كنيد و اين خيلي خوب است. ضربه و آسيب به شكم شما ممكن است براي خودتان و همچنين كودكتان خطرناك باشد پس حتما در هنگام رانندگي از كمربند ايمني استفاده كنيد. براي حفاظت بيشتر كمربند ايمني را از كنار ران و كفل خود عبور داده و قفل آن را زير شكم خود محكم كنيد. كمربند ايمني نبايد از روي شكم شما بگذرد بلكه يك قسمت از بالا و قسمت ديگر از زير شكم عبور كند.

فعالیت های این هفته

فهرستي از نامهاي انتخابي خود براي اسم كودكتان بسازيد؛ در يك ليست ده نام را كه مي پسنديد يادداشت كنيد، از همسرتان نيز بخواهيد كه اين كار را انجام دهد. ليستهايتان را به يكديگر بدهيد و هر كدامتان هر كدام از اسمها را كه دوست نداريد خط بزنيد. اين كار را ادامه دهيد تا به يك ليست برسيد كه هر دو همه اسامي موجود در آنرا مي پسنديد. در مورد دوست داشتن يا دوست نداشتن اين اسامي با همديگر حرف بزنيد. برخي از زوجها قانونهايي را براي اسم كودكشان تعيين مي كنند؛ مي توانيد در اين موارد با هم صحبت كنيد تا به اتفاق نظر برسيد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
هفته ۱۸ بارداری

photo hosting
کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اندازه كودك شما تقريبا 14 سانتي متر (تقريبا به اندازه يك سيب زميني بزرگ) و وزن او حدود 220 گرم است. او مشغول خم كردن دستها و پاهايش است و شما به تدريج اين حركات را بيشتر و بيشتر احساس خواهيد كرد. رگهاي خوني او را مي توان از زير پوست نازك و شفافش ديد و گوشهاي او اكنون در مكان نهايي خود قرار دارند و بخشهاي بيروني گوشهاي او نيز پيدا هستند. دور اعصاب او با ميلين (كه يك پوشش محافظ از جنس چربي است) در حال پوشيده شدن است و اين فرآيند تا يكسال پس از تولد او نيز ادامه خواهد يافت. اگر كودك شما دختر است رحم و لوله هاي فالوپ او شكل گرفته و در محل نهايي خود قرار دارند. اگر كودك شما پسر است اندامهاي جنسي او قابل مشاهده هستند هر چند ممكن است در سونوگرافي ديده نشوند

شما چگونه تغییر می کنید؟

با افزايش اشتها و اندازه دور كمر، پوشيدن لباسهاي گشادتر و راحت تر براي شما ضروري بنظر مي رسد. به دنبال لباسهاي حاملگي كه مناسب شكم برآمده شما باشند بگرديد. لازم نيست هزينه زيادي براي اين كار بپردازيد. گاهي مي توانيد از دوستان و اقوام به امانت بگيريد يا لباسي را انتخاب كنيد كه تا آخر بارداري و حتي مدتي بعد از آن قابل استفاده باشد.
ممكن است شنيده باشيد كه در 6 ماه آخر حاملگي بهتر است به طرف چپ بخوابيد. علت آن اين است كه اگر به پشت بخوابيد رحم شما به استخوان لگني فشار مي آورد بويژه اين فشار به سياهرگ بزرگ تحتاني وارد مي شود كه مسووليت بازگرداندن خون از اندامهاي تحتاني شما به قلب را بر عهده دارد. اگر به طرف چپ بخوابيد اين فشار از بين مي رود. يك بالش بين پاها يا زير كفل يا پاي خود قرار دهيد تا راحت تر باشيد.
تغييرات بسياري زيادي در سيستم قلبي- عروقي شما در حال اتفاق افتادن است و در سه ماهه دوم احتمالا فشار خون شما كمتر از معمول خواهد بود. در صورتي كه در حالت خوابيده يا نشسته قرار داريد به سرعت بلند نشويد زيرا ممكن است دچار سرگيجه شويد.
در صورتي كه تا به حال آزمايش سونوگرافي انجام نداده ايد احتمالا اين آزمايش را در اين سه ماهه (معمولا بين هفته هاي شانزدهم تا بيستم) انجام خواهيد داد. اين آزمايش بدون درد به پزشك شما كمك خواهد كرد تا ببيند كه شما چند جنين در شكم خود داريد، وضعيت رشد كودك شما را ارزيابي كند، برخي عيوب مادرزادي احتمالي را چك كند، جفت و بند ناف را بررسي كند و اينكه آيا تاريخ تعيين شده براي تولد كودك شما دقيق است يا خير؟ ممكن است شما كودك خود را در صفحه مخصوص سونوگرافي در حال حركت يا مكيدن انگشت ببينيد. هنگامي كه براي آزمايش مي رويد همسر خود را هم ببريد و يك پرينت هم از عكس فرزند خود براي گذاشتن در اولين آلبوم عكس او بگيريد! مي توانيد قبلا بپرسيد كه آيا مي توانيد دوربين هم با خود ببريد يا خير و شايد بتوانيد با يك ضبط صوت مراحل سونوگرافي را ثبت كنيد.

فعالیت های این هفته

خيلي عالي خواهد بود اگر بتوانيد در يكي از كلاسهاي مربوط به آموزشهاي دوران بارداري و تمرينات زايمان ثبت نام كنيد؛ در ايران فعلا اين كلاسها بصورت منسجم و همگاني ارائه نمي شود، پس جستجوي خود را از همين حالا آغاز كنيد. ممكن است بيمارستان شما كلاسهايي را برگزار كند، يا مي توانيد به توصيه هاي پزشك يا ماماي خود و يا دوستانتان توجه كنيد. وقتي زمان زايمان فرا برسد خواهد ديد كه شركت در اين كلاسها ارزش صرف وقت و هزينه را داشته است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
هفته ۱۹ بارداری

image upload
کودک شما چگونه تغییر می کند؟
وزن كودك شما حدود 260 گرم و اندازه او حدود 15 سانتيمتر (تقريبا اندازه يك كدوسبز كوچك) مي باشد. دستها و پاهاي او در موقعيت صحيح نسبت به يكديگر و همچنين نسبت به كل بدن او قرار دارند. كليه هاي او به توليد ادرار ادامه مي دهند و موهاي او در حال جوانه زدن است. اين دوره براي رشد اندامهاي حسي او بسيار حساس است؛ مغز او قسمتهاي ويژه اي براي بويايي، چشايي، شنوايي، بينايي و لامسه ايجاد مي كند. اگر فرزند شما دختر باشد هم اكنون حدود 6 ميليون تخمك در تخمدانهاي او موجود است. تعداد تخمكها به تدريج كم مي شود تا اينكه در زمان تولد به كمتر از 2 ميليون مي رسد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

تنها يك هفته ديگر به رسيدن به نيمه دوران حاملگي باقي مانده است. شما ممكن است در ناحيه پايين شكم خود احساس درد داشته باشيد كه اين درد ممكن است تا كشاله ران نيز امتداد يابد؛ يا ممكن است يك درد ناگهاني و شديد (مثل تير كشيدن) خصوصا در پايان يك روز كاري يا هنگامي كه تغيير وضعيت مي دهيد، در يك يا دو طرف شكم احساس كنيد. اين درد به درد ليگامان گرد موسوم است و به خاطر كشيده شدن ماهيچه ها و رباطهايي كه از رحم در حال رشد شما حمايت مي كنند، ايجاد مي شود. اين درد خطرناك نيست اما اگر در حالت استراحت هم ادامه پيدا كند يا شديد و پايدار شود، بهتر است با پزشك خود تماس بگيريد.
همچنين ممكن است اخيرا تغييراتي در پوست خود مشاهده كرده باشيد. آيا كف دستهاي شما قرمز شده اند؟ لازم نيست نگران چيزي باشيد؛ اين اتفاق در اثر افزايش ميزان هورمون استروژن است. همچنين مشاهده لكه هاي تيره رنگ در بعضي قسمتهاي پوست در دوران حاملگي معمول است. هنگامي كه اين لكه ها بر روي لب بالايي، گونه ها و پيشاني ظاهر شوند به آن كلوآسما يا نقاب حاملگي مي گويند. شما ممكن است اين لكه ها را روي بازوها يا ديگر اندامهايي كه در معرض نور خورشيد هستند نيز مشاهده كنيد. نوك پستانها، كك و مك ها ، اثر قديمي زخمها، زير بغل يا قسمت داخلي بازوها، قسمت داخلي رانها و فرج نيز ممكن است در دوران حاملگي تيره رنگ شوند. مسير تيره رنگي كه از ناف شما بسمت پائين و تا استخوان شرمگاهي امتداد پيدا مي كند لينه آ نيگرا يا خط سياه ناميده مي شود. اين لكها و تيرگيها به دليل افزايش موقت ملانين (ماده اي كه رنگ مو پوست و چشمان را ايجاد مي كند) است و در اكثر خانمها پس از زايمان به سرعت از بين مي رود. بهتر است خود را در برابر نور خورشيد قرار ندهيد زيرا موجب تشديد تغييرات رنگدانه هاي پوست مي شود. هنگامي كه مي خواهيد از منزل خارج شويد لباس كامل بپوشيد، از كلاه لبه دار يا نقاب دار استفاده كني،د عينك آفتابي به چشم بزنيد و حتما از محلولها يا كرمهاي ضدآفتاب استفاده كنيد. نهايتا اگر دچار تيرگي شديد پوست در قسمتهاي در معرض ديد شويد يا از نقاب حاملگي خود خجالت بكشيد، كمي آرايش مي تواند آنها را بپوشاند. لطفا خودسرانه از كرمهاي لك بر استفاده نكنيد، بعضي از آنها حاوي موادي هستند كه مصرف آن در دوران بارداري ممنوع است، بعدا وقت كافي براي بهسازي پوست خود خواهيد داشت.

فعالیت های این هفته

اگر قرار است به شغل خود بازگرديد، جستجوي خود را براي پيدا كردن مهدكودك يا فرد مناسب براي نگهداري از كودك آغاز كنيد؛ شايد به نظر شما كمي زود باشد اما معمولا افراد زيادي در ليست انتظار مهد كودكهاي خوب قرار دارند. همچنين حالا در مقايسه با زماني كه يك نوزاد به همراه خود داريد راحت تر است كه از اين مهد كودك به آن يكي برويد. ممكن است گزينه هاي زيادي براي نگهداري و مراقبت از فرزند خود داشته باشيد پس نكات مثبت و منفي همه آنها را اعم از مهد كودكهاي روزانه، پرستارهاي بچه، پرستارهاي خانگي، و همچنين مراقبت از كودك توسط خويشاوندان را مورد بررسي قرار دهيد. از حالا مي توانيد در اين مورد نيز با همسر خود صحبت كنيد و نقطه نظرات وي را جويا شويد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 40 از 43:  « پیشین  1  ...  39  40  41  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA