انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 44 از 111:  « پیشین  1  ...  43  44  45  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
چرا دچار آبریزش بینی می‌شویم؟

به هنگام سرماخوردگی ، سیستم ایمنی بدن مواد شیمیایی به نام میانجی التهاب تولید میکند، عناصر موجود در این مواد موجب اتساع یا باز شدن رگهای خونی و ترشح ماده‌ای لزج می‌شود در نتیجه بینی شروع به آبریزش میکند همچنین این مواد موجب بیشتر شدن عطسه و سرفه نیز میشود این کارها بینی یا گلو را تمیز میکنند، اما ویروس سرماخوردگی از بین نمی‌رود از سوی دیگر ، ویروس سرماخوردگی پخش میشود و افراد دیگری نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هنگام تشنج چه اقدامي بايد انجام داد؟

متأسفانه ديده مي‌شود که اطرافيان، هنگام تشنج دست‌وپاي فرد متشنج را مي‌گيرند، ماساژ قلبي و تنفس مصنوعي مي‌دهند و يا اينکه آب سرد روي فرد مي‌ريزند که بايد گفت هيچ‌کدام از اين موارد لازم نيست و بهتر است فرد به پهلو خوابيده شود."
هر کودکي که بيش از يک حمله تشنجي به خصوص بدون علت خاص داشته باشد در طبقه‌بندي صرع قرار مي‌گيرد صرع در بيشتر مواقع علت مشخصي ندارد اما گاهي زمينه ژنتيکي در خانواده فرد وجود دارد."
در اين بيماري در تعدادي از سلولهاي عصبي مغز فعاليت‌هاي الکتريکي غير طبيعي ايجاد مي‌شود و در برخي از انواع صرع علامت‌هايي مانند کمبود قند خون، ضربه‌هاي مغزي، کمبود کلسيم ومنيزيم و تب ديده مي‌شود."
تخمين زده مي‌شود که در دنيا بيش از 50 ميليون نفر به صرع مبتلا هستند و در هر يک ميليون جمعيت 5 هزار مورد ابتلاء به صرع ديده مي‌شود. همچنين 500 مورد جديد بيماري در هر سال به وجود مي‌آيد. لذا شيوع اين بيماري بين 5 تا 10 هزار در جمعيت است."
مادران مبتلا به صرع مي‌توانند باردار شوند و فرزندان آنها مشکلي ندارند البته بايد تحت کنترل قرار بگيرند."
75درصد صرع‌ها زير 20 سال شروع مي‌شود، بيشترين اين موارد در بين کودکان 1تا 12 سال به وجود مي‌آيد که با دوره درمان مناسب قابل علاج است."
اصل اين درمان مصرف دارو است که دوره درمان دارويي بين 2 تا 5 سال پس از آخرين تشنج است. انتخاب دارو بر اساس نوع تشنج، سابقه و سن بيمار است و در حين درمان بيمار بايد تحت کنترل پزشک باشد."
پس از شروع مصرف دارو 20 درصد بيماران به راحتي به دارو جواب داده و ديگر تشنجي براي آنها رخ نمي‌دهد. 40 تا 50 درصد بيماران هم نياز به افزايش دارو دارند و 30درصد باقي مقاوم به درمان دارويي هستند که براي اين بيماران داروهاي ضد تشنج جديد امتحان مي‌شود و گاهي نيز درمان جراحي براي آنها انجام مي‌شود."
رژيم غذايي کتوژنتيک راه ديگري است که در بيشتر کودکان امتحان مي‌شود و در 50 درصد موارد بيش از 50 درصد تشنج‌ها را کم مي‌کند اما عوارضي هم دارد چرا که در اين رژيم چربي فرد بسيار بالا مي‌رود و قند وي کاهش مي‌يابد."
راه ديگر درمان صرع تحريک عصب واگ است که در 40 تا 50 درصد موارد بيش از 50 درصد در مراحل اول استفاده، تشنج را کاهش مي‌دهد."
اين بيماري يک بيماري قديمي است و در زمان‌هاي قديم براي درمان آن از سوراخ کردن جمجمه و سوزاندن فرد استفاده مي‌شد، بيماري‌هايي مانند ريسه رفتن و فنت که در آن فرد ايستاده به يکباره دچار سرگيجه شده و زمين مي‌خورد با صرع اشتباه گرفته مي‌شود که پزشک در اين زمينه بايد دقت کند."
اين بيماري قابل پيشگيري نيست اما ازدواج‌هاي فاميلي به خصوص در خانواده‌هاي باسابقه صرع و ضربه به سر تاثير زيادي درابتلا به اين بيماري دارد. همچنين استرس‌هاي محيطي مانند خستگي، مشکلات خانوادگي و ترس، ابتلاء به صرع را تحريک مي‌کند اما فاکتورهاي اصلي نيستند."
اگر کسي 2حمله تشنجي دارد احتمال عود آن بالاي 80 درصد است که در اين موارد به فرد دارو داده مي‌شود و هدف از مصرف داور اين است که جلوي حملات بعدي که ممکن است در شرايط نامساعد مانند حضور در استخر يا کوهنوردي اتفاق بيافتد را بگيرد."
مرگ ناگهاني در اثر تشنج در اطفال بسيار نادر است ضمن اينکه تکرار تشنج موجب هرج و مرج بيشتر مغز مي‌شود و مغز کنترل خود را از دست مي‌دهد و در گاهي اوقات نيز به لب گيجگاهي مغز تاثير منفي مي‌گذارد."
90 درصد تشنج‌ها ظرف 2 دقيقه و 100 درصد آنها ظرف 5 دقيقه تمام مي‌شود،در هنگام تشنج نبايد چيزي وارد دهان فرد شود و اگر دندان فرد متشنج به هم چسبيده است اشکالي ندارد و نيازي نيست کار خاصي انجام شود. همچنين بهتر است در تشنج‌هايي که فرد در آن دست و پا مي‌زند، دست و پاي فرد متشنج گرفته نشود و فرد به پهلو خوابيده شود. در تشنج‌هاي دست و پا زدن بهتر است از ديازپام‌هاي مقعدي براي فردي که سابقه تشنج دارد استفاده شود."
تشنج‌ها به دو صورت معمولي و ژنراليزه هستند در تشنج‌هاي ژنراليزه فرد قبل از تشنج متوجه به اين عارضه نمي‌شود و تشنج يک دفعه اتفاق مي‌افتد اما در تشنج‌ها معمولي اتفاقي قبل از تشنج رخ مي‌دهد که فرد را متوجه تشنج مي‌کند که مهمترين اين موارد دل درد است. جنسيت در اين بيماري تأثيري ندارد."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جرم دندان چیست؟

چرا اغلب مردم تمایل به جرم گیری ندارند ؟عواقب جرم چیست ؟آیا جرم گیری ضرر دارد ؟
برای جواب دادن به سؤالات فوق ابتدا باید ببینیم جرم دندان چگونه تشکیل می شود، از لحظه ای که مسواک زده می شود، حدوداً 10 دقیقه بعد روی سطوح دندانی موادی شروع به تجمع می کنند که اصطلاحاً پلاک دندانی نامیده می شوند. پلاک دندانی از مواد غذایی مصرف شده یا مواد معدنی موجود در بزاق ایجاد میشود، اگر کمی دقت کنیم بعد از مسواک زدن در شب و نخوردن چیزی هنگامی که از خواب بیدار می شویم چنانچه با زبان روی دندانها تماس برقرار کنیم زبری خاصی را احساس می کنیم که در واقع همان پلاک دندانی می باشد.
پلاک دندانی با مسواک زدن به سهولت پاک می شود. یکی از دلایلی که دندانپزشکان توصیه می کنند که دفعات مسواک زدن زیاد باشد در واقع حذف پلاک دندانی که به سرعت روی سطوح دندانی تشکیل می گردد. پلاک دندانی در صورتی که حذف نگردد در ابتدا باعث التهاب لثه می شود که به آن رُنزیوت می گویند. رفته رفته پلاک از حالت نرم به حالت سخت تبدیل شده، که اصطلاحاً جرم نامیده می شوند.
تشکیل جرم دندان در واقع یک فرآیند مخرب می باشد. جرم دندان باعث تخریب لثه و بافتهای نگه دارنده دندان می شود و لثه سالم را تبدیل به لثه بیمار و پرخون و ملتهب می نماید و باعث افزایش عمق شیار لثه شده و لثه چسبنده که باعث نگهداری دندان در حفرۀ استخوانی است را از بین برده، به دنبال آن تخریب استخوان حادث می شود که در نهایت لقی دندان ایجاد می شود که در اصطلاح به این حالت بیماری پریودنتیت می گویند.
در پریودنتیت از بین رفتن استخوان و متعاقب آن از دست رفتن دندانها بسیار اتفاق می افتد و تخریب استخوان گاهی آنقدر زیاد است که بعد از آنکه دندانها از دست رفتند امکان جایگزینی آنها را بسیار مشکل می کند. بسیاری از مردم می پندارند جرم گیری برای دندانها ضرر دارد. و توجیه آنها این است که بعد از جرم گیری دندانهای ما پوسیده شده یا لثه از بین رفته اند و بعضی حساس شدن دندانها را بهانه کرده، از جرم گیری فرار می کنند و با همین تفکرات غلط به شدت از جرم گیری پرهیز می کنند، باید به این افراد بگویم جرم گیری نه تنها باعث پوسیدگی دندانها نمی شود بلکه لثه ها را هم از بین نمی برد. تازه جرم گیری و حذف جرم مانع تخریب و از دست رفتن لثه ها می شود.
لثه ها شاداب و کاملاً صورتی رنگ و بدون خونریزی می شوند و بوی بد دهان که متعاقب التهاب لثه ها ایجاد می شود هم از بین می رود، برای تسریع رفع حساسیت استفاده از دهانشویه توصیه می شود. علت تصور پوسیدگی بعد از جرم گیری هم در حقیقت این است که این دندانها پوسیدگی مختصری داشته اند و وقتی که جرم روی همان نواحی قرار گرفت عملاً هیچگونه مسواکی در آن نواحی زده نمیشود و این پوسیدگی های اندک در زیر جرم ها کم کم زیاد می شوند و وقتی که جرم گیری انجام می شود تازه وسعت پوسیدگی خود را نشان می دهد.
لازم به ذکر است که داشتن دندانهای پوسیده به مراتب وضعیت بهتری از داشتن لثه های پر از جرم است زیرا پوسیدگی را به سهولت می توان ترمیم کرد ولی عدم جرم گیری ممکن است علیرغم داشتن دندانهای سالم در زمان کوتاهی، بی دندانی را به دنبال داشته باشد، حال تصمیم با شماست می خواهید دندانهای ترمیم شده داشته باشیدیا بی دندان باشید، می خواهید لثه های سالم و دهانی خوشبو داشته باشید یا لثه های ملتهب با دهانی بدبو و یا می خواهید موقع مسواک زدن از اینکه از لثه ها خون می چکد بنالید یا با لذت مسواک کنید .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جوشانده فوق العاده برای دیابتی‌ها

یك متخصص تغذیه گفت: برگ زیتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادكننده عروق خونی، كاهش دهنده كلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است كه باعث كاهش كلسترول، نرم كننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اكسیدان است كه از سرطان سینه و سرطان كولون جلوگیری می‌كند.
روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اكسیدان است كه باعث طول عمر و كاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود.
مصرف روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیكال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی - عروقی می‌‌شود. كلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را كاهش می‌‌دهد.
روغن زیتون پایین آوردن فشار خون است و برای مصرف در سالاد و بسیاری از غذاهای آماده به صورت خام قابل مصرف بوده و بسیار مفید است. برای طبخ انواع مختلف غذاها می‌توان از روغن زیتون با استفاده از حرارت كم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر( برای حفظ خواص مفید) آن استفاده كرد.
روغن زیتون باز كننده عروق است. از بروز سكته قلبی جلوگیری می‌كند و در بهبود بیمارانی كه جراحی قلب دارند، مفید است.
برگ زیتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، آنتی اكسیدان، ضد ویروس تبخال، ضد قارچ، گشادكننده عروق خونی، كاهش دهنده كلسترول بد، ضد تب، قابض، ضد باكتری، صفرابر، ادرارآور و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
زیتون مسهل ضعیف و نرم‌كننده مسیر گوارشی است و برای یبوست مفید است، ضد چسبندگی پلاكت‌ها و محافظ قلب است. زیتون ضد امراض قلبی، كاهش دهنده كلسترول بد و افزایش دهنده كلسترول خوب است، ضد باكتری‌های گرم منفی است اما برای افرادی كه دارای سنگ مثانه و سنگ صفرا دارند مضر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سبزی معطر علیه کم خونی

شما جز آن دسته از افراد هستید که دارای کم خونی هستند ، به شما توصیه می کنیم از این سبزی معطر میل کنید.
یك متخصص تغذیه گفت: نعناع تازه به دلیل داشتن فولات برای كسانی كه فقر آهن دارند، می‌تواند مفید باشد.
مریم مراداف افزود: نعناع مقوی معده، ضد اسپاسم و گرفتگی عضلات، ضد نفخ، تقویت كننده معده و بدن است. نعناع برای هضم و سنگینی معده می‌تواند مفید باشد و به دلیل داشتن ویتامین B1 ،B2، B3 اشتها آور و سرشار از فولات است.
وی گفت: فولات موجود در نعناع برای كسانی كه فقر آهن دارند، می‌تواند مفید باشد. همچنین نعناع دارای پتاسیم است و برای كسانی كه مبتلا به پرفشاری خون هستند، مفید است.
مراداف اضافه كرد: نعناع دارای اسانس منتول است كه تسكین دهنده است و برای دردهای موضعی مفید و ضدعفونی كننده است. از نعناع اسانس، روغن گرفته می‌شود.
همچنین اسانس نعناع دارای خواص ضد درد، ضد میكروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بینی و محرك هضم غذا است.
وی افزود: نعناع ویتامین A بالایی دارد و در كنار ویتامین C می‌تواند آنتی‌اكسیدان قوی در برابر رادیكال‌های آزاد باشد. همچنین جویدن نعناع باعث خوشبو شدن دهان می‌شود.
این متخصص تغذیه گفت: نعناع خشك با نعناع تازه تفاوت دارد و اسید‌فولیك و ویتامین C ویتامین B1، B2 و B3 در نعناع خشك از دست می‌رود ولی 100 گرم نعناع خشك نسبت به 100 گرم نعناع تازه حجم بیشتر و سدیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و كلسیم بیشتری دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بخور نخورهای تیروییدی

تیرویید که غده‌ای پروانه‌ای شکل و کوچک است، در جلوی گردن قرار دارد و با وجود کوچکی اندازه‌اش، نقش بسیار بزرگی در سلامت ما دارد؛
به طوری كه ترشح منظم هورمون‌‌های آن بسیاری از اعمال بدن ما را از میزان ضربان قلب گرفته تا ساختار پوست، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. وقتی ترشح هورمون‌های تیروییدی از تعادل خارج می‌شوند، ما مبتلا به پرکاری یا کم‌کاری تیرویید خواهیم شد و از آنجا كه کارکرد این غده بر عملکرد سایر دستگاه‌ها هم تأثیر می‌گذارد، ابتلا به این اختلالات با علایمی بسیاری همراه خواهد شد.
آیا با تغییر در برنامه غذایی می‌توانیم بر شدت و ضعف این اختلالات تأثیر بگذاریم یا نه؟ دكتر حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، به این سوال پاسخ داده‌اند.


آیا افراد مبتلا به بیماری‌های تیروییدی باید رژیم خاصی داشته باشند؟

برای کم‌کاری تیرویید یا پرکاری رژیم مشخصه‌ای وجود ندارد؛ البته عده‌ای معتقدند که چیزهایی که ما می‌خوریم روی عملکرد تیرویید تاثیرگذار است، برای مثال وجود برخی از مواد غذایی، فعالیت این غده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


ممکن است درباره این مواد غذایی بیشتر صحبت کنید؟

بله؛ برخی از مواد غذایی با عملکرد تیرویید تداخل دارند. این مواد شامل کلم و خانواده اش از جمله کلم بروکلی و گل کلم، کلم پیچ و مواد دیگری نظیر سویا هستند. اگر مصرف این دسته از سبزیجات و مواد غذایی زیاد باشد، می‌تواند به مواد گوآتروژن (گوآترزا) تبدیل شود و زمینه ابتلا به بیماری‌های تیروییدی را فراهم کند. البته باید به این نکته توجه کرد که همین مواد اگر پخته باشند این اثرات را نخواهند داشت.


آیا می‌شود مشکلات تیروییدی را با رژیم غذایی درمان کرد؟

نه؛ اگر فردی کم‌کاری و پرکاری تیرویید دارد و تصور می‌کند که می‌تواند با رژیم غذایی آن را درمان کند، در اشتباه است. چنین چیزی امکان ندارد، مگر در موارد خاصی که برای مثال، کمبود ید بسیار شدیدی در بدن وجود داشته باشد و بدن به سمت گواتر یا کم‌کاری تیرویید می‌رود.
این نوع کمبود را می‌توان با اضافه کردن ید یا مصرف کردن نمک ید دار تامین کرد. اما اینکه کسی اگر کم‌کاری تیرویید داشت به جای مراجعه به پزشک غدد به رژیم غذایی روی بیاورد کار غلطی است.
شاید بتوان کلسترول بالا یا قند بالا را با رژیم غذایی درمان یا کمی برطرف کرد اما مشکلات تیروییدی چیزی نیست که بتوان آن را با رژیم غذایی رفع کرد. در مورد کلسترول و قند بالا هم فرد لازم است نزد پزشک متخصص قلب یا غدد مراجعه کند و در کنار آن رژیم غذایی را هم رعایت کند. در بحث تیرویید چنین چیزی وجود ندارد. برای همین این ذهنیت که غذا می‌تواند دارویی برای درمان بیماری تیروییدی باشد، اشتباه است.


پس نقش تغذیه در بیماری‌های تیروییدی را چگونه تشریح می‌كنید؟

بالاخره بیماری‌های تیروییدی پیامدهایی دارند که این پیامد‌ها را می‌توان با تغذیه کم کرد؛
برای مثال، افرادی که داروهای تیروییدی مصرف می‌کنند، باید مراقب زمان مصرف دارو و غذای‌شان باشند؛ چرا که مصرف هم‌زمان داروهای تیروییدی با برخی از غذاها در جذب دارو تداخل ایجاد می‌کند. خوردن غذاهای فیبری هم‌زمان با داروهای هورمونی در جذب داروها تاثیرات منفی می‌گذارد. از طرفی، این افراد باید از خوردن گردوی زیاد و سویا پرهیز کنند. کم‌کاری تیرویید نیز تبعاتی مثل چاقی دارد، در حالی که فرد مبتلا به پرکاری تیرویید از لاغری رنج می‌برد، و بنابراین لازم است علاوه بر دریافت دارو تحت رژیم هم باشد. حتی بهتر است بیماران تعداد وعده‌های غذایی‌شان را افزایش دهند و در مقابل، از حجم هر وعده مقداری کم کنند. دریافت پروتئین نیز باید کمی افزایش یابد. گنجاندن تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت ماکیان و ترکیب غلات و حبوبات در رژیم غذایی برای تأمین نیاز پروتئینی این عزیزان مهم تلقی می‌شود. برای کسانی که کم‌کاری تیرویید دارند و دچار چاقی هستند هم رژیم‌هایی در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر تامین کالری و دریافت دارو، دچار اضافه وزن نشوند.


بهترین منبع دریافت ید در کم‌کاری ناشی از کمبود این ماده معدنی، کدام است؟

اگر کم‌کاری ناشی از کمبود ید باشد، بهترین توصیه مصرف همان نمک یددار است ولی منابع دیگر ید فرآورده‌های دریایی هستند ماهی‌ها علاوه بر ید مملو از اسیدهای چرب امگا3 نیز هستند.‌ جالب است بدانید كه وجود این نوع از اسید چرب به جذب ید هم کمک می‌کند؛ یعنی شما با خوردن ماهی با یك تیر، دو نشان می‌زنید!


درباره مصرف مکمل‌ها چه‌طور؟ آیا نیازی به مصرف آنها هست؟

مکمل‌ها در بهبود شرایط بیماران تاثیر آنچنانی ندارند. بیماران می‌توانند با مصرف میوه و سبزی مواد مورد نیاز خود را تامین کنند ولی باید دقت کرد در صورت مصرف مکمل‌ها یا مولتی ویتامین‌ها فاصله زمانی را بین مصرف دارو و غذا رعایت کنند. مصرف هم‌زمان داروهای هورمونی و این مواد، جذب داروها را کم می‌کند. بنابراین مصرف مکمل‌ها باید با فاصله دو ساعت از خوردن غذاها صورت گیرد.


تاثیر مصرف لبنیات و میوه‌ها در کنترل پیامدهای این دسته از بیماری‌ها چه قدر است؟

استفاده طولانی مدت از داروهای تیروییدی موجب پوکی استخوان می‌شود بنابراین مصرف شیر و ماست در افرادی که کم‌کاری تیرویید دارند، لازم است. بارها گفته ایم كه لبنیات از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند. از طرفی، افرادی که دچار کم‌کاری تیرویید هستند به دلیل اینکه ممکن است چاق باشند به آنها توصیه می‌شود که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند. با این کار هم ویتامین‌های ضروری‌شان تأمین می‌شود و هم كالری كمی را دریافت خواهند كرد.
در ضمن، با اینكه فیبر موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها خاصیت سیرکنندگی دارد اما باید میزان مصرف‌شان به اندازه باشد، چرا که مصرف زیاد فیبر هم می‌تواند در جذب دارو‌ها تاثیر منفی داشته باشد.
خلاصه اینکه
· بیماران مبتلا به کم‌کاری تیرویید باید از مصرف زیاد مواد غذایی گوآتروژن (گوآترزا) پرهیز کنند: انواع کلم، شلغم، بادام زمینی و سویا.

· سویا می‌تواند مانع جذب کافی داروهای تیرویید شود؛ بنابراین باید در مصرف آن احتیاط كرد.

· تنظیم کالری دریافتی برای جلوگیری از افزایش وزن نیز برای آنهایی كه به كم‌كاری تیرویید دچارند، ضروری است.

· مصرف منظم منابع غنی از فیبر (سبزی‌ها و میوه‌هایی مانند انجیر، آلو، سیب و مرکبات و حتی حبوبات و غلات سبوس‌دار) برای برطرف شدن یبوست به این بیماران توصیه می‌شود.

· نوشیدن آب (حداقل روزی 8 لیوان) به این بیماران توصیه می‌شود
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا چشم‌هايم سياهي مي‌رود؟

سياهي رفتن چشم‌ها (يا سرگيجه) معمولا يک مشکل جدي به حساب نمي‌آيد،اما در صورتي که در اغلب اوقاتسياهي ‌رفتن چشم‌ها به خودي خود بهبود پيدا مي‌کند،يا علت زمينه‌ساز آن را مي‌توان به سادگي درمان کرد.


از جمله دلايل شايع سياهي رفتن چشم‌ها (dizziness) مي‌توان به اينها اشاره کرد:

* بلند شدن بيش از حد سريع.
* آنفلوآنزا.
* سرماخوردگي.
* آلرژي‌ها.
* افت قند خون.
* سرگيجه واقعي (vertigo).
* مشکلات گوش داخلي مانند بيماري مني‌ير و التهاب لابيرنت (گوش‌داخلي)
* ضربان نامنظم قلب،سکته مغزي،تومور مغزي،اسکلروز متعدد،افت شديد در فشار خون. اين‌ها عوامل کمتر شايع اما وخيم‌تر سرگيجه هستند که نياز به ارزيابي و درمان دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شايع‌ترين عوامل بروز كمردرد كدامند؟

آیا تا به حال دچار كمردرد شده‌اید؟ بسیاری از افراد در طول زندگی خود از كمردردهای شدید شكایت كرده‌اند، اما این عارضه تا حد زیادی بین انسانها شایع است.
اولین حمله درد به ناحیه تحتانی كمر معمولا برای افرادی در بین سنین 30 تا 40 سالگی بروز می‌كند. مطالعات نشان می‌دهد كه كمردرد با بالارفتن سن، شایع‌تر می‌شود. این عارضه بین افراد بسیار شایع است و از هر10 نفر تقریبا هشت نفر با آن دست به گریبان هستند.
كمردرد مشكلی است كه اغلب ظرفیت انسانها را در زندگی دستخوش تغییر می‌كند و گاهی هزینه زیادی را به فرد تحمیل می‌نماید.
به گفته متخصصان؛ كمردرد در بین افرادی كه به لحاظ جسمی متناسب نیستند، شایع‌تر است. كمر و ماهیچه‌های شكمی ضعیف ممكن است نتوانند به خوبی ستون فقرات را حمایت كنند. اگر شما یك الگوی زندگی بدون تحرك یا كم تحرك دارید یعنی بیشتر روز در یك وضعیت می‌نشینید در مقایسه با كسی كه تقریبا هر روز ورزش می‌كند، بیشتر در معرض آسیب به كمر خود هستید. هم چنین اگر شكم بزرگی دارید این وضعیت فشار اضافی را به ماهیچه‌های شما در قسمت تحتانی كمر وارد می‌كند و شرایط را برای بروز كمردرد فراهم می‌سازد. از سوی دیگر، برخی از كمردردها شامل بیماری دیسك كمر ممكن است زائیده ژنهای شما باشند.
یكی دیگر از عواملی كه در بروز این عارضه تاثیر دارد، نژاد است. برای مثال زنان آمریكایی آفریقایی تبار دو تا سه برابر بیش از زنان سفید پوست به نوعی عارضه استخوانی مبتلا می‌شوند كه روی قسمت پایینی نخاع تاثیر نامطلوب و بیمارگونه می‌گذارد.
درعین حال محققان تاكید كردند كه نوع شغل نیز تاثیر عمده‌ای روی سلامت و بهداشت این ناحیه از بدن دارد. اگر بر حسب ضرورت شغلی ناچار باشید كه وزنه‌های سنگین بلند كنید و یا در تمام ساعات روز یك جا بنشینید، سلامت كمر خود را به خطر خواهید انداخت.
برای مثال بسیاری از تایپیست‌ها یا نویسندگان اغلب از درد كمر رنج می‌برند. در این میان كشیدن سیگار نیز از جمله فاكتورهای خطرزا برای سلامت كمر محسوب می‌شود. هرچند سیگار كشیدن به طور مستقیم عامل بروز كمردرد نیست اما خطر ایجاد درد را در پشت تشدید می‌كند كه این درد تا پشت پاها از فشار نخاعی - دیسكی روی یك عصب كشیده می‌شود. سیگار در واقع مانع می‌شود كه بدن بتواند مواد مغذی و ضروری را به دیسك‌های بین مهره‌ای در قسمت تحتانی كمر برساند. از سوی دیگر مشكلات مكانیكی نیز می‌توانند موجب كمر درد شوند. به این مفهوم كه شاید شایعترین نوع مشكلات مكانیكی تحلیل رفتن دیسك‌های بین مهره‌ای باشند. این دیسك‌ها به اعصاب نخاعی فشار می‌آورند و باعث ایجاد درد شدید در این ناحیه می‌شوند.
علاوه بر اینها بسیاری از بیماریهای پزشكی مثل پوكی استخوان ممكن است سبب بروز كمردرد شوند. بنابراین با توجه به این تنوع در فاكتورهای خطرزا توصیه می‌شود، با مشاهده اولین علائم عارضه كمردرد حتما با متخصص مشورت شده و در درمان سهل انگاری نشود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چربی خون‌تان بالاست؟ ازاین دانه بخورید!

نتایج یک مطالعه نشان داد مصرف روزانه 6 گرم دانه کتان (بزرک) به عنوان مکمل رژیم ساده غذایی، برای کاهش چربی‌های خون موثر است.
دانه کتان یا بزرک دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است و گمان می رود نقش مهمی در کاهش چربی های خون داشته باشد.
در این مطالعه که به منظور تعیین اثر دانه کتان بر روی چربی های سرم انجام شد، چربی خون در 56 بیمار هایپرلیپیدمیک قبل و بعد از مصرف خوراکی بزرک (با مقدار 6 گرم در روز به صورت بیسکویت همراه با یک رژیم غذایی ساده طی سه ماه) اندازه گیری شد.
نتایج این مطالعه نشان داد پودر بزرک همراه با رژیم ساده غذایی، سطح چربی های خون را به صورت واضحی کاهش می دهد؛ بنابراین توصیه می شود که روزانه 6 گرم از دانه کتان (بزرک) به عنوان مکمل رژیم ساده غذایی جهت کاهش چربی های خون استفاده شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با دو خوراکی به جنگ آلرژی بروید!!

مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن از آلرژی‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند.
در بهار گرده‌افشانی درختان و گل‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شود که بیشتر به صورت آب‌ریزش بینی، اختلالات تنفسی به شکل خس‌خس، بثورات پوستی مثل کهیر، خارش و نهایتاً اگزمای مخاطی به صورت تورم و التهاب بروز می‌کند.
پیاز به علت داشتن ماده‌ای به نام کوئرستین مانند یک ضد آلرژی عمل می‌کند و خوردن مرتب آن به افرادی که به گرده گیاهان در فصل بهار حساسیت دارند، کمک فراوانی می‌کند.
سیر نیز تقویت‌کننده بسیار قوی سیستم ایمنی بدن است و به عنوان یک ماده غذایی ضدباکتری، ضد ویروس و سرطان موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این سبزی با افزایش لنفوسیت‌های T و ماکروفاژها، عوامل و ابزارهای جنگی سیستم دفاعی را تقویت می‌کند.
در بین دیگر سبزی‌های دیگر هویج، اسفناج و سایر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند و به طور کلی افرادی که بیشتر گیاهخواری می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 44 از 111:  « پیشین  1  ...  43  44  45  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA