انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 34 از 111:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
تركوندی داش
تنهایی بد است ،
اما بد تر از آن اینست
که بخواهی تنهاییت را با آدم های مجازی پر کنی
آدم هایی که بود و نبودشان
به روشن یا خاموش بودن یک چراغ بستگی دارد
     
  

 
چرا انگشتان تغییر شکل می دهند ؟

تغییر شکل انگشتان

- تغییر شکل انگشتان نشانهٔ چیست؟
بند برجسته و تکمه‌‌ای انگشتان علامت گذر عمر و نشانهٔ التهاب استخوانی مفصلی است که مفاصل پیر را گرفتار می‌کند.
التهاب استخوانی مفصلی، که ورم مفاصل پیری هم نامیده می‌شود، اغلب ناشی ار وارد آمدن آسیب‌‌های کوچک در طی سال‌هاست و معمولاً مانعی برای ادامه فعالیت‌های عادی نیست، گرچه ممکن است گاه‌گاه ناراحتی ایجاد کند.
اگر دست‌هایتان در جوانی، حدود سی‌سالگی، تغییر شکل داده و دردناک شده است، ممکن است دچار التهاب شبه روماتیسمی مفاصل شده باشید که یک بیماری ناتوان کننده و نیازمند درمان طبی است. مفاصل با رباط‌هائی نگاه داشته شده‌اند، و وقتی مفصل در اثر بیماری پر از مایع شود، این رباط‌ها کشیدگی پیدا می‌کنند.



رباط‌ها به‌تدریج فرسوده می‌شوند تا جائی که دیگر نتوانند بندهای انگشتان را ثابت نگاه دارند. در اینجا، انگشتان شروع به انحراف از وضعیت‌ خود می‌کنند که گاهی شدید است.
به‌دلائل نامعلوم، التهاب شبه روماتیسمی مفاصل زنان را بیشتر از مردان گرفتار می‌کند و در سنین بین ۳۵ و ۴۰ شایع‌تر است.



- درمان تغییر شکل انگشتان
به‌جز جراحی گره‌های مفاصل مبتلا، کاری دیگری نمی‌توان کرد. اما راه‌هائی برای کاهش درد آن وجود دارد.
مسکن بخورید. اگر دچار التهاب استخوانی مفصلی شده‌اید، از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. اول استامینوفن و سپس قرص‌های پوشش‌دار آسپیرین یا ایبوپروفن را امتحان کنید.
از پزشک کمک بگیرید. انواعی از داروهای مختلف می‌توانند آسیب ناشی از التهاب شبه روماتیسمی مفاصل را کاهش دهند. در سرلوحهٔ آنها داروهای ضد التهابی هستند و سپس ترکیبات طلا، متوترکسات، و استروئیدها قرار دارند. این داروها را فقط با نظر پزشک مصرف کنید.


دست‌ها را حمام پارافین بدهید. پیشنهاد فیزیوتراپیست‌ها استفاده از حمام پارافین است. دست‌هایتان را در پارافین بسیار گرم بگذارید و ببینید که چه‌گونه مفاصلتان را آرام می‌کند.
جراحی کنید. اگر تغییر شکل مفاصل گرفتار آنقدر شدید است که ناتوان کرده است، ناامید نشوید.



پیشرفت‌های جراحی ترمیمی بازگرداندن بسیاری از اعمال آنها را امکان‌پذیر کرده است. جراح ترمیمی مفاصل را سر جای خود قرار می‌دهد، بافت‌های ملتهب را بر می‌دارد، رباط‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند، و حتی وسائل لاستیکی برای نگاهداری مفصل در آنجا کار می‌گذارد.



جراحی غالباً ترکیبی از رویکرد‌های درمانی است که ممکن است درمان مفصل مچ را نیز شامل شود که تغییرات التهابی آن باعث تغییر شکل انگشتان شده است.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- به‌محض مشاهدهٔ شروع چرخش یا تغییر شکل در انگشتان به پزشک مراجعه کنید.
hi dr!
     
  

 
چرا رنگ دندان تغییر می کند ؟

- تغییر رنگ دندان نشانهٔ چیست؟
سفیدی دندان چیز زیبائی است، ولی بیشتر مردم دندان‌هائی دارند که می‌توان آنها را سفیدتر کرد. تغییر رنگ دندان ممکن است بی‌خطر و سطحی باشد، که نشان از خوردن قهوهٔ زیادی و مراجعهٔ کمتر به دندان‌پزشک دارد. گاهی نیز علامت پوسیدگی دندان است. همچنین ممکن است ناشی از نفوذ عمیق (ولی بی‌خطر) جرم در دندان باشد.
اغلب فکر می‌کنند هرچه بیشتر مسواک بزنند دندان‌ها سفیدتر می‌شود. ولی این‌طور نیست. مسواک دندان را تمیز می‌کند، ولی جرم‌ها را بر نمی‌‌دارد. مسواک زدن شدید و خیلی زیاد (مخصوصاً با مسواک زبر) به‌تدریج مینای دندان را می‌خورد و عاج‌ تیره‌تر زیر آن را آشکار می‌کند.
عوامل دیگری هم باعث تیره‌ شدن رنگ دندان می‌شوند. پیری یکی از اینها است. به‌طور طبیعی با بالا رفتن سن دندان تیره می‌شود و با گذشت زمان، گوشتینهٔ نرم مرکز دندان از بین رفته و جای آن را عاج تیره‌تر می‌گیرد.
سن به‌طور یکنواخت رنگ دندان‌ها را تیره می‌کند. اما اگر یک یا چند دندان مجاور هم تیره شوند (معمولاً خاکستری یا قهوه‌ای) احتمالاً آبسه‌ای پر از چرک در زیر آنها تشکیل شده است. امکان اینکه دندان‌پزشک با جراحی ریشهٔ دندان بتواند آن را نجات دهد وجود دارد، اما اگر تأخیر شود، آبسه استخوان نگاهدارندهٔ دندان را می‌خورد که در این صورت باید دندان را کشید.
این آبسه‌ها که گوشتینهٔ درون دندان را سیاه می‌کنند در اثر ضربه (حتی ضربه‌های قدیمی) به دهان یا پیشرفت پوسیدگی به‌وجود می‌آیند. ممکن است وقتی کودک بوده‌اید ضربه‌ای به دهانتان خورده باشد و ۲۰ سال بعد گرفتار آثار آن شوید، و هیچ علامت دیگری، مثل دندان‌درد یا حساسیت به آب گرم و سرد، نداشته باشید.
گاهی دندان خودبه‌خود و بدون دلیل تحلیل می‌رود، که این را بازجذب درونی می‌نامند. دندان در این حالت صورتی یا قرمز فام می‌شود.
اگر تمام دندان‌ها با هم تیره شوند، احتمال پوسیدگی آنها کم است. این باید نتیجهٔ جرم حاصل از خوردن و آشامیدن یا در اثر خوردن برخی داروها باشد.
مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌هائی مثل تتراسیکلین در کودکان و نوجوانان برای درمان جوش و عفونت عاج درون دندان‌ها را خاکستری رنگ می‌کند که از پشت مینا خود را نشان می‌دهد. کودکان زنانی که در ماه‌های آخر بارداری تتراسیکلین خورده‌اند نیز دندان‌های خاکستری پیدا می‌کنند.



- درمان تغییر رنگ دندان‌ها
دندان‌ها را نسائید. از مسواک نرم استفاده کنید و به‌آرامی دندان‌ها را بشوئید. نخ کشیدن دندان‌ها را فراموش نکنید. رعایت بهداشت جرم‌ها را کم می‌کند (از بین نمی‌برد) و دندان‌ها سفید می‌مانند، چون لثه‌ها سالم هستند. اگر لثه‌ها بیمار باشند، دندان‌های سفید هم زشت می‌نمایند.
دندان‌ها را سفید کنید. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌های تیره شده وجود دارد که توسط دندان‌پزشک انجام می‌شود.
در یک روش، دندان‌پزشک برای چند هفته وسیله‌ای در دهان کار می‌گذارد و هر روز قطره‌ای در آن می‌ریزند. نتیجهٔ کار بسیار خوب، ولی هزینهٔ آن زیاد است.
در یک روش دیگر دندان‌پزشک از ترکیبی که ماده مؤثر آن آب اکسیژنه استفاده می‌کند، ولی این روش خطر سرطانی شدن دهان دارد، مخصوصاً اگر سیگاری باشید.
روکش بگذارید. گذاشتن روکش طلا، پلاستیک، یا چینی هم روشی برای پنهان کردن تیرگی رنگ دندان است. با گذاشتن روکش دندان شکل آن را هم می‌‌توانید عوض کنید. روکش چینی بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسد، ولی گران است.
- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- یک یا چند دندان به رنگ خاکستری یا قهوه‌ای مایل به زرد درآمده است.
- دندان صورتی مایل به قرمز شده است.
hi dr!
     
  

 
وقتی ناخن پا تغییر رنگ می دهد

تغییر رنگ ناخن پا

- تغییر رنگ ناخن پا نشانهٔ چیست؟
شست پا آخرین نقطه اتکا در هنگام دویدن یا کارهای دیگر است. و حالا هاله‌ای سیاه به دو ناخن آن تشکیل شده است.
این سیاهی ممکن است ناخوشایند باشد، ولی چیزی بیش از جمع شدن خون در زیر ناخن نیست؛ خطری ندارد؛ دائمی نیست؛ و با درمان مختصر و کمی صبر برطرف می‌شود.

- درمان تغییر رنگ ناخن پا
آن را بشوئید. ناخن آسیب دیده را فوراً زیر آب سرد بگیرید، در آب یخ بگذارید، یا کیسه‌ای یخ را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آن بگذارید. این کار تورم آن را کاهش می‌دهد.
پا را بلند کنید. بلند کردن پا نیز به تخلیه خون ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند.
خون را تخلیه کنید. فشار دردناک و تغییر رنگ ناخن را پزشک می‌تواند با ایجاد سوراخ‌ریزی بر آن و تخلیه خون درمان کند. با این کار ناخن نمی‌افتد، ولی اگر هم بیفتد، ظرف سه تا چهار ماه دوباره در می‌آید.
ناخن را ببندید. اگر نگران افتادن ناخن آسیب‌دیده هستید، با یک چسب زخم آن را به آرامی ببندید.
کفش‌هایتان را عوض کنید. دویدن با کفش تنگ باعث سیاه شدن ناخن پا می‌گردد. کفش دویدنی بخرید که کف آن تا قسمتی از ناحیهٔ پنجه را محافظت کند و برای جلوگیری از آسیب در هنگام کار چکمه‌های دارای پنجهٔ فولادی بپوشید
- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- تغییر رنگ ناخن‌ها به بافت اطراف آنها نیز گسترش یافته است.
hi dr!
     
  

 
مشکلی به نام تغییر رنگ پوست

- تغییر رنگ پوست نشانهٔ چیست؟
برخی افراد دوست دارند مانند سایرین شنا کنند، اما ناچارند همیشه پیراهن آستین بلند، جوراب تیره، شال گردن و دستکش بپوشند و کلاه بزرگی بر سر بگذارند، چون چند دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن باعث ظاهر شدن لکه‌های سفیدی بر پوستشان می‌شود.
اینها دچار پیسی هستند که یک گرفتاری شایع و بی‌خطر است و در اثر از بین رفتن رنگدانه‌های پوستی توسط دستگاه دفاعی بدن روی می‌دهد.
همهٔ تغییر رنگ‌های پوستی به این شدت نیستند. یکی دیگر از انواع تغییر رنگ پوست زرد شدن آن است. این نیز چندین علت دارد. در افراد مسن، با نازک شدن پوست و جمع شدن لایه‌ای چربی در زیر آن ته رنگ زردی در پوست دیده می‌شود.
اگر عادت دارید زیاد هویج یا مواد دیگری که بتاکاروتن دارند بخورید، پوستتان ممکن است زرد شود. برخی بچه‌ها هم به‌علت خوردن زیاد غذاهای گیاهی مخصوص کودکان دچار زردی پوست می‌شوند.
وقتی زردی تمام بدن (یرقان) به‌دنبال علائم شبیه آنفلوانزا ظاهر شود، مشکلی جدی‌تر مثل التهاب کبد، گرفتاری کیسهٔ صفرا، یا سیروز کبدی روی داده است. یرقان وقتی دیده می‌شود که بیلیروبین (مواد زائد بدن که توسط کبد تولید شده و دفع می‌شود) در جریان خون پس زند. این ماده سمی تمام پوست را به رنگ زرد در می‌آورد، ولی اول رنگ چشم‌ها را زرد می‌کند.
در موارد کمتر، واکنش بدن برخی داروهای قلبی ممکن است به پوست ته رنگ آبی بدهد. و در موارد بسیار نادر، سرطان پوست از سطح بدن به درون گسترش یافته و تغییر رنگ سراسری از قهوه‌ای تا سیاه ایجاد می‌کند.



- درمان تغییر رنگ پوست
اگر در اثر تماس زیاد با آفتاب پوستتان قرمز شده است، متوجه می‌شوید که بیش از حد بیرون از خانه بوده‌اید. اما سایر انواع تغییر رنگ پوست را باید علت‌یابی و گاهی درمان کرد.
نوردرمانی کنید. یک روش درمانی برای پیسی PUVA است. در این روش، مصرف داروی پسورالن و قرار گرفتن در برابر نور فرابنفش A با هم تولید رنگدانه‌های پوستی را تحریک می‌کنند.
غذای خرگوشی نخورید. برطرف کردن زردی ناشی از زیادی بتاکاروتن نخوردن هویج است. بتاکاروتن مانند ویتامین A سمی نیست (در بدن مقداری بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود). کم کردن مصرف بتاکاروتن زردی آن را از بین می‌برد.
نزد پزشک بروید. اگر یرقان دارید، علت اصلی آن را باید پزشک تشخیص دهد و درمان کند. هر تغییر دیگر رنگ پوست را نیز به پزشک نشان دهید. اگر داروی قلبی عامل آبی شدن پوست باشد، پزشک مقدار مصرف یا نوع آن را عوض خواهد کرد.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- نواحی بزرگی از پوست رنگ غیرعادی پیدا کرده است.
- رنگدانه‌های طبیعی پوست از بین رفته‌اند.
hi dr!
     
  

 
تغییر خلق نشانه چیست؟

- تغییر خلق نشانه چیست؟
فرد گرفتار مشکلات رفتاری مانند یک جاده ناهموار است. گاهی زیادی شاد و گاهی زیاد غمگین می‌شود. رفتارش شدید، ناگهانی و غیر قابل کنترل است.



- درمان تغییر خلق
تغییر خلق‌های مزمن و شدید – مثل افسردگی مزمن یا حملات وحشت‌زدگی – اختلالات روانی هستند. این اختلالات هم مانند بیماری‌های جسمانی اهمیت دارند (در واقع، گاهی نتیجهٔ اختلالات جسمانی هستند، مثل نشانگان پیش از قاعدگی) و درست مانند آنها درمان می‌شوند.
نشانگان پیش از قاعدگی را بررسی کنید. تغییر خلق زنان ممکن است ناشی از نشانگان پیش از قاعدگی باشد که باعث هیجانات و ناراحتی‌های جسمانی ناشی از هورمون‌هاست. توصیه‌های زیادی برای رفع این ناراحتی شده است. متخصصات تغذیه خوردن مواد مغذی مثل کلسیم و ویتامین‌های C ,B و E، و برخی دیگر ورزش منظم مثل پیاده‌روی را مؤثر می‌‌دانند. در برخی موارد هم دارو تجویز می‌شود. اگر فکر می‌کنید تغییر خلق شما به این دلیل است، با پزشک خود مشورت کنید.
دارو بخورید. اگر پزشک تشخیص دهد که دچار اختلال رفتار هستید، احتمالاً داروی لیتیم برایتان تجویز می‌کند. کربنات لیتیم تغییرات رفتار را در بسیاری از این بیماران کاهش می‌دهد.
لیتیم درمانی باید آنقدر باشد که همواره مقدار دارو در خونتان موجود باشد. بنابراین، پزشک درمان را با مقادیر زیاد آن شروع کرده و به‌تدریج آن را کم می‌کند. در آغاز، ممکن است کمی عوارض جانبی، مثل خستگی، تهوع خفیف، تکرار ادرار، و لرزش خفیف دست‌ها داشته باشد، اما با تعیین مقدار درست مصرف دارو از بین می‌روند.
در مورد اعتیاد به این دارو هم نگران نباشید. کربنات لیتیم اعتیاد نمی‌آورد و مصرف طولانی آن اشکال ندارد.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- تغییر خلق غیر قابل پیش‌بینی و نامتناسب با موقعیت است.
- تغییر خلق غیر قابل کنترل است.
- گاهی دوره‌های شادی شدید و بعد از آن، افسردگی شدید دیده می‌شود.
- برنامهٔ خواب نیز به هم خورده است.
hi dr!
     
  

 
بیرون‌زدگی مهبل
- بیرون‌زدگی مهبل نشانهٔ چیست؟
اگر احساس برآمدگی در مهبل می‌کنید، احتمالاً چند فرزند دارید. جاذبهٔ زمین، زایمان و فرایند‌های نازک‌کنندهٔ بافت در هنگام یائسگی رباط‌ها و ماهیچه‌های نگاهدارندهٔ اندام‌های درون لگن را ضعیف می‌کنند. و وقتی این اندام‌ها به طرف پائین کشیده شوند، حالتی به‌نام افتادگی ایجاد می‌شود.
این حالت روندی تدریجی دارد و گرچه بیرون‌زدگی درون مهبل خیلی ترسناک به‌نظر می‌آید، اما خطری ندارد. ناراحت‌کننده است، مانع نزدیکی می‌شود، و تحمل وجود آن سخت است.
مهبل شروع به بیرون زدن می‌کند، و بسته به محل و مقدار افتادگی، مثانه، راست روده، یا زهدان با آن بیرون می‌آید. شایع‌ترین بیرون‌زدگی مربوط به دیوارهٔ جلوئی مهبل است. مانند وجود توپی در دهانهٔ مهبل احساس می‌شود. قطر بیرون‌‌زدگی ممکن است تا چندین سانتی‌متر برسد.
گاهی افتادگی نگاه داشتن ادرار را هنگام عطسه کردن، سرفه کردن، یا خندیدن مشکل می‌کند. و اگر افتادگی مربوط به راست‌روده باشد، دفع مدفوع هم دچار اشکال می‌گردد.



-درمان بیرون‌زدگی مهبل
راه‌های مختلفی برای کنترل افتادگی وجود دارد. پزشک راه حل مناسب را به شما نشان خواهد داد.
فیبر بخورید. خوردن مواد غذائی فیبردار گرچه افتادگی را درمان نمی‌کند، ولی مدفوع را نرم و دفع آن را آسان‌ می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات مانع غنی فیبر هستند.
مرتب ادرار کنید.

اگر مرتباً مثانه را خالی کنید، فشار افتادگی کمتر باعث چکیدن ادرار می‌شود. به‌طور منظم به دستشوئی بروید، حتی اگر احساس دفع ادرار ندارید.
به آن اهمیت ندهید. اگر بیرون‌زدگی خفیف است و مشکلی ایجاد نمی‌کند، کاری به آن نداشته باشید. ولی آن را به پزشک اطلاع دهید.
جراحی کنید. پزشک ممکن است عمل جراحی ترمیم دیواره‌های جلو و پشت مهبل را توصیه کند. اگر زهدان نیز دچار مشکل شده باشد، ممکن است برداشتن آن لازم شود. این عمل بدون برش شکمی امکان‌پذیر است.
شیاف مهبلی بگذارید.

اگر پزشک عمل جراحی را لازم نداند، ممکن است گذاشتن شیاف مهبلی را توصیه کند. این شیاف یک پلاستیک صفحه‌ای شکل است که در درون مهبل گذاشته می‌شود تا اندام افتاده را در جای خود نگاه دارد.



هر چند ماه یک بار باید آن را عوض کرد، و گرچه ممکن است کمی پوشش مهبلی را زخم کند، ولی استفاده از آن مفید است.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- سنگینی یا فشار غیرطبیعی در درون مهبل احساس می‌شود.
- چیزی بیرون زده از میان مهبل احساس می‌شود.
hi dr!
     
  

 
مشکلی به نام پرموئی بدن

پرموئی

- پرموئی نشانهٔ چیست؟
پسران جوان از اینکه کرک‌های پشت لبشان به سبیل سیاه تبدیل شده است شادمانند. ولی وقتی همین اتفاق برای دختران می‌افتد، بسیار ناراحت می‌شوند.
البته برخی زنان (و مردان) به‌طور طبیعی بیشتر از دیگران مو دارند. اما اگر زنی هستید که به‌طور ناگهانی موهای تیره به جای کرک‌های نرم را می‌گیرد، احتمالاً نوعی عدم تعادل هورمونی در شما پیدا شده است. این عدم تعادل ممکن است کاملاً طبیعی باشد. وقتی یائسگی شروع می‌شود، موهای روی صورت، گردن، یا شکم تیره‌‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند.
در یائسگی، تخمدان‌ها تولید هورمون استروژن خود را، که به‌طور طبیعی اثر تستوسترون را خنثی می‌کند، کم می‌کنند. تستوسترون هورمون مسئول تغییرات بلوغ مردان از جمله پیدایش مو روی صورت، است. گرچه تسوسترون به‌عنوان هورمون مردانه شناخته شده است، اما در زنان هم مقداری از آن تولید می‌شود. وقتی سطح استروژن زنان شروع به پائین آمدن کند، فعالیت تستوسترون آنها بالا می‌رود که عادی‌ترین نیتجهٔ آن پرموئی لب بالاست.
غیر از یائسگی، عوامل دیگری هم بر سطح تستوسترون بدن اثر گذاشته‌ و پرموئی ایجاد می‌کنند. زنان جوانی که رژیم غذائی سخت می‌گیرند نیز ممکن است دچار عدم تعادل هورمونی شوند، تا جائی که تخمک‌گذاری متوقف شده و تولید تستوسترون افزایش یابد. روی لب بالا یا هر جای بدن این زنان موهای زبر شروع به رشد می‌کنند.

به‌علاوه، برخی داروها، مثل استروئیدها و داروهای کنترل فشار خون، نیز ممکن است سطح تستوسترون را در بدن بالا ببرند.
غیر از پرموئی، معمولاً علائم دیگری نیز برای عدم تعادل هورمونی دیده می‌شود. فقدان قاعدگی، بزرگ شدن ماهیچه‌ها بدون تغییر در ورزش، و کلفت شدن صدا همه علائمی هستند که به شما می‌گویند نزد پزشک بروید.



- درمان پرموئی
حتی اگر موهای زبر ناخواسته هم درآمده باشند، امکان لطیف کردن مجدد پوست وجود دارد.
داروهایتان را کنترل کنید. اگر داروی استروئید یا داروی کنترل فشار خون می‌خورید، پرموئی خود را به پزشک اطلاع دهید. او ممکن است آنها را جایگزین کند.
اسپیرونولاکتون بخورید. اگر هنوز قاعدگی دارید، پزشک ممکن است اسپیرونولاکتون، برایتان تجویز کند. این دارو با کنترل مقدار تستوسترون از رویش موهای تازه جلوگیری می‌کند.
قرص ضدحاملگی بخورید. خوردن قرص‌های ضدبارداری تولید تستوسترون توسط تخمدان‌ها را سرکوب کرده و از رویش موهای تازه جلوگیری می‌کند. این قرص‌ها را با تجویز پزشک باید مصرف کنید.
هورمون درمانی کنید. اگر دچار یائسگی شده‌اید، در مورد درمان جایگزینی هورمون سئوال کنید. این درمان عدم تعادل استروژن – تستوسترون را تصحیح کرده و رویش موهای ناخواسته را مانع می‌شود.
موها را بردارید. درمان داروئی و هورمونی از رشد موهای تازه جلوگیری می‌کنند. اما باید موهای درآمده را هم از بین برد. اگر فقط چند موی پراکنده روی چانه، نوک پستان، یا بالای ابرو دارید، می‌توانید آنها را بکنید. اما این کار ممکن است ریشهٔ مو را تحریک کرده و رویش مجدد آن را باعث شود.
موها را بی‌رنگ کنید. سال‌هاست که زنان موهای پشت لب خود را بی‌رنگ می‌کنند. اما پیش از مصرف این مواد رنگ‌بر، برای اطمینان از تحریک نشدن پوست آنها را روی پوست بازوی خود آزمایش کنید. مواد رنگ‌بر را به ابروهای خود نزنید.
موها را بتراشید. بر خلاف آنچه که بیشتر زنان می‌ترسند، تراشیدن موهای اضافی باعث رشد سریع‌تر و زبرتر مو نمی‌گردد. برای به‌دست آوردن نتیجهٔ خوب، موهای روی پوست صورت، دست، یا پا را با کف صابون، روغن بچه، یا خمیر ریش نرم کرده و با یک تیغ تیز آنها را در خلاف جهت رویششان بتراشید. سپس پوست را بشوئید و مرطوب کننده بزنید.

موها را بکنید. کندن موها با موم بیشتر از تراشیدن آنها دوام می‌آورد و با تکرار آن پوست و موهای بعدی نرم‌تر می‌مانند. موم گرم موهای درآمده را گیر انداخته و آنها را می‌کند.

موم سرد که بر روی نوارهای کاغذی گذاشته شده است، برای کندن مو از نواحی کوچک مناسب‌تر است. راه استفادهٔ بدون درد از موم را از آرایشگاه یاد بگیرید.
موها را بسوزانید. برای از بین بردن موهای هر جای بدن، به جز اطراف نوک پستان و چشم‌ها، می‌توانید از کرم‌های موبر استفاده کنید. موهائی که باز در می‌آیند کمتر زیر هستند، ولی این مواد شیمیائی ممکن است پوست را تحریک کنند. قبل از مصرف کمی از آن را روی پوست بازو امتحان کنید.



اگر پوست قرمز نشود، کرم را روی موها بزنید و با پارچهٔ نرمی آن را پاک کنید. سپس پوست را برای جلوگیری از سوزش، با حوله‌ای مرطوب بپوشانید.
ریشهٔ مو را بسوزانید. سوزاندن ریشهٔ مو با برق تنها راه مطمئن عدم رویش مجدد آن است. در این روش، جریان برق به فولیکول ریشهٔ مو فرستاده شده و آن را تخریب می‌کند.



برای از بین بردن تمام موهای ناخواسته باید چندین بار این کار تکرار شود. این روش ممکن است باعث زخم یا درد شود. بنابراین، حتماً به مراکز مجهز و مجاز برای این کار مراجعه کنید.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- به‌طور ناگهانی موهای نرم و سیاه بر روی صورت، گردن و بدن پیدا می‌شود.
- قاعدگی از بین رفته یا صدا کلفت شده است.
hi dr!
     
  

 
بی‌نظمی ضربان قلب

بی‌نظمی قلب نشانهٔ چیست؟
اگر صدای ساز یکی از اعضاء ارکستر موسیقی با بقیه ناهمانگ شود، تمام ارکستر به‌هم می‌ریزد و موسیقی خوش‌آهنگ آن خراب می‌شود.
قلب را هم می‌توان به‌صورت یک ارکستر پنج نفره فرض کرد: دو حفرهٔ بالائی قلب (دهلیزها) خون وارد شده به قلب را به دو حفرهٔ پائینی (بطن‌ها) تلمبه می‌کنند تا آنجا به شش‌ها و تمام بدن برود. و به جای ضربهٔ طبل ارکستر، یک ضربان‌ساز طبیعی به‌نام گرهٔ سینوسی وجود دارد که با ارسال تکانه‌های الکتریکی حرکات دهلیزها و بطن‌ها را هماهنگ می‌کند.



اگر چیزی ارسال این تکانه‌ها را مختل کند، آهنگ کار قلب را بر هم می‌زند. اگر تعداد نبض کمتر از ۶۰ ضربان در دقیقه شود، کندنبضی و اگر بیشتر از ۱۰۰ شود، تندنبضی نام دارد.
این بی‌نظمی در کار طبیعی قلب ممکن است از هر جائی در مسیر الکتریکی درون آن از گره‌ سینوسی تا دهلیزها و بطن‌ها سرچشمه بگیرد. گاهی این اختلال کوتاه است و گاهی مستمر. بعضی از آنها زنگ اخطارند و برخی بی‌اهمیت.
بسیاری از این بی‌نظمی‌ها ناشی از عوامل خارجی، مثل سیگار، محرک‌ها، مواد مخدر و برخی داروها هستند. بعضی از آنها با یک بیماری زمینه‌ای مثل بدکار تیروئید، کم‌خونی، بیماری رگ‌های اکلیلی قلب، یا نارسائی قلب همراهند. اما بسیاری نیز فقط رویدادهای طبیعی در یک قلب سالم در هنگام خواب، ورزش، یا تنش روانی و هیجانی هستند.
وقتی طبل یکی دو ضربه نزند یا ارکستر کمی بلندتر بزند، ممکن است اهمیتی به آن ندهید. عین این حالت در قلب هم ممکن است اتفاق بیفتد و احساس کنید که قلب محکم‌تر می‌زند یا یک ضربان کمتر یا بیشتر زده است.
تپش قلب فقط یک اختلال در ارسال تکانهٔ الکتریکی و اغلب ناشی از اضطراب و تنش است. در هر کسی ممکن است دیده شود و اغلب بی‌خطر است، مگر زیاد باشد.
پزشکان بیشتر به بی‌نظمی‌هائی توجه می‌کنند که از بخش بالای قلب سرچشمه می‌گیرد. یک گره سینوسی بیمار یا بدکار ممکن است ایجاد کندنبضی، تندنبضی، یا ترکیبی از این دو بکند. دهلیز ممکن است دچار ۲۰۰ انقباض کوتاه و منظم در دقیقه شود که این حالت تندنبضی فوق بطنی حمله‌ای نام دارد. یا ممکن است دچار تار لرزش شود که ارسال تکانه بی‌نظم و سریع از نقاط مختلف بطن است. نوع شایع تندنبضی هم که از حفرات بالائی قلب منشأ می‌گیرد، بی‌نظمی فوق بطنی نامیده می‌شود.
بی‌نظمی‌های فوق‌بطنی شایع، درمان‌پذیر و معمولاً خوش‌خیم هستند. غالباً در افراد مبتلا به بیماری‌های جدی قلب دیده می‌شود و به ‌ندرت به بی‌نظمی‌های تهدیدکنندهٔ حیات منجر می‌شود. بی‌نظمی‌های خطرناک در بطن‌ها روی می‌دهند. بی‌نظمی بطنی می‌تواند تا ۲۰۰ ضربان در دقیقه بالا بروند و تقریباً همیشه نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای قلب است.



اگر بطن شروع به تار لرزش کند، تکانه‌ها چنان آشفته می‌زنند که قلب تمام کارآئی خود را از دست داده و متوقف می‌شود. تار لرزشی بطنی از علل شایع مرگ‌های ناگهانی است.
- درمان بی‌نظمی قلب
یادتان باشد قلب طبیعی ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه می‌زند. و هر وقت احساس کردید قلبتان جای راه رفتن موزون ورجه‌وورجه می‌کند، برای اطمینان از سلامت آن بهتر است نزد پزشک بروید.
سرخود را گرم کنید. زیاد به تپش قلب اهمیت ندهید و حواس خود را بر چیزهای دیگر متمرکز کنید. وقتی تنها و بیکار هستید، بیشتر به آن توجه می‌کنید و نگران می‌شوید. کسانی که در رختخواب بیدار می‌مانند بیشتر متوجه تغییرات در ضربان قلبشان می‌شوند. سرتان را با چیزی مثل تماشای تلویزیون گرم کنید.
داروهایتان را کنترل کنید. اشتباه در مقدار داروی مصرفی می‌‌تواند ضربان قلب را سریعاً بالا و پائین کند. برخی داروهای بدون نسخه مثل ضدحساسیت‌ها و دارو‌های آسم هم گاهی باعث تپش قلب شوند. اما اگر داروی قلب می‌خورید، ممکن است این تغییر نبض مطلوب باشد. دربارهٔ داروهای مصرفی و تغییرات نبض خود با پزشکتان مشورت کنید. شاید او آنها را عوض کند.
کمتر قهوه بخورید. خوردن قهوهٔ زیاد در صبح ممکن است ایجاد تپش یا تندنبضی در بعدا‌زظهر کند. خوردن نوشید‌نی‌های کافئین‌دار مثل قهوه، چای یا کوکا را کم کنید.
سیگار نکشید. کشیدن سیگار و خوردن نوشیدنی‌های الکلی ممکن است اثر واضحی بر بی‌نظمی قلب نداشته باشد، اما باعث تندنبضی می‌شوند و باید از مصرف آنها خودداری کرد. مواد مخدر هم باعث ایجاد بی‌نظمی‌های عجیبی در قلب می‌شوند.
دارو بخورید. پزشک معاینه‌کننده ممکن است مصرف داروهای ضدبی‌نظمی قلب را به شما توصیه کند. از جملهٔ این داروها کینیدین، پروکائین آمید، دیجیتالیس و مسدودکننده‌های بتا هستند.
طبل تازه بخرید. مؤثرترین راه کنترل بی‌نظمی‌های مداوم قلب جایگذاری یک ضربان‌ساز مصنوعی قلب به‌جای گره سینوسی با روش جراحی است. این دستگاه ممکن است دائمی یا موقتاً کار گذاشته شود.
- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- وجود ضربان‌ های اضافی، کسری ضربان، حرکات اضافی قلب یا به‌شدت زدن قلب چند بار در هفته احساس می‌شود.
- تعداد ضربان قلب در هر دقیقه بین کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۰۰ نوسان می‌کند.
- اگر بدون هیچ فعالیتی ضربان قلب نامنظم و بیشتر از ۱۰۰شود، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
hi dr!
     
  

 
بی‌نظمی قاعدگی در جنس مونث

بی‌نظمی قاعدگی

- بی‌نظمی قاعدگی نشانهٔ چیست؟
تنش روانی اصلی‌ترین عامل بی‌نظمی قاعدگی است. این تنش چه در اثر یک رویداد مهم مثل طلاق باشد یا ناشی از حوادث روزمره، بدن یک جور به آنها پاسخ می‌‌دهد. زبان بدن در این مورد یک زبان شیمیائی است: تولید پروژسترون، که هورمون تحریک‌کنندهٔ تخمک‌گذاری و خونریزی قاعدگی است، کاهش می‌یابد.
البته تنش تنها عامل بی‌نظمی قاعدگی نیست. در نوجوانان، سازوکار کنترل‌کنندهٔ تخمک‌‌گذاری و قاعدگی هنوز کامل نیست و فقدان خونریزی شایع است. با ورود زنان به بیست سالگی، قاعدگی نظم پیدا می‌کند.
بی‌نظمی قاعدگی در اواسط دههٔ چهل‌سالگی هم که یائسگی نزدیک می‌شود، شایع است. گرچه هنوز قاعدگی روی می‌دهد، ولی ممکن است ۳۰ روز یا بیشتر فاصله بین دو خونریزی بیفتد.
اضافه وزن یا کاهش وزن هم بر هورمون‌های جنسی تأثیر گذاشته و قاعدگی را نامنظم می‌کند. عوامل دیگر غذائی، مثل گیاه‌خواری، نیز در آن نقش دارند.
برخی بیماری‌ها هم می‌‌توانند قاعدگی را نامنظم کنند، از جمله عفونت‌، پولیپ یا فیبروئی، زهدان، سرطان و ناهنجاری‌های ساختاری زهدان.



- درمان بی‌نظمی قاعدگی
گرچه‌ علل بی‌نظمی قاعدگی معمولاً شایع و بی‌خطر است، اما اگر این بی‌نظمی بیش از چند ماه طول بکشد، برای تشخیص و درمان نزد پزشک برویدو پزشک بسته به‌علت گرفتاری، یکی از درمان‌های زیر را تجویز می‌کند.
عفونت را بیابید. اگر بی‌نظمی قاعدگی با درد یا تب همراه است، ممکن است دچار عفونت شده باشید. پزشک با تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب عفونت را درمان می‌کند.
هورمون بخورید. اگر سن شما بین ۲۰ و ۴۰ سال است و بی‌نظمی قاعدگی بیش از سه ماه طول بکشد، پزشک ممکن است درمان با داروی شبیه به پروژسترون را به‌مدت سه سال تجویز کند. بعد از آن، بدن چرخهٔ قاعدگی خود را تصحیح خواهد کرد.
برنامهٔ غذائی را تغییر دهید. تحقیقات نشان داده است که زنان گیاه‌خوار چهار برابر بیشتر از زنان دیگر دچار بی‌نظمی قاعدگی می‌شوند. محققان معتقدند که بالا بودن مقدار فیبر گیاهی در غذای گیاه‌خواران باعث کم‌شدن استروژن بدن و در نتیجه، بی‌نظمی قاعدگی است.
اگر گیاه‌خوار هستید، از پزشک بخواهید سطح استروژن بدنتان را کنترل کند. اگر مقدار آن کم باشد، پزشک ممکن است تغییر برنامهٔ غذائی یا داروی کمکی استروژن برایتان تجویز کند.
فیبروئید و پولیپ را درمان کنید. اگر بی‌نظمی قاعدگی در اثر فیبروئید (زائده گوشتی زهدان) باشد، پزشک اول ناهنجاری هورمونی را درمان می‌کند. جراحی فیبروئید معمولاً لزوم پیدا نمی‌کند.
اگر اختلال در اثر پولیپ (زوائد انگوری شکل در زهدان) باشد، معمولاً آن را می‌‌توان با جراحی سرپائی در مطب پزشک درمان کرد.
پزشکان فیبروئید یا ناهنجاری‌های ساختاری زهدان را که باعث مشکلات قاعدگی می‌شوند با روش‌های مختلف جراحی درمان می‌کنند. در روش برداشت اندومتر، لایهٔ داخلی زهدان تراشیده می‌شود. در موارد شدید، پزشک ممکن است به روش زهدان‌برداری روی آورد که کل رحم برداشته می‌شود.


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- در فاصلهٔ دو قاعدگی یا بعد از نزدیکی خونریزی روی می‌دهد.
- خونریزی شدید است یا بیش از ده روز طول می‌‌کشد.
- برنامهٔ قاعدگی بیش از یک هفته تغییر دارد یا خونریزی روی نداده است.
- بی‌نظمی قاعدگی با تب همراه است.
- چنگ‌شدگی شدید هم وجود دارد و با آسپیرین یا ایبوپروفن آرام نمی‌شود.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 34 از 111:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA