انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 105 از 111:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
دشمنان سیستم ایمنی بدن

ویروس ها و باکتری ها تنها عامل آسیب رسان به سیستم ایمنی بدن نیست بلکه موارد متعددی در این زمینه نقش دارد که باید از آن ها پرهیز کرد.

تنهایی و انزوا: سلول های ایمنی بدن مانند اجتماع زنبورهای عسل از بدن در مقابل بیماری ها حمایت می کند و اگر این اجتماع نباشد توانایی سیستم ایمنی در مقابله با عوامل بیماری زا کاهش می یابد. درست به همین دلیل و بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال مرگ و بیماری در افرادی که به تنهایی زندگی می کنند بیشتر از دیگران است. افرادی که دوست ندارند با کسی ارتباط برقرار کنند، بهتر است در کارهای خیر شرکت کنند و حداقل بین مردم حضور داشته باشند.

کمبود خواب: کم خوابی، تعداد سلول هایی را که بدن برای از بین بردن عفونت به آن نیاز دارد، کاهش می دهد. نتایج بررسی ها نشان می دهد کم خوابی، تعدادی از آنتی بادی های مقابله کننده با آنفلوآنزا را از بین می برد. بنابراین ۲ ساعت قبل از خواب سعی کنید از تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ بپرهیزید. نور این دستگاه های الکترونیکی مانع خواب می شود.

آنتی بیوتیک ها: مصرف آنتی بیوتیک ها، میزان هورمون سیتوکنین را کاهش می دهد. سیستم ایمنی بدن در هنگام بیماری به هورمون های پیغام دهنده متکی است. سرماخوردگی و آنفلوآنزا و اغلب عفونت های گوش میانی و سینوزیت بر اثر عوامل ویروسی بروز می کند بنابراین مصرف آنتی بیوتیک ها بیماری را از بین نخواهد برد؛ در مقابل باکتری های حمایت کننده از سیستم ایمنی در معده را از بین می برد. هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، دارو را سر ساعت مصرف کنید. برای افزایش فلور طبیعی معده، از غذاهای کمتر تخمیر شده استفاده کنید.

غذاهای کنسروی:بیشتر لایه های داخلی قوطی کنسرو را بیسفنول تشکیل می دهد. با انجام تحقیقاتی مشخص شد، در داوطلبان بزرگسال علاوه بر میزان بالای بیسفنول (BPA)میزان آنتی بادی سیتومگالوویروس نیز بالا بود. این امر نشان دهنده نقص در سیستم ایمنی بدن است. برای کاهش BPA به جای غذاهای کنسروی، از غذاهای تازه استفاده کنید.

قند:با مصرف روزانه ۱۰۰ گرم شکر، توانایی سلول های سفید خون در از بین بردن باکتری ها تا ۵ ساعت به شدت کاهش می یابد. بنابراین از مصرف غذاهای حاوی قند به ویژه در زمان شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا بپرهیزید.

کمبود آب بدن: مایعات به دفع سموم تخریب کننده سیستم ایمنی کمک می کند.
اگر ادرار در اول صبح زرد پررنگ باشد، باید مصرف آب را افزایش داد.

صابون ضدباکتری: محققان دریافته اند، کودکانی که در معرض مواد شیمیایی ضدباکتری قرار دارند، به حساسیت های محیطی و غذایی مستعدترند. ماده شیمیایی ضد باکتری، در سیستم ایمنی بدن تغییراتی به وجود می آورد.شست و شو با صابون معمولی و آب بهتر از صابون ضدباکتری است.

آلودگی هوا: تحقیقات زیادی ارتباط بین آلودگی هوا و آسیب دیدگی سیستم ایمنی را نشان می دهد.
ماده هیدروکربنی PAHS که از اگزوز ماشین و آسفالت، در هوا پراکنده می شود، در این امر نقش دارد. برای مراقبت از سلامت خود، در زمان بالا بودن میزان آلودگی هوا، از منازل خارج نشوید.

حشره کش ها: استفاده از حشره کش های شیمیایی در داخل منزل و باغچه، احتمال بروز بیماری های خود ایمنی را بالا می برد. زنانی که سالی حداقل ۶ بار در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرند دو و نیم برابر بیشتر از دیگران در معرض بیماری لوپوس و آرتریت روماتوئید هستند.
برای جلوگیری از این نوع مسمومیت سعی کنید از حشره کش های غیرشیمیایی استفاده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خال‌های خوش خیم و بدخیم

خال‌ ضایعه گوشتی نسبتا مسطحی است که رنگ آن اغلب با رنگ پوستمان تفاوت دارد. بیشتر خال‌ها خوش‌خیم هستند و نیازی به برداشتن ندارند؛ ولی گاهی تغییرشکل می‌دهند یا بنا به نظر پزشک باید برداشته شوند. گاهی هم بیمار خودش می‌خواهد خال را از بین ببرد. مهم است که هر فرد خال‌های بدن خود را بشناسد تا در صورتی که تغییری در آن حاصل شد، به پزشک مراجعه کند.


خال‌ها چگونه به وجود می‌آیند؟
خال از سلولی به نام ملانوسیت ساخته می‌شود. ملانوسیت، به سلول‌هایی گفته‌ می‌شود که مسئول ساختن رنگدانه است. این سلول‌ها گاهی در دوران جنینی در لایه پوستی باقی می‌مانند و در سنین مختلف تکثیر شده و به شکل خال بروز می‌کنند. تشکیل خال متاثر از عوامل گوناگونی است؛ مثلا به دنبال بعضی از تغییرات هورمونی در بدن مانند حاملگی، بلوغ جنسی، تابش شدید پرتو خورشید یا مصرف بعضی داروها به‌وجود می‌آیند.
این خال‌ها از نوع ملانوسیتی اکتسابی و اغلب سیاه و یکنواختند. توجه داشته باشیم خال‌ها با افزایش سن پیر می‌شوند. در ابتدای ظهور به شکل نقطه‌ای سیاه و سپس ضایعه برجسته پررنگ می‌شوند و بتدریج رنگ خود را از دست داده، ولی برجستگی خود را از دست نمی‌دهند. در این حالت به آنها خال‌های اینترادرمال گفته می‌شود.


پس نمی‌توان مانع ایجاد خال شد؟
هر فرد ممکن است تا صد عدد خال روی بدن خود داشته باشد که به مرور روی پوست ظاهر می‌شود ولی مهم‌ترین راه جلوگیری از ایجاد خال، محافظت از پوست در مقابل پرتو آفتاب است. گرچه این راه نیز صد درصد موثر نیست.
ولی برخی خال‌ها از همان بدو تولد وجود دارند.
همه خال‌ها بعدا به‌وجود نمی‌آیند. بعضی خال‌ها مادرزادی است و از همان بدو تولد روی بدن وجود دارند و ممکن است اندازه‌‌های مختلف داشته باشند؛ از کوچک و متوسط گرفته تا خال‌های بزرگی که بخش وسیعی از بدن را احاطه کرده‌اند. هر چقدر اندازه خال مادرزادی بزرگ‌تر باشد، احتمال تغییر شکل و سرطانی شدنش در آینده بیشتر است. کودکی که خال مادرزادی بزرگ دارد، بهتر است همیشه تحت نظر پزشک باشد تا هر تغییری زود تشخیص داده شود. اصولا توصیه ما این است که خال‌های مادرزادی ـ‌ اگر قابل برداشتن هستند ـ از طریق جراحی برداشته شوند.


منظور از قابل برداشت چیست؟
برخی خال‌ها نیمی از بدن را پوشانده‌اند و قابل برداشت نیستند. یعنی آنقدر وسیع است که پوستی برای جایگزینی وجود ندارد و حتی جراحی پلاستیک نمی‌تواند سطح پوستی را که بر اثر برداشتن خال آسیب‌دیده، ترمیم کند. بعضی خال‌ها هم روی پلک کودک قرار دارد و اگر خال دستکاری شود، پلک تغییرشکل می‌دهد. در این مواقع شاید بتوان فقط حجم خال را اندکی کاهش داد.


چرا رنگ آنها متفاوت است؟
رنگ خال نیز به منشأ آن بستگی دارد. برخی خال‌ها در نوجوانی ظاهر می‌شوند و ممکن است اندکی مو هم روی سطحشان دیده شود. این نوع خال‌ها خال بکر نام دارند. نوع دیگری از خال‌ها قرمز هستند و بعد از سی سالگی روی پوست پدیدار می‌شوند که آنژیوم نام دارند و به دلیل تغییرات عروق پوستی به شکل دانه‌های ریز توت فرنگی دیده می‌شوند.
برخی دیگر اتیپیک هستند، یعنی از نظر فرم یا شکل‌شناسی با خال‌های خوش‌خیم فرق می‌کنند، اندازه بزرگ (بیش از 5 ـ 4 میلی‌متر) حاشیه نامنظم و رنگ آمیزی غیریکنواخت دارند. این خال‌ها را باید از نظر آسیب‌شناسی بررسی کنیم، زیرا احتمال بدخیمی در این نوع زیاد است. برخی افراد به طور ارثی تعداد زیادی از این خال‌ها را روی بدنشان دارند. این گروه نیز باید همیشه تحت نظر باشند.


شکل و ظاهر خال طبیعی را از کجا بشناسیم؟
هر خالی که متقارن باشد، تغییراندازه و تغییررنگ ندهد، خوش‌خیم است. البته برخی تغییرات ممکن است دیده شود که با برداشتن یا بررسی‌ آسیب‌شناسی می‌توان به مشکل پی برد، اما اگر خارش، خونریزی، ایجاد زخم، تغییر حاشیه از نظر رنگ و شکل و غیریکنواختی در ساختار آن دیده شود یا خال جدیدی روی پوست ظاهر شود، حتما باید بررسی شود. اینها علائمی هشداردهنده محسوب می‌شوند و فقط متخصص پوست قادر به شناسایی آنهاست.


روش‌ درمانی خال‌ها چیست؟
برداشتن خال‌های خوش‌خیم به منظور زیباسازی و بنا به خواسته بیمار است. برداشتن خال روش‌های متفاوتی دارد که یکی از آنها «شیو» نام دارد، یعنی با یک تیغ سطح خال تراشیده می‌شود و قسمت زیرین باقی مانده و سرانجام سطح ترمیم می‌شود. این روش برای خال‌های پایه‌دار مناسب است، زیرا احتمال عود بسیار کم است. بهترین روش، خارج‌کردن خال تا عمق و لایه زیر جلدی و بخیه زدن آن است، گرچه ممکن است اسکار ناحیه برش اندکی باقی بماند.
روش دیگر تخریب بافت خال است که به وسیله لیزر انجام می‌شود و خال با جریان‌های الکتریکی از بین می‌رود. برخی پزشکان به جای جراحی خال را می‌سوزانند. این روش چندان مناسب نیست، چون همیشه احتمال عود وجود دارد و نمی‌توان از تخریب کامل سلول‌های آن مطمئن بود. از آنجا که خال‌ها پتانسیل تغییر و عود دارند، توصیه می‌شود بدون آسیب‌رسانی به بافتشان برداشته شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگر مدام گرفتار خواب رفتگی عضلات می شوید بخوانید!

یکی از حواس پنج گانه، حس لامسه است كه وظیفه اصلی این حس مراقبت کردن مخفی ما در مقابل عوامل مضر محیط است، اگر مشکلی در حس لامسه به وجود آید می توان خود را به صورت خواب رفتن، گز گز کردن، سوزن سوزن شدن با احساس ناخوشایند در هنگام تماس با اشیا نشان دهد .شایع ترین این حالت همان خواب رفتن یا سر شدن است که بیشتر از همه در انتهای اندام ها یعنی در دست ها و پاها تظاهر پیدا می کند.
گیر افتادن و تحت فشار قرار گرفتن موضعی اعصاب محیطی از شایع ترین علل احساس خواب رفتگی دست و پا است زیرا این اعصاب در طول مسیر خود در محل های به خصوص مستعد گیر افتادن یا آسیب های فشاری هستند.
خواب رفتن دست و پاها علل بسیار زیادی دارند که به مهم ترین آنها اشاره می کنم .در تمام این موارد مشکلی در مسیر انتقال پیام حسی به مغز وجود دارد.


*خواب رفتن ناشی از فشار خارجی به اعصاب محیطی
تا بحال برای شما پیش آمده است که وقتی هنگام خواب دست خود را زیر سر گذاشته اید و یا با خواب رفتن دستها از خواب بیدار شده اید یا بعد از مدتی نشستن در حالت چهار زانو متوجه شوید پای شما خواب رفته است این موارد در همه اتفاق می افتد و امری طبیعی است و علت آن فشار مستقیم بر روی اعصاب محیطی در مسیر آن می باشد.
بعضی از اعصاب محیطی به علت مجاورت آنها به استخوان ها بیشتر در معرض این آرزدگی هستند از جمله عصب " اولفا" در آرنج، عصب رادیال " در بازو و عصب " پرو نئال" در زانو است. این علامت همانطور که ذکر شد بیماری نیست و به صورت غیر عادی تکرار شد یا بیش ازحد عادی طول کشید باید به دنبال عللی که به صورت سیستماتیک باعث ضعف عمومی اعصاب محیطی می شود باشیم.
از جمله عوامل شایع در این موارد حالت خستگی ، گرسنگی، استرس و نیز ضعف عمومی بدن می باشد.


* خواب رفتن ناشی از فشار داخلی روی اعصاب محیطی
اعصاب محیطی در مسیر خود برای ارسال اطلاعات از پوست به سیستم عصبی مرکزی از قسمت هایی می گذرند که ممکن است تحت فشار قرار گیرند این مناطق معمولا تونل هایی هستند که عمدتا تا یک قسمت آن را استخوان و قسمت دیگری را بافت همبند ضخیم تشکیل داده است.
معمولا در حالت عادی این تونلها، اندازه کافی برای عصب و نیز انتقال آزاد اطلاعات در عصب جا دارند اما در حالت مرضی در این فضا بسته به عصب فشار وارد می شود.
شایع ترین این بيماری ها" تونل مچ دستی" است که در این بیماری به علت تورم تاندون ها می تواند کار زیاد، تغییرات هورمونی در زمان یائسگی یا بارداری و یا حرکات تکراری زیاد انگشتان باشد.علائم این بيماری به صورت گزگز و خواب رفتگی در دست و عمدتا در انگشتان شست اشاره و میانی است که شب ها باعث می شود بیمار از خواب بیدار شود و بیمار با تکان دادن دست های خود و مشت کردن انگشتان باعث رفع این خواب رفتگی می شود.


* خواب رفتن ناشی از فشار به ریشه اعصاب محیطی
اعصاب محیطی هنگام خروج از کانال نخاعی در سوراخ بین مهره ای و از مجاورت دیسک بین مهره ای می گذرند در موارد فتق دیسک بین مهره ای این اعصاب ممکن است تحت فشار قرار بیگرد.
دیسک بین مهره ای در گردن باعث خواب رفتگی دست ها و دیسک کمری باعث خواب رفتن پاها می شود این بیماران معمولا علاوه بر بی حسی در اندام ها،‌درد گردن یا درد کمر هم دارند و معمولا به درمان های غیر جراحی که مهمترین آنها ورزش های تقویت کننده عضلات اطراف ستون فقرات است پاسخ می دهند اما گاهی کار به درمان غیر جراحی می رسد.


* خواب رفتگی در مسیر انتقال پیام حسی در سیستم اعصاب مرکزی
اعصاب محیطی پیام حسی را از محیط به سیستم عصبی مرکزی می برند.
در آنجا پیام های عصبی به سلول های عصبی دیگری منتقل می شود تا پیام به مغز برسد این مسیر، مسیرهای تعریف شده است در نخاع، بصل النخاع و مغز هستند.و آرزدگی دراین مسیر ها می تواند باعث خواب رفتگی اندام شود که معروف ترین این بیماری MS است.


* سردسته بیماری هایی که منجر به آزردگی اعصاب محیطی می شود" دیابت" است
اعصاب محیطی ممکن است در اثر عوامل داخل یا خارج از بدن دچار بیماری و آزردگی شود.
بیماران از شروع بیماری به تدریج دچار اختلال عملکرد اعصاب محیطی شود این اختلال در اعصاب معمولا خود را به صورت خواب رفتن دست نشان می دهد.
یعنی این اختلال در مسیر یک عصب محیطی خاص نیست بلکه تمام دست و پا دچار خواب رفتگی می شود و هر چه به انتهای اندام می رویم این حالت خواب رفتگی بیشتر می شود.
متاسفانه درمان موثری برای این حالت نداریم اما ممکن است استفاده از ویتامین ها بخصوص ویتامین "ب" و بخصوص کنترل دقیق قند خون بتوانند از شروع یا تشدید آن جلوگیری کند.
از بیماری های مهم دیگ
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علایم اختصاصی سرطان در مردان

خستگی، بی اشتهایی و کاهش وزن شدید می تواند نشانه ابتلا به سرطان در مراحل پیشرفته باشد.
بدن ما به طور طبیعی وقتی با مشکلی مواجه می شود علایمی را صادر می کند که نشان می دهد در جایی از بدن اشکالی وجود دارد. شناخت این علایم و توجه زودهنگام به آنها در تشخیص بیماری های خاص به خصوص سرطان و درمان به موقع آن نقش مهمی دارد.
برخی افراد به دلیل بی توجهی و نا آگاهی زمانی به پزشک مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و امید برای بهبودی کم است. در این مقاله به علایم اختصاصی سرطان در مردان اشاره می کنیم. اگر مدت طولانی است که از این علایم رنج می برید، حتما به پزشک مراجعه کنید.


۱-درد کمر
درد مداوم یا احساس ناراحتی در نقطه مشخصی از بدن می تواند نشانه سرطان باشد. در مردان، درد در ناحیه کمر یا کشاله ران، نشانه ابتلا به سرطان بیضه و درد باسن، بالای ران و پایین کمر نشانه ابتلا به سرطان پروستات است. حتی اگر درد بیشتر در استخوان به خصوص استخوان های پا احساس شود نیز می تواند نشانه سرطان پیشرفته باشد. توصیه می شود در این موارد هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.


۲-لک های سفید در دهان
لک های سفید در دهان یا زبان می تواند نشانه زودرس سرطان دهان یا زبان باشد. اگر سیگار می کشید یا اهل مصرف مواد مخدر یا الکل هستید، این احتمال بیشتر و نمونه برداری و ارسال آن به پاتولوژی ضروری است. پس برای بررسی وضعیت خود مراجعه به دندانپزشک یا متخصص پوست ضروری است.


۳-ناتوانی جنسی
گاهی ناتوانی در نعوظ، انزال کم همراه با درد و بطور کلی ناتوانی جنسی علامت سرطان پروستات است. زیرا بزرگ شدن پروستات، مانع نعوظ و انزال می شود. البته گاهی خستگی، مصرف برخی داروها، فشار خون بالا و ... نیز می تواند باعث ناتوانی جنسی شود. پس بهتر است برای اطمینان بیشتر به یک اورولوژیست مراجعه کنید.


۴-کاهش وزن ناگهانی
خستگی، بی اشتهایی و کاهش وزن شدید می تواند نشانه ابتلا به سرطان در مراحل پیشرفته باشد. در حقیقت سرطان، بدن را ضعیف می کند و پروتئین ها را از بین می برد و به این ترتیب بدن مواد مغذی لازم برای ادامه حیات را از دست می دهد. سرطان پانکراس، کلیه و معده از سرطان هایی هستند که در مردان بیش از زنان شیوع دارند و باعث کاهش وزن شدید فرد می شوند. اگر بدون داشتن رژیم خاص، دچار کاهش وزن شده اید و بیش از ۱۰ درصد وزن طبیعی تان را از دست داده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.


۵-سرفه های شدید
سرفه شدید بیش از ۳ هفته می تواند نشانه سرطان ریه باشد. مردان به دلیل گرایش بیشتر به مصرف دخانیات، سه برابر زنان به این نوع سرطان مبتلا می شوند. اگر سرفه با خون همراه باشد، احتمال ابتلا به سرطان بیشتر است. البته سرفه های شدید می تواند نشانه بیماریهای ریوی مثل سرماخوردگی، آلرژی یا برونشیت هم باشد و به هر حال توجه و درمان به موقع ضروری است.


۶-تب بدون علت
وقتی سلول های سرطانی وسعت می یابند و از یک نقطه به نقطه دیگر گسترش پیدا می کنند، می توانند باعث بروز تب گردند. البته علامت شروع برخی سرطان ها به خصوص سرطان معده که در مردان بالای ۵۰ سال بیشتر دیده می شود، تب و خستگی است. تب همچنین ممکن است نشانه اولیه سرطان‌های خونی مانند لنفوم و لوسمی باشد. تب نشانه عفونت است و اگر ۴۸ ساعت طول کشید یا مرتب کم و زیاد شد، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.


۷-مشکل در دفع ادرار
سوزش هنگام دفع ادرار، ریزش کم و مشکل دار و تکرر ادرار به خصوص شب ها و ... می تواند نشانه بزرگی پروستات و سرطان پروستات باشد. البته مشکلات کلیوی هم می تواند باعث بروز این علایم شود. پس توصیه می کنیم با مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنید.


۸-وجود غده در سینه
وجود غده، ترشح، به داخل کشیده شدن نوک پستان، درد و کشیدگی پوست سینه می تواند نشانه سرطان پستان در مردان باشد. احتمال بروز سرطان پستان در مردان کمتر از زنان است اما ۱ درصد از مبتلایان به سرطان پستان را مردان تشکیل می دهند و لازم است آنها نیز مانند زنان بررسی های لازم را انجام دهند. این نوع سرطان معمولا پس از سن ۶۰ تا ۶۵ سالگی در مردان بروز می کند.


۹-اختلال در بلع
اختلال در بلع مواد غذایی جامد می تواند نشانه سرطان دستگاه گوارش یا مری باشد. افراد مبتلا احساس می کنند سدی در گلوی آنهاست و مانع پایین رفتن غذایشان می شود. معمولا اگر اختلال در بلع نشانه سرطان باشد، با درد و سوزش معده نیز همراه است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد مبتلایان را مردان بالای ۵۵ سال تشکیل می دهد، نباید از این نشانه به آسانی گذشت.


۱۰-خون در منی یا ادرار
گاهی وجود خون در منی یا ادرار نشانه ابتلا به سرطان پروستات یا بیضه است. البته وجود خون می تواند نشانه ابتلا به سایر بیماری ها از جمله بزرگی پروستات، نارسایی کلیه یا التهاب مثانه نیز باشد.


۱۱-تغییر حالت بیضه ها
بزرگ تر شدن یکی از بیضه ها یا به وجود آمدن حجمی سفت اما بدون درد درون آن می تواند نشانه سرطان بیضه باشد. معاینه سطحی پزشک این موضوع را روشن تر می کند. اگر پزشک مشکوک به سرطان باشد، ممکن است آزمایش‌های خونی تجویز کند. همچنین بررسی بیضه با سونوگرافی ممکن است انجام شود. در نهایت ممکن است پزشک تصمیم بگیرد از بافت بیضه نمونه‌ بردارد تا از لحاظ وجود سرطان مورد آزمایش میکروسکوپی قرار گیرد. برخی از انواع سرطان بیضه به سرعت پیشرفت و به ارگان های دیگر سرایت می کند. پس به محض دیدن اولین نشانه به متخصص مراجعه کنید. این سرطان در میان مردان ۲۰ تا ۴۵ ساله شایع تر است.


۱۲-تغییرات در گره‌های لنفاوی
اگر متوجه توده یا تورمی در گره‌های لنفاوی زیر بغل یا گردن- یا هر جای دیگر بدن‌تان شدید- باید به آن توجه کنید. در صورتی که گره لنفاوی به طور پیشرونده‌ای بزرگتر شود، و بزرگی آن بیش از یک ماه ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک به معاینه شما خواهد پرداخت و بیماری‌هایی را که می‌توانند باعث بزرگی گره لنفاوی شوند،‌ از جمله عفونت‌ها را بررسی خواهد کرد. اگر عفونتی یافت نشود، معمولا پزشک دستور نمونه‌برداری از گره لنفاوی را می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رازهایی برای داشتن دندان های مرواریدی

با مصرف برخی از نوشیدنی ها و غذاها دندان ها لکه دار می شوند و رنگ دندان ها به مرور تغییر رنگ می دهند .
برای داشتن دندان های سفید و بدون لکه رعایت مواردی که در این مطالب آورده شده را به شما توصیه می کنیم.
آیا سفیدی و درخشندگی دندان های مرواریدی شما با لکه های سفید و خاکستری پوشانده شده است ؟ خودتان می توانید به عنوان راهکار درمانی از خوردن برخی از غذاهای رنگ دار که باعث ایجاد لکه های رنگی بر روی دندان شود خودداری کنید . در این جا برخی از رازهایی که به داشتن دندان های مرواریدی کمک می کند بیان می کنیم .


خودتان دندان هایتان را سفید کنید
شما ممکن است خودتان قادر باشید تا از لکه های روی دندان و تیرگی و کدر شدن دندان ها رهایی یابید. انواع خمیر دندان ها می تواند کمک بسزایی در روشن تر شدن رنگ دندان ها کمک کند . حتی برخی از داروهای قدیمی می توانند کمک بسزایی در کاهش تیرگی دندان ها داشته باشد . این روزها محصولات مختلف سفید کننده در قفسه دارو خانه ها موجود است . خمیر دندان ها حاوی مواد شیمیایی هستند که به برداشتن لکه ها از سطح دندان کمک می کند . اگر لکه عمیقی وجود دارد شما می توانید به یک دندان پزشک مراجعه کنید


بسته های سفید کننده دندان
بسته های خانگی سفید کننده دندان ها که حاوی دهان شوی است می تواند لکه های سطحی را برطرف کند و رنگ دندان ها را به صورت طبیعی تغییر دهد. اگر فردی دندان های قهوه ای و کدری دارد این بسته های خانگی سفید کننده می تواند در کاهش لکه های قهوه ای که بر سطح دندان وجود دارد تاثیر بگذارد .


نوار دندان
نوار های دندان که دندان ها را سفید می کنند باعث می شوند از شر تیرگی دندان ها راحت شوید . این نوارها بسیار نازک هستند و با لایه ای از ژل پوشیده شده است . نحوه استفاده از این نوارها به این صورت است که شما می توانید به مدت یک هفته یا بیشتر به مدت چند دقیقه این نوارهای حاوی ژل را بر روی دندانتان بمالید . این نوارها اثر خود را در طی چند روز ظاهر می کند . استفاده از این نوارها بسیار آسان است و هر فرد قادر است براحتی از این نوارها استفاده کند .البته اثر خمیر دندان ها برای حذف لکه ها بسیار بیشتر از ژل ها و نوار ها است.


درمان های خانگی برای سفید کردن دندان ها
بعضی از افراد بر طبق عادت های گذشته رفتار می کنند و ترجیح می دهند از جوش شیرین برای دندان های خود استفاده کنند . همچنین، برخی از مواد غذایی مانند کرفس، کاهو، سیب، گلابی و هویج کمک می کند تا بقایای مواد غذایی لابه لای دندان ها باقی نماند . جویدن آدامس بدون قند می تواند کاری همانند بزاق انجام دهد و به پاک سازی دندان ها کمک کند .


دندان های بدون لکه
با افزایش سن مینای دندان تحلیل می رود . اگر شما هنگام خوردن انواع غذا ها و نوشیدنی ها مراقبت کنید اثر سفید شدن دندان ها را تا یک سال متوجه می شوید .


برای داشتن دندانهای سفید نباید سیگار بکشید
سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه از بدترین عواملی است که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود . دخانیات باعث ایجاد لکه های قهوه ای بر روی دندان ها و نفوذ آن ها در شیارها و مینای دندان میشود . لکه های توتون و تنباکو به سختی از سطح دندان ها خارج می شود .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا آپاندیس پاره می‌شود؟ ‌

دکترشیرویی آپاندیس را یک عضو لنفاوی مهم بدن عنوان کرد که در حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها نقش دارد.
در برخی از موارد مجاری آپاندیس توسط یک جسم خارجی مسدود می‌شود و همین امر سبب بروز آپاندیسیت خواهد شد.
به گفته این پزشک متخصص، آپاندیسیت در کودکان زیر دو سال و افراد بالای 60 سال که غدد لنفاوی کم کم تحلیل می‌رود کمتر دیده می شود، اما در همه افراد و همه محدوده‌های سنی قابل مشاهده است.
شیرویی درد شکم خصوصا در محدوده دور ناف به سمت راست و پایین را مهمترین علامت آپاندیسیت عنوان و خاطرنشان کرد: در برخی از موارد فرد دچار تهوع و استفراغ هم می‌شود.
وی زمانی که طول می کشد تا آپاندیسیت به پارگی آپاندیس منجر شود را 24 تا 48 ساعت اعلام کرد.
پارگی آپاندیس بیشتر در کودکان و افراد مسن رخ می دهد که نمی‌توانند درد و مشکل خود را به درستی بیان کنند.
شیرویی با اشاره به اینکه تنها راه درمان آپاندیسیت جراحی است، یادآوری کرد: با آغاز درد فرد باید هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه کند و اگر در مراحل اول عمل شود آپاندیس پاره نخواهد شد.
حتی اگر آپاندیس فرد هم پاره شود باز عمل جراحی لازم است.
وی معتقد است: از زمانی که فرد دچار درد آپاندیس می‌شود تا زمانی که به بیمارستان مراجعه می‌کند باید از خوردن غذا و مسکن خودداری کند.
اگرچه آپاندیس در حفاظت از بدن نقش دارد، اما برداشته شدن آن مشکل حادی برای فرد ایجاد نمی‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد

اگر ناگهان دچار کمردردی شده اید که همراه با آن درد به باسن و پشت ران و ساق شما هم انتشار پیدا میکند به احتمال زیاد دچار وضعیتی شده اید که به آن سیاتیک Sciatica میگویند. سیاتیک به درد های تیر کشنده ای میگویند که از پشت باسن شروع شده و به پشت ران و ساق و گاهی کف پا تیر میکشد.

سیاتیک چیست؟
سیاتیک به کمر دردی می گویند که توسط عصب سیاتیک ایجاد شده باشد. در منطقه ‌ای در بخش تحتانی کمر رشته‌ های عصبی انتهای نخاعی کنار هم قرار گرفته و عصب سیاتیک را تشکیل می ‌دهند. در نتیجه آسیب یا فشار بر روی عصب سیاتیک در پایین کمردردی حس می شود که تا باسن، ران و پاها گسترش می یابد. تا 90٪ از افراد بدون جراحی بهبود می یابند.

علایم سیاتیک
شایع ترین علامت سیاتیک درد در ناحیه پایین کمر است که از طریق ران و باسن و یکی از پاها گسترش می یابد. درد معمولا فقط یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است موقع نشستن، سرفه کردن یا عطسه بدتر شود. همچنین ممکن است پا بی حس، ضعیف یا سوزش داشته باشد. علایم سیاتیک معمولا ناگهانی ظاهر شده و روزها یا هفته ها ادامه می یابد.

درد سیاتیک یا سایر دردهای کمر؟
85٪ از آمریکایی ها تجربه برخی ازانواع کمر درد را در دوران زندگی خود داشته اند. اما این همیشه شامل عصب سیاتیک نمیشود. در بسیاری از موارد، درد کمر در نتیجه کشیدگی یا فشار بیش از حد بر عضلات در قسمت پایین بدن است. آنچه که بیش از همه درد سیاتیک را از سایر دردها متمایز می کند، انتشار درد تا پایین پا و به درون انگشتان است. احساسی مثل گرفتگی ضدید عضلات پا که چند روز طول بکشد.

چه کسی سیاتیک می گیرد؟
اکثر افرادی که سیاتیک میگیرند بین سنین 30 تا 50 هستند. زنان ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل در دوران بارداری باشند؛ بدلیل فشاری که بر عصب سیاتیک از طرف رحم در حال رشد وارد می شود. علل دیگر عبارتند از: فتق دیسک و آرتریت دژنراتیو ستون فقرات.

علت: فتق دیسک بین مهره ای
شایع ترین علت سیاتیک، فتق دیسک است. دیسک مانند بالشتک بین مهره های ستون فقرات عمل می کند. با افزایش سن این دیسک ضعیف تر شده و آسیب پذیرتر می شود. گاهی اوقات مرکز ژل مانند یک دیسک از طریق پوشش خارجی آن فشار وارد کرده و و بر ریشه های عصب سیاتیک فشار وارد می کند.حدود 1 نفر از 50 نفر در طول زندگی شان به فتق دیسک مبتلا می شوند. در حدود یک چهارم از آنها علایمی دارند که بیش از 6 هفته طول خواهد کشید.

علت: تنگی ستون فقرات
ساییدگی و پارگی طبیعی مهره ها می تواند منجر به تنگی کانال نخاعی شود. این تنگی، تنگی نخاعی نامیده می شود و ممکن است بر روی ریشه های عصب سیاتیک فشار وارد آورد. تنگی ستون فقرات در بزرگسالان بالای 60 سال شایع تر است.

علت: تومورهای نخاعی
در مواردی نادر، سیاتیک ممکن است از تومور در حال رشد در داخل و یا در امتداد نخاع یا عصب سیاتیک به وجود بیاید. همچنان که تومور رشد می کند ممکن است بر روی اعصابی که شاخه ای از طناب نخاعی است فشار وارد آورد.

علت: سندرم پیریفورمیس
پیریفورمیس ماهیچه ای است که در عمق باسن جای گرفته. این ماهیچه انتهای ستون فقرات را به بالای استخوان ران و متصل کرده و مستقیما عصب سیاتیک را در بر می گیرد. اگر این عضله دچار اسپاسم شود می تواند بر روی عصب سیاتیک فشار وارد کرده وعلایم تشدید سیاتیک نمایان گردد. سندرم پیریفورمیس در زنان شایع تر است.

کیف پول چاق می تواند پیریفورمیس را شعله ور کند!
ممکن است به نظرتان عجیب و غیرقابل باور بیاید؛ اما یک کیف چاق می تواند سندرم پیریفورمیس را شعله ور کند. این وضعیت بیشتر در مردانی دیده می شود که عادت دارند کیف پولشان را در جیب پشت شلوار بگذارند. نتیجه این کار فشار مزمنی است که بر ماهیچه پیریفورمیس وارد شده و می تواند با گذشت زمان عصب سیاتیک را تحریک کند. برای اجتناب از این درد و عواقب آن، کیف پول را در جیب جلو یا کیف دستی تان بگذارید.

علت: آسیب دیدگی یا عفونت
از علل دیگر سیاتیک التهاب عضلانی، عفونت، یا آسیبهایی مانند شکستگی است. به طور کلی، هر نوع بیماری که موجب تحریک و یا فشرده شدن عصب سیاتیک شود می تواند علایم درد سیاتیک را ظاهر کند. در برخی موارد، به بدون هیچ علت مشخصی میتواند سیاتیک یافت شود.

تشخیص سیاتیک: معاینه
برای تشخیص اینکه سیاتیک دارید یا خیر پزشک از شما می پرسد که دردتان چطور شروع شده و محل دقیق آن کجاست؟ ممکن است از شما خواسته شود چمباتمه بزنید، روی پاشنه و انگشتان پا راه بروید و یا پای خود را بدون خم شدن زانو بالا بیاورید. این تست های عضلانی می تواند به پزشک شما کمک کند تا تحریک شدگی سیاتیک را در شما تعیین کند.

تشخیص سیاتیک: تصویربرداری
پزشک شما ممکن است آزمایشات تصویربرداری مانند اح-آر-آی تجویز کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محل و علت عصب تحریک شده بدست آورد. در ام-آر-آی همترازی دیسک های مهره ای، رباط ها و ماهیچه ها مشخص می شود. سی تی اسکن با استفاده از ماده حاجب نیز می تواند یک عکس مفید از طناب نخاعی و اعصاب را فراهم کند. تعیین علت سیاتیک می تواند به هدایت روند درمان کمک کند. تصویربرداری با اشعه ایکس به تشخیص ناهنجاری های استخوانی کمک می کند اما نمی تواند مشکلات عصبی را پیدا کند.

عوارض مربوط به سیاتیک
اگر شما دچار از دست دادن کنترل مثانه یا روده شده اید، با دکتر خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای از یک اورژانس پزشکی باشد که نیاز به عمل جراحی جهت جلوگیری از صدمه دائمی دارد. خوشبختانه این عارضح بسیار نادر است. اغلب موارد سیاتیک در عرض چند روز یا چند هفته از بین میرود و باعث هیچ ضرر پایداری نمیشود.

تسکین سیاتیک: یخ و گرما
مراحلی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید و درد سیاتیک خود را تسکین دهید.: گذاشتن حوله گرم یا کیسه یخ میتواند مفید باشد. اعمال گرما یا یخ به مدت 20 دقیقه هر دو ساعت باید انجام شود. به تجربه درخواهید یافت که کدامیک برای شما منفعت بیشتری دارد و یا اینکه متناوبا از سرما و گرما استفاده کنید.

تسکین سیاتیک: دارو
مصرف مسکن های بدون نسخه می تواند به تسکین کوتاه مدت درد سیاتیک کمک کنند. استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs ) مانند آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن در تسکین درد موثرند. پزشک شما ممکن است با تزریق های استروئیدی التهاب را کاهش دهد.

تسکین سیاتیک: حرکات کششی
در حالی که سیاتیک شما در حال بهبود است، سعی کنید خودتان را فعال نگه دارید. حرکت واقعا می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد که چگونه به آرامی، حرکات کششی عضلات همسترینگ و پایین کمر را انجام دهید. با توجه به وضعیت پزشکی شما، برخی ورزش ها ممکن است توصیه نشود. پزشک شما ممکن است راه رفتن کوتاه مدت را توصیه کند.

تسکین سیاتیک: تزریق
در موارد شدید، پزشک ممکن است تزریق استروئید به ناحیه ستون فقرات را به منظور کاهش التهاب توصیه کند. در این روش تزریق، دارو مستقیما به منطقه اطراف عصب سیاتیک هدایت می شود.

تسکین سیاتیک: جراحی
اگر سیاتیک ناشی از فتق دیسک باشد و پس از 4 تا 6 هفته درد همچنان ادامه یابد، جراحی می تواند یکی از گزینه های درمان باشد. جراح بخشی ازدیسک فتق را برای از بین بردن فشار بر روی عصب سیاتیک حذف میکند. در حدود 90 درصد از بیماران پس از این عمل جراحی بهبود حاصل می کنند. سایر اعمال جراحی درد سیاتیکی که ناشی از تنگی کانال نخاعی است را تسکین می دهند.

توانبخشی سیاتیک
پس از عمل جراحی کمر، معمولا از رانندگی، بلند کردن اجسام، یا خم شدن به جلو برای حدود یک ماه باید جلوگیری کنید. پزشک شما ممکن است فیزیوتراپی را برای کمک به شما در تقویت عضلات کمر توصیه کند. هنگامی که بهبودی کامل خود را بدست آوردید، یک فرصت عالی است تا شما به عقب بر گردید و به همه فعالیت های عادی خود ادامه دهید.

طب مکمل
شواهدی وجود دارد که طب سوزنی، ماساژ، یوگا، و تنظیمات کایروپراکتیک می تواند درد پایین کمر را تسکین دهد. اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا تعیین کند که آیا این درمان ها برای سیاتیک مفید است یا خیر.

پیشگیری از سیاتیک
اگر شما یک بار سیاتیک داشته باشید، شانس بازگشت وجود خواهد داشت. اما شما می توانید اقداماتی به منظور کاهش احتمالی آن انجام دهید: · ورزش منظم · حفظ حالت مناسب بدن · خم شدن از ناحیه زانوها به هنگام بلند کردن اجسام سنگین این کارها می تواند به شما در جلوگیری از آسیب به مهره های کمر که ممکن است منجر به سیاتیک شود کمک کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ریفلاکس معده (ترش کردن)

شاید اسم بیماری ریفلاکس معده اولش به نظرت کمی عجیب و غریب برسد. اما در واقع ریفلاکس معده بیماری شایعی است که بیشتر ما حداقل یک بار به آن دچار شده ایم. اگر ماهیچه اسفنکتر که به مِری و معده وصل است نتواند کارش را درست انجام دهد، ممکن است باعث برگشتن غذا و اسید معده به داخل مری شود. این مشکل باعث ایجاد بیماری ریفلاکس معده خواهد شد.


ریفلاکس معده چیست؟
ریفلاکس معده نام یک بیماری شایع است که میلیون‌ها نفر از بچه‌ها و آدم بزرگ‌ها در سراسر دنیا به آن دچار هستند. برای شناختن این بیماری، اجازه بده اول کمی در مورد خوردن حرف بزنیم. غذایی را که تو می‌جوی و قورت می‌دهی، از طریق مِری – که به آن لوله گوارشی گفته می‌شود- پایین رفته و به معده می‌رسد. سپس مایعات اسیدی گوارشی شروع به هضم و تجزیه غذاها می‌کنند.
یک نوع ماهیچه خاص به نام اسفنکتر به مِری و معده وصل است. اسفنکتر مثل یک دروازه عمل می‌کند که برای ورود غذا به سمت معده باز شده و سپس دوباره بسته می‌شود. باز و بسته شدن این دروازه باعث می‌شود که غذا و اسید معده به سمت مری برنگردند.
تصور کن دروازه‌ای که بی‌موقع باز و بسته می‌شود چه مشکلاتی به‌وجود می‌آورد، اسفنکتر هم همین‌طور است. اگر این ماهیچه در عملکرد خود دچار مشکل شده و اشتباهی باز یا بسته شود، غذا و اسید معده به داخل مری برمی‌گردند. این اتفاق، مشکلی به‌وجود می‌آورد که به آن ریفلاکس معده می‌گویند. بیماری ریفلاکس معده مُسری نیست، یعنی مانند سرماخوردگی از شخصی به شخص دیگر سرایت نمی‌کند.
هر کسی یک بار در طول زندگیش ممکن است به ریفلاکس معده دچار شود. خیلی‌ها اصلاً متوجه آن نمی‌شوند و بقیه ممکن است چیزی شبیه سوزش سر دل احساس کنند. سوزش سر دل درست در ناحیه زیر قفسه سینه يا همان جناق احساس می‌شود.
وقتی که مواد داخل معده به سمت بالا و داخل مری برمی‌گردند باعث تحریک مری می‌شوند، زیرا آن‌چه که در معده وجود دارد با اسید معده مخلوط شده است. اسید معده باعث ایجاد احساس سوزش می‌شود.
سوزش سر دل معمولاً بعد از غذا خوردن اتفاق می‌افتد. اگر تو در یک مهمانی بیش از حد غذا بخوری یا غذایت ادویه (به خصوص فلفل) زیاد داشته باشد یا این که قبل از رفتن به رختخواب یک پیتزای بزرگ بخوری، ممکن است سوزش سر دل بگیری. خیلی از آدم‌ها، حتی بچه‌های تازه متولد شده هم ممکن است به این مشکل دچار شوند که شکل شدید آن، همان بیماری ریفلاکس معده است.


بعضی از علائم و نشانه‌های بیماری ریفلاکس معده عبارتند از:
· سوزش سر دل که شایع‌ترین علامت ریفلاکس معده است. احساس سوزش می‌تواند از قفسه سینه شخص شروع شده و به گلو و گردن او برسد و معمولاً به همراه حس یک مزه ترش اسیدی یا تلخ در دهان است.
· خس‌خس سینه و سرفه. این اتفاق وقتی می‌افتد که اسید معده به داخل گلو برگشته و از آن‌جا به داخل نای‌ و ریه‌ بریزد. در چنین حالتی قفسه سینه درد گرفته و ممکن است قورت دادن غذا برای شخص سخت و حتی دردناک شود.
· باد گلو یا آروغ زدن. باد گلو باعث خروج اسید و گاز معده می‌شود و اگر زیاد اتفاق بیفتد، می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری ریفلاکس معده باشد.
این ناراحتی‌ها ممکن است تا 2 ساعت طول بکشند. دراز کشیدن بعد ازغذا، پوشیدن لباس‌هایی با کمر تنگ و یا حتی خم شدن می‌تواند باعث بدتر شدن علائم بیماری بشود.


بعضی از غذاهایی که باعث بدتر شدن ریفلاکس معده می‌شوند، عبارتند از:
· غذاهای ادویه دار
· شکلات
· غذاهای چرب و سرخ شده
· نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل نوشابه و قهوه
· محصولات گوجه‌ فرنگی مثل سس یا رب گوجه فرنگی
· سرکه و خردل
· مرکبات و آب میوه‌های آن‌ها


دکتر چه کار می‌کند؟
دکتر تنها با شنیدن علائم و شرایط جسمی تو می‌تواند بگوید که دچار ریفلاکس معده شده‌ای یا نه. اما گاهی هم آزمایشاتی برای تشخیص مطمئن‌تر بیماری انجام می‌دهد. یکی از رایج‌ترین این آزمایشات اسمش بلع قرص باریُم یا عکس‌برداری اشعه ایکس از دستگاه گوارش فوقانی است. قبل از انجام این آزمایش تو باید یک مایع حاوی ماده‌ای به اسم باریُم را بخوری که البته ممکن است مانند گچ به نظر برسد اما خوش‌طعم است. سپس دکتر از یک دستگاه اشعه ایکس مخصوص استفاده می‌کند تا ببیند که باریُم چگونه تا مری و معده تو پایین می‌رود. باریم در عکس‌برداری اشعه ایکس قابل مشاهده است و می‌تواند تصویر واضحی از هرگونه ریفلاکس معده به دست بدهد.
در آزمایش دیگری که برای تشخیص این بیماری انجام می‌شود، یک لوله نرم و قابل انعطاف از طریق دهان یا بینی به داخل مری فرستاده می‌شود. این لوله به دستگاهی متصل است که می‌
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با این درد‌ها شوخی نکنید

گاهی وقتی دردی به سراغتان می آید بدون توجه به عواقب خطرناک آن را جدی نمی‌گیرد و با بهانه‌های مختلف مانند مشغله یا سرسری انگاری به دنبال معالجه‌اش نمی‌روید غافل از این که...
برخی از درد‌ها می‌توانند خطرساز شوند پس با این دردها آشنا شوید:


درد شدید بین تیغه شانه که می تواند منجر به حملات قلبی شود:
حدود 30 درصد از افرادی که دچار حملات قلبی می‌شوند دردی بین تیغه شانه شان احساس می‌کنند این درد درمیان زنان شایع است.


درد عضلانی یک درد مبهم:
حمله قلبی بیشتر شبیه به یک شروع ناگهانی و تیز می‌باشد آن را شوخی نگیرید.


صاعقه‌ سر درد:
در صورت بروز سردرد های متوالی آن را با مسکن درمان نکنید مسکن تنها درد را از بین می‌برد و سر درد می‌تواند با ریشه بیمارگونه بسیار شدید تر از قبل برگردد. حتی ممکن است سردرد شما ناشی از یک خونریزی داخلی باشد در این مواقع مصرف آسپرین می‌تواند خونریزی را افزایش دهد پس به پزشک مراجعه کنید.


درد معده مبهم به سمت راست و پایین شکم: آپاندیس
درد معمولا در مرکز معده شما شروع می‌شود و به تدریج به سمت راست حرکت می کند که می تواند نشانه صدمه یا پارگی در آپاندیس باشد.


درد دندانی که شما را از خواب بیدار می‌کند
احتمالا عصب دندانتان تحریک شده و در صورت عدم مراجعه به دندان پزشک می تواند موجب شکستن ریشه و از بین رفتن دندان به طور کامل شود.


درد پشت با تب: عفونت کلیه
این درد می تواند به دلیل عفونت دستگاه ادرار باشد و فقط پزشک می تواند آن را تشخیص دهد. زنان بیشتر دچار این درد می‌شوند و در صورت عدم معالجه کلیه ها از بین می‌روند


یک نقطه حساس به لمس در ساق پا:
ممکن است نشانه‌ لخته خون در وریدهای عمقی باشد. نقطه درد ممکن است قرمز و گرم و حساس به لمس باشد. این لخته می تواند به قلب یا ریه شما حمله ور شود. این اتفاق می تواند در پروازها یا ماشین سواری طولانی مدت رخ دهد پس از تکان دادن پا های خود در صورت ساکن بودن غافل نشوید و هم چنین نوشیدنی میل کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بروز ۱۲ بیماری در نتیجه نخوردن صبحانه

خوردن روزانه یک عدد سیب درختی شیرین در ناشتا، باعث کاهش چربی خون و اضافه وزن می‌شود.
یک کارشناس طب اسلامی گفت: نخوردن صبحانه و سحری برای روزه گرفتن، باعث ایجاد ۱۲ بیماری در انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه خوردن سحری در روایات معصومین(ع) تأکید شده است، نخوردن سحری موجب افزایش چربی‌های مضر خون می‌شود.
وی با استناد به حدیثی از حضرت علی(ع) که «هر که خوراکش زیاد باشد، سلامتی‌اش کم باشد و بار زندگی بر دوش او سنگین شود»، خاطرنشان کرد: پرخوری و کم تحرکی حداقل ۹ بیماری را برای انسان ایجاد می‌کند.
این کارشناس طب اسلامی، ازدیاد چربی بدن، فشار خون، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی، دردهای مفصلی و نارسایی ریوی را برخی از بیماری‌های ناشی از پرخوری و کم‌تحرکی عنوان کرد. ضیایی با بیان اینکه هر یک کیلو اضافه وزن معادل ۱۰ کیلو فشار بر مفصل زانو می‌آورد، ابراز داشت: استفاده از قندهای شیمیایی، آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه، سرخ‌کردنی‌ها، میوه موز، شیرینی‌های خامه‌ای، بستنی‌های صنعتی، نسکافه، خوردن خامه، سر شیر، جگر سیاه و کله پاچه در صبح موجب افزایش چربی و قند خون می‌شود.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه پرخوری و بدخوری باعث چرب شدن کبد انسان می‌شود، ابراز کرد: استفاده از سُس علاوه بر اضافه وزن و افزایش چربی مضر خون، باعث چرب شدن کبد نیز می‌شود. وی با اشاره به اینکه چربی‌های اضافی جدار شکم باعث ایجاد دردهای قوس کمر می‌شود، ابراز داشت: مصرف زیاد برنج سفید و ماکارونی برای کسانی که چربی خون، قند خون و یبوست شدید دارند، مضر است.
این کارشناس طب اسلامی، افزایش چربی خون، نارسایی مخچه، کاهش حافظه و خشونت‌‌های بی‌جا را از برخی اثرات استفاده از مسکرات و مواد الکلی عنوان کرد. وی توصیه کرد: بیماران از خوددرمانی و استفاده از داروهای بدون تجویز پزشک خودداری کنند، چراکه اگر داروهای شیمیایی درست استفاده نشود، عوارض سوئی برای بدن به دنبال خواهد داشت. ضیایی درباره درمان چربی خون نیز اظهار داشت: خوردن روزانه یک عدد سیب درختی شیرین در ناشتا، باعث کاهش چربی خون و اضافه وزن می‌شود.
وی، خوردن هفت عدد آلو بخارا یک ساعت قبل از شام را توصیه کرد و افزود: خوردن آن باعث تنظیم غلظت خون و کاهش چربی خون شده و از یبوست شدید و لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. این کارشناس طب اسلامی تصریح کرد: خوردن آبلیموی ترش تازه در مخلوط یک لیوان آب، باعث کاهش چربی خون، شادابی پوست و ایجاد عطش کاذب در انسان شده و برای فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است.
خوردن یک عدد انار صبح جمعه به صورت ناشتا، باعث کاهش غلظت و چربی خون شده و در شفافیت پوست نیز مؤثر است. این مدرس طب اسلامی گفت: ۱۵ درصد از دانش‌آموزان و دانشجویان از اضافه وزن رنج می‌برند و طب اسلامی خوردن عرق زنیان و عرق زیره را برای کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می‌کند. وی با بیان اینکه کرفس و ساقه آن بسیار مفید است، بیان کرد: کرفس جایگزینی برای آسپرین است و باعث کاهش قند خون، فشار خون و چربی اضافی بدن می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 105 از 111:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA