انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 45 از 111:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
این 6 عامل فشار تان را بالا می برند

فشارخون بالا عبارت است از افزایش فشار وارده از جریان خون به دیواره رگ‌های خونی فشارخون بالا به نام قاتل خاموش هم خوانده می‌شود.
فشار خون این قاتل خاموش در کمین چه کسانی است؟ چون تا زمانی که آسیب جدی به بدن وارد نشده علامتی ندارد.
توجه کنید که فشارخون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی هم بالا می‌رود اما فردی که دچار بیماری فشارخون بالا است، به هنگام استراحت نیز فشارخونی بالاتر از حد طبیعی دارد.


1) استرس:

وقتی در وضعیتی فوق‌العاده مانند تغییر موقعیت، اضطراب و عصبانیت قرار می‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با مجموعه‌‌ای از تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ شدن عروق به کمک برخی ترشحات دیگر به بالا رفتن فشارخون منجر می‌شود.


2) رژیم غذایی:

تحقیقات نشان می‌دهد که نمک از عوامل افزایش دهنده فشارخون است. مصرف نمک زیاد از دوران کودکی پایه‌ای برای بالا رفتن فشارخون در سنین بالاتر می‌شود.پس بهتر است میزان نمک در غذای روزانه کودک، به خصوص شیرخوار محدود و یا حذف شود و در دوران بزرگسالی هم به اندازه مناسب باشد.


3) سیگار:

سیگار به دلیل اینکه به آزاد شدن هورمون آدرنالین منجر می‌شود موجب افزایش فشارخون می‌شود.


4) سن بالای 60 سال:

تحقیقات نشان می‌دهد که آسیب دیدن سلول‌های کلیه، مهم‌ترین علت ابتلا به فشارخون در نوار سن است. بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های کلیه، اصلاح رژیم غذایی و استفاده از میوه‌ها و انواع سبزی‌ها و غلات و حبوبات است.


5) چاقی:

فشارخون بالا در افراد چاق دو برابر افرادی است که اضافه وزن ندارند یا وزن طبیعی دارند. افراد چاق و دارای اضافه وزن در صورتی که رژیم غذایی خود را نیز تعدیل نکنند، علاوه بر ابتلا به فشارخون بالا، در معرض انواع صدمات ناشی از فشارخون مانند سکته و بیماری‌های قلبی نیز قرار دارند.


6) بیماری تصلب شرایین:

تصلب شرایین یا سختی عروق اصلی، پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است که به دنبال رسوب کلسیم و کلسترول در جدار عروق ایجاد می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حركاتی برای رفع درد قوس‌كف پا

بعضی اوقات به دنبال فعالیت‌هایی چون دویدن، پیاده‌روی و پرش قوس كف پا دچار درد و آسیب می‌شود.
افرادی كه كف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشكل می‌شوند. درد قوس كف پا معمولا به آهستگی ظاهر می‌شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دوی سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می‌شود و در قوس كف پایی احساس درد شدیدی می‌كند.
قرار دادن كمپرس سرد روی این ناحیه می‌تواند به بهبود درد كمك كند. برای پیشگیری از درد قوس كف پا كفش‌های مناسب به پا كنید و از حركات زیر برای جلوگیری یا رفع درد استفاده كنید.


حركت اول:

روی یك سطح سخت بنشینید و یك پای خود را به سمت جلو دراز كنید یك حوله یا پارچه را از زیر پنجه خود رد كنید و با دو دست به سمت خود بكشید طوری كه زانو شما خم نشود. این وضعیت را برای 30ـ15 ثانیه حفظ كنید و سپس به حالت استراحت بازگردید. این حركت را 3 مرتبه تكرار كنید.


حركت دوم:

روی یك صندلی نشسته و یك پای خود را روی زانوی پای دیگر قرار دهید. با دست انگشتان پای خود را گرفته و به سمت عقب بكشید تا وقتی كشش مناسبی را احساس كنید. 15 ثانیه در همین حال بمانید و 3 بار این حركت را تكرار كنید.


حركت سوم:

پنجه پای خود را روی لبه یك سكو قرار دهید و در همین حال پاشنه همان پا را به سمت پایین حركت داده تا كشش كافی در كف پای خود احساس كنید. 30ـ15 ثانیه در وضعیت كشش بمانید. این حركت را 3 بار تكرار كنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روشی فوق العاده برای تمیز کردن کلیه!

سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند. با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟
بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.
جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان بیماری يبوست

یبوست یكی از شایع‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است. از نظر پزشكی دفع مدفوع سخت، ناكامل یا با تعداد كم همه به معنای یبوست است.
هر قدر حركات روده بزرگ كندتر باشد سلول‌های روده فرصت خواهند داشت تا آب بیشتری از مواد دفعی بازجذب كرده و به این ترتیب مدفوع خشك‌تر و سخت‌تر می‌شود.
مهم‌ترین عامل افزایش حركات روده فعالیت بدنی است و در صورتی كه با نوشیدن مایعات كافی همراه گردد باعث اجابت مزاج راحت و منظم می‌شود.
اگر آب و سایر نوشیدنی‌ها به میزان كافی مصرف نشود باعث می‌شود سلول‌های روده مجبور به بازجذب آب و حفظ آن شوند و مدفوع خشك شود.
فیبرها قسمتی از مواد غذایی هستند كه قابل هضم و جذب نیستند، این مواد تا انتها در روده باقی می‌مانند و باعث حجیم شدن مواد دفعی می‌شوند. در صورتی كه فیبر به میزان كافی مصرف شود دفع مدفوع آسان می‌شود. سبزی‌ها، میوه‌ها، خشكبار، غلات و حبوبات منابع اصلی فیبر هستند.
این مواد هر قدر كامل‌تر (تصفیه نشده) باشند دارای فیبر بیشتری‌اند. به عنوان مثال یك سیب متوسط، 25 گرم سویا و لوبیا یا 50 گرم بادام زمینی دارای 4 گرم فیبر هستند. یك پرتقال متوسط یا یك هویج متوسط دارای 3 گرم فیبر هستند و یك برش نان سبوس‌دار یا 30 گرم انجیر خشك دارای 2.52 گرم فیبر است.
یبوست علاوه بر آزاری كه در حین دفع مدفوع ایجاد می‌كند، از عوامل اصلی هموروئید (بواسیر) ـ شقاق و سایر بیماری‌های مقعدی است و نیازمند پیشگیری و درمان است.


قبل از پرداختن به بحث درمان ذكر چند نكته ضروری است:

اول ـ هر گونه تغییر تواتر دفع یا قوام مدفوع در سنین بالا نیازمند دقت و مراجعه به متخصص برای بررسی است.

دوم ـ در صورتی كه در دوران كودكی در مورد اجابت مزاج صحیح استرس زیادی به كودك وارد شود او به طور ناخودآگاه برای فرار از استرس دفعات دفع را كاهش می‌دهد.

سوم ـ بیماری‌ها از علل مهم یبوست هستند. مهم‌ترین این بیماری‌ها شامل كم‌كاری تیروئید، افسردگی و زیادی كلسیم خون می‌باشند. داروها نیز از علل مهم یبوست هستند.

بیش از 90 درصد موارد بیماران مبتلا به یبوست با افزایش فعالیت بدنی و مصرف مایعات كافی و مصرف مقادیر كافی فیبر (25 تا 30 گرم در روز) بهبود می‌یابند. در موارد مقاوم مصرف داروها توصیه می‌شود.
پودر پسیلیوم ساده‌ترین و كم‌عاضه‌ترین داروی رفع یبوست است كه به صورت فیبر عمل كرده و می‌تواند در دوره بارداری نیز استفاده شود.
دسته دوم داروهایی هستند كه با خاصیت اسمزی باعث نشت آب به روده می‌شوند، مثل شربت منیزیم و لاكتولوز.
دسته سوم داروهای محرك روده مثل برگ سنا، بیزاكودیل و روغن كرچك است. این داروها بهتر است در خط آخر درمان یبوست باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه با افزایش چربی خون مبارزه کنیم؟

آیا می دانید چگونه می توانید در زمانی که چربی خون تان رو به افزایش است،مقدار آن را ثابت نگه داشته و کاهش دهید؟
افزایش چربی های خون یکی از مشکلات شایع ناشی از زندگی شهرنشینی است که نه تنها افراد میانسال و سالمندان از آن رنج می برند، بلکه کم نیستند جوانان و نوجوانانی که این بیماری را تجربه نموده اند. متاسفانه باید اذعان داشت در خیلی از موارد این بیماری بدون هیچ علائمی در فرد وجود دارد که می تواند عوارض قلبی و عروقی را در فرد مبتلا حتی بدون علائم زمینه ای ایجاد نماید. لذا پیشگیری و کنترل این بیماری در مراحل اولیه می تواند از عوارض جبران ناپذیر آن پیشگیری نماید. توصیه های ذیل در کنترل چربی های خون مفید می باشد:


تغییر شیوه زندگی

تغییر سبک زندگی در بهبود سطح کلسترول خون نقش اساسی دارد . اگر دچار کلسترول خون بالا هستید به طور خلاصه وزن خود را کاهش دهید ، غذاهای سالم بخورید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید . اگر سیگاری هستید ،سیگار را ترک کنید .


کاهش وزن

مطالعات متعدد تاکید دارند که اضافه وزن منجر به سطوح بالای کلسترول می شود . حتی کاهش 2.5 تا 5 کیلوگرم اضافه وزن می تواند کمک به کاهش سطوح کلسترول می کند . با نگاهی صادقانه به عادات غذایی و برنامه غذایی روتین روزانه خود شروع کنید و عادات غلط غذایی را از برنامه روزانه خود حذف کنید . شما باید بدانید در این زمینه باید انگیزه خود را قوی نمایید و حس مبارزه طلبی خود را برای غلبه بر عادات غلط غذایی تقویت کنید.


غذاهای سالم و دوستدار قلب بخورید

چیزی که شما می خورید اثر مستقیم بر سطح کلسترول خون شما دارد . در حقیقت در برخی افراد یک رژیم غذایی غنی از فیبر و دیگر غذاهای کاهنده کلسترول به همان میزان داروهای کاهش دهنده کلسترول کمک به کاهش کلسترول می کند .


چربی های سالم تر را انتخاب کنید

مصرف چربی های اشباع و چربی های ترانس ، کلسترول تام و LDL را افزایش می دهد . کمتر از 10 درصد از کالری روزانه خود را از چربی های اشباع استفاده کنید . چربی غیر اشباع تک زنجیره ای که در روغن زیتون ، بادام زمینی و روغن کانولا یافت می شود بهترین انتخاب چربی است . گردو و بادام از دیگر منابع سالم چربی هستند .


چربی های ترانس را حذف کنید

چربی های ترانس که در مارگارین ، شیرینی ها و کیک های قنادی یافت می شوند اثر منفی بر سطوح کلسترول خون دارند که نه تنها باعث افزایش LDL میشوند بلکه میزان HDL یا چربی خون مفید را نیز کاهش می دهند .
در حال حاضر بعضی از غذاها برای تبلیغ بیشتر دارای برچسب "بدون اسید چرب ترانس" هستند . باید گفت که به خیلی از این برچسب ها اعتماد نکنید . چنانچه یک ماده غذایی حاوی کمتر از 0.5 گرم چربی ترانس در هر میزان وعده مخصوص یک نفر باشد، می تواند با عنوان "بدون چربی ترانس " برچسب گذاری شود . این مقدار چربی خیلی به نظر نمی رسد ولیکن چنانچه مقدار زیادی از غذای با این مقدار ناچیز چربی ترانس بخورید ، این میزان به سرعت زیاد خواهد شد . به خاطر داشته باشید که لیست ترکیبات غذایی روی بسته بندی ها را بخوانید. در صورتی که غذایی حاوی چربی هیدروژنه باشد در واقع حاوی چربی ترانس است و باید به دنبال یک غذای جایگزین باشید .


کلسترول غذایی را محدود کنید

کمتر از 300 میلی گرم در روز کلسترول مصرف کنید ، این مقدار در صورتی که دچار بیماری قلبی هستید باید کمتر از 200 میلی گرم باشد . بیشترین منابع کلسترول شامل گوشتهای پرچرب ، زرده تخم مرغ و لبنیات پرچرب می باشد. از گوشت لخم و بدون چربی، جایگزین های تخم مرغ و لبنیات کم چرب استفاده کنید .


از غلات کامل استفاده کنید

مواد مغذی متعددی که در غلات کامل وجود دارند به سلامت قلب کمک می کنند. از نان های سبوس دار، پاستای سبوس دار، آردهای سبوس دار، و برنج قهوه ای استفاده کنید . جودوسر و سبوس جو از دیگر انتخاب های خوب و مناسب هستند .


از میوه ها و سبزیجات بیشتر استفاده نمایید

میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند که کمک به کاهش کلسترول می کنند. از میوه های فصل به عنوان میان وعده استفاده کنید. علاوه بر این بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات استفاده کنید.


از ماهی نیز بطور منظم استفاده کنید

بسیاری از انواع ماهی ها نسبت به گوشت قرمز و ماکیان از درصد کمتری چربی اشباع و کلسترول برخوردارند. سالمون ، خال مخالی و شاه ماهی از جمله ماهی های غنی از امگا3 هستند که برای قلب بسیار مفید است.


از الکل جداً پرهیز نمایید

بعضی از مطالعات در کشورهای غربی مصرف متعادل الکل را با سطوح افزایش یافته HDL مرتبط دانسته اند، ولی از آنجا که این مطالعات در افرادی که سابقه طولانی مصرف الکل را داشته و نتیجه مفید حاصله بدلیل محدود نمودن آن میزان بالای مصرف بوده به جوامعی مانند کشورما که الحمدلله مصرف الکل بسیار محدود می باشد قابل تعمیم نمی باشد. حتی در آن جوامع نیز مزایای استفاده از آن در حدی نیست که بتوان استفاده از آن را به کسانی که قبلاً مصرفی نداشته اند توصیه کرد. بر همین اساس در افراد الکلی نیز ترک نمودن مصرف الکل مورد توصیه جدی می باشد.


به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم کمک به بهبود سطوح کلسترول خون می کند . با صلاحدید پزشک خود روزانه 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشید . روزانه پیاده روی تند داشته باشید . دوچرخه سواری کنید . شنا کنید . برای اینکه بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید توصیه آنست که به یک گروه ورزشی بپیوندید و از ورزش کردن خود لذت ببرید. جالب است بدانید که لازم نیست حتماً 30 تا 60 دقیقه ورزش را در یک قسمت انجام دهید . چنانچه بتوانید در 3تا 6 قسمت 10 دقیقه ای ورزش کنید همچنان سطوح کلسترول خود را بهبود خواهید داد .


سیگار نکشید

چنانچه سیگاری هستید ، سیگار را ترک کنید . ترک سیگار کمک به افزایش سطح HDL می کند . مزایای ترک سیگار تنها به این مورد ختم نمی شود . تنها 20 دقیقه بعد از ترک ، فشار خون شما کاهش می یابد . بعد از 24 ساعت ریسک حمله قلبی کاهش می یابد . بعد از یک سال ریسک بیماری قلبی به نصف زمانی می رسد که سیگاری بودید . بعد از 15 سال ریسک بیماری قلبی در شما با فردی که هیچگاه سیگاری نبوده است برابری می کند .


مواد غذایی مکمل

ثابت شده است برخی محصولات طبیعی قادر به کاهش کلسترول خون هستند و برخی دیگر تنها کمک کننده هستند. با صلاحدید پزشک خود می توانید از محصولات و مکمل های زیز استفاده کنید:

* کنگر
* جو
* بتا-سیتوسترول (در برخی مکمل های خوراکی یافت می شود )
* پسیلیوم (در غلاف و پوست دانه ها یافت می شود)
* سیر
* سبوس جو(در جو دوسر و جو کامل یافت می شود . )
* سیتواستانول (در برخی مکمل های خوراکی یافت می شود)
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عوامل موثر در بروز تپش قلب

عواملی همچون استرس، هیجان و کم خوابی در تپش قلب موثر است،احساس آگاهی از ضربان قلب را تپش قلب می‌گویند؛ زیرا افراد در مواقع عادی از تپش قلب خود ناآگاه هستند و این تپش قلب به صورت تپیدن و لرزیدن ظاهر می‌شود.
هرگاه فرد ضربان قلب خود را احساس می‌کند لازم است به پزشک مراجعه کند که در مواردی که این تپش قلب ناشی از بیماری‌های قلبی همچون افتادگی دریچه پرولاپس و یا فشارخون باشد، نگران کننده است. در غیر این صورت در سایر موارد که ناشی از استرس یا رژیم غذایی خاصی باشد، جای نگرانی وجود ندارد.
تپش قلب در زنان شایع‌تر است، اما درمان‌های دارویی آن ربطی به سن و جنس ندارد و در همه افراد بسته به علت و ریشه تپش قلب یکسان است.
مصرف برخی مواد غذایی همچون چای و قهوه، سیگار و نوشابه گازدار باعث تپش قلب می‌شوند که در چنین مواردی رعایت یک رژیم غذایی خاص به افراد توصیه می‌شود.
غذاهای نفخ دار، سبزیجات و میوه‌های خام ممکن است باعث بروز تپش قلب در افراد شود.
کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید به پزشک مراجعه کند. پس از انجام معاینات لازم نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود که تا حد زیادی می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کند
گاه نیز انجام آزمایشهایی برای تشخیص برخی بیماریهای زمینه‌ای لازم است. در نهایت اگر علت تپش قلب مشخص نشود، دستگاهی به نام هولترمونیتور یا نوار قلب متحرک به فرد متصل می‌شود تا اگر در طول 24 ساعت فرد دچار تپش قلب شد، نوار قلب در همان حالت از بیمار گرفته شود و نوع آریتمی قلب فرد مشخص شود. علاوه بر هولتر مونیتور، می‌توان از تست ورزش استفاده کرد تا پزشک و بیمار اطمینان حاصل کنند که فعالیت شدید، عامل بوجود آورنده آریتمی خطرناک نیست.
اصول درمان بر درمان تپش قلب، حذف عامل بوجود آورنده (دارو، تنباکو، قهوه، چای و الکل) تشخیص و درمان بیماریهای همراه (پرکاری تیروئید، افت قند خون، علائم یائسگی و اضطراب) استوار است که در اکثر موارد با رعایت عادات مناسب زندگی و تغذیه، پرهیز از استرسها و هیجانات و انجام ندادن فعالیتهای ورزشی نامتناسب تپش قلب فرد بهبود می‌یابد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عفونت قارچي را با اين روغن برطرف کنيد

روغن ميخک يکي از پرارزش ترين محصولات در اروپا به حساب مي آمد. اين روغن طبيعي و گران قيمت کاربردهاي متفاوتي دارد از جمله برطرف کردن درد. از ميخک براي آشپزي و خوش بو کردن مواد غذايي نيز استفاده مي شود. روغن ميخک از برگ ها، ساقه ها و غنچه آن به دست مي آيد.


در اين مطلب به چند خاصيت اين گياه مي پردازيم:

* براي رفع برونشيت حاد، کمي عسل طبيعي، آب زنجبيل و روغن ميخک را با هم مخلوط کنيد و روي قفسه سينه بماليد.
* روغن آن خاصيت ضدميکروبي، ضد قارچي و ضدعفوني کننده دارد.
* روغن ميخک براي رفع درد دندان، سوءهاضمه، سردرد و استرس به کار برده مي شود.
* روغن ميخک سرشار از کلسيم، آهن، فسفر، سديم، ويتامين C ، A و... است.
* براي رفع گل مژه به چشم خود کمي روغن ميخک بماليد.
* روغن ميخک سيستم دفاعي بدن را تقويت مي کند.
* روغن ميخک، با افزايش گردش خون و کاهش دماي بدن باعث بالا رفتن سوخت و ساز مي شود.
* براي جلوگيري از حالت تهوع به خصوص در زنان باردار موثر است.
* مخلوطي از روغن ولرم ميخک و روغن کنجد، درمان خوبي براي گوش درد به حساب مي آيد.
* اين روغن که خاصيت ضدالتهابي و خنک کننده دارد مجراي تنفسي را باز مي کند. خاصيت خلط آور آن براي اختلالات تنفسي مانند سرفه، سرماخوردگي، برونشيت، آسم، سينوزيت و سل نيز مفيد است. جويدن غنچه ميخک، گلودرد را تسکين مي دهد.
* مخلوطي از اين روغن و کمي نمک را روي پيشاني بماليد تا سردرد شما تسکين يابد.
* روغن ميخک مي تواند براي درمان ناراحتي هايي مانند از دست دادن حافظه، اضطراب و افسردگي به کار رود.
* استعمال آن براي مراقبت از پوست به خصوص آکنه توصيه مي شود.
* به علت خاصيت ضدعفوني کننده روغن ميخک براي درمان زخم، بريدگي، عفونت قارچي انگشتان و گزيدگي مورد استفاده قرار مي گيرد. از آن جا که اين روغن به طور طبيعي تاثير زيادي مي گذارد استفاده از آن به افرادي که پوست حساس دارند توصيه نمي شود.
* اين روغن با روغن گريپ فروت، ليمو، پرتقال، نعناع، رزماري و رز به خوبي مخلوط مي شود.
* کمي از اين روغن را با روغن ديگري مخلوط کنيد و بدن را ماساژ دهيد تا حرارت بدن افزايش يابد.
* چند قطره از اين روغن را به آب وان اضافه کنيد تا باعث افزايش گردش خون، شل شدن عضلات و دفع سموم شود.
* مخلوطي از روغن ميخک و سرکه سيب عفونت قارچي پا و عفونت هاي مشابه را از بين مي برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
معجزه اي درکاهش بوي آزار دهنده بدن و پاها

آيا تا به حال با افراد ژوليده و بوي بد برخورد کرده ‏ايد؟ همه ما دوست داريم تميز و مرتب و معطر باشيم، اما گاهي اوقات‏ بوي بد بدن ما ممکن است موجب آزار و اذيت ديگران شود و ارتباط ما را با ديگران دچار اختلال کند. خيلي‏ ها فکر مي کنند، عرق بدن، بوي بدي مي‏دهد، در صورتي که عرق، يک مايع بي بوست که با فعال شدن هورمون‏هاي جنسي در دوران بلوغ از غدد عرق يا همان آپوکرين ترشح مي شود و فقط پروتئين، چربي و قند دارد.
عامل اصلي ايجاد بو، باکتري‏هايي هستند که به طور طبيعي روي پوست ما زندگي مي‏کنند. اين باکتري‏ها غيرهوازي هستند و براي رشد و تکثير به شرايط بدون اکسيژن نياز دارند. وقتي که منافذ پوست، با چربي ترشح شده از غدد عرق، بسته مي شوند، اين باکتري ها هم فعال مي گردند و بوي بدي ايجاد مي‏کنند.
هر چه ميزان عرق بيشتر باشد، اين مشکل آزاردهنده‏تر مي‏شود. در برخي بيماري ها مانند ديابت، بيماري کبدي ، برخي اختلالات متابوليک، ابتلا به انگل‏ها و عفونت هاي قارچي و همچنين افرادي که قند خونشان کم يا زياد است، اين اتفاق مي‏افتد. برخي حالت هاي خاص مانند يائسگي، هيجان، ترس و عصبانيت بيش از حد نيز موجب بيشتر شدن ميزان تعريق مي شوند.
اگر تعادل سوخت و ساز مواد غذايي در بدن به هم بخورد، بوي بدن بدتر هم مي‏شود. در واقع بدن براي خلاص شدن از شر مواد زايدي که انباشته شده اند، اين عرق و در نتيجه بو را توليد مي‏کند. مثلا برخي افراد با خوردن مواد غذايي غني از کولين مانند تخم مرغ، ماهي، جگر و حبوبات، ممکن است بويي شبيه بوي ماهي بدهند. اين افراد با حذف اين مواد از رژيم غذايي شان، به راحتي مي‏توانند از شر اين بو خلاص شوند.
همچنين برخي مواد غذايي مانند سير و پياز نيز بوي بدي توليد مي کنند.


چطور بوي بدن را کمتر کنيم؟

براي برطرف کردن بوي بدن، مهم ترين و اولين کار اين است که علت اين بو را پيدا کنيد. اگر شما جزو گروهي هستيد که بوي بدنتان آزاردهنده است، ممکن است لازم شود به پزشک مراجعه کنيد. با اين حال، با رعايت نکات زير مي‏توانيد بوي بدنتان را کمتر کنيد:

1) هر روز حمام کنيد. حمام کردن باکتري هايي را که به خصوص در زير بغل تجمع دارند و عرقتان را بدبو مي‏کنند، برطرف مي‏کند. استفاده از ليف در کنار صابون هنگام شستشوي بدن موجب مي شود اين باکتري‏ها راحت‏تر برداشته شوند.

2) لباس مناسب بپوشيد. انتخاب لباس مناسب در پيشگيري از بوي بدن موثر است. لباس‏هاي گشاد و نخي که به راحتي هوا در آنها جريان پيدا مي‏کند بهتر از لباس‏هاي تنگ و چسبان با الياف مصنوعي هستند. وقتي جريان هوا عرق را تبخير کند، رشد باکتري‏ها محدود مي‏شود.

3) به رژيم غذايي‏تان توجه کنيد. غذاهايي مانند گوشت، پياز، سير، ادويه جات و نوشيدني‏هايي مانند قهوه و الکل مي‏توانند بوي نامطبوعي در بدن ايجاد کنند، البته با توجه به اينکه خود فرد به بوي بدنش عادت مي کند و متوجه نامطبوع بودنش نمي‏شود، بهتر است براي اطمينان از تاثير رژيم غذايي در کم شدن بوي بدن، از ديگران کمک بگيريد.

4) سيگار را کنار بگذاريد. مصرف سيگار و بعضي داروها هم مي‏تواند علاوه بر بدبو کردن دهان، موجب بدبو شدن پوست نيز شوند. البته هفته ها طول مي‏کشد تا بوي بد سيگار بعد از ترک آن از بين برود.

5) از محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده کنيد. براي برطرف کردن بوي بدن مي توانيد از محصولات آرايشي و بهداشتي ضدعرق و انواع دئودورانت‏ها هم استفاده کنيد. اين محصولات موجب خشک شدن سريع عرق شده و جلوي فعاليت باکتري‏ها و بدبو شدن بدن را مي‏گيرد.


بوي بد پاها را چه طور از بين ببريم؟

بوي بد پاها هم يکي از موارد آزار دهنده‏اي است که به ويژه در افرادي که ساعات زيادي بيرون از منزل هستند و پاهايشان را از کفش بيرون نمي‏آورند ديده مي شود. براي از بين بردن اين بوي بد، رعايت نکات زير مي‏تواند مفيد باشد:

* پاهايتان را هر روز با آب و صابون بشوييد.

* جوراب بپوشيد. جوراب عرق پا را جذب کرده و سبب مي شود کفشتان بو نگيرد. از جوراب‏هاي نخي استفاده کنيد و آنها را به طور مرتب بشوييد.

* در انتخاب کفش دقت کنيد. کفش‏هاي پلاستيکي موجب تعريق بيشتر پا مي‏شوند. براي پيشگيري از اين مشکل توصيه مي‏شود از کفش‏هاي کتاني و چرم طبيعي استفاده کنيد.

* استفاده از پودرهاي مخصوص رفع بوي بد پا يا پودر زاج در کفش، به کاهش بو کمک مي‏کند. همچنين استفاده از اسپري‏هاي ضد عرق و شستشوي پا با محلول‏هاي ضدعفوني کننده نيز در از بين بردن باکتري‏ها و رفع بوي بد بدن موثر است. اگر دسترسي به اين مواد نداشتيد فقط کافي است از پودر جوش شيرين استفاده کنيد و آن را شب قبل در کفش خود
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی گوشتان زنگ می‌زند!

وقتی احساس می‌كنید كه گوشتان زنگ می‌زند در واقع این صداها از داخل مغز به گوش می‌رسند و می‌توانند به اشكال مختلفی ظاهر شوند و توصیف آنها تنها برای افرادی كه آن را تجربه كرده‌اند امكان‌پذیر است.
این بیماری را به اسم tinnitus یا وز‌وز كردن یا زنگ زدن گوش می‌شناسیم و محققان سال‌هاست به‌دنبال آن هستند تا بفهمند به چه دلیل صداهای كوچكی كه در دنیای اطراف ما وجود دارد، از لایه‌های ظریف گوش ما گذشته و ما آنها را می‌شنویم.
آنچه تحقیقات نشان می‌دهد حاكی از آن است كه هزاران سلول انسان در گوش گاهی اوقات صداهای خفیفی كه در محیط اطراف وجود دارند را دریافت كرده و به مغز انتقال می‌دهند و آنگاه است كه شما آنها را می‌شنوید. گاهی اوقات این سلول‌ها چنان آسیب دیده‌اند كه شنیدن این صداها به تمام وقت یا بیشتر اوقات گسترش پیدا می‌كند و آنگاه است كه می‌تواند موجبات ناراحتی شدید شما را پدید آورد.
در كنار این موضوع كه می‌تواند سبب شنیدن صداها در گوش شما شود عوامل دیگری همچون حساسیت به صداهای بلند، بالا یا پایین بودن فشار خون، تومور، دیابت، مشكلات غده تیروئید، یا حتی جراحات سر و گردن هستند كه در این اتفاق مؤثرند.
برای قابل تحمل كردن این موضوع چند راه به شما پیشنهاد می‌كنیم كه می‌تواند مؤثر باشد:


از صداها دوری كنید:

افراد عادی برای شركت در یك مسابقه پر سروصدا یا حتی كنسرت موسیقی مشكلی ندارند اما برای شما كه از وز وز كردن گوشتان در عذابید از این كار دوری كنید. گوش دادن هر نوع صدایی از طریق واكمن‌ها، هدفون‌ها یا هر وسیله‌ای كه مستقیما وارد گوشتان شود برایتان مضر است. این كار حتی برای آنان كه از این مشكل رنج نمی‌برند نیز ممكن است سبب شود تا در آینده به مشكلات سنگین شدن گوش یا حتی وز‌وز كردن آن دچار شوند.


فشار خونتان را كنترل كنید:

گاهی اوقات صدای وز‌وز گوش ممكن است به خاطر بالا بودن فشار خون باشد. پس در این حالت این صداها را به‌عنوان زنگ خطری برای بالا رفتن فشار خونتان بدانید و فورا به پزشك مراجعه كنید.


نمك نخورید:

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید و یا گوش‌هایتان زنگ می‌زند، خوردن نمك برایتان بسیار مضر است. هر چه می‌توانید كمتر سدیم بخورید و در رژیمتان از غذاهایی كه نمك زیادی دارند مثل غذاهای حاضری جدا دوری كنید.


آسپرین نخورید:

گاهی اوقات آسپرین باعث می‌شود روز بعد از خوردن آن گوشتان وزوز كند یا زنگ بزند. اگر به‌صورت مداوم آسپرین می‌خورید ممكن است در خطر ابتلا به این مشكل قرار بگیرید. خوردن آسپرین بچه برای آنانی كه برای مشكلات قلبی از آن مصرف می‌كنند خطر كمتری دارد. برای جایگزینی آسپرین با داروی دیگر با دكترتان مشورت كنید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان خانگي سوختگي با موادي باور نکردني!!

سوختگي بر اثر قرار گرفتن پوست در معرض حرارت بيش از حد و برق گرفتگي، مواد شيميايي و ... رخ مي دهد. طبقه بندي سوختگي بر اساس بافت هاي آسيب ديده متفاوت است.
سوختگي مي تواند به عضلات، استخوان، رگ هاي خوني و بافت پوست آسيب برساند. سوختگي را مي توان به 3 درجه طبقه بندي کرد؛ درجه اول که به پوست آسيب مي رساند، درجه2 که به لايه زيرپوست آسيب مي رساند و درجه سوم که تمامي لايه پوست را تحت تاثير قرار مي دهد. سوختگي، علاوه بر آسيب جسمي، روي روان فرد نيز تاثير مي گذارد.


سوختگي علل متفاوتي دارد از جمله:

* تماس با آتش* سوختگي با گاز، برق و يا مواد شيميايي* آفتاب سوختگي* سوختگي بر اثر جراحي با ليزر و ...* تماس پوست با وسايل داغ مانند فر، ماهي تابه و ... * اشعه * بخار، آب داغ و روغن داغ.


علائم سوختگي درجه اول:

* قرمزي پوست
* درد و ورم


علائم سوختگي درجه دوم:

* تاول
* ورم
* کنده شدن پوست
* درد شديد


علائم سوختگي درجه سوم:

* درد شديد
* سوختگي پوست
* بي حسي


علائم شايع سوختگي درجه يک، دو و سه:

*سردرد* تب* ضعف* از حال رفتن* نبض تند * پوست رنگ پريده و مرطوب *لب ها و ناخن هاي آبي رنگ.


درمان خانگي:

* براي درمان آني سوختگي سطحي مي توانيد قطعه اي يخ روي قسمت هاي متاثر (به مدت چنددقيقه) قرار دهيد.
* ماليدن عسل و باند پيچي کردن قسمت سوخته نيز براي کاهش درد و بهبود آن مفيد است.
* مقدار زيادي ماست روي سوختگي قرار دهيد و پس از 20 دقيقه بشوييد. ماست علاوه بر خنک کردن درد را تسکين مي دهد.
* براي تسکين درد و درمان سوختگي، قسمت سوخته را به مدت چند دقيقه در شير پرچرب فرو کنيد.
* سفيده تخم مرغ نيز براي درمان سوختگي موثر است.
* براي سوختگي هاي شديد، روغن استوقدوس روي زخم بماليد.
* برگ هاي تازه آلوئه ورا را روي محل سوختگي بگذاريد.
* پس از خوب شدن، محتويات کپسول ويتامين E را روي قسمت مذکور بريزيد تا از ايجاد لکه جلوگيري کند.
* جالب است بدانيد که با ماليدن کمي مايع ظرف شويي درد سوختگي کاهش مي يابد.

**** لازم به ذکر است که تنها اقدام سريعي که در مورد سوختگي از نظر علمي تاييد شده است استفاده از آب ولرم به مدت 15-10دقيقه در محل سوختگي است و در استفاده از مواد خانگي براي درمان سوختگي موارد زيادي از افزايش آسيب ديدگي بافتي و بروز عفونت در سوختگي ها را شاهد هستيم .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 45 از 111:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA