انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 6 از 43:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  42  43  پسین »

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی


زن

 
هشت واقـعـیت دربـاره آروغ کـودک

1- چرا بچه‌ها آروغ میزنند؟
شیرخواران، هنگام مکیدن شیر هوای زیادی میبلعند و زدن به پشت آنها به خالی شدن این هوا از درون معده کمک میکند. درواقع سیستم گوارش آنها هنوز کامل نشده است و برای تخلیه هوا از معده به کمک والدین نیاز دارند. اگر فرزند شما زیاد باد گلو دارد شاید به این دلیل باشد که تند و با ولع شیر میخورد و در نتیجه هوای زیادی را همراه با شیر میبلعد...

هشت واقـعـیت دربـاره آروغ کـودک

2- چگونه به کودکان‌مان کمک کنیم آروغ بزنند؟
کافی است شیرخوار را درحالی که سرش روی شانه‌تان است در اغوش بگیرید و راه تنفسیاش را باز گذارید. برای اینکه شیرخوار راحت آروغ بزند باید کمر او کاملا صاف باشد و گردنش تکیه‌گاه داشته باشد. پیشنهاد میکنیم پارچه‌ای روی دوش خود بیندازید زیرا معمولا آروغ زدن با بالاآوردن کمی شیر همراه است.

3- آیا آروغ نزدن مشکلی پیش میآورد؟
خیر. اگر شیرخوار شما بعد از شیرخوردن آروغ نزد به این معنی است که هوای زیادی در معده‌اش جمع نشده است. البته بهتر است بعد از شیرخوردن قبل از خواباندن او کمی او را سردوش خود نگه دارید. البته میتوانید کودک را به حالت دمر قرار دهید تا آروغ بزند.

4- آیا شیرخواران یک آروغ میزنند یا چند تا؟
گاهی بعد از شیرخوردن شیرخوار 2 تا 3 آروغ میزند. این موضوع به سرعت شیرخوردن، وضعیتی که در آن شیر خورده، میزان تکامل دستگاه گوارش و... بستگی دارد.

5- چگونه متوجه شویم که شیرخوار به دلیل آروغ نزدن ناراحت است؟
مرتب تکان خوردن،‌ این طرف و آن طرف بردن سر و ناراحت بودن، نگرفتن دوباره سینه یا شیشه میتواند نشانه داشتن باد گلو باشد. در این شرایط او را بنشانید و با دست گردن او را نگه دارید و چند دقیقه‌ای صبر کنید.

6- آیا شیرخواری که از سینه‌ مادر شیر میخورد هم آروغ میزند؟
شیرخوارانی که از سینه شیر میخورند در مقایسه با آن دسته که از شیشه شیر میخورند، کمتر باد گلو دارند. در واقع وقتی شیرخواری درست مقابل سینه مادر قرار میگیرد و تمامی یا میزان زیادی از هاله قهوه‌ای سینه را به داخل دهان میکشد، هوای زیادی وارد معده او نمیشود. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان شیشه‌های شیر نیز تلاش میکنند سرشیشه‌هایی شبیه سینه‌ مادر بسازند اما با این حال باز هم شیشه در مقایسه با سینه مادر سبب میشود هوای بیشتری داخل معده شیرخوار شود.

7- بعد از اتمام شیرخوردن چه مدت باید صبر کنیم تا شیرخوار آروغ بزند؟
حداکثر 20 دقیقه بعد از پایان شیردهی. بهتر است قبل از این مدت شیرخوار را نخوابانید. بهتر است او را سردوش بگذارید یا اگر واقعا سرتان شلوغ است برای چند دقیقه‌ای او را به شکم بخوابانید. البته در این حالت باید مراقب او باشید.

8- چرا خواباندن شیرخواری که آروغ نزده، اشتباه است؟
شیرخواری که آروغ نزده خوابی پریشان و ناآرام دارد و مدام بیدار میشود. برای اینکه فرزندتان راحت بخوابد کافی است چند دقیقه بعد از اتمام شیردهی او را درآغوش نگه دارید و آرام با او صحبت یا صورتش را نوازش کنید یا تکان‌اش دهید تا در نهایت باد گلو بزند و آرام بخوابد.
     
  
زن

 
نوزاد تا شش ساعت پس از تولد نباید شسته شود

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: بر روی بدن نوزاد چربی‌هایی به نام «ورنیکس» وجود دارد که درجه حرارت بدن طفل را حفظ می‌کند؛ به همین دلیل اگر این چربی‌ها به هر دلیلی تا 6 ساعت پس از تولد از بین برود، موجب کاهش درجه حرارت بدن نوزاد می‌شود...

نوزاد تا شش ساعت پس از تولد نباید شسته شود

محمدحسین سلطانزاده در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نوزاد تا 6 ساعت پس از تولد به هیج وجه نباید شسته شود، اظهار داشت: روی پوست نوزاد چربی‌هایی به نام ورنیکس وجود دارد که درجه حرارت بدن طفل را حفظ می‌کند؛ به همین دلیل اگر این چربی‌ها به هر دلیلی تا 6 ساعت پس از تولد از بین برود، موجب از دست رفتن درجه حرارت بدن نوزاد می‌شود.
وی گفت: متأسفانه در اکثر بیمارستان‌ها این مسئله رعایت نمی‌‌شود و نوزاد را پس از به دنیا آمدن می‌شویند، این اقدام باعث می‌شود که دانه‌های چربی روی پوست بدن از بین رفته و درجه حرارت بدن نوزاد پایین بیاید.
این استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی بی‌حالی، خواب‌آلودگی، رنگ پریدگی، کبودی صورت، قرمزی دست و پا و کند شدن تنفس را از عوارض کاهش درجه حرارت بدن نوزاد دانست و خاطرنشان کرد: در بعضی از موارد کاهش درجه حرارت بدن نوزاد به حدی است که منجر به شوک طفل می‌شود؛ به همین دلیل نقش دانه‌های چربی بر روی بدن نوزاد برای حفظ درجه حرارت بسیار بااهمیت است و مسئولان بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها باید به این نکته توجه لازم را داشته باشند.
     
  
زن

 
چگونه ناخن کودکان را کوتاه کنیم؟

یکی یکی از مشکلات والدین در روزها و هفته های آغازین، نحوه کوتاه کردن ناخن های نوزادان است. البته این موضوع طبیعی هم هست. دست ها و پاهای ظریف نوزادان را تصور کنید و اینکه احیانا به صورت ناخودآگاه گوشه ای از گوشت دست یا پای دلبندتان را بگیرید بسیار ناراحت کننده است...

چگونه ناخن کودکان را کوتاه کنیم؟

در مطلب زیر سعی شده برخی نکته های کلیدی برای این کار به شما یادآوری شود. شاید درجه اطمینان بیشتری در این زمینه به دست آورید و با خیال راحت تر این کار را انجام دهید:
اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید، زمان مناسب است. مثلا بهترین زمان برای گرفتن ناخن بچه ها بعد از حمام کردن است که ناخن نرم تر است به علاوه زمانی که فرزندتان به اندازه کافی خوابیده و سرحال است. نوزادتان را روی زانوهایتان بنشانید به گونه ای که پشتش کامل پشت به شما باشد. یکی از دست ها را به آرامی زیر یکی از بازوهایتان قرار دهید. حالا کاملا به دست هایش مسلط هستید. الان وقتش رسیده که با ملاطفت زیاد، یکی یکی ناخن هایش را بگیرید. حواس تان باشد آنها را از ته نگیرید. به گوشه های ناخن توجه زیادی بکنید چرا که ناخن فرزند شما به محکمی و سفتی ناخن شما نیست پس امکان اینکه به راحتی به گوشت دستش آسیب برسد، وجود دارد.
در مورد پاها امکان اینکه او بیشتر تکان بخورد وجود دارد. باز هم باید او را کاملا در جهت مخالف خودتان قرار دهید. اول انگشت شست را بگیرید. سعی کنید کمی سریع این کار را انجام دهید خصوصا که در مورد انگشت های پا امکان اینکه قلقلک اش بیاید، زیاد است!

▪ نکات کلیدی

۱) هرگز ناخن های نوزاد خود را تا قبل از ۱ ماهگی نگیرید. اگر فکر می کنید خودش را چنگ می?زند، می توانید از دستکش های مخصوص نوزادان استفاده کنید.
۲) فراموش نکنید حتما قبل از استفاده از ناخن گیر آن را ضدعفونی کرده باشید.
۳) حدود ۵۰ روز بین هر کوتاه کردن فاصله بیندازید.
۴) اگر نوزادتان زیاد جنب وجوش دارد، یا اگر دستش را مشت می?کند اصرار نکنید که همان موقع ناخن هایش را بگیرید. آن را به یک وقت مناسب تر موکول کنید.
۵) سعی کنید ناخن ها را از ته نگیرید و گوشه ناخن را گرد نکنید این کار باعث می شود ناخن بعد از رشد در گوشت فرو رود. بهترین موقع برای ناخن گرفتن وقتی است که بچه ها آرام اند. بسیاری از والدین هنگام خواب کودک ناخن های او را کوتاه می کنند.
     
  
زن

 
سلامت شیرخوار از ادرارش پیداست!

شیرخوار ممکن است بین ۴ تا ۱۰ بار در روز ادرار کند. اگر کودک بیمار یا تب دار یا هوا بیش از حد گرم باشد، دفع ادرار ممکن است به نصف میزان طبیعی برسد. این کار نباید دردناک باشد...

سلامت شیرخوار از ادرارش پیداست!

اگر هر علامتی نشان دهنده ناراحتی کودک هنگام ادرار مشاهده کردید به متخصص کودکان مراجعه کنید چون ممکن است نشانه عفونت یا سایر مشکلات دستگاه ادراری باشد
در شیرخوار سالم، ادرار به رنگ زرد کمرنگ تا پررنگ است. هر چه ادرار تیره تر باشد، غلظت آن بیشتر است و این حالت وقتی کودک مایعات کمتری خورده باشد، دیده می شود. گاهی پوشک رنگ صورتی به خود می گیرد که ممکن است با خون اشتباه شود در حالی که به دلیل غلظت بیش از حد ادرار است. تا زمانی که نوزاد حداقل ۴ بار در روز ادرار می کند، جای نگرانی نیست ولی اگر صورتی بودن رنگ ادرار ادامه پیدا کرد، با متخصص اطفال مشورت کنید.
قبل از تعویض پوشک کودک باید مطمئن شوید تمام وسایل لازم در دسترس هستند. هرگز کودک را حتی برای یک ثانیه روی میز تعویض تنها رها نکنید. شیرخوار خیلی زود غلت زدن را یاد می گیرد بنابراین بهتر است همه وسایل هنگام تعویض پوشک کنارتان باشد.
تشخیص زمان خیس شدن پوشک های یکبار مصرف جدید دشوار است بنابراین نباید منتظر پس دادن و مشخص شدن نم روی لباس باشید.
تا آنجا که امکان دارد بگذارید پای کودک هوا بخورد. وقتی او را تمیز و خشک کردید، بدون پوشک روی تشکچه بخوابانید تا کمی بازی کند. این کار را حداقل هر بار ۲۰ دقیقه چند دفعه در روز انجام دهید. قبل از اینکه پوشک او را ببندید به پاهای او کرم محافظ پوست بزنید. اگر لکه های کوچک قرمزی دیدید به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است لکه های عفونت مخمر مانند قارچ باشند و لازم باشد دارو تجویز شود.
     
  
زن

 
مراقبت از پوست نوزادان در روزهای سرد

پوست انسان، از لایه های مختلفی تشکیل شده و کارکردهای فراوانی دارد، بنابراین مراقبت از سلامتی و عملکرد آن ضروری است که باید از نخستین روزهای تولد به آن توجه شود...

مراقبت از پوست نوزادان در روزهای سرد

پوست نوزاد با پوست افراد بزرگسال متفاوت است بنابراین مراقبت ویژه ای را می طلبد، مخصوصاً در فصل زمستان که کاهش دما و رطوبت و بادهای سرد زمستانی بشدت پوست را خشک کرده و باعث سوزش، خارش و التهاب آن می شود.
استفاده از مرطوب کننده مخصوص نوزاد پس از استحمام، برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته هنگام شست وشوی بدن وی و اجتناب از بیرون بردن نوزاد پس از حمام کردن، دو مسئله مهمی است که از التهاب و خشکی پوشت نوزاد جلوگیری می کند، بهتر است محصولات بهداشتی انتخاب شود که حاوی ویتامین آ و ای بوده و مخصوص نوزادان باشد.
پوشاک مناسب شامل کاپشن، کلاه، شال گردن و دستکش که سبک و نرم باشند علاوه بر جلوگیری از نفوذ بادهای سرد زمستان به پوست نوزاد، از ابتلا به دیگر بیماری های شایع در فصل زمستان نیز پیشگیری می کند.
علاوه بر آن استفاده از یک لباس بافتنی نرم و نازک به منظور پوشاندن قسمت پائین صورت نوزاد و گردن وی و یک شلوار نخی نرم زیرشلوار اصلی و قرار دادن جوراب وی زیرشلوار از دیگر نکاتی هستند که از نفوذ بادهای سرد زمستانی به پوست نوزاد جلوگیری می کند.
     
  
زن

 
آداب صحبت کردن با نوزادان

می توانند آرام و با صدایی دلنشین با نوزاد خود صحبت کنند. نوزاد با شنیدن صدای پدر و مادر خود به آنها نگاه می کند و عکس العمل نشان می دهد...

آداب صحبت کردن با نوزادان

وقتی که با ملایمت و نرمی با نوزادتان حرف می زنید، یعنی با او ارتباط برقرار کرده اید و او را به واکنش های گفتاری تشویق می کنید. این صحبت کردن با نوزاد مهارت های زبانی را در او تکامل می بخشد.نوزادان به صداهای بلند اطرافیان به خصوص پدر و مادر هنگام صحبت کردن با آنها واکنش نشان می دهند
بنابراین والدین به کودک حرف های آرام کننده بزنید. برای مثال بگویید:" چه کودک ناز و زیبایی دارم... دست هایش راببین چه کوچک و قشنگ است."
نوزاد را در هنگام صحبت کردن نزدیک خود نگه دارید و به چشم هایش نگاه کنید. او را به آرامی تکان دهید و برایش حرف بزنید.
سعی کنید هر کاری را برایش انجام می دهید، برایش توضیح دهید. برای مثال:" می خواهم لباست را عوض کنم کوچولو، الان پوشک تازه ای برایت می بندم. کمی ماساژت می دهم تا آرام شوی عزیزم."
گفتن این حرف ها در نوزاد احساس آرامش ایجاد کرده و ارتباط عاطفی میان شما و او را تقویت می کند.
     
  
زن

 
چند نکته کاربردی در مورد یبوست نوزادان

وضعیت مزاجی نوزاد یکی از نشانه‌های سلامت کودک است. ضمن اینکه بروز مشکل در مزاج نوزاد، خود زمینه ابتلا به بیماری را ایجاد می‌کند...

چند نکته کاربردی در مورد یبوست نوزادان

تشخیص یبوست در نوزاد و حل به موقع مشکل و مراقبت‌های مربوط به آن نکاتی هستند که دانستن آنها، والدین را در نگهداری از نوزادشان یاری می‌دهد.

اولین گام؛ تشخیص یبوست

یبوست با توجه به تعداد دفعات اجابت مزاج، قوام مواد دفعی و مشکل در هنگام اجابت مزاج تعریف می‌شود. پس یبوست یک پدیده نسبی است. یک کودک سالم ممکن است هر دو تا سه روز یک بار اجابت مزاج بدون مشکل داشته باشد. ولی در صورت بروز مشکل هنگام اجابت مزاج، همین هر سه روز یک بار دفع هم یبوست است. در واقع سفتی یا نرمی مدفوع ملاک مهم‌تری برای تشخیص یبوست است تا دفعات اجابت مزاج. به طور کلی در شیرخوارانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند و میزان شیر دریافتی آنها کافی است یبوست کمتر مشاهده می‌شود.

عوامل ایجاد یبوست

عوامل ایجاد کننده یبوست به دو دسته ارگانیک (عضوی) و غیر ارگانیک (عملکردی) تقسیم می‌شوند. این عوامل ارگانیک یا عضوی، آناتومیک هستند، از جمله تنگی روده، اختلالات ساختمان عضلانی شکم مانند سندروم پرون، اختلالات عصبی یا عضلانی روده مانند هیرشپرونگ و اختلالات ستون فقرات. عوامل دارویی مانند مسمومیت با ویتامینD و عوامل متابولیک مانند کمبود پتاسیم، کم کاری تیروئید و اختلالات روده مانند عدم تحمل پروتئین شیر گاو، اختلالات بافت همبند مانند لوپوس و اختلالات روحی و روانی مانند بی‌اشتهایی عصبی.

درد در هنگام دفع مدفوع

یبوست غیرارگانیک یا عملکردی نوع غالب یبوست است و به صورت تاخیردر اجابت مزاج به مدت بیش از دو هفته و سفتی مدفوع، خود را نشان می‌دهد. با شرح حال و معاینه بالینی می‌توان یبوست عملکردی کودک را از یبوست ناشی از اختلالات عضوی تفکیک کرد.

برخلاف یبوست ناشی از اختلالات روده‌ای، مقعدی و هیرشپرونگ (اختلال در عصب‌گیری روده)، یبوست عملکردی پس از دوره نوزادی شروع می‌شود. اغلب شروع آن با دفع دردناک و خودداری ارادی کودک از دفع برای جلوگیری از درد است. در ادامه این روند باقی ماندن مدفوع در روده بزرگ سبب خشکی بیشتر مدفوع و سخت‌تر شدن دفع می‌گردد. در این هنگام والدین اغلب متوجه ناراحتی یا درد شیرخوار هنگام دفع می‌شوند که سرنخ مهمی در تشخیص یبوست عملکردی است. در معاینه فیزیکی کودک، پزشک متوجه توده مدفوع در ناحیه شکم شده و همراه شدن این علائم با استفراغ، درد شکمی و بزرگی شکم نشانه شرایط بحرانی کودک است.

بررسی‌های تشخیصی

درصورت عدم وجود اختلال در معاینه بالینی به ندرت بررسی‌های رادیولوژی لازم است. در صورت وجود شواهدی از اختلالات عصبی و عضلانی؛ بررسی حرکات روده لازم است. در یبوست‌های مقاوم و شدید بررسی‌های تشخیصی مثل آزمایش خون از نظر کلسیم، پتاسیم و هورمون‌های تیروئید لازم است.در یبوست‌های عملکردی که اختلال خاصی در پیدایش آن دخالت نداشته، کمبود دریافت آب کافی، بالا بودن پروتئین غذا، کمبود فیبر غذایی، حساسیت به پروتئین شیرگاو، حرکات کمتر و ناکافی روده و گاهی خودداری ارادی از دفع مدفوع به علت درد موجب بروز یبوست می‌شوند.

عوارض یبوست

درد شکمی به ویژه در هنگام دفع، وجود خراش اطراف مقعد، علائم هموروئید (بواسیر)، بیرون‌زدگی روده، خونریزی و به طور شایع وجود توده مدفوع خشک شده بر سر راه مقعد، دفع مداوم ترشحات مدفوعی در طول روز و آلودگی لباس زیر که گاهی با اسهال اشتباه گرفته می‌شود، ولی در واقع خروج خود به خودی مدفوع آبکی‌تر از اطراف توده مدفوع خشک شده در انتهای روده است؛ مهم‌ترین عوارض یبوست در کودکان است.

زنگ خطرهای یبوست

بزرگ شدن شکم کودک، ‌وجود خون در مدفوع،‌ تغییر حجم مدفوع، تاخیر در رشد و اختلال در افزایش وزن، علامت‌هایی هستند که اگر در یک شیرخوار مشاهده شد باید والدین او را به نزد پزشک ببرند تا احتمال یبوست بررسی شود. یبوست می‌تواند نشانه یک بیماری باشد؛ بیماری‌های ستون فقرات، بیماری‌‌های دستگاه گوارش و‌ کم‌کاری تیروئید می‌توانند با یبوست خود را نشان دهـنـد.در بیماری هیرشپرونگ به صورت مادرزادی انتهای روده فاقد عصب است و به همین سبب روده حرکات کافی برای عبور مواد دفعی را ندارد. در چنین نوزادانی دفع اولیه در دوران نوزادی دچار اختلال و تاخیر می‌شود. لذا این بیماری نیازمند درمان سریع است زیرا موجب باقی ماندن مواد دفعی در روده و افزایش مقدار مواد دفعی همراه با از دست دادن آب آنها شده و منجر به بزرگ‌ شدن قطر روده‌ها و حتی سوراخ شدن روده‌ها می‌شود.

یبوست مزمن

در برخی موارد یبوست کودک برطرف نشده و نیاز به درمان پیدا می‌کند. این حالت را یبوست مزمن می‌نامند. مشخص‌ترین علامت آن، مشکل دفع دردناک مدفوع است. معمولا با عبور مدفوع این درد برطرف می‌شود، تا بار دیگر که مجددا نیاز به دفع باشد. شدت این دردها گاهی به حدی است که کودک از ترس درد، از اجابت مزاج خودداری می‌کند و مدفوع در روده کودک باقی مانده و به مشکل افزوده می‌شود.والدین باید توجه داشته باشند که درشیر خواران زیر سه ماه اگر یبوست بیشتر از 24 ساعت به طول انجامید و در کودکان سه ماهه تا 11 ساله اگر یک هفته درمان در منزل مفید واقع نشد، به مرور بر شدت بیماری افزوده می‌شود و با علائمی مانند درد مقعدی یا دردهای شکمی، تب و خون در مدفوع همراه می‌شود. در چنین شرایطی حتما باید نوزاد را به پزشک برد.

باید نبایدهای مصرف دارو

در یبوست‌های طولانی در صورت وجود توده سفت مدفوع، نخست با مداخلات پزشکی از طریق تنقیه و شیاف، توده را از میان برداشته و سپس درمان دارویی شروع می‌شود.از آنجایی که درمان دارویی برای طولانی مدت ادامه می‌یابد، پس باید از داروهای کم‌عارضه و بدون ایجاد عادت یا وابستگی استفاده کرد.
عوامل دارویی که برای کاهش قوام، مواد دفعی و نرمی مدفوع استفاده می‌شوند به دو گروه محرک و اسموتیک تقسیم می‌شوند. گروه محرک مانند روغن کرچک یا سنا که کمتر توصیه می‌‌شوند. عوامل اسموتیک که سبب جذب آب به طرف روده‌وشلی مدفوع می‌شوند برای مصرف طولانی مناسب‌ترند. عصاره مالت و پودر پلی‌اتیلن گلیکول که اغلب با شیر یا آب میوه مخلوط و مصرف می‌شوند از دسته عوامل اسموتیک هستند.نکته مهم در مصرف دارو عدم قطع زودرس آن است. اغلب والدین با بهبود حرکات روده یا ایجاد اسهال اقدام به قطع دارو می‌کنند که این امر سبب برگشت علائم می‌شود. ولی باید توجه داشت که دوره درمان دارویی در حدود چهار تا شش ماه به طول می‌انجامد.
     
  
زن

 
پهن شدن سر نوزاد (علل و پیشگیری)

پهن شدن وضعیتی سر نوزاد در روزهای اول زندگی به علت نوع خواباندن او، ممکن است رخ دهد یکی از علت ‌های این پهن شدن سر، خواباندن نوزاد به پشت است...

(پهن شدن سر نوزاد (علل و پیشگیری

در دهه 1990 میلادی، یک بررسی بزرگ نشان داد که خواباندن نوزاد روی شکم، احتمال وقوع " نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد" را بالا می‌برد. از آن هنگام به بعد به والدین توصیه شد که برای جلوگیری از این عارضه، نوزادان را به روی شکم نخوابانند و به پشت بخوابانند. در نتیجه به موارد " پهن شدن وضعیتی سر نوزاد " افزوده شده است.
با توجه این که ایمنی نوزاد شما در صدر اولویت‌ ها قرار دارد، شما باید همچنان نوزادتان را به پشت بخوابانید، هر چند که سر او به طور گذرا تغییر شکل پیدا کند.
وقتی کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد که خودش روی شکم‌ اش بچرخد، می ‌توانید به او اجازه دهید در این وضعیت بماند اما حتی در این موقع هم باید او را در ابتدا به پشت بخوابانید.
برخی از موارد این نوع تغییر شکل جمجمه نوزاد نیاز به درمان دارد. برای درمان از وسیله‌ ای به نام " باند جمجمه‌ای " استفاده می ‌کنند که مانند یک کلاه ‌خود کوچک روی سر نوزاد گذاشته می‌ شود اما در بسیاری از نوزادان این تغییر شکل سر با رشد بیشتر سر و متحرک شدن بیشتر نوزاد خود به خود برطرف می ‌شود.
یک علت دیگر شایع پهن شدن سر نوزاد خوابیدن او به یک طرف است. بسیاری از نوزادن ترجیح می‌ دهند به یک طرف بخوابند:
* در برخی از نوزادان ممکن است علت این امر، سفت بودن عضلات یک طرف گردن باشد و متخصص اطفال ممکن است ورزش ‌های کششی گردن برای حل این مشکل تجویز کند.
* در موارد دیگر، این ترجیح نوزاد به گرداندن سر به یک طرف ممکن است به عوامل محیطی مربوط باشد. برای مثال، اغلب نوزادان به سمت صدای مادرشان بر می ‌گردند، بنابراین اگر گهواره نوزاد در کنار تخت ‌تان است، می ‌توانید نوزاد را از آن طرف گهواره بخوابانید تا هنگامی که صدای شما را می‌ شنود، سرش را در جهت مخالف هم بگرداند.
* صرف زمان شیردادن نوزاد از سینه هم به پیشگیری از تغییر شکل سر نوزاد کمک می ‌کند.
خبر خوب این است که اگر این مشکل را زود تشخیص دهند، یعنی هنگامی که سر نوزاد هنوز نرم و شکل ‌پذیر است، انجام اقدامات ساده ‌ای مانند آن هایی که ذکر کردیم، در اغلب موراد موفقیت‌ آمیز است.
همچنین در مورد نگرانی‌ های خود با متخصص اطفال صحبت کنید تا نوزاد را از لحاظ عوارض احتمالی زمینه‌‌ ساز تغییر شکل سر او مورد بررسی قرار دهد.
     
  
زن

 
رنگ مورد علاقه کودکان شیرخوار

نتایج تحقیقات نشان داده که کودکان شیرخوار نه تنها کور رنگ نیستند بلکه نسبت به رنگ های آبی، قرمز، ارغوانی و نارنجی علاقه بیشتری نشان می دهند...

رنگ مورد علاقه کودکان شیرخوار

برخلاف تصور برخی که گمان می کنند نوزادان و کودکان شیرخوار رنگ ها را نمی بینند و رنگ های مختلف در روحیه آنها بی تاثیر است، نتایج تحقیقات نشان داده که کودکان شیرخوار نه تنها کور رنگ نیستند بلکه نسبت به رنگ های آبی، قرمز، ارغوانی و نارنجی علاقه بیشتری نشان می دهند و تمایل چندانی به دیدن رنگ های خاکستری و قهوه ای ندارند.
محققان در تحقیقات خود رنگ های مختلفی را روی صفحه نمایش به شیرخواران 4 ماهه نشان دادند و واکنش آنها را با اندازه گیری زمان و نحوه نگاه آنها به تصویر، مورد بررسی قرار دادند.بر اساس این گزارش، نتایج پژوهش بر روی 250 کودک شیرخواره نشان می دهد ، هر شیرخوار واکنش ویژه خودش را از رنگها نشان می دهد به گونه ای که برخی کودکان شیرخوار تنها به یک رنگ و برخی دیگر به چند رنگ علاقه دارند. ب
ر پایه این گزارش، محققان می گویند : اگر به یک کودک رنگ آبی را و سپس رنگ های آبی روشن و تیره را نشان دهیم، نوزاد واکنش مشابهی داشته و زود خسته می شود اما اگر پس از رنگ آبی، رنگ سبز نشان داده شود، نوزاد سر خود را بالا می آورد و به این رنگ جدید خیره می شود.
     
  
زن

 
این هشت کالای بچگانه را نخرید

نوزاد پس از تولد به آن نیاز دارد تهیه شود. درست است که با تولد بچه به کالاها و محصولات زیادی نیاز پیدا می‌کنیم اما برخی از اقلام هستند که خیلی مورد نیاز بچه نیستند و استفاده چندانی ندارند...

این هشت کالای بچگانه را نخرید

برخی فقط زمان بسیار کوتاهی کاربرد دارند. برخی هم همیشه گوشه‌ای می‌مانند و هیچ وقت استفاده نمی‌شوند. بهتر است هنگام خرید سیسمونی به این موضوع دقت کنیم و فقط وسایل کاربردی که برای کودک ضرر ندارند و ایمنی و سلامت او را به خطر نمی‌اندازند خریداری کنیم. برای آشنایی با چند نمونه از محصولاتی که خریدش برای بچه بی‌فایده یا حتی مضر است با ما همراه شوید.
1.پودر بچه: پودر بچه، یکی از محصولات غیرکاربردی است که در خرید سیسمونی تهیه می‌شود. قبلا از پودر بچه برای برطرف کردن عرق‌سوز و راش‌های پوستی بچه‌ها استفاده می‌شده است اما الان از پمادهای مخصوص استفاده می‌شود. هرچند پودر بچه بوی خیلی خوبی دارد اما پودر تالک موجود در آن اگر استنشاق شود می‌تواند برای بچه ضرر داشته باشد.
2.روروک: یکی از محصولاتی است که برای بچه خریداری می‌شود اما استفاده از آن توصیه نمی‌شود. روروک یکی از وسایلی است که نقش عمده‌ای در بسیاری از حوادث کودکان دارد. بررسی‌ها نشان داده روروک رشد حرکتی کودک را به تاخیر می‌اندازد. همچنین روروک امکان دسترسی کودک به مناطق و وسایل خطرناک را فراهم می‌کند و او را در معرض خطر سقوط، سوختگی و مسمومیت، برق گرفتگی و خفگی قرار می‌دهد. در برخی کشورها استفاده و فروش روروک ممنوع است و برای فروشندگان جریمه در نظرگرفته شده است.
3.دستگاه تصفیه هوا: یکی دیگر از محصولاتی که برای تمیز نگه داشتن هوای اتاق کودک خریداری می‌شود دستگاه تصفیه هواست. در حالی که این دستگاه‌ها آنقدر که تصور می‌شود در تمیز نگه داشتن هوا تاثیر ندارد. جاروبرقی و گردگیری منظم اتاق کودک در از بین بردن گرد و غبار و آلودگی‌ها تاثیر بیشتری دارد.
4.دستکش نوزاد: برای اینکه بچه صورتش را چنگ نزند از دستکش استفاده می‌شود اما معمولا دستکش بیشتر از چنددقیقه در دست بچه نمی‌ماند. بهتر است به جای آن از لباس‌های آستین بلند که روی دست بچه را می‌پوشانند استفاده کنید.
5.غذاساز بچه: اگر در خانه یک غذاساز کوچک یا گوشتکوب برقی دارید می‌توانید از همان برای پوره کردن غذای کودک استفاده کنید و لازم نیست یک غذاساز دیگر برای بچه بخرید.
6. ضدعفونی‌کننده شیشه: برخی برای ضدعفونی کردن شیشه شیر کودک از دستگاه مخصوص این کار استفاده می‌كنند. برای ضدعفونی کردن شیشه شیر و پستانک می‌توانید آنها را در یک ظرف آب روی اجاق گاز بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد. این‌طوری فضای بیشتری در آشپزخانه برایتان باقی می‌ماند.
7. نمایشگر کودک: از نمایشگر کودک برای اطلاع از وضعیت بچه وقتی پدر و مادر در اتاق او نیستند استفاده می‌شود اما برخی از افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند می‌گویند تصویر وضوح خوبی ندارد. برای اطلاع از وضعیت بچه لازم است سر و صدا و گریه او شنیده شود. بنابراین می‌توان با هزینه کمتر از یک حسگر صوتی استفاده کرد
8. فیلم‌های مخصوص کودک: به تازگی فیلم‌ها و انیمیشن‌های مخصوص نوزاد و کودک به بازار آمده است. لازم است بدانید با تماشای این فیلم‌ها کودک‌تان نابغه نمی‌شود. بهتر است به جای استفاده از این محصولات خودتان برای کودک آواز بخوانید و با او بازی کنید و برایش کتاب بخوانید و با او حرف بزنید.
     
  
صفحه  صفحه 6 از 43:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  42  43  پسین » 
خانه و خانواده

مراحل رشد از جنینی تا بزرگسالی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA