انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 101 از 111:  « پیشین  1  ...  100  101  102  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
تومورهای بدخیم تیروئید

سرطان تیروئید در سنین جوانی و میانسالی شیوع دارد و در خانم‌ها شایع‌تر است. این بدخیمی اگرچه نسبت به سرطان‌های ریه، پستان، پوست و کولون خیلی شایع نیست، اما جزو سرطان‌های با شیوع متوسط است به طوری که بروز آن حدود یک در ۱۰ هزار نفر در سال است، یعنی در یک شهر متوسط با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر در هر سال حدود ۵۰ نفر به این سرطان مبتلا می‌شوند. خوشبختانه این سرطان چندان بدخیم نیست و کاملا درمان می‌شود.
بیشتر انواع سرطان های تیروئید که به پاپیلری و فولیکولر معروف است، بعد از این که شناسایی شد، به روش جراحی خارج می شود و از آنجایی که سلول های تشکیل دهنده آنها کماکان مثل سلول های معمولی، ید را جذب می کنند، بعد از جراحی، سلول های باقی مانده را می توان با ید رادیواکتیو از بین برد و پاکسازی کامل را به انجام رساند.
اولین نشانه سرطان تیروئید وجود یک گره یا ندول در غده تیروئید است که معمولا خود بیمار یا اطرافیان متوجه آن می شوند.
در این زمان روش استاندارد، نمونه برداری سوزنی از این گره است در صورتی که سلول های سرطانی در گره وجود داشته باشند، پاتولوژیست آن را تشخیص می دهد و گزارش می کند.
البته باید دانست که درصد بسیار کمی از ندول ها بدخیم و بقیه خوش خیم هستند که البته این موضوع با یک سونوگرافی دقیق از تیروئید و بعد از نمونه برداری مشخص می شود.
در صورتی که سلول سرطانی در گره تیروئید تشخیص داده شود، باید قسمتی یا کل غده تیروئید با جراحی خارج شود. اکنون نوبت به ید رادیواکتیو یا ید ۱۳۱ می رسد که پاکسازی را انجام دهد.
خاصیت مهم سلول های سرطانی تیروئید که آنها را از بقیه سرطان ها جدا می کند، این است که ید را بشدت جذب می کنند و به این ترتیب وقتی مقدار کمی ید رادیو اکتیو به بیمار خورانده شود، بیشتر آن در سلول های سرطانی باقیمانده تیروئید متمرکز شده و باعث از بین رفتن آنها می شود و این در حالی است که بیشتر سلول های سالم بدن که ید را جذب نمی کنند، در امان می مانند.
بعد از جراحی و دادن ید رادیو اکتیو بیمار با هورمون تیروئید درمان می شود تا هم نداشتن غده تیروئید جبران شود و هم با دادن هورمون تیروئید به بیمار، سلول های باقیمانده سرطان فرصت رشد پیدا نکنند.
بعد از این که مرحله اول درمان تومور تیروئید انجام شد، بیمار باید تا سال ها تحت نظر باشد و در این مدت ابتدا هر سه تا شش ماه مورد معاینه پزشک قرار گیرد و پس از آن در صورت لزوم سونوگرافی گردن انجام شود.
آزمایش خون که در آن یکی از مواد موجود در سلول های تیروئید به نام تیروگلبولین چک می شود، از روش های راحتی است که برای پیگیری این بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت، خوشبختانه بیشتر این بیماران عمر معمولی و بدون عارضه ای را طی می کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کبدی که بی‌سر و صدا چرب می‌شود

کبد یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام‌های حیاتی بدن، نقش بسیار مؤثری در سلامت ایفا می‌کند. از این‌رو، حفظ بهداشت و سلامت این عضو حیاتی به دلیل نزدیکی با دیگر اندام‌های مهم از قبیل معده، طحال و روده‌ها اهمیت بسیاری دارد. یکی از مشکلاتی که کبد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تولید چربی بیش از حد معمول توسط خودش است.
در حالت طبیعی، چربی برای کبد مفید است، ولی اگر تولید آن در بدن به بیش از 5 تا 10 درصد وزن کبد برسد، فرد در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های کبدی قرار می‌گیرد. در برخی موارد تشخیص دیرهنگام بیماری و عوارض ناشی از آن، باعث بروز ناهنجاری‌ها و مشکلات شدید جسمی می‌شود.


انواع کبد چرب
به طور کلی، کبد چرب به دو نوع الکلی و غیر الکلی تقسیم می‌شود. بیش از 15 میلیون آمریکایی در مصرف مشروبات الکلی زیاده‌روی می‌کنند که بین 90 تا 100 درصد از آنها در نهایت به کبد چرب مبتلا می‌شوند. این بیماری حتی با مصرف مقدار کمی از مشروبات الکلی نیز بروز می‌کند.
در ابتلا به کبد چرب الکلی، ژنتیک یا وراثت (انتقال از والدین به فرزندان) به دو شکل نقش موثری دارند؛ در یک روش، روی مقدار الکل مصرفی تأثیر گذاشته و در روش دیگر، روی میزان آنزیم‌های کبدی که در تجزیه یا سوخت و ساز الکل دخیلند، مؤثر است. از عوامل دیگری که در ایجاد کبد چرب الکلی نقش دارند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: هپاتیت C که به التهاب کبد منجر می‌شود، تجمع بالای آهن چاقی و رژیم غذایی.
نوع دیگر این بیماری، کبد چرب غیرالکلی است که شایع‌ترین علت ابتلا به بیماری مزمن کبدی به شمار می‌رود. تجمع بیش از حد چربی در کبد برخی افراد، آنها را مستعد ابتلا به بیماری کبد چرب می‌کند. در کبد چرب غیرالکلی، مبتلایان معمولا الکل مصرف نمی‌کنند یا مقدار مصرف آنها بسیار پایین است و ابتلا به این بیماری می‌تواند به آسیب دائم به کبد منجر شود. در نتیجه بروز این بیماری، کبد بزرگ شده و در طول زمان، بافت‌های زخم شده جایگزین سلول‌های کبدی می‌شوند که سیروز کبدی نام دارد.
در چنین مرحله‌ای از بیماری، کبد بدرستی کار نمی‌‌کند و فرد دچار نارسایی کبدی می‌شود و در نهایت به دلیل وخامت بیماری، جان خود را از دست می‌دهد. هر دو نوع کبد چرب در دنیا شایع است؛ ولی نوع غیرالکلی آن شیوع بیشتری دارد. به طوری که بیش از 20 درصد افراد بالغ به کبد چرب غیرالکلی مبتلا می‌شوند و بالاتر از شش میلیون کودک از یکی از انواع این بیماری رنج می‌برند که در میان کودکان آسیایی و اسپانیایی بیشتر مشاهده می‌شود. شواهد اخیر نشان می‌دهد کبد چرب غیرالکلی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در کودکانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند، افزایش می‌دهد.


کبد چرب غیرالکلی
علت اصلی ابتلا به کبد چرب غیرالکلی هنوز بدرستی مشخص نیست، ولی در این میان، برخی عوامل مؤثر، خطر ابتلا به این مشکل را افزایش می‌دهد. در برخی موارد، علت خاصی برای این بیماری یافت نمی‌شود، ولی شواهد حاکی از آن است که وراثت نقش مؤثری در این میان ایفا می‌کند. از سوی دیگر، احتمال بروز آن در افراد میانسالی که چاق هستند، بالاتر است. این افرد همچنین از کلسترول یا تری‌گلیسیرید بالا و دیابت یا علائم پیش‌دیابتی (مقاومت انسولینی) رنج می‌برند.


عوامل بروز کبد چرب غیرالکلی می‌توان به این موارد اشاره کرد:
ـ مصرف برخی داروها
ـ هپاتیت ویروسی
ـ بیماری خودایمنی یا ارثی کبدی
ـ کاهش سریع وزن
ـ سوء تغذیه

مطالعات اخیر نشان می‌دهد رشد بیش از حد باکتری‌ها در روده کوچک و دیگر تغییرات ایجاد شده در روده‌ها ممکن است با بروز کبد چرب غیرالکلی در ارتباط باشد.


کبد چرب در زنان باردار
بیماری کبد چرب گاه ممکن است در دوران بارداری هم پیش بیاید که می‌تواند جان مادر و جنین را در معرض خطر قرار داده و باعث بروز نارسایی کبد و کلیه، عفونت شدید یا خونریزی شود. در این میان هورمون‌ها نقش مهمی در بروز بیماری کبدی ایفا می‌کنند. در دوران بارداری و به محض تشخیص کبد چرب، متخصصان بسرعت نوزاد را به دنیا می‌آورند.


کبد چرب، بیماری خاموش
پزشکان، بیماری کبد چرب را به دلیل بروز دیرهنگام علائم، بیماری خاموش می‌نامند که بخصوص در مراحل ابتدایی علامتی از خود بروز نمی‌دهد. در صورت پیشرفت بیماری که تا چند سال یا حتی چند دهه به طول می‌انجامد، علائمی مانند خستگی، کاهش وزن یا اشتها، ضعف، حالت تهوع، سرگیجه و اختلال در تصمیم‌گیری یا نبود تمرکز دیده می‌شود. این علائم معمولا باعث درد در مرکز یا قسمت راست و فوقانی شکم، بزرگی کبد و تغییر رنگ و تیره شدن رنگ پوست بخ
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روش های کاهش کلسترول

بالا بودن کلسترول خون، بیماری هایی همچون حمله قلبی، فشارخون بالا و... را به همراه دارد که می تواند طول عمر را کوتاه کند. پس اگر میزان کلسترول شما زیاد است بهتر است آن را کنترل کنید. شما می توانید با ایجاد تغییرات جزئی در زندگی، کلسترول خونتان را پایین بیاورید.
برای پایین آوردن کلسترول با پزشک خود مشورت کنید.برای کاهش کلسترول باید به موارد مختلفی از جمله چاقی مفرط، بیماری قلبی، میزان فعلی کلسترول و... توجه کرد. بنابراین خودسرانه کاری نکنید زیرا ممکن است منجر به بروز مشکلات خطرناکی شود.

لوبیا مصرف کنید: این ماده مغذی و سالم را هفته ای ۳ تا ۴ بار به برنامه غذایی خود اضافه کنید. لوبیا حاوی فیبر محلول در آب به نام پکتین است. مصرف این ماده غذایی راهکاری مناسب برای مقابله با کلسترول است.
فیبر موجود در لوبیا به کلسترول می چسبد و آن را از بدن دفع می کند.

پیاده روی کنید: اگر فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، به پیاده روی که بهترین و ارزان ترین ورزش است، بپردازید. پیاده روی تند روزی ۲۰ تا ۴۰ دقیقه، میزان کلسترول را تا ۸.۳ درصد و خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

مصرف تخم مرغ را محدود کنید:مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود. از این رو اگر تخم مرغ مصرف می کنید، در مصرف آن افراط نکنید و میزان روغن آن نیز کم باشد. به عنوان مثال اگر برای صبحانه تخم مرغ مصرف کرده اید، از خوردن ناهار سنگین بپرهیزید.

گوشت بدون چربی مصرف کنید: میزان مصرف گوشت را کاهش دهید زیرا گوشت قرمز سرشار از چربی است.

سبزی بخورید: بهترین راهکار برای کاهش کلسترول، مصرف سبزی است. اتخاذ یک برنامه غذایی متعادل و سرشار از ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان مفید است.

خواب کافی داشته باشید: روزی ۸ ساعت خواب برای پایین آوردن کلسترول و به تبع آن کاهش خطر بیماری قلبی لازم است.
داشتن یک خواب خوب در حفظ میزان قند خون و بهبود سلامت کلی و ذهنی موثر است.

وزن اضافه را کاهش دهید: چاقی مفرط یا اضافه وزن بسیار خطرناک است زیرا چربی در بدن ذخیره می شود. لاغر شدن بهترین راه مقابله با کلسترول است. برای پایین آوردن وزن به برنامه هایی که باعث کاهش وزن سریع می شود، نپردازید زیرا این امر به بدن آسیب می رساند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اسهال‌ خونی‌ باكتریایی‌ (شیگلوز)

یکی از باکتری های گرم منفی و فاقد اسپور شیگلا می باشد و از عوامل اصلی بروز اسهال‌های حاد خونی است.
آب وهوا و فصل های سال در بروز عفونت شیگلایی نقش دارند.به طور مثال در آب‌ وهوای‌ معتدل‌، در ماههای‌ گرم‌ ودر آب‌ و هوای‌ گرمسیری‌ درفصل‌ بارانی‌ عفونت‌ شیگلایی‌ بیشترین‌ امکان‌بروز را دارد. در زنان و مردان میزان بروز این بیماری یکسان می باشد .عفونت‌ در هر سنی‌ ممکن است رخ‌ دهد، اما 2و3 سالگی ‌شایع‌ترین‌ سن‌ برای‌ بیماری‌ است. در 6 ماه‌ اول‌ زندگی ابتلا به این عفونت نادر است‌.زیرا این احتمال وجود دارد که شیرمادر حاوی آنتی‌ بادیهایی‌ بر ضدآنتی‌ژنهای‌ بیماری‌زای‌ این‌ ارگانیسم‌ باشد‌.
در کل چهار نوع شیگلا وجود دارد: شیگلا دیسانتری، شیگلا فلکسنری، شیگلا سونی، شیگلا بویدیی. این چهار گونه‌ شیگلا مسؤول‌بیماری‌ هستند که‌ توانایی‌تهاجم‌ به‌ سلولهای‌ اپیتلیال‌کولون در هر چهار نوع وجود دارد.

گروه A شیگلا دیسانتری ( Shigella dysenteriae ) : نوع یک این شیگلا باعث ایجاد همه گیری‌های گسترده و طولانی مدت می شود و عفونت با آن شدیدتر و طولانی تر است نسبت به دیگر گونه‌های شیگلا و در اکثر موارد با مرگ و میر همراه است. فقط نوع یک شیگلا دیسانتری باعث همه‌گیری‌های طولانی‌مدت اسهال‌خونی می شود.
گروه B شیگلا فلکسنری است که مانند شیگلا دیسانتری بیشتر در کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود.
گروه C شیگلا بویدی و گروه D شیگلا سونئی نیز در کشورهای توسعه یافته شایع تر هستند.
در اکثر موارد شیگلوز ناشی از شیگلا دیسانتری طی 7 روز بهبود می‌یابد؛ ولی گاهی اوقات اسهال پایدار دیده ‌می‌شود. آرتریت راکتیو یا سندرم رایتر به ندرت به دنبال عفونت با شیگلا دیسانتری دیده می‌شود.


علایم‌ بیماری‌
پس از ورود شیگلا به بدن، دوره نهفتگی چند روزه‌ای‌ قبل‌ از ظاهر شدن علایم بیماری به‌ وجود می‌آید; درد شکمی‌شدید، تب‌ بالا، استفراغ‌،کاهش اشتها‌، دفع‌ دردناک مدفوع‌ همراه‌ با احساس‌ نیاز فوری‌ به‌ دفع‌ از علایم مشخص درگیری با این عفونت می باشد. اتساع‌ و حساسیت‌شکمی‌، افزایش‌ صداهای‌روده‌ای‌ ورکتوم‌ دردناک‌در طی دوره بیماری ممکن است وجود داشته‌ باشد.
در ابتدای بیماری ممکن‌ اسهال‌ آبکی‌ و حجیم‌ باشد و با پیشرفت بیماری تبدیل به مدفوع‌های‌ مکرربلغمی‌ خونی‌ و کم‌ حجم‌ شود. هرچند ممکن است بعضی‌ از بچه‌ها اصلا به‌مرحله‌ اسهال‌ خونی‌ نرسند و برخی‌ از آنها از ابتدا مدفوعشان‌خونی‌ باشد. ممکن‌ است‌ بیماران دچار از دست‌ دادن شدید ‌آب‌ و الکترولیت‌ از راه‌مدفوع‌ و استفراع‌ شوند. اگر اسهال‌ درمان‌ نشود 1 تا 2 هفته‌طول‌ می‌کشد.


علايم‌ شايع‌
دل‌ پيچه‌
تب‌
اسهال‌ شدید
وجود خون‌، مخاط‌، يا چرك‌ در مدفوع‌
تهوع‌ يا استفراغ‌
دردهاي‌ عضلاني‌
در شروع‌ بيماري‌ ممکن است ، شمارش‌ گلبول‌هاي‌ سفيد كمتر از حد طبيعي‌ باشد‌.


راههای انتقال
موثرترین و مهم ترین روش انتقال، انتقال به صورت فرد به فرد و از راه مدفوعی- دهانی می باشد. اما گاهی به وسیله غذا، آب، حشرات، اشیا آلوده منتقل می شود .گاهی نیز شیگلا از راه دهانی-مقعدی در هنگام فعالیت جنسی منتقل می شود.
به طور معمول شیگلا به وسیله دهان وارد دستگاه گوارش می شود و با حمله به سلول‌های پوششی روده بزرگ و انتهای روده کوچک باعث ایجاد زخم مخاطی خونریزی‌دهنده همراه با ترشحات التهابی می‌شود . این باکتری معمولاً وارد خون نمی‌شود . در نیمی از موارد، ابتلا به اسهال حاد بدون وجود خون در مدفوع بیمار می باشد که در این حالت، تشخیص این نوع اسهال از سایر اسهال‌های حاد دشوار می شود.
آب‌ و غذای‌ آلوده‌ مانند سالاد یا غذاهای‌ دیگر که‌ با‌ دست‌ درست‌ می‌شوند از عوامل‌ مهم‌ دیگر انتقال‌ آلودگی‌است‌. اما انتقال‌ شخص‌ به‌ شخص‌ در اکثر نقاط جهان‌ عامل اصلی‌ عفونت‌ است‌.


پیشگیری‌
برای‌ پیشگیری‌ ازشیگلوز در کودکان‌ دو راه‌ ساده‌ وجود دارد

1- در مناطقی‌ که‌ شیگلوزشایع‌ می باشد مصرف‌ شیرمادر توصیه می شود‌. شیر مادر باعث کاهش یافتن خطرشیگلوز علامت‌ دار می شود و شدت‌ آن‌ را درشیرخوارانی‌ که‌ حتی شیر مادر مصرف کرده اند کاهش می‌دهد.
2- آموزش‌ رعایت بهداشت فردی درخانواده‌ و آموزش شستشوی دستها به‌ خصوص‌ بعد ازمدفوع‌ کردن‌ و قبل‌ از تهیه‌ ومصرف‌ غذا; سایر اقدامات‌بهداشت‌ عمومی‌ مانند اصلاح‌ آب‌ و فاضلاب‌، دفع‌ صحیح ‌مدفوع‌ و رعایت‌ بهداشت‌موادغذایی‌ نیز از دیگر
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آشنایی با بیماری سندروم نفروتیک (نفروز) یکی بیماریهای کلیه

سندروم نفروتیک (نفروز) چیست؟
مجموعه علائم و نشانه هایی که در نتیجه آسیب به غشای پایه گلومرول های کلیه ایجاد می شود را سندروم نفروتیک(نفروز) می گویند. این اختلال در جنس مذکر شایع تر است و در هر سنی ظاهر می شود اما در سن دو تا شش سالگی از شیوع بیشتری برخوردار است از هر صد هزار نفر تقریباً یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.


علل و عوامل سندروم نفروتیک یا نفروز :
موارد سندروم نفروتیک اغلب به شکل های زیر ظاهر می شود:
1- با علت ناشناخته
2- ثانویه به اختلالاتی از جمله دیابت، لوپوس و اختلالات عروقی
3- مادرزادی که بلافاصله پس از تولد بروز می کند
اگر چه علت اصلی سندروم نفروتیک نامشخص است اما به نظر می رسد با اختلال در سیستم ایمنی بدن مرتبط است عود بیماری ممکن است با بیماری های سیستم تنفسی فوقانی همراه باشد اما صرف نظر از علت بروز بیماری، اختلال اصلی در این سندروم، افزایش نفوذپذیری دیواره مویرگ گلومرول های کلیه نسبت به آلبومین (پروتئین خون) است. به این ترتیب مقدار زیادی از پروتئین مورد لزوم بدن از کلیه ها دفع می شود.


علائم و نشانه های سندروم نفروتیک (نفروز) :
علائم بیماری مربوط به دفع پروتئین (آلبومین) از کلیه می باشد به این ترتیب که با کم شدن مقدار پروتئین و رقیق شدن خون، طبق قانون های فیزیکی آب و مایعات از جای رقیق تر به جای غلیظ تر جریان می یابد (یعنی از رگ به فضای بین بافتی) بنابراین بدن ورم می کند. شایع ترین محل های ورم، اطراف چشم، قوزک پا و بیضه در پسران می باشد. در موارد ورم شدید، اختلالات تنفسی و اسهال نیز دیده می شود. از جمله علائم دیگر سندروم نفروتیک می توان به ادرار کف آلود، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ ، خستگی ، بی حالی، رنگ پریدگی و افزایش وزن اشاره کرد.


تشخیص سندروم نفروتیک (نفروز):
تشخیص بیماری سندروم نفروتیک براساس علائم صورت می گیرد اما آزمایشاتی نیز انجام می شود از جمله جمع آوری ادرار 24ساعته برای تشخیص وجود پروتئین که بیش از50 میلی گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن کودک در ادرار تشخیص را قطعی می کند؛ علاوه بر پروتئین، چربی و گلبول قرمز نیز ممکن است در ادرار دیده شود ؛ در آزمایشات خون ، کاهش آلبومین، افزایش کلسترول،گلوکز و اوره دیده می شود .بررسی فاکتورهای دفاعی بدن و هم چنین سونوگرافی و نمونه برداری از کلیه برای تشخیص انواع سندرم نفروتیک بنا به نیاز بیمار و تشخیص پزشک انجام می شود.


درمان سندروم نفروتیک (نفروز) :
هدف از درمان، کاهش ترشح پروتئین در ادرار، جلوگیری از عفونت و کم شدن ورم می باشد.
درمان دارویی، در مراحل اولیه ، درمان با کورتون ها آغاز می شود اصلی ترین داروی این گروه، قرص پردنیزولون می باشد که باید طبق دستور پزشک و در زمان تعیین شده مصرف شود. اغلب بیماران به این دارو خیلی خوب پاسخ می دهند و دفع پروتئین طی دو تا سه هفته مهار می شود اما در صورت عود مجدد نفروتیک و عدم پاسخ بیمار به کورتون، از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مثل سیکلوفسفامید یا سیکلوسپورین استفاده می شود. در صورتی که ورم شدید منجر به بروز عوارض گوارشی و تنفسی شود، از داروهای ادرارآور مثل فروزماید (لازیکس) استفاده می شود.


رژیم غذایی در بیماران نفروتیک (نفروز) :
غذا باید کم نمک و کم چرب باشد.
افزایش دریافت پروتئین رژیم غذایی تنها زمانی که میزان دفع پروتئین از ادرار بیش از 10گرم در 24ساعت باشد ضرورت دارد در غیراینصورت رژیم معمولی پروتئین توصیه می شود.
میزان مصرف مایعات باید تقریبا معادل میزان دفع در 24 ساعت باشد.


پیامد بیماری نفروتیک یا نفروز :
بستگی به علت بیماری و نحوه پاسخ کودک به درمان دارد چنانچه بیمار سریعاً به درمان پاسخ دهد و ندرتاً عود بیماری مشاهده شود ، بیماری رو به بهبودی است این در صورتی است که مصرف منظم داروها ، کنترل رژیم غذایی، استراحت کافی و پیگیری مداوم جواب آزمایشات به خوبی انجام شود.


توصیه های لازم برای والدین کودک مبتلا به سندروم نفروتیک (نفروز):
کودک مبتلا به سندروم نفروتیک (نفروز) غالبا بی اشتها بوده که به علت ضعف عمومی و تورم سیستم گوارشی است در نتیجه وادار کردن کودک به مصرف کالری کافی در پیشگیری از سوء تغذیه موثر است غذا دادن به مقادیر کم و مکرر باید صورت گیرد.
مواد معدنی و ویتامینهای تکمیلی مثل ویتامین D ، کلسیم و آهن بر طبق ضرورت داده می شود .حداقل هفته ای یکبار کودک خود را وزن کنید.
در صورتیکه کودک، کورتون دریافت می نماید از حضور وی در مکان های شلوغ و پرجمعیت و تماس با افراد مبتلا به بی
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زیبایی پوست صورت با طب سوزنی چینی و ژاپنی

طب سوزنی (Acupuncture)، روشی برای به دست آوردن زیبایی طبیعی چهره و اندام بدن.
عمل های جراحی زیبایی، همچون عمل بینی یا عمل جراحی بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز یا تزریق ژل و چربی همواره از نظر پزشکی جنجال برانگیز بوده اند و به نظر می رسد در برابر زیبایی و جذابیتی که وعده آن را به ما می دهند خطراتی را نیز به دنبال دارند.
به همین دلیل است که عده ای ترجیح می دهند زیبایی به روش سنتی یا طبیعی را تجربه کنند، از جمله بزرگ کردن سایز سینه به روش طب سوزنی. طب سوزنی یکی از روش های سنتی برای به دست آوردن سلامت، زیبایی و جذابیت می باشد که به تازگی بیشتر در میان مردم متداول شده است.
اگر به دنبال روشی سنتی و بدون جراحی برای زیباتر کردن چهره و اندام خود هستید، احتمالاً طب سوزنی گزینه مناسبی برایتان باشد.
طب سوزنی حدود ۱۵۰۰ سال قبل، از چین به ژاپن آمد، اما این روش درمان سنتی اکنون به عنوان رمزی برای زیبایی در حال بدست آوردن محبوبیت های تازه ای است.


فواید درمانی طب سوزنی:
طب سورنی زمان زیادی است که شناخته شده است. تاکشی کیتاگاوای متخصص طب سوزنی می گوید: فرو کردن سوزنهای نازک در صورت، قدرت طبیعی التیام بخشی پوست صورت را تقویت می کند.
آقای تاکشی کیتاگاوا، متخصص طب سوزنی ژاپنی می گوید:
"طب سوزنی زیبایی یک روش پزشکی یا عمل جراحی نیست. ما در این روش از قابلیت های درمانی که ارگانهای بدن هر شخص به طور طبیعی دارد بهره می گیریم و عامل اصلی نازیبایی پوست صورت را بر طرف می کنیم،و همانطوری که میل عموم مردم به درمان "زیبایی طبیعی" گرایش دارد، روش طب سوزنیِ ژاپنی به خوبی مورد قبول مردم ژاپن به خصوص خانم ها می‏شود."
صدور مجوز طب سوزنی ۱۳۰ سال پیش در دوره می جی ژاپن آغاز شد. کیتاگاوامی می گوید: درمان جویان مراجعه کننده زیبایی که عمدتاً حدود ۳۰ سال دارند، با توجه به گرانی و ناسالم بودن لوازم آرایشی یا پوست کشی های صورت، روز به روز به درمان با طب سوزنی امیدوارتر می شوند.
خانم ریه هایاشیدا، یک مراجعه کننده برای زیبایی با طب سوزنی معتقد است:
طب سوزنی زیبایی با جراحی پلاستیک فرق می کند. خطر ناکامی درمان و معیوب شدن پوست را ندارد. همچنین از توانایی ذاتی بدن انسان که هماهنگی ارگانهای بدن و انرژی حیاتی می باشد برای به وجود آوردن زیبایی صورت استفاده می کنند. به همین دلیل است که من آن را می پسندم و نتیجه ی بسیار خوبی گرفته ام.
در ژاپن حدود ۴۰ هزار متخصص طب سوزنی مجوز گرفته اند و بیش از ۱۵۰ مدرسه که اغلب روی کاربردهای سنتی طب سوزنی متمرکز بودند وجود دارد، اما هنگامی که کاربرد آن در پوست کشی صورت مشاهده شد، استفاده از وسایل آرایشی و بوتاکس و تزریق ژل نیز بیش از پیش کنار گذاشته شد.


موارد درمان زیبایی صورت که می توان از روش طب سوزنی ژاپنی و طب چینی انجام داد:
لیفتینگ و برطرف کردن افتادگی پوست صورت، گونه گذاری طبیعی صورت، برطرف کردن چین و چروک صورت، بر طرف کردن خط عمیق اخم پیشانی و لبخند و خط دور لب، بزرگ کردن لب، بر طرف کردن جوش یا آکنه ی صورت و جای مانده ی جوش صورت و بدن، بر طرف کردن تیرگی و گودی زیر چشم و پف زیر چشم، بر طرف کردن پف زیر چشم، بر طرف کرد منافذ باز پوست و خالهای سیاه زیر پوست، بر طرف کردن لک های صورت، بر طرف کردن غبغب و افتادگی پلک برای بعضی از افراد.
تمام این نازیبایی های پوست صورت را می توان با درمان طب سوزنی چینی و ژاپنی و همچنین استفاده از روشهایی مکمل در طب چینی که برای کلاژن سازی و بر طرف کردن سریع نازیبایی صورت موثر خواهد بود استفاده کرد تا حداقل ۵ تا ۱۰ سال جوانتر به نظر برسید و ماندگاری بسیار خوبی هم برای فرد خواهد داشت.


اما با درد و ترس از طب سوزنی برای زیبایی صورت چطور می توان درمان کرد؟
افرادی هستند که تصور می کنند استفاده از سوزن برای درمان روی صورت درد دارد یا خون می آید یا اینکه خطراتی برای آنها دارد.قابل توجه این افراد به خصوص خانم ها که بیشترین حسی که در حین درمان روی صورت دارید،احساس آرامش و خواب می باشد و بهتر است بین سایر روشهای دیگر زیبایی طبیعی ترین و به صرفه ترین را با توجه به شرایط انتخاب کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت درد دندان بعد از عصب کشی

برای ما دندان‌پزشکان، مواجه شدن با بیمارانی که به‌دلیل درد دندان پس از عصب‌کشی مراجعه می‌کنند، عادی است اما برخی بیماران کماکان تا چند روز بعد از عصب‌کشی، درد احساس می‌کنند و قانع شدن بیشتر آنها در مورد درد بعد از درمان عصب کشی، اغلب کار راحتی نیست چون بیماران به دلیل درد مراجعه می‌کنند و انتظار رفع درد بعد از درمان، کاملا طبیعی و به حق است...
درمان ریشه (عصب‌کشی) را بیشتر مراجعان دندان‌پزشکی در کشور ما، حداقل یک بار تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد قبل از مراجعه برای عصب‌کشی بدبین هستند و به دلیل توصیف‌هایی که شنیده‌اند یا تجربه‌های ناگواری که احیانا قبلا داشته‌اند، آن را درمانی دردناک و حتی وحشتناک فرض می‌کنند!
همچنین در ذهن بیشتر بیماران در مورد احتمال درد بعد از عصب‌کشی سوال‌های زیادی مطرح است. معمولا مهم‌ترین سوال بیماران این است که مگر «عصب» دندان کشیده نشده است؟ پس چطور ممکن است دندانی که عصب ندارد، درد بگیرد؟ حقیقت این است درمانی که دندان‌پزشکان آن را با عنوان «درمان کانال ریشه» می‌شناسند (در خیلی از کشورهای خارجی هم به همین نام نامیده می‌شود) و بیماران ما آن را عصب‌کِشی یا عصب‌کُشی می‌نامند، محدود به خارج کردن عصب از داخل دندان نیست.
درمان عصب کشی در اصل شامل پاکسازی و شک دادن داخل کانال‌های ریشه در طول مناسب و مسدود کردن مسیر کانال‌ها با مواد صناعی است به طوری که میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌های داخل کانال ریشه پاکسازی شوند و امکان رشد میکروب‌ها هم در آینده غیرممکن شود. تمام این کارها برای یک دندان ممکن است مستلزم حداقل ۱ تا ۳ جلسه درمانی باشد و کاری دقیق و زمانبر است. بعد از عصب‌کشی شما ممکن است درد داشته باشید. اگر قبل از عصب‌کشی درد داشته‌اید، احتمال وجود درد بعد از عصب‌کشی هم بیشتر است.
این درد بیشتر وقت‌ها به کامل نبودن عصب‌ کشی یا وجود اشکال در درمان ربطی ندارد. مکانیسم‌های درد بدن انسان مخصوصا در سر و گردن بسیار پیچیده هستند. گاهی حتی باوجود رفع علت اصلی درد، سیستم اعصاب محیطی و مرکزی همچنان تحریک درد را ادامه می‌دهند و گاهی یک واکنش التهابی در بعضی موارد علت درد شدید و تورم بعد از عصب‌کشی است، بنابراین وجود درد بعد از عصب‌کشی مخصوصا در ۲۴ ساعت اول، طبیعی است و جای نگرانی ندارد چون در بیشتر موارد با دارو قابل کنترل است.
حتی تا چند روز بعد از عصب‌کشی، درد حین غذا خوردن و موقع فشار روی دندان عادی است. برای اینکه بعد از عصب‌کشی کمترین درد را داشته باشید، داروهای تجویزی یا توصیه شده به‌وسیله دندان‌پزشک را در اولین فرصت بعد از تمام شدن کار درمان شروع کنید. معمولا مسکن‌ها اگر قبل از رفع بی‌حسی مصرف شوند، اثر بهتری خواهند داشت.
به ترتیب مصرف دارو‌ها دقت و سر موقع دارو‌ها را استفاده کنید. اگر درد شدید یا تورم داشتید، خونسردی‌تان راحفظ کنید و با دندان‌پزشک تماس بگیرید. عصب‌کشی ذاتا درمان دردناکی نیست ولی در برخی بیماران و در بعضی شرایط، مقداری درد بعد از درمان که با کمک دارو‌ها قابل‌کنترل است، انتظار می‌رود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بررسی علل شکستگی بینی و درمان آن

شکستگی بینی
در ورزشکاران شکستگی بينی در اثر ضربه در ورزشهای تماسی و يا افتادن رخ می دهد. شکستگی استخوانهای بينی شايعترين شکستگی ناحيه گونه ای صورت می باشد . بخاطر قرار داشتن بينی در خط وسط و در جلوی ساختارهای مهم صورت ، پزشک بايد نواحی زير بينی را نيز مد نظر داشته باشد.
شکستگی بينی در مردان دو برابر زنان رخ می دهد. شايعترين علت شکستگی بينی را ضايعات ورزشی و مجادلات بين افراد می باشند. ساير علل نادر شامل افتادن و صدمات ناشی از پرتاب شدن از روی دوچرخه يا موتور می باشد.


آناتومی کاربردی بینی
بينی از دو بخش استخوانی و غضروفی شکل می گيرد. تيغه ميانی بينی که شايعترين محل آسيب های بينی می باشد در عقب از 4 استخوان نازک و در جلو از غضروف ميانی بينی تشکيل می گردد. خونرسانی بينی توسط شاخه های صورتی و چشمی ( افتالميک ) و کامی صورت می گيرد.


بيومکانيک ورزشی
هر نوع ضربه به قسمت ميانی صورت چه از روبرو چه از طرفين می تواند منجر به آسيب استخوانی يا غضروفی بينی گردد. ضربات از روبرو نسبت به از طرفين بايد قدرت بيشتری داشته باشند تا سبب آسيب و شکستگی بينی شوند.
در بچه احتمال آسيب غضروفی بيشتر است چرا که ميزان و نسبت غضروف به استخوان بينی در بچه ها بيشتر است. از سويی بخاطر خاصيت الاستيک استخوان در بچه ها احتمال شکستگی استخوانی جابجا نشده يا به اصطلاح ( green stick ) بيشتر است.


شرح حال شکستگی بینی
هر شرح حالی از افتادن يا ضربه به وسط صورت بايد شک به شکستگی بينی را برانگيزد بايد جزئيات ضربه مثل جهت آن و شدت ضربه پرسيده شود


معاينه شکستگی بینی
در موارد شکستگی بينی بايد شواهد اين امر بررسی گردد مهمترين يافته تغيير شکل بينی است. ساير علائم شامل تورم، خراشيدگی پوست بينی و صورت، خونمردگی و خونريزی از بينی است. بايد معاينه دقيق اعصاب جمجمه ای صورت گيرد


بررسی های تصویری در شکستگی بینی
· عکس راديوگرافی ساده : 50% شکستگی های بينی را نشان نمی دهد بعلاوه ضايعات غضروف های بينی را نيز نشان نمی دهد لذا بصورت روتين استفاده نمی گردد
· facial x-ray series : در صورتی که به آسيب ساختمانهای صورت مشکوک بوديم انجام می دهيم
· CT scan : بهترين اطلاعات در مورد وسعت و نوع آسيب به بينی و ساختمانهای صورت را به ما می دهد. اگر چه می تواند ضايعات غضروفی را نشان ندهد


درمان شکستگی بینی
در فاز حاد آسيب قرار دادن يخ روی بينی و بالا نگه داشتن سر برای کاهش تورم صورت ميگيرد
مداخله جراحی صورت تغيير شکل واضح و يا انسداد بينی و يا آسيب به مجرای بينی – اشکی و يا ساختارهای صورتی انديکاسيون دارد


بازگشت به مسابقه
شکستگی های بدون عارضه بدون تغيير شکل بينی نبايد ورزشکار را از ميادين دور کند و فرد می تواند در عرض دو هفته با استفاده از محافظ صورت ورزشهای غير تماسی را انجام دهد . در فرد بالغ سالم شکستگی بينی در عرض 3 هفته جوش می خورد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عوارض کم خوابی یا بی خوابی در پدید آمدن بیماریها

ضررهای کم خوابی
کم خوابی و یا بی خوابی اصلاً خوب نیست. در حقیقت عوارض آن بسیار زیاد است. شاید برایتان عجیب باشد، ولی کم خوابی و بی خوابی به هر دلیلی که باشد، به طرز فوق العاده ای به سلامتی، فعالیت، ایمنی شما آسیب می رساند. برای کم خوابی عوامل بسیاری وجود دارد.


ضررهای کم خوابی برای بدن
استرس های زندگی روزمره می تواند توانایی خوب خوابیدن را تحت الشعاع قرار دهد یا شاید به علت کار و فعالیت زیاد ساعات خواب خود را کاهش دهیم یا ممکن است دچار مشکلات جسمی و روانی باشیم که خواب را مختل کرده و از این که دچار کمبود خواب هستیم نیز کاملاً آگاه نباشیم.
با این حال درک این مسأله بسیار مهم است که کم خوابی ویا بی خوابی غالباً به دلایل اختلالات ناشناخته خواب بروز می کند. بعد از یک خواب معمولی در شب، ممکن است در طول روز احساس خواب آلودگی نمائید یا این که احساس کنید به هیچ وجه سر حال نبوده و نمی توانید فعالیت کنید، اما کاملاً از این که دچار اختلال خواب هستید یا از کم خوابی رنج می برید، آگاه نباشید.


ضرر های کم خوابی و بروز چاقی در افراد
خواب یک نیاز غیر قابل چشم پوشی است و ارتباط آن با چاقی و عدم تناسب اندام رابطه معنی داری است.اغلب گفته می‌شود که ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای بدن لازم است اما این مدت زمان، بنا به نیاز بدنی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اخیراً محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کم خوابی یا بی خوابی باعث پُرخوری می‌شود.
در واقع بی خوابیدن با افزایش کالری‌های مصرفی در طول روز ارتباط دارد و افرادی که ساعات کمتری می‌خوابند در مقایسه با افرادی که خواب کافی دارند میل بیشتری به خوردن غذا دارند و خطر ابتلا به چاقی در آنان بیشتر دیده می شود. لذا دانشمندان درصدد بررسی ارتباط میان مدت زمان کوتاه خواب و بروز چافی در افراد هستند.
در همین راستا مطالعه ای برگرفته از ژورنال AJCN برروی مردان و زنان با وزن طبیعی به منظور بررسی ارتباط میان تعادل انرژی با طول دوره خواب کوتاه مدت و خواب نرمال صورت گرفت.در این مطالعه ۱۵ مرد و ۱۵ زن با سن ۴۹ –۳۰ سال و BMI: 26- 22 که بطور منظم ۹- ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز داشتند انتخاب شدند.
شواهد علمی اخیرحاکی از آنندکه کم خوابی باعث افزایش مصرف انرژی و چربی می گردد و همین امر ارتباط میان خواب و چاقی را اثبات می نماید بر اساس این یافته ها افزایش دریافت های غذایی در کنار مصرف انرژی بالا در افرادی که تحت شرایط خواب کوتاه مدت هستند آنها را مستعد ابتلا به چاقی می نماید.


ضررهای کم خوابی و ارتباط آن با سرطان
پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که کم خوابی و محرومیت از خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.
این پزشکان می‌گویند: اختلال و آشفتگی در خواب تنها در مدت چهار هفته می‌تواند تاثیر سوء از این حیث داشته باشد که دلیل اصلی آن، آسیب دیدن سیستم ایمنی بدن و تحلیل رفتن توانایی این سیستم در کنترل یا ریشه‌کن کردن سلول‌های سرطانی اولیه است.
در این بررسی آزمایشگاهی که روی دو گروه موش و کیفیت خواب آنها انجام گرفت، مشخص شد که تومورهای موجود در بدن موش‌ها با الگوی خواب نامنظم، دو برابر بزرگتر از تومورهای موش‌هایی است که خواب کافی و طبیعی داشته‌اند.
الگوی خواب ناپیوسته بر چگونگی مقابله سیستم ایمنی بدن با سرطان تاثیر گذاشته و موجب می‌شود بیماری تهاجمی‌تر شود.


ضررهای کم خوابی و ارتباط آن با مرگ زودرس
پژوهشگران می‌گویند افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند در معرض خطر بیشتر مرگ زودرس هستند.
به گفته این پژوهشگران افرادی که کمتر از این مقدار می‌خوابند، ۱۲ درصد با احتمال بیشتری به طور زودرس می‌میرند، در عین حال این پژوهشگران رابطه‌ای میان خوابیدن بیش از ۹ ساعت در شبانه روز و مرگ زودرس پیدا کردند.
سرپرست این پژوهش در دانشگاه وارویک در انگلیس گفت: "اگر کم بخوابید، در معرض ابتلا به دیابت، چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا قرار می‌گیرید."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل دندان قروچه و راه درمان آن

چرا دندان قروچه می‌کنیم؟ آیا دندان قروچه ، واکنشی ناخودآگاه و ناشی از اضطراب و استرس بوده یا این که ناشی از مشکلات فکی یا حتی بیماری‌های دیگر است؟
ساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه بیماری ای است که بیشتر در خواب رخ می دهد، ولی در طول روز هم به صورت ساییدن یا کوبیدن دندان ها در برخی افراد دیده می شود. البته در چنین حالتی، بیمار پس از بیدار شدن از خواب از انجام این اعمال آگاهی ندارد و معمولا منکر آن می شود. به گفته دکتر غلامرضا اصفهانی زاده، متخصص پروتزهای دندانی، برخی بیماران در اثر درد ناشی از ساییدن دندان ها از خواب بیدار می شوند و گروهی دیگر اصلا دردی ندارند و بیماری شان فقط در معاینه به صورت ساییدگی دندان ها مشخص می شود.
این دندانپزشک با اشاره به این که دندان قروچه معمولا علامت مشخصی ندارد می گوید: اما ممکن است فشار ناشی از دندان قروچه به حدی باشد که بر سطح دندان ها اثر بگذارد و مینای دندان را از بین ببرد.


علل دندان قروچه
از عوامل علل درمان قروچه می توان به ازدیاد فعالیت عضلاتی اشاره کرد که مسئول ایجاد بسیاری از ناراحتی های گیجگاهی ـ فکی است. همچنین یکی دیگر از علل دندان قروچه تروما و اختلالات رشدی و بیماری های سیستمیک می باشد. بنابراین هر فردی که مبتلا به یکی از اختلالات فوق شود، می تواند مبتلا به بیماری دندان قروچه نیز بشود. البته یک عامل دیگر نیز در بروز این بیماری نقش دارد که موجب ازدیاد فعالیت عضلانی می شود؛ این عامل وضعیت هیجانی بیمار است.
فعالیت هیجانی هر فرد با میزان شدت فشارهای روانی وارد به وی ارتباط دارد. به بیان دیگر، استرس های روانی موجب افزایش فعالیت عضلات می شود که خود می تواند منشا فعالیت های عضلانی غیر ارادی چون دندان قروچه باشد.


مختل شدن واکنش های عصبی ـ عضلانی در خواب
برخی واکنش های عصبی ـ عضلانی در هر شخص به طور طبیعی وجود دارد که اثر مهارکنندگی بر حرکات عضلات بدن دارد. در واقع این عضلات، ساختمان های دندانی را در مقابل آسیب حفظ می کند.
دکتر اصفهانی زاده با اشاره به این موضوع می افزاید: به نظر می رسد در خلال فعالیت های طبیعی بدن که معمولا در خواب رخ می دهد این مکانیسم های حفاظت کننده حضور ندارد، بنابراین این سیستم ها اثر کمتری بر حرکات عضلات اعمال می کند. به این ترتیب، واکنش هایی که اثر مهارکنندگی بر فعالیت عضلات در طول روز اعمال می کند، در شب این اثر را نخواهد داشت و این وضعیت موجب می شود این اعمال شبانه، اثرات مخربی بر برخی نسوج وارد کند که دندان قروچه یکی از آثار آن است.


عوارض دندان قروچه خطر از بین رفتن مینای دندان را به دنبال دارد
بررسی ها نشان می دهد بیماری دندان قروچه به از بین بردن مینای دندان، افزایش حساسیت، ترک خوردن دندان ها و حتی شکستگی آنها منجر می شود. حتی در دندان های عقبی هم گاهی باعث از بین رفتن برجستگی های روی سطح دندان ها می شود.
البته علائم دیگری نیز ممکن است به واسطه ابتلا به دندان قروچه دیده شود؛ مانند سردرد، دندان درد، لق شدن دندان ها، تحلیل لثه، درد گردن، بی خوابی، زخم یا درد در قسمت گونه، گوش درد، ایجاد صدا هنگام باز و بسته کردن فک، حساسیت شدید دندان ها و دندانه دار شدن زبان.


مشکلات روحی کودک و بروز دندان قروچه
مشکلات روحی ـ روانی در کودکان سه سال به بالا می تواند باعث دندان قروچه شود که در درازمدت باعث از بین رفتن مینای دندان و حساس شدن دندان نیز می شود.
دکتر اصفهانی زاده با اشاره به این مساله می افزاید: این حالت در کودکان سه سال به بالا دیده می شود که علت اصلی آن وجود مشکلات روحی ـ روانی است که کودک طی روز با آن روبه رو بوده است. البته برخی بیماری ها همچون بیماری های انگلی و گوارشی در کودکان نیز می تواند در بروز دندان قروچه نقش داشته باشد.


درمان دندان قروچه
اگر دندان قروچه زود تشخیص داده شود، با یافتن علت اولیه و رفع آن درمان می شود، اما به دنبال تشخیص دیرهنگام، دندان قروچه به صورت یک عادت درخواهد آمد و باید آن را با روش های اصلاح عادت درمان کرد.
دکتر اصفهانی زاده با اشاره به چند روش درمانی دندان قروچه می افزاید: محافظ یا گارد دهانی، وسیله ای پلاستیکی است که از سوی دندانپزشک ساخته می شود. این وسیله پلاستیکی روی دندان ها قرار می گیرد و از آنها در مقابل سایش محافظت می کند. بیشتر موارد دندان قروچه با همین محافظ ها رفع می شود. البته محافظ ها این بیماری را درمان نمی کند، بلکه فقط از صدمه به دندان ها و مفصل گیجگاهی ـ فکی جلوگیری می کند. این گاردها را باید هنگام خواب شب در دهان قرار داد تا دندان ها حفظ شود. همچنین دندان های صدمه دیده را می توان با روکش بازسازی کرد.
وی با اشاره به این که کنترل و درمان استرس و اضطراب نیز یکی از علت های مهم در بروز دندان قروچه ناشی از اضطراب است، تاکید می کند: بنابراین یک راهکار درمانی مهم، کم کردن استرس و اضطراب قبل از خواب است. انجام بعضی کارها مانند گوش دادن به موسیقی ملایم یا دوش آب گرم یا قراردادن یک حوله گرم روی گونه در جلوی گوش برای آرام کردن عضلات فک موثر است.
در مورد کودکان نیز می توان با ماساژ، خواندن قصه یا موسیقی ملایم آنها را پیش از خواب آرام کرد. البته باید مطمئن شوید در رژیم غذایی کودک، آب کافی وجود داشته باشد، چون کم آبی نیز می تواند با دندان قروچه در ارتباط باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 101 از 111:  « پیشین  1  ...  100  101  102  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA