انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 46 از 111:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی

آیا می دانید چه ویتامینی برای بیماری های کبدی بسیار مفید است؟و چرا این ویتامین مفید است؟
استفاده از مكمل‌های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های كبدی مفید باشد.
افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی می‌توانند با مصرف مواد غذایی و یا مكمل‌های حاوی ویتامین E به درمان خود بپردازند، البته مصرف این ویتامین باید زیر نظر پزشك باشد.
افراد مبتلا به كبد چرب هم می‌توانند از این ویتامین برای بهبود یافتن استفاده كنند، اما متاسفانه مصرف این ماده برای بیماران كبدی كه به دلیل مصرف الكل دچار این بیماری شدند، اصلا توصیه نمی‌شود.
ویتامین E پیش از این برای درمان بیماری‌های كبدی اصلا توصیه نمی‌شد و معمولا افرادی كه در شرف ابتلا به این بیماری بودند، تنها می‌توانستند از آن استفاده كنند، اما با مطالعات و تحقیقات جدید مشخص شد كه می‌توان از این ویتامین نیز حتی برای بیماران كبدی دیابتی هم استفاده كرد.
تجویز ویتامین E و قرص‌های مكمل برای افراد مستعد این بیماری نیز توصیه می‌شود. البته كاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و رعایت رژیم غذایی اصولی و مناسب نیز در كنار این مكمل‌های ویتامینه كمك مؤثر به درمان بیماران می‌كنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سردرد نشانه چیست؟

سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع این بیماری‌ باشد...
سردرد یک بیماری نیست بلکه نشان دهنده طیف وسیعی از بیماری‌ها است که از یک سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهای بدخیم مغزی ختم می‌شود.»
بیشترین سردردها مربوط به بیماری‌ میگرن و عوامل تنش‌زا است،«سردردهای تنشی ناشی از کار زیاد و هیجانات تنشی است که با توجه به ماهیت فشارنده دورتا دور سر را فرا می‌گیرد و روزها ادامه می‌یابد.»
این سردردها به نور و صدا حساس و با تهوع و استفراغ همراه است و می‌تواند چندین ساعت و حتی چندین روز ادامه داشته باشد.
«سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع بیماری‌های وخیم مغزی باشد و در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک معالج، درمان به سختی و حتی غیر ممکن خواهد بود.»
«به همین دلیل به بیماران توصیه می‌شود هنگام مواجه با سردردهای مکرر و طولانی مدت به پزشک متخصص مراجعه کنند.»
مصرف بی‌رویه قرص های مسکن بدون نسخه پزشک عوارض زیادی دارد ،مصرف بی‌رویه مسکن‌ها باعث مشکلات عروقی، سکته قلبی و سکته مغزی می‌شود.
همچنین مصرف بی‌رویه مسکن های گروه آسپیرن از جمله ایبوپروفن نیز منجر به بیماری‌های گوارشی و پوکی استخوان می‌شود و مصرف اینگونه مسکن‌ها تنها باید با دستور پزشک باشد.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکاتی مهم راجع به تیروئید

اگر مشکل تیروئید دارید یا اینکه از این موضوع اطلاع ندارید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.
تیرویید از جمله غدد بدن است که در تمام طول عمر فعال است و با ترشح هورمون تیرویید، اعمال حیاتی مهمی را در درون بدن کنترل می‌کند....
به طور مسلم، اختلال در تولید این هورمون ایجاد علایم و عوارض متعددی را در بدن سبب خواهد شد. آنچه درباره عملکرد غده تیرویید و همچنین اختلالات مربوط به ترشح هورمون‌های آن اهمیت دارد، این مساله است که عوارض بیماری‌های تیرویید در سنین گوناگون، متفاوت است و در هر سن، علایم مخصوص همان سن بروز می‌کند. همچنین این اختلالات هورمونی ممکن است در هر سنی از بدو تولد تا دوران کهولت در افراد بروز می‌کند و به علت اعمال بسیار مهم و حیاتی هورمون تیرویید در بدن افراد، تشخیص به موقع بیماری تیرویید از عوارض خطرناک این بیماری‌ها در بدن جلوگیری خواهد کرد.
به‌طور معمول، افزایش سن در افراد با بیماری‌ها و علایم جسمی خاصی همراه است که اغلب افراد به آنها آگاهی دارند. بسیاری از سالمندان نیز حالات گوناگون و علایمی را که در ذهن و جسم احساس می‌کنند، به سن بالای خود مربوط می‌دانند و با این توجیه که این علایم به دوران کهولت اختصاص دارد و اغلب درمانی ندارد، به آن نشانه‌ها توجه نمی‌کنند.
برای مثال، اگر یک فرد سالمند به کاهش تمرکز و یا کم‌حافظگی مبتلا شود، آن را با افزایش سن خود توجیه می‌کند. حتی در صورت بروز تپش قلب و درد قفسه سینه، بیماری‌ قلب اولین گزینه مورد توجه شخص و اطرافیان اوست.
تمام این مسایل که افزایش سن می‌تواند موجب آن شود، در یک نگاه اجمالی منطقی به نظر می‌رسد اما لازم به تذکر است که بسیاری از علایم بیماری‌ها در دوران سالمندی با دوران میانسالی و جوانی متفاوت است و نباید همه آنها را با افزایش سن توجیه کرد.
به طور مثال، بیماری‌های تیرویید از جمله بیماری‌هایی هستند که باید در دوران سالمندی مورد توجه قرار بگیرد زیرا درباره اثر کم‌کاری یا پرکاری تیرویید روی عملکرد شناختی سالمندان مدارک کافی گزارش شده است. در سالمندان، اختلالات غده تیرویید به شکل غیرمعمول ظاهر می‌شود. برای مثال، پرکاری تیرویید با حالت‌های بی‌خوابی، فراموشی و کاهش تمرکز حواس همراه است. کم‌کاری آن نیز به شکل کندی حرکات جسمی و ذهنی تظاهر می‌یابد. ضعیف شدن حافظه، کاهش تمرکز و ضعیف شدن قدرت شناخت در افراد بروز می‌کند. برخی از سالمندان مبتلا به پرکاری تیرویید، اغلب از دردهای قلبی و تپش قلب شکایت می‌کنند غافل از اینکه این علایم به علت اختلال در غده تیرویید فرد بروز می‌کند و تا زمانی که این مشکل درمان نشود، علایم بیماری از بین نخواهد رفت.
همچنین نباید علایم مربوط به کم‌حافظگی و تمرکز نداشتن فرد سالمند را همیشه با کهولت سن توجیه کرد. بسیار دیده شده است که درمان کم‌کاری تیرویید در بیماران سالخورده موجب به وجود آمدن شرایط بهتر ذهنی در بیمار شده است. بنابراین توصیه می‌کنم اگر به مشکلات حافظه دچار شده‌اید، از پزشک‌تان بخواهید بررسی تیرویید را هم مدنظر قرار دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گرفتگی صدا در صبح

دلیل گرفتگی صدا برگشت شبانه ی اسید معده به مری و گلو در هنگام خواب است. اشکال این برگشت در این است که انسان متوجه آن نمی شود. یکی از نشانه های آن بدبوئی تنفس در صبح است. پس اگر گرفتگی بدون دلیل صدا همراه با بدبوئی تنفس صبحگاهی دارید، ممکن است برگشت شبانه اسید معده علت آن باشد.
آلرژی ها هم می توانند عامل غیر مستقیم گرفتگی صدا باشند، چون باعث سرفه کردن ، تنفس از دهان و آبریزش پشت بینی به داخل حلق میشوند که التهاب تارهای صوتی را به دنبال دارد. چیزهائی مثل سیگار کشیدن و بخار مواد شیمیائی هم تارهای صوتی را تحریک کرده و گرفتگی صدا ایجاد کنند.
سیگاری ها از طریق دیگری هم دچار گرفتگی صدا می شوند: با به وجود آمدن تومور سرطانی یا رشد غیر عادی تارهای صوتی. این مورد در سیگاری ها بسیار بیشتر از سایرین دیده می شود. و در تمام موارد، خشکی هوا گرفتگی صدا را تشدید می کند.


درمان گرفتگی صدا

- به صدایتان استراحت بدهید. سکوت کامل بهترین راه بهبود گرفتگی صداست. لااقل از پچ پچ کردن و فریاد زدن بپرهیزید. پچ پچ کردن فشار زیادی بر تارها وارد می کند. اگر لازم است، با صدای آرام حرف بزنید.
- گلو را مرطوب کنید. استنشاق بخار آب داغ از درمان های بسیار مؤثر است. از دوش آب گرم یا دستگاه بخور کمک بگیرید. گذاشتن دستگاه بخور در اتاق خواب از خشک شدن هوای آن جلوگیری می کند.
- در درون بدن هم نیاز به آب کافی دارید. خوردن آب را به قدری زیاد کنید تا ادرارتان بی رنگ شود. اگر ویتامین هائی مثل A یا B12 یا داروهای تغییر رنگ دهنده ی ادرار مصرف می کنید و ادرار بیرنگ نمی شود، خوردن روزانه ی10 تا 12 لیوان آب کافی است.
- سوپ مرغ بخورید. اگر دچار گرفتگی صدا در اثر سرماخوردگی شده اید، سوپ مرغ را با سیر بخورید. گرمای آن گلو را مرطوب می کند و سیر کمک کننده ی ترشح مخاطی است.
- ترشحات مخاطی را کم کنید. داروهای کاهش دهنده ی ترشحات مخاطی بخورید. اما از مصرف داروهای ضدحساسیت خودداری کنید، چون گلو را خشک می کنند. داروهای ضدّاحتقان هم در کاهش مخاط مؤثرند، ولی اگر ناراحتی قلبی دارید، قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. بعضی داروهای ضدّاحتقان ممکن است فشار خون را بالا ببرند.
- آسپیرین نخورید. در التهاب ناشی از سرماخوردگی تارهای صوتی، آسپیرین باعث آزرده شدن بیشتر آنها می شود و گرفتگی صدا را تشدید می کند. از مُسکن های دیگر استفاده کنید.
- سرفه نکنید. برای جلوگیری از سرفه و آسیب بیشتر تارهای صوتی، از داروهای ضدّسرفه و خلط آور استفاده کنید.
- غرغره نکنید. بر خلاف عقیده ی شایع، غرغره کردن با دهانشویه عملاً گرفتگی صدا را بدتر می کنند. محلول های غرغره اصلاً نزدیک به تارهای صوتی نمی شوند و خود عمل غرغره کردن مضر است، چون تارهای صوتی را به هم زده و تورم آنها را بیشتر می کند.
- کافئین نخورید. کافئین موجود در قهوه، کولا و شکلات یک عامل خشک کننده گلو است و کمکی به تارهای صوتی نمی کند.
- درمان های طبی. اگر گِرِهَک های روی تارهای صوتی یا بزرگ شدن آنها مشاهده شود، پزشک می تواند به درمان آنها کمک کند.
- آوا درمانی کنید. اگر گرهک های تارهای صوتی با استراحت و روش های رفع گرفتگی صدا از بین نروند، پزشک شما را به متخصصی برای آموزش دوباره ی تارهای صوتی معرفی می کند. در موارد شدید، ممکن است، عمل جراحی لازم شود.
- تومور را درمان کنید. اگر پزشک وجود توموری را تشخیص دهد، زیاد نگران نشوید. بیشتر تومورهای تارهای صوتی کوچکند و اگر در مراحل اولیه دیده شوند، به آسانی قابل درمانند.


پیشگیری

اگر یک بار دچار گرفتگی صدا شدید، می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.
- خود را گرم کنید. کسی که زیاد از صدایش استفاده می کند یک ورزشکار صوتی است و مانند هر ورزشکاری باید پیش از شروع مسابقه خود را گرم کند. شما هم قبل از سخنرانی یا آواز خواندن کمی گلویتان را تمرین بدهید.
- ماهیچه های گردن را با دست هایتان به آرامی بمالید و به راحتی تنفس کنید و آرواره را آزاد بگذارید. شانه هایتان را در جهات مختلف بگردانید و آنها را به آرامی تکان دهید.
- چند جرعه آب بخورید. زبان را کمی در دهان حرکت دهید و بیرون بیاورید.
- چند خمیازه بکشید و با لب های بسته صداهای آرامی ادا کنید تا لرزش آنها را حس کنید. بعد از سخنرانی یا کنسرت هم همین کارها را تکرار کنید تا دچار گرفتگی صدا نشوید.
- گلو را تحریک نکنید. دود سیگار، بخارهای شیمیائی و خاک ارّه باعث گرفتگی صدا می شوند. سیگار نکشید و با سیگاری ها همنشین نشوید. در جاهائی که مواد محرّک و خاک ارّه وجود دارد ماسک بزنید.
- صدا را صاف نکنید. صاف کردن صدا عادت بدی است که ترک آن سخت است. به جای آن آب دهان را قورت بدهید. یک عمل بلع را به آهستگی انجام دهید، انگار واقعاً لقمه ی غذا را قورت می دهید. این کار احساس وجود چیزی در گلو را از بین می برد.
- پیش از پرواز دوش بگیرید. اگر زیاد با هواپیما مسافرت می کنید، صدایتان دو دشمن پیدا می کند: هوای خیلی خشک و لزوم صحبت کردن در میان صدای موتور هواپیما. دوش گرفتن با آب گرم پیش از پرواز و خوردن مقادیر زیادی آب در حین پرواز مفید است.
- نزدیک به هم حرف بزنید. اگر در محیط پر سروصدائی مجبور به صحبت با کسی هستید، در میدان شنوائی او حرف بزنید. بهترین روش صحبت رو در رو است که در آن، شنونده حرکات لب ها را نیز می خواند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اثر لباس سفید بر فشار خون

رنگ ها چه تاثیری می توانند بر فشار خون افراد داشته باشند؟رنگ سفید ، فشار خون را بالا می برد یا پایین ؟
"اثر لباس سفید" پزشكان بر افزایش فشار خون هنگام اندازه‌گیری آن؛ شدیدتر است
"اثر لباس سفید" (white-coat effect) پزشكان بر افزایش فشار خون هنگام اندازه‌گیری آن در مبتلایان به پرفشاری خون که از قبل فشارخون‌شان بالاست، حتی شدیدتر است
به خاطر این است که بیمارانی که به مطب دکتر یا بیمارستان مراجعه می‌کنند، تحت استرس قرار می‌گیرند.
یک گروه پژوهشگران استرالیایی می‌گویند دادن یک بازوبند اندازه‌گیری فشار خون به بیماران برای اندازه‌گیری 24 ساعته راه بهتری برای اندازه‌گیری فشار خون است.
فشار خون را یا می‌توان در درمانگاه اندازه‌گیری کرد یا بازوبند اندازه‌گیری فشار خون را به بیمار پوشاند نا در طول زندگی روزانه فشار خونش اندازه‌گیری شود، روشی که به آن "اندازه‌گیری فشار خون متحرک" (ambulatory blood pressure measuring) گفته می‌شود.
این پژوهشگران فشار خون 8500 بیمار را که 11 درمانگاه فشار خون در سراسر استرالیا تحت نظر بودند، مورد بررسی قرار دادند.
مقایسه اندازه‌گیری فشار خون بوسیله پزشکان و پرستاران با اندازه‌گیری به روش متحرک نشان داد، اندازه‌گیری فشار خون بوسیله دکتر تا 29 واحد و اندازه‌گیری فشار خون بوسیله پرستار تا 17 واحد ممکن است فشار خون را نسبت به اندازه‌گیری بالا ببرد.
نکته جالب این بود که هر چه فشار خون بیمار به حد طبیعی نزدیک‌تر بود، تفاوت میان این دو شیوه اندازه‌‌گیری کمتر می‌شد.
کارشناسان می‌گویند این تحقیق نشان‌دهنده اثر عوامل خارجی در هنگام اندازه‌گیری فشار خون است،و باید توجه بیشتری به اندازه‌گیری فشار خون 24 ساعته در خانه معطوف شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
8 دلیلی که سبب چاقی می‌شود

این موضوع حقیقت دارد که معمولا ما در صورتی دچار چاقی یا اضافه وزن می‌شویم که یا زیاد غذا بخوریم یا به اندازه کافی فعالیت بدنی نداشته باشیم. اما گاهی چاقی می‌تواند دلایل پزشکی داشته باشد که در اینجا به 8 مورد آن اشاره می‌کنیم.


1)کم ‌کاری تیرویید:

در این حالت، غده تیرویید که به شکل پروانه در پایین گلو قرار گرفته است، به اندازه کافی هورمون تیروییدی ترشح نمی‌کند. از آنجا که این هورمون نقش کلیدی در تعادلات متابولیکی دارد، تولید کم آن سبب کندی متابولیسم شده و در نتیجه هر چه فرد مصرف می‌کند، به شکل چربی ذخیره شده و به انرژی تبدیل خواهد شد. زنان 6 برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند و به همین دلیل میزان شیوع چاقی در آنها بیشتر است. در صورتی که پزشک شما تشخیص داد مبتلا به کم‌کاری تیرویید هستید، احتمالا برای شما هورمون درمانی را تجویز خواهد کرد.


2)مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری:

اکثر قرص‌های پیشگیری از بارداری از 2 هورمون پروژسترون و استروژن تشکیل شده‌اند که جلوی تشکیل تخمک را تا 99 درصد می‌گیرد. با این حال مصرف این قرص‌ها تا حد کمی می‌تواند سبب اضافه وزن شود. دلیل آن هم تاثیر استروژن در ذخیره‌سازی چربی توسط ارگان‌ها است که البته یک ضرورت برای بدن زن در حین بارداری است. در صورتی که شما برای پیشگیری از بارداری از قرص استفاده می‌کنید، بهتر است هر چند وقت یک بار روش خود را تغییر داده و از روش‌های دیگر کمک بگیرید.


3)مصرف قرص‌های ضدافسردگی:

قرص‌های ضدافسردگی می‌توانند تعادل ترکیبات شیمیایی مغز را تغییر دهند و فرد را از حالت افسردگی رها کنند. با این حال در اکثر موارد مصرف آنها سبب اضافه وزن جزیی خواهد شد. در صورتی که شما به هر دلیلی از این نوع قرص‌ها مصرف می‌کنید، بهتر است در کنار آن عادات صحیح زندگی را هم به کار ببندید، یعنی یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به اندازه ورزش کنید.


4)دیابت نوع 2 :

دیابت نوع 2 زمانی به وجود می‌آید که بدن به اندازه کافی انسولین ترشح نکند یا بدن نسبت به آن مقاوم باشد. درمان‌های آنتی‌دیابتیکی که برای این بیماران تجویز می‌شود معمولا سبب بروز اضافه وزن می‌شود. درمان با انسولین یا سایر داروها خواه‌ناخواه کمی اضافه وزن برای بیمار به دنبال دارد، پس در صورتی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستید، بهتر است در کنار داروهای آنتی‌دیابتیک داروی متفورمین هم مصرف کنید اما قبل از هر چیز با پزشک خود مشاوره کنید چون این دارو با همه سازگار نیست.


5)نشانگان کوشینگاین :

بیماری نادر که به نام هیپرکوتیکوتیزولیسیم هم معروف است در اثر ترشح زیاد کورتیزول توسط غدد فوق‌کلیوی ایجاد می‌شود. وظیفه این هورمون کنترل فشارخون و متابولیسم است. برخی از نشانه‌های ابتلا به این بیماری وزن‌گیری به ویژه در ناحیه صورت و گردن، خستگی، پرفشاری خون و افزایش گلیسمی یا قندخون است. عوامل زیادی می‌توانند زمینه ابتلا به این ناراحتی را فراهم کنند. به عنوان مثال هورمون‌ درمانی طولانی برای بهبود بیماری‌هایی نظیر آسم یا تومورهای غیرسرطانی جزو این دسته‌اند. با توجه به دلیل ابتلا به بیماری؛ جراحی، رادیوتراپی یا مصرف داروهای کم‌کننده تولید کورتیزول می‌تواند موثر باشد.


6)نشانگان تخمدان پلی‌کیستیک:

به هم ریختگی تعادل هورمونی می‌تواند سبب بروز کیست یا کیسه‌های مایع حاوی تخمک شود که از تخمدان‌ها آزاد نشده‌اند. این کیست‌ها روند تخمک‌گذاری‌ را مختل کرده و در نتیجه سبب اضافه وزن، پرمویی در صورت، اختلال در دوره‌های عادت ماهانه و گاهی ظاهر شدن آکنه می‌شود. در صورتی که به این ناراحتی دچار شدید، اولین توصیه پزشک تغییر شیوه زندگی و مصرف داروهایی مثل متفورفین است که متابولیسم را کنترل کرده و سبب تعادل هورمونی می‌شود.


7)مصرف استروژن :

با آغاز یائسگی میزان تولید هورمون استروژن در بدن کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند که از جمله نشانه‌های آن گرگرفتگی و عرق کردن‌های شبانه است. در این حالت پزشک معمولا هورمون درمانی جایگزین را پیشنهاد می‌کند. هورمون درمانی خود مسب جذب آب است که به دنبال آن فرد شاهد افزایش وزن خود خواهد بود. در کنار این موضوع با افزایش وزن متابولیسم هم کند‌تر می‌شود. برای حل این مساله هم بهترین توصیه انتخاب عادات صحیح غذایی و تمرینات فیزیکی برای مقابله با تغییرات ناشی از یائسگی است.


8) استروییدها:

مصرف کورتیکواستروییدها معمولا برای درمان آرتریت روماتویید، آسم یا دیگر بیماری‌ها استفاده می‌شود و التهابات دردناک را تسکین می‌دهد. اما در عین حال میزان جذب آب توسط بدن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر چون فرد مبتلا به این ناراحتی‌ها تحرک کمتری دارد، کالری کمتری می‌سوزاند و دچار اضافه وزن خواهد شد. اگر از چاقی در این شرایط رنج می‌برید، از پزشک خود بخواهید نوع درمان را تغییر دهد اما توجه داشته باشید داروهای دیگر شاید مسبب چاقی نباشند اما عوارض دیگری به دنبال خواهند داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا شما هم وسواس دارید؟

اختلال وسواسی یک نوع اختلال اضطرابی ناتوان کننده است. در این اختلال مدام افکار مزاحم و ناخواسته ای شکل می گیرند که فرد نمی تواند از دست آنها خلاص شود. مثلاً ممکن است فرد دائماً از این که همه اجسام آلوده هستند هراس داشته باشد و برای رهایی از این هراس مکرراً دستها و اجسام را بشوید. وسواس شستشو یک نوع از اختلال وسواسی به شمار می رود. اختلال وسواسی از انواع خفیف تا بسیار شدید می تواند باشد و می تواند موجب آشفتگی زندگی فردی و اجتماعی شده و حتی کار یا تحصیل فرد را مختل کند.


علت ایجاد وسواس چیست؟

علت دقیق ایجاد وسواس مشخص نشده است ولی علل مختلفی از جمله علل مربوط به مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی بر آن تاثیر دارند. تصویر برداری از مغز در بیماران نشان می دهد که فعالیت مغز این افراد الگوی متفاوتی دارد و فعالیت قسمت خاصی از مغز در آنها غیر طبیعی است. این یافته ها و نیز به هم خوردن تعادل واسطه های شیمیایی خاصی مانند سروتونین ممکن است با بیماری در ارتباط باشد.


علائم اختلال وسواسی چیست؟

وسواس یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. ممکن است علائم زمانی افزایش و زمانی کاهش یابند. درمان، علائم بیماری را تخفیف می دهد ولی ممکن است برخی از علائم مدتی پس از شروع درمان نیز باقی بمانند. اضطراب شایع ترین علامت این بیماری است. مثلاً ممکن است فرد احساس کند که اگر یک کار خاص را انجام ندهد اتفاق وحشتناکی رخ می دهد. یا ممکن است مکرراً اجاق گاز ، شیر آب، بخاری، قفل در و ... را چک کند و اگر این کار را نکند احساس اضطراب شدید، پریشانی و بی کفایتی به فرد دست می دهد. وسواس چک کردن یکی دیگر از انواع وسواس است.


نشانه های اختلال وسواسی شامل :

١- وسواس :

افکار نا بجا، تکرار شونده، ناخواسته و اجبار کننده ای است که افکار طبیعی فرد را مختل می کند و موجب اضطراب یا هراس می شود. این افکار می توانند فجیع و بیرحمانه، جنسی و یا به صورت ترس از بیماری باشد. و یا مانند ترس زیاد از صدمه دیدن خود یا افراد مورد علاقه ، نیاز شدید به این که باید همه ی کارها کاملاً دقیق و صحیح انجام شوند ، هراس از آلودگی و کثیفی اشیا و...

٢- اضطرار و اجبار :

رفتارها یا کارهای عمدی است که برای کنترل افکار وسواسی مکرراً انجام می شوند. فرد به این روش تلاش می کند تا از دست افکار آزار دهنده خود خلاص شود. مانند شستن مکرر یا چک کردن مداوم کاری که انجام شده ، شمردن مکرر یک عمل مانند شمردن مکرر دفعات شستشو ، تکرار کردن کارها مثلاً چیدن مکرر اشیا برای این که منظم شوند ، جمع آوری و انباشتن اشیا خاص و...
افراد مبتلا در آگاهی از بیماری خود متفاوتند. ممکن است گاهی متوجه باشند که افکارشان صحیح نیست و گاهی عمیقاً به آن معتقد باشند.


چگونه اختلال وسواسی تشخیص داده می شود؟

تشخیص اختلال وسواسی با توجه به علائم آن، تاریخچه بیماری و معاینه توسط پزشک صورت می گیرد. وسواس یا اجبار به انجام کار خاص وقت گیر بوده و معمولاً بیش از یک ساعت در روز طول می کشد. همچنین به میزان زیادی روال عادی زندگی روزمره، کار، روابط اجتماعی یا تحصیل فرد را مختل می کند.


اختلال وسواسی چگونه درمان می شود؟

درمان اختلال وسواسی از طریق مشاوره، روان درمانی و همچنین به وسیله داروها صورت می گیرد. داروهای ضد افسردگی خاصی هستند که بر واسطه های شیمیایی مغز مانند سروتونین اثر می کنند. برای تاثیر این داروها بر افکار و رفتارها ممکن است به چند هفته زمان نیاز باشد. روان درمانی نیز از طریق روش رفتار شناختی انجام می شود. با مواجهه تدریجی با عامل هراس و خودداری از انجام کارهای خاص به مرور از اضطراب و هراس فرد کاسته می شود. مثلاً اگر وسواس شستشو دارید مکرراً شیئی را که تصور می کنید آلوده است لمس کنید و پس از آن دستهای خود را نشویید. اگر این کار را تکرار کنید به تدریج از هراس و اضطراب شما کاسته خواهد شد. این کار در مورد افکار نا بجا نیز موثر است. بهترین روش ،استفاده همزمان از دارو و روان درمانی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زردي چهره درمان دارد؟

زماني که خون به اندازه کافي به صورت نرسد، فرد دچار زردي چهره مي شود.زردي چهره يکي از مشکلاتي است که بسياري از افراد را آزار مي دهد زيرا در اين حالت احساس مي کنند که زشت و لاغر شده اند.
خستگي مدام بدن، مشکلات رواني، تنش دايم رواني، سوءتغذيه مزمن، تحمل دردهاي طولاني بدون استفاده از دارو، سرماي شديد و سيگار کشيدن از دلايل اصلي زردي چهره مي باشد.
آرامش اعصاب و روان، گردش رفتن با دوستان و پرداختن به سرگرمي هاي مورد علاقه، مطالعه، شنا کردن، ورزش روزانه، خوردن غذاهاي سرشار از ويتامين، مصرف گوشت انواع پرندگان و دوش آب نيمه گرم از راه هاي درمان زردي چهره است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بيماریهایی که موجب خستگي مزمن مي‌شود

خستگي مشکل شايعي است که بسياري از ما آن را تجربه کرده‌ايم اما گاهي اين خستگي تنها امري نيست که با کمي استراحت برطرف شود و خود نوعي بيماري محسوب مي‌شود
اين مشکل ممکن است به دنبال برخي بيماري هاي ديگر ايجاد شود و به مدت طولاني باقي بماند. برخي بيماري هايي که مي‌تواند سبب بروز خستگي مزمن شود عبارتند از:


بيماري قلبي:

اگر هنگام انجام کارهاي روزمره احساس خستگي مي‌کنيد يا هنگام تميز کردن و جارو کردن خانه بايد کمي بنشينيد، اين موضوع ممکن است علامت وجود بيماري قلبي در شما باشد. در اين صورت حتما بايد با پزشک خود مشورت کنيد. تغيير شيوه زندگي، استفاده از داروها و ورزش و پياده‌روي ملايم با توجه به توصيه پزشک مي‌تواند در رفع خستگي شما موثر باشد.


عفونت ادراري نهفته:

اگر دچار عفونت‌هاي ادراري هستيد، حتما متوجه شده‌ايد که مدام نياز فوري به دفع داريد و دچار سوزش و درد هنگام ادرار کردن مي‌شويد. توجه کنيد که عفونت ادراري هميشه اين علايم را نشان نمي‌دهد. در برخي موارد خستگي تنها علامت است. يک آزمايش ادرار مي‌تواند سريعا عفونت ادرار را در شما تشخيص دهد. مصرف آنتي‌بيوتيک با تجويز پزشک مي‌تواند سبب بهبود بيماري شما و رفع خستگي‌تان گردد.


ديابت:

در افرادي که مبتلا به ديابت هستند، افزايش غيرطبيعي قند در خون باقي مي‌ماند، به جاي اينکه وارد سلول‌هاي بدن شود، يعني جايي که بايد به انرژي تبديل شود. نتيجه آن اين است که فرد از خوردن غذا براي توليد انرژي اجتناب مي‌کند. اگر خستگي دايم و بدون دليل داشتيد، حتما در مورد آن با پزشک صحبت کنيد.درمان ديابت و تغيير شيوه زندگي و ورزش و گاه انسولين‌درماني به کاهش قندخون کمک مي‌کند.


کم‌کاري تيروييد:

تيروييد غده کوچکي است که در گردن شماست. اين غده متابوليسم بدن‌تان را کنترل مي‌کند و سوخت را به انرژي تبديل مي‌کند، وقتي اين غده کم‌کاري داشته باشد، متابوليسم بدن هم کند مي‌شود و شما احساس خستگي خواهيد داشت. مي‌توانيد براي آگاهي از عملکرد تيروييد خود يک آزمايش بدهيد و در صورت کم‌کاري از دارو استفاده کنيد. اگر خستگي‌تان به اين علت باشد، کم‌کم برطرف مي‌شود.


کم‌ خوني:

کم‌خوني يکي ديگر از دلايل خستگي در زنان است. از دست دادن خون در دوران قاعدگي مي‌تواند سبب کمبود آهن در بدن شود. سلول‌هاي قرمز خوني اکسيژن را به همه بافت‌ها و اندام‌هاي بدن مي‌رسانند.اگر کم‌خوني شما از نوع کمبود آهن است، حتما از مکمل‌هاي آهن استفاده کنيد يا غذاهاي سرشار از آهن بخوريد. جگر، گوشت و حبوبات و غلات سرشار از آهن هستند.


قطع تنفس حين خواب:

برخي از مردم تصور مي‌کنند که به اندازه کافي مي‌‌خواب‌اند اما قطع تنفس حين خواب سبب مي‌شود که خواب مناسب نداشته باشند. هر قطع تنفس حين خواب سبب بيداري شما حتي براي يک لحظه مي‌شود اما شما از آن مطلع نمي‌شويد. نتيجه اين محروميت از آن 7 يا 8 ساعت خواب مي‌شود. براي پيشگيري از اين موضوع اگر اضافه داريد، وزن‌تان را کم کنيد، سيگارتان را ترک کنيد و اگر اين مشکل شما شديد است، مي‌توانيد از دستگاه‌هاي بازکننده مسير هوايي استفاده کنيد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
طب سوزني،چگونه درد را تسكين مي دهد؟

به کرات شنيده ايم که طب سوزني باعث کاهش دردمي شود،آيااين ادعا صحت دارد؟چگونه ؟
دانشمندان در يك بررسي جديد دريافته‌اند كه طب سوزني با تحريك كردن يك مسكن و ضد درد طبيعي در بدن، تاثيرات مفيد خود را اعمال مي‌كند.
اين مسكن طبيعي در بدن بعد از انجام طب سوزني، عروق را باز كرده و باعث مي‌شود كه خون بيشتري در آنها جريان پيدا كند.
به گفته محققان؛ كشف ماده شيميايي آدنوسين بعنوان يك عامل اصلي مي‌تواند اين طب سنتي چيني را در راستاي كاهش و شفاي دردها حتي موثرتر كند.
دانشمندان در آزمايش روي موش‌ها توانستند؛ تاثير شفابخش سوزن‌هاي ظريف معجزه‌گر را كه در اين روش مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا سه برابر افزايش دهند.
طب سوزني حدود 4000 هزار سال است كه در نقاط خاصي از دنيا بعنوان يك روش درماني پزشكي اصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما از آنجا كه هنوز به خوبي شناخته نشده است، بسياري از مردم براي بهره‌مندي از آن دچار ترديد شده و سراغ آن نمي‌روند.
در اين تحقيق اطلاعاتي درباره يك مكانيسم فيزيكي ارائه كرده‌اند كه از طريق آن، طب سوزني مي‌تواند درد را در بدن كاهش دهد.
اين محققان دريافتند كه آدنوسين يك مسكن طبيعي است كه در هنگام طب سوزني در بدن آزاد مي‌شود و اولين مسير اثرگذاري طب سوزني در كاهش درد است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 46 از 111:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA