انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 5 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
نوزادان علاقه مند به تماشای تلویزیون هستند

تمایل کودکان به تماشای تلویزیون به حدی است که آنان خیره شدن به صفحه خالی تلویزیون را به دیدن چهره های خندان افراد ترجیح می دهند. به گزارش ایسنا، مطالعه اخیر انجام شده بر روی بیش از ۲۰۰ کودک ساکن اسکاتلند نشان می دهد، نوزادان در سنین ۶ تا ۸ ماهگی به هنگام تماشای تصاویر تلویزیون همان عکس العملی را از خود نشان می دهند که افراد دائم الخمر با دیدن تصاویر مشروبات الکلی بروز می دهند...

نوزادان علاقه مند به تماشای تلویزیون هستند

نتایج جدید درحالی به دست آمده است که تحقیقات قبلی نشان داده بود، افراد از بدو تولد به طور طبیعی پیش از هر چیز به چهره افراد نگاه می کنند. اما تحقیقات اخیر دانشگاه های استرلینگ و گلاسگو، اثبات می کند: زمانی که یک کامپیوتر تصویری از چهره یک انسان را نمایش می دهد و از طرفی دیگر دستگاه تلویزیون مقابل کودکان روشن است، بسیاری از کودکان در وهله اول به دیدن صفحه تلویزیون تمایل نشان می دهند.
در آزمایشاتی که پیش از این بر روی افراد انجام شده بود، وقتی محققان تصاویری از صورت انسان ها به همراه عکس هایی از کوه،درخت، غذا، آلات موسیقی و... را در مقابل دیدگان آزمایش شوندگان قرار می دادند، متوجه می شدند که این افراد در وهله اول روی عکسهای صورت متمرکز می شوند.
اما نتایج به دست آمده در تحقیقات اخیر که نتایجی بسیار متفاوت از آنچه تاکنون ثبت شده بود را اعلام می کرد دانشمندان را شگفت زده کرد. مارکوس بیندمان،یکی از محققان دانشگاه گلاسگو دراین باره گفت:
شاید این نکته که تلویزیون می تواند با چهره افراد برای جلب توجه کودکان رقابت کند، چندان هم عجیب نباشد.وی ادامه داد: شما باید نسبت به این مساله نگران باشید،چرا که در روابط گروهی آموخته ایم که چگونه با افراد معاشرت کنیم و چگونه از نگاه کردن به چهره های افراد از درون آنان آگاه شویم. اما اگر تنها به نگاه کردن به جعبه ای بسنده کنید، چیزی دستگیرتان نخواهد شد.
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما که از تماشای ۴ ساعت و ۱۶ دقیقه تلویزیون توسط کودکان در شبانه روز خبر می دهد نیز بر علاقه کودکان به این رسانه مهر تایید می زند. این در حالی است که همواره نسبت به اثرات مخرب روحی و جسمی تماشای بیش از حد تلویزیون در بین کودکان از سوی کارشناسان هشدار داده شده است.
منبع : روزنامه ابرار
     
  
زن

 
پیوند عاطفی مادر با نوزاد نارس

نوزادان نارس- نوزادانی که زودتر از ۳۷ هفتگی به دنیا آمده اند- در معرض خطر بیشتر عوارض سلامتی هستند وممکن است لازم باشد مدتی را در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بگذرانند تا به قدر کافی سالم شوند تا به خانه بروند

پیوند عاطفی مادر با نوزاد نارس

این توصیه ها با مادران نوزادان نارس کمک می کند تا با این کودکان در طول دوران بستری شدن در بیمارستان، پیوند عاطفی برقرار کنند:
هر وقت که امکان پذیر به آرامی کودک تان را لمس کنید یا او را نوازش کنید.
با کودک تان صحبت کنید، برای او قصه بگویید یا آواز بخوانید تا او به صدای آرامش بخش شما عادت کند.
اگر به شما اجازه دادند، پوشک کودک تان را خودتان را عوض کنید.
درجه حرارت بدن نوزاد را هنگامی موقعش فرا می رسد، خودتان اندازه بگیرید.
در اولین حمام کردن نوزادتان مشارکت کنید.
     
  
زن

 
مشکلات دوره نوزادی

معمولا برخی نوزادان تازه متولد شده با برخی بیماری ها دست به گریبانند. در این نوشتار به برخی از این بیماری ها، علائم و روش درمان آنها اشاره می شود...

مشکلات دوره نوزادی

● غلظت خون نوزاد

در این بیماری، نوزادان پرخون یا برافروخته به نظر می رسند.
▪ علائم: بی اشتهایی و اختلال در تغذیه، خواب آلودگی، تنگی نفس، کاهش قندخون، تشنج و کبودی در انتهای اعضای بدن.
▪ عوامل مساعدکننده عبارتند از: کوچک بودن جثه نوزاد، زندگی در ارتفاعات، تولد دیررس، شرایط خاص ۲ تا ۳ ساعت اول پس از تولد، انتقال خون از یک جنین به جنین دیگر در حاملگی دوقلویی، تاخیر در بستن بندناف پس از تولد، ابتلای مادر به دیابت، سندرم داون و اختلال های تیروئیدی.
▪ درمان: جایگزینی خون با سرم، آلبومین یا تعویض کامل خون.

● فتق های دیافراگم

انتقال محتویات شکم به داخل قفسه سینه، فتق دیافراگم نامیده می شود که ممکن است به صورت مادرزادی یا بر اثر ضربه به دیافراگم ایجاد شود. این نوع فتق در سمت چپ شایع تر بوده و مرگ و میر ناشی از آن حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است.
▪ علائم: تنگی نفس شدید بخصوص در چند ساعت اول پس از تولد، شنیدن صدای روده از سینه، شکم قایقی.
▪ درمان: باید جراحی شود.

● کبودی نوزاد

رنگ آبی دست و پا و سرخ بودن بدن هنگام تولد، طبیعی است ولی کبودی در مرکز بدن، غشاهای مخاطی و زبان ممکن است نشانه وجود یک اختلال زمینه ای جدی باشد که شایع ترین علت آن، بیماری های قلبی ـ ریوی است.

● نوزاد شل

سستی نوزاد ممکن است گذرا باشد و مشکلی در آینده ایجاد نکند یا این که ضایعه ای جدی و دائمی باشد. بیماری هایی که ممکن است سبب ایجاد شلی در نوزاد شوند، عبارتند از: ضایعات نخاعی بر اثر ضربه، بیماری های خود ایمنی و بیماری های عضلانی مادرزادی.
▪ علائم: نوزاد هوشیار به نظر نمی رسد، گریه ضعیف، مشکلات تنفسی، دشواری بلع بزاق، تشنج و رفلکس های ضعیف.
▪ درمان: دارو تجویز می شود ولی درمان قطعی ندارد.

● نوزاد نارس

بیشتر نوزادان کم وزن، دوره نوزادی را بدون عواقب درازمدت پشت سر می گذارند. کوچک ترین نوزادان در معرض بالاترین خطر هستند.
▪ عواقب درازمدت عباتند از: اختلالات چشمی نوزادان همراه با نابینایی، ناشنوایی، بزرگی یا کوچکی جمجمه، عقب ماندگی ذهنی، فلج مغزی، سندرم روده کوتاه و عدم رشد.

● کاهش قندخون

کاهش قند خون در دوره نوزادی شایع است. نشانه های آن معمولا در روزهای اول و دوم به وجود می آید و از بیماری بدون علامت تا گرفتاری های دستگاه عصبی مرکزی و قلبی ـ ریوی متغیر است.
▪ علائم: شل بودن نوزاد، خواب آلودگی، بی تفاوتی، بی اشتهایی، لرزش، تشنج، نارسایی قلبی، افزایش ضربان قلب، کبودی یا رنگ پریدگی، وقفه تنفسی و تعریق شدید.
▪ درمان: تغذیه زودرس، شدت عوارض را کاهش می دهد و گاه تجویز گلوکز لازم است.
     
  
زن

 
تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش

آغوش پدر یا مادر نشاط و شادابی کودکان را دوچندان می کند. ماساژ کودک نیز وسیله ای است برای ارتباط جسمانی فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می دهد...

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش

تحقیقات نشان داده است لمس و ماساژ کودک یکی از بهترین راه های تحریک حس لامسه و افزایش رشد مغزی او است.
ماساژ باعث ترشح هورمون اندورفین و اکسی توسین در بدن شیرخوار شده و علاوه بر کاهش درد تأثیر بسزایی در افزایش آرامش وی دارد.
لمس کودک او را نسبت به اطرافیان و جسمش آگاه کرده و رشد جسمانی کودک را نسبت به هم سن و سالانش تسریع می کند.
تحریک حس لامسه کودکان با استفاده از ماساژ با اثر بر سلول های مغزی، میزان هوشیاری کودک را افزایش داده و او را نسبت به دنیای پیرامونش آگاه تر می کند بطوری که پس از گذشت چند ماه کودک به کنجکاوی بیشتری پرداخته و سعی می کند با لمس اشیای اطرافش، خود تجربه کردن را آغاز کند.
     
  
زن

 
حقایقی درباره چشم های نوزادان

تکامل دید نوزاد و کودک امری بسیار پیچیده و پیشرفته است که با تکامل چشم ها و مراکز اختصاصی مغزی و تحت فرمان ژنتیکی انجام می شود. چند روز پس از تولد، نوزاد در مقابل نور شدید باید چشمک بزند...

حقایقی درباره چشم های نوزادان

مردمک نوزاد در تولد در مقابل نور باز و بسته می شود ولی این فعل و انفعال به علت تنگی شدید مردمک ممکن است مورد توجه والدین واقع نگردد. در ۶ هفتگی، نوزاد باید به نگاه والدین توجه کند و دید خودش را متوجه آنها نماید. در ۲ یا ۳ماهگی باید اشیای رنگی را مورد توجه قرار دهد و آنها را لمس کند.
حرکات غیرمتقارن دو چشم و احساس لوچ بودن چشم ها در نوزاد تا ۴ماهگی غیرطبیعی نیست ولی پس از ۴ماهگی اگر چشم انحراف داشته باشد، قطعا طبیعی نبوده و باید به چشم پزشک متخصص ارجاع شود.
عدم توجه به والدین در چند هفتگی و مالش شدید چشم ها با دست علایم عدم دید طبیعی در نوزاد است و باید به آن توجه خاص کرده و به چشم پزشک مراجعه کرد. حرکات چرخشی چشم ها (نیستاگموس) که در ۲ماهگی آغاز می شود نیز طبیعی نیست و باید به چشم پزشک مراجعه کرد. در تولد، رنگ قرنیه، عدسی چشم و محیط درونی چشم شفاف است و هرگونه کدورت و سفیدی در این مسیر غیرطبیعی بوده و لازم است نوزاد معاینه دقیق شود.
رنگ عنبیه نوزادان اکثرا در اثر تشکیل نشدن سلول های رنگینه ای سطحی عنبیه کم رنگ و اکثرا آبی رنگ است که به مرور با تشکیل سلول های رنگینه ای پررنگ می شود. در تولد قطر چشم نوزاد (از جلو به عقب) کوتاه تر از قطر چشم بزرگسالان است. ۱۷۰۳ میلی متر در مقابل ۲۳میلی متر بزرگسالان که باعث دوربینی شدید نوزادان می شود.
این دوربینی به مرور با بزرگ شدن قطر چشم در کودکی کاهش یافته و ناپدید می شود که می تواند حتی به نزدیک بینی (میوپی) تبدیل شود مسیر خروج اشک از چشم که از کانال هایی به داخل بینی راه دارد، در تولد تکامل یافته ولی ممکن است این مسیر خوب باز نباشد و اشک در چشم باقی بماند ولی به علت ترشح نشدن اشک در چند هفته اول تولد ممکن است به این امر توجه نشود و در ماه های بعد از تولد متوجه آن شویم. والدین می توانند با مالش این مسیر خروجی اشک که از فضای بین چشم و بینی از بالا به پایین به طرف بینی پیش می رود، با مالیدن انگشت یا که از بالا به پایین به باز شدن و به جریان افتادن این مسیر خروجی اشک کمک کنند.
یک نوزاد نارس با وزن کم (حدود ۱۵۰۰گرم و سن کمتر از ۷ماه جنینی) حتما باید به وسیله چشم پزشک متخصص بررسی شود، به دلیل اینکه تکامل شبکیه تا تولد کامل نیست و تولد زودرس باعث تشکیل بافت ها و عروق غیرطبیعی در سطح شبکیه می شود که نهایتا می تواند به خون ریزی و کنده شدن شبکیه منجر شود. توسط درمان لیزری می توانیم از این گونه عوارض جلوگیری نماییم.
والدین باید به هر عارضه و هر نوع امر غیرطبیعی در چشم های نوزاد و فرزند خود توجهی خاص و دقیق داشته باشند، چرا که اکثر این عوامل در صورت تشخیص به موقع قابل پیشگیری و حتی درمان است
     
  
زن

 
وقتی نوزادتان بی دلیل گریه می کند!!

هنگامی که نوزادمان نه گرسنه است و نه خود را خیس کرده است ، ازکجا بفهمیم که برای چه چیزی گریه می کند؟
شایعترین و شناخته شده‌ترین علت، «گرسنگی» است...

وقتی نوزادتان بی دلیل گریه می کند!!

«خیس بودن» پوشك نوزاد هم او را ناراحت می‌كند. گاهی اوقات «ادرار سوختگی» نوزاد آنچنان او را بی‌قرار و بی‌تاب می‌كند كه خواب و آرامش را از او و پدر و مادرش سلب می‌كند.
مسائل گوارشی نوزاد مثل «كولیك‌های شبانه»، «نفخ شكم»، «ترش كردن و بالا آوردن شیر» و «عدم دفع مدفوع» هم از علل گریه‌های ادامه‌دار برخی نوزادان است.
در بعضی شرایط «احساس سرما یا گرما»، در نوزاد باعث ناراحتی و بی‌قراری می‌شود. اما بعضی وقت‌ها هم جنبه‌های روانی تاثیرگذار می‌شوند.
مثلاً «عصبانیت یا استرس مادر» به نوزاد منتقل می‌شود و آرامش او را به هم می‌زند دیگر اینكه بی‌توجهی به خواست نوزاد و تعلل در پاسخ به نیازهای او باعث «عصبانیت و خشم» او می‌شود و به اصطلاح با پدر و مادر لج می‌كند.
اما بعضی وقت‌ها هم گریه نوزاد ناشی از «درد» یا «تب و بیماری» است كه حتماً باید جدی گرفته شود تا خدای ناكرده پشیمانی به بار نیاورد!
     
  
زن

 
چطور پوشک نوزاد را عوض کنیم؟

در چند بار اولی که شما سعی می‌کنید پوشک بچه را عوض کنید، ممکن است در مورد انجام درست این کار دچار اشکال شوید. این توصیه‌ها به والدین تازه‌کار کمک می‌کند که عوض کردن پوشک را درست انجام دهند:
زمانی که بچه تازه به دنیا آمده به چند هفتگی خود می‌رسد، والدین به متخصصان تعویض پوشک بدل‌ می‌شوند...

چطور پوشک نوزاد را عوض کنیم؟

اما در چند بار اولی که شما سعی می‌کنید پوشک بچه را عوض کنید، ممکن است در مورد انجام درست این کار دچار اشکال شوید.
این توصیه‌ها به والدین تازه‌کار کمک می‌کند که عوض کردن پوشک را درست انجام دهند:
1.ترتیبی دهید که همه ملزومات مورد نیاز در دسترس‌تان باشد. به یاد داشته باشید که هرگز نباید حتی برای یک لحظه کودک را به حال خود رها کنید. شما نیاز به پوشک، دستمال مرطوب یا آب گرم، و مقداری پماد برای پیشگیری از بثورات ناشی از پوشک، دارید.
2. هنگامی که پوشک نوزاد را عوض می‌کنید، او را روی بالشتک‌های مخصوص عوض کردن پوشک قرار دهید.
3. نوزاد را دستمال مرطوب یا پنبه همیشه از جلو به عقب پاک کنید. قوزک‌های نوزاد را بگیرید و به آرامی نوزاد را بلند کنید تا بتوانید باسن نوزاد را تمیز کنید.
4.جلوی پوشک میان پاهای نوزاد بالا ببرید و آن را روی شکم او قرار دهید. پوشک را با نوارهای چسبنده جلوی آن محکم کنید، البته آن را خیلی تنگ نکنید. هنگامی پوشک را باز می‌کنید نباید جایی روی پوست نوزاد باقی مانده باشد.
     
  
زن

 
بهترین وضعیت برای خواب نوزاد

بهتر است کودک را عادت دهید به جهات مختلف خوابانده شود چون استخوان‌های جمجمه نرم است، به خصوص اگر نوزاد نارس باشد. اگر همیشه یک طرف بخوابد، بعد از مدتی عضلات او به همان حالت عادت کرده و حالت شل یا سفت پیدا می‌کنند. فشار روی یک نقطه سر کمی استخوان را صاف‌تر می‌کند...

بهترین وضعیت برای خواب نوزاد

خواباندن نوزاد به جهات مختلف خوب است اما اگر والدین فکر کنند خواباندن به یک جهت سبب برطرف شدن شکل نامناسب سر می‌شود و می‌توانند به سر بچه شکل دهند، این‌طور نیست و باید بدانند که این یک عقیده غلط است.

بهتر است کودک را عادت دهید به جهات مختلف خوابانده شود چون استخوان‌های جمجمه نرم است، به خصوص اگر نوزاد نارس باشد. اگر همیشه یک طرف بخوابد، بعد از مدتی عضلات او به همان حالت عادت کرده و حالت شل یا سفت پیدا می‌کنند. فشار روی یک نقطه سر کمی استخوان را صاف‌تر می‌کند. خواباندن نوزاد به جهات مختلف خوب است اما اگر والدین فکر کنند خواباندن به یک جهت سبب برطرف شدن شکل نامناسب سر می‌شود و می‌توانند به سر بچه شکل دهند، این‌طور نیست و باید بدانند که این یک عقیده غلط است.

هر روز به کودکتان دوغ بدهید
کودکانی که روز خود را با نوشیدن دوغ آغاز می‌کنند با احتمال 20 درصد، کم‌تر به عفونت‌های گوناگون مانند عفونت‌های گوش یا سینوس دچار می‌شوند. نوشیدنی‌هایی مانند دوغ که در طی چند سال گذشته علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده، می‌توانند میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف مانند آنفولانزا و اسهال را کاهش دهند. این بیماری‌ها به شدت در میان کودکان شایع هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها را چند بار در سال دچار خود کنند.

نوزادان حتی در خواب هم می‌آموزند
نوزادان از روزهای اول و دوم زندگی فرایند یادگیری را آغاز می‌کنند و مغز آنها یک کار مداوم خستگی ناپذیر را نشان می‌دهد. به طوری که حتی در مدت خواب نیز به پردازش اطلاعات ادامه می‌دهند. محققان واکنش‌های 26 نوزاد تازه متولد شده (13 تا 73 ساعت اول زندگی) را در مدت خواب بررسی کردند و وجود یک فعالیت مغزی چشمگیر را حتی در این لحظات مشاهده کردند. دانشمندان برای نوزادان موسیقی پخش کردند و سپس به روی پلک‌های بسته آنها به مهربانی دست کشیدند. پس از 20 دقیقه زمانی که محققان مجددا همان ملودی را برای نوزادان پخش کردند 24 نوزاد فوراً چشمان خود را بر پایه نت‌های موسیقی روی هم فشار دادند. همچنین این نوزادان در زمان گوش دادن به لالایی هم به طور خودکار واکنش‌های مشابهی را نشان دادند. توانایی یادگیری نوزادان تنها در زمان بیداری نیست و بنابراین در اولین روزهای زندگی، واکنش مغز به عملکردهای مختلف بسیار بالا است.

رابطه سیگار و افسردگی نوزاد
سیگار کشیدن مادران باردار خطر ابتلای فرزندان آنها به مشکلات روانی در دوران کودکی و نوجوانی را افزایش می‌دهد. کودکانی که قبل از تولد در معرض استنشاق نیکوتین بوده‌اند، امکان ابتلا آنها به مشکلات روانی تا 32 درصد افزایش می‌یابد که این رقم در خصوص مادرانی که روزانه یک بسته کامل سیگار مصرف می‌کنند تا 44 درصد نیز مصداق پیدا می‌کند. امکان ابتلا نوزادان مادران سیگاری به بیش فعالی و افسردگی بیشتر از دیگر اختلالات روانی است.

راه درمان «اسهال تابستانی» کودک
چاقله بادام و گوجه سبز به عنوان نوبرانه‌های تابستان است و علاقه کودکان به مصرف این خوردنی‌ها باعث شده که ابتلای آنها به اسهال که معمولا در فصل تابستان شیوع پیدا می‌کند، از بهار آغاز شده بود. خوردن میوه‌های تابستانی منجر به دل درد، اسهال و استفراغ در کودکان می‌شود. حضور کودکان در بوستان‌ها و استفاده از آب‌های غیر آشامیدنی به عنوان یکی دیگر از دلایل ابتلا به اسهال در تابستان است و استفاده از استخرهایی که آب بهداشتی ندارند باعث شده فصل تابستان بیشتر شاهد موارد ابتلا به اسهال در کودکان باشیم. خوددرمانی مادران متناسب با آموخته‌های پزشکان برای مداوی اسهال کودکان مفید است. محلول «اوآراس» به عنوان تنها داروی مفید درمان اسهال در کودکان بوده و البته شیوع اسهال در کودکان ایرانی کاهش یافته اما ابتلا به یبوست در حال افزایش است.

شکر، درد تزریق را برای کودک کم می‌کند
مصرف شکر می‌تواند درد ناشی از تزریق را کاهش دهد. کودکانی که قبل از تزریق مقدار بسیار کمی شکر دریافت کرده‌اند با احتمال کم‌تری گریه می‌کنند. این ماده شیرین می‌تواند قبل از تزریق و واکسیانسیون به کودکان داده شود و با این کار می‌توان درد ناشی از تزریق را در نوزادان نیز کاهش داد. در صورتی که کودکان قبل از تزریق مقدار بسیار کمی شکر بخورند احتمال گریه کردن آن‌ها بر اثر درد تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. دادن نصف قاشق چای‌خوری شکر به کودکان برای کاهش درد ناشی از تزریق کافی است.

گلودرد کودک را جدی بگیرید
گلودرد پیشرونده کودکان، در صورتی که با انسداد راه هوایی و تب همراه باشد، امکان دارد به علت نوعی باکتری به نام هموفیلوس یا همان آنفلوانزای نوع B باشد که بسیار خطرناک است و پزشکان باید فرق آن را با خروسک، با دقت تشخیص بدهند. این باکتری یک عفونت ناگهانی و تهدیدکننده زندگی درکودکان است که در گلو روی می‌دهد. شایع‌ترین سن ابتلا به این بیماری که امکان دارد به مرگ هم بیانجامد یک سال و نیم تا 7 سالگی است که با گلودرد پیشرونده سریع آغاز می‌شود. پس والدین باید گلودرد پیشرونده کودک خود را جدی بگیرند.

وقتی نوزاد سکسکه می‌کند نگران نشوید!
سکسکه نوزادان بیشتر از اینکه خودشان را ناراحت کند٬ پدر و مادر را نگران می‌کند. طبیعی است که هر مشکلی برای نوزاد پیش می‌آید مضطرب شوید. با این وجود سکسکه در نوزادان طبیعی است چون بدن آنها هنوز کامل نشده است. نگران نباشید و این روش‌های ساده را امتحان کنید تا سکسکه را دور کنید. وقتی نوزاد سکسکه می‌کند نگران نشوید. تا زمانی که سکسکه بند بیاید نوزاد را آرام کنید. مطمئن شوید که نوزاد شما بعد از هر بار شیر خوردن آروغ می‌زند. آروغ زدن احتمال ابتلا به سکسکه را کاهش می‌دهد. درمان سکسکه در نوزادان مانند بزرگسالان نیست. در سنین بالاتر لازم است کمی حواس آنها را پرت کنید تا سکسکه نکنند. گاهی 20 - 15 دقیقه شیر دادن یکسره به نوزاد می‌تواند سکسکه ایجاد کند.
     
  
زن

 
چرا به نوزاد آب قند ندهم؟

محققان توصیه می کنند حتی اگر کودکتان دل درد داشت نیز به او آب قند ندهید،چرا؟آب قند در افزایش وزن نوزاد نقشی ندارد؛ اگرچه ممکن است موقتاً جلوی گریه نوزاد گرسنه را بگیرد. نوزادانی که فقط شیر مادر می‌خورند افزایش وزن بهتری نسبت به نوزادانی که همراه شیرمادر آب قند هم می‌خورند، دارند...

چرا به نوزاد آب قند ندهم؟

اگر به مدت طولانی به نوزاد خود آب‌قند بدهید چهره نوزاد شما به ظاهر، اصطلاحاً «تپل» می‌شود. اما این گونه‌های پف‌آلود نه تنها دلیل سلامت نوزاد نیست بلکه نشان از سوءتغذیه او دارد و همچنین این نوزادان معمولاً در قسمت سرین و پاها دچار سوختگی می‌شوند.
آب قند به دلیل شیرینی جلوی اشتهای نوزاد را می‌گیرد و ممکن است نوزاد شیرینی آب قند را به شیرینی شیر مادر ترجیح داده و از خوردن شیرمادر امتناع کند.
علاوه بر این چون آب قند معمولاً با شیشه و پستانک به نوزاد داده می‌شود، ممکن است نوزاد راحت‌طلب سرپستانک را به زحمت مکیدن سینه مادر ترجیح دهد. نیز برخلاف تصور برخی، آب قند هم باعث افزایش زردی نوزاد زرد و هم باعث افزایش نفخ و دل درد او خواهد شد.
     
  
زن

 
تمامی حس های نوزاد من

۵حس نوزادی که به دنیا می آید هنوز کامل نیست. روند تکامل حس ها جاده درازی است که از رحم و دوران جنینی آغاز می شود و به ترتیب ابتدا حس لامسه، بعد چشایی، شنوایی، بویایی و در نهایت بینایی تکامل پیدا می کند. هنگام تولد برخی از این حس ها بیش از سایرین به تکامل رسیده اند و حساس ترند...

تمامی حس های نوزاد من

● لامسه: حس لامسه اولین حسی است که در جنین شروع به شکل گیری می کند. از ماه دوم بارداری، وقتی جنین در داخل مایع آمینوتیک حرکت می کند، می تواند حرکت مایع روی بدنش را حس کند. در ماه چهارم بعد از تولد او قادر است با تکان دادن انگشتان بدنش را لمس کند و در اینجاست که تماس پوست به پوست، نوازش، ماساژ و... اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زیرا در پی تکامل حس لامسه فرزند شما از این حرکات لذت می برد. اگر دقت کرده باشید در این ماه فرزند شما علاقه ویژه ای به مالیدن صورت خود به گردن و سینه شما حین خوابیدن دارد. او از لمس کردن پوست شما لذت می برد.
● چشایی: از هفته ۱۱ بارداری به بعد جنین تقریبا می تواند تمامی مزه هایی را که ما حس می کنیم، حس کند. در واقع او به کمک مایع آمینوتیکی مزه تمام آنچه را شما می خورید، می فهمد و می تواند به خوبی مزه شیرین، شور، تلخ و ترش را از هم تشخیص دهد و جالب اینجاست که علاقه خاصی نیز به مزه شیرین دارد و از مزه ترش و تلخ بیزار است. اگر بعد از تولد تصمیم گرفتید فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه کنید بهتر است بدانید او می تواند مزه تمام آنچه را شما می خورید حس کند زیرا مزه غذاها به شیر هم منتقل می شود.
● بویایی: هنگام تولد زمانی که بندناف جدا می شود، نوزاد شما شروع به تنفس می کند. او پیش از این نیز می توانست بوی خوب و بد را از هم تشخیص دهد. فهمیدن این موضوع کار سختی نیست. مقداری وانیل، بعد یک تخم مرغ گندیده را جلوی بینی او بگیرید تا عکس العملش را ببینید. نوزادان عاشق بوی مادران شان هستند. از ۶ روزگی به بعد او بوی مادر را تشخیص می دهد و با آن آرامش می یابد. حتی داشتن روسری یا لباس مادر در کنار او می تواند سبب آرامش او شود.
● شنوایی: جنین در رحم می تواند صدای قلب مادر را بشنود. هنگام تولد او تفاوت بین صداهای زیر و بم، زبان، مادری و زبان خارجی را متوجه می شود. بعد از مدتی صدای مادر یا صدای موسیقی که هنگام بارداری مادر به آن گوش می داده را تشخیص می دهد. صداهای بلند می تواند همان روزهای بعد از تولد او را بترساند و اگر برای او لالایی بخوانید متوجه می شود. نکته بسیار جالب اینکه صداهای آشنا آنها را یاد عمل های خوشایند می اندازد. به عنوان نمونه شنیدن صدای آب، حمام را برایش تداعی می کند و صدای ظروف، غذا را! صحبت کردن والدین با هم، صدای تلویزیون و حتی صدای قدم های شما به او می فهماند تنها نیست و همین موضوع برای او خوشایند است. اما مراقب باشید صداهای بلند می تواند به شنوایی او آسیب برساند.
● بینایی: آخرین حسی که در دوران جنینی تکامل می یابد حس بینایی است. گرچه موقع تولد، نوزاد تنها تا ۳۰ متری خود را می بیند و فراتر از آن برایش تار است با این حال حتی در مسافت طولانی فرق نور با تاریکی و حتی فرم افراد را تشخیص می دهد. از ۳ ماهگی او می تواند بهتر ببیند و مادر و پدربزرگ، والدین و خواهر و برادرها و تقریبا کسانی که از او مراقبت می کنند را می شناسد و خنده او نشانه همین شناخت است. از ۳ ماهگی به بعد او می تواند اسباب بازی های رنگی با اشکال متفاوت را از هم تشخیص دهد.
     
  
صفحه  صفحه 5 از 43:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA