انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 100 از 111:  « پیشین  1  ...  99  100  101  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
بازسازی سینه برای مبتلایان به سرطان سینه

بازسازی سینه برای مبتلایان به سرطان سینه یکی از انواع سرطان در انسان سرطان پستان است. برای درمان این نوع سرطان گاهی پزشک مجبور میشود که تمام پستان را با عمل جراحی بردارد. برداشت پستان در بعضی از بیماران باعث بروز جنبه های احساسی در زمینه نداشتن این عضو میشود.
برای جلوگیری از این عوارض روشهای جدید درمانی ابداع شده است بطوریکه بجای برداشت تمام پستان فقط بخشی از آن که مبتلا به سرطان است برداشته میشود و برای تکمیل درمان از پرتودرمانی کمک گرفته میشود و بخش باقیمانده پستان تحت پرتودرمانی قرار میگیرد. به این روش "جراحی به روش حفظ پستان" گفته میشود. با تکنیکهای خاص جراحی بخش باقیمانده پستان تا حد امکان شبیه پستان مقابل شکل داده میشود.
در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته جراحی سرطان پستان عمدتا به روش حفظ پستان میباشد ولی این روش هنوز در کشور ما رایج نشده است. البته موارد زیادی از سرطان پستان هم هستند که نمیتوان آنها را به روش حفظ پستان درمان کرد و پزشک مجبور است تمام پستان را بردارد. این حالت در انواع پیشرفته تر سرطان پستان کاربرد دارد. البته مشاوره با خود بیمار و ترجیح وی نسبت به انتخاب روش جراحی نیز در تعیین روش جراحی دخیل است.
در بیمارانی که تمام پستان آنها برداشت شده است روشهایی وجود دارد که میتوان پستان را بازسازی کرد. هدف از ترمیم پستان، ساختن پستانی جدید و تا حد امکان شبیه به پستان طرف مقابل می باشد.
عمل ترمیم پستان ممکن است در همان زمان عمل جراحی برداشت پستان و یا چند ماه بعد در عمل جراحی جداگانه ای انجام شود. ترجیح اینجانب و بسیاری از پزشکان بر روش دوم است.


سه روش برای ترمیم پستان وجود دارد:
الف.استفاده از پستان مصنوعی
ب.استفاده از پستان مصنوعی همراه با بافت هایی از بدن خود فرد
ج.استفاده از بافت های بدن فرد به تنهایی


ترمیم پستان با استفاده از پستان مصنوعی
انواع پستان مصنوعی در بیمارانی کاربرد دارد که نمی توانند از بافت های طبیعی بدن خود استفاده نمایند یا کسانی که نمی خواهند اثر بخیه در جای دیگری از بدن آنها یعنی در محلی که قرار است از آنجا بافت برداری صورت گیرد، بوجود آید. این روش در بیمارانی که پرتو درمانی روی قفسه سینه داشته اند روش مناسبی نمی باشد زیرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.
ترمیم پستان با استفاده از کاشت پستان مصنوعی در خانم هایی که پستان های کوچکتری دارند، مناسبتر است. زیر ا در پستان های بزرگ به سختی می توان فضای درون پستان را پس از عمل جراحی با پستان مصنوعی به تنهایی پر کرد.


ترمیم پستان به روش استفاده از پستان مصنوعی همراه با بافت هایی از بدن
پستان مصنوعی همیشه به تنهایی برای ایجاد برآمدگی پستان کفایت نمی کند. به ویژه اگر روی قفسه سینه به اندازه کافی پوست وجود نداشته باشد. در این حالت بافت سالمی از محل دیگری در بدن شما می تواند برای پوشش این قسمت استفاده شود.
بافت استفاده شده معمولا لایه ای از پوست و عضله قسمت خلفی قفسه سینه می باشد. این عضله در حالی که عروق به آن متصل هستند از عقب به جلو آورده می شود تا فضای خالی حاصل از برداشت پستان پر شود. پستان مصنوعی در زیر این عضله قرار می گیرد.


ترمیم پستان فقط با استفاده از بافت های بدن
یکی از فواید این روش ترمیم این است که پستان ترمیم یافته طبیعی تر به نظر می رسد. دو نوع ترمیم با استفاده از بافت های طبیعی بدن شامل ترمیم با استفاده از عضله صاف شکم و ترمیم با استفاده از عضله پشت قفسه سینه وجود دارد.
در روش استفاده از عضله صاف شکمی، پوست ، عضله و بافت چربی از قسمت پایینی شکم به سینه منتقل می شود تا پستانی جدید ایجاد شود.
در خانم های دارای پستان های کوچک روش استفاده از عضله پشت قفسه سینه به عنوان یک جایگزین مطرح می باشد. تکه بزرگی از پوست، عضله و بافت چربی جهت بازسازی و ترمیم پستان جدید مورد نیاز است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جراحی پروتز سینه (بزرگ کردن سینه)

علت جراحی پروتز سینه چیست؟
بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی دربانوان است.
هر سال دهها هزار زن متقاضی این عمل جراحی میباشند. بسیاری از زنان تصور می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است و اندازه یا شکلش نامتوازن یا غیر جذاب است. بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا به دنبال تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده است.این جراحی باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.
خانمی که می خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد، به طور مثال:
نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم جهت جاگذاری پروتز سینه. برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده می شود و بدین وسیله، اوست که با مشاوره تصمیم می گیرد، کدام روش برایش بهتر است.


آیا پروتزهای سینه مطمئن و قابل اطمینان هستند؟
ماده پر كننده پروتزها و لایه بیرونی آن از جنس سیلیكون است، و سیلیكون عنصری است كه در طبیعت یافت می‌شود و از تركیب عناصری چون كربن، ئیدروژن و اكسیژن ایجاد می‌شود. سیلیكون در تولید محصولاتی چون لوازم آرایشی، مواد غذایی و پروتزهای پزشكی مورد استفاده دارد. مطالعات زیادی در جهت اثبات بیماری‌زا بودن پروتزهای سیلیكونی سینه انجام شده است و در نتیجه این مطالعات می‌توان گفت كه در حال حاضر هیچ مدركی بر اینكه پروتزهای سیلیكونی سینه موجب افزایش سرطانهای سینه می‌شود وجود ندارد، در ضمن هیچ دلیلی بر اینكه پروتزهای سینه موجب ایجاد بیماریهای خود ایمنی مانند آرتروروماتوئید می‌شود وجود ندارد.
بسیاری از خانم ها در مورد این نوع عمل جراحی بدون شک داستان های ترسناکی شنیده اند. ازجمله مسمومیت زایی سیلیکون یا ایجاد بیماری خود ایمنی/ بافت همبندی پروتز که مربوط به "تراوش"یا مهاجرت ژل می باشند.
در نتیجه در مورد عمل بزرگ کردن سینه در دهه اخیر تبلیغات متفاوتی انجام شده است، مخصوصاً از طریق عملکردهای غیر مسئولانه ی رسانه ها که بدین طریق علی رغم حقایق موجود، ادعاها و سئوالاتی در مورد ایمنی سیلیکون مطرح شده است.
سازمان مدیریت غذا و دارو در امریکا (FDA) به این نتیجه رسیده بود که "هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ژل سیلیکون ،که پروتزها با آن پر میشوند، ایمنی ندارند اما مدارک کم و ناکافی برای اثبات ایمنی آن وجود دارد." تمام موارد بالا نتیجه دعوی حقوقی در حال رسیدگی بر ضد تولیدکنندگان پروتزهای سیلیکونی میباشد.
در گذشته از ژل سیلیکون برای پر کردن نقائص بافت نرم و چین و چروکها به شکل تزریق استفاده می گردید(ژل دائمی) که این مسئله سالهاست ممنوع گردیده است. کارخانه های سازنده پروتز سیلیکون علاوه بر استحکام دادن جدار پروتزها امروزه از ژلهایی استفاده میکنند که حتی در صورت بریده شدن جداره نیز از هم جدا نشده و وبه بیرون پخش نمی شوند.


از چه سنی برای بزرگ كردن سینه‌ها مناسب است؟
بزرگ كردن سینه‌ها را می‌تواند از 18 سالگی به بالا انجام داد و هیچ سنی برای بهتر كردن ظاهر سینه‌ها دیر نیست.


پروتزهای سینه در زیر عضلات قرار می‌گیرند یا در روی عضلات؟
آناتومی بیماران مختلف با یكدیگر متفاوت است،و باید توسط یک فوق تخصص پلاستیک معاینه شوید و سلیقه خودتان راهم بگویید تا بهترین روش انتخاب شود.


آیا لازم است كه منتظر بمانیم كه بعد از بچه‌دار شدن این جراحی را انجام دهیم؟
این بسته به انتخاب بیمار است، بیشتر از نیمی از بیماران قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار می‌گیرند و بیشتر آنان هیچ مشكلی در شیردهی پس از جراحی ابراز نكرده‌اند. در ضمن برشی كه استفاده می‌شود كوچك است و جراح سعی می‌كند كه میزان به هم ریختگی غده‌های شیری اطراف نیپل را به حداقل برساند.
پروتز سینه كه در زیربافت سینه موثر در شیر دهی قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان آسیبی به تغذیه كودك نخواهد رساند.


آیا پروتز سینه تداخلی در ماموگرافی ایجاد می‌كند یا خیر؟
پروتز سینه چه در زیر عضلات و چه در روی عضلات قرار گیرد می‌تواند در ماموگرافی تداخل ایجاد كند. عموماً پروتز سینه‌هایی كه در زیر عضلات قرار گرفته‌اند تداخل كمتری در ماموگرافی نسبت به پروتزهایی كه روی بافت عضلانی قرار گرفته‌اند ایجاد می کنند. ولی توسط یک رادیو لوژیست ماهر ماموگرافی برای كسانی كه پروتز سینه دارند با دقت انجام می‌شود. (با استفاده از تكنیك‌های جانشین شده برای این موارد مانند MRI هم میتوان بررسی را انجام داد.)


چطور ما باید راجعq
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علائم ابتلا به سیفلیس‌

سیفلیس‌ عبارت‌ است‌ از یك‌ بیماری‌ آمیزشی‌ مسری‌ كه‌ باعث‌ تخریب‌ گسترده‌ بافتی‌ می‌گردد. سیفلیس‌ با عنوان‌ «مقلد بزرگ‌» شناخته‌ شده‌ است‌ زیرا علایم‌ آن‌ شبیه‌ بسیاری‌ از بیماری‌های‌ دیگر است‌. دستگاه‌ تناسلی‌، پوست‌ و دستگاه‌ عصبی‌ مركزی‌ را درگیر می‌كند.


سیفلیس‌ دو نوع‌ دارد:
نوزادان‌ (2-0 هفته‌) به‌ دنیا آمده‌ از مادران‌ مبتلا به‌ سیفلیس‌ (نوع‌ مادرزادی‌) و نوعی‌ كه‌ افراد، از تمام‌ سنین‌ و هر دو جنس‌ را مبتلا می‌كند كه‌ از طریق‌ تماس‌ جنسی‌ آن‌ را كسب‌ می‌كنند (نوع‌ مسری‌).


ـ علایم‌ شایع‌:
مرحله‌ اول‌ (مسری‌؛ 6-3 روز پس‌ از تماس‌ ظاهر می‌شود):
یك‌ زخم‌ قرمز و بدون‌ درد (شانكر) بر روی‌ دستگاه‌ تناسلی‌، دهان‌ یا مقعد. این‌ زخم‌ معمولاً در مردان‌ آلت‌ تناسلی‌ و در زنان‌ مهبل‌ یا گردن‌ رحم‌ را درگیر می‌كند.

مرحله‌ دوم‌ (مسری‌؛ 6 هفته‌ یا بیش‌ از 6 هفته‌ پس‌ از ظهور شانكر آغاز می‌گردد):
بزرگی‌ غدد لنفاوی‌ در گردن‌، زیر بغل‌ یا كشاله‌ ران‌، سردرد، بثور بر روی‌ پوست‌ و غشاهای‌ مخاطی‌ آلت‌ تناسلی‌، مهبل‌ یا دهان‌. بثور برآمدگی‌های‌ كوچك‌، قرمز و پوسته‌دهنده‌ دارد. تب‌ (گاهی‌ اوقات‌)

مرحله‌ سوم‌ (غیرمسری‌؛ ممكن‌ است‌ سالها پس‌ از مراحل‌ اول‌ و دوم‌ ظاهر شود):
زوال‌ ذهنی‌، ناتوانی‌ جنسی‌، عدم‌ تعادل‌، عدم‌ احساس‌ یا تیركشیدن‌ درد در اندام‌های‌ تحتانی‌، بیماری‌ قلبی‌.


ـ علل‌ بیماری:
میكروب‌ عامل‌ عفونت‌ در هر دو نوع‌، تروپونما پالیدوم‌ است‌. نوع‌ مادرزادی‌ از طریق‌ جریان‌ خون‌ به‌ جنین‌ منتقل‌ می‌گردد. نوع‌ مسری‌ با تماس‌ جنسی‌ نزدیك‌ با فرد مبتلا به‌ سیفلیس‌ در مراحل‌ اول‌ و دوم‌ منتقل‌ می‌شود.


ـ عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر:
شركای‌ جنسی‌ متعدد، فعالیت‌ جنسی‌ بین‌ مردان‌ همجنس‌ باز.


ـ پیشگیری‌:
در اوایل‌ بارداری‌، آزمون‌ سرمی‌ خون‌ از لحاظ‌ سیفلیس‌ را انجام‌ دهید. از بی‌بندوباری‌ جنسی‌ اجتناب‌ كنید. از تماس‌ جنسی‌ با هر فرد مشكوك‌ به‌ ابتلا، خودداری‌ كنید.


ـ عواقب‌ مورد انتظار:
با درمان‌ معمولاً در عرض‌ 3 ماه‌ قابل‌ علاج‌ است‌. در 10% بیماران‌، علی‌ رغم‌ درمان‌، سیفلیس‌ در عرض‌ یك‌ سال‌ عود می‌كند. در این‌ صورت‌ درمان‌ مجدد الزامی‌ است‌.


ـ عوارض‌ احتمالی‌:
بدون‌ درمان‌، تخریب‌ گسترده‌ نسج‌ و مرگ‌ رخ‌ می‌دهد.


ـ درمان‌:
آزمون‌های‌ تشخیصی‌ می‌توانند شامل‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ مثل‌ آزمون‌ سرمی‌ خون‌ جهت‌ سیفلیس‌، بررسی‌ میكروسكوپی‌ ترشح‌ حاصل‌ از شانكرو بررسی‌ مایع‌ نخاعی‌ باشند. بعد از درمان‌، آزمونها تكرار می‌گردند. تمام‌ افراد درگیر باید درمان‌ دریافت‌ نمایند. پس‌ از درمان‌ هر ماه‌ به‌ مدت‌ 6 ماه‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ را برای‌ كنترل‌ عود، تكرار كنید.


ـ داروها:
در صورت‌ نداشتن‌ آلرژی‌، پنی‌سیلین‌ تزریقی‌ و اگر نتوان‌ از پنی‌سیلین‌ استفاده‌ كرد، سایر آنتی‌بیوتیك‌ها می‌توانند اثر بخشی‌ یكسانی‌ داشته‌ باشند. در صورت‌ لزوم‌ داروهای‌ موضعی‌ جهت‌ علایم‌ پوستی‌.


ـ فعالیت:
تا وقتی‌ معالجه‌ شوید از مقاربت‌ جنسی‌ بپرهیزید. سپس‌ در طی‌ مقاربت‌ جنسی‌ از كاندوم‌های‌ لاستیكی‌ استفاده‌ كنید.


ـ رژیم‌ غذایی‌:
رژیم‌ غذایی‌ خاصی‌ ندارد.


ـ در این‌ شرایط‌ به‌ پزشك‌ خود مراجعه‌ نمایید:
اگر شما یا یكی‌ از اعضای‌ خانواده‌تان‌ علایم‌ سیفلیس‌ را داشته‌ باشید. اگر در حین‌ یا پس‌ از درمان‌، موارد زیر رخ‌ دهند: تب‌، بثور پوستی‌، گلودرد یا تورم‌ مفاصل‌ مثل‌ مچ‌پا یا زانو. اگر دچار علایم‌ جدید و غیر قابل‌ توجیه‌ شده‌اید. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممكن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ ایجاد كنند. اگر یك‌ بار دچار سیفلیس‌ شده‌اید و در سال‌ گذشته‌ چكاب‌ (معاینه‌ كامل‌) پزشكی‌ نكرده‌اید. اگر با فرد مبتلا به‌ سیفلیس‌ تماس‌ جنسی‌ داشته‌اید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علایم سنگ های ادراری را بدانید

بطور کلی سنگهای کلیه ابتدا در کلیه ساخته می شوند و بعد به قسمتهای پائین تر مثل مثانه می روند.
ابتلا به آنچه با عنوان «سنگ ادرار» شناخته می‌شود در واقع ناشی از دلایلی چند است؛ از جمله نوع تغذیه و بخصوص میزان تصفیه آب از املاح گچی و آهکی و مانند آن. در این نوشتار علائم ابتلا به سنگهای ادراری گردآوری شده تا در صورت احساس درد، مشخصات آن را بدانید. البته به خاطر بسپارید هیچ گاه دانسته‌هایی که با خواندن یک مقاله نصیب فرد می‌شود به پای تشخیص یک پزشک متخصص و آگاه نمی‌رسد و در هر زمینه مربوط به سلامت، بهترین راه معاینه این افراد است.


نوعی از سنگهای ادرای در مثانه ظهور می‌کند.
علایم سنگ مثانه:

- درد در بالای آلت
- بیرنگی ادرار
- کم کم خارح شدن ادرار و تیر کشیدن در مجرای ادرار
- دربعضی موارد بند آمدن ادرار

توجه کنید مصرف زیاد گوشت و ترشی باعث افزایش اسید اوریک خون می شود همچنین مصرف زیاد قرص های کلسیم، شکستگی استخوان و مصرف زیاد لبنیات باعت ایجاد سنگ می شود حال اگر رنگ سنگ زرد و کدر بود سنگ کلیه و اگر رنگ سفید داشت سنگ مثانه می باشد. تشخیص ساده برای فهمیدن نوع سنگ اگر درد در پشت کلیه تا رانها داشتید مانند درد زایمان می ماند سنگ کلیه و اگر سوزش در مجاری تناسلی و احساس دفع ادرار مکرر داشتید احتمال سنگ مثانه می باشد.


نوع دیگری از سنگها در کلیه ظهور پیدا می‌کنند.
علائم سنگ کلیه:

بطور کلی سنگهای کلیه ابتدا در کلیه ساخته می شوند و بعد به قسمتهای پائین تر مثل مثانه می روند. علائم و نشانه های سنگ کلیه بر حسب محل آن با هم فرق دارد. گاهی سنگها کوچکند و تا زمانی که داخل کلیه هستند هیچ علامتی ایجاد نمی کنند. گاهی این سنگها در هنگام خروج از کلیه در مسیر ایجاد انسداد می کنند و می توانند باعث درد پهلو، عفونتهای عود کننده یا ادرار خونی دائم شوند.
وقتی سنگها از کلیه خارج شده و وارد حالب می شوند، دردهای تیزی ایجاد می کنند که در پهلوست، ولی درد معمولا به اطراف پهلو و نواحی شکم تیر می کشد. ممکن است با تهوع و استفراغ توأم شود. دردها به صورت متناوب است یعنی بعد از یک دوره شدید یک زمان آرامش وجود دارد. وقتی که سنگ به طرف پایین تر حرکت می کند دردها به قسمتهای پایین تر مثل کشاله ران تیر می کشد. این افراد معمولا تب ندارند، مگر اینکه عفونت هم داشته باشند.
سختی ادرار، بیرون آمدن شن از مجرای ادرار، درد کمر و پایین کمر از علائم سنگ کلیه می باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خشکی دهان بیماری است؟

خشکی دهان یک بیماری است که معمولا از کاهش تولید بزاق بوجود می آید فرد دارای خشکی دهان به سختی صحبت می کنند و ممکن است منجر به سوء تغذیه در او شود خشکی دهان در اثر ( مشکلات عصبی، ناراحتی، تحت استرس بودن، کم آبی بدن یا مصرف برخی داروها ) می باشد. بسیاری از افراد مسن خشکی دهان دارند و آن یک بخش طبیعی مربوط به سن نیست خشکی دهان روی 10 درصد از مردم تاثیر می گذارد و در زنان بیشتر از مردان است.


چرا بزاق مهم است
بزاق به مرطوب نگه داشتن دهان، محافظت دندان ها از پوسیدگی، التیام زخم ها در دهان شما کمک می کند و مانع از عفونت دهان توسط باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می شود.
بزاق به هضم غذا کمک می کند و در حس چشایی، جویدن و بلع نیز نقش دارد. بزاق مانع خشکی دهان در فرد می شود.
خشکی دهان می تواند ناراحت کننده باشد بعضی از مردم متوجه احساس خشکی ، سوزش در دهان و یا مشکل به هنگام غذا خوردن در گلو دارند ممکن است در اثر خشکی بیش از حد، مشکل بلع و خفگی رخ دهد همچنین، افراد مبتلا به خشکی دهان ممکن است زخم دهان، لب ترک خورده و خشک، زبان خشن داشته باشند. زمانی که غدد بزاقی دهان به درستی کار نکند بزاق تولید نمی شود به این دلیل خشکی دهان ممکن است وجود داشته باشد و بزاق به اندازه کافی برای سالم نگه داشتن دهان وجود ندارد.


علائم خشکی دهان
این علائم شامل ( خشکی در دهان، ضخامت بزاق، زخم ها و یا شکاف پوست گوشه دهان، لبهای ترک خورده، بوی بد دهان، مشکل در صحبت کردن و بلع، گلو درد، تغییر حس طعم، عفونت قارچی در دهان، افزایش پلاک، بیماری پوسیدگی دندان و لثه ) می باشد.


دلایلی که غدد بزاقی بدرستی کار نمی کند
بیشتر از 400 نوع دارو می تواند باعث شود غدد بزاقی بزاق کمتر تولید کند به عنوان مثال دارو برای ( بی اختیاری ادرار، آلرژی ها، داروهای ادرارآور، ضد التهاب غیر استروئیدی، فشار خون بالا و افسردگی ) اغلب باعث ایجاد دهان خشک می شود
برخی از بیماری ها مانند ( دیابت، شوگرن ( بیماری خود ایمنی ) سبب کاهش بزاق می شوند.
سندرم شوگرن هم می تواند به خودی خود و یا با یکی از بیماری های خود ایمنی مثل آرتریت روماتوئید و یا لوپوس رخ دهد. این بیماری سبب کاهش تولید بزاق و اشک می شود و می تواند در هر سنی رخ دهد.
درمان سرطان می تواند روی غدد بزاقی تاثیر بگذارد.
پرتو درمانی سر و گردن می تواند سبب کاهش و یا عدم تولید بزاق شود.
شیمی درمانی ممکن است سبب شود تا غدد بزاقی بزاق ضخیم تری تولید کند و باعث داشتن دهانی خشک و چسبناک شود.
علل دیگر خشکی دهان شامل ( تنفس تند و سریع، اختلال پانیک، آلکالوز تنفسی، کتواسیدوز دیابتی، آمبولی ریه، سپسیس، پنومونی، بیماری فیبروز کیستیک، اورژانس های قلب ) می باشد.


درمان خشکی دهان
درمان دهان خشک بستگی به علت آن دارد. اگر شما فکر می کنید خشکی دهان دارید به دندانپزشک و یا پزشک مراجعه کنید او می تواند علت خشکی دهان شما را تعیین کند اگر عارضه خشکی دهان با دارو باشد پزشک شما ممکن است داروهای شما را تغییر و یا دوز آن تنظیم کند.
اگر شما خشکی دهان دارید باید دندانهای خود را سالم نگه دارید بزاق به حفاظت دندان از پوسیدگی کمک می کند اما بدون بزاق ممکن است شما با احتمال بیشتری به پوسیدگی دندان و یا عفونت های دیگر در دهان مبتلا شوید.
دندان های خود را با مسواک فوق العاده نرم و بعد از هر وعده غذا و هنگام خواب مسواک بزنید می توانید موی مسواک خود را با آب گرم نرم کنید.
جویدن آدامس می تواند به تحریک جریان بزاق کمک کند اما قند موجود در آدامس و یا آب نبات برای دندان ها مناسب نیست.
درمان های دیگر شامل داروهایی که به افزایش جریان بزاق مانند پیلوکارپین ( Salagen ) و سویملین ( Evoxac ) کمک می کند از مصرف این داروها در افراد مبتلا به آسم یا گلوکوم اجتناب شود.
از خوردن غذاهای شیرین و چسبنده اجتناب کنید اگر خوردید بلافاصله پس از آن مسواک بزنید.
ممکن است استفاده از بزاق مصنوعی برای مرطوب نگه داشتن دهان لازم شود.
توتون و تنباکو یا الکل سبب خشکی دهان می شود.
همیشه از خمیر دندان دارای فلوراید استفاده کنید.
فرد باید آب بیشتری در طول روز مصرف کند.
هر روز به آرامی از نخ دندان استفاده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان های سرمازدگی

سرمازدگی معمولا با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای سرد ایجاد می شود به خصوص اگر که با یک باد سرد همراه باشد و یا ممکن است با قرار گرفتن کوتاه تر در دمای بسیار سرد رخ می دهد.
در سرمازدگی رگ های خونی محیطی منقبض می شوند تا گرمای درونی بدن حفظ شود و هر چند دقیقه رگ ها باز شده و خون رسانی انجام می شود ولی اگر سرما خیلی شدید شود و فرد مدت زیادی در این سرما قرار گیرد بدن برای حفظ اندام های داخلی، اندام های محیطی را فدای اندام های داخلی می کند اندام یخ زده در ابتدا دردناک شده و سپس بی حسی می شود. معمولا رنگ اندام رنگ پریده و کبود است.
آسیب سرمازدگی می تواند به صورت سطحی یا عمیق طبقه بندی شود بسته به عمق بافت صدمه دیده آسیب های سرمازدگی ممکن است سطحی و روی پوست و یا بافت زیر جلدی باشد در حالی که جراحات عمیق یخ زدگی فراتر از بافت زیر جلدی گسترش یافته و شامل ( تاندون ، عضلات، اعصاب و حتی استخوان ) می شود پیش آگهی آسیب های سرمازدگی سطحی بهتر از آسیب های عمیق یخ زدگی است .
اگر شما متوجه شدید که پوستتان لکه لکه، رنگ پریده و سوزن و سوزن در ( دست ها، پاها، بینی، گوش و یا گونه ها ) شد، پس از آن شما در مرحله شروع خطر در آب و هوای سرد هستید این هشداری به نام سرمازدگی است و اگر شما سریع عمل کنید و به یک اتاق گرم و سرپناه بروید به طور کامل برگشت پذیر است. اگر شما از علائم هشدار دهنده سرمازدگی در برابر سرما، چشم پوشی کنید به احتمال قوی یخ زدگی توسعه می یابد. این جایی است که کریستال های کوچک یخ در بافت پوست شما شروع به شکل گیری می کند. در بسیاری از موارد و با مراقبت مناسب از یخ زدگی معمولا بهبودی کامل انجام می شود با این حال، شما باید به سرعت عمل کنید.


چه کسی در معرض خطر است ؟
افراد بسیار جوان و مسن ، افراد با شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی یا دیابت، در معرض خطر هستند، همچنین، برخی از داروها می توانند ریسک فرد را در ابتلا به این بیماری های مرتبط با آب و هوای سرد افزایش دهد چرا که آنها با سیستم تنظیم حرارت بدن تداخل می کند.


علائم سرمازدگی
افراد مبتلا به یخ زدگی سطحی ممکن است علائم و نشانه های مانند ( درد، سوزش، سوزن سوزن شدن، بی حسی، پوست رنگ پریده و تاول پوست ) داشته باشند.
علائم و نشانه های سرمازدگی عمیق شامل (از دست دادن کامل حس، رنگ پریدگی، رنگ پوست ( لکه لکه، زرد، آبی، خاکستری )، تشکیل تاول، پوست و بافت زمینه ای سخت و جامد ) می باشد.
آسیب های سرما زدگی پیشرفته مانند ( سیاه شدن و گانگرن منطقه آسیب دیده و خطر عفونت در فرد ) می باشد.


مراحل سرمازدگی
[مرحله اول سرمازدگی] مرحله اول از یخ زدگی frostnip است یک فرم خفیف سرمازدگی که در آن پوست شما قرمز می شود و احساس بسیار سردی دارید ادامه قرار گرفتن در معرض سرما منجر به بی حسی در منطقه آسیب دیده می شود وقتی پوست خود را گرم می کنید ، شما ممکن است درد و احساس سوزش داشته باشید Frostnip آسیب همیشگی به پوست نمی رساند.
مرحله دوم از سرمازدگی یخ زدگی سطحی است پوست قرمز به رنگ سفید و یا بسیار کم رنگ به نظر می رسد ممکن است پوست نرم باقی بماند اما برخی از بلورهای یخ ممکن است در بافت تشکیل شود پوست شما ممکن است به طور گول زننده شروع به گرمی کند که نشانه ای از درگیری های جدی پوست است اگر شما در این مرحله درمان سرمازدگی را شروع کنید سطح پوست ممکن است لکه لکه، آبی یا بنفش به نظر برسد با گرم کردن ممکن است سوزش، تورم و تاول پر از مایع پوست 24 تا 36 ساعت پس از گرم کردن ظاهر شود.
در سرمازدگی شدید یا عمیق تمام لایه های پوست ، از جمله بافت های زیرین تاثیر می گذارد شما ممکن است بی حسی فریبنده که در آن شما احساس ( سرما، درد و ناراحتی ) را تجربه می کنید تاول های بزرگ 24 تا 48 ساعت پس از گرم کردن قالب بافت به سیاه و سفید و سخت تبدیل می شود
اگر هر یک از علائم بالا را داشتید دریافت کمک های مناسب مهم است اگر نشانه های سرمازدگی در برابر سرما و یخ زدگی نادیده گرفته شود، پس از آن ممکن است منجر به یک بیماری شناخته شده به عنوان هیپوترمی شود. هیپوترمی زمانی رخ می دهد که هسته دمای بدن فرد به یک سطح پایین تر از 95 درجه فارنهایت که در آن عملیات نرمال عضلانی و مغز اختلال می یابد این یک اورژانس پزشکی است و یک قاتل بالقوه است.


عوارض ناشی از یخ زدگی
افزایش حساسیت به سرما
افزایش خطر ابتلا به سرمازدگی دوباره
بی حسی یا اختلالات دائمی عصبی در منطقه آسیب دیده
تغییرات در غضروف بین مفاصل ( آرتریت یخ زدگی )
نقص رشد در کودکان، خسارت صفحه رشد استخوان در صورت یخ زدگی
عفونت
گانگرن ( پوسیدگی و مرگ بافتی ) در نتیجه قطع جریان خون به منطقه خاصی از بدن شما قرار گرفتن در معرض سرما به اندازه کافی شدید به علت یخ زدگی می تواند منجر به هیپوترمی شود عدم درمان، هیپوترمی در نهایت منجر به شکست کامل قلب و سیستم تنفسی و منجر به مرگ می شود.


چه وقتی به دکتر مراجعه کنید
علائم و نشانه های سرمازدگی سطحی یا شدید - مانند پوست سفید یا کم رنگ، از دست دادن همه حس در مناطق آسیب دیده و یا تاول
افزایش درد، تورم، قرمزی یا ترشح در منطقه ای که یخ زده است
تب بیش از ( 38 درجه سانتیگراد )
سرگیجه، درد یا به طور کلی داشتن احساس بد
علایم جدید و غیر قابل توضیح


درمان سرمازدگی
مرحله اول از یخ زدگی، موجب تحریک پوست می شود اما آسیب دائمی ایجاد نمی کند. شما می توانید فرم های خفیف سرمازدگی را با اقدامات کمک های اولیه، از جمله به آرامی گرم کردن پوست با آب گرم درمان کنید. سرمازدگی شدید نیاز به معالجه پزشکی دارد با این حال ممکن است به ( پوست، بافت ها، عضلات و استخوان ها ) آسیب برساند و منجر به عوارضی چون عفونت و آسیب عصبی شود.
درمان سرمازدگی بسته به شدت سرمازدگی دارد از قرار گرفتن پوست در معرض بیشتر محافظت کنید اگر شما در خارج منزل هستید دست یخ زده را به طرف خود کشیده و آنها را به زیر بغل خود ببرید صورت، بینی یا گوش را با دست دستکش دار خشک پوشش دهید منطقه آسیب دیده را مالش ندهید و هرگز برف را بر روی پوست یخ زده نمالید.
از منطقه سرد خارج شوید هنگامی که شما در داخل ساختمان هستید، لباس مرطوب را خارج کنید.
مناطق یخ زده را به تدریج گرم کنید دست یخ زده و یا پاها را در آب گرم ( ( 40 - 42 Cقرار دهید مناطق دیگر را با یک پتوی گرم بپوشانید از حرارت مستقیم مانند اجاق گاز، لامپ گرمادهنده، شومینه و یا صفحه گرما استفاده نکنید چرا که می تواند سبب سوختگی شود.
روی پای یخ زده و یا انگشتان پا در صورت امکان راه نروید زیرا سبب خسارت بیشتر بافت می شود .
اگر پوست با گرم شدن سرخ می شود و یک احساس سوزن سوزن شدن و سوزش وجود دارد نشانه بازگشت گردش خون است اما اگر در طول گرم شدن بی حسی یا درد مداوم باقی بماند و یا اگر تاول ها توسعه یابد باید به دنبال درمان های پزشکی باشید.


درمان های پزشکی سرمازدگی
حمام گرم - منطقه آسیب دیده را در حمام آب گرم به مدت 15 تا 30 دقیقه غوطه ور کنید پوست ممکن است نرم و قرمز یا بنفش شود از آنجا که روند گرم کردن می تواند دردناک باشد دکتر شما به احتمال زیاد از داروی ضد درد مخدر استفاده می کند.

پانسمان - هنگامی که پوست شما یخ زده، پزشک از پانسمان ضخیم و یا باند برای محافظت از پوست استفاده می کند اگر استخوان یا عضله درگیر باشد ممکن است بریس یا آتل لازم باشد برای کاهش تورم اندام را بالا ببرید.

دبریدمان - حذف بافت آسیب دیده ( دبریدمان ) به درمان مناسب کمک می کند پوست یخ زده باید عاری از بافت آسیب دیده ، مرده و یا آلوده باشد باید بافت سالم و مرده تشخیص داده شود پزشک ممکن است یک تا سه ماه قبل از خارج کردن بافت آسیب دیده صبر کند.

آب درمانی - می تواند به بهبود و تمیز نگه داشتن پوست و به طور طبیعی از بین بردن بافت های مرده کمک کند.

آنتی بیوتیک های خوراکی - اگر پوست به تاول آلوده گرفتار شود ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی تجویز شود.

داروهای ترومبولیتیک - این داروها ، مانند فعال کننده پلاسمینوژن بافتی ( TPA ) به منظور تلاش برای کاهش ضرورت قطع عضو، از طریق ( IV ) وریدی داده می شود این داروها می توانند خونریزی را شدید کنند و معمولا فقط در موقعیت های جدی و ظرف 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض سرمازدگی استفاده می شود.

جراحی - ممکن است در موارد شدید برای برداشتن بافت مرده و یا در حال فساد، عمل جراحی و یا قطع عضو لازم باشد.

درمان با اکسیژن پرفشار - اکسیژن درمانی پرفشار، شامل تنفس اکسیژن خالص در یک اتاق تحت فشار است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علايم لوسمی که کمتر مي شناسيد

لوسمي يا سرطان خون، بيماري خون و مغز استخوان است که تا زماني که در آزمايش خون ديده نشود، متوجه آن نخواهيد شد.
از آن جا که تشخيص به موقع آن براي درمان موفقيت آميز حياتي است، دانستن اين علايم که ممکن است ما متوجه آن نشويم لازم است.

لکه هاي بنفش رنگ /جوش هاي قرمز روي پوست:اين جوش ها به نام پتسيا (Petechiae) يا لکه هاي بنفش، اغلب به شکل خوشه اي روي سينه، پشت، صورت يا دست ها ظاهر مي شود. اين ها که در واقع رگ هاي خون و مويرگ هاي شکسته است بر اثر پايين بودن پلاکت خون به وجود مي آيد.

درد استخوان و مفصل: درد عميق در استخوان ها يکي از علايم لوسمي است که بر اثر فعاليت مغز استخوان به وجود مي آيد.فرد مبتلا، بيش از ساير قسمت هاي بدن در استخوان هاي بلند دست و پا، احساس درد مي کند.

سردرد: يکي از علايم لوسمي به ويژه لوسمی حاد سردردهاي مکرر حاد و طولاني مدت است. برخي از مبتلايان با سردرد همراه با تعريق شبانه و درد کلي از خواب بيدار مي شوند. گاهي سردرد با رنگ پريدگي همراه است.

برآمدگي هاي غيرعادي يا گره هاي متورم لنفاوي:لوسمي، توانايي مغز استخوان براي توليد گلبول هاي قرمز، پلاکت ها و سلول هاي سفيد را کاهش مي دهد. پايين بودن شمار گلبول هاي سفيد توانايي بدن براي نشان دادن واکنش به عفونت را کاهش مي دهد در نتيجه غدد لنفاوي متورم مي شود.
احتمال تراکم پيدا کردن سلول هاي سفيد خون نيز در گره هاي لنفاوي وجود دارد. اين برآمدگي دردناک ممکن است در قسمت هاي مختلف بدن از جمله گردن، شکم، زير بغل يا قسمت تناسلي ظاهر شود. گاهي اين برآمدگی ها آبي رنگ يا بنفش است. برآمدگي ها يا گره هاي متورم بر خلاف نوع عفونت ها، بيشتر از يک هفته روي بدن نمي ماند.

احساس خستگي و ضعف:با کاهش ميزان گلبول ها خون نمي تواند اکسيژن را به تمامی قسمت هاي بدن برساند. در نتيجه مبتلايان دچار کم خوني و خستگي مفرط مي شوند و علايمي چون ضعف عضله ، کمبود انرژي و خواب آلودگي دارند.

خون ريزي/کبود شدن پوست:هر نوع خون ريزي بدون دليل ممکن است از علايم لوسمي باشد که با پايين آوردن پلاکت خون مانع لخته شدن آن مي شود. بدون اين که به خاطر بياوريد به کجا خورديد، قسمت هايي از بدن از جمله انگشتان، دست ها، بين انگشتان ، کمر و شکم دچار کبودي مي شود.
اين کبودی نسبت به کبودي هاي معمولي تيره تر است. مشکلات خون ريزي شامل، بريدگي هايي که التيام پيدا نمي کند، خون دماغ مکرر بدون دليل و خون ريزی لثه اگر چه بيماري لثه نداريد مي شود. زنان نيز، دچار خون ريزي غيرعادي و طولاني مدت در دوران قاعدگي مي شوند.

تب و عفونت هاي مکرر:لوسمي حاد و مزمن، عملکرد سيستم ايمني بدن را کاهش مي دهد . در لوسمي مزمن، تب کمتر است در حالي که در لوسمي حاد، تب بالاست و علاوه بر آن فرد دچار عفونت بيشتري مي شود. زيرا سلول هاي سرطاني، سلول هاي خوني سفيد را غيرفعال و به خارج دفع مي کند. با کم شدن سلول هاي سفيد خون بدن قادر به محافظت از خود در برابر عفونت نيست.
از دست دادن اشتها ، در اين نوع بيماري شايع است و بدون اين که متوجه شويد، دچار کاهش وزن مي شويد. اين علامت ممکن است ناشي از خستگي مفرط و ضعف باشد يا اين که به طور جداگانه رخ دهد.در لوسمي حاد، تراکم سلول ها در ستون فقرات يا مغز به مشکلات متعدد از جمله حالت تهوع، استفراغ، اسهال و يبوست منجر مي شود.

تنفس غيرعادي:برخي نفس کم مي آورند و بعضي هر چه قدر هم که عميق نفس بکشند احساس کمبود اکسيژن مي کنند. زيرا بدن در حال تلاش براي دريافت هواي کافي است. با پيشرفت لوسمي حاد، کبد و طحال دچار ورم مي شود که به عنوان درد شکمي يا احساس سيري در زير دنده ها حس مي شود. برخي افراد نيز دچار درد کمر مي شوند. حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن اشتها نيز به متورم شدن کبد يا طحال ارتباط دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
به خاطر قلبتان مسواک بزنید

عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان موجب تجمع باکتری استرپتوکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود.
مطالعات انجام شده در انگلیس نشان می دهند که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم، خطر حملات قلبی را کاهش می دهند. چرا که باکتری های لثه که موجب بروز پلاک های دندانی می شوند، می توانند از دهان به جریان خون منتقل شده و احتمال تشکیل لخته های خونی، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را افزایش دهند.
متخصصان معتقدند که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به خونریزی لثه ها شده و شرایط انتقال باکتری ها به جریان خون را فراهم می کند، این باکتری ها موجب تشکیل لخته های خونی و در نهایت ابتلا به بیماری های قلبی می شوند. بنابراین در پبشگیری از بیماری های قلبی- عروقی علاوه بر توجه به رژیم غذایی، ورزش، کلسترول خون و فشارخون باید بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز مد نظر قرار گیرد.
عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان موجب تجمع باکتری استرپتوکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود. بیماری های لثه موجب درد و خونریزی لثه ها شده و در نتیجه باکتری ها به داخل جریان خون نفوذ می کنند.
باکتری استرپتوکوکوس پس از ورود به جریان خون، پروتئینی به نام PadA را بر روی سطح خارجی خود جذب کرده و موجب تجمع پلاکت های خون و تشکیل لخته خون می شود. این اتفاق در واقع مکانیسم دفاعی باکتری است که خود را به طور کامل در توده ای از پلاکت ها محصور می کند تا در برابر سیستم ایمنی میزبان و همچنین آنتی بیوتیک های مصرفی محافظت شود. متاسفانه تجمع پلاکت ها موجب ایجاد لخته های خونی شده و با التهاب و انسداد عروق خونی همراه است، در نتیجه خون رسانی به قلب و مغز مختل می گردد.
محققان در حال بررسی چگونگی عمل پروتئین PadA در تجمع پلاکت ها هستند تا بتوانند با مهار کردن آن، بیماری های قلبی- عروقی را که بزرگترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند، درمان نمایند.
۲ بار مسواک روزانه با خمیر دندان های حاوی فلوراید، کاهش مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین و مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها به سلامت دهان و دندان کمک می کند، بلکه قادر است از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی نیز پیشگیری نماید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جراحی های زیبایی واجب کدامند؟

آیا به تناسب اندامتان فکر می کنید اما نمی دانید چکار کنید؟ به دنبال راهی برای جوانسازی صورتتان هستید ولی نمی دانید کدام روش بهتر است؟ از بایدها و نبایدهای هر روش باخبرید؟
اگر این پرسش ها برای شما هم مطرحند توضیح های دکتر محمدرضا عارف، متخصص و جراح زیبایی را در ادامه بخوانید.


1- لیپوساکشن
هدف از لیپوساکشن برداشتن چربی های موضعی در قسمت هایی از بدن است که با ورزش با رژیم غذایی از بین نمی روند اما روش مناسبی برای لاغری یا کاهش وزن نیست. برای مثال برای فردی که 140 کیلوگرم وزن دارد ولی می خواهد 80 کیلوگرم شود، روش مناسبی نیست. اگرچه اندازه بدنش کوچک و حجم چربی کم می شود.

برای شما مناسب است
- زیاد چاق نیستند.
- در نقاط خاصی از بدن مانند بغل ران، پشت بازو، شکم و ... تراکم چربی دارید.
- پوست تان برای داشتن چربی باید نازک و انعطاف پذیر باشد؛ از این رو جوانترها که پوست نازک و انعطاف پذیرتری نسبت به مسن ترها دارند بهتر جواب می گیرند.
- سن و جنسیت فاکتور اولیه نیست اما بهتر است به سن بلوغ رسیده باشید.

برای شما مناسب نیست
- به دنبال کاهش وزن هستید و چاقی منتشر یا یکنواخت دارید.
- بیماری قلبی - عروقی و مشکل انعقاد خون دارید. مگر اینکه زیر نظر پزشک معالجتان اقدام کنید.

بایدها و نبایدها
- معمولا باید چهار تا 10 ماه روز، بسته به بدنتان و میزان چربی خارج شده، استراحت کرده و تا یک ماه از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.
- باید رژیم غذایی مخصوصی را رعایت کنید.
- بهتر است از هفته دوم ورزش را آغاز کنید. پیاده روی برای از بین بردن ورم بسیار مفید است.
- می توانید چهار روز پس از انجام لیپوساکشن حمام کنید.
- پوشیدن گن برای کاهش ورم الزامی است؛ بنابراین باید یک تا سه ماه پس از جراحی از گن استفاده کنید.


2- لیپولیز
در این روش سلول های چربی تجزیه می شوند و بدون جراحی مقداری از چربی های اضافی بیرون کشیده شده و بقیه توسط بدن دفع می شوند.

برای شما مناسب است
- ضخامت چربی زیر پوست تان یک تا سه سانتیمتر است و افتادگی خفیف یا متوسط پوست دارید. دیابت و اضافه وزن زیاد ندارید و سیگاری هم نیستند.

برای شما مناسب نیست
- خیلی چاقید، دچار افتادگی و شلی زیاد پوست و سلولیت هستید.
- سابقه بیماری های قلبی، ریوی و کبدی دارید.

بایدها و نبایدها
- سه تا پنج روز پس از جراحی استراحت کنید.
- استفاده از گن دو هفته تا یک ماه ضروری است.
- از خوردن غذاهای سنگین و چرب پرهیز کنید.
- از انجام ورزش شدید خودداری کنید.


3- تزریق چربی
تزریق چربی یکی از موثرترین، طبیعی ترین و بی خطرترین روش های جوانسازی پوست است. در این روش متخصص با گرفتن چربی از نواحی باسن یا ران و تزریق آن در گودی های زیر چشم، گونه ها، شقیقه ها و خط خنده می تواند حالت گودی، افتادگی و شلی پوست را برطرف کند.

برای شما مناسب است
- می خواهید گونه یا چانه تان را برجسته کنید.
- به دنبال پر کردن چروک و مناطق فرو رفته صورت هستید و می خواهید خط خنده تان را پر کنید.
- دچار چروک در ناحیه پشت دست هستید.

برای شما مناسب نیست
- انتظارات واقع گرایانه ندارید.
- از نظر روانی ثبات ندارید.

بایدها و نبایدها
- از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق به مدت 7 تا 10 روز خودداری کنید.
- کبودی، تورم و درد در محل تزریق چربی و محلی که چربی آن برداشته شده طبیعی است. بنابراین برای کاهش ورم و تسریع بهبود در سه روز از کمپرس سرد استفاده کنید.
- برای کاهش ورم بهتر است در چند روز اول هنگام خوابیدن زیر سرتان بلند باشد.
- از خوردن نمک خودداری کنید.
- از انجام فعالیت هایی که نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری کنید.
- از انجام ورزش شدید در هفته اول خودداری کنید. بعد از چند روز ورزش های سبکتری - به شرطی که موجب افزایش تورم صورت نشود - انجام دهید.
- تا چند روز از رفتن به سونای گرم خودداری کنید چون گرما باعث آب شدن چربی می شود.
- برای جلوگیری از عفونت معمولا آنتی بیوتیک خوراکی قبل و بعد از عمل تجویز می شود.
- برای کنترل درد مصرف استامینوفن کافی است.


4- بوتاکس
یکی از روش های صاف کردن چین و چروک های صورت است.

برای شما مناسب است
- در اطراف چشم هایتان چروک های پنجه کلاغی دارید.
- زیاد اخم می کنید یا عادت دارید ابروهایتان را مدام بالا بیندازید.
- دست ها و زیربغلتان بیش از حد عرق می کند و میگرن یا اسپاسم عضله دارید.

برای شما مناسب نیست
- باردارید و یا تصمیم به بارداری دارید. کودکتان از شیر شما تغذیه می کند.
- ام اس یا بیماری های عصبی - عضلانی یا بیماری پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس دارید.
- سابقه حساسیت به تخم مرغ دارید.

بایدها و نبایدها
- از کمپرس سرد استفاده و تا چند ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید.
- بهتر است تا چند ساعت از دوش گرفتن و سونا خودداری کنید.
- ناحیه تزریق را ماساژ ندهید.


پروتز چانه و گونه برای کسانی مناسب است که ...
- چانه تان عقب تر از حد طبیعی است یا چانه کوتاه و فرو رفته دارید. گاهی میزان عقب بودن به حدی است که نیمه میانه صورت جلوتر از دیگر اجزای صورت دیده می شود.
- استخوان گونه ندارید یا در اثر حادثه گونه تان دچار آسیب شده است. در حالت کلی پروتز گونه به دلیل جابجایی، پس زدن و عدم تقارن توصیه نمی شود.


مقایسه روش های تزریق ژل و چربی
- مزیت تزریق چربی، گرفتن چربی از بدن خود فرد است که منجر به حساسیت نمی شود.
- برای پر کردن کل صورت، اطراف چشم ها، لب، گونه ها، پشت دست و اندام ها و ... به کار می رود. در میان تمام پرکننده های بافت زیر جلدی چربی کم خطرترین، مطمئن ترین و ماندگارترین است.
- تزریق چربی یا بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد و پوست در این روش بخیه زده نمی شود.
- برخلاف تزریق ژل خطر جابجایی ندارد..
- برخلاف ژل یا پروتز هنگام لمس طبیعی است. در حالی که ژل یا پروتز سفت و مشخص هستند. امکان ایجاد عفونت در ژل ها و پروتزها بسیار بیشتر از چربی است.
- از عوارض تزریق چربی تنها می توان به تورم مختصر در ناحیه تزریق اشاره کرد که معمولا پس از یک تا دو هفته از بین می رود.
- ژل معمولا حرکت می کند و پایین کشیده می شود یا در اثر خوابیدن روی صورت فشرده شده و به دور چشم ها حرکت کرده و ظاهری غیر قرینه در صورت ایجاد می کند.
- در صورت نامرغوب و غیراستاندارد بودن ژل عوارض خطرناک دیگری را به همراه دارد.
- بوتاکس برخلاف چربی و ژل خاصیت پرکنندگی ندارد و چین و چروک ها را از راه فلج کردن عضلات از بین می برد. اگر برای تزریق بوتاکس مارک معتبری استفاده شود عوارض مهم و خطرناکی ندارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مراقب قلب دوم خودمان باشیم

پاهایی که هر روز مسافت‌های طولانی با آنها راه می‌رویم و از کوچه‌ها و خیابان‌ها عبور می‌کنیم، یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن انسان‌ است که قلب دوم هم نامیده شده است. گاه همین پاها نشانه سلامت کل بدن بوده و گاه با مشاهده کوچک ترین علامتی روی آن می‌توان به وجود مشکلی در بدن پی برد.
تغییرات دمای پا و زخم ها و رنگ های مختلف ایجاد شده روی آن می تواند بیانگر شرایط درونی بدن و کیفیت سلامت افراد باشد. بنابراین هرگز از ظاهر و سلامت پاهای خود غافل نشوید و بهداشت آنها را بخوبی حفظ کنید.


سردی پا و هزار و یک دلیل
شاید در اطرافیان خود کسانی را بشناسید که مدام از سردی انگشتان پاهای خود شکایت دارند و همواره مجبورند برای فرار از این سرما، حتی در منزل هم جوراب به پا کنند. این حالت می تواند بیانگر برخی مشکلات باشد. یکی از دلایل آن می تواند کاهش جریان خون در عروق باشد. مشکلات گردش خون در افراد با استعمال دخانیات، فشار خون بالا یا بیماری قلبی نیز در ارتباط است. آسیب عصبی دیابت کنترل نشده در مبتلایان به این بیماری نیز می تواند باعث سرد شدن انگشتان پاها شود. کم کاری تیروئید و کم خونی از دیگر دلایلی است که می توان برای این مشکل به آن اشاره کرد.


پای دردناک
اگر بعد از یک روز طولانی، احساس خستگی بسیاری در پاهای خود داشته باشید، نخستین فکری که به نظرتان می رسد این است که کفش هایتان را مقصر اصلی بدانید.
ولی در برخی موارد پوشیدن کفش های پاشنه بلند علت اصلی این دردها نیست بلکه شکستگی های تنشی استخوانی نیز می تواند چنین دردهایی ایجاد کند که به دنبال ورزش های شدید و پرجنب و جوش از قبیل بسکتبال و ورزش دوومیدانی ایجاد می شود. استخوان های ضعیف ناشی از پوکی استخوان بخصوص در زنان، احتمال این قبیل دردهای ناحیه پا را افزایش می دهد.


انگشتانی قرمز، سفید و آبی رنگ
گاه انگشتان پاها یا دست ها تغییر رنگ داده و سفید، قرمز یا آبی می شوند. این حالت ها نشانه بیماری سندرم رینود است که باعث تغییر انگشتان به رنگ سفید، سپس آبی و در نهایت قرمز می شود و بعد به رنگ طبیعی خود برمی گردد.
این بیماری به طور ناگهانی به نازک شدن عروق منجر می شود. استرس یا تغییرات ایجاد شده در درجه حرارت بدن، از جمله عوامل بروز چنین حالتی است که مشکل خاص دیگری را ایجاد نمی کند. سندرم رینود ارتباط مستقیمی با التهاب روماتیسمی مفاصل و مشکلات تیروئید دارد.


درد پاشنه
یکی از شایع ترین دردهای ناحیه پا، درد پاشنه است که غالبا به دنبال التهاب غلاف کف پایی ایجاد می شود. التهاب محل اتصال رباط به استخوان پاشنه اصلی ترین علت درد پاشنه است. این درد معمولا ابتدای صبح و بلافاصله پس از برخاستن از رختخواب و اعمال فشار روی آن آغاز می شود. التهاب مفاصل، ورزش شدید و انتخاب کفش نامناسب از جمله علل بروز درد پاشنه است که اغلب به التهاب تاندون منجر می شود. علاوه بر این، در موارد نادر، تحریک شدن یا احساس تیر کشیدن در انتهای پاشنه، عفونت استخوان، تومور یا شکستگی نیز می تواند از علل بروز دردهای پاشنه به شمار رود.


کشیدن پا روی زمین
نخستین علامتی که در پاها به چشم می خورد، نحوه راه رفتن فرد است. فاصله بیش از حد پاها یا کشیدن پا روی زمین از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. یکی از دلایل اصلی کشیدن پا روی زمین می تواند کاهش حس طبیعی و حساسیت اعصاب پا باشد که از طریق آسیب به اعصاب محیطی ایجاد می شود.
حدود 30درصد از این موارد با بروز بیماری دیابت ارتباط تنگاتنگی دارند. آسیب عصبی نیز به دلایل مختلفی مانند عفونت، کمبود ویتامین و اعتیاد به مصرف الکل ممکن است ایجاد شود ولی در بسیاری از موارد علت آسیب وارد شده به عصب ناشناخته باقی می ماند.


برجسته شدن ناخن ها
در چنین حالتی، شکل ناخن ها یا حتی انگشتان پا تغییر کرده و انحنای رو به بیرون پیدا می کند و گنبدی شکل می شود. بیماری های ریوی از شایع ترین علل زمینه ای بروز این مشکل است ولی از سوی دیگر، بیماری های قلبی و انواع عفونت ها نیز می توانند باعث تغییر شکل ناخن ها و انگشتان پا شوند. گاهی این تغییر شکل ها علت خاصی ندارد و عوامل ارثی و ژنتیک مقصر اصلی هستند.


پای ورم کرده
التهاب و ورم پا غالبا مشکل آزاردهنده ای است که به طور موقت بروز می کند و به دنبال ایستادن طولانی مدت یا پروازهای طولانی بخصوص در دوران بارداری بروز می کند. علاوه بر این، التهاب پا می تواند عامل بروز مشکلات جدی تری نیز باشد. یکی از علل آن، نقص در سیستم گردش خون است که بر اثر مشکل ایجاد شده در سیستم لنفاوی بدن یا لخته های خونی بروز می کند. اختلال کلیوی یا حتی تیروئید کم کار نیز می تواند عامل بروز التهاب و ورم پا شود.


سوزش پا
احساس سوزش در پا بویژه در مبتلایان به دیابت ایجاد می شود که از آسیب عصب محیطی رنج می برند. همچنین کمبود ویتامین B، بیماری مزمن کلیوی، کاهش گردش خون در پاها یا کم کاری تیروئید نیز از دلایل آن به شمار می رود.


زخم هایی که درمان نمی شود
زخم هایی که در پا ایجاد شده و براحتی درمان نمی شوند، علامت هشداردهنده ای برای مبتلایان به دیابت محسوب می شود. در واقع، دیابت حس لامسه پاها، گردش خون و قدرت طبیعی ترمیم زخم ها را کاهش داده و حتی بروز کوچک ترین زخمی روی پاهای این بیماران می تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد.
در این میان، باید به زخم های شدیدی که احتمال عفونت دارند، بیش از سایر زخم ها توجه کرد. افراد مبتلا به دیابت باید مرتب پاهای خود را شسته و خشک کنند و آنها را برای مشاهده زخم های احتمالی بررسی کنند. درمان زخم های ناحیه پا به دلیل ضعف گردش خون ناشی از مشکلاتی از قبیل بیماری های عروق محیطی، روند کندی دارد.


درد انگشت بزرگ پا
نقرس، معمولا مفصل انگشت بزرگ پا را درگیر می کند و با قرمزی و التهاب همراه است.
پوکی استخوان از دیگر عوامل درد و تورم انگشت پا به شمار می رود. سخت شدن و کاهش انعطاف پذیری انگشت بزرگ پا و التهاب مفاصل همراه با احساس درد شدید در استخوان این انگشت از جمله علائم این بیماری محسوب می شود. در مشکل دیگری که به بیماری پای ورزشکاران معروف است، به رباط های اطراف مفصل انگشت بزرگ پا آسیب وارد می شود. این بیماری، بیشتر برای ورزشکارانی که روی زمین های سخت بازی می کنند، پیش می آید.


درد انگشتان کوچک تر پا
درد ناحیه برجستگی کف پا که به انگشتان انتشار می یابد، علامت نوعی سندرم به نام «التهاب عصب مورتون» است که باعث نازک شدن بافت اطراف عصب می شود و معمولا بین انگشت سوم و چهارم قرار دارد. این بیماری در زنان 8 تا 10 برابر بیش از مردان بروز کرده و علت اصلی آن، اعمال فشار بیش از حد روی انگشتان پاست.


خارش پا
خارش و پوسته شدن پا، علائم شایع بیماری پای ورزشکاران است و نوعی عفونت قارچی به شمار می رود که در مردان و بین 20 تا 40 سال شیوع بیشتری دارد. واکنش به مواد شیمیایی یا هر ماده دیگری که به درماتیت تماسی معروف است، از عمده دلایل خارش، قرمزی و خشکی پا و انگشتان محسوب می شود. ضخیم و برجسته شدن پوست انگشتان پا نیز علامت بیماری پسوریازیس است که نوعی بیماری سیستم ایمنی به شمار می رود.


پنجه های چنگال مانند
تغییر شکل انگشتان پا به گونه ای که شبیه چنگال شود، معمولا با پوشیدن کفش های تنگ و فشار آمدن روی انگشتان پا ایجاد می شود که به اعصاب پا آسیب می زند. دیابت، اعتیاد به الکل و اختلال عصبی نیز می تواند باعث بروز چنین تغییر شکلی در انگشتان پا شود. در این حالت، انگشتان به سمت بالا خم شده و از برآمدگی کف پا فاصله می گیرند.


گرفتگی پا
دردهای ناگهانی ناشی از اسپاسم یا گرفتگی عضلات و ماهیچه های پا که معمولا تا چند دقیقه طول می کشد، بیشتر به دلیل خستگی های مفرط عضلانی ایجاد می شود. ضعف سیستم گردش خون، کم آبی بدن؛ نبود تعادل در میزان پتاسیم، منیزیم، کلسیم یا ویتامین D بدن از دیگر علل گرفتگی های ماهیچه ای پا به شمار می رود. تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری یا بیماری های تیروئید نیز نقش مهمی در بروز چنین حالاتی دارد.


رنگ زرد ناخن های پا
عفونت های قارچی ناخن های پا، باعث ضخیم و زرد شدن آنها می شود. چنین ناخن هایی می تواند بیانگر مشکلات و بیماری های زمینه ای از قبیل التهاب سیستم لنفاوی، مشکلات ریوی یا التهاب روماتیسمی مفاصل باشد.


ناخن های قاشقی
گاهی ناخن های پا تغییر شکل داده و شبیه قاشق فرو رفته می شوند که در بیشتر موارد به دلیل قرار گرفتن در معرض محلول هایی که پایه بنزین دارند به این شکل در می آیند. با وجود این، کمبود آهن در بدن نیز از دیگر عوامل بروز چنین حالتی در ناخن های پاست.


سفیدی ناخن ها
صدمه وارد شده به ناخن ها یا بیماری در هر نقطه ای از بدن می تواند به سفید شدن رنگ ناخن های پا بینجامد. جدا شدن قسمتی از ناخن از بستر گوشت باعث سفید شدن آن می شود. از سوی دیگر، آسیب های وارد به ناخن، عفونت ناخن یا ابتلا به پسوریازیس نیز از علل دیگر این مشکل به شمار می رود. اگر بخش وسیعی از ناخن پا سفید شده باشد، ممکن است بیماری جدی تری پیش رو باشد. از جمله بیماری های کبدی، نارسایی احتقانی قلب یا دیابت.


فرورفتگی روی ناخن ها
گاه مشاهده حفره یا فرورفتگی روی سطح ناخن ها با اختلال در رشد ناخن در ارتباط است. این مشکل در حدود نیمی از مبتلایان به پسوریازیس به چشم می خورد. مواردی که اشاره شد، نشان می دهد نباید به کوچک ترین علامتی در بدن بی توجه بود و حتی تغییر شکل یا رنگی ساده را نیز به دقت باید بررسی کرد تا در صورت وجود مشکل یا بیماری خاص، در کمترین زمان ممکن بتوان درمان مناسبی را برای آن اتخاذ کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 100 از 111:  « پیشین  1  ...  99  100  101  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA